meer kunnen wij op zich ook niet doen, maar we hebben dus wel een verscherpt 'ziekmeld' beleid.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:10 schreef DaMart het volgende:
Bij ons is op dit moment nog niets geregeld. We hebben het er wel over gehad tijdens de lunch vorige week, maar veel meer dan gewoon de algemene voorschriften (regelmatig handen wassen, etc.) opvolgen kunnen we ook niet doen, was de conclusie.
Bij jullie zijn de gevolgen inderdaad een stuk groter. Als bij ons van de acht mensen er een paar ziek worden, dan heeft dat "slechts" tot gevolg dat ondernemers wat langer moeten wachten voordat we hun vragen kunnen beantwoorden.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:12 schreef BrandX het volgende:
[..]
meer kunnen wij op zich ook niet doen, maar we hebben dus wel een verscherpt 'ziekmeld' beleid.
Veel mensen hebben vaak bij een hoestje of verhoging zoiets van: ach gaat wel weer over, ik kan wel gewoon doorwerken. Nu moet je je dus ziekmelden, en als ik als leidinggevende het idee heb dat iemand ziekig is mag ik die gewoon naar huis sturen. Op zich niet zo vreemd natuurlijk als je onze tak van sport in acht neemt.
quote:Beste collega's, gebruikers van het Gemini gebouw,
Zoals hedenochtend gecommuniceerd is eind vorige week bij een medewerkster van het bedrijf ACE Mexicaanse griep geconstateerd. ACE is gevestigd op de 1e en 2e verdieping van onze vleugel in het Gemini gebouw. Ook verschillende afdelingen van EAC zijn gevestigd in dit gebouw. De medewerkster is op donderdag 23 juli ziek naar huis gegaan. Vrijdag heeft de huisarts de Mexicaanse griep bij haar vastgesteld. Om de kans op besmetting tot een minimum te beperken hebben we, in samenspraak met het pandemieteam van Eneco, besloten een aantal extra maatregelen t.a.v. het Gemini gebouw te nemen. Jullie bijdrage daaraan is onmisbaar.
1) Ik verzoek jullie extra aandacht te besteden aan je persoonlijke hygiëne. Kijk voor tips op de rubriek over de Mexicaanse griep op Plaza. Daar is ook een lijst opgenomen waarin wordt ingegaan op veelgestelde vragen. http://********/kennis/mexicaanse_griep/
2) Wees extra alert op eventuele griepverschijnselen, zoals koorts, en neem dit direct op met je leidinggevende. Deze kan, indien nodig, contact opnemen met de Coördinatie calamiteitenteam helpdesk (088 - ******* of*******@eneco.nl)
3) Ik verzoek jullie publieke ruimten en contact met andere medewerkers van het pand zo veel mogelijk te beperken.
4) Ook hebben we besloten om vergaderingen waar Eneco medewerkers of externen van buiten het Gemini gebouw bij aanwezig zijn zoveel mogelijk telefonisch af te handelen dan wel een locatie buiten het Gemini gebouw te zoeken.
5) Een extra grondige schoonmaak van het hele Gemini gebouw vindt vanavond nog plaats. Met het oog hierop wordt iedereen verzocht om vandaag uiterlijk 17:30 uur het pand te verlaten en een schoon bureau achter te laten.
6) Vanmiddag komt er een bericht op Plaza over deze calamiteit.
Bovenstaande betreft tijdelijke maatregelen. Bij nieuwe ontwikkelingen, zul je door mij worden geïnformeerd. Hou daarnaast ook Plaza in de gaten. Klik hiervoor op de banner linksonder in je scherm.
Met vriendelijke groet,
Dit heb je direct gedaan en je zit nu lekker thuis te fokken?quote:Op zondag 26 juli 2009 18:49 schreef remlof het volgende:
bij koorts/hoofdpijn meteen melden bij je afdelingshoofd
Zo'n verhaaltje hebben we een tijdje terug gehad, middels een toolbox met een mooie brochure er bij, komt waarschijnlijk ook omdat het een groot bedrijf is, die doen meer aan voor lichtingenquote:Op zondag 26 juli 2009 18:49 schreef remlof het volgende:
We kregen allemaal een mailtje een paar weken terug waarin stond:regelmatig handen wassen niet in de richting van anderen niezen bij koorts/hoofdpijn meteen melden bij je afdelingshoofd
Hier ook, volgens mij zijn dat standaard advies mailtjes van de GGD, gelukkig zitten we niet boven op elkaar met 30M2 per persoonquote:Op maandag 27 juli 2009 21:28 schreef Karina het volgende:
Wij kregen een mail met allemaal advies erin wat je wel/niet moet doen. Inderdaad ook zoiets als je handen goed wassen, als ik het topic zo lees heeft iedereen hetzelfde mailtje gehad.
Gewoon artikeltje voor ze uitprinten over één van de vele kinderslachtoffersquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:43 schreef just me het volgende:
Leerkrachten ziek? kinderen naar huis? Mèn moet je dan de ouders horen!
Dan hebben die arme ouders geen oppas, en moeten ze zelf voor hun schatjes zorgenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:43 schreef just me het volgende:
Ik doe de administratie op een basisschool. Ik hoop dat onze stichting (waar veel scholen onder vallen) met een protocol bezig is!
Leerkrachten ziek? kinderen naar huis? Mèn moet je dan de ouders horen!
Ik werk ook in een woonvoorziening, lastig wordt het als 50 % van het eprsoneel ziek wordt en onze clienten ook ziek zijn; hoe kun je dan goed voor deze mensen zorgen? Tot nu toe alleen via een neiuwsbrief wat algemene info ontvangen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:20 schreef Biancavia het volgende:
Ik werk in de zorg, op een kleinschalige woongroep, maar wel voor een grote organisatie.
Wij hebben nog helemaal *niks* gehoord, wat ik een kwalijke zaak vind.
De andere stichting die bij ons in het gebouw zit heeft al een een brochure en informatiepakketten voor medewerkers, cliënten en ouders, en hebben ook voorzorgsmaatregelen opgesteld. Die zijn beter bezig.
Maar misschien komt het nog wel bij ons, dat ze er nog mee bezig zijn.
quote:Hallo,
I.v.m. de Mexicaanse griep is het volgende afgesproken in het MT:
De komende weken zullen onze klanten weer uit alle windstreken terugkomen van vakantie.
Wij vragen dan ook om geen enkel risico te nemen:
Al je je niet lekker voelt en je hebt koorts, neem contact op met je huisarts.
Op basis van diens advies kun je besluiten om thuis te blijven, dat geeft ook minder risico naar je collega’s.
E.e.a ook in overleg met je leidinggevende.
Verder stuur ik informatie mee (zie hieronder) om nog eens door te lezen.
En zullen we toch net als iedereen moeten afwachten wat er zal/gaat gebeuren.
Irmgard
wij ook, plus dat thuiswerken misschien voor een aantal collega's geregeld gaat wordenquote:Op zondag 26 juli 2009 18:49 schreef remlof het volgende:
We kregen allemaal een mailtje een paar weken terug waarin stond:regelmatig handen wassen niet in de richting van anderen niezen bij koorts/hoofdpijn meteen melden bij je afdelingshoofd
ik ga jou mijden dan, aangezien ik een risico loopquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:06 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben echt benieuwd wat mijn hbo heeft geregeld als ik terug kom op school over een paar weken. Vreselijk veel mensen zijn dan natuurlijk naar alle uithoeken in de wereld geweest en gaan dan ineens weer in kleine hokjes bij elkaar zitten...
Ja precies. Nu zijn we al gewend dat de helft van ons team ziek is, dus er griep uitbreekt dan is er gewoon niemand meer.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:34 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Ik werk ook in een woonvoorziening, lastig wordt het als 50 % van het eprsoneel ziek wordt en onze clienten ook ziek zijn; hoe kun je dan goed voor deze mensen zorgen? Tot nu toe alleen via een neiuwsbrief wat algemene info ontvangen.
En die mpa bevat het virus natuurlijk ook, waardoor je ook de ziekte overdraagtquote:Op zondag 26 juli 2009 18:45 schreef BrandX het volgende:
en wij moeten zorgen voor een overdrachtsmap (naar directe collega's) mocht je ziek worden.
Ik heb nu via de mail regelmatig contact over dit onderwerp met de adjunct van "mijn" school en zij heeft contact gehad met de GGD en we hebben nu richtlijnen. Geen handen geven bij binnenkomst van de klas bijvoorbeeld. De richtlijnen moeten nog door het Stichtingsbestuur worden goedgekeurd en die komen bij elkaar..... na de vakantiequote:Op woensdag 29 juli 2009 10:44 schreef Metalfreak het volgende:
Bij ons is helemaal niets geregeld,maar we zijn dan ook altijd op locatie. Maar die locaties zijn misschien wel nog een probleem, kom dagelijks op diverse basisscholen namelijk. Normaal gesproken niet de meest hygiënische plaatsen ter wereld.
Inderdaad als dagbesteding wegvalt en de clienten zelf ook ziek worden, dan heb je meer personeel nodig i.p.v. minder; zou dan het overblijvende administratieve personeel op de groep gezet worden?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:28 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja precies. Nu zijn we al gewend dat de helft van ons team ziek is, dus er griep uitbreekt dan is er gewoon niemand meer.
En wat denk je als de dagbesteding weg zou vallen doordat er daar geen begeleiding meer is? Heel de dag iedereen thuis! Dat is simpelweg niet op te vangen.
Als het écht zo'n noodsituatie zou worden dan voorzie ik al dat cliënten 'verplicht' opgevangen moeten gaan worden door familie of zoiets.
Ik ben in elk geval wel aan een inhaalslag begonnen wat betreft het bijwerken en verduidelijken van onze inwerkmap, want er zullen misschien wel mensen die nog nooit op die groep hebben gestaan ingezet worden.
Hypequote:Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef popolon het volgende:
Niks gelukkig, wat een hype kan doen met mensen.
Denk je werkelijk dat die paar onzinnige maatregelen ook maar iets tegen gaan?quote:
Dat hoor je mij niet zeggenquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat die paar onzinnige maatregelen ook maar iets tegen gaan?
Je handen wat vaker wassen is wel handig heur, zeker als je dit voorheen niet deed.quote:
Da's heel normaal als je naar het toilet gaat. Of beter, terugkomt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:08 schreef waht het volgende:
[..]
Je handen wat vaker wassen is wel handig heur, zeker als je dit voorheen niet deed.
Voor veel mensen niet hoorquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's heel normaal als je naar het toilet gaat. Of beter, terugkomt.
Precies, overdreven gedoe allemaal.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef popolon het volgende:
Niks gelukkig, wat een hype kan doen met mensen.
Vind ik ook. Maar er al vaker dan me lief is achter gekomen dat mensen gewoon vanaf de toilet, zo weer weg lopen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's heel normaal als je naar het toilet gaat. Of beter, terugkomt.
Ja dus?!?! Als je onder de douche vandaan komt, ben je ook weer vies een paar uur later. Dus, jij staat nooit onder de douche?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:53 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Tja, je wast je handen na toiletbezoek. Vervolgens draai je de kraan dicht, die je met met vieze handen hebt open gedraaid....
Het is de bedoeling dat ze gevaccineerd worden om zo te voorkomen dat er een hoge uitval is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:24 schreef Katinkat het volgende:
Ik lees nog weinig over ziekenhuizen waar straks ook veel personeel uitvalt; niemand die in een ziekenhuis werkt? hoe is het daar geregeld?
Vriendin van mij werkt in het ziekenhuis als verpleegster.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:24 schreef Katinkat het volgende:
Ik lees nog weinig over ziekenhuizen waar straks ook veel personeel uitvalt; niemand die in een ziekenhuis werkt? hoe is het daar geregeld?
Ja, ze staan als eersten gepland voor inentingen, alleen dat is dan vanaf november.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:29 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat ze gevaccineerd worden om zo te voorkomen dat er een hoge uitval is.
Helaas laten deze beroepsmensen zich ookbang maken door complottheorieën en Verkeerde informatie
Ze kunnen beter een getest vaccin krijgen dan dat zij de testgroep zijn, niet waar?quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:32 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, ze staan als eersten gepland voor inentingen, alleen dat is dan vanaf november.
Terwijl ze dus in september/oktober de piek verwachten.
whehe, zou een goede grap zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:51 schreef siface het volgende:
Ach ja: als 30% uitvalt, kunnen ze gelijk zien of er hier teveel mensen niets zitten te doen.
Ik heb mezelf tot preventiemedewerker gepromoveerd.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:42 schreef murp het volgende:
de preventiemedewerkers horen dit te regelen toch?
dit dus, al weet ik niet wat de bedrijfsleider heeft meegekregen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:30 schreef Kerol het volgende:
Werk in een drukke winkel, nog 0,0 voorzorgsmaatregelen genomen
Oh dus naar de studenten communiceren ze wel?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
van de universiteit wel al verschillende mailtjes gehad
ja meer dan extra waakzaamheid in acht nemen en als je ziek bent thuisblijven is het niet, verder zijner regelingen getroffen met uitwisselingsstudenten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh dus naar de studenten communiceren ze wel?.
Hier op de universiteit waar ik werk helemaal niets gehoord, wat eigenlijk vrij kwalijk is. Groepen studenten na de vakantie en reizende wetenschappers zijn risicogroep numero uno. En als de docentenstaff ziek wordt lopen er complete studieschema's de soep in. Maar nog geen protocol of niets hoor.
Goed bezig!quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:30 schreef shmoopy het volgende:
Vandaag hele kekke informatiemappen gemaakt voor de verschillende locaties, protocollen en checklists gemaakt voor de werknemers, en dan deze week langs de locaties voor de mondelinge info en het beantwoorden van vragen.
Ik ben zoooo de preventiemedewerker.
Die heb ik sowieso op mijn werk liggen. Zo fijn die wisselwerkplekkenquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:16 schreef Falco het volgende:
Er worden hygiënische doekjes gekocht die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld je toetsenbord, printer schoon te houden, yeah.
Hoho, ik heb gezegd dat ik graag de testfase wil afwachten. Dat zou ik met ieder "nieuw" vaccin willen, of een nieuw medicijn (om het eender)quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:29 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat ze gevaccineerd worden om zo te voorkomen dat er een hoge uitval is.
Helaas laten deze beroepsmensen zich ookbang maken door complottheorieën en Verkeerde informatie
Ja, ik heb er vandaag ook iemand op uit gestuurd om desinfecterende zooi te halen. Nu een voorraadje aanleggen, want straks zal het niet aan te slepen zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:25 schreef Ole het volgende:
[..]
Die heb ik sowieso op mijn werk liggen. Zo fijn die wisselwerkplekken
quote:Vanuit het pandemieteam houden we jullie op de hoogte van de gebeurtenissen en maatregelen ten aanzien van de Mexicaanse griep. De afgelopen weken neemt het aantal besmettingen in Nederland gestaag toe. Gelukkig zijn tot op heden geen besmettingen bij ******* medewerkers bekend.
Het RIVM (Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) houdt er rekening mee dat ongeveer 1 op de 10 oplopend tot 1 op de 3 mensen in Nederland de Mexicaanse griep zal krijgen. De verwachting is dat na de vakantieperiode het aantal besmettingen sterk zal oplopen.
Afgaand op deze verwachtingen zullen alle *******-onderdelen te maken krijgen met besmettingen bij medewerkers. Vooralsnog betreft het een milde griepvariant, waar iemand doorgaans in een week goed van zal herstellen.
******* heeft als energiebedrijf een zware maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ons streven is door goede hygiënische en andere preventieve maatregelen het aantal besmettingen en daarmee de gevolgen voor zowel de medewerkers als voor ******* zo beperkt mogelijk te houden.
Gezien de huidige ontwikkelingen hebben we besloten om de bestaande maatregelen vanaf heden te intensiveren.
1. Verscherpte hygiënische maatregelen
Vanaf vorige week worden verscherpte schoonmaakrondes gehouden op alle kantoorlocaties en steunpunten van *******. Dit houdt in dat extra schoongemaakt wordt op "vingertast" ondergronden, zoals deuren, leuningen, deurknoppen en in toiletruimtes. Tevens wordt aandacht besteed aan het bijhouden van de droogdoeken en het vullen van de zeepdispensers met antibacteriële gel.
Daarnaast worden medio augustus tot eind augustus additionele hygiënische maatregelen getroffen met als doel medewerkers op hun werkplek zoveel mogelijk te beschermen tegen de Mexicaanse griep.
2. Verhoogde alertheid medewerkers en leidinggevenden
Tot op heden was de afspraak dat bij terugkeer van vakantiereizen naar de meest risicovolle landen, namelijk de VS en Mexico, contact moest worden opgenomen met de leidinggevende. Inmiddels is de Mexicaanse griep zo wijd verspreid, dat deze maatregel niet meer effectief is. Vanaf heden word je verzocht om zo alert mogelijk te zijn op griepverschijnselen bij jou of in je omgeving. Die kunnen waargenomen worden op vakantie, maar ook gewoon bij je thuis of in je woonomgeving. Bijvoorbeeld ook als er zich een besmetting heeft voorgedaan in de klas van je kind. Stem dan direct af met je leidinggevende wat de te doorlopen stappen zijn. De leidinggevende kan advies inwinnen bij de Coördinatie calamiteiten helpdesk.
3. Géén dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen
Dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen worden zoveel mogelijk uitgesteld. Momenteel betreft dit de VS, Mexico, Canada, Chili, Groot-Britannie en Australie. Indien een dienstreis naar één van deze landen alsnog noodzakelijk is, zal hiervoor toestemming moeten worden gevraagd aan de directeur van het betreffende kernbedrijf.
4. Extra maatregelen bij verder uitbreiden van griep
Als de situatie daar aanleiding toe geeft kunnen in de komende maanden extra maatregelen worden ingezet. Deze kunnen organisatorisch van aard zijn, zoals het verzoek om vergaderingen af te zeggen en drukke ruimtes zoals cafetaria, liften en openbaar vervoer te vermijden, maar ook medisch. Zo heeft ******* een strategische voorraad van de virusremmer Tamiflu ingekocht. Deze zal in uitzonderingsgevallen worden ingezet, uitsluitend na consult van de bedrijfsarts, en is bedoeld de continuïteit van de energievoorziening en de onderneming te borgen.
5. Neem je verantwoordelijkheid
We gaan ervan uit dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt om bovenstaande maatregelen adequaat toe te passen. Dit geldt voor zowel leidinggevenden als medewerkers. Stimuleer elkaar de benodigde hygiëne in acht te nemen en, indien nodig, spreek elkaar hierop aan.
Alhoewel ik de gedachte erachter snap, vind ik dit toch een beetje raar gesteld. Ten eerste gaat het meer om de percentages dan om de absolute getallen lijkt me. Oftewel, 10.000 gevallen in Luxemburg is ernstiger dan 10.000 gevallen in China, om maar eens een paar uitersten te nemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:53 schreef Loveless85 het volgende:
Stond weer update'tje op Intranet bij ons
[...]
3. Géén dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen
Dienstreizen naar landen met meer dan 10.000 geregistreerde besmettingen worden zoveel mogelijk uitgesteld. Momenteel betreft dit de VS, Mexico, Canada, Chili, Groot-Britannie en Australie. Indien een dienstreis naar één van deze landen alsnog noodzakelijk is, zal hiervoor toestemming moeten worden gevraagd aan de directeur van het betreffende kernbedrijf.
[...]
quote:Getronics stelt hygiënekits beschikbaar
6 augustus 2009
Om de kans op besmetting met het H1N1-virus zo klein mogelijk te houden, nemen we de nodige hygiënemaatregelen. Zo worden hygiënekits verspreid in gebouwen waar een besmettingsgeval is vastgesteld.
Ontsmetten
Voor het desinfecteren van toetsenbord, muis, vaste telefoon en headset worden alcoholdoekjes beschikbaar gesteld. Op iedere werkplek wordt een box met doekjes geplaatst. Voor het ontsmetten van deurkrukken, bureaubladen en andere harde oppervlakten zijn kleine alcoholflacons beschikbaar.
Gel
Printers, kopieerapparaten en koffieautomaten vormen een verhoogd besmettingsrisico. Daarom wordt medewerkers verzocht de bedieningstoetsen te ontsmetten alvorens een apparaat te gebruiken. Bij toiletten en ingangen, die eveneens een verhoogd besmettingsrisico hebben, wordt alcoholgel geplaatst. De gel heeft dezelfde werking als water en zeep.
Voorraad
De hygiënekits komen deze week beschikbaar. Hoewel het aantal besmettingsgevallen de afgelopen dagen niet verder is opgelopen, zorgt KPN / Getronics voor een grote voorraad hygiënekits.
Posters
In alle KPN- en Getronics-gebouwen hangen vanaf deze week gele posters met instructies om besmetting met het H1N1-virus te voorkomen.
Ziekenhuis & revalidatiecentrum hier, nog géén draaiboeken beschikbaarquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:20 schreef Biancavia het volgende:
Ik werk in de zorg, op een kleinschalige woongroep, maar wel voor een grote organisatie.
Wij hebben nog helemaal *niks* gehoord, wat ik een kwalijke zaak vind.
De andere stichting die bij ons in het gebouw zit heeft al een een brochure en informatiepakketten voor medewerkers, cliënten en ouders, en hebben ook voorzorgsmaatregelen opgesteld. Die zijn beter bezig.
Maar misschien komt het nog wel bij ons, dat ze er nog mee bezig zijn.
Wees niet bevreesd, de kans op Spaanse griep is niet zo grootquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:47 schreef RoosterBrood het volgende:
Vandaag hebben we te horen gekregen dat 2 collega's, teruggekomen uit renesse, de spaanse griep hebbenen dat de vriend van 1 van die collega's ervan, die tevens ook een collega is, morgen krijg te horen of hij spaanse griep meedraagt/heeft aangezien hij de hele dag bij zijn vriending is geweest, nadat zij thuis is gekomen. En die gozer heeft gisteren de hele dag met mij in de winkel gewerkt
en dan vraag ik me af, hoe groot is die kans dat hij het met zich meedraagt, en dat hij uberhaupt mensen in de winkel of collega's kan besmetten. En dat er meerdere mensen besmet waren in Renesse?
Spaanse griepquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:47 schreef RoosterBrood het volgende:
Vandaag hebben we te horen gekregen dat 2 collega's, teruggekomen uit renesse, de spaanse griep hebbenen dat de vriend van 1 van die collega's ervan, die tevens ook een collega is, morgen krijg te horen of hij spaanse griep meedraagt/heeft aangezien hij de hele dag bij zijn vriending is geweest, nadat zij thuis is gekomen. En die gozer heeft gisteren de hele dag met mij in de winkel gewerkt
en dan vraag ik me af, hoe groot is die kans dat hij het met zich meedraagt, en dat hij uberhaupt mensen in de winkel of collega's kan besmetten. En dat er meerdere mensen besmet waren in Renesse?
Ah zoiets dus?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:32 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Affiches die tonen hoe je je handen moet wassen.
Papieren handdoeken.
Niezen, hoesten in papieren zakdoek.
Minstens een meter afstand tot andere personen houden.
Geen handen schudden.
Vergaderingen via telefoon.
Wie kan werkt thuis.
Lunchpakket meebrengen en op de werkplek zelf eten, niet in het bedrijfsrestaurant.
Maatregels hangen op elk prikbord in het bedrijf, op deuren, in toiletten etc., + e-mail naar iedereen + brief met de post naar iedereen...
We mogen wel de veiligheidsvoorschriften niet negeren zoals het vasthouden van de trapleuning, maar ik neem aan dat we daar nog een handschoenenvoorschrift voor krijgen eens het pandemic action plan in werking treedt en we onze biosecurity kit ontvangen.![]()
Shell toevallig?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:32 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Papieren handdoeken.
Geen handen schudden.
Wie kan werkt thuis.
Lunchpakket meebrengen en op de werkplek zelf eten, niet in het bedrijfsrestaurant.
Maatregels hangen op elk prikbord in het bedrijf, op deuren, in toiletten etc., + e-mail naar iedereen + brief met de post naar iedereen...
We mogen wel de veiligheidsvoorschriften niet negeren zoals het vasthouden van de trapleuning, maar ik neem aan dat we daar nog een handschoenenvoorschrift voor krijgen eens het pandemic action plan in werking treedt en we onze biosecurity kit ontvangen.![]()
Neequote:
Oi das wel beter thuis werkenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:32 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Papieren handdoeken.
Geen handen schudden.
Wie kan werkt thuis.
Agis callcentre?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Ok, bij ons op het werk het eerste ziektegeval.Andere afdeling, ander gebouw en ze is uiteraard thuis maar het is toch een tikkie dichterbij. Aan de andere kant, hoe eerder je het krijgt hoe beter denk ik, voordat het muteert tot iets gevaarlijkers, toch?
Overal flyers nu, verder nog geen paniek hoor
de posters niet gelezen? Je draait de kraan dicht met de papieren handdoek die je eerst neemt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:53 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Tja, je wast je handen na toiletbezoek. Vervolgens draai je de kraan dicht, die je met met vieze handen hebt open gedraaid....
En daarna pak je de oh zo schone deurklink weer beet en loopt de toiletruimte weer uit. Tot slot open je weer de toegangsdeur naar je werkplek.
Helpt n flesje desinfecterend middel niet beter als je weer achter je pc gaat zitten?
Bij ons ben je een week niet welkom. Maar volgens mij ben je niet meer besmettelijk na 2 dagen nadat je zelf ziek bent, dus 4 dagen lijkt mij ook logischer (maar een week realistischer in het kader van uitzieken)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:19 schreef Bilderberger het volgende:
Ik werk bij een bedrijf dat onderdeel is van TNT en er hangen bij ons op de toiletten memo's waarop staat:
- extra vaak handen wassen
- gebruik wegwerpzakdoekjes bij niezen en hoesten
- als je op vakantie gaat naar bepaalde landen moet je dit melden
- als je mexicaanse griep hebt moet je 4 dagen thuis blijven
Minimaal een week thuisblijven als je griepsymptomen vertoont is bij ons de regel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Bij ons ben je een week niet welkom. Maar volgens mij ben je niet meer besmettelijk na 2 dagen nadat je zelf ziek bent, dus 4 dagen lijkt mij ook logischer (maar een week realistischer in het kader van uitzieken)
smaken die een beetje?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:19 schreef Natalie het volgende:
M'n vriend heeft alcoholdoekjes geritseld. Neem ze maandag mee naar 't werk
En vervolgens loop je langs de groenteafdeling bij de AH de rest van de buurt aan te steken...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Dat thuisblijven is leuk verzonnen maar volgens mij ben je al besmettelijk vóór je ziek wordt. En dan heb je dus fijn al een hoop collega's aan kunnen steken
Ben benieuwd of ze dat op meer plekken gaan invoerenquote:
Je zou toch denken dat de handvatten van mandjes en winkelwagens wat vaker schoongemaakt zouden worden, om maar eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:24 schreef Rikketik het volgende:
Bij ons in de supermarkt zijn voor zover ik weet nog geen voorzorgsmaatregelen getroffen. Las laatst wel iets over dat het personeel tegenwoordig moet niezen in zakdoekjes (joh!) en vaker de pinautomaten e.d. moet schoonmaken (in het kader van extra hygiëne). Dat zou dan gelden voor alle supermarkten in het land.
Schijnt één of ander filiaal van de Jumbo al mee bezig te zijn, die geven iedere klant desinfecterende doekjes mee zodra ze de winkel binnenlopen. Op zich geen slecht idee. Al lijkt het me eerlijk gezegd dweilen met de kraan open, want als je nagaat hoeveel klanten iets uit de schappen pakken en het vervolgens weer terugzetten... kun je dat ook allemaal lopen schoonmaken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:28 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat de handvatten van mandjes en winkelwagens wat vaker schoongemaakt zouden worden, om maar eens wat te noemen.
Dat is gewoon goor, iedereen gaat dus bij jullie naar het toilet en wast zijn handen zonder zeep of helemaal niet?quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:17 schreef Injetta het volgende:
Geen richtlijnen, bij de kranen staat niet eens zeep.
Tja.. vind ik dus ook. Ik heb het vandaag meteen maar aangekaart dat er toch minimaal zeep moet komen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:13 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat is gewoon goor, iedereen gaat dus bij jullie naar het toilet en wast zijn handen zonder zeep of helemaal niet?
Plus opnieuw het verhaaltje van handen wassen en zo:quote:• De zeep van de zeepdispensers in toiletten en pantry’s zal worden vervangen door antibacteriële zeep;
• Aanvullende schoonmaakwerkzaamheden (dagelijks legen van de prullenbakken, schoonmaak van deurklinken, kranen, trapleuningen, liftknopjes, handgrepen, koffieautomaten, etc.) zullen ingepland worden;
• Hand-, thee & vaatdoeken zullen tijdelijk niet beschikbaar zijn in de pantry’s. Hiervoor in de plaats kan gebruik gemaakt worden van Tork hygiëne papier. Daarnaast zal er extra aandacht zijn voor het tijdig vervangen van de handdoekrollen in de toiletten. Mocht je zelf een “lege” handdoekautomaat aantreffen, meldt dit dan via de Service desk;
• Alcoholvrije Multi reinigingsdoekjes voor het schoonmaken van telefoon, toetsenboord, muis, MFP en harde oppervlakken zijn door de secretaressen te bestellen bij Staples - artikelnummer 720414 (¤3,73 / 70 stuks).
Hier op mijn afdeling is nog niemand ziek en ik heb ook niet gehoord dat er al zieken zij op andere afdelingen. Ik ken helemaal niemand met de griep.quote:• Bedek je mond bij niezen of hoesten;
• Gebruik papieren zakdoeken of tissues bij niezen, hoesten en snuiten;
• Gebruik papieren zakdoeken en tissues eenmalig en gooi deze na gebruik in de prullenbak;
• Was je handen regelmatig met water en zeep en droog je handen vervolgens goed af;
• Raak zo min mogelijk mond, ogen of neus aan;
• Ventileer werk-, woon- en slaapruimten regelmatig;
• Blijf thuis bij griepverschijnselen en neem direct contact op met de huisarts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |