abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 07:40:22 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_71480262
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:58 schreef TheTraveller het volgende:
Wazig. Gisteren een vreemd gesprek gehad. Kijk ik vandaag in mijn mailbox en ben uitgenodigd voor een tweede gesprek.
Er is soms echt geen touw aan te knopen
Nou ja, gefeliciteerd, toch
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71485019
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:47 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Gaaf! Heb je toevallig een econometrische achtergrond?
Nope. Toegepaste wiskunde. Met de rekencapaciteit zit het dus wel goed, maar heb niet heel veel financiele achtergrondkennis. Maar dat is dus juist waar ik me in wil gaan verdiepen.
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:21 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

je weet ook dat actuaris worden studie is van 7 jaar

route is rekenaar , analist ,actuaris.
In principe wel. Maar vanaf dit studiejaar (2009-2010) biedt het actuarieel instituut ook een schakelprogramma aan voor mensen met een 'kwantitatieve' WO opleiding. Dat programma duurt 2 jaar en vervangt het rekenaar+analist gedeelte. Dus het kan tegenwoordig al ietsje sneller

Alleen moet de werkgever natuurlijk wel akkoord gaan met het volgen van dat schakelprogramma. Het nadeel is dat het op een vaste dag in de week is (de hele dag), dus je bent maar 4 dagen beschikbaar om te werken. En dat vinden veel werkgevers toch niet helemaal fijn; zeker niet een bedrijf dat detacheert. Dus het zal waarschijnlijk wel het 'lange' traject worden, maar we zullen zien wat er mogelijk is...
Theories come and theories go. The frog remains
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 11:44:17 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_71485313
Nou, net terug van het UWV, het was inderdaad een gezellig gesprek. De werkcoach vond me in ieder geval heel positief. Een bijzonder persoon, zei ie Maja, als je mij over m'n vak laat praten, word ik gewoon heel enthousiast, kan ik niks aan doen.

In ieder geval vond ie dat ik goed bezig was, en hij dacht ook dat het wel goed zou komen, met mijn instelling. Laten we het maar hopen!

En nu ga ik weer twee brieven schrijven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71486713
Mijn werkcoach komt volgende week weer terug van vakantie, aardige vent, wil me wel helpen, maar kan ook niet veel meer doen dan wat ik zelf doe. Die mensen zijn er meer voor mensen die echt moeite hebben met solliciteren en niet weten waar ze het zoeken moeten.

Van die mensen die nog niet eens met internet om kunnen gaan

Voor ons kunnen ze niet veel doen, behalve een steuntje in de rug.

Zal ik trouwens vandaag weer bellen naar dat bedrijf waarvan iemand op vakantie was? Ik zou in week 31 meer van ze horen, want dan was hij terug van vakantie...
pi_71487728
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:35 schreef Bioman_1 het volgende:

[..]

Nope. Toegepaste wiskunde. Met de rekencapaciteit zit het dus wel goed, maar heb niet heel veel financiele achtergrondkennis. Maar dat is dus juist waar ik me in wil gaan verdiepen.
[..]

In principe wel. Maar vanaf dit studiejaar (2009-2010) biedt het actuarieel instituut ook een schakelprogramma aan voor mensen met een 'kwantitatieve' WO opleiding. Dat programma duurt 2 jaar en vervangt het rekenaar+analist gedeelte. Dus het kan tegenwoordig al ietsje sneller

Alleen moet de werkgever natuurlijk wel akkoord gaan met het volgen van dat schakelprogramma. Het nadeel is dat het op een vaste dag in de week is (de hele dag), dus je bent maar 4 dagen beschikbaar om te werken. En dat vinden veel werkgevers toch niet helemaal fijn; zeker niet een bedrijf dat detacheert. Dus het zal waarschijnlijk wel het 'lange' traject worden, maar we zullen zien wat er mogelijk is...
Ik werk zelf op actuariele afdeling, maak je borst maar nat voor het schakelprogramma. 2 jaar geen priveleven, want je bent alleen maar bezig met studeren en werken.

Een beetje actuariele werkgever vind het niet erg om die 20k voor je te sponseren van het ag/ai
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:35:54 #106
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_71488388
wat voor soort banen zoeken jullie hier allemaal? Ik werk bij een bedrijf waar we wel mensen kunnen gebruiken.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_71488916
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:35 schreef MaleDuck het volgende:
wat voor soort banen zoeken jullie hier allemaal? Ik werk bij een bedrijf waar we wel mensen kunnen gebruiken.
Persoonlijk zit ik nogal in dubio. Heb IT-media gedaan aan het Grafisch Lyceum en dan kun je een beetje de IT/grafische schakel worden in een bedrijf. Bijvoorbeeld de computers regelen bij een drukkerij of meer webdesign/dtp enzo.

Alleen in mijn 2 jaar ervaring bij een reclamebureau werd ik helemaal gek van het 40uur per week stil zitten achter een computertje. Op een gegeven moment ben ik echt depressief geworden en kon ik niets meer ontwerpen, er kwam niks meer uit me, zat daar als een lijk, deed niets meer, ook niet als ik thuis kwam, was altijd chagrijnig, ging er slechter uitzien, at bijna niks meer.

Uiteindelijk moest ik daar stoppen en een jaar gewerkt achter de balie van een autoverhuur bedrijf, telefoon opnemen, klanten helpen, planning maken voor alle auto's e.d. en parttimers aansturen. Dat vond ik heerlijk, contact met mensen, vrijheid, etc... ik liep toen bij een psycholoog, maar mn depressieve klachten gingen vanzelf weg omdat ik leuk werk had. Ben ook weer 10 kilo aangekomen (nog steeds maar 68kilo, 1.85 en 27 jaar), maar begin nu weer in een depressieve sleur te raken sinds het autoverhuur bedrijf is gesloten per 1 juli. Zit inmiddels in psychotherapie om diverse redenen.

Ik wil graag verder bij een reclamebureau of iets dergelijks, maar uit die therapie blijkt wel dat ik contact met mensen nodig heb en waardering in wat ik doe, als in tevreden klanten e.d. het uiterste is natuurlijk de zorg in, maar wat ik precies wil (en kan) weet ik niet.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 13:53:42 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_71488958
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:35 schreef MaleDuck het volgende:
Grafisch Ontwerper
pi_71489712
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:52 schreef JDx het volgende:

[..]

Persoonlijk zit ik nogal in dubio. Heb IT-media gedaan aan het Grafisch Lyceum en dan kun je een beetje de IT/grafische schakel worden in een bedrijf. Bijvoorbeeld de computers regelen bij een drukkerij of meer webdesign/dtp enzo.

Alleen in mijn 2 jaar ervaring bij een reclamebureau werd ik helemaal gek van het 40uur per week stil zitten achter een computertje. Op een gegeven moment ben ik echt depressief geworden en kon ik niets meer ontwerpen, er kwam niks meer uit me, zat daar als een lijk, deed niets meer, ook niet als ik thuis kwam, was altijd chagrijnig, ging er slechter uitzien, at bijna niks meer.

Uiteindelijk moest ik daar stoppen en een jaar gewerkt achter de balie van een autoverhuur bedrijf, telefoon opnemen, klanten helpen, planning maken voor alle auto's e.d. en parttimers aansturen. Dat vond ik heerlijk, contact met mensen, vrijheid, etc... ik liep toen bij een psycholoog, maar mn depressieve klachten gingen vanzelf weg omdat ik leuk werk had. Ben ook weer 10 kilo aangekomen (nog steeds maar 68kilo, 1.85 en 27 jaar), maar begin nu weer in een depressieve sleur te raken sinds het autoverhuur bedrijf is gesloten per 1 juli. Zit inmiddels in psychotherapie om diverse redenen.

Ik wil graag verder bij een reclamebureau of iets dergelijks, maar uit die therapie blijkt wel dat ik contact met mensen nodig heb en waardering in wat ik doe, als in tevreden klanten e.d. het uiterste is natuurlijk de zorg in, maar wat ik precies wil (en kan) weet ik niet.
Dat heb ik ook gedaan IT Media op GLA, ik zelf had als uitstroomprofiel workflowbeheerder. Ik weet niet hoe jou opleiding was, maar ik had dus een groot component support erin zitten.

Je geeft aan dat je niet 8 uur per dag in de vicieuze cirkel van ik en mijn beeldscherm wil zitten. Misschien overwegen om wat meer de support kant op te gaan. (field engineer, support engineer) zie veelvuldig vacatures (MBO) waar dat soort mensen worden gevraagd. Je komt dan ook in aanraking met mensen.
Ik ga incognito door het leven..........
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:00:08 #110
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71491014
nah, bij deze ff een positieve bijdrage..

iermand nog een fulltime job nodig ?

In maarsen, receptioniste,
Leuk, groot bedrijf...

ps, maarssen heeft een eigen treinstation en is dus toppie bereikbaar.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71491172
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:16 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan IT Media op GLA, ik zelf had als uitstroomprofiel workflowbeheerder. Ik weet niet hoe jou opleiding was, maar ik had dus een groot component support erin zitten.

Je geeft aan dat je niet 8 uur per dag in de vicieuze cirkel van ik en mijn beeldscherm wil zitten. Misschien overwegen om wat meer de support kant op te gaan. (field engineer, support engineer) zie veelvuldig vacatures (MBO) waar dat soort mensen worden gevraagd. Je komt dan ook in aanraking met mensen.
Inderdaad. Kijk bij een van die kabelmaatschappijen. Ik ken iemand die bij ziggo of kpn (weet niet meer zeker) werkt als service monteur. Geen opleiding voor nodig. Paar dagen cursus hoe je zo'n modem in moet stellen en monteren. Elke dag moet je dan iets van 10 afspraken doen bij mensen thuis.

Maar het is inderdaad zwaar voor de sollicitanten. Bij ons in het bedrijf wordt ook alleen maar de beste van de beste gekozen. Terwijl wij vroeger ook best 1 a 2 maanden in iemand die "potentie" had wilden investeren om te kijken wat er nog meer uit een persoon gehaald kan worden.

Het is in ieder geval ook niet fijn om in deze periode aan de andere kant van de tafel te zitten. Ik gun iedereen het maar afwijzingen horen er nu eenmaal bij.

[ Bericht 17% gewijzigd door Chuphinh op 31-07-2009 15:11:31 ]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:27:05 #112
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71491774
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:00 schreef klusfoobje het volgende:
nah, bij deze ff een positieve bijdrage..

iermand nog een fulltime job nodig ?

In maarsen, receptioniste,
Leuk, groot bedrijf...

ps, maarssen heeft een eigen treinstation en is dus toppie bereikbaar.
oh ja, qua eurie....
1800-2200 afhankelijk van ervaring enzo..
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:30:32 #113
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71491859
en voor iemand die zijn/haar talen spreekt, duits en engels enzo, in een kleine setting kan werken als relatiebeheerder en officemanager obv 40 uur heb ik ook nog een leuke job.
Dat zou voor 4 dagen zijn en is absoluut te combineren voor iemand die de zorg heeft over een kind.

euries? bruto obv die 40 uur iets van 3k.

werkplek is in Naarden.
pi_71492182
Hoe is 4x10 te combineren met de zorg voor een kind?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:45:39 #115
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71492239
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is 4x10 te combineren met de zorg voor een kind?
omdat er staat dat het 3k is is obv 40 uur

en dat het voor 4 dagen is ( per week he, niet voor 4 dagen en dan klaar.) Prima met ene kind te combineren omdat de uren in overleg ingedeeld kunnen worden.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:40:51 #116
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71493860
wel komisch dit, in een topic waar mensen zich afvragen wat ze nu moeten doen nu ze hun baan kwijt zijn bied je 2 banen aan. Na een uur heeft er nog niemand een reactie gegeven
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 16:45:18 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_71493961
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:40 schreef klusfoobje het volgende:
wel komisch dit, in een topic waar mensen zich afvragen wat ze nu moeten doen nu ze hun baan kwijt zijn bied je 2 banen aan. Na een uur heeft er nog niemand een reactie gegeven
Bij deze dan. Ik vind het wel een goed initiatief van je!

Alleen is het mijn vak niet, en woon ik niet in de buurt. Maar misschien is er hier iemand voor wie het wel wat is.
pi_71493972
quote:
erg komisch ja, lig hier ook dubbel. Wel eens in je opgekomen dat wat je aanbiedt niet helemaal aan zou kunnen sluiten? Volgens mij passen je "headhunt" activiteiten meer op een site als monsterboard....
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:49:13 #119
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71494057
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:45 schreef Hurby het volgende:

[..]

erg komisch ja, lig hier ook dubbel. Wel eens in je opgekomen dat wat je aanbiedt niet helemaal aan zou kunnen sluiten? Volgens mij passen je "headhunt" activiteiten meer op een site als monsterboard....
ik doe niet aan headhunting....

het gaat om een bedrijf waar ik gewerkt heb en ze kunnen niemand vinden.... sowieso al een raadsel als je alle verhalen leest en hoort.
Ik sprak een ex collega vandaag en die vroeg me of ik nog iemand wist... vandara dat ik eraan dacht om het hier maar neer te planten...

ik verdien er niets aan, wil ik ook niet, probeer alleen ff twe epartijen te helpen
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:17:48 #120
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71494714
quote:
Ben jij uitzendconsulent of zo? Maar dan is dit toch spam wat je nu doet, of niet?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_71496374
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:45 schreef Hurby het volgende:

[..]

a) Niet iedereen is een vrouw, en dus geschikt voor secretaresse.
b) Als ik op een baan van MBO niveau solliciteer, dan word ik bij voorbaat al uitgesloten. Bedrijven zijn te bang dat je niet lang blijft hangen/ snel genoeg hebt van de baan.

Overigens ben ik niet helemaal werkloos. Heb gewoon nog een bijbaan erbij en verdien wel wat geld. Alleen is het geen ideale situatie.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:17:34 #122
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71497421
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:34 schreef Lennox het volgende:

[..]

[quote]a) Niet iedereen is een vrouw, en dus geschikt voor secretaresse.
Iedereen is geschikt voor 'secretaresse', alleen willen werkgevers alleen vrouwen
quote:
b) Als ik op een baan van MBO niveau solliciteer, dan word ik bij voorbaat al uitgesloten. Bedrijven zijn te bang dat je niet lang blijft hangen/ snel genoeg hebt van de baan.
Er is dan ook geen echte werkeloosheid, maar het probleem is verwende en kieskeurige werkgevers...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:14:17 #123
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71502528
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:34 schreef Lennox het volgende:

[..]
Gelul, jij hebt geen ZIN om dat werk te doen maar dat is wat anders. Mijn CV is nu al weer een tijdje van het net maar ik krijg nog steeds aanbiedingen binnen die duidelijk onder het niveau van mijn opleiding en werkervaringen liggen.
waarschijnlijk wel
pi_71503126
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ben jij uitzendconsulent of zo? Maar dan is dit toch spam wat je nu doet, of niet?
wat een flauwe kul, waarom zou je geen werk mogen aanbieden
pi_71506099
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:14 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Gelul, jij hebt geen ZIN om dat werk te doen maar dat is wat anders. Mijn CV is nu al weer een tijdje van het net maar ik krijg nog steeds aanbiedingen binnen die duidelijk onder het niveau van mijn opleiding en werkervaringen liggen.
Ik heb 3 gemotiveerde sollicitaties naar MBO+ functies gedaan. Bij allemaal nul op het rekest. Ik vind het ook knap dat jij kan inschatten of ik dergelijk werk wel/niet wil doen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')