Toen ik op school zat woonde ik al op mezelf en kwam ik ook rond van mijn bijbaan, maar toen had ik wel allerlei toeslagen/subsidies en 200 euro uitwonende studiebeurs.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:54 schreef Lennox het volgende:
Ik krijg in oktober ook mijn bul. Eind juli scriptie verdedigd en besloten om tot eind Augustus gewoon lekker rustig aan te doen. Heb mijn bijbaan er nog bij en daar kwam ik altijd gewoon mee rond. Dan ga ik op mn gemakje rondzoeken.
Wat ik niet snap is dat wanneer ik op de site kijk (de site die ik je aanraad) zie ik in Overijssel genoeg partime/freelance banen die passen bij je cv en die aansluiten op je eigen werkzaamheden. Ik denk dat je toch ff wakker moet gaan wordenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:28 schreef jefjef het volgende:
[..]
@JDX op de site http://www.ictergezocht.nl (en voor iedereen; met deze site heb ik dus niets mee te maken ik adverteer er alleen maar op) staan regelmatig leuke ICT/WEB/Media jobs op en anders kan je weer via deze vacatures rechtstreeks bij aanbieders van ICT banen kijken.
Waarom nu niet meer?quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:35 schreef JDx het volgende:
Daarnaast heb ik een eigen bedrijf, waarmee ik op mijn vrije dagen net even dat extra geld verdiende om rond te komen.
Geen wonder dat sommige werklozen naar hun mes grijpen of hun bestelbus door de voorpui rijden. Die lui verdienen het gewoon.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:13 schreef JDx het volgende:
Vandaag nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, heb het UWV gebeld... en zij zeiden het volgende:
"U had inderdaad al uitbetaald moeten worden, maar dit is niet gebeurd, waarom kan ik niet zien, maar als ik uw telefoonnummer mag noteren, word u hier binnen 24 uur over terug gebeld."
Ik zeg: "waarom heb ik hier geen melding van gehad dan? Ik heb een stapel aanmaningen liggen die ik voor vrijdag betaald moest hebben, die WEER verhoogd gaan worden na vandaag en ik zit maar te wachten en ik krijg niets, geen melding niks!"
Zij: "Nee daar heb ik helaas geen inzage in, u wordt binnen 24 uur terug gebeld"
Ik: "Maar ik MOET vandaag geld hebben, anders ben ik zo weer 100 euro aan extra aanmaningskosten kwijt"
Zij: "Nou meneer, zo snel gaat dat sowieso niet, fijne dag!"
Ik: *KLIK*
WTF!!!
Ik word inmiddels wel een beetje moe van die onbetaalde 'werkervaringsplekken' in onze branche zeg. Zie je een functie waarvoor allerlei opleidings- en ervaringseisen worden gesteld, en wat krijg je ervoor terug: 'Een fan-tas-tische kans om je portfolio op te bouwen!' Je zit gewoon volwaardig werk te doen, en je wordt er niet of nauwelijks voor betaald.quote:Op zondag 16 augustus 2009 09:01 schreef Viking84 het volgende:
Zo de werkervaringsplek waar ik op gesprek ben geweest gaat niks worden: inhoudelijk niet interessant genoeg, krijg slechts een vergoeding, terwijl ik het werk van een volwaardig werknemer moet doen, weinig begeleiding. En na een half jaar zou ik hetzelfde probleem hebben als nu en dat ben ik zat. Dus nu ga ik ws voor plan B: alsnog m'n onderwijsbevoegdheid halen en dan het onderwijs in. Daar is altijd werk
.
Heb je het incasso bureau al is benaderd en uitlegd wat de situatie is.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:13 schreef JDx het volgende:
Vandaag nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, heb het UWV gebeld... en zij zeiden het volgende:
"U had inderdaad al uitbetaald moeten worden, maar dit is niet gebeurd, waarom kan ik niet zien, maar als ik uw telefoonnummer mag noteren, word u hier binnen 24 uur over terug gebeld."
Ik zeg: "waarom heb ik hier geen melding van gehad dan? Ik heb een stapel aanmaningen liggen die ik voor vrijdag betaald moest hebben, die WEER verhoogd gaan worden na vandaag en ik zit maar te wachten en ik krijg niets, geen melding niks!"
Zij: "Nee daar heb ik helaas geen inzage in, u wordt binnen 24 uur terug gebeld"
Ik: "Maar ik MOET vandaag geld hebben, anders ben ik zo weer 100 euro aan extra aanmaningskosten kwijt"
Zij: "Nou meneer, zo snel gaat dat sowieso niet, fijne dag!"
Ik: *KLIK*
WTF!!!
Wat is er zo 'uitdagend'quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef Cat22 het volgende:
Gisteren gesprek gehad en vanmiddag weer eentje op de rol. Waar ik gisteren nog bloedgemotiveerd was, heb ik vandaag zo'n gevoel dat het toch niks gaat worden.
En da's natuurlijk niet de instelling, dus ik ga mezelf nog eens flink oppeppen. Een uitdagende baan op 5 wandelminuten van huis: daar moet ik gewoon wat moeite voor doen!
ze spreken namens het bedrijf ,dus in meervoudsvorm praten is daarin gebruikelijk. Op cv afwijzen is inderdaad een zwakte bod.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:59 schreef Cat22 het volgende:
Net een afwijzingsmail in de bus voor de sollicitatie van gisteren.
"wij' ware van oordeel dat.... 'wij' zijn van mening...
Ik denk dat de betreffende medewerker meerdere persoonlijkheden heeft, er zat toch echt maar 1 persoon aan de andere kant van de tafel. En als ze me nu opeens obv mijn CV afwijzen dan hadden ze niet de moeite hoeven nemen me uit te nodigen.
Blegh, altijd balen, zoiets. Hopelijk komt er meer uit het gesprek van vandaag.
De uitnodiging kon wel in enkelvoud dus ik zie geen reden waarom het nu opeens zo formeel moet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:06 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
ze spreken namens het bedrijf ,dus in meervoudsvorm praten is daarin gebruikelijk. Op cv afwijzen is inderdaad een zwakte bod.
ik zou ze fijn een reiskosten declaratie sturen. Daar heb je als sollicitant recht op hoor...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:59 schreef Cat22 het volgende:
Net een afwijzingsmail in de bus voor de sollicitatie van gisteren.
"wij' ware van oordeel dat.... 'wij' zijn van mening...
Ik denk dat de betreffende medewerker meerdere persoonlijkheden heeft, er zat toch echt maar 1 persoon aan de andere kant van de tafel. En als ze me nu opeens obv mijn CV afwijzen dan hadden ze niet de moeite hoeven nemen me uit te nodigen.
Blegh, altijd balen, zoiets. Hopelijk komt er meer uit het gesprek van vandaag.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:55 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
ik zou ze fijn een reiskosten declaratie sturen. Daar heb je als sollicitant recht op hoor...
Dan moet je natuurlijk wel ook zo'n functie aangenomen wordenquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Serieus??
Nooit geleerd om te sparen ofzo?
Je kunt morgen al ergens in het fabriek beginnen.
Het probleem is alleen dat mensen zoals jij dat te min vinden.
Emmen, Drenthequote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:41 schreef MaddoxX het volgende:
lol welke regio zit je dan dat er "geen" werk is. ?
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:30 schreef Buckle het volgende:
Ik heb me nu aangemeld voor het traineeship bij de UWV. Elke keer bij die zgn. werkcoach dacht ik: Geef me nou jouw baan maar gewoon, dat kan ik toch veel beter. Tja, je moet toch wat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |