abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick zondag 26 juli 2009 @ 18:45:01 #1
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71344897
Bij mij wel

Ik werk bij Dunea Duin en Water ( www.dunea.nl )(voorheen duinwaterbedrijf zuid holland), wij leveren voor een groot deel van Zuid Holland het consumptiewater. Bij ons is 22-7 het continuïteitsplan in gegaan, vanuit onze rol als 'vitaal bedrijf'.

Immers wat is zo'n beetje het belangrijkste wat er moet zijn als je ziek bent? Juistem, schoon drinkwater en heerlijk vers water om te douchen, en schoon water om je uitzweetkleren en -beddengoed in te wassen

De eerste fase is gestart. Dat houdt in dat het crisisteam begonnen is met voorbereidingen voor een gegarandeerde waterlevering no matter what. Daarbij heeft het crisisteam dus bijv. bepaald welke voorzorgsmaatregelen wij moeten nemen qua gezondheid. Voorbeelden hiervan zijn dat je je direct ziek moet melden als je in ene regelmatig hoest en/of 38 graden of meer koorts hebt. Ook staan er bij alle koffieautomaten een dispenser met tissues en desinfecterend middel, en wij moeten zorgen voor een overdrachtsmap (naar directe collega's) mocht je ziek worden.

Omdat mensen vanaf nu terug beginnen te komen van vakanties en het maar afwachten is met wie of wat men in aanraking is gekomen is men wat dat betreft extra voorzichtig. Bij twijfel word je verzocht thuis te blijven, zodat je je collega's niet verder kan aansteken. Doel van het continuiteitsplan is dat niet meer dan 30% van het personeel ziek wordt, waardoor kwalitatief goede en betrouwbare waterlevering mogelijk blijft.

En nu ben ik benieuwd wat er bij jullie al wel of niet geregeld is!
Game on!
lolwut
  zondag 26 juli 2009 @ 18:49:37 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_71344986
We kregen allemaal een mailtje een paar weken terug waarin stond:

• regelmatig handen wassen
  • niet in de richting van anderen niezen
  • bij koorts/hoofdpijn meteen melden bij je afdelingshoofd
  •   Moderator zondag 26 juli 2009 @ 19:10:45 #3
    42184 crew  DaMart
    pi_71345441
    Bij ons is op dit moment nog niets geregeld. We hebben het er wel over gehad tijdens de lunch vorige week, maar veel meer dan gewoon de algemene voorschriften (regelmatig handen wassen, etc.) opvolgen kunnen we ook niet doen, was de conclusie.
      Boks-Chick zondag 26 juli 2009 @ 19:12:47 #4
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_71345484
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 19:10 schreef DaMart het volgende:
    Bij ons is op dit moment nog niets geregeld. We hebben het er wel over gehad tijdens de lunch vorige week, maar veel meer dan gewoon de algemene voorschriften (regelmatig handen wassen, etc.) opvolgen kunnen we ook niet doen, was de conclusie.
    meer kunnen wij op zich ook niet doen, maar we hebben dus wel een verscherpt 'ziekmeld' beleid.

Veel mensen hebben vaak bij een hoestje of verhoging zoiets van: ach gaat wel weer over, ik kan wel gewoon doorwerken. Nu moet je je dus ziekmelden, en als ik als leidinggevende het idee heb dat iemand ziekig is mag ik die gewoon naar huis sturen. Op zich niet zo vreemd natuurlijk als je onze tak van sport in acht neemt.
    lolwut
      Moderator zondag 26 juli 2009 @ 19:17:55 #5
    42184 crew  DaMart
    pi_71345596
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 19:12 schreef BrandX het volgende:

[..]

meer kunnen wij op zich ook niet doen, maar we hebben dus wel een verscherpt 'ziekmeld' beleid.

Veel mensen hebben vaak bij een hoestje of verhoging zoiets van: ach gaat wel weer over, ik kan wel gewoon doorwerken. Nu moet je je dus ziekmelden, en als ik als leidinggevende het idee heb dat iemand ziekig is mag ik die gewoon naar huis sturen. Op zich niet zo vreemd natuurlijk als je onze tak van sport in acht neemt.
    Bij jullie zijn de gevolgen inderdaad een stuk groter. Als bij ons van de acht mensen er een paar ziek worden, dan heeft dat "slechts" tot gevolg dat ondernemers wat langer moeten wachten voordat we hun vragen kunnen beantwoorden.

Aan de andere kant ben je als klein bedrijf natuurlijk wel extra kwetsbaar. Als er twee mensen ziek zijn, ben je toch ineens even 25% van je personeel kwijt.
      Licht Ontvlambaar maandag 27 juli 2009 @ 11:55:26 #6
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_71360731
    Bij mij niet... Maar goed, het is hier dan ook geen echte bedreiging. Tenminste niet meer of minder dan gewoon griep of anders ziek worden. Ben enige medewerker, dus als ik ziek word, ligt sowieso alles stil.
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_71375859
    Ik kreeg dit aan het einde v/d middag
    quote:
    Beste collega's, gebruikers van het Gemini gebouw,

Zoals hedenochtend gecommuniceerd is eind vorige week bij een medewerkster van het bedrijf ACE Mexicaanse griep geconstateerd. ACE is gevestigd op de 1e en 2e verdieping van onze vleugel in het Gemini gebouw. Ook verschillende afdelingen van EAC zijn gevestigd in dit gebouw. De medewerkster is op donderdag 23 juli ziek naar huis gegaan. Vrijdag heeft de huisarts de Mexicaanse griep bij haar vastgesteld. Om de kans op besmetting tot een minimum te beperken hebben we, in samenspraak met het pandemieteam van Eneco, besloten een aantal extra maatregelen t.a.v. het Gemini gebouw te nemen. Jullie bijdrage daaraan is onmisbaar.

1) Ik verzoek jullie extra aandacht te besteden aan je persoonlijke hygiëne. Kijk voor tips op de rubriek over de Mexicaanse griep op Plaza. Daar is ook een lijst opgenomen waarin wordt ingegaan op veelgestelde vragen. http://********/kennis/mexicaanse_griep/

2) Wees extra alert op eventuele griepverschijnselen, zoals koorts, en neem dit direct op met je leidinggevende. Deze kan, indien nodig, contact opnemen met de Coördinatie calamiteitenteam helpdesk (088 - ******* of*******@eneco.nl)

3) Ik verzoek jullie publieke ruimten en contact met andere medewerkers van het pand zo veel mogelijk te beperken.

4) Ook hebben we besloten om vergaderingen waar Eneco medewerkers of externen van buiten het Gemini gebouw bij aanwezig zijn zoveel mogelijk telefonisch af te handelen dan wel een locatie buiten het Gemini gebouw te zoeken.

5) Een extra grondige schoonmaak van het hele Gemini gebouw vindt vanavond nog plaats. Met het oog hierop wordt iedereen verzocht om vandaag uiterlijk 17:30 uur het pand te verlaten en een schoon bureau achter te laten.

6) Vanmiddag komt er een bericht op Plaza over deze calamiteit.

Bovenstaande betreft tijdelijke maatregelen. Bij nieuwe ontwikkelingen, zul je door mij worden geïnformeerd. Hou daarnaast ook Plaza in de gaten. Klik hiervoor op de banner linksonder in je scherm.

Met vriendelijke groet,
      maandag 27 juli 2009 @ 20:43:24 #8
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_71376123
    Wel wat waarschuwingen, maar geen concrete maatregelen. Een tijd terug was er wel een reisverbod naar Mexico (voor zakelijke reizen), maar dat is alweer opgeheven.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_71376158
    Ik werk bij een GGD en daar is gewoon het normale pandemie-protocol in werking gesteld en er is achterwacht geregeld, mocht een gedeelte van de mensen uitvallen.
    pi_71376318
    Bij m'n betaalde werk wordt er niets aan gedaan ( zou ook niet weten waarom wel..)
    Bij m'n vrijwilligerswerk stellen ze nu de plannen op en bij voor grootschalig inzet van vrijwillige hulpverleners mocht dat mogelijk zijn.. maar ach, dat doen ze ook als voorbereiding bij een hittegolf, dus zo héél bijzonder is het niet...
    dag
    pi_71376352
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 18:49 schreef remlof het volgende:
  • Dit heb je direct gedaan en je zit nu lekker thuis te fokken?
      maandag 27 juli 2009 @ 20:53:29 #12
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_71376473
    Nope, maar goed, mijn baas en ik zijn dan ook de enige mensen binnen het bedrijf.
    Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat mijn baas eigenlijk altijd ziek, zwak en misselijk is, ze is ontzettend vatbaar voor allerlei bacteriën enzo... Ik hoop dat ze zo verstandig is om gewoon naar huis te gaan als ze zich niet goed voelt, in plaats van met 40 graden koorts gewoon door te werken, zoals ze een paar weken geleden deed
    En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
    pi_71376790
    quote:

• Zo'n verhaaltje hebben we een tijdje terug gehad, middels een toolbox met een mooie brochure er bij, komt waarschijnlijk ook omdat het een groot bedrijf is, die doen meer aan voor lichtingen
    Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
    pi_71376939
    Bij mijn bedrijf zijn ze er al sinds mei mee bezig. Speciaal team van het RvB is in werking gesteld om ervoor te zorgen dat bepaalde afdelingen blijven draaien. Daarnaast moeten collega's die uit het buitenland terugkomen zich melden bij hun afdelingshoofd, en wordt aangeraden om thuis te werken als dat mogelijk is.

En dit ook inderdaad:

# regelmatig handen wassen
    # niet in de richting van anderen niezen
    # bij koorts/hoofdpijn meteen melden bij je afdelingshoofd
      Moderator / Miss SHO maandag 27 juli 2009 @ 21:12:38 #15
    22592 crew  Ole
    pi_71377103
    site ligt plat..
    we zullen het tegen het begin van het studiejaar wel horen denk ik
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      maandag 27 juli 2009 @ 21:15:29 #16
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_71377200
    Heb er eigenlijk op werk nog niets over gehoord, behalve dan de normale discussies. Zal eens rondvragen of er bij ons ook speciale noodplannen gemaakt worden.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      Moderator maandag 27 juli 2009 @ 21:28:04 #17
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_71377559
    Wij kregen een mail met allemaal advies erin wat je wel/niet moet doen. Inderdaad ook zoiets als je handen goed wassen, als ik het topic zo lees heeft iedereen hetzelfde mailtje gehad.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
      maandag 27 juli 2009 @ 21:39:09 #18
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_71377889
    Er is een mailtje verstuurd waarin stond dat iedereen weer de jaarlijkse griepvaccinatie kon krijgen.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_71379384
    Ik werk bij de overheid (justitie --> rechtspraak).

Aangezien het ook aardig belangrijk is dat justitie "doordraait", zijn er bij ons ook allerlei trajecten opgestart.

Er zijn draaiboeken opgesteld met noodscenario's, er is geïnventariseerd wat de minimale bezetting is en wat gevolgen zijn bij uitval en uiteraard is er een crisisteam opgericht.

Verder inderdaad "direct thuisblijven bij symptomen" (better safe then sorry).
    Tenslotte erg veel informatie via speciaal intranet/folders bij de koffieautomaten etc.
    pi_71379507
    Nee, volgens mij niet echt, oja de schoonmakers komen volgens mij nu 3keer per dag.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 02:17:40 #21
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_71384554
    Ik heb een werknemer die naar Mexico gaat verteld dat hij vanaf thuis mag werken na terugkomst, en verder is het nog niet aan de orde
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_71385148
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 21:28 schreef Karina het volgende:
    Wij kregen een mail met allemaal advies erin wat je wel/niet moet doen. Inderdaad ook zoiets als je handen goed wassen, als ik het topic zo lees heeft iedereen hetzelfde mailtje gehad.
    Hier ook, volgens mij zijn dat standaard advies mailtjes van de GGD, gelukkig zitten we niet boven op elkaar met 30M2 per persoon
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
      dinsdag 28 juli 2009 @ 08:22:17 #23
    105393 IkWilbert
    -Tukker 4 life-
    pi_71385680
    Wij kregen gisteren ook een mail van het RVB, daarin stonden allerlei tips en adviezen.
    * I intend to live forever, so far so good! *
    pi_71385744
    Het universitair medisch centrum waar ik werk heeft uiteraard wel wat maatregelen getroffen, maar voor 'normale' patiënten zonder griep en medewerkers die met die mensen werken heeft het weinig meer gevolgen dan wat vaker handen wassen, wat meer letten op handhygiëne.

We hebben wel allemaal protocollen voor als er zich een patiënt met MG meldt op de SEH of elders in het ziekenhuis of wat er moet gebeuren als een medewerkers ziek is of blootgesteld is aan een patiënt met MG. De voorbereidingen daarvoor (maskers, handschoenen, wegwerpschorten, oseltamivir, voorlichting aan personeel etc.) zijn ongeveer klaar.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 09:04:35 #25
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_71386251
    Ik werk in een vrij kleine organisatie, maar daardoor zijn we ook vrij kwetsbaar. Als een derde bij ons ziek wordt, dan heeft dat nogal wat gevolgen, aangezien er hier vaak één persoon verantwoordelijk is voor een basisproces. We hebben nu sinds vorige week papieren handdoekjes op het toilet ipv gewone handdoekjes en de schoonmaker heeft wat instructies gekregen om elke keer de deurklinken schoon te maken. Verder hoesten en niezen in de holte van de elleboog en bij het optreden van eerste griepverschijnselen word je geacht naar huis te gaan.
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      dinsdag 28 juli 2009 @ 09:09:24 #26
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_71386321
    Mijn baas is overigens van de 'anti vaccinatie brigade' dus ondanks dat er bij ons geen maatregelen zijn genomen denk ik toch écht dat ik thuis blijf als zij ziek wordt, niet gevaccineerd is en gewoon gaat werken
    En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 09:15:21 #27
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_71386404
    Hier is nog geen extra aktie ondernomen. Lijkt me ook nog niet nodig
    pi_71386471
    Ik werk in de zorg, op een kleinschalige woongroep, maar wel voor een grote organisatie.
    Wij hebben nog helemaal *niks* gehoord, wat ik een kwalijke zaak vind.
    De andere stichting die bij ons in het gebouw zit heeft al een een brochure en informatiepakketten voor medewerkers, cliënten en ouders, en hebben ook voorzorgsmaatregelen opgesteld. Die zijn beter bezig.

Maar misschien komt het nog wel bij ons, dat ze er nog mee bezig zijn.
    Ja, die met de ballen in de bek.
      † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 10:43:39 #29
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_71388172
    Ik doe de administratie op een basisschool. Ik hoop dat onze stichting (waar veel scholen onder vallen) met een protocol bezig is!

Leerkrachten ziek? kinderen naar huis? Mèn moet je dan de ouders horen!
    Godmother of Radio 49
    And now I think of my life as vintage wine
    How fragile we are
      dinsdag 28 juli 2009 @ 10:47:00 #30
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_71388256
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 10:43 schreef just me het volgende:
    Gewoon artikeltje voor ze uitprinten over één van de vele kinderslachtoffers
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      Moderator / Miss SHO dinsdag 28 juli 2009 @ 15:19:44 #31
    22592 crew  Ole
    pi_71397681
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 10:43 schreef just me het volgende:
    Ik doe de administratie op een basisschool. Ik hoop dat onze stichting (waar veel scholen onder vallen) met een protocol bezig is!

Dan hebben die arme ouders geen oppas, en moeten ze zelf voor hun schatjes zorgen
    Ik werk op een grote HBO, Lijkt me dat ze wel ergens mee bezig zijnl Maar goed, alles begint pas over een week of 4 weer..
      Forum Admin dinsdag 28 juli 2009 @ 15:47:19 #32
    58651 crew  murp
    murp
    pi_71398571
    Ik werk zelf in de gevangenis en sta in contact met 1000 boefjes die overal vandaan komen..
    maar ik heb hier er nog niets van gehoord...
    pi_71398726
    We zijn momenteel bezig om alle handdoekrol-automaten te laten vervangen door Tork-automaten (waar je gewoon van die papiertjes uittrekt). Verder in iedere toilet een poster voor het handenwassen + naast de spiegel nog een poster. Daar houd het zo ongeveer op. Niks geen algemene melding ofzo, wat raar is voor een grote organisatie als deze. Het verbaast mij aan de andere kant ook weer niet, er is zoveel slecht geregeld hier. Maar dagelijks krijgen we honderden mensen binnen vanuit Singapore tot Buenos Aires, noem het maar op. Allemaal zijn ze aan het reizen en komen dus in aanraking met anderen.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 16:06:16 #34
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_71399217
    ik ben echt benieuwd wat mijn hbo heeft geregeld als ik terug kom op school over een paar weken. Vreselijk veel mensen zijn dan natuurlijk naar alle uithoeken in de wereld geweest en gaan dan ineens weer in kleine hokjes bij elkaar zitten...
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_71411312
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 09:20 schreef Biancavia het volgende:
    Ik werk in de zorg, op een kleinschalige woongroep, maar wel voor een grote organisatie.
    De andere stichting die bij ons in het gebouw zit heeft al een een brochure en informatiepakketten voor medewerkers, cliënten en ouders, en hebben ook voorzorgsmaatregelen opgesteld. Die zijn beter bezig.

Ik werk ook in een woonvoorziening, lastig wordt het als 50 % van het eprsoneel ziek wordt en onze clienten ook ziek zijn; hoe kun je dan goed voor deze mensen zorgen? Tot nu toe alleen via een neiuwsbrief wat algemene info ontvangen.
    pi_71411569
    Bij mijn bedrijf(scheeps-sector) wordt al een tijdje naar allerlei uithoeken Tamiflu meegegeven aan reizigers die naar projecten gaan

Better safe than sorry! Vooral in van die 3de wereld landen waar dat spul natuurlijk nooit te verkrijgen is.
    pi_71412025
    Vandaag kwamen al mondkapjes voorbij die bedrukt moeten worden..
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      Moderator / Redactie FP woensdag 29 juli 2009 @ 02:05:39 #38
    90910 crew  Drizzt_DoUrden
    Rawr
    pi_71416814
    Mailtje hier:
    quote:
    Hallo,

I.v.m. de Mexicaanse griep is het volgende afgesproken in het MT:

De komende weken zullen onze klanten weer uit alle windstreken terugkomen van vakantie.

Wij vragen dan ook om geen enkel risico te nemen:

Al je je niet lekker voelt en je hebt koorts, neem contact op met je huisarts.

Op basis van diens advies kun je besluiten om thuis te blijven, dat geeft ook minder risico naar je collega’s.

E.e.a ook in overleg met je leidinggevende.

Verder stuur ik informatie mee (zie hieronder) om nog eens door te lezen.

En zullen we toch net als iedereen moeten afwachten wat er zal/gaat gebeuren.

Irmgard
    [b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
    Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
      woensdag 29 juli 2009 @ 08:18:39 #39
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_71418091
    quote:

• wij ook, plus dat thuiswerken misschien voor een aantal collega's geregeld gaat worden
      woensdag 29 juli 2009 @ 08:19:45 #40
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_71418102
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 16:06 schreef littledrummergirl het volgende:
    ik ben echt benieuwd wat mijn hbo heeft geregeld als ik terug kom op school over een paar weken. Vreselijk veel mensen zijn dan natuurlijk naar alle uithoeken in de wereld geweest en gaan dan ineens weer in kleine hokjes bij elkaar zitten...
    ik ga jou mijden dan, aangezien ik een risico loop
    pi_71420551
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 22:34 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Ik werk ook in een woonvoorziening, lastig wordt het als 50 % van het eprsoneel ziek wordt en onze clienten ook ziek zijn; hoe kun je dan goed voor deze mensen zorgen? Tot nu toe alleen via een neiuwsbrief wat algemene info ontvangen.
    Ja precies. Nu zijn we al gewend dat de helft van ons team ziek is, dus er griep uitbreekt dan is er gewoon niemand meer.

En wat denk je als de dagbesteding weg zou vallen doordat er daar geen begeleiding meer is? Heel de dag iedereen thuis! Dat is simpelweg niet op te vangen.
    Als het écht zo'n noodsituatie zou worden dan voorzie ik al dat cliënten 'verplicht' opgevangen moeten gaan worden door familie of zoiets.

Ik ben in elk geval wel aan een inhaalslag begonnen wat betreft het bijwerken en verduidelijken van onze inwerkmap, want er zullen misschien wel mensen die nog nooit op die groep hebben gestaan ingezet worden.
      woensdag 29 juli 2009 @ 10:44:34 #42
    35098 Metalfreak
    Maar bijt niet
    pi_71421019
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 18:45 schreef BrandX het volgende:
    en wij moeten zorgen voor een overdrachtsmap (naar directe collega's) mocht je ziek worden.
    En die mpa bevat het virus natuurlijk ook, waardoor je ook de ziekte overdraagt

Bij ons is helemaal niets geregeld,maar we zijn dan ook altijd op locatie. Maar die locaties zijn misschien wel nog een probleem, kom dagelijks op diverse basisscholen namelijk. Normaal gesproken niet de meest hygiënische plaatsen ter wereld.
    Don't let my username fool you...
    pi_71422359
    Werk in een drukke winkel, nog 0,0 voorzorgsmaatregelen genomen
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
      † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 12:01:59 #44
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_71423322
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 10:44 schreef Metalfreak het volgende:

Bij ons is helemaal niets geregeld,maar we zijn dan ook altijd op locatie. Maar die locaties zijn misschien wel nog een probleem, kom dagelijks op diverse basisscholen namelijk. Normaal gesproken niet de meest hygiënische plaatsen ter wereld.
    Ik heb nu via de mail regelmatig contact over dit onderwerp met de adjunct van "mijn" school en zij heeft contact gehad met de GGD en we hebben nu richtlijnen. Geen handen geven bij binnenkomst van de klas bijvoorbeeld. De richtlijnen moeten nog door het Stichtingsbestuur worden goedgekeurd en die komen bij elkaar..... na de vakantie
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_71424025
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 10:28 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja precies. Nu zijn we al gewend dat de helft van ons team ziek is, dus er griep uitbreekt dan is er gewoon niemand meer.

En wat denk je als de dagbesteding weg zou vallen doordat er daar geen begeleiding meer is? Heel de dag iedereen thuis! Dat is simpelweg niet op te vangen.
    Als het écht zo'n noodsituatie zou worden dan voorzie ik al dat cliënten 'verplicht' opgevangen moeten gaan worden door familie of zoiets.

Ik ben in elk geval wel aan een inhaalslag begonnen wat betreft het bijwerken en verduidelijken van onze inwerkmap, want er zullen misschien wel mensen die nog nooit op die groep hebben gestaan ingezet worden.
    Inderdaad als dagbesteding wegvalt en de clienten zelf ook ziek worden, dan heb je meer personeel nodig i.p.v. minder; zou dan het overblijvende administratieve personeel op de groep gezet worden?

Wij hebben gelukkig een goede up-to-date inwerkrmap.....
      woensdag 29 juli 2009 @ 15:15:27 #46
    20790 Yvonnetje
    Mooi hè, alles.....
    pi_71430046
    Ook hier het 'regelmatig handen wassen' e.d.
    Maar als je ziet hoe smerig onze toetsenborden (flexplekken) zijn zou je telkens als je daar met 1 vinger aan zit je handen al moeten wassen!

Oh, en sinds vandaag ben ik ziek griep
    Geluk is een richting, geen punt
      woensdag 29 juli 2009 @ 15:32:08 #47
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_71430620
    Ja er zijn meerdere mailtjes in omloop over wat te doen in bepaalde situaties.
      woensdag 29 juli 2009 @ 15:33:03 #48
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71430653
    Niks gelukkig, wat een hype kan doen met mensen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 29 juli 2009 @ 15:36:11 #49
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_71430757
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef popolon het volgende:
    Hype

Kop in het zand stekers
      woensdag 29 juli 2009 @ 15:37:54 #50
    35098 Metalfreak
    Maar bijt niet
    pi_71430813
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 15:36 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Hype

Kop in het zand stekers
    Denk je werkelijk dat die paar onzinnige maatregelen ook maar iets tegen gaan?
    Don't let my username fool you...
      woensdag 29 juli 2009 @ 15:39:25 #51
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_71430860
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 15:37 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat die paar onzinnige maatregelen ook maar iets tegen gaan?
    Dat hoor je mij niet zeggen

Maar dan nog... ja, dat denk ik. Instructies die hier rond gaan zijn duidelijk en erg logisch.
      woensdag 29 juli 2009 @ 18:01:46 #52
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71434918
    Whehehe, 'instructies'.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_71435059
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 18:01 schreef popolon het volgende:
    Whehehe, 'instructies'.
    Je handen wat vaker wassen is wel handig heur, zeker als je dit voorheen niet deed.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      woensdag 29 juli 2009 @ 18:09:39 #54
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_71435090
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 18:08 schreef waht het volgende:

[..]

Je handen wat vaker wassen is wel handig heur, zeker als je dit voorheen niet deed.
    Da's heel normaal als je naar het toilet gaat. Of beter, terugkomt.
    pi_71435207
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 18:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Voor veel mensen niet hoor

En ot: ik werk bij een provincie en daar zijn dus nu projectgroepen bezig met noodplannen zodat alles blijft draaien. Instructies zijn -off the record allang gegeven in de zin dat het niet echt gewaardeerd gaat worden als je rochelend en zwetend van de koorts je thee over de monitors van je collegae komt niezen
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_71445037
    Houden jullie ook al pooltjes op het werk eigenlijk? Misschien dat ik dit weekdend even www.grieppooltje.nl in elkaar frats waarbij je kan gokken op welke collega het eerste ziek wordt, hoeveel er dood gaan, en hoeveel ziek
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
    pi_71445863
    Tja, je wast je handen na toiletbezoek. Vervolgens draai je de kraan dicht, die je met met vieze handen hebt open gedraaid....
    En daarna pak je de oh zo schone deurklink weer beet en loopt de toiletruimte weer uit. Tot slot open je weer de toegangsdeur naar je werkplek.
    Helpt n flesje desinfecterend middel niet beter als je weer achter je pc gaat zitten?
    Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
      donderdag 30 juli 2009 @ 00:03:46 #58
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_71446107
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef popolon het volgende:
    Precies, overdreven gedoe allemaal.

Op het werk nog niks over gehoord, maar ben dan ook enkele weken vrij nu. In ieder geval niks over gelezen in de mail.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_71449042
    yupz de standaard dingen maar ook informatie voor het najaar en verwachtingen van percentages die ziek zullen worden.
    ik werk zelf bij de overheid, rijksambtenaar
    There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
      donderdag 30 juli 2009 @ 10:37:32 #60
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_71451827
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 18:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Vind ik ook. Maar er al vaker dan me lief is achter gekomen dat mensen gewoon vanaf de toilet, zo weer weg lopen. Hoe vies kun je zijn zeg. Bah bah.
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 23:53 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
    Tja, je wast je handen na toiletbezoek. Vervolgens draai je de kraan dicht, die je met met vieze handen hebt open gedraaid....
    Ja dus?!?! Als je onder de douche vandaan komt, ben je ook weer vies een paar uur later. Dus, jij staat nooit onder de douche?
      † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 11:15:19 #61
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_71452892
    Mmmm als deze griep nog heerst rond oud en nieuw heb je een goed excuus om geen collega's (verplicht) te zoenen
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_71453157
    Ik lees nog weinig over ziekenhuizen waar straks ook veel personeel uitvalt; niemand die in een ziekenhuis werkt? hoe is het daar geregeld?
      donderdag 30 juli 2009 @ 11:29:58 #63
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71453344
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 11:24 schreef Katinkat het volgende:
    Ik lees nog weinig over ziekenhuizen waar straks ook veel personeel uitvalt; niemand die in een ziekenhuis werkt? hoe is het daar geregeld?
    Het is de bedoeling dat ze gevaccineerd worden om zo te voorkomen dat er een hoge uitval is.

Helaas laten deze beroepsmensen zich ookbang maken door complottheorieën en Verkeerde informatie
    :-)
    pi_71453380
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 11:24 schreef Katinkat het volgende:
    Vriendin van mij werkt in het ziekenhuis als verpleegster.
    Ze hebben voor de ernstige griepzieken een speciale steriele afdeling vrijgehouden.

Wat de verpleging betreft, als er veel uitval is moeten er 12-uurs diensten gedraaid gaan worden.
    pi_71453431
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 11:29 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat ze gevaccineerd worden om zo te voorkomen dat er een hoge uitval is.

Helaas laten deze beroepsmensen zich ookbang maken door complottheorieën en Verkeerde informatie
    Ja, ze staan als eersten gepland voor inentingen, alleen dat is dan vanaf november.
    Terwijl ze dus in september/oktober de piek verwachten.
      donderdag 30 juli 2009 @ 12:14:09 #66
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71454717
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 11:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, ze staan als eersten gepland voor inentingen, alleen dat is dan vanaf november.
    Terwijl ze dus in september/oktober de piek verwachten.
    Ze kunnen beter een getest vaccin krijgen dan dat zij de testgroep zijn, niet waar?
    :-)
      donderdag 30 juli 2009 @ 12:17:59 #67
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_71454813
    Ja, ik werk in een ziekenhuis, dus er is een protocol wat we moeten doen als jij als werknemer de mexicaanse griep hebt, als een patient het heeft of als een patient verdacht wordt. Ook zijn er speciale isolatiekamers ingericht voor patienten die het hebben en die geisoleerd moeten worden. Misschien dat er ook een vaccinatie beschikbaar komt in het ziekenhuis voor ons als werknemers, samen met de gewone griepprik, maar dat weet ik niet en heb ik ook nog niks over gehoord.
    I never look back, darling. It distracts from the now.
      donderdag 30 juli 2009 @ 12:18:57 #68
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_71454852
    Net een overleg gehad om maatregelen te bespreken ivm de griep! Er komt desinfecterende handgel bij de entree te staan. Als je binnenkomt --> handen daarmee wassen. Verder overal papier ipv handdoekjes. Clean desk policy etc.
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      vrijdag 31 juli 2009 @ 00:43:00 #69
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_71477964
    Ik werk bij de overheid, dus ja, er worden al voorzorgsmaatregelen getroffen op allerlei vlakken. Hygiene, waarborgen van kritische diensten etc. Ook moeten mensen met griepklachten gelijk naar huis.
    Ze zijn ook begonnen met informatievoorziening en 'tips'. Maar ja, wat moet je met een tip om geen deurklinken e.d. aan te raken? Hoe moet ik me dan door het gebouw begeven als de beveiliging voorschrijft dat de deuren niet open mogen blijven staan?
    Wat kun JIJ doen om de kans op griep te verminderen? stond er boven een van de informatievoorzieningen. Waarop een collega opmerkte dat je dan waarschijnlijk vooral niet naar je werk moest gaan. Want alleen de automaat al waar iedereen z'n koffie uit moet halen... die knoppen worden elke dag honderden keren ingedrukt. Hoe wil je voorkomen dat mensen besmet raken?
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      vrijdag 31 juli 2009 @ 10:51:32 #70
    213932 siface
    zorgenkind des levens
    pi_71483795
    Nee, helemaal niets, wordt volledig doodgezwegen... En dan te bedenken dat ik bij de Europese commissie werk .

Ach ja: als 30% uitvalt, kunnen ze gelijk zien of er hier teveel mensen niets zitten te doen.
    I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
    64= Monoton + Minimal
      vrijdag 31 juli 2009 @ 14:27:47 #71
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_71490045
    Nee. Ik heb er nog niets over gehoord.
    (Un)masking for the greater good.
    pi_71490903
    verplicht handen wassen op het begin van de werkdag, voor en na de pauze en op het einde van de werkdag
    pi_71491335
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 10:51 schreef siface het volgende:
    Ach ja: als 30% uitvalt, kunnen ze gelijk zien of er hier teveel mensen niets zitten te doen.
    whehe, zou een goede grap zijn.

"De enige instelling die niets te lijden heeft onder de griepgolf is de Europese commissie, blijkbaar kan de helft van de ambtenaren het werk gemakkelijk aan."
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_71492520
    Is het al bekend of dit soort paketten veelvuldig worden aangeschaft?

Preventiepakket
    In het preventiepakket zitten de benodigde voorzorgsmaatregelen afgestemd op 5 medewerkers.

Deze middelen worden niet verkocht door detaillisten, worden al jarenlang gebruikt in alle Nederlandse ziekenhuizen en bieden optimale bescherming.

Waarom zou u zichzelf met mindere middelen schermen tegen de mexicaanse griep, dan voor medisch personeel in een ziekenhuis?

Het preventiepakket kost ¤ 249,-- excl. BTW i.p.v. ¤ 293,57 excl. BTW en bevat de volgende items:

zie website.... http://www.griepophetwerk.nl/producten/331/preventiepakket/

Big business
    pi_71501387
    Ik ga dit weekend maar een protocol maken voor de medewerkers van ons bedrijf.
    Ben net terug van vakantie en zie dat er nog helemaal niets geregeld is nl.
    Als het pannen van daken waait
    Als het gras naar je voeten graait
    Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
      Forum Admin vrijdag 31 juli 2009 @ 21:42:15 #76
    58651 crew  murp
    murp
    pi_71501525
    de preventiemedewerkers horen dit te regelen toch?
    pi_71501968
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 21:42 schreef murp het volgende:
    de preventiemedewerkers horen dit te regelen toch?
    Ik heb mezelf tot preventiemedewerker gepromoveerd.
    pi_71561711
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 11:30 schreef Kerol het volgende:
    Werk in een drukke winkel, nog 0,0 voorzorgsmaatregelen genomen
    dit dus, al weet ik niet wat de bedrijfsleider heeft meegekregen.
    Bij ons is sowieso het merendeel op vakantie in de herfst wanneer de pandemie toeslaat

van de universiteit wel al verschillende mailtjes gehad
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      maandag 3 augustus 2009 @ 12:54:55 #79
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_71561851
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 12:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    van de universiteit wel al verschillende mailtjes gehad
    Oh dus naar de studenten communiceren ze wel? .

Hier op de universiteit waar ik werk helemaal niets gehoord, wat eigenlijk vrij kwalijk is. Groepen studenten na de vakantie en reizende wetenschappers zijn risicogroep numero uno. En als de docentenstaff ziek wordt lopen er complete studieschema's de soep in. Maar nog geen protocol of niets hoor .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_71561867
    maar wat zijn kritische diensten?

Ziekenhuizen
    Waterbedrijf
    Energie
    Voedselvoorziening?
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    pi_71561918
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 12:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Oh dus naar de studenten communiceren ze wel? .

Hier op de universiteit waar ik werk helemaal niets gehoord, wat eigenlijk vrij kwalijk is. Groepen studenten na de vakantie en reizende wetenschappers zijn risicogroep numero uno. En als de docentenstaff ziek wordt lopen er complete studieschema's de soep in. Maar nog geen protocol of niets hoor .
    ja meer dan extra waakzaamheid in acht nemen en als je ziek bent thuisblijven is het niet, verder zijner regelingen getroffen met uitwisselingsstudenten.

Welke uni?
    pi_71567416
    Vandaag hele kekke informatiemappen gemaakt voor de verschillende locaties, protocollen en checklists gemaakt voor de werknemers, en dan deze week langs de locaties voor de mondelinge info en het beantwoorden van vragen.

Ik ben zoooo de preventiemedewerker.
      maandag 3 augustus 2009 @ 17:51:55 #83
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_71569530
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 16:30 schreef shmoopy het volgende:
    Vandaag hele kekke informatiemappen gemaakt voor de verschillende locaties, protocollen en checklists gemaakt voor de werknemers, en dan deze week langs de locaties voor de mondelinge info en het beantwoorden van vragen.

Ik ben zoooo de preventiemedewerker.
    Goed bezig!
    pi_71569684
    Ik klikte op een advertentie die hier op Fok stond in dit forum[

Wat doet u als 30 procent van uw medewerkers door de Mexicaanse griep wordt geveld?
    er stond natuurlijk een website bij etc.

Ik zal de link hier niet neerzetten anders krijg je weer mensen die ''SPAM'' gaan roepen enzo..

op de website staat o.a. dit.

Risicoanalyse en contingencyplan
    Een landelijk opererende grote maatschappelijke dienstverlener wilde de consequenties van de pandemie voor haar bedrijfsvoering en maatschappelijke taak goed in kaart gebracht hebben.

(hier stond de naam van het bedrijf) heeft deze opdrachtgever bediend met een risicoanalyse en een
    globaal contingencyplan.

Hiermee kan de organisatie tijdens een omvangrijke uitbraak van het virus doelmatig en slagvaardig opereren

Even een mailtje gestuurd voor meer info en de kosten...

een stukje uit de mail, de rest bestond uit zo ongeveer dezelfde informatie die op de website staat,
    ;"Risicoanalyse en contingencyplan" en ''Bent u geinteresseerd in een geheel vrijblijvende gesprek,
    neem dan gerust contact met ons op ''.

Zoals U uit onze toegevoegde nieuwsbrief kunt lezen, heeft Ventus op basis van een reeds succesvol uitgevoerde opdracht bij een grote dienstverlener, een eenvoudige maar effectieve aanpak ontwikkeld.

Via een gericht stappenplan zullen met de verantwoordelijken op het gebied van risicomanagement de consequenties voor de continuiteit van de bedrijfsprocessen bij het optreden van een mogelijke pandemie in kaart worden gebracht en de benodigde acties worden geformuleerd en bewaakt. In de bijgesloten presentatie kunt ons globale plan van aanpak lezen. \

De kosten van een dergelijke opdracht liggen rondom de euro 10.000.

unquote

Ik ga hier verder geen mening over geven hoor dus don't shoot the messenger....

dit is gewoon even " te uwer informatie"

graag gedaan...
      maandag 3 augustus 2009 @ 18:16:12 #85
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_71570173
    Er worden hygiënische doekjes gekocht die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld je toetsenbord, printer schoon te houden, yeah .
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      Moderator / Miss SHO maandag 3 augustus 2009 @ 18:25:18 #86
    22592 crew  Ole
    pi_71570413
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 18:16 schreef Falco het volgende:
    Er worden hygiënische doekjes gekocht die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld je toetsenbord, printer schoon te houden, yeah .
    Die heb ik sowieso op mijn werk liggen. Zo fijn die wisselwerkplekken
    pi_71571025
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 11:29 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Hoho, ik heb gezegd dat ik graag de testfase wil afwachten. Dat zou ik met ieder "nieuw" vaccin willen, of een nieuw medicijn (om het eender)

Dagelijks krijgen we op de afdeling wel een update. Zo moeten we nu gaan nadenken over hoe de karretjes (per 12-13 patienten) gevuld moeten zijn. Bijv met kweeksetjes, sputumpotjes, bedenk het maar. (Tamiflu? ) Dit zijn de (infuus)karretjes die we gaan gebruiken in het calamiteitenhospitaal. En dan ga ik er maar van uit dat ieder bed z'n eigen schorten, mondkapjes, handschoenen, tissues etc heeft.

Maar dat het hospitaal open gaat, daar bestaat geen twijfel (meer) over.
    pi_71572450
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 18:25 schreef Ole het volgende:

[..]

Die heb ik sowieso op mijn werk liggen. Zo fijn die wisselwerkplekken
    Ja, ik heb er vandaag ook iemand op uit gestuurd om desinfecterende zooi te halen. Nu een voorraadje aanleggen, want straks zal het niet aan te slepen zijn.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:48:21 #89
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_71598040
    Bij ons (energieleverancier) wordt gezorgd voor Tamiflu voor de mensen die onmisbaar zijn voor de stroomlevering. Verder worden we geacht thuis te blijven of naar huis te gaan als we koorts (> 38), luchtwegklachten en/of spierpijn hebben. En de bekende tips die hierboven ook al vaak genoemd zijn m.b.t. hygiëne.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_71599416
    Nou, het eerste uiteraard rood gekleurde kaartje met crisismaatregelen is vandaag in de bus gevallen. Of ik wel even wilde hoesten en niezen in een papieren zakdoek (die daarna uiteraard weggegooid dient te worden, je mag er niet een beetje mee gaan zitten kleien op je bureau ofzo) en contactoppervlakten wilde vermijden. Oh ja, aan je ogen, mond of neus zitten mag ook niet meer. Nu is vooral dat laatste als (uitzend)ambtenaar natuurlijk gewoon een kwestie van mij het brood uit de mond stoten, maar ik zit nu toch lichtelijk in paniek op mijn polsen te knagen. Wat te doen, wat te doen...
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:30:47 #91
    13151 crew  Rewimo
    pi_71600714
    Je kunt altijd nog in je oren peuteren en iets creatiefs doen met oorsmeer
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_71614678

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2009 07:53:09 ]
    pi_71614687
    Stond weer update'tje op Intranet bij ons
    quote:
    Vanuit het pandemieteam houden we jullie op de hoogte van de gebeurtenissen en maatregelen ten aanzien van de Mexicaanse griep. De afgelopen weken neemt het aantal besmettingen in Nederland gestaag toe. Gelukkig zijn tot op heden geen besmettingen bij ******* medewerkers bekend.

Het RIVM (Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) houdt er rekening mee dat ongeveer 1 op de 10 oplopend tot 1 op de 3 mensen in Nederland de Mexicaanse griep zal krijgen. De verwachting is dat na de vakantieperiode het aantal besmettingen sterk zal oplopen.

Afgaand op deze verwachtingen zullen alle *******-onderdelen te maken krijgen met besmettingen bij medewerkers. Vooralsnog betreft het een milde griepvariant, waar iemand doorgaans in een week goed van zal herstellen.

******* heeft als energiebedrijf een zware maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ons streven is door goede hygiënische en andere preventieve maatregelen het aantal besmettingen en daarmee de gevolgen voor zowel de medewerkers als voor ******* zo beperkt mogelijk te houden.

Gezien de huidige ontwikkelingen hebben we besloten om de bestaande maatregelen vanaf heden te intensiveren.

1. Verscherpte hygiënische maatregelen
    Vanaf vorige week worden verscherpte schoonmaakrondes gehouden op alle kantoorlocaties en steunpunten van *******. Dit houdt in dat extra schoongemaakt wordt op "vingertast" ondergronden, zoals deuren, leuningen, deurknoppen en in toiletruimtes. Tevens wordt aandacht besteed aan het bijhouden van de droogdoeken en het vullen van de zeepdispensers met antibacteriële gel.

Daarnaast worden medio augustus tot eind augustus additionele hygiënische maatregelen getroffen met als doel medewerkers op hun werkplek zoveel mogelijk te beschermen tegen de Mexicaanse griep.

2. Verhoogde alertheid medewerkers en leidinggevenden
    Tot op heden was de afspraak dat bij terugkeer van vakantiereizen naar de meest risicovolle landen, namelijk de VS en Mexico, contact moest worden opgenomen met de leidinggevende. Inmiddels is de Mexicaanse griep zo wijd verspreid, dat deze maatregel niet meer effectief is. Vanaf heden word je verzocht om zo alert mogelijk te zijn op griepverschijnselen bij jou of in je omgeving. Die kunnen waargenomen worden op vakantie, maar ook gewoon bij je thuis of in je woonomgeving. Bijvoorbeeld ook als er zich een besmetting heeft voorgedaan in de klas van je kind. Stem dan direct af met je leidinggevende wat de te doorlopen stappen zijn. De leidinggevende kan advies inwinnen bij de Coördinatie calamiteiten helpdesk.

3. Géén dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen
    Dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen worden zoveel mogelijk uitgesteld. Momenteel betreft dit de VS, Mexico, Canada, Chili, Groot-Britannie en Australie. Indien een dienstreis naar één van deze landen alsnog noodzakelijk is, zal hiervoor toestemming moeten worden gevraagd aan de directeur van het betreffende kernbedrijf.

4. Extra maatregelen bij verder uitbreiden van griep
    Als de situatie daar aanleiding toe geeft kunnen in de komende maanden extra maatregelen worden ingezet. Deze kunnen organisatorisch van aard zijn, zoals het verzoek om vergaderingen af te zeggen en drukke ruimtes zoals cafetaria, liften en openbaar vervoer te vermijden, maar ook medisch. Zo heeft ******* een strategische voorraad van de virusremmer Tamiflu ingekocht. Deze zal in uitzonderingsgevallen worden ingezet, uitsluitend na consult van de bedrijfsarts, en is bedoeld de continuïteit van de energievoorziening en de onderneming te borgen.

5. Neem je verantwoordelijkheid
    We gaan ervan uit dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt om bovenstaande maatregelen adequaat toe te passen. Dit geldt voor zowel leidinggevenden als medewerkers. Stimuleer elkaar de benodigde hygiëne in acht te nemen en, indien nodig, spreek elkaar hierop aan.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2009 @ 22:18:37 #94
    13151 crew  Rewimo
    pi_71635706
    Vandaag in een overleg kwam de MG ook weer ter sprake. Wat blabla over hygiëne, papieren handdoekjes en zo. En dat de piek in september/oktober wordt verwacht.

Waarna de mededeling kwam dat er op 16 oktober een groot afdelingsfeest wordt georganiseerd voor zo'n 1400 man. Toen ik opmerkte dat ik dat met het oog op massabesmetting een fantastisch idee vond, werd een beetje raar gereageerd
      donderdag 6 augustus 2009 @ 03:30:17 #95
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_71641582
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 07:53 schreef Loveless85 het volgende:
    Stond weer update'tje op Intranet bij ons
    [...]
    3. Géén dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen
    Dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen worden zoveel mogelijk uitgesteld. Momenteel betreft dit de VS, Mexico, Canada, Chili, Groot-Britannie en Australie. Indien een dienstreis naar één van deze landen alsnog noodzakelijk is, zal hiervoor toestemming moeten worden gevraagd aan de directeur van het betreffende kernbedrijf.

[...]
    Alhoewel ik de gedachte erachter snap, vind ik dit toch een beetje raar gesteld. Ten eerste gaat het meer om de percentages dan om de absolute getallen lijkt me. Oftewel, 10.000 gevallen in Luxemburg is ernstiger dan 10.000 gevallen in China, om maar eens een paar uitersten te nemen.
    Bovendien heb ik het ernstige vermoeden dat je de tellingen uit diverse landen niet echt met elkaar kunt vergelijken. Zo hoorde ik bijvoorbeeld gisteren op Radio 1 dat in Nederland al niet eens meer iedereen getest (en daarmee geregistreerd) wordt. Zo houdt je de aantallen wel laag natuurlijk. Terwijl in Groot Brittannië bijvoorbeeld mensen met griep verzocht wordt via internet een vragenlijst in te vullen waarmee de diagnose gesteld wordt en waarna de patient z'n medicijnen ergens kan ophalen. Deze gevallen worden uiteraard wel geregistreerd. Ik denk dat daarmee al een deel van het schijnbare verschil in het (relatieve) aantal besmettingen verklaard wordt. En dat de Nederlandse cijfers dus echt veel te laag geschat worden. Als je alleen al kijkt hoeveel mensen hier op FOK! het hebben of iemand kennen die het heeft...
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      donderdag 6 augustus 2009 @ 03:36:00 #96
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_71641604
    Bij ons in het gebouw is de zeepmachine in het toilet al een week niet bijgevuld.
    Misschien zijn de schoonmakers ziek ofzo.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_71644981
    Er zou zeep komen, maar ik heb nog niks gezien...
    Er zou vaker gepoetst worden, maar ik heb nog niks gezien...
    Er zouden collega's ziek worden, maar ik heb nog niks gezien...
    Nah... nah nah
    pi_71645914
    Bij ons op het werk:

Mexicaanse griep
    05-08-2009
    Vandaag ontvangen alle ****-medewerkers de Postbus 51 brochure Grieppandemie en een tissuebox voor op de werkplek.

Zoals je in de brochure kunt lezen wordt het gebruik van tissues bij hoesten en niezen sterk aangeraden om besmetting te voorkomen. Meer informatie over de pandemie en de voorzorgsmaatregelen van de **** kun je vinden op intranet, onder de button grieppandemie.

Inmiddels is bij een medewerker van kantoor ****** in Amstelveen de griep vastgesteld. Hij is al even ziek en is na zijn besmetting niet meer op kantoor geweest. Vanzelfsprekend komt deze medewerker pas weer terug als het besmettingsgevaar is geweken.

Ik heb de tissuebox nog steeds niet gehad
    pi_71647813
    Eerste vermoedelijke geval van de griep is een feit hier op het eiland Tholen.
    Stond op de voorpagina van de plaatselijke krant.
    Life is Music
      donderdag 6 augustus 2009 @ 14:14:10 #100
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_71651288
    Hier nog steeds geen maatregelen. Wel hangt het prikbord vol met brieven van bedrijven waar we zaken mee doen. Wat ze onze handjes moeten wassen en dat als iemand ziek is ze pas na minimaal een week weer welkom zijn etc etc.

Bij ons komt de schoonmaakster nog steeds 1 x per week om te schrobben.
    Denk dat ik zelf de tissues maar mee naar 't werk ga slepen. Wil muis, toetsenbord en telefoon even grondig schoonmaken. En dat mag de schoonmaakster niet doen. Zucht

* Natalie hobbelt zelf geregeld naar de toiletten om d'r handen te wassen.
    pi_71651374
    Die paar doekjes gaan de Mexicaanse griep de das omdoen
    pi_71653415
    quote:
    Getronics stelt hygiënekits beschikbaar

6 augustus 2009

Om de kans op besmetting met het H1N1-virus zo klein mogelijk te houden, nemen we de nodige hygiënemaatregelen. Zo worden hygiënekits verspreid in gebouwen waar een besmettingsgeval is vastgesteld.

Ontsmetten
    Voor het desinfecteren van toetsenbord, muis, vaste telefoon en headset worden alcoholdoekjes beschikbaar gesteld. Op iedere werkplek wordt een box met doekjes geplaatst. Voor het ontsmetten van deurkrukken, bureaubladen en andere harde oppervlakten zijn kleine alcoholflacons beschikbaar.

Gel
    Printers, kopieerapparaten en koffieautomaten vormen een verhoogd besmettingsrisico. Daarom wordt medewerkers verzocht de bedieningstoetsen te ontsmetten alvorens een apparaat te gebruiken. Bij toiletten en ingangen, die eveneens een verhoogd besmettingsrisico hebben, wordt alcoholgel geplaatst. De gel heeft dezelfde werking als water en zeep.

Voorraad
    De hygiënekits komen deze week beschikbaar. Hoewel het aantal besmettingsgevallen de afgelopen dagen niet verder is opgelopen, zorgt KPN / Getronics voor een grote voorraad hygiënekits.

Posters
    In alle KPN- en Getronics-gebouwen hangen vanaf deze week gele posters met instructies om besmetting met het H1N1-virus te voorkomen.
      donderdag 6 augustus 2009 @ 17:23:00 #103
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_71656226
    Er wordt bij ons het nodige voorbereid, maar veel concreets heb ik officieel nog niet gehoord. Maar als je zo de aanvragen langs hoort komen is wel duidelijk dat er hard gewerkt aan een plan.

En gisteren is mijn collega begonnen de toetsenborden met 1-propanol te reinigen. Dat mocht ook wel weer eens gebeuren
    [b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
    GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
    :P
      PR/Manusje van alles donderdag 6 augustus 2009 @ 23:24:28 #104
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_71667107
    Ik werk bij de Technische Dienst van een groep verzorging en verpleeg tehuizen en daar hebben ze ook al van alles in gang gezet. Aangezien al sommige van de bewoners een besmettelijke aandoening hebben, schurft of zo, of hepatitis a tot en met z, zijn de protocollen met betrekking tot barrière verpleging al bekend bij het personeel. Wij treffen juist op andere gebieden maatregelen: voorraden. Voedsel, verpleegartikelen, sanitaire goederen, reserveonderdelen voor vrijwel alle het noodzakelijke materieel wat bij leveranciers vandaan moet komen, medicijnen en zelfs luiers en ander incontinentiemateriaal.

Er komen dacht ik ook speciale kisten ( ) met van alles om bij besmette bewoners op de kamer neer te zetten zodat al het nodige materiaal gelijk voor handen is. Op het gebied van besmetting bij personeel zal het zo zijn dat er van andere vestigingen dan personeel bij moet springen als ineens de helft ziek / besmet blijkt te zijn. En de al eerder genoemde 12 uurs diensten.

Overigens doen wij niet aan het extra schoonmaken van toetsenborden of deurklinken. Er wordt toch al goed schoongemaakt in de tehuizen.
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 02:26:23 #105
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_71671304
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 09:20 schreef Biancavia het volgende:

Ziekenhuis & revalidatiecentrum hier, nog géén draaiboeken beschikbaar
    Art-assistent en 3 verpleegkundigen op één afdeling hadden het, waarbij hun huisarts aangaf dat ze na de besmettelijke eerste 2 dagen best weer konden gaan werken. Er is toen toch maar even de ziekenhuishygiënist en microbioloog geraadpleegd...
    Tsja, ze hadden afgesproken ene meeting te hebben na de vakantietijd, zodat iedereen weer aanwezig zou zijn
    Ze gaan dus deze week toch maar starten met nadenken hoe en wat
    Revalidatiecentrum-werkplek heb ik trouwens nog helemaal niets van gehoord, vind ik ook wel aardig vreemd.
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_71671381
    Vandaag hebben we te horen gekregen dat 2 collega's, teruggekomen uit renesse, de spaanse griep hebben en dat de vriend van 1 van die collega's ervan, die tevens ook een collega is, morgen krijg te horen of hij spaanse griep meedraagt/heeft aangezien hij de hele dag bij zijn vriending is geweest, nadat zij thuis is gekomen. En die gozer heeft gisteren de hele dag met mij in de winkel gewerkt en dan vraag ik me af, hoe groot is die kans dat hij het met zich meedraagt, en dat hij uberhaupt mensen in de winkel of collega's kan besmetten. En dat er meerdere mensen besmet waren in Renesse?
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 03:00:49 #107
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_71671493
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 02:47 schreef RoosterBrood het volgende:
    Vandaag hebben we te horen gekregen dat 2 collega's, teruggekomen uit renesse, de spaanse griep hebben en dat de vriend van 1 van die collega's ervan, die tevens ook een collega is, morgen krijg te horen of hij spaanse griep meedraagt/heeft aangezien hij de hele dag bij zijn vriending is geweest, nadat zij thuis is gekomen. En die gozer heeft gisteren de hele dag met mij in de winkel gewerkt en dan vraag ik me af, hoe groot is die kans dat hij het met zich meedraagt, en dat hij uberhaupt mensen in de winkel of collega's kan besmetten. En dat er meerdere mensen besmet waren in Renesse?
    Wees niet bevreesd, de kans op Spaanse griep is niet zo groot
    Mexicaanse, geen idee, afwachten maar he
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_71673937
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 02:47 schreef RoosterBrood het volgende:
    Spaanse griep

FAIL
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:26:56 #109
    79837 Lemming22
    Rik Elfrink maakt ons kampioen
    pi_71676480
    Er zijn bij mij op het werk (grote kinderopvangorganisatie) een aantal preventie-instructies rondgestuurd, handen wassen, afdrogen met papieren handdoekjes, niezen in een papieren handdoekje, vaker handen wassen, goed ventileren en de schoonmakers hebben extra instructies meegekregen. Daar zijn nu posters van rondgestuurd naar alle vestigingen.

Zodra er besmetting ontdekt wordt, volgen we de GGD-richtlijnen. En op dit moment worden er draaiboeken samengesteld door het crisisteam voor wanneer er Mexicaanse Griep uitbreekt. We zitten er bovenop
    pi_71684266
    Affiches die tonen hoe je je handen moet wassen.
    Papieren handdoeken.
    Niezen, hoesten in papieren zakdoek.
    Minstens een meter afstand tot andere personen houden.
    Geen handen schudden.
    Vergaderingen via telefoon.
    Wie kan werkt thuis.
    Lunchpakket meebrengen en op de werkplek zelf eten, niet in het bedrijfsrestaurant.

Maatregels hangen op elk prikbord in het bedrijf, op deuren, in toiletten etc., + e-mail naar iedereen + brief met de post naar iedereen...

We mogen wel de veiligheidsvoorschriften niet negeren zoals het vasthouden van de trapleuning, maar ik neem aan dat we daar nog een handschoenenvoorschrift voor krijgen eens het pandemic action plan in werking treedt en we onze biosecurity kit ontvangen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Gavin_de_Becker op 07-08-2009 15:40:43 ]
    I'll be back
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:00:01 #111
    159879 Kaneel
    dé smaakmaker
    pi_71686910
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
    -knip-
    Bartimeus toevallig?
    pi_71687038
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 15:32 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
    Papieren handdoeken.
    Geen handen schudden.
    Wie kan werkt thuis.
    Lunchpakket meebrengen en op de werkplek zelf eten, niet in het bedrijfsrestaurant.

Maatregels hangen op elk prikbord in het bedrijf, op deuren, in toiletten etc., + e-mail naar iedereen + brief met de post naar iedereen...

We mogen wel de veiligheidsvoorschriften niet negeren zoals het vasthouden van de trapleuning, maar ik neem aan dat we daar nog een handschoenenvoorschrift voor krijgen eens het pandemic action plan in werking treedt en we onze biosecurity kit ontvangen.
    Ah zoiets dus?

http://www.telegraaf.nl/b(...)lf_ziek__.html?p=1,2

Acteur griep-spot zelf ziek
    SUTTON - Het boegbeeld van de Britse tv-campagne tegen de Mexicaanse griep, heeft zelf de Mexicaanse griep opgelopen.

De 30-jarige David McCusker speelt in een tv-spotje dat het publiek uitlegt hoe ze verspreiding van de ziekte kunnen voorkomen als ze moeten niezen. Het filmpje laat zien hoe de bacteriën van McCusker verspreid worden en door anderen worden opgevangen. Door in een papieren zakdoekje te niezen, de tissue daarna weg te gooien en je handen te wassen, kun je dat voorkomen.

Quarantaine

Nu blijkt dat de acteur zelf ook de griep heeft opgelopen. “Ik moest de ziekte tegengaan, maar nu heb ik hem zelf verspreid,” aldus McCusker in The Sun. “Het was een schok toen ik hoorde dat ik besmet was. Ik heb mezelf in quarantaine gezet.” De dokter heeft de acteur Tamiflu voorgeschreven.
    pi_71687992
    quote:
    Papieren handdoeken.
    Geen handen schudden.
    Wie kan werkt thuis.

Shell toevallig?
      PR/Manusje van alles vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:49:01 #114
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_71688040
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 17:00 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Bartimeus toevallig?
    Nee
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
      Redactie Frontpage vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:51:16 #115
    145738 superworm
    is erbij
    pi_71688094
    Ze hebben hier op elke vierkante centimeter vrije ruimte van die posters van de RIVM geplakt, "Hoesten of niezen? Zakdoek kiezen!", verder een stapel foldertjes van gelijke strekking in de kantine.
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_71690879
    Ok, bij ons op het werk het eerste ziektegeval. Andere afdeling, ander gebouw en ze is uiteraard thuis maar het is toch een tikkie dichterbij. Aan de andere kant, hoe eerder je het krijgt hoe beter denk ik, voordat het muteert tot iets gevaarlijkers, toch?

Overal flyers nu, verder nog geen paniek hoor
    pi_71694587
    quote:
    Papieren handdoeken.
    Geen handen schudden.
    Wie kan werkt thuis.

Oi das wel beter thuis werken
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:53:54 #118
    159879 Kaneel
    dé smaakmaker
    pi_71696976
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 19:32 schreef Mwanatabu het volgende:
    Ok, bij ons op het werk het eerste ziektegeval. Andere afdeling, ander gebouw en ze is uiteraard thuis maar het is toch een tikkie dichterbij. Aan de andere kant, hoe eerder je het krijgt hoe beter denk ik, voordat het muteert tot iets gevaarlijkers, toch?

Overal flyers nu, verder nog geen paniek hoor
    Agis callcentre?
    pi_71699434
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 23:53 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
    En daarna pak je de oh zo schone deurklink weer beet en loopt de toiletruimte weer uit. Tot slot open je weer de toegangsdeur naar je werkplek.
    Helpt n flesje desinfecterend middel niet beter als je weer achter je pc gaat zitten?
    de posters niet gelezen? Je draait de kraan dicht met de papieren handdoek die je eerst neemt.

En ik neem aan dat alle deuren open gezet worden zodat je die ook niet hoeft aan te raken
    I'll be back
      zaterdag 8 augustus 2009 @ 03:27:53 #120
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_71702009
    Nog steeds geen nieuwe zeep in de toiletten van het gebouw waar ik werk.
    pi_71702752
    Ik werk bij een bedrijf dat onderdeel is van TNT en er hangen bij ons op de toiletten memo's waarop staat:

- extra vaak handen wassen
    - gebruik wegwerpzakdoekjes bij niezen en hoesten
    - als je op vakantie gaat naar bepaalde landen moet je dit melden
    - als je mexicaanse griep hebt moet je 4 dagen thuis blijven
    pi_71705753
    quote:
    Op zaterdag 8 augustus 2009 08:19 schreef Bilderberger het volgende:
    Ik werk bij een bedrijf dat onderdeel is van TNT en er hangen bij ons op de toiletten memo's waarop staat:

- extra vaak handen wassen
    - gebruik wegwerpzakdoekjes bij niezen en hoesten
    - als je op vakantie gaat naar bepaalde landen moet je dit melden
    - als je mexicaanse griep hebt moet je 4 dagen thuis blijven
    Bij ons ben je een week niet welkom. Maar volgens mij ben je niet meer besmettelijk na 2 dagen nadat je zelf ziek bent, dus 4 dagen lijkt mij ook logischer (maar een week realistischer in het kader van uitzieken)
    pi_71705800
    Volgens mij las ik trouwens ergens dat het RIVM eigenlijk die 'als je naar Mexico of de VS op vakantie gaat moet je het melden'-regel niet meer aanbeveelde. Aangezien het ondertussen al vrij wijdverspreid is loop je in pak 'm beetje Spanje ook genoeg risico
    pi_71710882
    quote:
    Op zaterdag 8 augustus 2009 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Bij ons ben je een week niet welkom. Maar volgens mij ben je niet meer besmettelijk na 2 dagen nadat je zelf ziek bent, dus 4 dagen lijkt mij ook logischer (maar een week realistischer in het kader van uitzieken)
    Minimaal een week thuisblijven als je griepsymptomen vertoont is bij ons de regel.
    I'll be back
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52:17 #125
    13151 crew  Rewimo
    pi_71711548
    Dat thuisblijven is leuk verzonnen maar volgens mij ben je al besmettelijk vóór je ziek wordt. En dan heb je dus fijn al een hoop collega's aan kunnen steken
      zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:19:28 #126
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_71712001
    M'n vriend heeft alcoholdoekjes geritseld. Neem ze maandag mee naar 't werk
    pi_71712520
    quote:
    Op zaterdag 8 augustus 2009 18:19 schreef Natalie het volgende:
    M'n vriend heeft alcoholdoekjes geritseld. Neem ze maandag mee naar 't werk

smaken die een beetje?

pi_71788100
    Ik kreeg zojuist een mailtje van de RuG met de volgende link: http://www.rug.nl/corporate/nieuws/griep/mexicaansegriep
      Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:27:35 #129
    236264 crew  capricia
    pi_71791432
    quote:
    Op zaterdag 8 augustus 2009 17:52 schreef Rewimo het volgende:
    Dat thuisblijven is leuk verzonnen maar volgens mij ben je al besmettelijk vóór je ziek wordt. En dan heb je dus fijn al een hoop collega's aan kunnen steken
    En vervolgens loop je langs de groenteafdeling bij de AH de rest van de buurt aan te steken...
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:36:42 #130
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_71796227
    Hier eindelijk een protocol wat de doen bij Mexicaanse griep, inclusief brief van Roel Coutinho en labformulier voor als je jezelf verdenkt, kun je meteen bloed en dergelijkse laten checken.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:38:59 #131
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_71797887
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 15:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ze dat op meer plekken gaan invoeren
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      † In Memoriam † dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:29:13 #132
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_71801463
    Wij hebben op het werk een uitgebreid Pandemieplan. Ieder medewerker heeft zo'n map in huis. Verder gelden de al genoemde hygieneregels en hebben we wat restricties t.a.v. internationale reizen. Non-essential business travel is nu uitgesloten. De leukste nieuwe maatregel vind ik wel de "knuffelbeperking" die we opgelegd hebben gekregen. Alsof ik sta te springen om collega's te zoenen of knuffelen
    We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:24:23 #133
    171357 Rikketik
    Dorothy was right, though
    pi_71803293
    Bij ons in de supermarkt zijn voor zover ik weet nog geen voorzorgsmaatregelen getroffen. Las laatst wel iets over dat het personeel tegenwoordig moet niezen in zakdoekjes (joh!) en vaker de pinautomaten e.d. moet schoonmaken (in het kader van extra hygiëne). Dat zou dan gelden voor alle supermarkten in het land.
    Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
    pi_71803431
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 22:24 schreef Rikketik het volgende:
    Bij ons in de supermarkt zijn voor zover ik weet nog geen voorzorgsmaatregelen getroffen. Las laatst wel iets over dat het personeel tegenwoordig moet niezen in zakdoekjes (joh!) en vaker de pinautomaten e.d. moet schoonmaken (in het kader van extra hygiëne). Dat zou dan gelden voor alle supermarkten in het land.
    Je zou toch denken dat de handvatten van mandjes en winkelwagens wat vaker schoongemaakt zouden worden, om maar eens wat te noemen.
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:31:58 #135
    171357 Rikketik
    Dorothy was right, though
    pi_71803553
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 22:28 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat de handvatten van mandjes en winkelwagens wat vaker schoongemaakt zouden worden, om maar eens wat te noemen.
    Schijnt één of ander filiaal van de Jumbo al mee bezig te zijn, die geven iedere klant desinfecterende doekjes mee zodra ze de winkel binnenlopen. Op zich geen slecht idee. Al lijkt het me eerlijk gezegd dweilen met de kraan open, want als je nagaat hoeveel klanten iets uit de schappen pakken en het vervolgens weer terugzetten... kun je dat ook allemaal lopen schoonmaken.
    Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
    pi_71803691
    Da's wel slim, als je die doekjes gebruikt voor je winkelwagentje, zijn je handen ook meteen ontsmet.
      Moderator / Miss SHO woensdag 12 augustus 2009 @ 10:37:29 #137
    22592 crew  Ole
    pi_71812074
    Ik vrees dat het op mijn werk (school) gewoon niet tegen te houden is. Studenten zitten vlak naast elkaar, komen met OV, hebben broertjes en zusjes, komen net terug uit Spanje....
    Daar helpen geen mondkapjes en doekjes tegen vrees ik.

Ik ga er maar vol in, dan heb ik het maar gehad denk ik
    pi_71812767
    Bij ons zijn er via het secretariaat desinfecterende sprays en doekjes te krijgen, en is er wat info waaraan je de griep kan herkennen rondgemaild, maar nog niks drastisch verder.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_71866680
    http://www.nrc.nl/achterg(...)C_zeep_en_Tamiflu_in

AEX-fondsen slaan mondkapjes, zeep en Tamiflu in
    Zelfs bij de mildste variant van de grieppandemie zijn mogelijk 1,5 miljoen mensen niet op het werk
    Gepubliceerd: 13 augustus 2009 14:48 | Gewijzigd: 13 augustus 2009 14:50
    Hoe bereiden bedrijven in Nederland zich voor op een massale uitbraak van de Mexicaanse griep? Een rondgang langs AEX-fondsen

Utrecht, 13 aug. AkzoNobel heeft een Corporate Pandemic Preparedness Team. Philips heeft er twee: voor Nederland en buitenland. ING heeft haar business continuity-plannen van de vogelgriep afgestoft. Bij de NS rekenen econometristen zich nog suf om de treinen soepel te laten rijden ook al zit eenderde van de conducteurs en machinisten straks wegens griep thuis.

Het is vakantietijd, de ban van de grieppandemie is opeens gebroken, de Mexicaanse griep zou niet bijzonder dodelijk zijn en het aantal besmettingen valt mee. Maar volgens viroloog Joep Galama van de Radboud Universiteit in Nijmegen is de angst voor een massale griepuitbraak reëel. „Nog niet eens zozeer uit gezondheidsperspectief, maar wegens de enorme economische verliezen”, zegt hij.

Ernstigste scenario: vijf miljoen zieken

Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) heeft de gevolgen van de pandemie voor Nederland inmiddels ‘doorgerekend’. In het ernstigste scenario worden in totaal vijf miljoen Nederlanders 8 dagen ziek. Rond de zesde week na de griepuitbraak, op het hoogtepunt, is 20 tot 30 procent van de bevolking absent van werk of school. Dat zijn drie tot bijna vijf miljoen mensen. Of ze zijn ziek of ze verzorgen zieken. Ook in het mildste scenario krijgen in totaal vijf miljoen mensen de griep, maar geen 8 maar 6 dagen. Op het hoogtepunt, nu rond de tiende week, zal dan tussen de 4 en 10 procent van de bevolking thuis zitten. Dat zijn volgens dit mildste scenario toch nog bijna een half tot ruim anderhalf miljoen mensen.

Bedrijven zijn op 10 juli door de ministers Klink (Volksgezondheid) en Ter Horst (Binnenlandse Zaken) opgeroepen maatregelen te treffen. Daarbij is niets verplicht, het is aan de bedrijven om te beoordelen wat nodig is.

Desinfecterende zeep en mondkapjes

Deze krant maakte een rondgang langs 21 bedrijven met een AEX-beursnotering. Hoe bereiden zij zich voor op de grieppandemie? Vijftien reageerden. Alle vijftien melden maatregelen tegen een griepuitbraak. Er zijn verschillen. Zo richtte AkzoNobel een centraal crisisteam op voor alle 63.000 medewerkers in de 80 landen waar het verfbedrijf actief is. Het crisisteam stelde een centraal plan op met 36 punten die de persoonlijke hygiëne moeten bevorderen. Lokale teams moeten dit plan uitvoeren. Ook DSM heeft een centraal crisisteam, maar hier moeten lokale teams zelf passende maatregelen treffen.

Zes van de vijftien hebben desinfecterende zeep en mondkapjes ingeslagen, vier – voor een deel van hun werknemers – de virusremmer Tamiflu.

Alle vijftien bedrijven instrueerden via nieuwsbrieven of intranet hun werknemers „meer aandacht” te besteden aan persoonlijke hygiëne.

Sommige bedrijven, zoals bierbrouwer Heineken en de bouwconcerns BAM en Boskalis, kochten in Nederland Tamiflu in en distribueren dit onder werknemers, en hun families, in landen waar de medische faciliteiten slechter zijn of waar virusremmende middelen lastig verkrijgbaar zijn. Uitzendconcern Randstad raadt wegens de bijwerkingen het slikken van Tamiflu af.

Net als bij chemieconcern DSM nemen bij Heineken de landendivisies het voortouw. Bij chipmachinefabrikant ASML kregen de landenmanagers de opdracht de adviezen van de lokale gezondheidsorganisaties te volgen. Dat betekent in de praktijk dat bij ASML in Azië het dragen van mondkapjes wordt aanbevolen, terwijl dit voor de medewerkers in Europa niet het geval is. „Cultuur speelt ook een rol”, zegt een woordvoerder van ASML. „In Azië zijn mondkapjes meer geaccepteerd en wordt er meer belang aan gehecht dan in Europa.”

Liever videoconferentie dan vliegreis

Hoeveel geld de bedrijven aan hun griepplannen uitgeven willen de meeste niet zeggen. Alleen uitzendconcern Randstad, dat extra schoonmaakmiddelen, desinfecterende zeep en geplastificeerde informatiekaartjes heeft aangeschaft, zegt dat het bedrijf wereldwijd tienduizenden euro’s uitgeeft.

Inperken van reizen, dat bij bedrijven al gebeurde om te bezuinigen, gebeurt nu ook wegens de griep. DSM-medewerkers moesten al kunnen aantonen wat het voordeel is van reizen vergeleken met een videoconferentie. „Nu wordt dit ook gedaan uit een oogpunt van besmettingsgevaar”, zegt DSM. Vier van de vijftien bedrijven hebben het personeel een vorm van reisbeperkingen opgelegd. Post- en logistiek bedrijf TNT gaat het verst. Het adviseert zijn werknemers niet-essentiële reizen naar brandhaarden als Noord-Amerika, Japan, Argentinië en Australië uit te stellen. De werknemers moeten een „geïnformeerde afweging” maken of een zakenreis naar die landen echt nodig is, of dat er alternatieven zijn.

De meeste bedrijven benadrukken dat ze met crisisplannen bezig zijn, maar dat ze onmogelijk kunnen beoordelen wat de bedrijfseconomische gevolgen voor hen zullen zijn, aangezien niemand weet of de grieppandemie ernstig of mild zal toeslaan.

Hoogtepunt in het najaar

Vorige pandemieën sloegen altijd na de zomer in volle hevigheid toe. De Spaanse griep van 1918 bereikte haar hoogtepunt in Nederland in november en de Aziatische griep van 1957 in oktober. Het verschil met een gewone seizoensgriep is dat het grootste deel van de bevolking dáártegen immuun is. Bij gewone griep is maar 1 op de 1.000 mensen per week ziek, zegt viroloog Galama. „Bij de Mexicaanse griep kan die piek oplopen tot 10 of tientallen per 1.000 per week.”

Wat zullen de gevolgen van een pandemie zijn voor de Nederlandse economie? Het Centraal Planbureau heeft nog geen idee. „We hebben het druk met de kredietcrisis, maar wellicht gaan we er in de toekomst naar kijken”, zegt een woordvoerder.

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft literatuuronderzoek gedaan naar de gevolgen van een grieppandemie. Dat was in 2006 naar aanleiding van de vogelgriep. „Mensen zullen persoonlijk contact zo veel mogelijk proberen te vermijden”, schreven toen economen van DNB in het kwartaalblad van de bank. Ze zouden minder met het openbaar vervoer reizen, minder winkelen en minder naar het pretpark gaan. De consumptie zou dalen. Net als de productie, als een flink deel van de beroepsbevolking ziek is, zieken verzorgt of niet naar het werk durft, schreven zij.

Daar komt volgens hen bij dat Nederland, meer dan andere landen in de eurozone, sterk afhankelijk is van het buitenland. Nederlandse dienstverleners werken meer voor buitenlandse opdrachtgevers en Nederlandse fabrieken zijn meer afhankelijk van halffabricaten uit Azië. Valt de vraag weg uit het buitenland of stokt de toevoer van halffabricaten, dan daalt automatisch de productie van Nederlandse bedrijven. Conclusie? „Een initiële daling van het bbp van 5 procentpunt als gevolg van een zware grieppandemie is niet onmogelijk.” Dus vijf punten minder groei dan er al zou zijn.

Personeel als zwakste schakel

Vanuit zijn kantoor kijkt Wim Fabries uit over de sporen die naar Utrecht Centraal lopen. Haast continu schuiven de treinen het station binnen. Het is aan Fabries, hoofd logistiek bij de Nederlandse Spoorwegen, om ervoor te zorgen dat ook tijdens een pandemie de treinen zo veel mogelijk volgens het spoorboekje rijden. „De zwakste schakel blijft het personeel”, zegt Fabries.

Tot nu toe zijn er bij de NS slechts zeven (bevestigde) gevallen van Mexicaanse griep. Fabries heeft drie scenario’s opgesteld. Bij een uitval van 10 tot 15 procent van de conducteurs, machinisten en servicemedewerkers is er weinig aan de hand. Zo’n situatie lijkt op de zomervakantie en de NS heeft voldoende personeel om de treinen normaal te laten rijden. Bij een uitval van 50 procent schrapt de NS alle intercity’s en rijden er alleen stoptreinen. „Dat is echt een noodplan. De hele samenleving is dan ontwricht”, zegt Fabries.

Het middelste scenario, waarbij op het hoogtepunt van de griep 30 procent van het personeel wegblijft, is voor Fabries eigenlijk nog het lastigst. Een kenmerk van een grieppandemie is dat het sommige steden of gebieden harder raakt dan andere. Als er bijvoorbeeld in Maastricht veel griepgevallen zijn, betekent dat niet alleen dat de stoptrein Maastricht-Roermond niet kan rijden, maar de belangrijke intercity Maastricht-Alkmaar (via Utrecht en Amsterdam) ook zomaar zal wegvallen. Het treinstel staat in Maastricht, maar er is geen personeel om het te starten.

Over de kans dat reizigers massaal besmet raken in de trein is de NS minder bezorgd. „Pas na vier uur intensief contact in dezelfde ruimte bestaat er een kans op besmetting”, relativeert Hans Burggraaff, bedrijfsarts bij de spoorwegen. „Zo lang zitten reizigers in Nederland zelden in de trein.” Volgens Burggraaff is het „geen optie” om treinen niet te laten rijden om zo infecties te voorkomen. „De economische gevolgen van niet rijden zijn zoveel groter dan het kleine gezondheidsvoordeel dat het zou opleveren.”

De NS heeft geen strategische voorraad Tamiflu ingekocht, is ook geen voorstander van mondkapjes. Het bedrijf onderzoekt of treinen vaker schoongemaakt kunnen worden en of betere ventilatie in de treinen mogelijk is. Omdat conducteurs op de trein geen mogelijkheid hebben regelmatig hun handen te wassen, kocht de NS desinfecterende handgel in.

Steriele samenleving

Volgens de Nijmeegse viroloog Galama is het „niet meer dan logisch” dat bedrijven maatregelen nemen tegen de griep. Maar of die allemaal even effectief zullen zijn vindt hij „betrekkelijk moeilijk te beoordelen”. Volgens hem moeten de voorschriften „een manier van leven worden voor de medewerkers”. Over de desinfecterende gel zegt hij: „Alle beetjes helpen.”

Als mensen de griep niet oplopen op hun werk, kunnen zij natuurlijk ook besmet worden buiten het bedrijf. Dat blijft haast onvermijdelijk, zegt Galama: „Je kunt moeilijk de hele samenleving steriel maken.” De hygiënische maatregelen blijven volgens de viroloog nodig tot het vaccin er is. „Dan hebben we de situatie in de hand, want dan is een groot deel van de bevolking beschermd tegen deze griep.”

Aan het onderzoek naar griepmaatregelen bij AEX-bedrijven deden de volgende mee: Aegon, Ahold, AkzoNobel, ASML, BAM, Boskalis, DSM, Heineken, ING, Philips, Randstad, TNT, Shell, Unilever, Wolters Kluwer.
      zondag 16 augustus 2009 @ 21:45:30 #140
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_71933025
    Een collega bij mijn laatste vakantiebaantje ( ) heeft het kennelijk opgelopen. Ze hadden vlak voor ik wegging in ieder geval niks ondernomen
    AFC AJAX
    pi_71936533
    Helemaal niks nada noppes.
    Geen richtlijnen, bij de kranen staat niet eens zeep. De griep bestaat waarschijnlijk niet voor mijn bedrijf.
    Ze zijn druk bezig met een verhuizing en een fusie, dus voor griep is geen tijd denk ik.
    Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
      maandag 17 augustus 2009 @ 09:01:42 #142
    263470 wel.o.k
    herfst en voetbal hater
    pi_71941684
    wij hebben instructies gehad.
    zorg dat je het niet krijgt, dan is er niets aan de hand
    er is wel over gesproken maar voorkomen kan je het toch niet helemaal.
    nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
    pi_71942942
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 23:17 schreef Injetta het volgende:
    Geen richtlijnen, bij de kranen staat niet eens zeep.
    Dat is gewoon goor, iedereen gaat dus bij jullie naar het toilet en wast zijn handen zonder zeep of helemaal niet?
    pi_71964730
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 10:13 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat is gewoon goor, iedereen gaat dus bij jullie naar het toilet en wast zijn handen zonder zeep of helemaal niet?
    Tja.. vind ik dus ook. Ik heb het vandaag meteen maar aangekaart dat er toch minimaal zeep moet komen.
    Vreemd eigenlijk, want wat betreft arbodingen zijn ze juist heel actief. We kunnen ook altijd gratis van het bedrijf een griepinjectie krijgen.

Misschien is er iemand die het hele griepgedoe totale onzin vindt en elke maatregel bij voorbaat al overdreven vindt????
    Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
    pi_72007992
    Iedere medewerker kreeg een doos Kleenex tissues
    Naast vloeibare zeep, nu ook toiletbrilreiniger opgehangen
    In elk kantoor een handpompje desinfecterende handgel
    Continuïteitsplan op het intranet met 3 mogelijke scénario's (10%, 30% en 50% pers. uitval) en regelmatig nieuwsbrieven, eveneens op het intranet.
    Diverse regeltjes voor vergaderingen (een meter van elkaar af zitten b.v.)
    En verder zijn er nog wat spullen in bestelling had ik begrepen.

Goed bezig hier
      woensdag 19 augustus 2009 @ 14:43:21 #146
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_72010454
    Mijn werkgever is ook eindelijk wakker geworden. Vorige week kregen we allemaal een dikke envelop op de mat met een brochure en een stapel printjes van 't RIVM mbt de griep. Dat was het.
    Geen extra schoonmaak, geen desinfecterende handgel, geen tissues, geen instructies om toch vooral thuis te blijven als je je niet lekker voelt. Niets.

Ik heb zelf maar alcoholdoekjes geregeld om mijn computer en toebehoren dagelijks een schoonmaakbeurt te geven. Voor zover ik 't zie interesseert het mijn verder werkgever niet of we straks massaal aan bed gekluisterd zijn of niet.
      Moderator / Miss SHO donderdag 20 augustus 2009 @ 04:31:41 #147
    22592 crew  Ole
    pi_72029832
    wij hebben vandaag gewoon eerste bijeenkomst met 200 man. Gezellig 1,5 week voordat de lessen beginnen elkaar allemaal aansteken..

Maar goed, ik heb extreem last van mijn darmen nu (vandaar dat ik nu ook wakker ben ) dus vrees dat ik het niet ga halen vandaag.
    Dagje thuiswerken dan maar
      donderdag 20 augustus 2009 @ 05:49:41 #148
    30719 keesjeislief
    NextGenerationHippie
    pi_72029915
    Ik werk in de UK op een universiteit. Er zijn verschillende gevallen onder studenten opgedoken, en laatst heeft ook een prof. met wie ik veel samenwerk de Mexicaanse griep gehad (hij vond het overigens maar weinig voorstellen, hij en zijn gezin hebben 2 dagen last van lichte griepverschijnselen gehad en dat was het wel). Er wordt buiten voorlichting weinig of niets aan preventieve maatregelen gedaan, althans niet dat ik meekrijg. Wij hebben bijv. ook een toilet waar geen zeep oid aanwezig is en daar is nog niets aan veranderd.

Ben benieuwd hoe het bij aanvang van het nieuwe collegejaar zal gaan, als alle studenten weer van verschillende plekken over de hele wereld samenkomen op de campus. Of ze wel netjes hun handen desinfecteren voordat ze op z'n Brits strontlazarus met elkaar het bed induiken bijv. .
    heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
    Fotoboek
      Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 07:38:03 #149
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_72030158
    Gisteren kregen wij een mail dat er nog meer maatregelen zijn genomen:
    quote:
    • De zeep van de zeepdispensers in toiletten en pantry’s zal worden vervangen door antibacteriële zeep;
    • Aanvullende schoonmaakwerkzaamheden (dagelijks legen van de prullenbakken, schoonmaak van deurklinken, kranen, trapleuningen, liftknopjes, handgrepen, koffieautomaten, etc.) zullen ingepland worden;
    • Hand-, thee & vaatdoeken zullen tijdelijk niet beschikbaar zijn in de pantry’s. Hiervoor in de plaats kan gebruik gemaakt worden van Tork hygiëne papier. Daarnaast zal er extra aandacht zijn voor het tijdig vervangen van de handdoekrollen in de toiletten. Mocht je zelf een “lege” handdoekautomaat aantreffen, meldt dit dan via de Service desk;
    • Alcoholvrije Multi reinigingsdoekjes voor het schoonmaken van telefoon, toetsenboord, muis, MFP en harde oppervlakken zijn door de secretaressen te bestellen bij Staples - artikelnummer 720414 (¤3,73 / 70 stuks).
    Plus opnieuw het verhaaltje van handen wassen en zo:
    quote:
    • Bedek je mond bij niezen of hoesten;
    • Gebruik papieren zakdoeken of tissues bij niezen, hoesten en snuiten;
    • Gebruik papieren zakdoeken en tissues eenmalig en gooi deze na gebruik in de prullenbak;
    • Was je handen regelmatig met water en zeep en droog je handen vervolgens goed af;
    • Raak zo min mogelijk mond, ogen of neus aan;
    • Ventileer werk-, woon- en slaapruimten regelmatig;
    • Blijf thuis bij griepverschijnselen en neem direct contact op met de huisarts.
    Hier op mijn afdeling is nog niemand ziek en ik heb ook niet gehoord dat er al zieken zij op andere afdelingen. Ik ken helemaal niemand met de griep.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 augustus 2009 @ 10:03:07 #150
    13151 crew  Rewimo
    pi_72032226
    Hier kwamen vanmorgen anti-bacteriële doekjes en handgel binnen voor de buitendienst (meteropnemers).

Verder op kantoor zelf nog niets te merken van maatregelen. Al is er wel een schema voor het borgen van continuïteit bij verschillende percentages uitval. Hoogste percentage uitval in het schema is 30%...
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_72032299
    Gisteren hebben we dan eindelijk een informatiemap gekregen. (Gehandicaptenzorg, woonvoorziening.)
    Ik heb gisteren de inwerkmap helemaal ge-update (was ik al mee bezig), we moeten inderdaad extra papieren handdoeken, handschoenen e.d. inslaan, er moet een aangepast schoonmaakrooster komen (deurklinken, lichtknoppen e.d. dagelijks schoonmaken), en een lijst met eventuele vrijwilligers, stagiaires en eventuele familieleden die wat extra zouden kunnen komen helpen in het ergste geval.
    Verder gaan ze inventariseren welke medewerkers eventueel ook op andere locaties zouden kunnen werken en leidinggevenden moeten vervangers aanwijzen.

In geval van nood willen ze zich beroepen op een aantal artikelen uit de CAO, waaronder die van extra overwerken, op een andere locatie moeten werken en zelfs eventueel vakanties herroepen als dat nodig zou moeten zijn.
    Ben ik blij dat ik zaterdag op vakantie ga.
    Op dit moment is meer dan de helft van onze bewoners op vakantie, dus we hebben al een aangepast rooster voor minder uren en nóg krijgen we door ziekte onder het personeel nu de diensten niet eens ingevuld.
    pi_72075807
    Er hangt bij de toiletten een blaadje aan de deur dat we onze handen goed moeten wassen. En je moet je afmelden als je je grieperig voelt. Meer niet eigenlijk
      Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:14:08 #153
    236264 crew  capricia
    pi_72081556
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 17:30 schreef xxiessiexx het volgende:
    Er hangt bij de toiletten een blaadje aan de deur dat we onze handen goed moeten wassen. En je moet je afmelden als je je grieperig voelt. Meer niet eigenlijk
    business as usual dus.. Hier ook.
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:35:15 #154
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_72082301
    Wij hebben sinds deze week een speciaal desinfecterend goedje (met een hoog alcohol gehalte) wat we 'moeten' gebruiken na het handenwassen. Maar aangezien ik door de aard van mijn werk veel kleine sneetjes en wondjes op mijn handen en onderarmen heb, sla ik die stap meestal over. Heb het één keer gebruikt, maar dat was geen succes.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
    pi_72083282
    Ik werk op een school en bij de leerlingen hangt er niet eens zeep in de toiletten. Omdat ze daarmee gaan lopen klieren.... Echt BELACHELIJK.
    Ik ben benieuwd als alle leerkrachten plat liggen of er nog steeds geen zeep mag komen.
    pi_72084028
    Wij moeten zelf alle middelen aanschaffen, nu is de desinfecterende handgel (wassen zonder water) nergens meer te koop,schijnt een landelijk probleem te zijn.
    pi_72085533
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 23:35 schreef Katinkat het volgende:
    Wij moeten zelf alle middelen aanschaffen, nu is de desinfecterende handgel (wassen zonder water) nergens meer te koop,schijnt een landelijk probleem te zijn.
    Bij de bestelling aangeven dat het voor een overheidsinstantie is. Dan hebben ze nog wel wat op voorraad.
    Niet verder vertellen...
      † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:20:24 #158
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_72086922
    Directeur van "mijn" basisschool wil niet mee doen, wil afwachtende houding aannemen want "het zal wel meevallen allemaal"

Drie keer raden wat ik stilletjes hoop
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_72088979
    Dat het allemaal inderdaad meevalt, just me?
      † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:00:10 #160
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_72089019
    Uiteraard shmoopbeeb
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_72091233
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 02:20 schreef Papabear het volgende:

[..]

Bij de bestelling aangeven dat het voor een overheidsinstantie is. Dan hebben ze nog wel wat op voorraad.
    Niet verder vertellen...
    Zal volgende week nog eens gaan kijken en informeren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 augustus 2009 @ 08:48:47 #162
    13151 crew  Rewimo
    pi_72192033
    Er lijkt eindelijk schot in te komen:
    quote:
    Maatregelen in de komende weken:

Papieren handdoeken in de toiletten (de katoenen handdoekrolautomaten blijven in gebruik en worden antibacterieel gereinigd).
    Seat cleaners in de toiletten om zelf de toiletbril extra te reinigen.
    Desinfecterende reinigingsdoekjes voor (flex) werkplekken.
    Desinfecterende handspray voor medewerkers die in direct contact staan met de klant of niet direct de handen kunnen wassen.
    Ook wordt de schoonmaakfrequentie verhoogd in sanitaire ruimtes, gangen, liften en trappenhuizen.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 27 augustus 2009 @ 09:02:13 #163
    52066 Mickeys
    Mickeys is een zij!
    pi_72192251
    Bij ons al een tijd geleden overal kaartjes op de deuren geplakt. Bij de toiletten moet je je handen wassen met alcohol, alleen is de alcohol nergens te vinden in/bij het toilet. Ook bij de rookhokken hangen pamfletten dat deze ruimte wegens de sweinflu is gesloten... alsof we de sweinflu hebben ingesloten inhet rookhok... heb nog geopperd om WHO te bellen dat we de sweinflu nu hebben ingesloten in de rookhokken.

Tis een beetje overdreven vind ik. Net alsof je geen sweinflu krijgt als klanten bij je langs komen of op de afdeling zelf dit van je directe collega's kan oplopen.. sjugt.

Overigens is deze maatregel door onze moedermaatschappij opgelegd maar deze moedermaaschappij schijnt zelf deze pamfletten niet te hebben opgehangen
    The reward of a thing well done is to have done it.
    Spelfouten en dialect daargelaten
    Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
    pi_72212600
    Wat een bullshit allemaal. Zijn jullie dan allemaal zo vies dat jullie geen handen wassen als je van het toilet komen? Of wanneer je hebt gewinkeld of iets dergelijks? De mensen laten zich een beetje gek maken hier. En de heren die het op tv verkondigen zijn zelf aandeelhouders van enkele farmagiganten. Dus niet zo gek dat hun graag willen dat heel Nederland aan de Tamiflu gaat. Nou ik niet, mijn weerstand is mede door gezond verstand, super goed.
      donderdag 27 augustus 2009 @ 21:01:43 #165
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_72212771
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 20:56 schreef Dutch.Devil het volgende:
    Wat een bullshit allemaal. Zijn jullie dan allemaal zo vies dat jullie geen handen wassen als je van het toilet komen? Of wanneer je hebt gewinkeld of iets dergelijks?
    Hoe weerzinwekkend het ook klinkt, heel veel mensen doen dat dus niet. Dan is zo'n pandemie toch ergens goed voor
    AFC AJAX
    pi_72212818
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 20:56 schreef Dutch.Devil het volgende:

Dus niet zo gek dat hun graag willen dat heel Nederland aan de Tamiflu gaat. Nou ik niet, mijn weerstand is mede door gezond verstand, super goed.

Ow leuk om te lezen, ik werd juist voor gek verklaard...

pi_72212952
    Ik weet dat bij een heel groot bedrijf alle juristen bij de eerste tekenen van een pandemie thuis moeten werken. De rest van het personeel heeft een aangepaste versie van die mail ontvangen ( de standaard - was je handen- nies de andere kant op mail..)

edit: De juristen mogen nu ook niet meer in de gezamelijke lunchruimte lunchen..
    If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
    pi_72213171
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 21:03 schreef FANN het volgende:

[..]

Ow leuk om te lezen, ik werd juist voor gek verklaard...

Nou je bent niet gek hoor FANN De mensen laten zich bang maken en zichzelf vanalles aanpraten. Zelfs de Mexicaanse griep kan je gewoon uitzieken. Wat een paniekzaaierij En wie worden er beter van? Die grijns van Ab Oosterhaus word steeds groter als ie weer es op tv is

Het is toch wel wat dat mensen met dit soort dingen pas es gaan beseffen es wat vaker hun handen te wassen of misschien es wat vaker hun hand voor hun mond doen tijdens en hoesten en proesten

Maar wij hebben gezond verstand FANN, voor ons is het niets nieuws
    pi_72214180
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 21:13 schreef Dutch.Devil het volgende:

[..]O

Maar wij hebben gezond verstand FANN, voor ons is het niets nieuws
    precies...
    pi_72214299
    Nog steeds niks bij ons.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_72216404
    Vandaag automatische zeepdispensers met desinfecterende zeep gehad per kamer.
    Het ruikt vreemd en aangezien de meeste zeep me uitslag bezorgt blijf ik er fijn vanaf. Volgende week volgen de desinfecterende doekjes voor toetsenbord enz.
      Moderator / Miss SHO vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:22:28 #172
    22592 crew  Ole
    pi_72239341
    Helemaal niets , behalve een mededeling op de site.
    Ik denk dat we ergens in november meer info krijgen
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:44:32 #173
    20790 Yvonnetje
    Mooi hè, alles.....
    pi_72240004
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 19:22 schreef Ole het volgende:
    Wat past jouw username goed in dit subforum
    Oleee!
    Geluk is een richting, geen punt
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:50:58 #174
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_72240173
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 19:44 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Wat past jouw username goed in dit subforum
    Oleee!
    Ik leest het altijd als 'Ouwe'
      woensdag 2 september 2009 @ 01:20:28 #175
    154125 Rimas
    Hoe bedoel je stalker
    pi_72360794
    Bij mij op het werk was er dus iemand besmet met de mexicaanse en sindsdien zijn ze naar ''fase 2'' gegaan of iets in die richting

Nu hebben we echt overal posters hangen met informatie erop, handgel spul en doekjes om je werkplek mee schoon te maken. Zodra er iemand hoest raakt iedereen in paniek
    pi_72395082
    Nou, de eerste maatregel is getroffen. Krijg net een pakje snoetenpoetsers (van die doekjes om de mond van je kindje af te vegen) om het toetsenbord elke dag schoon te maken
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 september 2009 @ 10:42:41 #177
    13151 crew  Rewimo
    pi_72544896
    Vandaag een mailtje met als titel: Mexicaanse griep - graag verspreiden!

dinsdag 8 september 2009 @ 10:43:57 #178
    266241 H1F5
    Type III-II-Ix
    pi_72544915
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 10:42 schreef Rewimo het volgende:
    Vandaag een mailtje met als titel: Mexicaanse griep - graag verspreiden!

Homo Sapiens H1 histone family, member 5
      Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2009 @ 11:15:17 #179
    22592 crew  Ole
    pi_72545618
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 19:22 schreef Ole het volgende:
    Helemaal niets , behalve een mededeling op de site.
    Ik denk dat we ergens in november meer info krijgen
    En inmidddels een paar dagen thuis, want ja, last van mijn keel en boven 38 koorts. Dringend advies om thuis te blijven dus!

Ik geloof dat ze deze week schoonmaakdoekjes overal gaan neerleggen

De lijst met zieken is inmiddels het dubbele van 'normaal'
    Of het echt griep is weet je natuurlijk niet, want er wordt niet meer gestest.
    pi_72550233
    Bij ons op het werk staat nu in elke kamer van die desinfecterende gel en van die doekjes.

Maarja, allemaal leuk en aardig maar het vuilste wat je in je handen krijgt, geld, wordt niks aan gedaan.
      dinsdag 8 september 2009 @ 16:53:34 #181
    108582 Daywalk3r
    Eigenlijk Dayrunner.
    pi_72554463
    Ik werk bij de Ola dus ja er zijn flink wat regels opgesteld, en overal hangen "handen was" instructies.
    Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
    pi_72555668
    Niet echt
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_72572789
    een brief thuis gekregen op mijn werk info gehad
    zelf pak condooms em een sombrero voor mijn siesta

maar gewoon vaker je handen wassen
    als je hem krijgt dan heb je pech gewoon naa je huis arts en uitzieken
    alleen ouderen en zwangere vrouwen daar moet je mee oppasen
      woensdag 9 september 2009 @ 19:44:40 #184
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_72592840
    Ja, kits om het toetsenbord enzo extra te kunnen reinigen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 11 september 2009 @ 18:24:38 #185
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_72651190
    Er wordt hier extra goed schoongemaakt, zodat elke morgen al mijn spullen overhoop liggen.
    Nicht ärgern, nur wundern!
    pi_72722960
    We hebben op het werk andere handalcohol gekregen die we moeten gebruiken bij het betreden van de appartementen en wanneer we het gebouw binnenkomen/verlaten.
    En natuurlijk schorten, mondkapjes, handschoenen..
    Werk in een bejaardentehuis als verzorgende.
    "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
      † In Memoriam † maandag 14 september 2009 @ 14:22:39 #187
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_72729398
    Kinderen van leerkracht op school hebben de mexicaanse griep (door de huisarts vastgesteld) zij staat gewoon voor de klas, wil graag naar huis maar de directeur heeft anders beslist !!
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_72761393
    Bij ons op kantoor zijn er geen verdere maatregelen getroffen ivm de Mexicaanse griep. Mijn collega die naast me zit niest zeer regelmatig, moet ik me zorgen maken? Welke maatregelen kan ik bijvoorbeeld zelf nemen?
    pi_72829034
    Vorige week zijn hier alle prullenbakken vervangen en nieuwe zeepdispencers en ontsmettingsmiddelen aan de muren. Screen en keyboard reiniger bij elke pc neegezet en de nodige stickers op de ruiten geplakt om de verspreiding tegen te gaan.

Wij worden als extern bedrijf ingehuurd dus wij kregen van het hoofdkantoor ook nog flesjes met ontsmettingsmiddel. Die mochten wij mooi mee naar huis nemen
    Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
    pi_72831311
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 14:22 schreef just me het volgende:
    Kinderen van leerkracht op school hebben de mexicaanse griep (door de huisarts vastgesteld) zij staat gewoon voor de klas, wil graag naar huis maar de directeur heeft anders beslist !!
    Wat is dat nou voor een klets? Als je ziek bent meld je je toch gewoon ziek?
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_72831346
    quote:
    Op dinsdag 15 september 2009 11:47 schreef SmartID het volgende:
    Bij ons op kantoor zijn er geen verdere maatregelen getroffen ivm de Mexicaanse griep. Mijn collega die naast me zit niest zeer regelmatig, moet ik me zorgen maken? Welke maatregelen kan ik bijvoorbeeld zelf nemen?
    Ik nies het hele jaar door regelmatig dus dat wil niks zeggen. Verder zover mogelijk uit zijn buurt blijven
      † In Memoriam † donderdag 17 september 2009 @ 09:58:22 #192
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_72831504
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 09:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een klets? Als je ziek bent meld je je toch gewoon ziek?
    Dat heeft zij de volgende dag ook gedaan! Wij hebben nu 6 leerkrachten die ziek zijn, van keelontsteking tot griep, kinderen krijgen straks een brief mee dat een aantal groepen vrijdagmiddag naar huis moeten.
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_72831708
    Ik werk bij de thuiszorg, het enige wat er in de brief stond was dat me werd aangeraden om te laten inenten en alerter op mezelf en de clienten moest zijn.
    Dat alerter heb ik geen problemen mee maar noway dat ik me eigen laat inenten.
    pi_72835048
    Werkzaam bij een pharmaceutisch bedrijf, al in het begin van dit jaar een koffertje mee naar huis gekregen waar o.a. ontsmettende doekjes, mondmaskers en desinfecterende zeep in zaten. Op het werk zelf staan alleen extra flesjes met desinfecterende zeep.
    Smile, it confuses people.
    pi_72835914
    Het is hier Dettol wat de klok slaat

Paniek paniek aaahhhh
    lekker faxen heel de dag echt genot
      Moderator / Redactie FP dinsdag 22 september 2009 @ 16:48:57 #196
    Rawr
    pi_73007752
    Ik zit nu ook ziek thuis, alleen is het nog even wachten of het DE griep is. Ik heb dan iig de primeur op mn werk
    Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
    pi_73059976
    Nou, ik heb vorige week een brief gehad van de Thuiszorg.
    Ik werk o.a. als Alphahulp. Met daarin ongeveer het volgende:
    Handen regelmatig ontsmetten, indien nodig mondkapjes gebruiken, en als een client "het" heeft minimaal een meter afstand houden.

Met in de laatste alinea dat we handgel e.d. wel zelf moeten kopen en bekostigen.
    Had het op zijn minst wel netjes gevonden als ze deze spullen gewoon gingen vergoeden.
    En anders dat mijn clienten die dingen zelf op voorraad moeten hebben.
    Don't worry be happy:)
    pi_73228388
    Bij Achmea liggen extra schoonmaakdoekjes. Bij het koffieautomaat bijvoorbeeld waar veel mensen met hun handen aanzitten. Maar er wordt nog weinig gebruik gemaakt van de doekjes. Is iedereen toch iets te nuchter voor
      Moderator / Redactie FP woensdag 30 september 2009 @ 02:57:50 #199
    Rawr
    pi_73231725
    Ik ben donderdag weer aan het werk gegaan, alles ging goed, vrijdag ook, maar zaterdagochtend zat ik ineens weer heel wazig achter mn bureau, raar geboel in de maag en ben naar de WC gegaan. Daar aangekomen heb ik zitten overgeven, en ben meteen weer naar huis gestuurd met de boodschap om goed uit te zieken.

Geen idee of ik DE griep heb, maar men wil me even niet in die bibliotheek zien
    Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
    pi_73297727
    Gekker moet het niet worden. Nu willen ze bij ons (ziekenhuis) dat je eerst de seizoengriepspuit krijgt, om vervolgens over twee weken de mexicaanse griepspuit te krijgen. Die twee schijnen elkaar in de weg te zitten. Ben mijn hele leven nog niet voor wat voor griep dan ook geent, krijgen we dit.
    Een voordeel, we mogen/moeten elkaar inenten.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:28:21 #201
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_73298779
    Heel goed, door zo'n vieze niet-ingeënte wil ik niet behandeld worden.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:39:32 #202
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_73299047
    Bij ons doen ze dus he-le-maal niets.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
    pi_73301982
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:39 schreef Tinkepink het volgende:
    Bij ons doen ze dus he-le-maal niets.
    Daar zal veel winst gedraaid worden dan
    lekker faxen heel de dag echt genot
    pi_73308305
    Anti-bacteriele gel

Daar zal een virus van schrikken!!!
    The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
    Mr. Prolapse 2009
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:06:12 #205
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_73308897
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 15:50 schreef Dragorius het volgende:
    Anti-bacteriele gel

Daar zal een virus van schrikken!!!
    Die gels bevatten meestal 70% alcohol, en daar kunnen de meeste virussen (niet-lipofiel, zoals de griep) niet tegen
    pi_73308951
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 16:06 schreef eleusis het volgende:

[..]

Die gels bevatten meestal 70% alcohol, en daar kunnen de meeste virussen (niet-lipofiel, zoals de griep) niet tegen
    I checked...dit zijn van die handzeepdingen Daarom de " "
    The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
    Mr. Prolapse 2009
      Milf vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:10:50 #207
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_73309068
    Nou, men is terug van vakantie. Ik heb nog geen uitbraak opgemerkt .
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      Boks-Chick vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:13:17 #208
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_73309160
    bij ons ook niet. Alle voorzorgsmaatregelen zijn teruggetrokken. Enige wat men nog vraagt is 'oplettendheid' zodra het op zou vallen.

overigens wel veel mensen tegelijkertijd met mij afgelopen 2 weken snipverkouden geworden. Ik ben er zelfs ziek van

Vandaag mijn eerste dagje dat ik weer een beetje opgeknapt ben.
    lolwut
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:27:46 #209
    272613 Just.nl
    ~Just To Dominate You.
    pi_73347548
    Bij mij op het werk zijn er een aantal voorzorgs maatregelen getroffen. Daarmee bedoel ik :

• Regelmatig handen wassen.

• Handen wassen nadat je geniest hebt.

etc etc.

Maar als je normaal gewoon gezond bent, zal er waarschijnlijk weinig aan de hand zijn als je de mexicaanse griep heb. Je kan er aan dood gaan ja, maar er was toch iemand in NL overleden aan de mexicaanse griep, maar hij had ook al een andere ernstige ziekte. Dan wrd de mexicaanse griep hem teveel

Maar als je normaal altijd gezond bent, dan zal er niet zoveel te vrezen zijn denk ik
  • [/img]http://img196.imageshack.us/img196/9426/just1l.jpg[/img[
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')