abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 07:40:22 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_71480262
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:58 schreef TheTraveller het volgende:
Wazig. Gisteren een vreemd gesprek gehad. Kijk ik vandaag in mijn mailbox en ben uitgenodigd voor een tweede gesprek.
Er is soms echt geen touw aan te knopen
Nou ja, gefeliciteerd, toch
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71485019
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:47 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Gaaf! Heb je toevallig een econometrische achtergrond?
Nope. Toegepaste wiskunde. Met de rekencapaciteit zit het dus wel goed, maar heb niet heel veel financiele achtergrondkennis. Maar dat is dus juist waar ik me in wil gaan verdiepen.
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:21 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

je weet ook dat actuaris worden studie is van 7 jaar

route is rekenaar , analist ,actuaris.
In principe wel. Maar vanaf dit studiejaar (2009-2010) biedt het actuarieel instituut ook een schakelprogramma aan voor mensen met een 'kwantitatieve' WO opleiding. Dat programma duurt 2 jaar en vervangt het rekenaar+analist gedeelte. Dus het kan tegenwoordig al ietsje sneller

Alleen moet de werkgever natuurlijk wel akkoord gaan met het volgen van dat schakelprogramma. Het nadeel is dat het op een vaste dag in de week is (de hele dag), dus je bent maar 4 dagen beschikbaar om te werken. En dat vinden veel werkgevers toch niet helemaal fijn; zeker niet een bedrijf dat detacheert. Dus het zal waarschijnlijk wel het 'lange' traject worden, maar we zullen zien wat er mogelijk is...
Theories come and theories go. The frog remains
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 11:44:17 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_71485313
Nou, net terug van het UWV, het was inderdaad een gezellig gesprek. De werkcoach vond me in ieder geval heel positief. Een bijzonder persoon, zei ie Maja, als je mij over m'n vak laat praten, word ik gewoon heel enthousiast, kan ik niks aan doen.

In ieder geval vond ie dat ik goed bezig was, en hij dacht ook dat het wel goed zou komen, met mijn instelling. Laten we het maar hopen!

En nu ga ik weer twee brieven schrijven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71486713
Mijn werkcoach komt volgende week weer terug van vakantie, aardige vent, wil me wel helpen, maar kan ook niet veel meer doen dan wat ik zelf doe. Die mensen zijn er meer voor mensen die echt moeite hebben met solliciteren en niet weten waar ze het zoeken moeten.

Van die mensen die nog niet eens met internet om kunnen gaan

Voor ons kunnen ze niet veel doen, behalve een steuntje in de rug.

Zal ik trouwens vandaag weer bellen naar dat bedrijf waarvan iemand op vakantie was? Ik zou in week 31 meer van ze horen, want dan was hij terug van vakantie...
pi_71487728
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:35 schreef Bioman_1 het volgende:

[..]

Nope. Toegepaste wiskunde. Met de rekencapaciteit zit het dus wel goed, maar heb niet heel veel financiele achtergrondkennis. Maar dat is dus juist waar ik me in wil gaan verdiepen.
[..]

In principe wel. Maar vanaf dit studiejaar (2009-2010) biedt het actuarieel instituut ook een schakelprogramma aan voor mensen met een 'kwantitatieve' WO opleiding. Dat programma duurt 2 jaar en vervangt het rekenaar+analist gedeelte. Dus het kan tegenwoordig al ietsje sneller

Alleen moet de werkgever natuurlijk wel akkoord gaan met het volgen van dat schakelprogramma. Het nadeel is dat het op een vaste dag in de week is (de hele dag), dus je bent maar 4 dagen beschikbaar om te werken. En dat vinden veel werkgevers toch niet helemaal fijn; zeker niet een bedrijf dat detacheert. Dus het zal waarschijnlijk wel het 'lange' traject worden, maar we zullen zien wat er mogelijk is...
Ik werk zelf op actuariele afdeling, maak je borst maar nat voor het schakelprogramma. 2 jaar geen priveleven, want je bent alleen maar bezig met studeren en werken.

Een beetje actuariele werkgever vind het niet erg om die 20k voor je te sponseren van het ag/ai
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:35:54 #106
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_71488388
wat voor soort banen zoeken jullie hier allemaal? Ik werk bij een bedrijf waar we wel mensen kunnen gebruiken.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_71488916
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:35 schreef MaleDuck het volgende:
wat voor soort banen zoeken jullie hier allemaal? Ik werk bij een bedrijf waar we wel mensen kunnen gebruiken.
Persoonlijk zit ik nogal in dubio. Heb IT-media gedaan aan het Grafisch Lyceum en dan kun je een beetje de IT/grafische schakel worden in een bedrijf. Bijvoorbeeld de computers regelen bij een drukkerij of meer webdesign/dtp enzo.

Alleen in mijn 2 jaar ervaring bij een reclamebureau werd ik helemaal gek van het 40uur per week stil zitten achter een computertje. Op een gegeven moment ben ik echt depressief geworden en kon ik niets meer ontwerpen, er kwam niks meer uit me, zat daar als een lijk, deed niets meer, ook niet als ik thuis kwam, was altijd chagrijnig, ging er slechter uitzien, at bijna niks meer.

Uiteindelijk moest ik daar stoppen en een jaar gewerkt achter de balie van een autoverhuur bedrijf, telefoon opnemen, klanten helpen, planning maken voor alle auto's e.d. en parttimers aansturen. Dat vond ik heerlijk, contact met mensen, vrijheid, etc... ik liep toen bij een psycholoog, maar mn depressieve klachten gingen vanzelf weg omdat ik leuk werk had. Ben ook weer 10 kilo aangekomen (nog steeds maar 68kilo, 1.85 en 27 jaar), maar begin nu weer in een depressieve sleur te raken sinds het autoverhuur bedrijf is gesloten per 1 juli. Zit inmiddels in psychotherapie om diverse redenen.

Ik wil graag verder bij een reclamebureau of iets dergelijks, maar uit die therapie blijkt wel dat ik contact met mensen nodig heb en waardering in wat ik doe, als in tevreden klanten e.d. het uiterste is natuurlijk de zorg in, maar wat ik precies wil (en kan) weet ik niet.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 13:53:42 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_71488958
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:35 schreef MaleDuck het volgende:
Grafisch Ontwerper
pi_71489712
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:52 schreef JDx het volgende:

[..]

Persoonlijk zit ik nogal in dubio. Heb IT-media gedaan aan het Grafisch Lyceum en dan kun je een beetje de IT/grafische schakel worden in een bedrijf. Bijvoorbeeld de computers regelen bij een drukkerij of meer webdesign/dtp enzo.

Alleen in mijn 2 jaar ervaring bij een reclamebureau werd ik helemaal gek van het 40uur per week stil zitten achter een computertje. Op een gegeven moment ben ik echt depressief geworden en kon ik niets meer ontwerpen, er kwam niks meer uit me, zat daar als een lijk, deed niets meer, ook niet als ik thuis kwam, was altijd chagrijnig, ging er slechter uitzien, at bijna niks meer.

Uiteindelijk moest ik daar stoppen en een jaar gewerkt achter de balie van een autoverhuur bedrijf, telefoon opnemen, klanten helpen, planning maken voor alle auto's e.d. en parttimers aansturen. Dat vond ik heerlijk, contact met mensen, vrijheid, etc... ik liep toen bij een psycholoog, maar mn depressieve klachten gingen vanzelf weg omdat ik leuk werk had. Ben ook weer 10 kilo aangekomen (nog steeds maar 68kilo, 1.85 en 27 jaar), maar begin nu weer in een depressieve sleur te raken sinds het autoverhuur bedrijf is gesloten per 1 juli. Zit inmiddels in psychotherapie om diverse redenen.

Ik wil graag verder bij een reclamebureau of iets dergelijks, maar uit die therapie blijkt wel dat ik contact met mensen nodig heb en waardering in wat ik doe, als in tevreden klanten e.d. het uiterste is natuurlijk de zorg in, maar wat ik precies wil (en kan) weet ik niet.
Dat heb ik ook gedaan IT Media op GLA, ik zelf had als uitstroomprofiel workflowbeheerder. Ik weet niet hoe jou opleiding was, maar ik had dus een groot component support erin zitten.

Je geeft aan dat je niet 8 uur per dag in de vicieuze cirkel van ik en mijn beeldscherm wil zitten. Misschien overwegen om wat meer de support kant op te gaan. (field engineer, support engineer) zie veelvuldig vacatures (MBO) waar dat soort mensen worden gevraagd. Je komt dan ook in aanraking met mensen.
Ik ga incognito door het leven..........
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:00:08 #110
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71491014
nah, bij deze ff een positieve bijdrage..

iermand nog een fulltime job nodig ?

In maarsen, receptioniste,
Leuk, groot bedrijf...

ps, maarssen heeft een eigen treinstation en is dus toppie bereikbaar.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71491172
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:16 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan IT Media op GLA, ik zelf had als uitstroomprofiel workflowbeheerder. Ik weet niet hoe jou opleiding was, maar ik had dus een groot component support erin zitten.

Je geeft aan dat je niet 8 uur per dag in de vicieuze cirkel van ik en mijn beeldscherm wil zitten. Misschien overwegen om wat meer de support kant op te gaan. (field engineer, support engineer) zie veelvuldig vacatures (MBO) waar dat soort mensen worden gevraagd. Je komt dan ook in aanraking met mensen.
Inderdaad. Kijk bij een van die kabelmaatschappijen. Ik ken iemand die bij ziggo of kpn (weet niet meer zeker) werkt als service monteur. Geen opleiding voor nodig. Paar dagen cursus hoe je zo'n modem in moet stellen en monteren. Elke dag moet je dan iets van 10 afspraken doen bij mensen thuis.

Maar het is inderdaad zwaar voor de sollicitanten. Bij ons in het bedrijf wordt ook alleen maar de beste van de beste gekozen. Terwijl wij vroeger ook best 1 a 2 maanden in iemand die "potentie" had wilden investeren om te kijken wat er nog meer uit een persoon gehaald kan worden.

Het is in ieder geval ook niet fijn om in deze periode aan de andere kant van de tafel te zitten. Ik gun iedereen het maar afwijzingen horen er nu eenmaal bij.

[ Bericht 17% gewijzigd door Chuphinh op 31-07-2009 15:11:31 ]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:27:05 #112
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71491774
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:00 schreef klusfoobje het volgende:
nah, bij deze ff een positieve bijdrage..

iermand nog een fulltime job nodig ?

In maarsen, receptioniste,
Leuk, groot bedrijf...

ps, maarssen heeft een eigen treinstation en is dus toppie bereikbaar.
oh ja, qua eurie....
1800-2200 afhankelijk van ervaring enzo..
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:30:32 #113
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71491859
en voor iemand die zijn/haar talen spreekt, duits en engels enzo, in een kleine setting kan werken als relatiebeheerder en officemanager obv 40 uur heb ik ook nog een leuke job.
Dat zou voor 4 dagen zijn en is absoluut te combineren voor iemand die de zorg heeft over een kind.

euries? bruto obv die 40 uur iets van 3k.

werkplek is in Naarden.
pi_71492182
Hoe is 4x10 te combineren met de zorg voor een kind?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:45:39 #115
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71492239
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is 4x10 te combineren met de zorg voor een kind?
omdat er staat dat het 3k is is obv 40 uur

en dat het voor 4 dagen is ( per week he, niet voor 4 dagen en dan klaar.) Prima met ene kind te combineren omdat de uren in overleg ingedeeld kunnen worden.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:40:51 #116
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71493860
wel komisch dit, in een topic waar mensen zich afvragen wat ze nu moeten doen nu ze hun baan kwijt zijn bied je 2 banen aan. Na een uur heeft er nog niemand een reactie gegeven
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 16:45:18 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_71493961
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:40 schreef klusfoobje het volgende:
wel komisch dit, in een topic waar mensen zich afvragen wat ze nu moeten doen nu ze hun baan kwijt zijn bied je 2 banen aan. Na een uur heeft er nog niemand een reactie gegeven
Bij deze dan. Ik vind het wel een goed initiatief van je!

Alleen is het mijn vak niet, en woon ik niet in de buurt. Maar misschien is er hier iemand voor wie het wel wat is.
pi_71493972
quote:
erg komisch ja, lig hier ook dubbel. Wel eens in je opgekomen dat wat je aanbiedt niet helemaal aan zou kunnen sluiten? Volgens mij passen je "headhunt" activiteiten meer op een site als monsterboard....
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:49:13 #119
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71494057
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:45 schreef Hurby het volgende:

[..]

erg komisch ja, lig hier ook dubbel. Wel eens in je opgekomen dat wat je aanbiedt niet helemaal aan zou kunnen sluiten? Volgens mij passen je "headhunt" activiteiten meer op een site als monsterboard....
ik doe niet aan headhunting....

het gaat om een bedrijf waar ik gewerkt heb en ze kunnen niemand vinden.... sowieso al een raadsel als je alle verhalen leest en hoort.
Ik sprak een ex collega vandaag en die vroeg me of ik nog iemand wist... vandara dat ik eraan dacht om het hier maar neer te planten...

ik verdien er niets aan, wil ik ook niet, probeer alleen ff twe epartijen te helpen
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:17:48 #120
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71494714
quote:
Ben jij uitzendconsulent of zo? Maar dan is dit toch spam wat je nu doet, of niet?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_71496374
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:45 schreef Hurby het volgende:

[..]

a) Niet iedereen is een vrouw, en dus geschikt voor secretaresse.
b) Als ik op een baan van MBO niveau solliciteer, dan word ik bij voorbaat al uitgesloten. Bedrijven zijn te bang dat je niet lang blijft hangen/ snel genoeg hebt van de baan.

Overigens ben ik niet helemaal werkloos. Heb gewoon nog een bijbaan erbij en verdien wel wat geld. Alleen is het geen ideale situatie.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:17:34 #122
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71497421
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:34 schreef Lennox het volgende:

[..]

[quote]a) Niet iedereen is een vrouw, en dus geschikt voor secretaresse.
Iedereen is geschikt voor 'secretaresse', alleen willen werkgevers alleen vrouwen
quote:
b) Als ik op een baan van MBO niveau solliciteer, dan word ik bij voorbaat al uitgesloten. Bedrijven zijn te bang dat je niet lang blijft hangen/ snel genoeg hebt van de baan.
Er is dan ook geen echte werkeloosheid, maar het probleem is verwende en kieskeurige werkgevers...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:14:17 #123
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71502528
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:34 schreef Lennox het volgende:

[..]
Gelul, jij hebt geen ZIN om dat werk te doen maar dat is wat anders. Mijn CV is nu al weer een tijdje van het net maar ik krijg nog steeds aanbiedingen binnen die duidelijk onder het niveau van mijn opleiding en werkervaringen liggen.
waarschijnlijk wel
pi_71503126
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ben jij uitzendconsulent of zo? Maar dan is dit toch spam wat je nu doet, of niet?
wat een flauwe kul, waarom zou je geen werk mogen aanbieden
pi_71506099
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:14 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Gelul, jij hebt geen ZIN om dat werk te doen maar dat is wat anders. Mijn CV is nu al weer een tijdje van het net maar ik krijg nog steeds aanbiedingen binnen die duidelijk onder het niveau van mijn opleiding en werkervaringen liggen.
Ik heb 3 gemotiveerde sollicitaties naar MBO+ functies gedaan. Bij allemaal nul op het rekest. Ik vind het ook knap dat jij kan inschatten of ik dergelijk werk wel/niet wil doen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:34:20 #126
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71506295
Nope, ik ben gen consulent ( in het verleden overigens wel geweest)

Er is mij gevraagd of ik voor 2 concrete jobs iemand zou weten. Volgens mij leveren ze in beide gevallen een fatsoenlijk salaris op met meer dan goede extra's.

Aangezien in dit topic de mensen zonder baan zich verzamelen hooi ik het hier maar op het prikbord.

Overigens zojuist een PB gekregen van iemand die voor zijn vriendin informeerde. dat wat ik nu erover gelezen heeft, heeft deze dame iig 1 grote plus.

Is overigens voor de Naarden job.

[ Bericht 30% gewijzigd door klusfoobje op 01-08-2009 00:43:29 ]
pi_71508865
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:34 schreef klusfoobje het volgende:
Overigens zojuist een PB gekregen van iemand die voor zijn vriendin informeerde. dat wat ik nu erover gelezen heeft, heeft deze dame iig 1 grote plus.
Dit kan zo fout opgepakt worden he

Nee, maar goed dat je dit hier neer zet, er zijn hier genoeg mensen te vinden die dit werk erg goed zouden kunnen gebruiken.
Zelf ben ik nog altijd aan het wachten op het (verlossende) telefoontje van Telfort.
blijf van mijn sig af homo!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:28:49 #128
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71509413
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 07:49 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Dit kan zo fout opgepakt worden he

Nee, maar goed dat je dit hier neer zet, er zijn hier genoeg mensen te vinden die dit werk erg goed zouden kunnen gebruiken.
Zelf ben ik nog altijd aan het wachten op het (verlossende) telefoontje van Telfort.

het gaat om een taal die ze spreekt
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:42:21 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71510222
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:14 schreef HokkePok het volgende:
Gelul, jij hebt geen ZIN om dat werk te doen maar dat is wat anders.

Doe niet zo dom man . Het is wel degelijk een feit dat bedrijven huiverig zijn te hoog opgeleide mensen aan te nemen omdat ze bang zijn dat die zo weer gevlogen zijn zodra ze een passende baan vinden. Nogal kortzichtig om het maar te wijten aan gebrek aan zin .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:48:01 #130
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71510302
quote:
Had je echt verwacht dat er n00bs zijn die op jouw 'werving' reageren
Hoe weten wij of jij wel te vertrouwen bent en niet uit je nek zit te kletsen?
Normale bedrijven zetten hun vacature op internet of in de krant.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_71517495
Idd, iemand die hier ff neer zet dat ie banen heeft komt heel dom over. Bovendien kan je nog niet eens nederlands...

"dat wat ik nu erover gelezen heeft, heeft deze dame iig 1 grote plus." wat zeg je hier nou, ik kan het niet eens lezen.
pi_71522944
Wat zijn jullie toch een stelletje azijnpissers. Zijn posts rieken toch niet naar een wervingsbureau voor eigen gewin oid.

Waarschijnlijk vallen jullie om het feit dat hij dacht dat jullie als wanhopige gekken om die baantjes zouden springen. Dat is dus niet geval, maar aan de andere kant vind ik dat je niet alle reikende handen bij voorbaat af moet slaan. Negeer het dan desnoods.
Just passing by
pi_71527163
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:49 schreef JDx het volgende:
Idd, iemand die hier ff neer zet dat ie banen heeft komt heel dom over. Bovendien kan je nog niet eens nederlands...

"dat wat ik nu erover gelezen heeft, heeft deze dame iig 1 grote plus." wat zeg je hier nou, ik kan het niet eens lezen.
Al vind ik jouw post ook niet lekker weg lezen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 02:58:29 #134
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71530096
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Doe niet zo dom man . Het is wel degelijk een feit dat bedrijven huiverig zijn te hoog opgeleide mensen aan te nemen omdat ze bang zijn dat die zo weer gevlogen zijn zodra ze een passende baan vinden. Nogal kortzichtig om het maar te wijten aan gebrek aan zin .
Er was laatst nog een nieuwbericht dat op het moment veel hoger opgeleiden de banen van MBOers 'afpakken' en die groep daarom extra in moeilijkheden komt. Dat strookt dan niet met wat jij en die ander beweren. Het kan net zo goed zijn dat je word afgewezen voor een MBO baan en een andere HBOer daar nu werkt.. wel eens aan gedacht.

Nogmaals ik kreeg naar aanleiding van mijn CV (wat kennelijk nog ergens op internet zweeft) een paar dagen geleden nog een helpdesk functie toegeschoven voor 1546 bruto.
waarschijnlijk wel
pi_71530163
Het kan denk ik niet voor alle vacatures maar een HBO BE'er die facturen gaat inboeken kan natuurlijk wel. Als hij na een half jaar goed bevalt is diegene goed ingewerkt en kun je hem eventueel doorzetten op een hoger aangeslagen functie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71535194
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:58 schreef HokkePok het volgende:

[..]
Nogmaals ik kreeg naar aanleiding van mijn CV (wat kennelijk nog ergens op internet zweeft) een paar dagen geleden nog een helpdesk functie toegeschoven voor 1546 bruto.
Das niet veel...
pi_71538312
Dat ligt aan het aantal uren per week. Voor 40 uur per week vind ik het niet kunnen (uitgaande van 23 jaar of ouder). Het minimumloon is 1398,60 euro per maand bruto. Dan is dit net 110 procent van het minimumloon.
pi_71552994
vraag ik me toch af hoe de mensen hier vacatures filteren tijdens deze tijden. Liever toch de grote namen (die het nu waarschijnlijk zwaar hebben) of de kleine onbekende (die goed kunnen draaien of helemaal beroerd).
En ga je dan met de instelling "ik ga ervoor" of "tot de crisis voorbij is"?
pi_71553543
ik heb nog 1 lopende sollicitatie. Als ik niet aangenomen word dan stop ik er mee tot dat de crisis voorbij is. De bedrijven waar ik carriere wil maken sla ik nu ook over zodat ik later nog kan solliciteren.

Misschien is het heel raar om zo te denken, maar als ik nu solliciteer en niet aangenomen wordt, dan vind ik het een beetje vreemd om over een tijdje nogmaals te solliciteren.
Just passing by
pi_71555085
Het is nu crisis tijd dus bied de uitzend maar een week werk dan maar .. beter iets dan niks.
De rest bellen niet terug en wachten kost geld!!
Vriedelijke groet
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 06:42:56 #141
155227 crew  Guppy
dus
pi_71555756
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:08 schreef TheTraveller het volgende:
Misschien is het heel raar om zo te denken, maar als ik nu solliciteer en niet aangenomen wordt, dan vind ik het een beetje vreemd om over een tijdje nogmaals te solliciteren.
Is dat raar? Ik weet het niet. Over een 'tijdje' ben je weer verder ontwikkeld, en bij mij is bij een aantal afwijzingen bijvoorbeeld heel duidelijk vermeld dat ik niet door de brievenselectie ben gekomen. Dat kan om allerlei redenen zijn. Ik zie dat eigenlijk niet zo als een belemmering om later niet meer te solliciteren.
pi_71557365
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 02:03 schreef Figaroa het volgende:
Het is nu crisis tijd dus bied de uitzend maar een week werk dan maar .. beter iets dan niks.
De rest bellen niet terug en wachten kost geld!!
same here.. maar er is zelfs geen week werk voor mij Ik weiger lopende band werk (of zoiets dergelijks). Uitzendbureaus/W&s/vacaturebanksites/kranten/etc.. overal waar ik op solliciteer krijg ik standaard reactie "We hebben iemand anders geselecteerd die meer ervaring heeft".

Laat mij lekker thuis zitten.. daar krijg ik wel ervaring van!

sollicitatiebrievencounter: 56 (excl w&s/uitzendbureau gesprekken)
Dit keer zonder signature
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:13:45 #143
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_71557599
Misschien een ideetje...

Wellicht kunnen jullie hier in dit topic (OP ofzo) een overzicht plaatsen met wie er wat zoekt en in welke omgeving... Dan geef je de headhunters hier een beter idee wat er nodig is...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 13:41:58 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_71563059
Oh jolly good fun, weer een afwijzing in de mail. Te weinig ervaring...
pi_71565915
Ik heb op dit moment echt ff een dip. Steeds gewoon totaal geen reactie en die ene reactie die ik heb gehad zegt steeds we bellen deze week, week later... ja deze week... pfff... doe toch eens duidelijk man ik wil gewoon aant werk, godver.
pi_71565998
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:32 schreef JDx het volgende:
Ik heb op dit moment echt ff een dip. Steeds gewoon totaal geen reactie en die ene reactie die ik heb gehad zegt steeds we bellen deze week, week later... ja deze week... pfff... doe toch eens duidelijk man ik wil gewoon aant werk, godver.
Op hoeveel sollicitaties per week reageer je ongeveer?

Ga je nog wat doen met je bedrijfje?
pi_71567853
Heb op dit moment een vaste baan en het bedrijf draaid gewoon lekker door. Desondanks dacht ik laatste tijd aan een andere baan, werk nu 5 jaar bij dit bedrijf en heb het gevoel de laatste restjes gras binnen het bedrijf te hebben afgegraasd .De uitdaging is er niet meer.

Vanmiddag heb ik de vacatures doorgenomen en schrik vanhet lage aantal. Persoonlijk had ik verwacht dat het wel meeviel en dat het vinden van een andere baan niet al te veel moeite zal moeten kosten.Hier ben ik wel anders over gaan denken en stel mijn plannen om van werkgever te gaan veranderen maar even uit.

Succes allen die nog zonder baan zitten ! Jullie tijd komt wel !
nee echt niet !
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:17:11 #148
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71568671
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:49 schreef JDx het volgende:

zo Jodocus kwak, wat ben jij een azijnpisser zeg. Voorlopig hoef ik iig niet te janken om het feit dat ik geen baan meer heb. Dat mijn spelling te wensen over laat is omdat ik hier A geen spellingscontrole overheen jaag bij een posting en B ik gewoon een berichtje vlot erop zet.

In ieder geval zijn de 2 aanbieding die ik gedaan heb concreet en correct. Voor Naarden zijn er iig al reacties binnengekomen die verwerkt worden.

en ja ze staan ook op de bekende sites. Ik wilde ze alleen hier even onder de aandacht brengen. Mijn god, wat ben jij een triest figuur zeg. Vraag jij je af waarom je zonder baan zit nu ?

en dan nu hier piepen dat je een dip hebt
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:08:42 #149
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71569974
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:32 schreef JDx het volgende:
Als je graag wilt werken kun je morgen al aan de slag.
Je bent gewoon te kieskeurig.
Fabrieken en warehouses genoeg.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_71570043
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef HighVolume het volgende:
Heb op dit moment een vaste baan en het bedrijf draaid gewoon lekker door. Desondanks dacht ik laatste tijd aan een andere baan, werk nu 5 jaar bij dit bedrijf en heb het gevoel de laatste restjes gras binnen het bedrijf te hebben afgegraasd .De uitdaging is er niet meer.

Vanmiddag heb ik de vacatures doorgenomen en schrik vanhet lage aantal. Persoonlijk had ik verwacht dat het wel meeviel en dat het vinden van een andere baan niet al te veel moeite zal moeten kosten.Hier ben ik wel anders over gaan denken en stel mijn plannen om van werkgever te gaan veranderen maar even uit.

Bijna niemand wisselt van baan nu dus het aantal vacatures zal nog wel laag blijven voorlopig terwijl het aantal werkelozen wel gestaag oploopt
pi_71571006
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:08 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Vergeet dat dus maar even HEEL snel en lees eens wat economie berichten. Veel bedrijven hebben gewoon minder te doen, waarom denk je dat het werkloosheidspercentage stijgt?
Mensen die dit soort uitspraken doen, die weten gewoon echt niet wat er speelt in de wereld
pi_71575886
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:08 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet helemaal 100% geinformeerd bent over de situatie.

Ik moet reageren op 1 vacature per week, ik heb er nu ongeveer 35 verstuurd de afgelopen 5 weken. Op zowel banen iets boven als ver onder mijn niveau.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:44:55 #153
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71578559
Ok zich is het wel een terechte uitspraak van B.E.D maar mensen zoeken uiteraard liever naar werk dat bij hen past en nog liever naar werk dat net even boven hun niveau ligt.
waarschijnlijk wel
pi_71580528
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:44 schreef HokkePok het volgende:
Ok zich is het wel een terechte uitspraak van B.E.D maar mensen zoeken uiteraard liever naar werk dat bij hen past en nog liever naar werk dat net even boven hun niveau ligt.
En bedrijven nemen ook liever mensen aan op ongeveer het niveau van de baan. Niet ver er boven en zeker niet ver er beneden. Bedrijfven zitten momenteel in een enorme luxe positie die ze (terecht) optimaal uitbuiten.

Donderdag 10.00 3e (en hopelijk/waarschijnlijk) laatste gesprek bij Telfort.
pi_71581544
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef HighVolume het volgende:

Toen ik er aan begon was ik ook heel positief. Tot nu toe had ik altijd on first try een baantje. Maar op het moment is het idd heel moeilijk. En toch wil ik door met mijn carriere. Hoe dan ook. Ik probeer het nog wel eventjes, maar het is misschien wel verstandig om het op een iets lager pitje te zetten.
Just passing by
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 01:47:27 #156
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_71583342
Wat als je paar dagen op vakantie gaat, naar het buitenland. En je geeft dit niet door ?

Ik zit pas in m'n eerste week in de WW en ik ben van plan om binnenkort even kort op vakantie te gaan. Heb dus geen vakantie dagen opgebouwd nog denk ik. Maar ik hoef me nog een maand niet te melden bij UVW werkbedrijd.

En 2e vraag. Ik krijg in mijn geval 1,5 maand extra salaris mee als ontslagvergoeding. Zegt de WW straks hoho jij krijgt een vergoeding van je werk. No WW uitkering for you! Of maakt dat verder niet uit ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_71583779
Volgens mij krijg je dan 1,5 maand geen WW
pi_71584456
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:47 schreef VinnieJones het volgende:
Wat als je paar dagen op vakantie gaat, naar het buitenland. En je geeft dit niet door ?

Ik zit pas in m'n eerste week in de WW en ik ben van plan om binnenkort even kort op vakantie te gaan. Heb dus geen vakantie dagen opgebouwd nog denk ik. Maar ik hoef me nog een maand niet te melden bij UVW werkbedrijd.

En 2e vraag. Ik krijg in mijn geval 1,5 maand extra salaris mee als ontslagvergoeding. Zegt de WW straks hoho jij krijgt een vergoeding van je werk. No WW uitkering for you! Of maakt dat verder niet uit ?
het UWV kijkt voornamelijk naar het juist toepassen van de opzegtermijn door jou en je voormalig werkgever. Is deze correct toegepast, dan wordt je niet gekort.

En de vakantie moet je gewoon melden, kan zelfs telefonisch.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_71589036
Over 2 jaar worden bonussen e.d. verrekend, dus als je nu nog 1,5 maand salaris krijgt van je baas, dan krijg je daar over 2 jaar een afrekening van (lees: verschil terug betalen), is net als wanneer ik nu freelance werk zou doen. Kan even rondkomen, maar moet over 2 jaar het weer terug betalen, dus doe ik het niet.
pi_71591845
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:45 schreef JDx het volgende:
Over 2 jaar worden bonussen e.d. verrekend, dus als je nu nog 1,5 maand salaris krijgt van je baas, dan krijg je daar over 2 jaar een afrekening van (lees: verschil terug betalen), is net als wanneer ik nu freelance werk zou doen. Kan even rondkomen, maar moet over 2 jaar het weer terug betalen, dus doe ik het niet.
Dat zou ik erg raar vinden. Ik had expres gewacht met het aanvragen van een uitkering omdat ik nog een paar maandsalarissen van m'n baas meekreeg. Als ik geen uitkering nodig heb, vraag ik 'm ook niet aan dacht ik. Toen ik uiteindelijk m'n uitkering wel ging aanvragen, kreeg ik een standje omdat ik te laat was met aanvragen en kreeg ik alsnog die eerste maanden uitkering (ik werd wel gekort omdat ik dus te laat was met aanvragen). Het was niet eens mogelijk om aan te geven dat ik dat geld niet wilde. Als je dat geld praktisch door je strot geduwd krijgt, vind ik het raar dat je het dan later moet terugbetalen. Ik heb er ook niks over gehoord.
pi_71595151
Hmmm... dat is wel apart dan, dan ga ik me momenteel ook iets afvragen.

Ik krijg een uitkering voor 30 uur, dan zou ik toch eigenlijk nog 10 uur erbij mogen werken om rond te kunnen komen?

Edit:

Leuk stukje:
http://www.depers.nl/binn(...)n-met-uitkering.html
pi_71605857
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:47 schreef VinnieJones het volgende:

1. Vanaf het eerste moment WW, mag je 21 dagen vakantie nemen. Wel melden bij UWV. Zou erg onhandig zijn als je vlak voor je vakantie ontslagen wordt, kun je ook de boeking afzeggen.

2. Al krijg je een pot goud mee, daar houdt het UWV geen rekening mee. Wel als het via de rechter gaat, dan heb je geen opzegtermijn meer en het UWV houdt dan een "fictieve opzegtermijn" aan. In dat geval moet je je opzegtermijn bekostigen van je ontslagvergoeding. Maar dat geldt maar tot het ingaan van je uitkering, ze kijken niet HOEVEEL je meekrijgt.
pi_71609787
Ik ben net afgestudeerd en ik vier een beetje vakantie en kijk rustig rond. Nu ben ik pas enkele weken vrij (werkloos) hoe je het wil noemen. Moet ik dan ook een uitkering aanvragen? Ik heb veel eigen geld ik kan het dus vrij lang uithouden, dus ja een uitkering hoeft voor mij ook niet.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_71611383
Volgens mij kun je dan alleen bijstand aanvragen.
pi_71613654
maar dat kan alleen als je weinig spaargeld hebt(5000 euro of minder?) dus dat zal ook niet lukken

Gewoon zorgen dat je snel aan de bak komt
pi_71614612
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:59 schreef AcidTrance het volgende:
Ik ben net afgestudeerd en ik vier een beetje vakantie en kijk rustig rond. Nu ben ik pas enkele weken vrij (werkloos) hoe je het wil noemen. Moet ik dan ook een uitkering aanvragen? Ik heb veel eigen geld ik kan het dus vrij lang uithouden, dus ja een uitkering hoeft voor mij ook niet.
Geen uitkering, maar je kunt wel op je eigen tempo solliciteren
pi_71622746
Dat kan je ook wel met uitkering

Trouwens dik gezeur nu, heb nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, normaal had ik mijn loon al de 23ste van de vorige maand en alle automatische incasso's zijn terug gestort wegens onvoldoende saldo.

Hele brievenbus vol aanmaningen + administratiekosten, wat een gekut!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:21:35 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71623140
Als je meer dan 5000 euro aan spaargeld hebt krijg je idd geen uitkering. Dan kun je het wel een tijdje uitzingen, meent het Werkbedrijf.

Bovendien krijg je als pas afgestudeerde gedurende een half jaar minder geld (ongeveer 150 euro per maand minder) om je zsm aan het werk te laten komen.

Ik heb volgende week een oriënterend gesprek . Heel lang achteraan gezeten en nu eindelijk een uitnodiging binnen!
Niet meer actief op Fok!
pi_71623209
Ik ga zo bellen naar een bedrijf waar ik 1 gesprek heb gehad, want ik hoor niks, terwijl het wel beloofd was...
pi_71626997
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:21 schreef Viking84 het volgende:
Als je meer dan 5000 euro aan spaargeld hebt krijg je idd geen uitkering. Dan kun je het wel een tijdje uitzingen, meent het Werkbedrijf.
Bij een WW-uitkering kijken ze niet naar je spaargeld hoor. Alleen bij een bijstand-uitkering. Iedereen heeft recht op WW, of je nou bankdirecteur was of putjesschepper.
pi_71627034
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:07 schreef JDx het volgende:

Trouwens dik gezeur nu, heb nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, normaal had ik mijn loon al de 23ste van de vorige maand en alle automatische incasso's zijn terug gestort wegens onvoldoende saldo.

Wat een rotsituatie. Kun je geen voorschot krijgen of geld lenen van vrienden of ouders? Natuurlijk altijd kut om geld te lenen, maar met al die extra kosten wordt het natuurlijk alleen maar erger.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:53:52 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71627060
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:51 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Bij een WW-uitkering kijken ze niet naar je spaargeld hoor. Alleen bij een bijstand-uitkering. Iedereen heeft recht op WW, of je nou bankdirecteur was of putjesschepper.
Klopt, maar degene op wie ik reageerde is net afgestudeerd, dus die heeft geen recht op WW .
Niet meer actief op Fok!
pi_71641218
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:52 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Wat een rotsituatie. Kun je geen voorschot krijgen of geld lenen van vrienden of ouders? Natuurlijk altijd kut om geld te lenen, maar met al die extra kosten wordt het natuurlijk alleen maar erger.
Ja telkens dacht ik ach morgen komt het vast wel, maar ik zie nog geen reactie, morgen ga ik ook echt eens achter dat gesprek aanbellen, wil toch echt deze week wel ff reactie van het uitzendbureau, ze zouden me deze week bellen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:14:35 #174
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71647989
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:07 schreef JDx het volgende:

dus jijl eefde van paycheck naar paycheck ? tsja, dan zit je heel snel klem...
pi_71648157
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:14 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

dus jijl eefde van paycheck naar paycheck ? tsja, dan zit je heel snel klem...
Net als iedereen die van een mimimum inkomen rond moet/moest komen. Niet iedereen houdt geld over in de maand hoor, ik was al op zoek naar iets wat beter verdiende, maar hield liever deze baan dan helemaal niets, maar nu dat bedrijf gesloten is, heb ik nog maar 70% van het minimum.
pi_71649781
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:31 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet helemaal 100% geinformeerd bent over de situatie.

Ik moet reageren op 1 vacature per week, ik heb er nu ongeveer 35 verstuurd de afgelopen 5 weken. Op zowel banen iets boven als ver onder mijn niveau.

Ik wil je nergens toe pushen maar wat b.e.d zegt is wel waar. Er zijn banen waar ze zelfs helemaal geen opleiding voor vragen en je zo aan de slag kunt echter zoals de meeste klagers hebben die allemaal excuses om iets niet te doen. Dat is dus wel kieskeurig zijn. Dan is het " maar daar heb ik niet voor gestudeerd"of "ja..hallo daar komik niet mijn bed voor uit als academicus".. of anders "hallo..weet je wel hoe hard ik daarvoor moet werken? " Raar dat we anderzijds wel Polen en andere allochtonen weten te vinden die dit 'werk'moeten doen..
75 topics = FIN
pi_71656624
Nogmaals... jij bent niet 100% geinformeerd over de situatie. Ik heb gereageerd op baantjes VER onder mijn niveau en geweigerd omdat ze bang waren dat ik weer weg zou zijn als ze me net hadden ingewerkt.

Ze hebben zelfs liever Polen en ongeschoolde mensen, want die werken keihard en zijn ondertussen niet op zoek naar iets anders. Ze zijn ook nog eens goedkoop omdat ze geen opleiding hebben gehad.

Supermarkten e.d. heb ik zelfs gevraagd of ik niet mocht vakkenvullen ofzo, een vriend van me is bedrijfsleider, heeft zelfs nog rondgevraagd, maar ze konden me niet aannemen, die werken weer liever met studenten en kinderen.

Edit: klagers? Als je zelf werkloos bent weet je hoe kut het is, we klagen hier omdat we GEEN werk hebben hoor...
pi_71657669
Ik zou jou ook niet aannemen met zo'n negatieve instelling altijd. Men voelt dat aan hoe goed je het ook probeert te verbergen.
Just passing by
pi_71658753
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef TheTraveller het volgende:
Ik zou jou ook niet aannemen met zo'n negatieve instelling altijd. Men voelt dat aan hoe goed je het ook probeert te verbergen.
Kanker toch een eind op man, jezus, ik zit hier elke dag in het gezeur, jij niet!
pi_71658818
Ik doe godverdomme alles om weer aan het werk te komen en dan is het niet minder dan logisch dat je pissig wordt van mensen die zeggen... ALS JE ECHT WIL, DAN HEB JE ZO WERK... wat een KUTopmerking, die heb ik echt al vaak genoeg gehoord de afgelopen weekend, rot toch een eind op!
pi_71658967
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef TheTraveller het volgende:

Ik hoop werkelijk dat jij eens goed een paar maanden werkloos wordt .

Laffe kutkloontjes, bah.
pi_71659076
Inlevingsvermogen
pi_71661891
gewoon niet op reageren, de gemiddelde lezer kan al lezen dat het een trieste reactie is.

Als je HBO-er bent of hoger dan heb je het vaak zwaarder dan mbo-er of ongeschoolde. Je krijgt vaak het stempel van jij bent zo weer weg.
pi_71662637
Nou even weer een reactie voor de serieuze mensen:

Vanmiddag gebeld naar dat uitzendbureau, ik zei, ja ik zou in week 31 terug gebeld worden, want dan was de man die erover gaat weer terug van vakantie, het is nu bijna eind 32?

Jah, ehhh... dat klopt, dat was een foutje, dat moest zijn, na de bouwvak.

Zit je bijna 2 weken te wachten op een telefoontje die niet komt. Njah, morgen eindelijk weer eens iets leuks doen, iemand betaald voor me en volgende week maar weer verder hopen dat ze bellen en vacatures zoeken.
pi_71662784
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:07 schreef JDx het volgende:
Nou even weer een reactie voor de serieuze mensen:

Vanmiddag gebeld naar dat uitzendbureau, ik zei, ja ik zou in week 31 terug gebeld worden, want dan was de man die erover gaat weer terug van vakantie, het is nu bijna eind 32?

Jah, ehhh... dat klopt, dat was een foutje, dat moest zijn, na de bouwvak.

Zit je bijna 2 weken te wachten op een telefoontje die niet komt. Njah, morgen eindelijk weer eens iets leuks doen, iemand betaald voor me en volgende week maar weer verder hopen dat ze bellen en vacatures zoeken.
Rustig afwachten dan maar. Vandaag 3e gesprek met Telfort achter de rug, wederom een goed gevoel. Morgen krijg ik waarschijnlijk the final verdict.

Wish me luck
pi_71662804
Wat ga je doen?
pi_71663242
Bah, sinds maandag lig ik in bed met een longonsteking. Vooral gisteren was echt niet leuk... Werd dinsdag nog gebeld door iemand van Tempo Team met een mogelijk interessante functie. Ik e.e.a. uitgelegd wat ik kan en wil en mijn CV snel doorgestuurd. Belde ze gisteren terug (kreeg mijn vriendin aan de lijn - ik lag te slapen) en wilde graag een intakegesprek plannen en mijn salariseisen weten. Mijn vriendin heeft aangegeven dat ik te ziek was en zij wilde zich er niet in mengen. Vandaag belde TT weer (met mijn vriendin) om aan te geven dat ze overleg had gehad met de opdrachtgever en dat deze dusdanig onder de indruk was, dat ik volgende week dinsdag rechtstreeks bij hun op gesprek mag komen.
Kijk, dat zijn goede berichten en petje af voor de inspanning van TT!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_71666335
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik hoop werkelijk dat jij eens goed een paar maanden werkloos wordt .

Laffe kutkloontjes, bah.
Hoezo kloon. Ik ben toch ook gewoon werkzoekende. Maar ik in de JDX schoenen stond dan had ik het gewoon anders aangepakt.

Als je echt een baantje wilt en het niet uitmaakt wat. Waarom pas je cv dan niet daar op aan. Als je voor een magazijnmedewerker ga solliciteren dan zet je er toch niet in dat je een CEO van shell bent. Maar dat je bijvoorbeeld diverse horeca baantjes heb gehad. Wat logistiek in van een baantje wat je eerst hebt gehad, al was het tijdelijk als een distributiepunt van je krantenwijkje of als vakkenvuller bij de albert heijn als je dat ooit gedaan had.

Als je op service niveau gaat solliciteren binnen ictbureau, dan zeg je niet dat je een eigen bedrijf hebt gehad, maar dat je als developper bij dat bedrijf hebt gewerkt en dat je dan daar en daar kennis over hebt. Eigen bedrijf betekend namelijk dat die persoon weer weg is als ie weer op kracht is. Wat helemaal niet waar hoeft te zijn.

Als je gaat solliciteren voor een baan op niveau, dan zet je wel alles wat relevant er bij.
Just passing by
pi_71670791
Ik zit hier met een koophuis, een contract dat zegt dat ik het niet mag verhuren, verkopen lukt niet, krijg nog minder uitkering dan mn vaste lasten, laat staan dat ik nog kan eten, drinken, uitgaan en kleding kopen. Ben al paar jaar niet op vakantie geweest omdat ik altijd redelijk krap zat. Zie net iedereen vrolijk thuiskomen en er weer helemaal zin in hebben...

Ik kan gewoon geen kant op, als ik iets aanneem moet het echt wel minimaal voor 1100 euro per maand zijn, boeit me niet wat. Als ik maar iets te doen heb en minimaal 1100/maand netto verdien, of dat nou met 30 of 40 uur is zal me ook een rotzorg wezen. Als het maar een vast loon is per maand.

Mn auto heb ik ook moeten verkopen, dus het liefst iets in de buurt (dat ook nog eens). Wil best reizen, als ik vergoeding krijg, verhuizen wil ik ook best, alleen kan dat momenteel dus niet!
pi_71672212
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:21 schreef FP128 het volgende:

[..]

Ik wil je nergens toe pushen maar wat b.e.d zegt is wel waar. Er zijn banen waar ze zelfs helemaal geen opleiding voor vragen en je zo aan de slag kunt echter zoals de meeste klagers hebben die allemaal excuses om iets niet te doen. Dat is dus wel kieskeurig zijn. Dan is het " maar daar heb ik niet voor gestudeerd"of "ja..hallo daar komik niet mijn bed voor uit als academicus".. of anders "hallo..weet je wel hoe hard ik daarvoor moet werken? " Raar dat we anderzijds wel Polen en andere allochtonen weten te vinden die dit 'werk'moeten doen..
Hij voldoet ruimschoots aan de wettelijke sollicitatienormen. Het is een fabeltje dat je zo aan de slag komt. Welk bedrijf neemt nou een afgestudeerde doctorandus aan om pallets te stapelen? Het is zo theoretisch dat je direct aan werk kunt komen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:19:57 #191
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71672577
Ik heb maandag een gesprek bij de TNT (oud werkgever) om dan maar voor 20 uur in de week aan de slag te gaan als postbezorger, beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
Kan ik gelijk die bijstand uit i.c.m het salaris van m'n vriendin en gaan we er nog iets op vooruit ook al is het niet bizarveel.

Nog wel even zorgen dat ik word aangenomen natuurlijk, maar dat lijkt me bij de post een formaliteit, zeker nu ik weer op dezelfde locatie kom en altijd goed gelopen heb zonder klachten en altijd vlot.
Alleen hopen dat m'n gezondheid niet in de weg komt te staan na verloop van tijd, al denk ik van niet door het vele sporten en conditie op pijl houden.
pi_71678528
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 06:55 schreef Essebes het volgende:

[..]

En de vakantie moet je gewoon melden, kan zelfs telefonisch.
Fout, moet je middels een wijzigingsformulier doorgeven.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_71680906
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 08:19 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb maandag een gesprek bij de TNT (oud werkgever) om dan maar voor 20 uur in de week aan de slag te gaan als postbezorger, beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
Kan ik gelijk die bijstand uit i.c.m het salaris van m'n vriendin en gaan we er nog iets op vooruit ook al is het niet bizarveel.

Nog wel even zorgen dat ik word aangenomen natuurlijk, maar dat lijkt me bij de post een formaliteit, zeker nu ik weer op dezelfde locatie kom en altijd goed gelopen heb zonder klachten en altijd vlot.
Alleen hopen dat m'n gezondheid niet in de weg komt te staan na verloop van tijd, al denk ik van niet door het vele sporten en conditie op pijl houden.
Dat zal in de zomer toch wel meevallen?
pi_71681921
Gisteren op tweede gesprek geweest en vandaag het verlossende telefoontje gehad: Ik heb een baan

Ik ben blij dat ik zo snel een baan heb kunnen vinden (binnen 5 sollicitaties). En ook nog bij het bedrijf dat, volgens mij, het best bij mij past van de 5 bedrijven waarbij ik heb gesolliciteerd.
Theories come and theories go. The frog remains
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:35:37 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_71682478
gefeliciteerd!!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:39:20 #196
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71684433
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zal in de zomer toch wel meevallen?
Wat zal meevallen?
* Lastpost is traag van begrip.
pi_71687816
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:14 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Rustig afwachten dan maar. Vandaag 3e gesprek met Telfort achter de rug, wederom een goed gevoel. Morgen krijg ik waarschijnlijk the final verdict.

Wish me luck
Aangenomen, per 24 augustus in dienst bij Telfort als assistent shopmanager. Succes allen, ik blijf dit topic nog zeker meelezen.
pi_71687892
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:39 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Wat zal meevallen?
* Lastpost is traag van begrip.
Gezondheidsproblemen. Weer wordt nu vaak pas slecht in november en das nog 3 maanden weg
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:57:04 #199
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71688230
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gezondheidsproblemen. Weer wordt nu vaak pas slecht in november en das nog 3 maanden weg
Doel niet op het weer hoor, heb nogal een medisch dossier, vandaar dat ik wat moeilijk aan het werk kom in mijn eigen sector.
pi_71688523
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:39 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Aangenomen, per 24 augustus in dienst bij Telfort als assistent shopmanager. Succes allen, ik blijf dit topic nog zeker meelezen.
Succes , even de proeftijd doorkomen en je zit safe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')