abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71651374
Die paar doekjes gaan de Mexicaanse griep de das omdoen
pi_71653415
quote:
Getronics stelt hygiënekits beschikbaar

6 augustus 2009

Om de kans op besmetting met het H1N1-virus zo klein mogelijk te houden, nemen we de nodige hygiënemaatregelen. Zo worden hygiënekits verspreid in gebouwen waar een besmettingsgeval is vastgesteld.

Ontsmetten
Voor het desinfecteren van toetsenbord, muis, vaste telefoon en headset worden alcoholdoekjes beschikbaar gesteld. Op iedere werkplek wordt een box met doekjes geplaatst. Voor het ontsmetten van deurkrukken, bureaubladen en andere harde oppervlakten zijn kleine alcoholflacons beschikbaar.

Gel
Printers, kopieerapparaten en koffieautomaten vormen een verhoogd besmettingsrisico. Daarom wordt medewerkers verzocht de bedieningstoetsen te ontsmetten alvorens een apparaat te gebruiken. Bij toiletten en ingangen, die eveneens een verhoogd besmettingsrisico hebben, wordt alcoholgel geplaatst. De gel heeft dezelfde werking als water en zeep.

Voorraad
De hygiënekits komen deze week beschikbaar. Hoewel het aantal besmettingsgevallen de afgelopen dagen niet verder is opgelopen, zorgt KPN / Getronics voor een grote voorraad hygiënekits.

Posters
In alle KPN- en Getronics-gebouwen hangen vanaf deze week gele posters met instructies om besmetting met het H1N1-virus te voorkomen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:23:00 #103
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_71656226
Er wordt bij ons het nodige voorbereid, maar veel concreets heb ik officieel nog niet gehoord. Maar als je zo de aanvragen langs hoort komen is wel duidelijk dat er hard gewerkt aan een plan.

En gisteren is mijn collega begonnen de toetsenborden met 1-propanol te reinigen. Dat mocht ook wel weer eens gebeuren
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  PR/Manusje van alles donderdag 6 augustus 2009 @ 23:24:28 #104
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71667107
Ik werk bij de Technische Dienst van een groep verzorging en verpleeg tehuizen en daar hebben ze ook al van alles in gang gezet. Aangezien al sommige van de bewoners een besmettelijke aandoening hebben, schurft of zo, of hepatitis a tot en met z, zijn de protocollen met betrekking tot barrière verpleging al bekend bij het personeel. Wij treffen juist op andere gebieden maatregelen: voorraden. Voedsel, verpleegartikelen, sanitaire goederen, reserveonderdelen voor vrijwel alle het noodzakelijke materieel wat bij leveranciers vandaan moet komen, medicijnen en zelfs luiers en ander incontinentiemateriaal.

Er komen dacht ik ook speciale kisten ( ) met van alles om bij besmette bewoners op de kamer neer te zetten zodat al het nodige materiaal gelijk voor handen is. Op het gebied van besmetting bij personeel zal het zo zijn dat er van andere vestigingen dan personeel bij moet springen als ineens de helft ziek / besmet blijkt te zijn. En de al eerder genoemde 12 uurs diensten.

Overigens doen wij niet aan het extra schoonmaken van toetsenborden of deurklinken. Er wordt toch al goed schoongemaakt in de tehuizen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 02:26:23 #105
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71671304
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:20 schreef Biancavia het volgende:
Ik werk in de zorg, op een kleinschalige woongroep, maar wel voor een grote organisatie.
Wij hebben nog helemaal *niks* gehoord, wat ik een kwalijke zaak vind.
De andere stichting die bij ons in het gebouw zit heeft al een een brochure en informatiepakketten voor medewerkers, cliënten en ouders, en hebben ook voorzorgsmaatregelen opgesteld. Die zijn beter bezig.

Maar misschien komt het nog wel bij ons, dat ze er nog mee bezig zijn.
Ziekenhuis & revalidatiecentrum hier, nog géén draaiboeken beschikbaar
Art-assistent en 3 verpleegkundigen op één afdeling hadden het, waarbij hun huisarts aangaf dat ze na de besmettelijke eerste 2 dagen best weer konden gaan werken. Er is toen toch maar even de ziekenhuishygiënist en microbioloog geraadpleegd...
Tsja, ze hadden afgesproken ene meeting te hebben na de vakantietijd, zodat iedereen weer aanwezig zou zijn
Ze gaan dus deze week toch maar starten met nadenken hoe en wat
Revalidatiecentrum-werkplek heb ik trouwens nog helemaal niets van gehoord, vind ik ook wel aardig vreemd.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71671381
Vandaag hebben we te horen gekregen dat 2 collega's, teruggekomen uit renesse, de spaanse griep hebben en dat de vriend van 1 van die collega's ervan, die tevens ook een collega is, morgen krijg te horen of hij spaanse griep meedraagt/heeft aangezien hij de hele dag bij zijn vriending is geweest, nadat zij thuis is gekomen. En die gozer heeft gisteren de hele dag met mij in de winkel gewerkt en dan vraag ik me af, hoe groot is die kans dat hij het met zich meedraagt, en dat hij uberhaupt mensen in de winkel of collega's kan besmetten. En dat er meerdere mensen besmet waren in Renesse?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 03:00:49 #107
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71671493
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 02:47 schreef RoosterBrood het volgende:
Vandaag hebben we te horen gekregen dat 2 collega's, teruggekomen uit renesse, de spaanse griep hebben en dat de vriend van 1 van die collega's ervan, die tevens ook een collega is, morgen krijg te horen of hij spaanse griep meedraagt/heeft aangezien hij de hele dag bij zijn vriending is geweest, nadat zij thuis is gekomen. En die gozer heeft gisteren de hele dag met mij in de winkel gewerkt en dan vraag ik me af, hoe groot is die kans dat hij het met zich meedraagt, en dat hij uberhaupt mensen in de winkel of collega's kan besmetten. En dat er meerdere mensen besmet waren in Renesse?
Wees niet bevreesd, de kans op Spaanse griep is niet zo groot
Mexicaanse, geen idee, afwachten maar he
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71673937
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 02:47 schreef RoosterBrood het volgende:
Spaanse griep

FAIL
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:26:56 #109
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_71676480
Er zijn bij mij op het werk (grote kinderopvangorganisatie) een aantal preventie-instructies rondgestuurd, handen wassen, afdrogen met papieren handdoekjes, niezen in een papieren handdoekje, vaker handen wassen, goed ventileren en de schoonmakers hebben extra instructies meegekregen. Daar zijn nu posters van rondgestuurd naar alle vestigingen.

Zodra er besmetting ontdekt wordt, volgen we de GGD-richtlijnen. En op dit moment worden er draaiboeken samengesteld door het crisisteam voor wanneer er Mexicaanse Griep uitbreekt. We zitten er bovenop
pi_71684266
Affiches die tonen hoe je je handen moet wassen.
Papieren handdoeken.
Niezen, hoesten in papieren zakdoek.
Minstens een meter afstand tot andere personen houden.
Geen handen schudden.
Vergaderingen via telefoon.
Wie kan werkt thuis.
Lunchpakket meebrengen en op de werkplek zelf eten, niet in het bedrijfsrestaurant.

Maatregels hangen op elk prikbord in het bedrijf, op deuren, in toiletten etc., + e-mail naar iedereen + brief met de post naar iedereen...

We mogen wel de veiligheidsvoorschriften niet negeren zoals het vasthouden van de trapleuning, maar ik neem aan dat we daar nog een handschoenenvoorschrift voor krijgen eens het pandemic action plan in werking treedt en we onze biosecurity kit ontvangen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Gavin_de_Becker op 07-08-2009 15:40:43 ]
I'll be back
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:00:01 #111
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_71686910
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
-knip-
Bartimeus toevallig?
pi_71687038
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:32 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Papieren handdoeken.
Geen handen schudden.
Wie kan werkt thuis.
Lunchpakket meebrengen en op de werkplek zelf eten, niet in het bedrijfsrestaurant.

Maatregels hangen op elk prikbord in het bedrijf, op deuren, in toiletten etc., + e-mail naar iedereen + brief met de post naar iedereen...

We mogen wel de veiligheidsvoorschriften niet negeren zoals het vasthouden van de trapleuning, maar ik neem aan dat we daar nog een handschoenenvoorschrift voor krijgen eens het pandemic action plan in werking treedt en we onze biosecurity kit ontvangen.
Ah zoiets dus?

http://www.telegraaf.nl/b(...)lf_ziek__.html?p=1,2

Acteur griep-spot zelf ziek
SUTTON - Het boegbeeld van de Britse tv-campagne tegen de Mexicaanse griep, heeft zelf de Mexicaanse griep opgelopen.

De 30-jarige David McCusker speelt in een tv-spotje dat het publiek uitlegt hoe ze verspreiding van de ziekte kunnen voorkomen als ze moeten niezen. Het filmpje laat zien hoe de bacteriën van McCusker verspreid worden en door anderen worden opgevangen. Door in een papieren zakdoekje te niezen, de tissue daarna weg te gooien en je handen te wassen, kun je dat voorkomen.

Quarantaine

Nu blijkt dat de acteur zelf ook de griep heeft opgelopen. “Ik moest de ziekte tegengaan, maar nu heb ik hem zelf verspreid,” aldus McCusker in The Sun. “Het was een schok toen ik hoorde dat ik besmet was. Ik heb mezelf in quarantaine gezet.” De dokter heeft de acteur Tamiflu voorgeschreven.
pi_71687992
quote:
Papieren handdoeken.
Geen handen schudden.
Wie kan werkt thuis.

Shell toevallig?
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:49:01 #114
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71688040
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:00 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Bartimeus toevallig?
Nee
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:51:16 #115
145738 superworm
is erbij
pi_71688094
Ze hebben hier op elke vierkante centimeter vrije ruimte van die posters van de RIVM geplakt, "Hoesten of niezen? Zakdoek kiezen!", verder een stapel foldertjes van gelijke strekking in de kantine.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_71690879
Ok, bij ons op het werk het eerste ziektegeval. Andere afdeling, ander gebouw en ze is uiteraard thuis maar het is toch een tikkie dichterbij. Aan de andere kant, hoe eerder je het krijgt hoe beter denk ik, voordat het muteert tot iets gevaarlijkers, toch?

Overal flyers nu, verder nog geen paniek hoor
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71694587
quote:
Papieren handdoeken.
Geen handen schudden.
Wie kan werkt thuis.

Oi das wel beter thuis werken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:53:54 #118
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_71696976
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Ok, bij ons op het werk het eerste ziektegeval. Andere afdeling, ander gebouw en ze is uiteraard thuis maar het is toch een tikkie dichterbij. Aan de andere kant, hoe eerder je het krijgt hoe beter denk ik, voordat het muteert tot iets gevaarlijkers, toch?

Overal flyers nu, verder nog geen paniek hoor
Agis callcentre?
pi_71699434
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:53 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Tja, je wast je handen na toiletbezoek. Vervolgens draai je de kraan dicht, die je met met vieze handen hebt open gedraaid....
En daarna pak je de oh zo schone deurklink weer beet en loopt de toiletruimte weer uit. Tot slot open je weer de toegangsdeur naar je werkplek.
Helpt n flesje desinfecterend middel niet beter als je weer achter je pc gaat zitten?
de posters niet gelezen? Je draait de kraan dicht met de papieren handdoek die je eerst neemt.

En ik neem aan dat alle deuren open gezet worden zodat je die ook niet hoeft aan te raken
I'll be back
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 03:27:53 #120
6941 APK
Factual, I think.
pi_71702009
Nog steeds geen nieuwe zeep in de toiletten van het gebouw waar ik werk.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71702752
Ik werk bij een bedrijf dat onderdeel is van TNT en er hangen bij ons op de toiletten memo's waarop staat:

- extra vaak handen wassen
- gebruik wegwerpzakdoekjes bij niezen en hoesten
- als je op vakantie gaat naar bepaalde landen moet je dit melden
- als je mexicaanse griep hebt moet je 4 dagen thuis blijven
pi_71705753
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:19 schreef Bilderberger het volgende:
Ik werk bij een bedrijf dat onderdeel is van TNT en er hangen bij ons op de toiletten memo's waarop staat:

- extra vaak handen wassen
- gebruik wegwerpzakdoekjes bij niezen en hoesten
- als je op vakantie gaat naar bepaalde landen moet je dit melden
- als je mexicaanse griep hebt moet je 4 dagen thuis blijven
Bij ons ben je een week niet welkom. Maar volgens mij ben je niet meer besmettelijk na 2 dagen nadat je zelf ziek bent, dus 4 dagen lijkt mij ook logischer (maar een week realistischer in het kader van uitzieken)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71705800
Volgens mij las ik trouwens ergens dat het RIVM eigenlijk die 'als je naar Mexico of de VS op vakantie gaat moet je het melden'-regel niet meer aanbeveelde. Aangezien het ondertussen al vrij wijdverspreid is loop je in pak 'm beetje Spanje ook genoeg risico
pi_71710882
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Bij ons ben je een week niet welkom. Maar volgens mij ben je niet meer besmettelijk na 2 dagen nadat je zelf ziek bent, dus 4 dagen lijkt mij ook logischer (maar een week realistischer in het kader van uitzieken)
Minimaal een week thuisblijven als je griepsymptomen vertoont is bij ons de regel.
I'll be back
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52:17 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71711548
Dat thuisblijven is leuk verzonnen maar volgens mij ben je al besmettelijk vóór je ziek wordt. En dan heb je dus fijn al een hoop collega's aan kunnen steken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')