abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71571006
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:08 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Als je graag wilt werken kun je morgen al aan de slag.
Je bent gewoon te kieskeurig.
Fabrieken en warehouses genoeg.
Vergeet dat dus maar even HEEL snel en lees eens wat economie berichten. Veel bedrijven hebben gewoon minder te doen, waarom denk je dat het werkloosheidspercentage stijgt?
Mensen die dit soort uitspraken doen, die weten gewoon echt niet wat er speelt in de wereld
pi_71575886
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:08 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Als je graag wilt werken kun je morgen al aan de slag.
Je bent gewoon te kieskeurig.
Fabrieken en warehouses genoeg.
Ik denk dat jij niet helemaal 100% geinformeerd bent over de situatie.

Ik moet reageren op 1 vacature per week, ik heb er nu ongeveer 35 verstuurd de afgelopen 5 weken. Op zowel banen iets boven als ver onder mijn niveau.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:44:55 #153
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71578559
Ok zich is het wel een terechte uitspraak van B.E.D maar mensen zoeken uiteraard liever naar werk dat bij hen past en nog liever naar werk dat net even boven hun niveau ligt.
waarschijnlijk wel
pi_71580528
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:44 schreef HokkePok het volgende:
Ok zich is het wel een terechte uitspraak van B.E.D maar mensen zoeken uiteraard liever naar werk dat bij hen past en nog liever naar werk dat net even boven hun niveau ligt.
En bedrijven nemen ook liever mensen aan op ongeveer het niveau van de baan. Niet ver er boven en zeker niet ver er beneden. Bedrijfven zitten momenteel in een enorme luxe positie die ze (terecht) optimaal uitbuiten.

Donderdag 10.00 3e (en hopelijk/waarschijnlijk) laatste gesprek bij Telfort.
blijf van mijn sig af homo!
pi_71581544
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef HighVolume het volgende:
Heb op dit moment een vaste baan en het bedrijf draaid gewoon lekker door. Desondanks dacht ik laatste tijd aan een andere baan, werk nu 5 jaar bij dit bedrijf en heb het gevoel de laatste restjes gras binnen het bedrijf te hebben afgegraasd .De uitdaging is er niet meer.

Vanmiddag heb ik de vacatures doorgenomen en schrik vanhet lage aantal. Persoonlijk had ik verwacht dat het wel meeviel en dat het vinden van een andere baan niet al te veel moeite zal moeten kosten.Hier ben ik wel anders over gaan denken en stel mijn plannen om van werkgever te gaan veranderen maar even uit.

Succes allen die nog zonder baan zitten ! Jullie tijd komt wel !
Toen ik er aan begon was ik ook heel positief. Tot nu toe had ik altijd on first try een baantje. Maar op het moment is het idd heel moeilijk. En toch wil ik door met mijn carriere. Hoe dan ook. Ik probeer het nog wel eventjes, maar het is misschien wel verstandig om het op een iets lager pitje te zetten.
Just passing by
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:47:27 #156
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_71583342
Wat als je paar dagen op vakantie gaat, naar het buitenland. En je geeft dit niet door ?

Ik zit pas in m'n eerste week in de WW en ik ben van plan om binnenkort even kort op vakantie te gaan. Heb dus geen vakantie dagen opgebouwd nog denk ik. Maar ik hoef me nog een maand niet te melden bij UVW werkbedrijd.

En 2e vraag. Ik krijg in mijn geval 1,5 maand extra salaris mee als ontslagvergoeding. Zegt de WW straks hoho jij krijgt een vergoeding van je werk. No WW uitkering for you! Of maakt dat verder niet uit ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_71583779
Volgens mij krijg je dan 1,5 maand geen WW
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71584456
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:47 schreef VinnieJones het volgende:
Wat als je paar dagen op vakantie gaat, naar het buitenland. En je geeft dit niet door ?

Ik zit pas in m'n eerste week in de WW en ik ben van plan om binnenkort even kort op vakantie te gaan. Heb dus geen vakantie dagen opgebouwd nog denk ik. Maar ik hoef me nog een maand niet te melden bij UVW werkbedrijd.

En 2e vraag. Ik krijg in mijn geval 1,5 maand extra salaris mee als ontslagvergoeding. Zegt de WW straks hoho jij krijgt een vergoeding van je werk. No WW uitkering for you! Of maakt dat verder niet uit ?
het UWV kijkt voornamelijk naar het juist toepassen van de opzegtermijn door jou en je voormalig werkgever. Is deze correct toegepast, dan wordt je niet gekort.

En de vakantie moet je gewoon melden, kan zelfs telefonisch.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_71589036
Over 2 jaar worden bonussen e.d. verrekend, dus als je nu nog 1,5 maand salaris krijgt van je baas, dan krijg je daar over 2 jaar een afrekening van (lees: verschil terug betalen), is net als wanneer ik nu freelance werk zou doen. Kan even rondkomen, maar moet over 2 jaar het weer terug betalen, dus doe ik het niet.
pi_71591845
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:45 schreef JDx het volgende:
Over 2 jaar worden bonussen e.d. verrekend, dus als je nu nog 1,5 maand salaris krijgt van je baas, dan krijg je daar over 2 jaar een afrekening van (lees: verschil terug betalen), is net als wanneer ik nu freelance werk zou doen. Kan even rondkomen, maar moet over 2 jaar het weer terug betalen, dus doe ik het niet.
Dat zou ik erg raar vinden. Ik had expres gewacht met het aanvragen van een uitkering omdat ik nog een paar maandsalarissen van m'n baas meekreeg. Als ik geen uitkering nodig heb, vraag ik 'm ook niet aan dacht ik. Toen ik uiteindelijk m'n uitkering wel ging aanvragen, kreeg ik een standje omdat ik te laat was met aanvragen en kreeg ik alsnog die eerste maanden uitkering (ik werd wel gekort omdat ik dus te laat was met aanvragen). Het was niet eens mogelijk om aan te geven dat ik dat geld niet wilde. Als je dat geld praktisch door je strot geduwd krijgt, vind ik het raar dat je het dan later moet terugbetalen. Ik heb er ook niks over gehoord.
pi_71595151
Hmmm... dat is wel apart dan, dan ga ik me momenteel ook iets afvragen.

Ik krijg een uitkering voor 30 uur, dan zou ik toch eigenlijk nog 10 uur erbij mogen werken om rond te kunnen komen?

Edit:

Leuk stukje:
http://www.depers.nl/binn(...)n-met-uitkering.html
pi_71605857
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:47 schreef VinnieJones het volgende:

1. Vanaf het eerste moment WW, mag je 21 dagen vakantie nemen. Wel melden bij UWV. Zou erg onhandig zijn als je vlak voor je vakantie ontslagen wordt, kun je ook de boeking afzeggen.

2. Al krijg je een pot goud mee, daar houdt het UWV geen rekening mee. Wel als het via de rechter gaat, dan heb je geen opzegtermijn meer en het UWV houdt dan een "fictieve opzegtermijn" aan. In dat geval moet je je opzegtermijn bekostigen van je ontslagvergoeding. Maar dat geldt maar tot het ingaan van je uitkering, ze kijken niet HOEVEEL je meekrijgt.
pi_71609787
Ik ben net afgestudeerd en ik vier een beetje vakantie en kijk rustig rond. Nu ben ik pas enkele weken vrij (werkloos) hoe je het wil noemen. Moet ik dan ook een uitkering aanvragen? Ik heb veel eigen geld ik kan het dus vrij lang uithouden, dus ja een uitkering hoeft voor mij ook niet.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_71611383
Volgens mij kun je dan alleen bijstand aanvragen.
pi_71613654
maar dat kan alleen als je weinig spaargeld hebt(5000 euro of minder?) dus dat zal ook niet lukken

Gewoon zorgen dat je snel aan de bak komt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71614612
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:59 schreef AcidTrance het volgende:
Ik ben net afgestudeerd en ik vier een beetje vakantie en kijk rustig rond. Nu ben ik pas enkele weken vrij (werkloos) hoe je het wil noemen. Moet ik dan ook een uitkering aanvragen? Ik heb veel eigen geld ik kan het dus vrij lang uithouden, dus ja een uitkering hoeft voor mij ook niet.
Geen uitkering, maar je kunt wel op je eigen tempo solliciteren
pi_71622746
Dat kan je ook wel met uitkering

Trouwens dik gezeur nu, heb nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, normaal had ik mijn loon al de 23ste van de vorige maand en alle automatische incasso's zijn terug gestort wegens onvoldoende saldo.

Hele brievenbus vol aanmaningen + administratiekosten, wat een gekut!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:21:35 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71623140
Als je meer dan 5000 euro aan spaargeld hebt krijg je idd geen uitkering. Dan kun je het wel een tijdje uitzingen, meent het Werkbedrijf.

Bovendien krijg je als pas afgestudeerde gedurende een half jaar minder geld (ongeveer 150 euro per maand minder) om je zsm aan het werk te laten komen.

Ik heb volgende week een ori๋nterend gesprek . Heel lang achteraan gezeten en nu eindelijk een uitnodiging binnen!
Niet meer actief op Fok!
pi_71623209
Ik ga zo bellen naar een bedrijf waar ik 1 gesprek heb gehad, want ik hoor niks, terwijl het wel beloofd was...
pi_71626997
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:21 schreef Viking84 het volgende:
Als je meer dan 5000 euro aan spaargeld hebt krijg je idd geen uitkering. Dan kun je het wel een tijdje uitzingen, meent het Werkbedrijf.
Bij een WW-uitkering kijken ze niet naar je spaargeld hoor. Alleen bij een bijstand-uitkering. Iedereen heeft recht op WW, of je nou bankdirecteur was of putjesschepper.
pi_71627034
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:07 schreef JDx het volgende:

Trouwens dik gezeur nu, heb nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, normaal had ik mijn loon al de 23ste van de vorige maand en alle automatische incasso's zijn terug gestort wegens onvoldoende saldo.

Wat een rotsituatie. Kun je geen voorschot krijgen of geld lenen van vrienden of ouders? Natuurlijk altijd kut om geld te lenen, maar met al die extra kosten wordt het natuurlijk alleen maar erger.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:53:52 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71627060
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:51 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Bij een WW-uitkering kijken ze niet naar je spaargeld hoor. Alleen bij een bijstand-uitkering. Iedereen heeft recht op WW, of je nou bankdirecteur was of putjesschepper.
Klopt, maar degene op wie ik reageerde is net afgestudeerd, dus die heeft geen recht op WW .
Niet meer actief op Fok!
pi_71641218
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:52 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Wat een rotsituatie. Kun je geen voorschot krijgen of geld lenen van vrienden of ouders? Natuurlijk altijd kut om geld te lenen, maar met al die extra kosten wordt het natuurlijk alleen maar erger.
Ja telkens dacht ik ach morgen komt het vast wel, maar ik zie nog geen reactie, morgen ga ik ook echt eens achter dat gesprek aanbellen, wil toch echt deze week wel ff reactie van het uitzendbureau, ze zouden me deze week bellen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:14:35 #174
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71647989
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:07 schreef JDx het volgende:

dus jijl eefde van paycheck naar paycheck ? tsja, dan zit je heel snel klem...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71648157
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:14 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

dus jijl eefde van paycheck naar paycheck ? tsja, dan zit je heel snel klem...
Net als iedereen die van een mimimum inkomen rond moet/moest komen. Niet iedereen houdt geld over in de maand hoor, ik was al op zoek naar iets wat beter verdiende, maar hield liever deze baan dan helemaal niets, maar nu dat bedrijf gesloten is, heb ik nog maar 70% van het minimum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')