abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71651374
Die paar doekjes gaan de Mexicaanse griep de das omdoen
pi_71653415
quote:
Getronics stelt hygiënekits beschikbaar

6 augustus 2009

Om de kans op besmetting met het H1N1-virus zo klein mogelijk te houden, nemen we de nodige hygiënemaatregelen. Zo worden hygiënekits verspreid in gebouwen waar een besmettingsgeval is vastgesteld.

Ontsmetten
Voor het desinfecteren van toetsenbord, muis, vaste telefoon en headset worden alcoholdoekjes beschikbaar gesteld. Op iedere werkplek wordt een box met doekjes geplaatst. Voor het ontsmetten van deurkrukken, bureaubladen en andere harde oppervlakten zijn kleine alcoholflacons beschikbaar.

Gel
Printers, kopieerapparaten en koffieautomaten vormen een verhoogd besmettingsrisico. Daarom wordt medewerkers verzocht de bedieningstoetsen te ontsmetten alvorens een apparaat te gebruiken. Bij toiletten en ingangen, die eveneens een verhoogd besmettingsrisico hebben, wordt alcoholgel geplaatst. De gel heeft dezelfde werking als water en zeep.

Voorraad
De hygiënekits komen deze week beschikbaar. Hoewel het aantal besmettingsgevallen de afgelopen dagen niet verder is opgelopen, zorgt KPN / Getronics voor een grote voorraad hygiënekits.

Posters
In alle KPN- en Getronics-gebouwen hangen vanaf deze week gele posters met instructies om besmetting met het H1N1-virus te voorkomen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:23:00 #103
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_71656226
Er wordt bij ons het nodige voorbereid, maar veel concreets heb ik officieel nog niet gehoord. Maar als je zo de aanvragen langs hoort komen is wel duidelijk dat er hard gewerkt aan een plan.

En gisteren is mijn collega begonnen de toetsenborden met 1-propanol te reinigen. Dat mocht ook wel weer eens gebeuren
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  PR/Manusje van alles donderdag 6 augustus 2009 @ 23:24:28 #104
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71667107
Ik werk bij de Technische Dienst van een groep verzorging en verpleeg tehuizen en daar hebben ze ook al van alles in gang gezet. Aangezien al sommige van de bewoners een besmettelijke aandoening hebben, schurft of zo, of hepatitis a tot en met z, zijn de protocollen met betrekking tot barrière verpleging al bekend bij het personeel. Wij treffen juist op andere gebieden maatregelen: voorraden. Voedsel, verpleegartikelen, sanitaire goederen, reserveonderdelen voor vrijwel alle het noodzakelijke materieel wat bij leveranciers vandaan moet komen, medicijnen en zelfs luiers en ander incontinentiemateriaal.

Er komen dacht ik ook speciale kisten ( ) met van alles om bij besmette bewoners op de kamer neer te zetten zodat al het nodige materiaal gelijk voor handen is. Op het gebied van besmetting bij personeel zal het zo zijn dat er van andere vestigingen dan personeel bij moet springen als ineens de helft ziek / besmet blijkt te zijn. En de al eerder genoemde 12 uurs diensten.

Overigens doen wij niet aan het extra schoonmaken van toetsenborden of deurklinken. Er wordt toch al goed schoongemaakt in de tehuizen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 02:26:23 #105
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71671304
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:20 schreef Biancavia het volgende:
Ik werk in de zorg, op een kleinschalige woongroep, maar wel voor een grote organisatie.
Wij hebben nog helemaal *niks* gehoord, wat ik een kwalijke zaak vind.
De andere stichting die bij ons in het gebouw zit heeft al een een brochure en informatiepakketten voor medewerkers, cliënten en ouders, en hebben ook voorzorgsmaatregelen opgesteld. Die zijn beter bezig.

Maar misschien komt het nog wel bij ons, dat ze er nog mee bezig zijn.
Ziekenhuis & revalidatiecentrum hier, nog géén draaiboeken beschikbaar
Art-assistent en 3 verpleegkundigen op één afdeling hadden het, waarbij hun huisarts aangaf dat ze na de besmettelijke eerste 2 dagen best weer konden gaan werken. Er is toen toch maar even de ziekenhuishygiënist en microbioloog geraadpleegd...
Tsja, ze hadden afgesproken ene meeting te hebben na de vakantietijd, zodat iedereen weer aanwezig zou zijn
Ze gaan dus deze week toch maar starten met nadenken hoe en wat
Revalidatiecentrum-werkplek heb ik trouwens nog helemaal niets van gehoord, vind ik ook wel aardig vreemd.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71671381
Vandaag hebben we te horen gekregen dat 2 collega's, teruggekomen uit renesse, de spaanse griep hebben en dat de vriend van 1 van die collega's ervan, die tevens ook een collega is, morgen krijg te horen of hij spaanse griep meedraagt/heeft aangezien hij de hele dag bij zijn vriending is geweest, nadat zij thuis is gekomen. En die gozer heeft gisteren de hele dag met mij in de winkel gewerkt en dan vraag ik me af, hoe groot is die kans dat hij het met zich meedraagt, en dat hij uberhaupt mensen in de winkel of collega's kan besmetten. En dat er meerdere mensen besmet waren in Renesse?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 03:00:49 #107
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71671493
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 02:47 schreef RoosterBrood het volgende:
Vandaag hebben we te horen gekregen dat 2 collega's, teruggekomen uit renesse, de spaanse griep hebben en dat de vriend van 1 van die collega's ervan, die tevens ook een collega is, morgen krijg te horen of hij spaanse griep meedraagt/heeft aangezien hij de hele dag bij zijn vriending is geweest, nadat zij thuis is gekomen. En die gozer heeft gisteren de hele dag met mij in de winkel gewerkt en dan vraag ik me af, hoe groot is die kans dat hij het met zich meedraagt, en dat hij uberhaupt mensen in de winkel of collega's kan besmetten. En dat er meerdere mensen besmet waren in Renesse?
Wees niet bevreesd, de kans op Spaanse griep is niet zo groot
Mexicaanse, geen idee, afwachten maar he
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71673937
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 02:47 schreef RoosterBrood het volgende:
Spaanse griep

FAIL
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:26:56 #109
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_71676480
Er zijn bij mij op het werk (grote kinderopvangorganisatie) een aantal preventie-instructies rondgestuurd, handen wassen, afdrogen met papieren handdoekjes, niezen in een papieren handdoekje, vaker handen wassen, goed ventileren en de schoonmakers hebben extra instructies meegekregen. Daar zijn nu posters van rondgestuurd naar alle vestigingen.

Zodra er besmetting ontdekt wordt, volgen we de GGD-richtlijnen. En op dit moment worden er draaiboeken samengesteld door het crisisteam voor wanneer er Mexicaanse Griep uitbreekt. We zitten er bovenop
pi_71684266
Affiches die tonen hoe je je handen moet wassen.
Papieren handdoeken.
Niezen, hoesten in papieren zakdoek.
Minstens een meter afstand tot andere personen houden.
Geen handen schudden.
Vergaderingen via telefoon.
Wie kan werkt thuis.
Lunchpakket meebrengen en op de werkplek zelf eten, niet in het bedrijfsrestaurant.

Maatregels hangen op elk prikbord in het bedrijf, op deuren, in toiletten etc., + e-mail naar iedereen + brief met de post naar iedereen...

We mogen wel de veiligheidsvoorschriften niet negeren zoals het vasthouden van de trapleuning, maar ik neem aan dat we daar nog een handschoenenvoorschrift voor krijgen eens het pandemic action plan in werking treedt en we onze biosecurity kit ontvangen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Gavin_de_Becker op 07-08-2009 15:40:43 ]
I'll be back
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:00:01 #111
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_71686910
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
-knip-
Bartimeus toevallig?
pi_71687038
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:32 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Papieren handdoeken.
Geen handen schudden.
Wie kan werkt thuis.
Lunchpakket meebrengen en op de werkplek zelf eten, niet in het bedrijfsrestaurant.

Maatregels hangen op elk prikbord in het bedrijf, op deuren, in toiletten etc., + e-mail naar iedereen + brief met de post naar iedereen...

We mogen wel de veiligheidsvoorschriften niet negeren zoals het vasthouden van de trapleuning, maar ik neem aan dat we daar nog een handschoenenvoorschrift voor krijgen eens het pandemic action plan in werking treedt en we onze biosecurity kit ontvangen.
Ah zoiets dus?

http://www.telegraaf.nl/b(...)lf_ziek__.html?p=1,2

Acteur griep-spot zelf ziek
SUTTON - Het boegbeeld van de Britse tv-campagne tegen de Mexicaanse griep, heeft zelf de Mexicaanse griep opgelopen.

De 30-jarige David McCusker speelt in een tv-spotje dat het publiek uitlegt hoe ze verspreiding van de ziekte kunnen voorkomen als ze moeten niezen. Het filmpje laat zien hoe de bacteriën van McCusker verspreid worden en door anderen worden opgevangen. Door in een papieren zakdoekje te niezen, de tissue daarna weg te gooien en je handen te wassen, kun je dat voorkomen.

Quarantaine

Nu blijkt dat de acteur zelf ook de griep heeft opgelopen. “Ik moest de ziekte tegengaan, maar nu heb ik hem zelf verspreid,” aldus McCusker in The Sun. “Het was een schok toen ik hoorde dat ik besmet was. Ik heb mezelf in quarantaine gezet.” De dokter heeft de acteur Tamiflu voorgeschreven.
pi_71687992
quote:
Papieren handdoeken.
Geen handen schudden.
Wie kan werkt thuis.

Shell toevallig?
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:49:01 #114
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71688040
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:00 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Bartimeus toevallig?
Nee
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:51:16 #115
145738 superworm
is erbij
pi_71688094
Ze hebben hier op elke vierkante centimeter vrije ruimte van die posters van de RIVM geplakt, "Hoesten of niezen? Zakdoek kiezen!", verder een stapel foldertjes van gelijke strekking in de kantine.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_71690879
Ok, bij ons op het werk het eerste ziektegeval. Andere afdeling, ander gebouw en ze is uiteraard thuis maar het is toch een tikkie dichterbij. Aan de andere kant, hoe eerder je het krijgt hoe beter denk ik, voordat het muteert tot iets gevaarlijkers, toch?

Overal flyers nu, verder nog geen paniek hoor
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71694587
quote:
Papieren handdoeken.
Geen handen schudden.
Wie kan werkt thuis.

Oi das wel beter thuis werken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:53:54 #118
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_71696976
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Ok, bij ons op het werk het eerste ziektegeval. Andere afdeling, ander gebouw en ze is uiteraard thuis maar het is toch een tikkie dichterbij. Aan de andere kant, hoe eerder je het krijgt hoe beter denk ik, voordat het muteert tot iets gevaarlijkers, toch?

Overal flyers nu, verder nog geen paniek hoor
Agis callcentre?
pi_71699434
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:53 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Tja, je wast je handen na toiletbezoek. Vervolgens draai je de kraan dicht, die je met met vieze handen hebt open gedraaid....
En daarna pak je de oh zo schone deurklink weer beet en loopt de toiletruimte weer uit. Tot slot open je weer de toegangsdeur naar je werkplek.
Helpt n flesje desinfecterend middel niet beter als je weer achter je pc gaat zitten?
de posters niet gelezen? Je draait de kraan dicht met de papieren handdoek die je eerst neemt.

En ik neem aan dat alle deuren open gezet worden zodat je die ook niet hoeft aan te raken
I'll be back
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 03:27:53 #120
6941 APK
Factual, I think.
pi_71702009
Nog steeds geen nieuwe zeep in de toiletten van het gebouw waar ik werk.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71702752
Ik werk bij een bedrijf dat onderdeel is van TNT en er hangen bij ons op de toiletten memo's waarop staat:

- extra vaak handen wassen
- gebruik wegwerpzakdoekjes bij niezen en hoesten
- als je op vakantie gaat naar bepaalde landen moet je dit melden
- als je mexicaanse griep hebt moet je 4 dagen thuis blijven
pi_71705753
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:19 schreef Bilderberger het volgende:
Ik werk bij een bedrijf dat onderdeel is van TNT en er hangen bij ons op de toiletten memo's waarop staat:

- extra vaak handen wassen
- gebruik wegwerpzakdoekjes bij niezen en hoesten
- als je op vakantie gaat naar bepaalde landen moet je dit melden
- als je mexicaanse griep hebt moet je 4 dagen thuis blijven
Bij ons ben je een week niet welkom. Maar volgens mij ben je niet meer besmettelijk na 2 dagen nadat je zelf ziek bent, dus 4 dagen lijkt mij ook logischer (maar een week realistischer in het kader van uitzieken)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71705800
Volgens mij las ik trouwens ergens dat het RIVM eigenlijk die 'als je naar Mexico of de VS op vakantie gaat moet je het melden'-regel niet meer aanbeveelde. Aangezien het ondertussen al vrij wijdverspreid is loop je in pak 'm beetje Spanje ook genoeg risico
pi_71710882
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Bij ons ben je een week niet welkom. Maar volgens mij ben je niet meer besmettelijk na 2 dagen nadat je zelf ziek bent, dus 4 dagen lijkt mij ook logischer (maar een week realistischer in het kader van uitzieken)
Minimaal een week thuisblijven als je griepsymptomen vertoont is bij ons de regel.
I'll be back
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52:17 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71711548
Dat thuisblijven is leuk verzonnen maar volgens mij ben je al besmettelijk vóór je ziek wordt. En dan heb je dus fijn al een hoop collega's aan kunnen steken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:19:28 #126
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71712001
M'n vriend heeft alcoholdoekjes geritseld. Neem ze maandag mee naar 't werk
(Un)masking for the greater good.
pi_71712520
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:19 schreef Natalie het volgende:
M'n vriend heeft alcoholdoekjes geritseld. Neem ze maandag mee naar 't werk

smaken die een beetje?

pi_71788100
Ik kreeg zojuist een mailtje van de RuG met de volgende link: http://www.rug.nl/corporate/nieuws/griep/mexicaansegriep
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:27:35 #129
236264 crew  capricia
pi_71791432
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Dat thuisblijven is leuk verzonnen maar volgens mij ben je al besmettelijk vóór je ziek wordt. En dan heb je dus fijn al een hoop collega's aan kunnen steken
En vervolgens loop je langs de groenteafdeling bij de AH de rest van de buurt aan te steken...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:36:42 #130
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71796227
Hier eindelijk een protocol wat de doen bij Mexicaanse griep, inclusief brief van Roel Coutinho en labformulier voor als je jezelf verdenkt, kun je meteen bloed en dergelijkse laten checken.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:38:59 #131
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71797887
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ze dat op meer plekken gaan invoeren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:29:13 #132
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71801463
Wij hebben op het werk een uitgebreid Pandemieplan. Ieder medewerker heeft zo'n map in huis. Verder gelden de al genoemde hygieneregels en hebben we wat restricties t.a.v. internationale reizen. Non-essential business travel is nu uitgesloten. De leukste nieuwe maatregel vind ik wel de "knuffelbeperking" die we opgelegd hebben gekregen. Alsof ik sta te springen om collega's te zoenen of knuffelen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:24:23 #133
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_71803293
Bij ons in de supermarkt zijn voor zover ik weet nog geen voorzorgsmaatregelen getroffen. Las laatst wel iets over dat het personeel tegenwoordig moet niezen in zakdoekjes (joh!) en vaker de pinautomaten e.d. moet schoonmaken (in het kader van extra hygiëne). Dat zou dan gelden voor alle supermarkten in het land.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_71803431
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:24 schreef Rikketik het volgende:
Bij ons in de supermarkt zijn voor zover ik weet nog geen voorzorgsmaatregelen getroffen. Las laatst wel iets over dat het personeel tegenwoordig moet niezen in zakdoekjes (joh!) en vaker de pinautomaten e.d. moet schoonmaken (in het kader van extra hygiëne). Dat zou dan gelden voor alle supermarkten in het land.
Je zou toch denken dat de handvatten van mandjes en winkelwagens wat vaker schoongemaakt zouden worden, om maar eens wat te noemen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:31:58 #135
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_71803553
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:28 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat de handvatten van mandjes en winkelwagens wat vaker schoongemaakt zouden worden, om maar eens wat te noemen.
Schijnt één of ander filiaal van de Jumbo al mee bezig te zijn, die geven iedere klant desinfecterende doekjes mee zodra ze de winkel binnenlopen. Op zich geen slecht idee. Al lijkt het me eerlijk gezegd dweilen met de kraan open, want als je nagaat hoeveel klanten iets uit de schappen pakken en het vervolgens weer terugzetten... kun je dat ook allemaal lopen schoonmaken.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_71803691
Da's wel slim, als je die doekjes gebruikt voor je winkelwagentje, zijn je handen ook meteen ontsmet.
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 augustus 2009 @ 10:37:29 #137
22592 crew  Ole
pi_71812074
Ik vrees dat het op mijn werk (school) gewoon niet tegen te houden is. Studenten zitten vlak naast elkaar, komen met OV, hebben broertjes en zusjes, komen net terug uit Spanje....
Daar helpen geen mondkapjes en doekjes tegen vrees ik.

Ik ga er maar vol in, dan heb ik het maar gehad denk ik
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_71812767
Bij ons zijn er via het secretariaat desinfecterende sprays en doekjes te krijgen, en is er wat info waaraan je de griep kan herkennen rondgemaild, maar nog niks drastisch verder.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71866680
http://www.nrc.nl/achterg(...)C_zeep_en_Tamiflu_in

AEX-fondsen slaan mondkapjes, zeep en Tamiflu in
Zelfs bij de mildste variant van de grieppandemie zijn mogelijk 1,5 miljoen mensen niet op het werk
Gepubliceerd: 13 augustus 2009 14:48 | Gewijzigd: 13 augustus 2009 14:50
Hoe bereiden bedrijven in Nederland zich voor op een massale uitbraak van de Mexicaanse griep? Een rondgang langs AEX-fondsen

Utrecht, 13 aug. AkzoNobel heeft een Corporate Pandemic Preparedness Team. Philips heeft er twee: voor Nederland en buitenland. ING heeft haar business continuity-plannen van de vogelgriep afgestoft. Bij de NS rekenen econometristen zich nog suf om de treinen soepel te laten rijden ook al zit eenderde van de conducteurs en machinisten straks wegens griep thuis.

Het is vakantietijd, de ban van de grieppandemie is opeens gebroken, de Mexicaanse griep zou niet bijzonder dodelijk zijn en het aantal besmettingen valt mee. Maar volgens viroloog Joep Galama van de Radboud Universiteit in Nijmegen is de angst voor een massale griepuitbraak reëel. „Nog niet eens zozeer uit gezondheidsperspectief, maar wegens de enorme economische verliezen”, zegt hij.

Ernstigste scenario: vijf miljoen zieken

Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) heeft de gevolgen van de pandemie voor Nederland inmiddels ‘doorgerekend’. In het ernstigste scenario worden in totaal vijf miljoen Nederlanders 8 dagen ziek. Rond de zesde week na de griepuitbraak, op het hoogtepunt, is 20 tot 30 procent van de bevolking absent van werk of school. Dat zijn drie tot bijna vijf miljoen mensen. Of ze zijn ziek of ze verzorgen zieken. Ook in het mildste scenario krijgen in totaal vijf miljoen mensen de griep, maar geen 8 maar 6 dagen. Op het hoogtepunt, nu rond de tiende week, zal dan tussen de 4 en 10 procent van de bevolking thuis zitten. Dat zijn volgens dit mildste scenario toch nog bijna een half tot ruim anderhalf miljoen mensen.

Bedrijven zijn op 10 juli door de ministers Klink (Volksgezondheid) en Ter Horst (Binnenlandse Zaken) opgeroepen maatregelen te treffen. Daarbij is niets verplicht, het is aan de bedrijven om te beoordelen wat nodig is.

Desinfecterende zeep en mondkapjes

Deze krant maakte een rondgang langs 21 bedrijven met een AEX-beursnotering. Hoe bereiden zij zich voor op de grieppandemie? Vijftien reageerden. Alle vijftien melden maatregelen tegen een griepuitbraak. Er zijn verschillen. Zo richtte AkzoNobel een centraal crisisteam op voor alle 63.000 medewerkers in de 80 landen waar het verfbedrijf actief is. Het crisisteam stelde een centraal plan op met 36 punten die de persoonlijke hygiëne moeten bevorderen. Lokale teams moeten dit plan uitvoeren. Ook DSM heeft een centraal crisisteam, maar hier moeten lokale teams zelf passende maatregelen treffen.

Zes van de vijftien hebben desinfecterende zeep en mondkapjes ingeslagen, vier – voor een deel van hun werknemers – de virusremmer Tamiflu.

Alle vijftien bedrijven instrueerden via nieuwsbrieven of intranet hun werknemers „meer aandacht” te besteden aan persoonlijke hygiëne.

Sommige bedrijven, zoals bierbrouwer Heineken en de bouwconcerns BAM en Boskalis, kochten in Nederland Tamiflu in en distribueren dit onder werknemers, en hun families, in landen waar de medische faciliteiten slechter zijn of waar virusremmende middelen lastig verkrijgbaar zijn. Uitzendconcern Randstad raadt wegens de bijwerkingen het slikken van Tamiflu af.

Net als bij chemieconcern DSM nemen bij Heineken de landendivisies het voortouw. Bij chipmachinefabrikant ASML kregen de landenmanagers de opdracht de adviezen van de lokale gezondheidsorganisaties te volgen. Dat betekent in de praktijk dat bij ASML in Azië het dragen van mondkapjes wordt aanbevolen, terwijl dit voor de medewerkers in Europa niet het geval is. „Cultuur speelt ook een rol”, zegt een woordvoerder van ASML. „In Azië zijn mondkapjes meer geaccepteerd en wordt er meer belang aan gehecht dan in Europa.”

Liever videoconferentie dan vliegreis

Hoeveel geld de bedrijven aan hun griepplannen uitgeven willen de meeste niet zeggen. Alleen uitzendconcern Randstad, dat extra schoonmaakmiddelen, desinfecterende zeep en geplastificeerde informatiekaartjes heeft aangeschaft, zegt dat het bedrijf wereldwijd tienduizenden euro’s uitgeeft.

Inperken van reizen, dat bij bedrijven al gebeurde om te bezuinigen, gebeurt nu ook wegens de griep. DSM-medewerkers moesten al kunnen aantonen wat het voordeel is van reizen vergeleken met een videoconferentie. „Nu wordt dit ook gedaan uit een oogpunt van besmettingsgevaar”, zegt DSM. Vier van de vijftien bedrijven hebben het personeel een vorm van reisbeperkingen opgelegd. Post- en logistiek bedrijf TNT gaat het verst. Het adviseert zijn werknemers niet-essentiële reizen naar brandhaarden als Noord-Amerika, Japan, Argentinië en Australië uit te stellen. De werknemers moeten een „geïnformeerde afweging” maken of een zakenreis naar die landen echt nodig is, of dat er alternatieven zijn.

De meeste bedrijven benadrukken dat ze met crisisplannen bezig zijn, maar dat ze onmogelijk kunnen beoordelen wat de bedrijfseconomische gevolgen voor hen zullen zijn, aangezien niemand weet of de grieppandemie ernstig of mild zal toeslaan.

Hoogtepunt in het najaar

Vorige pandemieën sloegen altijd na de zomer in volle hevigheid toe. De Spaanse griep van 1918 bereikte haar hoogtepunt in Nederland in november en de Aziatische griep van 1957 in oktober. Het verschil met een gewone seizoensgriep is dat het grootste deel van de bevolking dáártegen immuun is. Bij gewone griep is maar 1 op de 1.000 mensen per week ziek, zegt viroloog Galama. „Bij de Mexicaanse griep kan die piek oplopen tot 10 of tientallen per 1.000 per week.”

Wat zullen de gevolgen van een pandemie zijn voor de Nederlandse economie? Het Centraal Planbureau heeft nog geen idee. „We hebben het druk met de kredietcrisis, maar wellicht gaan we er in de toekomst naar kijken”, zegt een woordvoerder.

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft literatuuronderzoek gedaan naar de gevolgen van een grieppandemie. Dat was in 2006 naar aanleiding van de vogelgriep. „Mensen zullen persoonlijk contact zo veel mogelijk proberen te vermijden”, schreven toen economen van DNB in het kwartaalblad van de bank. Ze zouden minder met het openbaar vervoer reizen, minder winkelen en minder naar het pretpark gaan. De consumptie zou dalen. Net als de productie, als een flink deel van de beroepsbevolking ziek is, zieken verzorgt of niet naar het werk durft, schreven zij.

Daar komt volgens hen bij dat Nederland, meer dan andere landen in de eurozone, sterk afhankelijk is van het buitenland. Nederlandse dienstverleners werken meer voor buitenlandse opdrachtgevers en Nederlandse fabrieken zijn meer afhankelijk van halffabricaten uit Azië. Valt de vraag weg uit het buitenland of stokt de toevoer van halffabricaten, dan daalt automatisch de productie van Nederlandse bedrijven. Conclusie? „Een initiële daling van het bbp van 5 procentpunt als gevolg van een zware grieppandemie is niet onmogelijk.” Dus vijf punten minder groei dan er al zou zijn.

Personeel als zwakste schakel

Vanuit zijn kantoor kijkt Wim Fabries uit over de sporen die naar Utrecht Centraal lopen. Haast continu schuiven de treinen het station binnen. Het is aan Fabries, hoofd logistiek bij de Nederlandse Spoorwegen, om ervoor te zorgen dat ook tijdens een pandemie de treinen zo veel mogelijk volgens het spoorboekje rijden. „De zwakste schakel blijft het personeel”, zegt Fabries.

Tot nu toe zijn er bij de NS slechts zeven (bevestigde) gevallen van Mexicaanse griep. Fabries heeft drie scenario’s opgesteld. Bij een uitval van 10 tot 15 procent van de conducteurs, machinisten en servicemedewerkers is er weinig aan de hand. Zo’n situatie lijkt op de zomervakantie en de NS heeft voldoende personeel om de treinen normaal te laten rijden. Bij een uitval van 50 procent schrapt de NS alle intercity’s en rijden er alleen stoptreinen. „Dat is echt een noodplan. De hele samenleving is dan ontwricht”, zegt Fabries.

Het middelste scenario, waarbij op het hoogtepunt van de griep 30 procent van het personeel wegblijft, is voor Fabries eigenlijk nog het lastigst. Een kenmerk van een grieppandemie is dat het sommige steden of gebieden harder raakt dan andere. Als er bijvoorbeeld in Maastricht veel griepgevallen zijn, betekent dat niet alleen dat de stoptrein Maastricht-Roermond niet kan rijden, maar de belangrijke intercity Maastricht-Alkmaar (via Utrecht en Amsterdam) ook zomaar zal wegvallen. Het treinstel staat in Maastricht, maar er is geen personeel om het te starten.

Over de kans dat reizigers massaal besmet raken in de trein is de NS minder bezorgd. „Pas na vier uur intensief contact in dezelfde ruimte bestaat er een kans op besmetting”, relativeert Hans Burggraaff, bedrijfsarts bij de spoorwegen. „Zo lang zitten reizigers in Nederland zelden in de trein.” Volgens Burggraaff is het „geen optie” om treinen niet te laten rijden om zo infecties te voorkomen. „De economische gevolgen van niet rijden zijn zoveel groter dan het kleine gezondheidsvoordeel dat het zou opleveren.”

De NS heeft geen strategische voorraad Tamiflu ingekocht, is ook geen voorstander van mondkapjes. Het bedrijf onderzoekt of treinen vaker schoongemaakt kunnen worden en of betere ventilatie in de treinen mogelijk is. Omdat conducteurs op de trein geen mogelijkheid hebben regelmatig hun handen te wassen, kocht de NS desinfecterende handgel in.

Steriele samenleving

Volgens de Nijmeegse viroloog Galama is het „niet meer dan logisch” dat bedrijven maatregelen nemen tegen de griep. Maar of die allemaal even effectief zullen zijn vindt hij „betrekkelijk moeilijk te beoordelen”. Volgens hem moeten de voorschriften „een manier van leven worden voor de medewerkers”. Over de desinfecterende gel zegt hij: „Alle beetjes helpen.”

Als mensen de griep niet oplopen op hun werk, kunnen zij natuurlijk ook besmet worden buiten het bedrijf. Dat blijft haast onvermijdelijk, zegt Galama: „Je kunt moeilijk de hele samenleving steriel maken.” De hygiënische maatregelen blijven volgens de viroloog nodig tot het vaccin er is. „Dan hebben we de situatie in de hand, want dan is een groot deel van de bevolking beschermd tegen deze griep.”

Aan het onderzoek naar griepmaatregelen bij AEX-bedrijven deden de volgende mee: Aegon, Ahold, AkzoNobel, ASML, BAM, Boskalis, DSM, Heineken, ING, Philips, Randstad, TNT, Shell, Unilever, Wolters Kluwer.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:45:30 #140
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_71933025
Een collega bij mijn laatste vakantiebaantje ( ) heeft het kennelijk opgelopen. Ze hadden vlak voor ik wegging in ieder geval niks ondernomen
AFC AJAX
pi_71936533
Helemaal niks nada noppes.
Geen richtlijnen, bij de kranen staat niet eens zeep. De griep bestaat waarschijnlijk niet voor mijn bedrijf.
Ze zijn druk bezig met een verhuizing en een fusie, dus voor griep is geen tijd denk ik.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:01:42 #142
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_71941684
wij hebben instructies gehad.
zorg dat je het niet krijgt, dan is er niets aan de hand
er is wel over gesproken maar voorkomen kan je het toch niet helemaal.
nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
pi_71942942
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:17 schreef Injetta het volgende:
Geen richtlijnen, bij de kranen staat niet eens zeep.
Dat is gewoon goor, iedereen gaat dus bij jullie naar het toilet en wast zijn handen zonder zeep of helemaal niet?
pi_71964730
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:13 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat is gewoon goor, iedereen gaat dus bij jullie naar het toilet en wast zijn handen zonder zeep of helemaal niet?
Tja.. vind ik dus ook. Ik heb het vandaag meteen maar aangekaart dat er toch minimaal zeep moet komen.
Vreemd eigenlijk, want wat betreft arbodingen zijn ze juist heel actief. We kunnen ook altijd gratis van het bedrijf een griepinjectie krijgen.

Misschien is er iemand die het hele griepgedoe totale onzin vindt en elke maatregel bij voorbaat al overdreven vindt????
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_72007992
Iedere medewerker kreeg een doos Kleenex tissues
Naast vloeibare zeep, nu ook toiletbrilreiniger opgehangen
In elk kantoor een handpompje desinfecterende handgel
Continuïteitsplan op het intranet met 3 mogelijke scénario's (10%, 30% en 50% pers. uitval) en regelmatig nieuwsbrieven, eveneens op het intranet.
Diverse regeltjes voor vergaderingen (een meter van elkaar af zitten b.v.)
En verder zijn er nog wat spullen in bestelling had ik begrepen.

Goed bezig hier
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:43:21 #146
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_72010454
Mijn werkgever is ook eindelijk wakker geworden. Vorige week kregen we allemaal een dikke envelop op de mat met een brochure en een stapel printjes van 't RIVM mbt de griep. Dat was het.
Geen extra schoonmaak, geen desinfecterende handgel, geen tissues, geen instructies om toch vooral thuis te blijven als je je niet lekker voelt. Niets.

Ik heb zelf maar alcoholdoekjes geregeld om mijn computer en toebehoren dagelijks een schoonmaakbeurt te geven. Voor zover ik 't zie interesseert het mijn verder werkgever niet of we straks massaal aan bed gekluisterd zijn of niet.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator / Miss SHO donderdag 20 augustus 2009 @ 04:31:41 #147
22592 crew  Ole
pi_72029832
wij hebben vandaag gewoon eerste bijeenkomst met 200 man. Gezellig 1,5 week voordat de lessen beginnen elkaar allemaal aansteken..

Maar goed, ik heb extreem last van mijn darmen nu (vandaar dat ik nu ook wakker ben ) dus vrees dat ik het niet ga halen vandaag.
Dagje thuiswerken dan maar
  donderdag 20 augustus 2009 @ 05:49:41 #148
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_72029915
Ik werk in de UK op een universiteit. Er zijn verschillende gevallen onder studenten opgedoken, en laatst heeft ook een prof. met wie ik veel samenwerk de Mexicaanse griep gehad (hij vond het overigens maar weinig voorstellen, hij en zijn gezin hebben 2 dagen last van lichte griepverschijnselen gehad en dat was het wel). Er wordt buiten voorlichting weinig of niets aan preventieve maatregelen gedaan, althans niet dat ik meekrijg. Wij hebben bijv. ook een toilet waar geen zeep oid aanwezig is en daar is nog niets aan veranderd.

Ben benieuwd hoe het bij aanvang van het nieuwe collegejaar zal gaan, als alle studenten weer van verschillende plekken over de hele wereld samenkomen op de campus. Of ze wel netjes hun handen desinfecteren voordat ze op z'n Brits strontlazarus met elkaar het bed induiken bijv. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 07:38:03 #149
9859 crew  Karina
Woman
pi_72030158
Gisteren kregen wij een mail dat er nog meer maatregelen zijn genomen:
quote:
• De zeep van de zeepdispensers in toiletten en pantry’s zal worden vervangen door antibacteriële zeep;
• Aanvullende schoonmaakwerkzaamheden (dagelijks legen van de prullenbakken, schoonmaak van deurklinken, kranen, trapleuningen, liftknopjes, handgrepen, koffieautomaten, etc.) zullen ingepland worden;
• Hand-, thee & vaatdoeken zullen tijdelijk niet beschikbaar zijn in de pantry’s. Hiervoor in de plaats kan gebruik gemaakt worden van Tork hygiëne papier. Daarnaast zal er extra aandacht zijn voor het tijdig vervangen van de handdoekrollen in de toiletten. Mocht je zelf een “lege” handdoekautomaat aantreffen, meldt dit dan via de Service desk;
• Alcoholvrije Multi reinigingsdoekjes voor het schoonmaken van telefoon, toetsenboord, muis, MFP en harde oppervlakken zijn door de secretaressen te bestellen bij Staples - artikelnummer 720414 (¤3,73 / 70 stuks).
Plus opnieuw het verhaaltje van handen wassen en zo:
quote:
• Bedek je mond bij niezen of hoesten;
• Gebruik papieren zakdoeken of tissues bij niezen, hoesten en snuiten;
• Gebruik papieren zakdoeken en tissues eenmalig en gooi deze na gebruik in de prullenbak;
• Was je handen regelmatig met water en zeep en droog je handen vervolgens goed af;
• Raak zo min mogelijk mond, ogen of neus aan;
• Ventileer werk-, woon- en slaapruimten regelmatig;
• Blijf thuis bij griepverschijnselen en neem direct contact op met de huisarts.
Hier op mijn afdeling is nog niemand ziek en ik heb ook niet gehoord dat er al zieken zij op andere afdelingen. Ik ken helemaal niemand met de griep.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 augustus 2009 @ 10:03:07 #150
13151 crew  Rewimo
pi_72032226
Hier kwamen vanmorgen anti-bacteriële doekjes en handgel binnen voor de buitendienst (meteropnemers).

Verder op kantoor zelf nog niets te merken van maatregelen. Al is er wel een schema voor het borgen van continuïteit bij verschillende percentages uitval. Hoogste percentage uitval in het schema is 30%...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_72032299
Gisteren hebben we dan eindelijk een informatiemap gekregen. (Gehandicaptenzorg, woonvoorziening.)
Ik heb gisteren de inwerkmap helemaal ge-update (was ik al mee bezig), we moeten inderdaad extra papieren handdoeken, handschoenen e.d. inslaan, er moet een aangepast schoonmaakrooster komen (deurklinken, lichtknoppen e.d. dagelijks schoonmaken), en een lijst met eventuele vrijwilligers, stagiaires en eventuele familieleden die wat extra zouden kunnen komen helpen in het ergste geval.
Verder gaan ze inventariseren welke medewerkers eventueel ook op andere locaties zouden kunnen werken en leidinggevenden moeten vervangers aanwijzen.

In geval van nood willen ze zich beroepen op een aantal artikelen uit de CAO, waaronder die van extra overwerken, op een andere locatie moeten werken en zelfs eventueel vakanties herroepen als dat nodig zou moeten zijn.
Ben ik blij dat ik zaterdag op vakantie ga.
Op dit moment is meer dan de helft van onze bewoners op vakantie, dus we hebben al een aangepast rooster voor minder uren en nóg krijgen we door ziekte onder het personeel nu de diensten niet eens ingevuld.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_72075807
Er hangt bij de toiletten een blaadje aan de deur dat we onze handen goed moeten wassen. En je moet je afmelden als je je grieperig voelt. Meer niet eigenlijk
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:14:08 #153
236264 crew  capricia
pi_72081556
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Er hangt bij de toiletten een blaadje aan de deur dat we onze handen goed moeten wassen. En je moet je afmelden als je je grieperig voelt. Meer niet eigenlijk
business as usual dus.. Hier ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:35:15 #154
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72082301
Wij hebben sinds deze week een speciaal desinfecterend goedje (met een hoog alcohol gehalte) wat we 'moeten' gebruiken na het handenwassen. Maar aangezien ik door de aard van mijn werk veel kleine sneetjes en wondjes op mijn handen en onderarmen heb, sla ik die stap meestal over. Heb het één keer gebruikt, maar dat was geen succes.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72083282
Ik werk op een school en bij de leerlingen hangt er niet eens zeep in de toiletten. Omdat ze daarmee gaan lopen klieren.... Echt BELACHELIJK.
Ik ben benieuwd als alle leerkrachten plat liggen of er nog steeds geen zeep mag komen.
pi_72084028
Wij moeten zelf alle middelen aanschaffen, nu is de desinfecterende handgel (wassen zonder water) nergens meer te koop,schijnt een landelijk probleem te zijn.
pi_72085533
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 23:35 schreef Katinkat het volgende:
Wij moeten zelf alle middelen aanschaffen, nu is de desinfecterende handgel (wassen zonder water) nergens meer te koop,schijnt een landelijk probleem te zijn.
Bij de bestelling aangeven dat het voor een overheidsinstantie is. Dan hebben ze nog wel wat op voorraad.
Niet verder vertellen...
  † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:20:24 #158
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_72086922
Directeur van "mijn" basisschool wil niet mee doen, wil afwachtende houding aannemen want "het zal wel meevallen allemaal"

Drie keer raden wat ik stilletjes hoop
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_72088979
Dat het allemaal inderdaad meevalt, just me?
  † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:00:10 #160
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_72089019
Uiteraard shmoopbeeb
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_72091233
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 02:20 schreef Papabear het volgende:

[..]

Bij de bestelling aangeven dat het voor een overheidsinstantie is. Dan hebben ze nog wel wat op voorraad.
Niet verder vertellen...
Zal volgende week nog eens gaan kijken en informeren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 augustus 2009 @ 08:48:47 #162
13151 crew  Rewimo
pi_72192033
Er lijkt eindelijk schot in te komen:
quote:
Maatregelen in de komende weken:

Papieren handdoeken in de toiletten (de katoenen handdoekrolautomaten blijven in gebruik en worden antibacterieel gereinigd).
Seat cleaners in de toiletten om zelf de toiletbril extra te reinigen.
Desinfecterende reinigingsdoekjes voor (flex) werkplekken.
Desinfecterende handspray voor medewerkers die in direct contact staan met de klant of niet direct de handen kunnen wassen.
Ook wordt de schoonmaakfrequentie verhoogd in sanitaire ruimtes, gangen, liften en trappenhuizen.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:02:13 #163
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_72192251
Bij ons al een tijd geleden overal kaartjes op de deuren geplakt. Bij de toiletten moet je je handen wassen met alcohol, alleen is de alcohol nergens te vinden in/bij het toilet. Ook bij de rookhokken hangen pamfletten dat deze ruimte wegens de sweinflu is gesloten... alsof we de sweinflu hebben ingesloten inhet rookhok... heb nog geopperd om WHO te bellen dat we de sweinflu nu hebben ingesloten in de rookhokken.

Tis een beetje overdreven vind ik. Net alsof je geen sweinflu krijgt als klanten bij je langs komen of op de afdeling zelf dit van je directe collega's kan oplopen.. sjugt.

Overigens is deze maatregel door onze moedermaatschappij opgelegd maar deze moedermaaschappij schijnt zelf deze pamfletten niet te hebben opgehangen
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_72212600
Wat een bullshit allemaal. Zijn jullie dan allemaal zo vies dat jullie geen handen wassen als je van het toilet komen? Of wanneer je hebt gewinkeld of iets dergelijks? De mensen laten zich een beetje gek maken hier. En de heren die het op tv verkondigen zijn zelf aandeelhouders van enkele farmagiganten. Dus niet zo gek dat hun graag willen dat heel Nederland aan de Tamiflu gaat. Nou ik niet, mijn weerstand is mede door gezond verstand, super goed.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:01:43 #165
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72212771
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:56 schreef Dutch.Devil het volgende:
Wat een bullshit allemaal. Zijn jullie dan allemaal zo vies dat jullie geen handen wassen als je van het toilet komen? Of wanneer je hebt gewinkeld of iets dergelijks?
Hoe weerzinwekkend het ook klinkt, heel veel mensen doen dat dus niet. Dan is zo'n pandemie toch ergens goed voor
AFC AJAX
pi_72212818
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:56 schreef Dutch.Devil het volgende:

Dus niet zo gek dat hun graag willen dat heel Nederland aan de Tamiflu gaat. Nou ik niet, mijn weerstand is mede door gezond verstand, super goed.

Ow leuk om te lezen, ik werd juist voor gek verklaard...

pi_72212952
Ik weet dat bij een heel groot bedrijf alle juristen bij de eerste tekenen van een pandemie thuis moeten werken. De rest van het personeel heeft een aangepaste versie van die mail ontvangen ( de standaard - was je handen- nies de andere kant op mail..)

edit: De juristen mogen nu ook niet meer in de gezamelijke lunchruimte lunchen..
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
pi_72213171
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:03 schreef FANN het volgende:

[..]

Ow leuk om te lezen, ik werd juist voor gek verklaard...

Nou je bent niet gek hoor FANN De mensen laten zich bang maken en zichzelf vanalles aanpraten. Zelfs de Mexicaanse griep kan je gewoon uitzieken. Wat een paniekzaaierij En wie worden er beter van? Die grijns van Ab Oosterhaus word steeds groter als ie weer es op tv is

Het is toch wel wat dat mensen met dit soort dingen pas es gaan beseffen es wat vaker hun handen te wassen of misschien es wat vaker hun hand voor hun mond doen tijdens en hoesten en proesten

Maar wij hebben gezond verstand FANN, voor ons is het niets nieuws
pi_72214180
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:13 schreef Dutch.Devil het volgende:

[..]O

Maar wij hebben gezond verstand FANN, voor ons is het niets nieuws
precies...
pi_72214299
Nog steeds niks bij ons.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_72216404
Vandaag automatische zeepdispensers met desinfecterende zeep gehad per kamer.
Het ruikt vreemd en aangezien de meeste zeep me uitslag bezorgt blijf ik er fijn vanaf. Volgende week volgen de desinfecterende doekjes voor toetsenbord enz.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator / Miss SHO vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:22:28 #172
22592 crew  Ole
pi_72239341
Helemaal niets , behalve een mededeling op de site.
Ik denk dat we ergens in november meer info krijgen
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:44:32 #173
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_72240004
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:22 schreef Ole het volgende:
Wat past jouw username goed in dit subforum
Oleee!
Geluk is een richting, geen punt
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:50:58 #174
6941 APK
Factual, I think.
pi_72240173
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:44 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Wat past jouw username goed in dit subforum
Oleee!
Ik leest het altijd als 'Ouwe'
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 2 september 2009 @ 01:20:28 #175
154125 Rimas
Hoe bedoel je stalker
pi_72360794
Bij mij op het werk was er dus iemand besmet met de mexicaanse en sindsdien zijn ze naar ''fase 2'' gegaan of iets in die richting

Nu hebben we echt overal posters hangen met informatie erop, handgel spul en doekjes om je werkplek mee schoon te maken. Zodra er iemand hoest raakt iedereen in paniek
pi_72395082
Nou, de eerste maatregel is getroffen. Krijg net een pakje snoetenpoetsers (van die doekjes om de mond van je kindje af te vegen) om het toetsenbord elke dag schoon te maken
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 september 2009 @ 10:42:41 #177
13151 crew  Rewimo
pi_72544896
Vandaag een mailtje met als titel: Mexicaanse griep - graag verspreiden!

dinsdag 8 september 2009 @ 10:43:57 #178
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72544915
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:42 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag een mailtje met als titel: Mexicaanse griep - graag verspreiden!

Homo Sapiens H1 histone family, member 5
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2009 @ 11:15:17 #179
22592 crew  Ole
pi_72545618
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:22 schreef Ole het volgende:
Helemaal niets , behalve een mededeling op de site.
Ik denk dat we ergens in november meer info krijgen
En inmidddels een paar dagen thuis, want ja, last van mijn keel en boven 38 koorts. Dringend advies om thuis te blijven dus!

Ik geloof dat ze deze week schoonmaakdoekjes overal gaan neerleggen

De lijst met zieken is inmiddels het dubbele van 'normaal'
Of het echt griep is weet je natuurlijk niet, want er wordt niet meer gestest.
pi_72550233
Bij ons op het werk staat nu in elke kamer van die desinfecterende gel en van die doekjes.

Maarja, allemaal leuk en aardig maar het vuilste wat je in je handen krijgt, geld, wordt niks aan gedaan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:53:34 #181
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_72554463
Ik werk bij de Ola dus ja er zijn flink wat regels opgesteld, en overal hangen "handen was" instructies.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_72555668
Niet echt
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72572789
een brief thuis gekregen op mijn werk info gehad
zelf pak condooms em een sombrero voor mijn siesta

maar gewoon vaker je handen wassen
als je hem krijgt dan heb je pech gewoon naa je huis arts en uitzieken
alleen ouderen en zwangere vrouwen daar moet je mee oppasen
  woensdag 9 september 2009 @ 19:44:40 #184
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72592840
Ja, kits om het toetsenbord enzo extra te kunnen reinigen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:24:38 #185
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_72651190
Er wordt hier extra goed schoongemaakt, zodat elke morgen al mijn spullen overhoop liggen.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_72722960
We hebben op het werk andere handalcohol gekregen die we moeten gebruiken bij het betreden van de appartementen en wanneer we het gebouw binnenkomen/verlaten.
En natuurlijk schorten, mondkapjes, handschoenen..
Werk in een bejaardentehuis als verzorgende.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  † In Memoriam † maandag 14 september 2009 @ 14:22:39 #187
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_72729398
Kinderen van leerkracht op school hebben de mexicaanse griep (door de huisarts vastgesteld) zij staat gewoon voor de klas, wil graag naar huis maar de directeur heeft anders beslist !!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_72761393
Bij ons op kantoor zijn er geen verdere maatregelen getroffen ivm de Mexicaanse griep. Mijn collega die naast me zit niest zeer regelmatig, moet ik me zorgen maken? Welke maatregelen kan ik bijvoorbeeld zelf nemen?
pi_72829034
Vorige week zijn hier alle prullenbakken vervangen en nieuwe zeepdispencers en ontsmettingsmiddelen aan de muren. Screen en keyboard reiniger bij elke pc neegezet en de nodige stickers op de ruiten geplakt om de verspreiding tegen te gaan.

Wij worden als extern bedrijf ingehuurd dus wij kregen van het hoofdkantoor ook nog flesjes met ontsmettingsmiddel. Die mochten wij mooi mee naar huis nemen
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_72831311
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:22 schreef just me het volgende:
Kinderen van leerkracht op school hebben de mexicaanse griep (door de huisarts vastgesteld) zij staat gewoon voor de klas, wil graag naar huis maar de directeur heeft anders beslist !!
Wat is dat nou voor een klets? Als je ziek bent meld je je toch gewoon ziek?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72831346
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:47 schreef SmartID het volgende:
Bij ons op kantoor zijn er geen verdere maatregelen getroffen ivm de Mexicaanse griep. Mijn collega die naast me zit niest zeer regelmatig, moet ik me zorgen maken? Welke maatregelen kan ik bijvoorbeeld zelf nemen?
Ik nies het hele jaar door regelmatig dus dat wil niks zeggen. Verder zover mogelijk uit zijn buurt blijven
  † In Memoriam † donderdag 17 september 2009 @ 09:58:22 #192
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_72831504
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een klets? Als je ziek bent meld je je toch gewoon ziek?
Dat heeft zij de volgende dag ook gedaan! Wij hebben nu 6 leerkrachten die ziek zijn, van keelontsteking tot griep, kinderen krijgen straks een brief mee dat een aantal groepen vrijdagmiddag naar huis moeten.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_72831708
Ik werk bij de thuiszorg, het enige wat er in de brief stond was dat me werd aangeraden om te laten inenten en alerter op mezelf en de clienten moest zijn.
Dat alerter heb ik geen problemen mee maar noway dat ik me eigen laat inenten.
pi_72835048
Werkzaam bij een pharmaceutisch bedrijf, al in het begin van dit jaar een koffertje mee naar huis gekregen waar o.a. ontsmettende doekjes, mondmaskers en desinfecterende zeep in zaten. Op het werk zelf staan alleen extra flesjes met desinfecterende zeep.
Smile, it confuses people.
pi_72835914
Het is hier Dettol wat de klok slaat

Paniek paniek aaahhhh
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator / Redactie FP dinsdag 22 september 2009 @ 16:48:57 #196
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_73007752
Ik zit nu ook ziek thuis, alleen is het nog even wachten of het DE griep is. Ik heb dan iig de primeur op mn werk
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_73059976
Nou, ik heb vorige week een brief gehad van de Thuiszorg.
Ik werk o.a. als Alphahulp. Met daarin ongeveer het volgende:
Handen regelmatig ontsmetten, indien nodig mondkapjes gebruiken, en als een client "het" heeft minimaal een meter afstand houden.

Met in de laatste alinea dat we handgel e.d. wel zelf moeten kopen en bekostigen.
Had het op zijn minst wel netjes gevonden als ze deze spullen gewoon gingen vergoeden.
En anders dat mijn clienten die dingen zelf op voorraad moeten hebben.
Don't worry be happy:)
pi_73228388
Bij Achmea liggen extra schoonmaakdoekjes. Bij het koffieautomaat bijvoorbeeld waar veel mensen met hun handen aanzitten. Maar er wordt nog weinig gebruik gemaakt van de doekjes. Is iedereen toch iets te nuchter voor
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 september 2009 @ 02:57:50 #199
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_73231725
Ik ben donderdag weer aan het werk gegaan, alles ging goed, vrijdag ook, maar zaterdagochtend zat ik ineens weer heel wazig achter mn bureau, raar geboel in de maag en ben naar de WC gegaan. Daar aangekomen heb ik zitten overgeven, en ben meteen weer naar huis gestuurd met de boodschap om goed uit te zieken.

Geen idee of ik DE griep heb, maar men wil me even niet in die bibliotheek zien
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_73297727
Gekker moet het niet worden. Nu willen ze bij ons (ziekenhuis) dat je eerst de seizoengriepspuit krijgt, om vervolgens over twee weken de mexicaanse griepspuit te krijgen. Die twee schijnen elkaar in de weg te zitten. Ben mijn hele leven nog niet voor wat voor griep dan ook geent, krijgen we dit.
Een voordeel, we mogen/moeten elkaar inenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')