abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:06:28 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_71873824
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:24 schreef JDx het volgende:
Gefeliciteerd!!!

Ik nog steeds niet, ook nog steeds geen cent op mijn rekening, maar woensdag ff goed mn best doen!
Heb je t UWV al gebeld daarover?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71873902
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens!!

Ik heb een baan

Een nieuwe dan hè, per 1 september. Ik ben zo blij (en opgelucht)
Van harte he!
blijf van mijn sig af homo!
pi_71874889
quote:
Jongens!!

Ik heb een baan

Goed zeg! Gefeliciteerd!!!
pi_71875493
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Heb je t UWV al gebeld daarover?
Nou die 200 euro kreeg ik toen op de 17e, en je krijgt het per 4 weken zegt men, dus zou het vanmiddag dan moeten krijgen, wacht nog ff af, meestal komt het na 2uur!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:39:05 #230
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71876608
Vanaf 31-08 sta ik ook eindelijk weer eens ergens op de loonlijst.
En vanaf 24-08 loop ik een krantenwijk erbij.

Naja, beter dan niets (lees: bijstand) denk ik maar en in de tussentijd rustig verder zoeken naar iets in mijn sector.
pi_71877052
Bijna vier maanden geleden kreeg ik te horen dat mijn halfjaarcontract niet verlengt wordt.

Al bijna vier maanden ben ik aan het zoeken naar een nieuwe baan.

In deze vier maanden heb ik 48 sollicitatiebrieven verstuurd, waarvan er twee hebben geleid tot een gesprek. Geen van de gesprekken leidde tot een baan.

Na vier maanden ben ik nu wanhopig en solliciteer ik op alles wat los en vast zit en enigszins te bereizen is vanaf mijn huis. Gelukkig heb ik dinsdag weer een egsprek voor een functie als project assistent, ver uit mijn eigen vakgebied, maar goed.

Lang leve het HBO diploma. Zo hard gewerkt en het bemachtigd, en nu, na een paar tijdelijke banen, geen werk meer kunnen krijgen. Mijn vriend heeft verschillende opleidingen gedaan en geen enkele afgemaakt, en hij vond binnen een week zijn droombaan met goed salaris. ik ben jaloers. maar blij voor hem, natuurlijk

Vorige week heb ik maar vast een WW uitkering aangevraagd. Per 1 september is mijn contract afgelopen en zal ik me moeten kunnen bedruipen, ook als ik nog geen andere baan heb. WW aanvragen voelt voor mij als een persoonlijke nederlaag, ik werk liever gewoon voor mijn geld, al weet ik dat ik voor die WW gewoon netjes heb afgedragen.

Als het aan mijn baas lag had ik ook geen recht gehad op een WW uitkering, ze wou me namelijk epr direct wegsturen met een fooi van twee maandsalrissen. Meer dan je mag verwachten in een tijdelijke baan, maar goed, ik ben er niet op in gegaan. Achteraf maar goed ook, nu ik geen baan blijk te kunnen vinden. 2 maanden gratis loon is mooi, maar daarna houdt het snel op. ik ben die vier maanden gaan uitzitten, waardoor ik straks in ieder geval genoeg gewerkt heb om recht te hebben op WW.

Vooralsnog vestig ik al mijn hoop op mijn gesprek van dinsdag....
pi_71879133
Succes ermee!

Ik ben net ook weggestapt bij mijn bijbaantje. Ik reed taxi, maar ik ergerde mij het laatste halfjaar verschrikkelijk aan de manier van werken. Tijden, pauzes en auto's worden gewisseld waarbij geen enkel actie in het belang van mij is. Voornamelijk twee personen maken het zo bont, dat ik ze wel kon afschieten.
Nougoed, vanochtend weer het geval en heb geweigerd om nog verder te rijden. Ze zeiden toen dat ik dan naar huis kon gaan. Ik wou zo graag weg, dat ik zonder te aarzelen antwoordde met: OK!

Afijn, nu twee weekjes vakanties vieren, en 1 september moet ik 40 uur afstudeerstage doen. Dan focus ik mij daar volledig op Nog geen man overboord
pi_71879943
Net een sollicitatiebrief gepost. Ik krijg daar altijd zo'n "en nu is het uit nijn handen" gevoel bij. Gesprek met mijn huidige baas over een andere functie is uitgesteld. Door personeelstekort heeft hij geen tijd. De boekhouder van mijn andere baas (ik heb twee bazen bij een bedrijf) heeft me voorgerekend dat ik nog twee maanden vakantie heb na mijn contract. Ik heb nog wat respijt.

Ondanks de negatieve ervaringen van anderen in dit topic ben ik vol goede moed dat ik voor het einde van het jaar weer aan het werk ben.
pi_71880025
Ik heb na 1,5 maand en zo'n 30 brieven, eindelijk dus een gesprek bij een bedrijf, voelt wel als een soort van, yes, eindelijk, heb al bijna het gevoel dat ik die baan binnen heb, terwijl het meer een vrijblijvend gesprek is. Ik ga me echt top presenteren woensdag.

Helpt het ook nog als je een beetje zielig gaat doen, noujah niet echt zielig, maar als je gewoon zegt van, dat je al bijna 2 maand thuis zit en bang bent uit het ritme te raken enzo?
pi_71880072
Dat zou ik persoonlijk niet doen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_71880241
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:44 schreef JDx het volgende:
Ik heb na 1,5 maand en zo'n 30 brieven, eindelijk dus een gesprek bij een bedrijf, voelt wel als een soort van, yes, eindelijk, heb al bijna het gevoel dat ik die baan binnen heb, terwijl het meer een vrijblijvend gesprek is. Ik ga me echt top presenteren woensdag.
Succes!
quote:
Helpt het ook nog als je een beetje zielig gaat doen, noujah niet echt zielig, maar als je gewoon zegt van, dat je al bijna 2 maand thuis zit en bang bent uit het ritme te raken enzo?
Zou ik ook niet doen. Voor je het weet ontstaat een beeld van een lapzwans die al heel snel opgeeft als je zegt dat je na twee maanden 'al' uit het ritme bent.
Ik zou meer op de 'ik heb me goed kunnen bezig houden in deze twee maanden maar wil nu graag weer wat vastigheid en een betaalde baan' toer gaan.

Wat ik volgende week ga doen (zit nu ruim een maand thuis). Dan heb ik gesprekken bij 2 werkgevers.
En de week erna nog een gesprek! Eerst op papier afgewezen, nu alsnog uitgenodigd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71880377
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:41 schreef Fixers het volgende:
Net een sollicitatiebrief gepost. Ik krijg daar altijd zo'n "en nu is het uit nijn handen" gevoel bij. Gesprek met mijn huidige baas over een andere functie is uitgesteld. Door personeelstekort heeft hij geen tijd. De boekhouder van mijn andere baas (ik heb twee bazen bij een bedrijf) heeft me voorgerekend dat ik nog twee maanden vakantie heb na mijn contract. Ik heb nog wat respijt.

Ondanks de negatieve ervaringen van anderen in dit topic ben ik vol goede moed dat ik voor het einde van het jaar weer aan het werk ben.
Ik denk gezien de veranderende situaties in dit topic dat het nu juist tijd is om goed te solliciteren. Een 2 maanden geleden was de vakantie periode ingegaan, dan ligt alles zo goed al plat.
Maar zoals ik het nu lees lijken vele vaste posters per 1 september weer te kunnen werken.

Dit was mijn eerste echte sollicitatie ronde omdat ik meer wilde dan mijn huidige baan. Het heeft in totaal echt 5 gesprekken geduurd voordat ik iets gevonden had, maar je leert er echt veel van. Wat je wel moet zeggen, wat weer niet. Niet te wanhopig lijken, maar gewoon normaal enthousiast is genoeg.
Just passing by
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:20:21 #238
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71880845
quote:
Jongens!!

Ik heb een baan

Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_71882030
quote:
Jongens!!

Ik heb een baan

Proficiat
Fijn hé, het gevoel dat alles weer goed gaat komen.

Wat ga je eigenlijk doen?
pi_71882086
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:39 schreef Lastpost het volgende:
Vanaf 31-08 sta ik ook eindelijk weer eens ergens op de loonlijst.
Gefeliciteerd Wat gaat je de hele dag bezig houden?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:35:09 #241
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71882184
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:30 schreef Osramp het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Wat gaat je de hele dag bezig houden?
Ik blijf voorlopig vanuit freelance oogpunt verder gaan in het webdesignen en programmeren en qua vaste inkomsten hou ik het op een ochtend tot begin-middag (lees: 1 á 2 uur) baantje bij de TNT post als bezorger, levert me 20 uur in de week op aan vast inkomen, alleen jammer dat het rond het minimum hangt maar dat is even niet anders.
En dan nog die krantenwijk die zo'n 100 euro in de maand oplevert, leuk voor erbij in dit geval en voor 2 maal 30 minuten werk in de week verdient het prima.

En de overige uren vermaak ik me wel in huis.
pi_71882219
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:55 schreef Buckle het volgende:
Al bijna vier maanden ben ik aan het zoeken naar een nieuwe baan.

In deze vier maanden heb ik 48 sollicitatiebrieven verstuurd, waarvan er twee hebben geleid tot een gesprek. Geen van de gesprekken leidde tot een baan.

Na vier maanden ben ik nu wanhopig en solliciteer ik op alles wat los en vast zit en enigszins te bereizen is vanaf mijn huis.
48 brieven in 4 maanden is niet zo heel erg veel. Maar goed, 1 brief kan er maar winnen dus je zou met 1 poging de roos kunnen treffen. Ga wel gewoon door met solliciteren en probeer jouw sterke punten zoveel mogelijk toe te snijden op de vacature. Vertel in je brief waarom JIJ de juiste persoon bent voor je baan en hoe goed jouw kwaliteiten aansluiten op de vacature.
Geef de moed niet op. Makkelijker gezegd dan gedaan, en ik weet precies hoe het voelt om met een goede en courante opleiding je handje te moeten ophouden. Ik zag het soms ook niet meer zitten.....Heus geen leuke tijd, maar als ik lees hoe je je verzet hebt tegen je afkoopregeling, dan denk ik dat je er wel komt.
Straal wel positiviteit uit in gesprekken en brieven!! Ga er iets naast doen, al is het maar soep opdienen in een bejaardentehuis. Dat staat goed bij werkgevers. Die zien graag actieve mensen tegenover anderen die rustig blijven afwachten.
pi_71882269
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:44 schreef JDx het volgende:Helpt het ook nog als je een beetje zielig gaat doen, noujah niet echt zielig, maar als je gewoon zegt van, dat je al bijna 2 maand thuis zit en bang bent uit het ritme te raken enzo?
Hooguit help je daarmee andere sollicitanten. Je kunt beter later zien wat je ZELF doet om niet uit het ritme te raken. Weet de potentiële werkgever ook dat hij een frisse start kan verwachten.
pi_71889796
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:00 schreef JDx het volgende:
Nou die 200 euro kreeg ik toen op de 17e, en je krijgt het per 4 weken zegt men, dus zou het vanmiddag dan moeten krijgen, wacht nog ff af, meestal komt het na 2uur!
Als je financieel moeilijk zit, kun je ook een voorschot aanvragen. Je hoeft dan niet vier weken te wachten op het geld.

Ik zou zelf in een sollicitatiegesprek ook zeker niet aan de orde laten komen dat je uit het ritme bent door je werkloosheid. Vertel juist wat je te bieden hebt, waarom je interessant bent voor het bedrijf. Kortom laat je visitekaartje achter. Succes!
pi_71890466
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:29 schreef -Yuna- het volgende:

[..]

Zelfs al zou het automatisch betalen in het systeem zetten vergeten zijn, dan zou hij een inkomstenformulier moeten krijgen (of klaar staan op internet).
Nee dat hoeft niet per sé, de beslisser claim kan er ook voor kiezen om geen inkomstenformulier te verzenden.
Draai het om.
pi_71890537
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:17 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als je financieel moeilijk zit, kun je ook een voorschot aanvragen. Je hoeft dan niet vier weken te wachten op het geld.
Hoeft niet want de uitkering is al vastgesteld. Wat je wilt weten is of de reguliere betaling op het normale tijdstip gaat komen.
Draai het om.
pi_71890570
Genieten!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_71897366
Op http://www.expertiese.nl/kandidaten.html heb ik wat tips neergezet betreffende soll brieven/cv's
pi_71897548
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:41 schreef jefjef het volgende:
Op http://www.expertiese.nl/kandidaten.html heb ik wat tips neergezet betreffende soll brieven/cv's
En toch neigt dit naar spam.
blijf van mijn sig af homo!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:05:36 #250
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71897822
Het is gewoon reclame voor het eigen werving en selectie bureautje van JefJef
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:34 schreef jefjef het volgende:
heb een w&s bureau en ga ook nog beginnen met een uitgeverij dus ja mijn interesses liggen wel op het (financieel) onafhankelijk te zijn. (zie voor verdere aanvulling ChrisMoneymaker zijn statement) Verder ooit es in 1912 BC BE/CE gevolgd.
en:
quote:
Contactpersoon
Jeffrey Smit
E: jeffrey@expertiese.nl
http://www.expertiese.nl/(...)oloog_279505_11.html
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')