abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:19:28 #126
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71712001
M'n vriend heeft alcoholdoekjes geritseld. Neem ze maandag mee naar 't werk
(Un)masking for the greater good.
pi_71712520
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:19 schreef Natalie het volgende:
M'n vriend heeft alcoholdoekjes geritseld. Neem ze maandag mee naar 't werk

smaken die een beetje?

pi_71788100
Ik kreeg zojuist een mailtje van de RuG met de volgende link: http://www.rug.nl/corporate/nieuws/griep/mexicaansegriep
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:27:35 #129
236264 crew  capricia
pi_71791432
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Dat thuisblijven is leuk verzonnen maar volgens mij ben je al besmettelijk vóór je ziek wordt. En dan heb je dus fijn al een hoop collega's aan kunnen steken
En vervolgens loop je langs de groenteafdeling bij de AH de rest van de buurt aan te steken...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:36:42 #130
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71796227
Hier eindelijk een protocol wat de doen bij Mexicaanse griep, inclusief brief van Roel Coutinho en labformulier voor als je jezelf verdenkt, kun je meteen bloed en dergelijkse laten checken.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:38:59 #131
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71797887
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of ze dat op meer plekken gaan invoeren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:29:13 #132
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71801463
Wij hebben op het werk een uitgebreid Pandemieplan. Ieder medewerker heeft zo'n map in huis. Verder gelden de al genoemde hygieneregels en hebben we wat restricties t.a.v. internationale reizen. Non-essential business travel is nu uitgesloten. De leukste nieuwe maatregel vind ik wel de "knuffelbeperking" die we opgelegd hebben gekregen. Alsof ik sta te springen om collega's te zoenen of knuffelen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:24:23 #133
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_71803293
Bij ons in de supermarkt zijn voor zover ik weet nog geen voorzorgsmaatregelen getroffen. Las laatst wel iets over dat het personeel tegenwoordig moet niezen in zakdoekjes (joh!) en vaker de pinautomaten e.d. moet schoonmaken (in het kader van extra hygiëne). Dat zou dan gelden voor alle supermarkten in het land.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_71803431
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:24 schreef Rikketik het volgende:
Bij ons in de supermarkt zijn voor zover ik weet nog geen voorzorgsmaatregelen getroffen. Las laatst wel iets over dat het personeel tegenwoordig moet niezen in zakdoekjes (joh!) en vaker de pinautomaten e.d. moet schoonmaken (in het kader van extra hygiëne). Dat zou dan gelden voor alle supermarkten in het land.
Je zou toch denken dat de handvatten van mandjes en winkelwagens wat vaker schoongemaakt zouden worden, om maar eens wat te noemen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:31:58 #135
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_71803553
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:28 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat de handvatten van mandjes en winkelwagens wat vaker schoongemaakt zouden worden, om maar eens wat te noemen.
Schijnt één of ander filiaal van de Jumbo al mee bezig te zijn, die geven iedere klant desinfecterende doekjes mee zodra ze de winkel binnenlopen. Op zich geen slecht idee. Al lijkt het me eerlijk gezegd dweilen met de kraan open, want als je nagaat hoeveel klanten iets uit de schappen pakken en het vervolgens weer terugzetten... kun je dat ook allemaal lopen schoonmaken.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_71803691
Da's wel slim, als je die doekjes gebruikt voor je winkelwagentje, zijn je handen ook meteen ontsmet.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 augustus 2009 @ 10:37:29 #137
22592 crew  Ole
pi_71812074
Ik vrees dat het op mijn werk (school) gewoon niet tegen te houden is. Studenten zitten vlak naast elkaar, komen met OV, hebben broertjes en zusjes, komen net terug uit Spanje....
Daar helpen geen mondkapjes en doekjes tegen vrees ik.

Ik ga er maar vol in, dan heb ik het maar gehad denk ik
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_71812767
Bij ons zijn er via het secretariaat desinfecterende sprays en doekjes te krijgen, en is er wat info waaraan je de griep kan herkennen rondgemaild, maar nog niks drastisch verder.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71866680
http://www.nrc.nl/achterg(...)C_zeep_en_Tamiflu_in

AEX-fondsen slaan mondkapjes, zeep en Tamiflu in
Zelfs bij de mildste variant van de grieppandemie zijn mogelijk 1,5 miljoen mensen niet op het werk
Gepubliceerd: 13 augustus 2009 14:48 | Gewijzigd: 13 augustus 2009 14:50
Hoe bereiden bedrijven in Nederland zich voor op een massale uitbraak van de Mexicaanse griep? Een rondgang langs AEX-fondsen

Utrecht, 13 aug. AkzoNobel heeft een Corporate Pandemic Preparedness Team. Philips heeft er twee: voor Nederland en buitenland. ING heeft haar business continuity-plannen van de vogelgriep afgestoft. Bij de NS rekenen econometristen zich nog suf om de treinen soepel te laten rijden ook al zit eenderde van de conducteurs en machinisten straks wegens griep thuis.

Het is vakantietijd, de ban van de grieppandemie is opeens gebroken, de Mexicaanse griep zou niet bijzonder dodelijk zijn en het aantal besmettingen valt mee. Maar volgens viroloog Joep Galama van de Radboud Universiteit in Nijmegen is de angst voor een massale griepuitbraak reëel. „Nog niet eens zozeer uit gezondheidsperspectief, maar wegens de enorme economische verliezen”, zegt hij.

Ernstigste scenario: vijf miljoen zieken

Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) heeft de gevolgen van de pandemie voor Nederland inmiddels ‘doorgerekend’. In het ernstigste scenario worden in totaal vijf miljoen Nederlanders 8 dagen ziek. Rond de zesde week na de griepuitbraak, op het hoogtepunt, is 20 tot 30 procent van de bevolking absent van werk of school. Dat zijn drie tot bijna vijf miljoen mensen. Of ze zijn ziek of ze verzorgen zieken. Ook in het mildste scenario krijgen in totaal vijf miljoen mensen de griep, maar geen 8 maar 6 dagen. Op het hoogtepunt, nu rond de tiende week, zal dan tussen de 4 en 10 procent van de bevolking thuis zitten. Dat zijn volgens dit mildste scenario toch nog bijna een half tot ruim anderhalf miljoen mensen.

Bedrijven zijn op 10 juli door de ministers Klink (Volksgezondheid) en Ter Horst (Binnenlandse Zaken) opgeroepen maatregelen te treffen. Daarbij is niets verplicht, het is aan de bedrijven om te beoordelen wat nodig is.

Desinfecterende zeep en mondkapjes

Deze krant maakte een rondgang langs 21 bedrijven met een AEX-beursnotering. Hoe bereiden zij zich voor op de grieppandemie? Vijftien reageerden. Alle vijftien melden maatregelen tegen een griepuitbraak. Er zijn verschillen. Zo richtte AkzoNobel een centraal crisisteam op voor alle 63.000 medewerkers in de 80 landen waar het verfbedrijf actief is. Het crisisteam stelde een centraal plan op met 36 punten die de persoonlijke hygiëne moeten bevorderen. Lokale teams moeten dit plan uitvoeren. Ook DSM heeft een centraal crisisteam, maar hier moeten lokale teams zelf passende maatregelen treffen.

Zes van de vijftien hebben desinfecterende zeep en mondkapjes ingeslagen, vier – voor een deel van hun werknemers – de virusremmer Tamiflu.

Alle vijftien bedrijven instrueerden via nieuwsbrieven of intranet hun werknemers „meer aandacht” te besteden aan persoonlijke hygiëne.

Sommige bedrijven, zoals bierbrouwer Heineken en de bouwconcerns BAM en Boskalis, kochten in Nederland Tamiflu in en distribueren dit onder werknemers, en hun families, in landen waar de medische faciliteiten slechter zijn of waar virusremmende middelen lastig verkrijgbaar zijn. Uitzendconcern Randstad raadt wegens de bijwerkingen het slikken van Tamiflu af.

Net als bij chemieconcern DSM nemen bij Heineken de landendivisies het voortouw. Bij chipmachinefabrikant ASML kregen de landenmanagers de opdracht de adviezen van de lokale gezondheidsorganisaties te volgen. Dat betekent in de praktijk dat bij ASML in Azië het dragen van mondkapjes wordt aanbevolen, terwijl dit voor de medewerkers in Europa niet het geval is. „Cultuur speelt ook een rol”, zegt een woordvoerder van ASML. „In Azië zijn mondkapjes meer geaccepteerd en wordt er meer belang aan gehecht dan in Europa.”

Liever videoconferentie dan vliegreis

Hoeveel geld de bedrijven aan hun griepplannen uitgeven willen de meeste niet zeggen. Alleen uitzendconcern Randstad, dat extra schoonmaakmiddelen, desinfecterende zeep en geplastificeerde informatiekaartjes heeft aangeschaft, zegt dat het bedrijf wereldwijd tienduizenden euro’s uitgeeft.

Inperken van reizen, dat bij bedrijven al gebeurde om te bezuinigen, gebeurt nu ook wegens de griep. DSM-medewerkers moesten al kunnen aantonen wat het voordeel is van reizen vergeleken met een videoconferentie. „Nu wordt dit ook gedaan uit een oogpunt van besmettingsgevaar”, zegt DSM. Vier van de vijftien bedrijven hebben het personeel een vorm van reisbeperkingen opgelegd. Post- en logistiek bedrijf TNT gaat het verst. Het adviseert zijn werknemers niet-essentiële reizen naar brandhaarden als Noord-Amerika, Japan, Argentinië en Australië uit te stellen. De werknemers moeten een „geïnformeerde afweging” maken of een zakenreis naar die landen echt nodig is, of dat er alternatieven zijn.

De meeste bedrijven benadrukken dat ze met crisisplannen bezig zijn, maar dat ze onmogelijk kunnen beoordelen wat de bedrijfseconomische gevolgen voor hen zullen zijn, aangezien niemand weet of de grieppandemie ernstig of mild zal toeslaan.

Hoogtepunt in het najaar

Vorige pandemieën sloegen altijd na de zomer in volle hevigheid toe. De Spaanse griep van 1918 bereikte haar hoogtepunt in Nederland in november en de Aziatische griep van 1957 in oktober. Het verschil met een gewone seizoensgriep is dat het grootste deel van de bevolking dáártegen immuun is. Bij gewone griep is maar 1 op de 1.000 mensen per week ziek, zegt viroloog Galama. „Bij de Mexicaanse griep kan die piek oplopen tot 10 of tientallen per 1.000 per week.”

Wat zullen de gevolgen van een pandemie zijn voor de Nederlandse economie? Het Centraal Planbureau heeft nog geen idee. „We hebben het druk met de kredietcrisis, maar wellicht gaan we er in de toekomst naar kijken”, zegt een woordvoerder.

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft literatuuronderzoek gedaan naar de gevolgen van een grieppandemie. Dat was in 2006 naar aanleiding van de vogelgriep. „Mensen zullen persoonlijk contact zo veel mogelijk proberen te vermijden”, schreven toen economen van DNB in het kwartaalblad van de bank. Ze zouden minder met het openbaar vervoer reizen, minder winkelen en minder naar het pretpark gaan. De consumptie zou dalen. Net als de productie, als een flink deel van de beroepsbevolking ziek is, zieken verzorgt of niet naar het werk durft, schreven zij.

Daar komt volgens hen bij dat Nederland, meer dan andere landen in de eurozone, sterk afhankelijk is van het buitenland. Nederlandse dienstverleners werken meer voor buitenlandse opdrachtgevers en Nederlandse fabrieken zijn meer afhankelijk van halffabricaten uit Azië. Valt de vraag weg uit het buitenland of stokt de toevoer van halffabricaten, dan daalt automatisch de productie van Nederlandse bedrijven. Conclusie? „Een initiële daling van het bbp van 5 procentpunt als gevolg van een zware grieppandemie is niet onmogelijk.” Dus vijf punten minder groei dan er al zou zijn.

Personeel als zwakste schakel

Vanuit zijn kantoor kijkt Wim Fabries uit over de sporen die naar Utrecht Centraal lopen. Haast continu schuiven de treinen het station binnen. Het is aan Fabries, hoofd logistiek bij de Nederlandse Spoorwegen, om ervoor te zorgen dat ook tijdens een pandemie de treinen zo veel mogelijk volgens het spoorboekje rijden. „De zwakste schakel blijft het personeel”, zegt Fabries.

Tot nu toe zijn er bij de NS slechts zeven (bevestigde) gevallen van Mexicaanse griep. Fabries heeft drie scenario’s opgesteld. Bij een uitval van 10 tot 15 procent van de conducteurs, machinisten en servicemedewerkers is er weinig aan de hand. Zo’n situatie lijkt op de zomervakantie en de NS heeft voldoende personeel om de treinen normaal te laten rijden. Bij een uitval van 50 procent schrapt de NS alle intercity’s en rijden er alleen stoptreinen. „Dat is echt een noodplan. De hele samenleving is dan ontwricht”, zegt Fabries.

Het middelste scenario, waarbij op het hoogtepunt van de griep 30 procent van het personeel wegblijft, is voor Fabries eigenlijk nog het lastigst. Een kenmerk van een grieppandemie is dat het sommige steden of gebieden harder raakt dan andere. Als er bijvoorbeeld in Maastricht veel griepgevallen zijn, betekent dat niet alleen dat de stoptrein Maastricht-Roermond niet kan rijden, maar de belangrijke intercity Maastricht-Alkmaar (via Utrecht en Amsterdam) ook zomaar zal wegvallen. Het treinstel staat in Maastricht, maar er is geen personeel om het te starten.

Over de kans dat reizigers massaal besmet raken in de trein is de NS minder bezorgd. „Pas na vier uur intensief contact in dezelfde ruimte bestaat er een kans op besmetting”, relativeert Hans Burggraaff, bedrijfsarts bij de spoorwegen. „Zo lang zitten reizigers in Nederland zelden in de trein.” Volgens Burggraaff is het „geen optie” om treinen niet te laten rijden om zo infecties te voorkomen. „De economische gevolgen van niet rijden zijn zoveel groter dan het kleine gezondheidsvoordeel dat het zou opleveren.”

De NS heeft geen strategische voorraad Tamiflu ingekocht, is ook geen voorstander van mondkapjes. Het bedrijf onderzoekt of treinen vaker schoongemaakt kunnen worden en of betere ventilatie in de treinen mogelijk is. Omdat conducteurs op de trein geen mogelijkheid hebben regelmatig hun handen te wassen, kocht de NS desinfecterende handgel in.

Steriele samenleving

Volgens de Nijmeegse viroloog Galama is het „niet meer dan logisch” dat bedrijven maatregelen nemen tegen de griep. Maar of die allemaal even effectief zullen zijn vindt hij „betrekkelijk moeilijk te beoordelen”. Volgens hem moeten de voorschriften „een manier van leven worden voor de medewerkers”. Over de desinfecterende gel zegt hij: „Alle beetjes helpen.”

Als mensen de griep niet oplopen op hun werk, kunnen zij natuurlijk ook besmet worden buiten het bedrijf. Dat blijft haast onvermijdelijk, zegt Galama: „Je kunt moeilijk de hele samenleving steriel maken.” De hygiënische maatregelen blijven volgens de viroloog nodig tot het vaccin er is. „Dan hebben we de situatie in de hand, want dan is een groot deel van de bevolking beschermd tegen deze griep.”

Aan het onderzoek naar griepmaatregelen bij AEX-bedrijven deden de volgende mee: Aegon, Ahold, AkzoNobel, ASML, BAM, Boskalis, DSM, Heineken, ING, Philips, Randstad, TNT, Shell, Unilever, Wolters Kluwer.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:45:30 #140
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_71933025
Een collega bij mijn laatste vakantiebaantje ( ) heeft het kennelijk opgelopen. Ze hadden vlak voor ik wegging in ieder geval niks ondernomen
AFC AJAX
pi_71936533
Helemaal niks nada noppes.
Geen richtlijnen, bij de kranen staat niet eens zeep. De griep bestaat waarschijnlijk niet voor mijn bedrijf.
Ze zijn druk bezig met een verhuizing en een fusie, dus voor griep is geen tijd denk ik.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:01:42 #142
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_71941684
wij hebben instructies gehad.
zorg dat je het niet krijgt, dan is er niets aan de hand
er is wel over gesproken maar voorkomen kan je het toch niet helemaal.
nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
pi_71942942
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:17 schreef Injetta het volgende:
Geen richtlijnen, bij de kranen staat niet eens zeep.
Dat is gewoon goor, iedereen gaat dus bij jullie naar het toilet en wast zijn handen zonder zeep of helemaal niet?
pi_71964730
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:13 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat is gewoon goor, iedereen gaat dus bij jullie naar het toilet en wast zijn handen zonder zeep of helemaal niet?
Tja.. vind ik dus ook. Ik heb het vandaag meteen maar aangekaart dat er toch minimaal zeep moet komen.
Vreemd eigenlijk, want wat betreft arbodingen zijn ze juist heel actief. We kunnen ook altijd gratis van het bedrijf een griepinjectie krijgen.

Misschien is er iemand die het hele griepgedoe totale onzin vindt en elke maatregel bij voorbaat al overdreven vindt????
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_72007992
Iedere medewerker kreeg een doos Kleenex tissues
Naast vloeibare zeep, nu ook toiletbrilreiniger opgehangen
In elk kantoor een handpompje desinfecterende handgel
Continuïteitsplan op het intranet met 3 mogelijke scénario's (10%, 30% en 50% pers. uitval) en regelmatig nieuwsbrieven, eveneens op het intranet.
Diverse regeltjes voor vergaderingen (een meter van elkaar af zitten b.v.)
En verder zijn er nog wat spullen in bestelling had ik begrepen.

Goed bezig hier
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:43:21 #146
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_72010454
Mijn werkgever is ook eindelijk wakker geworden. Vorige week kregen we allemaal een dikke envelop op de mat met een brochure en een stapel printjes van 't RIVM mbt de griep. Dat was het.
Geen extra schoonmaak, geen desinfecterende handgel, geen tissues, geen instructies om toch vooral thuis te blijven als je je niet lekker voelt. Niets.

Ik heb zelf maar alcoholdoekjes geregeld om mijn computer en toebehoren dagelijks een schoonmaakbeurt te geven. Voor zover ik 't zie interesseert het mijn verder werkgever niet of we straks massaal aan bed gekluisterd zijn of niet.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator / Miss SHO donderdag 20 augustus 2009 @ 04:31:41 #147
22592 crew  Ole
pi_72029832
wij hebben vandaag gewoon eerste bijeenkomst met 200 man. Gezellig 1,5 week voordat de lessen beginnen elkaar allemaal aansteken..

Maar goed, ik heb extreem last van mijn darmen nu (vandaar dat ik nu ook wakker ben ) dus vrees dat ik het niet ga halen vandaag.
Dagje thuiswerken dan maar
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 20 augustus 2009 @ 05:49:41 #148
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_72029915
Ik werk in de UK op een universiteit. Er zijn verschillende gevallen onder studenten opgedoken, en laatst heeft ook een prof. met wie ik veel samenwerk de Mexicaanse griep gehad (hij vond het overigens maar weinig voorstellen, hij en zijn gezin hebben 2 dagen last van lichte griepverschijnselen gehad en dat was het wel). Er wordt buiten voorlichting weinig of niets aan preventieve maatregelen gedaan, althans niet dat ik meekrijg. Wij hebben bijv. ook een toilet waar geen zeep oid aanwezig is en daar is nog niets aan veranderd.

Ben benieuwd hoe het bij aanvang van het nieuwe collegejaar zal gaan, als alle studenten weer van verschillende plekken over de hele wereld samenkomen op de campus. Of ze wel netjes hun handen desinfecteren voordat ze op z'n Brits strontlazarus met elkaar het bed induiken bijv. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 07:38:03 #149
9859 crew  Karina
Woman
pi_72030158
Gisteren kregen wij een mail dat er nog meer maatregelen zijn genomen:
quote:
• De zeep van de zeepdispensers in toiletten en pantry’s zal worden vervangen door antibacteriële zeep;
• Aanvullende schoonmaakwerkzaamheden (dagelijks legen van de prullenbakken, schoonmaak van deurklinken, kranen, trapleuningen, liftknopjes, handgrepen, koffieautomaten, etc.) zullen ingepland worden;
• Hand-, thee & vaatdoeken zullen tijdelijk niet beschikbaar zijn in de pantry’s. Hiervoor in de plaats kan gebruik gemaakt worden van Tork hygiëne papier. Daarnaast zal er extra aandacht zijn voor het tijdig vervangen van de handdoekrollen in de toiletten. Mocht je zelf een “lege” handdoekautomaat aantreffen, meldt dit dan via de Service desk;
• Alcoholvrije Multi reinigingsdoekjes voor het schoonmaken van telefoon, toetsenboord, muis, MFP en harde oppervlakken zijn door de secretaressen te bestellen bij Staples - artikelnummer 720414 (¤3,73 / 70 stuks).
Plus opnieuw het verhaaltje van handen wassen en zo:
quote:
• Bedek je mond bij niezen of hoesten;
• Gebruik papieren zakdoeken of tissues bij niezen, hoesten en snuiten;
• Gebruik papieren zakdoeken en tissues eenmalig en gooi deze na gebruik in de prullenbak;
• Was je handen regelmatig met water en zeep en droog je handen vervolgens goed af;
• Raak zo min mogelijk mond, ogen of neus aan;
• Ventileer werk-, woon- en slaapruimten regelmatig;
• Blijf thuis bij griepverschijnselen en neem direct contact op met de huisarts.
Hier op mijn afdeling is nog niemand ziek en ik heb ook niet gehoord dat er al zieken zij op andere afdelingen. Ik ken helemaal niemand met de griep.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 augustus 2009 @ 10:03:07 #150
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72032226
Hier kwamen vanmorgen anti-bacteriële doekjes en handgel binnen voor de buitendienst (meteropnemers).

Verder op kantoor zelf nog niets te merken van maatregelen. Al is er wel een schema voor het borgen van continuïteit bij verschillende percentages uitval. Hoogste percentage uitval in het schema is 30%...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')