Dat hoor je mij niet zeggenquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat die paar onzinnige maatregelen ook maar iets tegen gaan?
Je handen wat vaker wassen is wel handig heur, zeker als je dit voorheen niet deed.quote:
Da's heel normaal als je naar het toilet gaat. Of beter, terugkomt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:08 schreef waht het volgende:
[..]
Je handen wat vaker wassen is wel handig heur, zeker als je dit voorheen niet deed.
Voor veel mensen niet hoorquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's heel normaal als je naar het toilet gaat. Of beter, terugkomt.
Precies, overdreven gedoe allemaal.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef popolon het volgende:
Niks gelukkig, wat een hype kan doen met mensen.
Vind ik ook. Maar er al vaker dan me lief is achter gekomen dat mensen gewoon vanaf de toilet, zo weer weg lopen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's heel normaal als je naar het toilet gaat. Of beter, terugkomt.
Ja dus?!?! Als je onder de douche vandaan komt, ben je ook weer vies een paar uur later. Dus, jij staat nooit onder de douche?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:53 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Tja, je wast je handen na toiletbezoek. Vervolgens draai je de kraan dicht, die je met met vieze handen hebt open gedraaid....
Het is de bedoeling dat ze gevaccineerd worden om zo te voorkomen dat er een hoge uitval is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:24 schreef Katinkat het volgende:
Ik lees nog weinig over ziekenhuizen waar straks ook veel personeel uitvalt; niemand die in een ziekenhuis werkt? hoe is het daar geregeld?
Vriendin van mij werkt in het ziekenhuis als verpleegster.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:24 schreef Katinkat het volgende:
Ik lees nog weinig over ziekenhuizen waar straks ook veel personeel uitvalt; niemand die in een ziekenhuis werkt? hoe is het daar geregeld?
Ja, ze staan als eersten gepland voor inentingen, alleen dat is dan vanaf november.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:29 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat ze gevaccineerd worden om zo te voorkomen dat er een hoge uitval is.
Helaas laten deze beroepsmensen zich ookbang maken door complottheorieën en Verkeerde informatie
Ze kunnen beter een getest vaccin krijgen dan dat zij de testgroep zijn, niet waar?quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:32 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, ze staan als eersten gepland voor inentingen, alleen dat is dan vanaf november.
Terwijl ze dus in september/oktober de piek verwachten.
whehe, zou een goede grap zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:51 schreef siface het volgende:
Ach ja: als 30% uitvalt, kunnen ze gelijk zien of er hier teveel mensen niets zitten te doen.
Ik heb mezelf tot preventiemedewerker gepromoveerd.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:42 schreef murp het volgende:
de preventiemedewerkers horen dit te regelen toch?
dit dus, al weet ik niet wat de bedrijfsleider heeft meegekregen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:30 schreef Kerol het volgende:
Werk in een drukke winkel, nog 0,0 voorzorgsmaatregelen genomen
Oh dus naar de studenten communiceren ze wel?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
van de universiteit wel al verschillende mailtjes gehad
ja meer dan extra waakzaamheid in acht nemen en als je ziek bent thuisblijven is het niet, verder zijner regelingen getroffen met uitwisselingsstudenten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh dus naar de studenten communiceren ze wel?.
Hier op de universiteit waar ik werk helemaal niets gehoord, wat eigenlijk vrij kwalijk is. Groepen studenten na de vakantie en reizende wetenschappers zijn risicogroep numero uno. En als de docentenstaff ziek wordt lopen er complete studieschema's de soep in. Maar nog geen protocol of niets hoor.
Goed bezig!quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:30 schreef shmoopy het volgende:
Vandaag hele kekke informatiemappen gemaakt voor de verschillende locaties, protocollen en checklists gemaakt voor de werknemers, en dan deze week langs de locaties voor de mondelinge info en het beantwoorden van vragen.
Ik ben zoooo de preventiemedewerker.
Die heb ik sowieso op mijn werk liggen. Zo fijn die wisselwerkplekkenquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:16 schreef Falco het volgende:
Er worden hygiënische doekjes gekocht die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld je toetsenbord, printer schoon te houden, yeah.
Hoho, ik heb gezegd dat ik graag de testfase wil afwachten. Dat zou ik met ieder "nieuw" vaccin willen, of een nieuw medicijn (om het eender)quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:29 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat ze gevaccineerd worden om zo te voorkomen dat er een hoge uitval is.
Helaas laten deze beroepsmensen zich ookbang maken door complottheorieën en Verkeerde informatie
Ja, ik heb er vandaag ook iemand op uit gestuurd om desinfecterende zooi te halen. Nu een voorraadje aanleggen, want straks zal het niet aan te slepen zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:25 schreef Ole het volgende:
[..]
Die heb ik sowieso op mijn werk liggen. Zo fijn die wisselwerkplekken
quote:Vanuit het pandemieteam houden we jullie op de hoogte van de gebeurtenissen en maatregelen ten aanzien van de Mexicaanse griep. De afgelopen weken neemt het aantal besmettingen in Nederland gestaag toe. Gelukkig zijn tot op heden geen besmettingen bij ******* medewerkers bekend.
Het RIVM (Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) houdt er rekening mee dat ongeveer 1 op de 10 oplopend tot 1 op de 3 mensen in Nederland de Mexicaanse griep zal krijgen. De verwachting is dat na de vakantieperiode het aantal besmettingen sterk zal oplopen.
Afgaand op deze verwachtingen zullen alle *******-onderdelen te maken krijgen met besmettingen bij medewerkers. Vooralsnog betreft het een milde griepvariant, waar iemand doorgaans in een week goed van zal herstellen.
******* heeft als energiebedrijf een zware maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ons streven is door goede hygiënische en andere preventieve maatregelen het aantal besmettingen en daarmee de gevolgen voor zowel de medewerkers als voor ******* zo beperkt mogelijk te houden.
Gezien de huidige ontwikkelingen hebben we besloten om de bestaande maatregelen vanaf heden te intensiveren.
1. Verscherpte hygiënische maatregelen
Vanaf vorige week worden verscherpte schoonmaakrondes gehouden op alle kantoorlocaties en steunpunten van *******. Dit houdt in dat extra schoongemaakt wordt op "vingertast" ondergronden, zoals deuren, leuningen, deurknoppen en in toiletruimtes. Tevens wordt aandacht besteed aan het bijhouden van de droogdoeken en het vullen van de zeepdispensers met antibacteriële gel.
Daarnaast worden medio augustus tot eind augustus additionele hygiënische maatregelen getroffen met als doel medewerkers op hun werkplek zoveel mogelijk te beschermen tegen de Mexicaanse griep.
2. Verhoogde alertheid medewerkers en leidinggevenden
Tot op heden was de afspraak dat bij terugkeer van vakantiereizen naar de meest risicovolle landen, namelijk de VS en Mexico, contact moest worden opgenomen met de leidinggevende. Inmiddels is de Mexicaanse griep zo wijd verspreid, dat deze maatregel niet meer effectief is. Vanaf heden word je verzocht om zo alert mogelijk te zijn op griepverschijnselen bij jou of in je omgeving. Die kunnen waargenomen worden op vakantie, maar ook gewoon bij je thuis of in je woonomgeving. Bijvoorbeeld ook als er zich een besmetting heeft voorgedaan in de klas van je kind. Stem dan direct af met je leidinggevende wat de te doorlopen stappen zijn. De leidinggevende kan advies inwinnen bij de Coördinatie calamiteiten helpdesk.
3. Géén dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen
Dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen worden zoveel mogelijk uitgesteld. Momenteel betreft dit de VS, Mexico, Canada, Chili, Groot-Britannie en Australie. Indien een dienstreis naar één van deze landen alsnog noodzakelijk is, zal hiervoor toestemming moeten worden gevraagd aan de directeur van het betreffende kernbedrijf.
4. Extra maatregelen bij verder uitbreiden van griep
Als de situatie daar aanleiding toe geeft kunnen in de komende maanden extra maatregelen worden ingezet. Deze kunnen organisatorisch van aard zijn, zoals het verzoek om vergaderingen af te zeggen en drukke ruimtes zoals cafetaria, liften en openbaar vervoer te vermijden, maar ook medisch. Zo heeft ******* een strategische voorraad van de virusremmer Tamiflu ingekocht. Deze zal in uitzonderingsgevallen worden ingezet, uitsluitend na consult van de bedrijfsarts, en is bedoeld de continuïteit van de energievoorziening en de onderneming te borgen.
5. Neem je verantwoordelijkheid
We gaan ervan uit dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt om bovenstaande maatregelen adequaat toe te passen. Dit geldt voor zowel leidinggevenden als medewerkers. Stimuleer elkaar de benodigde hygiëne in acht te nemen en, indien nodig, spreek elkaar hierop aan.
Alhoewel ik de gedachte erachter snap, vind ik dit toch een beetje raar gesteld. Ten eerste gaat het meer om de percentages dan om de absolute getallen lijkt me. Oftewel, 10.000 gevallen in Luxemburg is ernstiger dan 10.000 gevallen in China, om maar eens een paar uitersten te nemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:53 schreef Loveless85 het volgende:
Stond weer update'tje op Intranet bij ons
[...]
3. Géén dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen
Dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen worden zoveel mogelijk uitgesteld. Momenteel betreft dit de VS, Mexico, Canada, Chili, Groot-Britannie en Australie. Indien een dienstreis naar één van deze landen alsnog noodzakelijk is, zal hiervoor toestemming moeten worden gevraagd aan de directeur van het betreffende kernbedrijf.
[...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |