Gevolgd door een link van de kleine (oude) versie van dit frame, welke is opgeslagen door een poster op de file server van ATS: http://files.abovetopsecret.com/uploads/ats34068_5564.jpgquote:I looked up the original Apollo image from NASA (AS11-38-5564) and it really doesn't look like the same area that holloworbs claims to be Pythagoras.
Hier heb ik een antwoord op terug gekregen.. en wat blijkt: inderdaad, gewijzigde foto's.quote:I have a question about a picture you have.
I have noticed that frame AS11-38-5564 has changed since I last looked (about 2 months ago).
Not only is there a 3mb high resolution version back online. But also the brightness has been enhanced.
Is there a reason for NASA changing and editing the picture? It doesn’t resemble the old version, while the frame number is still the same.
Tja, verbijsterende LPI processing, die verwijdert gewoon even structuren....quote:Higher resolution scans from NASA were made available to LPI. LPI processed the images for contrast enhancement
for better viewing and image quality.
We hope you enjoy these improvements.
Respect voor je werk, ziet er idd allemaal vaag uit en je animatie's zijn zeer helder.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:24 schreef Doler12 het volgende:
Why the fuck zullen Aliens iets bouwen op de maan? Dit is gewoon bullshit
Bedankt, ben blij dat het helder overkomt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:37 schreef Bill_E het volgende:
Respect voor je werk, ziet er idd allemaal vaag uit en je animatie's zijn zeer helder.
Stof tot nadenken.
Nee, misschien niet helemaal duidelijk, maar dat is de foto waar het mee begon, ik kwam die toevallig tegen tijdens het surfen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:51 schreef Bill_E het volgende:
even een vraag nog.. De eerste foto waar de structuur duidelijk op te zien is. Heb je die van de nasa site?
Daarmee bedoel ik is het niet mogelijk dat dit een fotoshop is?
Moet je nagaan, je streelt me ego!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:00 schreef Remake het volgende:
dit is dus die hi-res foto,
http://www.lpi.usra.edu/r(...)int/AS11/38/5564.jpg
maar waar liggen de remains van die tempel dan?
Ik ka het op de high res foto niet terugvinden.
Ik snap wat je bedoelt ik heb daar zelf ook over na zitten denken... maar.. ik kan niet anders concluderen dan dat hij echt is. Die fout, i.v.m. alle detals, zou te dom zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:07 schreef Bill_E het volgende:
Ik twijfel een beetje aan de "echtheid" van je eerste foto
Even een beetje met filters gespeeld en dan zie je duidelijk waar ik aan twijfel.
De onderste rand is erg onnatuurlijk in mijn ogen
[ afbeelding ]
Nee ik heb me post ook aangepast ik wil namelijk niet overkomen alsof er geen andere mogelijkheden zijn, maar ik heb nog meer in pettoquote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:21 schreef Bill_E het volgende:
Dat laatste argument is is idd erg sterk. Ik wil je werk trouwens niet afkraken, maar ik wil wel kritisch blijven![]()
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het wel raar is dat Nasa al hun oude werk ineens aan het "oppoetsen" is
De meeste hier zien het op een plaatje, geschoten van een km afstand niet eens!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:26 schreef Remake het volgende:
Als je echt 100% proof voor jezelf wil regel je even een telescoop
Toch wel... ik verdoe mn tijd namelijk nietquote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:46 schreef Ticker het volgende:
Zo snel mogelijk het topic door scrollen heeft geen enkele zin.
Nee, ik heb deze zelf gemaakt ToT.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:34 schreef ToT het volgende:
Ticker, even 2 vragjes:
1) Waarom kon dit niet bij het centrale topic in?
2) Ehhh...deze plaatjes heb ik vaker voorbij zien komen? (Maken andere mensen er ook gebruik van?)
[ afbeelding ]
Deze wordt bijvoorbeeld gebruikt in combinatie met een filmpje die tijdens een ruimtewandeling is gemaakt of vanuit de spaceshuttle of zo; je ziet dan een ruimtevaartuig-achtig-iets voorbij schieten, en dat wordt dan vergeleken met dit plaatje.
Haha dit is kick!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:55 schreef vanhal het volgende:[ afbeelding ]
Onder de pijl de plek waar de piramide zou moeten staan. Mijn punt hiermee is dus dat we nu 2 foto's van de plek waarop de piramide zou moeten staan hebben. foto's 5566 en 5568. Op 5568 kun je een in foto met een detail andere belichting bekijken, en zie je dat de de heuvel waarop de piramide zou moeten staan een zacht glooiende heuvel is.
De foto 5568 heeft wat minder contrast dan de foto 5564. Dat heeft te maken met de hoek waarop het landschap is gefotografeerd, maar ook omdat de foto meer licht lijkt te vangen van de zon. Daardoor lijken schaduwen minder krachtig.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:12 schreef Ticker het volgende:
Zie je trouwens ook dat de kwaliteit van deze minder is dan die van mijn!
Waarom zijn de schaduwen niet zo extreem zwart als bij die ander
Ze waren toch allemaal onder een DPI processing gegaan, of was misschien deze minder belangrijk voor ze om dat er minder aandacht op internet aan is geschonken?![]()
Ik heb helaas geen tijd om perfect uit te wijden, ik ben er vandaag heel de dag niet, bestuurd mijn foto even en kijk de punten die ik aangeef, je bevestigd mijn topic met je plaatje!
Nee?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:17 schreef vanhal het volgende:
Nee, de dingen die jij erin ziet maken het voor mij niet de objecten waarvan jij zegt dat ze zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidoliequote:Pareidolie
Pareidolie of pareidolia is een psychologisch verschijnsel, een vorm van illusie waarbij iemand een zodanige interpretatie van onduidelijke of willekeurige waarnemingen heeft, dat hij hierin herkenbare dingen meent waar te nemen. De naam is afkomstig van het Griekse para (naast) en eidolon (beeld).
De reden voor het verschijnsel ligt er waarschijnlijk in dat de hersenen behoefte hebben om verbanden tussen gegevens te leggen, ook als deze er eigenlijk niet zijn. Hierbij moet vooral gedacht worden aan het herkennen van patronen die op gevaar kunnen wijzen, zoals het silhouet van een roofdier. De kosten van het zien van te veel gevaar (een vals-positief) zijn gering ten opzichte van het niet zien van een gevaar - dit kan iemand het leven kosten. Pareidolie ontstaat dus uit vals-positieven van de menselijke patroonherkenning. Het is een vrij alledaags verschijnsel, dat niet met hallucinaties verward moet worden.
Net als bij de graafmachine, Ticker!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie
Dan heeft NASA toch zijn best gedaan om de mensen te doen geloven dat de nieuwe foto's leidend zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:25 schreef vanhal het volgende:
Waarom is dat een brug? Het kunnen toch ook gewoon glooiingen zijn?
Je moet bij het bekijken van de foto's jouw referentiepunt even vergeten. Jouw referentiepunt die je gebruikt om de foto's te interpreteren is de piramide. Maar je moet de foto's als foto's op zich bekijken. Dan kun je bekijken wat je ziet, en van daaruit conclusies trekken.
De brug die jij ziet zijn in mijn ogen gewoon glooiingen.
Of is dit net als in de JFK discussie waar je feiten niet wilt zien? En vervolgens boos wordt.quote:
Maar het probleem in jouw verhaal is dat je niet de oorsprong van jouw piramide foto weet. Het kan maar zo zijn dat die piramide foto een bewerking van iemand is. 1 of andere grapjas die er een piramide op fotoshopt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dan heeft NASA toch zijn best gedaan om de mensen te doen geloven dat de nieuwe foto's leidend zijn.
Je mist vervolgens wel een heel punt dat iemand dus in die glooingen wat anders zag en toen een hele piramide in exacte proporties is gaan shoppen? En waarom juist dit punt, heb je daar een verklaring voor?
Nee vanhal, onmogelijk, maar goed dit zou een discussie kunnen zijn voor eeuwig, ik breidt dit natuurlijk weer verder uit je hebt me weer genoeg stof gegeven om mijn punt verder mee bij te zetten!
Thanks daarvoor!(en dat is niet sarcastisch bedoelt!!! )
Ook al was de foto wel van NASA oorsprong, bewijst het nog niets. Met veel fantasie kan ik er inderdaad iets in zien dat lijkt op een ruwe piramidevorm. Maar dat is op zich niet bijzonder.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:48 schreef Remake het volgende:
Zonder NASA oorsprong van die piramide foto van TS is alles eigenlijk gewoon gebakken lucht
Hmmm ik kan het filmpje niet meer terugvinden, maar ik weet wel dat de voorkant van het schip erg sterk leek op deze:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee, ik heb deze zelf gemaakt ToT.
Heb de PSD's.
En welk filmpje bedoel je, ik twijfel namelijk of dit wel echt zo is.
Tevens was dit topic waardig gezien de uitgebreide discussies die ernog verder om heen gaan draaien, en had ik allang aangegeven dat ik hem zou gaan plaatsen.
Iedereen met een andere visie en kijk kan toch gewoon verder in het centrale topic.
Ik denk dat je mijn punt ook perfect snapt, ik citeer even jezelfquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maar het probleem in jouw verhaal is dat je niet de oorsprong van jouw piramide foto weet. Het kan maar zo zijn dat die piramide foto een bewerking van iemand is. 1 of andere grapjas die er een piramide op fotoshopt.
Kijk, een piramide op een landschap fotoshoppen kan ik ook:
Foto die ik heb gebruikt:
http://msaqqara.free.fr/images/behenoupyrsat.jpg
Resultaat:
[ afbeelding ]
Snap je mijn punt? Wat is de oorsprong van jouw piramide foto?
Vervolgens soep je de foto, en zet je exact op de juiste (nihiel zichtbare) lijnen waar het dak zich moet bevinden, deze piramide structuur.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:17 schreef vanhal het volgende:
Nee, de dingen die jij erin ziet maken het voor mij niet de objecten waarvan jij zegt dat ze zijn.
Nee, ik neem je niet in de maling. Kijk even naar m;n post met de anu gifs.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn punt ook perfect snapt, ik citeer even jezelf
[..]
Vervolgens soep je de foto, en zet je exact op de juiste (nihiel zichtbare) lijnen waar het dak zich moet bevinden, deze piramide structuur.
Die zelfs wat weg heeft van het dak, maar de lijnen zijn in jouw geval muren.
Je spreek jezelf dus tegen, aan de ene kant doe je jouw best om te laten zien dat er niets is, zoals door de andere foto's uit de reeks te laten overlappen, maar in jouw zoektoch naar ontkenning vergeet je dat het trap gedeelte niet eens weg is gehaalt.
En nu vallen de punten die eerder zijn aangehaald, zoals het dak, jou weer wel op.
Vreemd, zit je me expres in de maling te nemen? Want dat is jammer volgens mij zouden we meer uit deze discussie kunnen halen dan elkaar voor leugenaar uit maken.
Ik snap je punt, de bron is onbekend, ook dat heb ik nu meerdere malen aangegeven, en staat helemaal beschreven in de inleiding, vervolgens is het ook nog eens gevraagd door iemand vanacht, waarop is geantwoord, dat ik de oorsprong niet weet.
Ik acht het mysterie van de bron dus ook niet belangrijk en zal als ik terug kom op de overige foto ook de overeenkomsten eruit halen.
Er is namelijk gewoonweg slechts gesoept. Zonde voor hun, mooi voor ons.
Vergeet ook niet dat deze foto uit 2002 stamt, je probeert met technieken van een dikke 7 jaar verder, een punt te maken dat dit na te maken is.
Ja, het zou wat zijn als we het niet konden.
Je maakt de omgekeerde fout die NASA maakte.
NASA heeft ik de begin jaren van de ruimtevaart te veel moeite gehad met het wegwerken van de foto's en nooit stil gestaan bij het feit dat we tegenwoordig allemaal fotoshop op onze computers hebben staan.
De techniek is ontzettend vooruitgegaan.
Jij bewijst nu dat je dit na kan maken, tja, dan heb je in mijn ogen alleen jezelf blij gemaakt met gebakken lucht, want dat zoiets kon wisten we natuurlijk.
Schip?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmm ik kan het filmpje niet meer terugvinden, maar ik weet wel dat de voorkant van het schip erg sterk leek op deze:
De koepel kwam overigens niet echt terug in het design van het schip, maar daar was in het filmpje ook weer een wazige verklaring voor gegeven.
Deze is trouwens sneu:![]()
Hihi, je zit vandaag echt, heel, heel fout!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:05 schreef vanhal het volgende:
Ik heb hier al de oplossing. Jouw interpretatie van kraters en schaduwen klopt niet. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de graafmachine.
Kortom, jouw piramide zou bovenop krater 2 moeten staan. We hebben 2 foto's waarop krater 2 zichtbaar is, conclusie lijkt mij dat op basis van de 2 foto's er onmogelijk een piramide kan staan. Wat vind jij?
Ja, dat komt omdat jij de piramide niet uit je hoofd kunt zetten en de foto's bekijkt met die piramide in je hoofd. Kijk je naar de laatste scheve foto in die post met ani gifs, dan zie je dat rechts naast krater 2 zich een glooiing bevindt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hihi, je zit vandaag echt, heel, heel fout!![]()
Ik ga niets zeggen, je geeft me alleen maar meer bewijs voer, misschien dat iemand anders je vandaag kan tegenspreken, krater 2 zit namelijk op beide foto's exact bovenaan de trap, die is niet veranderd.
Vervolgens bevindt zich op beide foto's rechts van de krater 2, de verdoezeling van het dak.
Ik ga dit helemaal perfect laten zien, maar dit was echt mijn laatste post voor nu!
Tot ziens!
Deze reactie op BILL_E, een pagina terug. BILL_E twijfelt aan de echtheid van de foto met de piramide. Als reactie op zijn twijfel zeg je dat je niet anders concluderen dan dat de foto echt is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:10 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt ik heb daar zelf ook over na zitten denken... maar.. ik kan niet anders concluderen dan dat hij echt is. Die fout, i.v.m. alle detals, zou te dom zijn.
Tevens, waarom zou NASA de details van de fake erin laten?
DE MAANLANDINGEN WAREN NEPquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:47 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
?
korte uitleg even van iemand? of verwijzing naar een topic?
Als je Tickers versie bekijkt (die volgens mij wat selectief ‘verbeterd‘ is om de piramidestructuur uit te laten komen):quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:30 schreef vanhal het volgende:
De rechter donkere kant van krater 2 is een schaduw in een gat. Die schaduw in dat gat interpreteer jij als linkermuur van de piramide... Snap je?
Probeer je mening te onderbouwen. Op basis waarvan vind je de 1e foto een fake?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:08 schreef Bill_E het volgende:
Tja ik moet toch weer concluderen dat de eerste foto een fake is.
Zie mijn post op de eerste pagina met de foto die ik aangepast hebt.. HEt geheel is te onnatuurlijk. Toen twijfelde ik nog, en vond ik een paar argumenten van de TS wel sterk. Die zijn ondertussen niet meer geldig gezien de nieuwe foto's hierbovenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:26 schreef vanhal het volgende:
[..]
Probeer je mening te onderbouwen. Op basis waarvan vind je de 1e foto een fake?
Dat is inderdaad ook mijn mening. M.i. klopt die belichting van oorspronkelijke foto niet als het inderdaad een piramide is. Ik ben benieuwd hoe Ticker dat verklaart.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:49 schreef vanhal het volgende:
Daarnaast, foto AS11-38-5568 (http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/frame/?AS11-38-5568, highres: http://www.lpi.usra.edu/r(...)nt/AS11/38/5568.jpg) laat de specifieke omgeving vanuit een ander oogpunt met een in detail andere belichting zien. Alles klopt daarop, schaduwen, kraters etc etc.
Dat de omgeving op foto 5568 overeenkomt met 5564, laat zien dat de piramide een samenspel van schaduwen, kraters, glooiingen, heuvels en lichtinval is. Daarnaast is de originele piramide foto in openingspost expres (suggestief) ingetekend zodat het geheel nog meer op een piramide lijkt.
Dat is, na dit topic gelezen te hebben, ook mijn meningquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook mijn mening. M.i. klopt die belichting van oorspronkelijke foto niet als het inderdaad een piramide is. Ik ben benieuwd hoe Ticker dat verklaart.
Aangepastquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:55 schreef Flammie het volgende:
Ik ben ook overtuigd... door vanhal wel te verstaan..
wat een geweldige posts maakt vanhalen blijft kalm
![]()
![]()
Zijn Haar posts ontkennen is hetzelfde als beide oren dichthouden met je vingers en LALALAALLA schreeuwen hoor
quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:58 schreef vanwelleer het volgende:http://www.cmf.nrl.navy.mil/clementine/clib/
Set resolution to 1 pixel=1 kilometer.
Set latitude to -2, longitude to 311
Wat moeten we daar zien? Ik zie een pixelbrij, ondefinieerbaar...quote:
Verklaart volgens mij ook een hoop, waarom de foto nu van betere kwaliteit is.quote:Higher resolution scans from NASA were made available to LPI. LPI processed the images for contrast enhancement
for better viewing and image quality.
We hope you enjoy these improvements.
Maar misschien kun je tot die tijd antwoord geven op de vraag waarom je er zo zeker van bent dat de foto met de piramide uit je openingspost de originele onbewerkte foto is?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:56 schreef Ticker het volgende:
Nee jongens ben druk bezig hoor.
Het fijne is dat ik, hoe langer ik bezig ben met dit project, steeds meer overtuigd raak door de foute keuze van diegene, wie dan ook, die zich bezig heeft gehouden met het aanpassen van de foto's, zich heeft laten verleiden om het 'nieuwe orgineel' zo goed mogelijk te laten lijken op het oude.
Er is bijvoorbeeld een fout gemaakt in een van de punten die op dit moment totaal zwart is, ik heb het dus over een krater, links van het object.
Het is een miniscule krater, maar net als de overige krater inslagen, gewoonweg aanwezig.
Dit is de eerste keer dat ik bij het switchen tussen beide foto's erachter kwam dat deze krater op foto 2 (dus de huidige NASA foto) in is gekleurd door die absurde zwarte tinten, waar ik eerder ook al een opmerking over maakte.
Stel je voor, jij bent een hoaxer, en maakt een piramide uit een willekeurige vorm.
Waarom zou je dan kraters gaan maken, om jezelf kenbaar te maken?
Onlogisch! En iets wat over het hoofd is gezien door de NASA editor.
(hopelijk) vanavond, veel meer!
Dus, jij zegt dat het minder waarschijnlijk is dat een (amateur) hoaxer zich vergist, dan dat de met miljoenen gesponsorde NASA vol professionals zich vergist? En dat het daarom logischer is dat de foto uit je OP geen hoax is?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:56 schreef Ticker het volgende:
Stel je voor, jij bent een hoaxer, en maakt een piramide uit een willekeurige vorm.
Waarom zou je dan kraters gaan maken, om jezelf kenbaar te maken?
Onlogisch! En iets wat over het hoofd is gezien door de NASA editor.
Dat heb ik eigenlijk al vermeld waarom dat mijn gevoel is. Mijn gehele openings post is daartoe een uitleg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:14 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maar misschien kun je tot die tijd antwoord geven op de vraag waarom je er zo zeker van bent dat de foto met de piramide uit je openingspost de originele onbewerkte foto is?
De hoaxer vergist zich in wat?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dus, jij zegt dat het minder waarschijnlijk is dat een (amateur) hoaxer zich vergist, dan dat de met miljoenen gesponsorde NASA vol professionals zich vergist? En dat het daarom logischer is dat de foto uit je OP geen hoax is?
Volgens mij bedoel je nu, dat de 2e foto van NASA aantoont dat deze anders is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:45 schreef vanhal het volgende:
Maar je hebt 2 foto's waarbij de plek van de piramide vanaf 2 verschillende punten wordt gefotografeerd. Beide foto's laten de plek goed zien, bovendien komen de positie van de objecten (kraters/schaduwen etc) op beide foto's overeen. Hoe verklaar je dat dan?
Ja, maar met de uitleg die ik heb gezien heb ik nergens een vergissing ‘in een willekeurige krater’ gezien. Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:42 schreef Ticker het volgende:
De hoaxer vergist zich in wat?
In het maken van willekeurige kraters?
Dat is namelijk nu je insteek. Onlogisch, vind je niet?
Nog niet komt wel, dat maakt het juist zo leuk, ik heb deze ook pas ontdekt nadat jij me wees op de linker muur, en ik me specifiek ben gaan focussen op die punten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar met de uitleg die ik heb gezien heb ik nergens een vergissing ‘in een willekeurige krater’ gezien. Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt.
Ik weet niet waarom ik het niet gek vind dat er pyramides op de maan staan, het is echter wel zeer interessant!quote:Apollo 17 NASA Lunar photograph AS17-136-20680 which purportedly shows a sunstruck over-exposed frame has now been reexamined with new contrasting techniques and appears to show a pyramid.
Uh, en als ik dan dat hele verhaal lees, en lekker gemaakt wordt, en op de onderste link klik, dan krijg ik:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:18 schreef francorex het volgende:
[ afbeelding ]
The smoking gun?
http://www.enterprisemission.com/SmokingGun.htm
$3,95 maar! Het lijkt zowaar op spam.quote:For only $3.95 per month, anyone truly interested in joining a conversation that could change the course of history -- around the most important issue of our time --- can join the new Enterprise Mission discussion.
En als je niet betaalt, ben je "niet echt geinteresseerd"quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Uh, en als ik dan dat hele verhaal lees, en lekker gemaakt wordt, en op de onderste link klik, dan krijg ik:
[..]
$3,95 maar! Het lijkt zowaar op spam.
Ja, en?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:07 schreef Salvad0R het volgende:
http://www.disclose.tv/me(...)nt_Buildings_Filmed/
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:38 schreef Ticker het volgende:
7 word pagina's en counting..![]()
morgen weer verder!
Maar serieus, wat is er te vinden achter die inlog?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:19 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
MIJN WELGEMEENDE EXCUSES OH ALMACHTIGE HAL .
Het is een filmpje van astronauten op de maan, die tussen gebouwen door lopen, uit 1969.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar serieus, wat is er te vinden achter die inlog?
Ook weer zoiets. Hoe weet jij nou dat informatie achtergehouden wordt? Informatie die achtergehouden wordt is er niet, dus daar kun je het bestaan ook niet van weten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:05 schreef Salvad0R het volgende:
Het kan natuurlijk een studioopname zijn, zoals vaker gebeurd is.
Maar gezien de belachelijke hoeveelheid informatie die bewust verborgen wordt gehouden geef ik het filmpje een kans dat het authentiek is.
Kap is met dit topic vol spammen, bedoelde het puur voor de OP.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is een filmpje van astronauten op de maan, die tussen gebouwen door lopen, uit 1969.
screenshot:
[ afbeelding ]
astronaut rechtsonder.
Dat is nogal een nonsens stelling. Je kan weten dat er informatie achtergehouden wordt als het officiele verhaal niet voldoet, zoals bijvoorbeeld bij de moord op John Fitzgerald Kennedy.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:05 schreef vanhal het volgende:
Vaag, ik kan er weing uit op maken.
[..]
Ook weer zoiets. Hoe weet jij nou dat informatie achtergehouden wordt? Informatie die achtergehouden wordt is er niet, dus daar kun je het bestaan ook niet van weten.
Aha. Een Spaanse televisieshow uit de jaren '50 ofzo?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kap is met dit topic vol spammen, bedoelde het puur voor de OP.
Dat is trouwens een opname van een spaanse televisie show over hoe het eruit zou zien als er op de maan een basis zou zijn.![]()
![]()
Ja, maar ik ben eigenlijk nu pas concreet bezig met een antwoord op jouw 2 foto versies.quote:
Wanneer je aannames doet dan betekent het nog niet dat er daadwerkelijk info achtergehouden wordt. Dat is mijn ervaring in de 9/11 discussies.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat is nogal een nonsens stelling. Je kan weten dat er informatie achtergehouden wordt als het officiele verhaal niet voldoet, zoals bijvoorbeeld bij de moord op John Fitzgerald Kennedy.
Of dat verhaal van die broncode-dude uit Eindhoven.
Of het hele verhaal van 9/11.
Of de rest van alle crap wat er gaande is.
Jij betwijfelt of er informatie achter wordt gehouden betreffende 11 september 2001?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:18 schreef vanhal het volgende:
[..]
Wanneer je aannames doet dan betekent het nog niet dat er daadwerkelijk info achtergehouden wordt. Dat is mijn ervaring in de 9/11 discussies.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je andersdenkenden voor gek verklaart.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jij betwijfelt of er informatie achter wordt gehouden betreffende 11 september 2001?
Dan betwijfel ik jouw geestelijke gesteldheid.
Maar goed. Andere keer, ander topic.
Eens.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je andersdenkenden voor gek verklaart.
Wat jij voor waar aanziet kan een ander heel anders zien.
Er is maar 1 waarheid.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:18 schreef vanhal het volgende:
Pfoei, wat een lappen tekst zeg!
Eerste wat me te binnen schiet: lijnen/figuren/samenspel van schaduwen en lichtinval zijn multi-interpreteerbaar. Het is maar net wat je erin WIL zien.
Ja, en dat heb ik immers aangetoont.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:15 schreef vanhal het volgende:
Hoe dan? Want dat NASA de foto's bewerkt is een veronderstelling die je doet. Toch?
Maar nog even, hoe weet je zeker dat de foto met de piramide die je in de openingspost laat zien authentiek -en dus niet bewerkt- is?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef Ticker het volgende:
Ja, en dat heb ik immers aangetoont.
Vooral de verdwenen kraters, licht effecten plus niet kloppende kijkhoek is een lachertje.
Realistisch gezien.. onmogelijk dat dit door een hoaxer erin is gestopt, te stom van NASA dat ze het eruit hebben gefilterd door te veranderen.
Maargoed, ik herhaal wat ik in me 'werkstuk' () heb geschreven.
Ik hoop dat je hem nog leest, voordat je conclusies zal trekken.
Ja, nou ja ik heb je reacties globaal doorgelezen, in je laatste reactie zeg je dit:quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:27 schreef Ticker het volgende:
Euh.. Vanhal... om dat aan te tonen heb ik nu pagina's vol met tekst geschreven..
Maar een hard bewijs dat die foto daadwerkelijk geshopped is zie ik niet. Het zijn veronderstellingen die je doet. Net als dat ik niet hard kan maken dat de foto's NIET geshopped zijn (ik kan er alleen maar vanuit gaan dat de foto's die NASA ons laat zien genuine zijn), kun jij niet hard maken dat de foto's WEL geshopped zijn. Toch? Met andere woorden, het zijn toch veronderstellingen die je doet, onderbouwd door de punten die je in je reacties geeft?quote:Ik ben van mening dat hier weer geshopped is. De foto is zijwaarts genomen, en is samengevoegd met een andere foto, om het verschil te compenseren en de illusie te wekken dat we naar een zand duin kijken is er gewoonweg gesoept.
De gehele inval hoek klopt niet. Probeer eens wat minder sceptisch het topic te lezen en te begrijpen waar ik het over heb. Dat is geen onterechte kritiek, maar ik ben baanbrekend bezig door een belangrijke kwestie aan te snijden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:32 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, nou ja ik heb je reacties globaal doorgelezen, in je laatste reactie zeg je dit:
[..]
Maar een hard bewijs dat die foto daadwerkelijk geshopped is zie ik niet. Het zijn veronderstellingen die je doet. Net als dat ik niet hard kan maken dat de foto's NIET geshopped zijn (ik kan er alleen maar vanuit gaan dat de foto's die NASA ons laat zien genuine zijn), kun jij niet hard maken dat de foto's WEL geshopped zijn. Toch? Met andere woorden, het zijn toch veronderstellingen die je doet, onderbouwd door de punten die je in je reacties geeft?
Ik haal deze tekst even uit je reactie aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:10 schreef Ticker het volgende:
Vervolgens wil ik afsluiten met mijn reactie op Vanhal.
Wat ik heb gedaan is beide foto’s naast elkaar geplakt.
Ik heb de stukken naast elkaar gezet die van belang zijn.
Zoals je hieronder kan zien heb ik met kleuren, belangrijke punten aangeduid, om het verschil van locatie te laten zien.
De conclusie die ik kan trekken is dat we op foto frame met eind nummer 58 (de frame waarmee jij kwam) we lager bij de grond zitten, en een stuk meer naar links. Nee niet een stuk meer, om precies te zijn zitten we zo goed als exact voor het object!
[ afbeelding ]
Wat zien we:
Om te beginnen achteraan, de lange rode lijn.
Deze is veel minder uitgerekt op de linker foto (de recentere), dit komt niet alleen omdat we ons zo goed als direct voor de krater bevinden, maar ook omdat de helling vanwaar we kijken een stuk minder hoog is geworden. Indien deze foto, dus net zoals het nummer aangeeft, later is genomen, is het voertuig gaan landen dan wel lager gaan vliegen.
Als je de grote krater in het midden hebt, komen daar 2 lijnen vandaan. Een blauwe en een groene lijn, deze bevinden zich op de oude foto schuin voor ons, en kunnen we direct aan kijken.
Op nummer 58 zijn deze lijnen direct voor ons gezichtsveld, alleen bekijken wij de lijnen, van de zijkant.
Onderaan de foto heb ik 2 kraters omcirkeld. Op de oude frame zijn deze kraters rechts van ons, op de recente zijn wij ze zelfs een beetje gepasseerd.
Oké en dan nu waar het om gaat, de plek van de piramide. Wat ik heb gedaan, is een exacte lijn getrokken op de ‘heuvel’ ofwel de voorste trap naar het complex toe, zoals ik al eerder heb aangegeven bevind deze heuvel zich nog exact, maar is er wel een stuk minder detail zichtbaar omdat het contrast van frame 58 heel anders is dan die op 54.
Maar hier klopt iets niet! Als we hebben opgemerkt dat alle lijnen zijn gaan draaien, hoe kan deze licht blauwe lijn zich nog verder naar rechts toe hebben uitgeweken!?
Onmogelijk!
De gehele plek is met ons meegedraaid! Laat dat nou een toeval zijn dat het precies deze plek moet zijn waar weer iets niet mee klopt.
Indien je niet geloofd dat ik exact dezelfde plek heb gebruikt, klik dan even de foto aan zodat je een grote duidelijke versie hebt.
Zoals je ziet heb ik naast de lichtblauwe lijn, 2 pijltjes gezet. Deze pijltjes wijzen 2 kraters aan, die naast de lijn liggen.
Hieronder zonder de lijn om te laten zien dat ik niet lukraak lijnen ben gaan trekken, tevens heb ik het contrast van frame 58 wat verhoogd om de details eruit te halen:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet klopt hier dus geen kant van.
Ik had bij die foto juist het gevoel dat de donkerblauwe lijn verschillend ingetekend is. Links loopt deze eigenlijk over twee kleinere kratertjes, rechts loopt-ie er duidelijk langs.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:47 schreef Ticker het volgende:
*let op, ik zal vanmiddag een fout halen uit deze foto.
De achterste rode lijn loopt niet naar exact dezelfde krater.
Gelukig maak dit verder niets uit voor de theorie, maar is een kleine opmerking waar ik zojuist achter kom!
Nee, maar dat klopt wel, en dat laat ook zien dat de foto's gewoon kloppen. De start- en eindpositie van die blauw lijn is op dezelfde foto's hetzelfde. Echter, de middelste krater bevind zich op foto 68 onder de blauwe lijn terwijl die krater op foto 64 links 'achter' de blauwe lijn ligt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik had bij die foto juist het gevoel dat de donkerblauwe lijn verschillend ingetekend is. Links loopt deze eigenlijk over twee kleinere kratertjes, rechts loopt-ie er duidelijk langs.
Ik denk dat je op de verkeerde dingen let.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik had bij die foto juist het gevoel dat de donkerblauwe lijn verschillend ingetekend is. Links loopt deze eigenlijk over twee kleinere kratertjes, rechts loopt-ie er duidelijk langs.
Dat twijfelen over de foto's geldt voor beide. Die van Ticker kunnen gesoept zijn, die NASA online heeft staan ook.quote:[b]Op donderdag 6 augustus 2009 09:32
Maar een hard bewijs dat die foto daadwerkelijk geshopped is zie ik niet. Het zijn veronderstellingen die je doet. Net als dat ik niet hard kan maken dat de foto's NIET geshopped zijn (ik kan er alleen maar vanuit gaan dat de foto's die NASA ons laat zien genuine zijn), kun jij niet hard maken dat de foto's WEL geshopped zijn. Toch? Met andere woorden, het zijn toch veronderstellingen die je doet, onderbouwd door de punten die je in je reacties geeft?
Dat zeg ik toch in dat stukje wat je quote?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:45 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat twijfelen over de foto's geldt voor beide. Die van Ticker kunnen gesoept zijn, die NASA online heeft staan ook.
Het was ook geen verwijt. Maar ik kreeg de indruk dat ticker en jij hier niets van aantrokken en toch vochten om "gelijk". Sort of.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:11 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch in dat stukje wat je quote?
Als ik Ticker goed begrijp heeft hij nu juist aangetoond dat die oorspronkelijke foto wel de goede is, omdat de andere allemaal geshopt zijn, maar er zijn een paar restjes van te zien, en die duidt hij uit.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:15 schreef vanhal het volgende:
Daar staat of gaat dit hele topic mee. De oorspronkelijke piramide-foto is nu basis voor het 'geloof' dat die piramide op de maan staat en dat de huidige NASA foto's gemanipuleerd zijn. Terwijl de oorsprong van die piramide onbekend is.
Mwa, niet onomstotelijk, mij betreft.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef Iblis het volgende:
Als ik Ticker goed begrijp heeft hij nu juist aangetoond dat die oorspronkelijke foto wel de goede is, omdat de andere allemaal geshopt zijn, maar er zijn een paar restjes van te zien, en die duidt hij uit.
Ik heb me ook nog niet laten overtuigen (heb het ook nog niet in detail bestudeerd), maar meer dat wat Ticker betreft (denk ik) de zaak nu wel afgedaan is of die eerste foto echt is of niet. Daar gaat hij niet per se van uit in z'n betoog.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:38 schreef vanhal het volgende:
[..]
Mwa, niet onomstotelijk, mij betreft.
Tuurlijk, hij heeft zijn visie erop zo goed mogelijk onderbouwd dmv de afbeeldingen met markers die hij heeft gepost in zijn reacties, maar nogmaals, je kunt in elk lijntje, heuvel, schaduw of lichtinval wel IETS zien.
Zijn bewering is gebaseerd op die ene piramide foto dat de foto's die NASA nu toont bewerkt zijn. Zijn basis is dus steeds die ene piramide foto, terwijl de herkomst van die foto mij niet duidelijk is.
Daarnaast, wat hij als onmogelijk ziet, zie ik als niet onmogelijk.
Volgens mij doet hij zijn beweringen op basis van die ene piramide foto. Die piramide foto gebruikt hij als referentie bij andere foto's. Zonder die piramide foto is er geen piramide. Maar omdat die piramide foto er is en de huidige NASA foto's geen piramide laten zien, moeten de huidige NASA foto's wel bewerkt zijn, want immers, die piramide foto bestaat. Hij redeneert steeds terug naar die piramide foto.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:43 schreef Iblis het volgende:
Ik heb me ook nog niet laten overtuigen (heb het ook nog niet in detail bestudeerd), maar meer dat wat Ticker betreft (denk ik) de zaak nu wel afgedaan is of die eerste foto echt is of niet. Daar gaat hij niet per se van uit in z'n betoog.
Ik reageer inhoudelijk > weet jij waar die "piramide-foto" waardoor jij begonnen bent met dit onderzoek vandaan komt? Staat ie als zodanig online bij NASA of heb je deze via een andere site gevonden?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:24 schreef Ticker het volgende:
Moeilijk he, inhoudelijk reageren.
Was te verwachten.
Flauw dat je zegt dat het te verwachten was. Je hebt een monster reactie geplaatst met tig punten waarbij je niet zomaar even op elk punt inhoudelijk kunt reageren.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:24 schreef Ticker het volgende:
Moeilijk he, inhoudelijk reageren.
Was te verwachten.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik reageer inhoudelijk > weet jij waar die "piramide-foto" waardoor jij begonnen bent met dit onderzoek vandaan komt? Staat ie als zodanig online bij NASA of heb je deze via een andere site gevonden?
Daar ben ik benieuwd naar
quote:Enkele maanden geleden ben ik op internet het volgende plaatje tegengekomen:
Hoewel dit object voor de een wat meer boekdelen spreekt dan de ander, betrof het in mijn ogen een duidelijke structuur.
Het probleem met dergelijk plaatjes, is dat men er vaak niet langer dan 3 seconden naar kijkt, en vervolgens zijn mening klaar heeft. Het gevolg is dat men in die enkele seconden ofwel naar een lichtspel heeft zitten kijken, wat in feite niet het onderwerp van de foto is, of de oplettende kijker merkt 'iets' op, dit kan een vorm zijn die niet natuurlijk is, danwel direct het onderwerp van het plaatje.
Hierdoor wordt of de interesse groter, of zal de interesse direct afgebroken wordt, waardoor overige details niet meer gezien worden. Totaal afhankelijk waar je naar kijkt en hoe jouw interesses liggen m.b.t tot het onderwerp.
Ik vraag je bij deze jouw interesse en met een frisse en open kijk dit topic te bezichtigen.
Ik zal aan de hand van details uitleggen waarom ik ervan overtuigd ben, dat we hier met een originele foto te maken hebben, plus dat de Amerikaanse ruimtevaart maatschappij, NASA, ons bewust informatie achterhoudt over dergelijke structuren op de maan. Indien je na deze laatste zin, denkt.. "huh, structuur, plaatje?" Wees niet bang, ik zal het compleet uit leggen.
Aangezien er in de eerste instantie geen duidelijke informatie over het object gevonden kon worden, heb ik de eigenschappen van het plaatje opgevraagd, hieruit bleek, dat de bestandsnaam een NASA foto ID nummer bevatte: AS11-38-5564
Deze NASA ID nummers geven informatie van de series aan.
In dit geval gaat het om een shot gemaakt door de pioniers van Apollo 11.
Dit geeft ons een goed tijdsbestek, we praten dus over een foto ten tijde van de eerste maanlanding.
Het is een interessante foto reeks om te bekijken, alle foto's zijn gemaakt tijdens de vlucht en vanuit de shuttle:
http://www.lpi.usra.edu/r(...)og/70mm/magazine/?38
Ik ben vervolgens naar google gegaan, en dit nummer tussen de bekende " " haakjes geplaatst, om zo exacte resultaten te boeken.
Enkele hits naar foto pagina’s en forum discussies, maar geen ‘high resolution’ foto.
Vervolgens gekeken tussen de 'afbeeldingen' sectie van google, ook daar kwam ik alleen deze foto met het structuur tegen, of een verkleinde versie van het frame waaruit deze structuur gevonden moest zijn. Mijn volgende poging was het natrekken van informatie op de sites die dit exacte plaatje ook hadden, maar daar stond ook niets, waar ik iets meer mee kon, ook geen links naar grote afbeeldingen.
Je zegt dit:quote:
Dus dit plaatje wat je in de openingspost hebt gepost gaf als eigenschap 'AS11-38-5564'? Welke eigenschappen bedoel je?quote:Aangezien er in de eerste instantie geen duidelijke informatie over het object gevonden kon worden, heb ik de eigenschappen van het plaatje opgevraagd, hieruit bleek, dat de bestandsnaam een NASA foto ID nummer bevatte: AS11-38-5564
Was niet tegen jou Vanhal, maar tegen de standaard reactie van Atuinhekje.. 'in wolken kunnen we ook figuren zien'.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:27 schreef vanhal het volgende:
[..]
Flauw dat je zegt dat het te verwachten was. Je hebt een monster reactie geplaatst met tig punten waarbij je niet zomaar even op elk punt inhoudelijk kunt reageren.
Maar los daarvan, ik heb een pagina terug om 09:56 inhoudelijk gereageerd op een deel van 1 van je reacties?
Maar ook los daarvan, en misschien kun je daar (in het kort) eens antwoord op geven, er werd al eerder gevraagd waarom je van mening bent dat de oorspronkelijke piramide-foto echt is?
Rechter muisknop.. eigenschappen!!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:32 schreef vanhal het volgende:
[..]
Je zegt dit:
[..]
Dus dit plaatje wat je in de openingspost hebt gepost gaf als eigenschap 'AS11-38-5564'? Welke eigenschappen bedoel je?
[ afbeelding ]
Okay.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:37 schreef Ticker het volgende:
[..]
Was niet tegen jou Vanhal, maar tegen de standaard reactie van Atuinhekje.. 'in wolken kunnen we ook figuren zien'.
Dacht dat me disclaimer duidelijk was en ik eis van zulke reactie dat ze gestaafd worden, dat is niet zo moeilijk. Immers fantasie figuren zijn niet aantoonbaar op een foto, alleen in het hoofd van diegene die het ziet.
Maar dat die foto niet op de NASA site te vinden was, zegt dat dan niet dat die foto ook niet van NASA af komt? En dat dus de kans groot is dat het hier om een bewerkte foto gaat?quote:Tevens, ben ik van mening dat deze foto echt is omdat de foto van hoge kwaliteit (voor die tijd) was. Deze is voor zeer geruime tijd (waarschijnlijk minimaal 2002, zie pagina 1) niet te vinden geweest, en was sowieso niet op de NASA site te vinden.
Ik vind de discussie over de herkomst van die piramide foto JUIST van groot belang, en dus discussie-waardig. Want jij gaat in jouw betoog er van uit dat de originele foto die piramide foto is, en dat de foto's van NASA bewerkingen zijn. In mijn ogen draai je het om, zijn de foto's van NASA origineel en is de piramide foto een bewerking. Het is maar net wat je gelooft, maar ik ben daarom erg benieuwd naar de herkomst van die piramide foto.quote:Plots klaps duikt er een nieuwe versie op en nu blijkt dat deze niet alleen drastisch vooruit is gegaan in kwaliteit (merk het duidelijke verschil op met de piramide versie) maar ook nog eens op punten af te wijken die gewoonweg niet logisch zijn, als het puur om de piramide ging.
Vervolgens heb ik dus duidelijke punten naar voren gebracht die niet kloppen. Ik kan er zo nog wel een flink aantaal aanduiden.
Aub niet verder gaan op deze samenvatting, voor de discussie gelieve inhoudelijk reageren op de foto's.
Waar heb je die foto oorsponkelijk gevonden?quote:
Zie mijn eerdere reactie hierboven.quote:Is dit belang voor de discussie? Of ben je nu aan het 'zoeken'?
Zo komt het namelijk ondertussen een beetje over.
Je slaat de spijker op zijn kop.. wie heeft het orgineel en waar komt deze vandaan?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:41 schreef vanhal het volgende:
Maar dat die foto niet op de NASA site te vinden was, zegt dat dan niet dat die foto ook niet van NASA af komt? En dat dus de kans groot is dat het hier om een bewerkte foto gaat?
Ik vind de discussie over de herkomst van die piramide foto JUIST van groot belang, en dus discussie-waardig. Want jij gaat in jouw betoog er van uit dat de originele foto die piramide foto is, en dat de foto's van NASA bewerkingen zijn. In mijn ogen draai je het om, zijn de foto's van NASA origineel en is de piramide foto een bewerking. Het is maar net wat je gelooft, maar ik ben daarom erg benieuwd naar de herkomst van die piramide foto.
Want bijvoorbeeld, de foto met de piramide is een uitsnede. Waar is de grote onuitgesnede versie van die foto?
Als je even mee zoekt kom je uit op deze pagina:quote:Ik ben vervolgens naar google gegaan, en dit nummer tussen de bekende " " haakjes geplaatst, om zo exacte resultaten te boeken.
Enkele hits naar foto pagina’s en forum discussies, maar geen ‘high resolution’ foto.
Vervolgens gekeken tussen de 'afbeeldingen' sectie van google, ook daar kwam ik alleen deze foto met het structuur tegen, of een verkleinde versie van het frame waaruit deze structuur gevonden moest zijn. Mijn volgende poging was het natrekken van informatie op de sites die dit exacte plaatje ook hadden, maar daar stond ook niets, waar ik iets meer mee kon, ook geen links naar grote afbeeldingen.
Als je even leest gaf ik op pagina 1 al aan dat ik de eigenschappen had opgevraagd van de foto.quote:Here are a few photos that have been presented by various researchers. These guys pore over huge Moon and Mars photos from NASA, pixel by pixel...and seem to occasionally come up with items the NASA censors have overlooked. And believe me, a little googling will produce many 'doctored' photos. NASA techs stay very busy, apparently.
Okay, ik zie dat je een gedeelte van je reactie al hebt weggehaald. Geen probleem, ik wil je wel uitleggen waarom ik zo vast houd aan de NASA foto's.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop.. wie heeft het orgineel en waar komt deze vandaan?
Ik weet het niet?! Wat ik wel weet is dat ik hem maanden geleden heb gevonden op, of abovetopsecret, of een van de sites die je hiermee vindt:
[..]
Als je even mee zoekt kom je uit op deze pagina:
http://themurkynews.blogs(...)-current-events.html
Met als tekst:
[..]
Als je even leest gaf ik op pagina 1 al aan dat ik de eigenschappen had opgevraagd van de foto.
Als ik deze eigenschappen google, kom ik op deze piramide. Ofwel, een van deze pagina's had ik hem vandaan, want google werkt op de naam van de foto of omschrijving..
Ook al duidelik vermeld, we lopen zo het topic vol te stampen met herhalingen.
Daarnaast heb je deze vraag al herhaaldelijk gesteld, en ik zeer zeker geantwoord.
Iemand zei het al eerder, het is maar net wat je WIL zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:16 schreef Ticker het volgende:
Het is best bizar, als je de exacte locatie kan vinden van een 'gehoaxde foto', op een plaatje van 10 bij 10 cm, om vervolgens maanden later te ontdekken dat NASA nieuwe hoge resoluties foto's heeft geplaatst, en wat blijkt, alle eigenschappen van de piramide zitten in deze foto verwerkt.![]()
Als we het hier niet over eens zijn, zitten we schijnbaar op een hele andere lijn en mogen we blij zijn met mensen zoals ik die zo geinteresseerd zijn in dit soort anomaliteiten. Dat ze het tot op de bodem uitzoeken.
Ik verwacht bij deze ook voldoende uitleg te hebben gegeven, en nu inhoudelijk verder te gaan.
Ik kan de piramide foto echter niet terugvinden op die kksamurai website, maar hij heeft meer van die ingekleurde maan/mars foto's op z'n site staan.quote:This data is also an enlarged clip from NASA image AS11-38-5564, but it was processed at 1000 dpi. Not only can we see a clearer more defined structure, but we also see a dome complete with a compression ring at it's base, right where it should be!... Evidence of engineering??? Is this a natural formation or is it a structure created by intelligent beings, possibly eons ago?
The two images above are from the kksamurai site:
http://www.kksamurai.com/
Okay, dus als ik je goed begrijp heb jij die piramide foto via google afbeeldingen gevonden. Je bent via google afbeeldingen naar die website gegaan en je hebt in het verhaal bij die foto het NASA foto nummer gevonden. Vervolgens heb je met google op dat NASA nummer gezocht en kwam je op een andere site uit die de NASA foto in ongeveer zelfde kwaliteit laat zien.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee, misschien niet helemaal duidelijk, maar dat is de foto waar het mee begon, ik kwam die toevallig tegen tijdens het surfen.
Volgens mij was het op above top secret.
En hij moet ergens stammen van voor 2002.
Het kan ook zijn dat ik in google in heb getoetst
Pyramid moon structure, en dat ik toen op deze pagina het had gevonden:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_hCtXNDGAhxI/SL47euuB9aI/AAAAAAAABnM/pZabSdp2Nbs/s400/moon%2Bpyramid__highlighted.bmp&imgrefurl=http://themurkynews.blogspot.com/2008/08/introduction-connecting-current-events.html&usg=__oFAjL4HObEhbcpxZcMQFSEakJ6s=&h=250&w=400&sz=12&hl=nl&start=76&um=1&tbnid=RF5-gKHY3dhH3M:&tbnh=78&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dpyramid%2Bmoon%2Bstructure%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D72%26um%3D1
Ik ben toen aan de hand van het frame nummer wat erbij stond, of bij de eigenschappen stond, verder gaan zoeken, en kwam zo (niet eens op de site van nasa) maar die andere site terecht.
Aangezien ik de kwaliteit zo opmerkelijk vond overeenkomen met dergelijke andere foto's uit die tijd, zei mijn gevoel gewoon dat ik met iets echts te maken had.
Het is ook extreem opvallend dat er niet eens een verhaal of wat dan ook staat op nasa's site.
Dat is echt uniek.
Zou het ook zo kunnen zijn dat die onvindbaar is omdat die foto simpelweg niet bestaat?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:01 schreef Ticker het volgende:
Verwacht je dat laatste echt serieus?
Dat gaat niet gebeuren, die is niet voor niets onvindbaar.
Klopt, maar dat die kundige photoshopper dat niet heeft gedaan en dus de grote versie met piramide erop niet bestaat betekent toch niet dat deze uitsnede genuine hoeft te zijn?quote:Maar ik snap de gehele redenatie niet, als iemand bij voorbaat een oude versie van deze frame had, en zoals jij dus vermoed, zo-ontzettend-goed is met fotosoep.. kan hij toch die piramide in het orgineel ook erbij plakken en online zetten.
Dan heb je alsnog 2 verschillende frames.
Geen probleem hoor, we zitten in een discussie die nogal wat fel verloopt, daarbij mag dit wat mij betreft.quote:Je uitgangspunt is nutteloos, sorry om het zo te verwoorden.
Waar wil je het dan over hebben?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:12 schreef ToT het volgende:
Om Ticker een beetje tegemoet te komen, zullen de de discussie over de herkomst van de foto en het feit dat het mogelijk gephotoshopped kan zijn, voorlopig even achter ons laten?
Maar dat geshop blijkt (volgens Ticker) niet alleen uit het feit dat die grote foto anders is, maar ook dat die grote foto niet ‘klopt’. Als je gewoon los naar die grotere foto's kijkt, dan zie je dat (volgens Ticker, nogmaals) de schaduwen en contouren niet kloppen. Ze komen niet overeen tussen de verschillende foto's. Dat loopt normaal niet zo in de kijker, maar nu is door de foto met piramide (waar of niet) wel z'n aandacht getrokken, maar z'n argument dat er dus aan die andere foto's geshopt is staat in principe op zichzelf.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:11 schreef vanhal het volgende:
Met andere woorden, jij denkt dus dat NASA de originele grote foto met de piramide erop (waarvan wij nu dus de uitsnede zien) verdonkermaand heeft en dat als deze piramide foto een shop zou zijn de maker ervan ook wel de grote versie geshopped zou moeten hebben.
Je hele theorie valt en staat op dit moment alleen nog op de herkomst van de foto.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:11 schreef vanhal het volgende:
[..]
Zou het ook zo kunnen zijn dat die onvindbaar is omdat die foto simpelweg niet bestaat?
[..]
Klopt, maar dat die kundige photoshopper dat niet heeft gedaan en dus de grote versie met piramide erop niet bestaat betekent toch niet dat deze uitsnede genuine hoeft te zijn?
Met andere woorden, jij denkt dus dat NASA de originele grote foto met de piramide erop (waarvan wij nu dus de uitsnede zien) verdonkermaand heeft en dat als deze piramide foto een shop zou zijn de maker ervan ook wel de grote versie geshopped zou moeten hebben.
Ik vind dat nog al wat om te veronderstellen. Ik zou mijn verhaal niet op zulke veronderstellingen willen baseren, ik zou harder bewijs willen dan dit.
[..]
Geen probleem hoor, we zitten in een discussie die nogal wat fel verloopt, daarbij mag dit wat mij betreft.
Ik denk dat jouw uitgangspunt -de piramide foto- een nogal mager uitgangspunt is. Je hebt geen hard bewijs dat die foto genuine is, maar als verklaring daarvoor zeg je dat NASA die foto heeft laten verdwijnen. Heb ik je goed begrepen?
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:20 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je hele theorie valt en staat op dit moment alleen nog op de herkomst van de foto.
Ik vind de discussie ondertussen zo ontzettend zwak.
2 weken lang heb je de kans gehad om zelf op onderzoek te gaan, maar dat verdom je, omdat je schijnbaar als de dood bent dat we hier de waarheid voor onze ogen hebben. En ik meen het serieus.
Hetzelfde als met de lichtkoepel die je denkt te zien, het spelen met contrast levert niet een object op, je maakt het licht lichter, waardoor hetgeen wat licht geeft meer body lijkt te hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:20 schreef Ticker het volgende:
Zoek de verschillende versies maar op! Je hebt er op dit moment 1, de oude op SpaceArchive, en eentje op de site van NASA, die er ondertussen zo uit ziet:
[ afbeelding ]
Spelen met contrasten en de koepels worden duidelijk.
vraag je meteen ook af waarom de horizon is afgeknipt op de eerste foto.. misschien toch iets boven in het heelal te zien.
Kun jij dat doen, met die contrasten e.d.? Ik heb geen fotobewerkingsprogramma's behalve Paintquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:20 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
AS12-46-6826
Zoek de verschillende versies maar op! Je hebt er op dit moment 1, de oude op SpaceArchive, en eentje op de site van NASA, die er ondertussen zo uit ziet:
[ afbeelding ]
vraag je meteen ook af waarom de horizon is afgeknipt op de eerste foto.. misschien toch iets boven in het heelal te zien.
Een tip, probeer eens een photoshop versie te downloaden. Daar heb je wat meer tools tot je beschikking, waaronder levels, shadows/highlights etc.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:28 schreef Ticker het volgende:
Microsoft Office Picture Manager.
Simpeler kan niet.
Ja maar zonder gein, ik kan absoluut niks met zulke programma's. Daarom kan ik niet inhoudelijk ingaan op bepaalde zaken maar vroeg ik me dus af of jij dat kon doen en dat uploadenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:28 schreef Ticker het volgende:
Microsoft Office Picture Manager.
Simpeler kan niet.
NASA exposed, het geheim van de maanbeschaving (traag)quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:29 schreef vanhal het volgende:
[..]
Een tip, probeer eens een photoshop versie te downloaden. Daar heb je wat meer tools tot je beschikking, waaronder levels, shadows/highlights etc.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:30 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja maar zonder gein, ik kan absoluut niks met zulke programma's. Daarom kan ik niet inhoudelijk ingaan op bepaalde zaken maar vroeg ik me dus af of jij dat kon doen en dat uploaden
Okay.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
NASA exposed, het geheim van de maanbeschaving (traag)
Lees eens bovenaan.
Ik ben van mening dat deze beschaving nog aanwezig is, en dat dit een van de redenen is dat men niet meer terug is geweest naar de maan.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:28 schreef Semisane het volgende:
Ik heb het topic niet helemaal door gelezen Noch de gehele OP, maar ik vroeg me af over welke beschaving de TS denkt het te hebben?
De maan heeft geen atmosfeer en heeft deze nog nooit gehad. Dus leven kan er iig niet ontstaan en geëvolueerd zijn.
Of bedoelt de TS dat er een buitenaardse beschaving ooit een kolonie op de maan heeft gehad? Maar dan rijst de vraag; "Met welk doel?"
En waarom niet gewoon op de aarde? Die heeft namelijk een atmosfeer, wat het in standhouden van een kolonie toch een stuk praktischer maakt.
Is de TS trouwens van mening dat ze er nog zijn? Zo niet, waarom zijn ze weg? Op zich is dat dan wel weer niet zo raar, als je ipv op de Aarde een kolonie sticht op een planetoïde/maan dat in z'n geheel geen atmosfeer heeft en geen tot zeer weinig water.
Maar die plannen zijn er, sterker nog, men heeft plannen voor een basis.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat deze beschaving nog aanwezig is, en dat dit een van de redenen is dat men niet meer terug is geweest naar de maan.
We hebben het niet over een gebrek aan zuurstof en over een eventuele levensvorm die zonder zuurstof kan leven, maar over een atmosfeerloze planetoïde, die daarnaast ook een chronisch gebrek heeft aan water.quote:Maar ik denk niet dat het zo is dat deze beschaving zonder zuurstof daar leeft, t'is puur een uit kijk basis, om ons, het menselijk experiment eens te bekijken
Je lijkt gelijk weer naar de conclusie te springen dat het nep/bewerkt zou moeten zijn. Wat denk je van de andere mogelijkheden? Het is nou niet bepaald de enige optie he.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:20 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je hele theorie valt en staat op dit moment alleen nog op de herkomst van de foto.
Ik vind de discussie ondertussen zo ontzettend zwak.
2 weken lang heb je de kans gehad om zelf op onderzoek te gaan, maar dat verdom je, omdat je schijnbaar als de dood bent dat we hier de waarheid voor onze ogen hebben. En ik meen het serieus.
Je staat nu op het punt jezelf voor te schotelen dat dit alles niet waar kan zijn, omdat deze foto niet bij NASA is te verkrijgen, ik zag je nog wat leukers vertellen, die hele organisatie is zo corrupt als wat en houdt de hele wereld voor de gek!
[ afbeelding ]
AS12-46-6826
[ afbeelding ]
Wat versta jij onder 'het ongelooflijke'?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:41 schreef mothermoon het volgende:
Maar ja, de mens wordt pas wakker geschud als het ongelooflijke gebeurt.
Dat ligt voor ieder persoonlijk anders !quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:48 schreef APK het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'het ongelooflijke'?
Kun je die foto's posten?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:41 schreef mothermoon het volgende:
Ik heb maanfoto's met komplete steden erop, bruggen noem maar op.
Je roept weer wat, en ik moet gokken wat je bedoelt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je lijkt gelijk weer naar de conclusie te springen dat het nep/bewerkt zou moeten zijn. Wat denk je van de andere mogelijkheden? Het is nou niet bepaald de enige optie he.
Niet zo denigrerend met "toveren" ik heb zowel op het werk als hier thuis heel dat programma niet...dus ik kan het niet zelf.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:32 schreef Ticker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Spelen met schuifjes.. t'is net toveren.
Dat gaat niet lukken, vrees ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:58 schreef Dragorius het volgende:
@ mothermoon > voel je vrij die foto's hier te postengraag zelfs!
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:41 schreef mothermoon het volgende:
Ik heb maanfoto's met komplete steden erop, bruggen noem maar op.
"Aards" bewijs heb ik helaas niet, maar door mijn gevoel en intuitie te gebruiken kijk je in principe "door " de foto's heen en wordt het allemaal zichtbaar.
Zoals ik al zei, ik heb geen aards bewijs.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Niet zo denigrerend met "toveren" ik heb zowel op het werk als hier thuis heel dat programma niet...dus ik kan het niet zelf.
@ mothermoon > voel je vrij die foto's hier te postengraag zelfs!
Ik blijf nu eerst even bij je eerste paragraaf.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:46 schreef Matteüs het volgende:
Ik geloof er niet veel van eerlijk gezegt. Ik geloof eerder dat NASA nooit bemande maanlandingen heeft uit kunnen voeren.
De Saturn 5 raket heeft 30% meer brandstof als de Spaceshuttle. Even er van uitgaande dat men met de Spaceshuttle wel een wat betere brandstof efficiëntie hebben, kan de Saturn 5 raket nooit de maan halen. De Saturn 5 had de volledige hoeveelheid nodig om enkel in de dampkring te komen.
Spaceshuttle hangt rond de 350km tot maximaal 386km (record) en de maan is 364.000km van de aarde verwijderd. Bijna een factor 1000.
Deze foto, je bedoelt dat wat je rechts ziet een soort van verschijnsel/object in de verte is? Volgens mij zit dat namelijk op de foto zelf, je ziet dat het onder ook helemaal groen uitslaat. Niks raars, gewoon in de foto zelf.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:20 schreef Ticker het volgende:
AS12-46-6826
Ik zie het... Niet goed gekeken denk ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:50 schreef Iblis het volgende:
Matteüs: Dat lijkt me beter voor [Centraal] De maanlanding conspiracy
Ja dat wil ik wel even tegenspreken ja...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:46 schreef Matteüs het volgende:
Ik geloof er niet veel van eerlijk gezegt. Ik geloof eerder dat NASA nooit bemande maanlandingen heeft uit kunnen voeren.
De Saturn 5 raket heeft 30% meer brandstof als de Spaceshuttle. Even er van uitgaande dat men met de Spaceshuttle wel een wat betere brandstof efficiëntie hebben, kan de Saturn 5 raket nooit de maan halen. De Saturn 5 had de volledige hoeveelheid nodig om enkel in de dampkring te komen.
Spaceshuttle hangt rond de 350km tot maximaal 386km (record) en de maan is 364.000km van de aarde verwijderd. Bijna een factor 1000.
En dat is precies in lijn met wat Werner von Braun in 1953 in zijn boek 'Conquest To The Moon' al voorspelde. Notabene de ontwerper van de Apollo raket. Die zei dat je minstens de zo'n grote raket nodig had ie omgerekend 266x de grote moest hebben als de Saturn 5 raket (Apollo).
Als men dit toch wil tegenspreken en iedereen wil doen geloven dat de Apollo medewerkers in 16 jaar tijd (van 1953 tot 1963) de efficiëntie had kunnen verbeteren met een factor 280 of meer, is het raar dat vanaf die datum tot op heden (met alle technologie die we ontdekten van 60'tot nu) de efficiëntie met amper een factor 0,18 is verbetert.
Guess again. Als je er logisch over nadenkt kan dat prima. Als je het niet gelooft, de schema's zijn gewoon op internet te vinden. Met een beetje zoeken kan je ook mensen vinden die als hobby zo'n ding na zijn gaan bouwen.quote:...
Tevens was in 1969 de grootste "computer" geheugencapaciteit 256k. En daar was een compleet gebouw voor nodig om dat te behuizen.
De Saturn raket had 32k bij zich. Dat is 1/8 dus van een compleet gebouw naar maatstaven uit die tijd. Waar hadden ze dat verstopt? Nog maar niet eens de vraag geopperd hoe in godsnaam 32k een volledige starup-, atmosfeer exit-, flight-, landing- en earth re-entry sequence moest bevatten. Volgens NASA kon dit, volgens logisch nadenken en na-calculeren niet.
...
Maar waarom zeg je dan dat je foto's hebt waarop gebouwen en bruggen te zien zijn?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:03 schreef mothermoon het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik heb geen aards bewijs.
Ik zeg altijd : in the back of your mind, you'ff always knew !
Zo lastig is dat toch niet? Wellicht is de foto anders gecodeerd (geweest), of zijn het twee verschillende scans van dezelfde film. Dat laatste kan ook een mogelijke verklaring zijn waarom NASA nu hogere resolutie foto's online kan zetten van je pyramide afbeelding.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je roept weer wat, en ik moet gokken wat je bedoelt.
Doe je mee met de discussie, onderbouw jezelf.
aids bestaat nietquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:43 schreef Dragorius het volgende:
Dat is alsof je gaat onderzoeken of Paracetamol aids-remmend zou werken maar dan zonder te kijken wat de Paracetamol dan voor rol erin zou spelen en wat de oorzaak daarvan zou kunnen zijn.
Even uit FB geplukt. Dit is ook een beetje hoe ik er over denk. Naar mijn mening is al overtuigend aangetoond dat er niets mis is met de foto die Ticker dus als vervalst bestempelt. Bovendien had vanhal ook een goed punt over dingen die juist niet kunnen kloppen bij de pyramide foto. Dan komt het toch vrij snel neer op heel veel werk voor iets wat gevoelsmatig het geval zou moeten zijn...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:59 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik heb JUIST met behulp van een 2de foto laten zien dat wat je op die 2 foto's ziet allemaal wel klopt. De schaduwpartijen, lichtinvallen, heuvels en kraters zijn gewoon wat ze zijn, je hebt ze van 2 punten af gefotografeerd notabene.
Maar dit is dus een discussie die in het lopende topic moet.
Dat kloptquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:37 schreef Dragorius het volgende:
Zijn er niet plannen om binnenkort weer sonde(s) naar de maan te sturen voor foto's? Of was dat weer een andere planeet/planetoide? Dan zouden die foto's wat opheldering kunnen gevenNiet van NASA dan uiteraard he
Ik zal vandaag nog eens proberen wat tijd vrij te maken hiervoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:25 schreef Ticker het volgende:
Niemand kan verklaren waarom de piramide spot mee draait met de camera.
Lekker negeren, kneuze kermis hier.
Wat een pop corn forum.
'quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:18 schreef ToT het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: waarom zo'n piramidevorm met ingang etc.? Een bolvormige koepel zou veel beter geweest zijn i.v.m. luchtdruk van binnenuit. En de 2 grote poorten tussen die schuin oplopende stukken begrijp ik ook niet echt, aangezien je in the vacuum of space zit.
Goed, het spitsvormige koepeltje in het midden zou het luchtdichte commandocentrum kunnen zijn, maar waarom dan er zo'n imposante vestiging omheen bouwen?
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:22 schreef Dragorius het volgende:
Ondergronds bouwen zou wss slimmer zijn geweest4
Om heel eerlijk te zijn is dat juist wel het meest onrealistische aan het verhaal, vooral daar er nog geen 500.000 kilometer verder een planeet bestaat met wel een atmosfeer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
'
Status / allure / verbondenheid met andere sterren (dat wordt ook gedacht van de piramiden op Aarde toch?)
De keuze is voor een atmosfeerloze planeet inderdaad wel wat opmerkelijk maar zou niet geheel onrealistisch kunnen zijn denk ik.
De maan is een solide planeet en heeft geen verwarmde kern, temperatuur blijft een probleem, straling zou idd minder zijn, maar nogmaals naast de maan is een planeet met een atmosfeer waardoor het bovenstaande al helemaal geen probleem meer zou zijn.quote:Ondergronds bouwen zou wss slimmer zijn geweest, dan heb je ook geen last van de temperatuur aan de oppervlakte als de zon ongehinderd op je schijnt constant.
quote:
Ik vind dat het vragen naar een bron helemaal geen zeuren is!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:54 schreef ToT het volgende:
Ik wil niet weer over bronnen gaan zeuren
Ja en hier kan je de 4 wetenschappelijke theses lezen over hoe de Maan is ontstaan / bij de Aarde is gekomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:54 schreef vanhal het volgende:
De maan is hol en is met een bewust doel vanuit het heelal bij onze aarde geplaatst?
Resonantie in een vaccuum, kan dat uberhaupt?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik wil niet weer over bronnen gaan zeuren, maar waar komt dit bericht vandaan, en hoe weten ze dat van die resonantie na een inslag? Is het een officieel statement van Apollo?
http://rst.gsfc.nasa.gov/Sect19/Sect19_6a.htmlquote:All these records differ from those associated with terrestrial earthquakes in lacking S (secondary or shear) waves. They also last for much longer than earthquakes - up to an hour, as though the Moon were "ringing" like a bell. The bulk of the moonquakes originate from depths of 600 km or more (attributed to the seismic signals bouncing back and forth in the low velocity surface layers [ejecta blanket]). They tend to occur in swarms associated both with preferred spatial locations and specific time intervals (probably accounted for by stresses induced by terrestrial tidal forces).
Als er luchtdruk in de maan zelf is misschien?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Resonantie in een vaccuum, kan dat uberhaupt?
Als de NASA het geheim wil houden dat er een beschaving op de maan is (geweest), waarom geven ze dan wel vrij dat de maan hol zou kunnen zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:02 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://rst.gsfc.nasa.gov/Sect19/Sect19_6a.html
Naja, niet 'wij' trekken de conclusie dat de maan hol is, maar die Carl Sagan uit dat stukje wat je post. Sterker nog, hij zegt niet dat de maan hol is, hij zegt dat een natuurlijke satellier niet hol kan zijn, implicerende dat de maan geen natuurlijk object kan zijn. Of heb ik het nu verkeerd begrepen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:06 schreef Ticker het volgende:
Dat geven ze niet aan, ze laten de uitkomsten zien van experimenten. Die conclusie trekken 'wij' nu.
NASA had destijds nogal de rare gewoonte wat meer naar buiten te brengen.
Het was ook het begin van het echte ruimte programma................. 40 jaar geleden.
Zelfs dan kan je beter op de Aarde zijn, zelfs nu zijn er plekken op de Aarde waar mensen nog nooit zijn geweest en daarbij, als je technologisch zover bent dat je de afstanden tussen sterren kan overbruggen, lijkt het me een koud kunstje om je uit het zicht te houden van de mensheid. In ieder geval een stuk simpeler dan een basis op de Maanquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:59 schreef ToT het volgende:
@ Semisane: misschien wilden ze dicht bij de aarde zijn om snel in te kunnen grijpen indien nodig, maar niet op de aarde zelf zitten om onnodige confrontaties tussen hen en de mensheid te voorkomen?
Zo'n energie bron zou wel te meten zijn. Zeker op een lichaam waar geen interne warmte bronnen zijn, geen magnetische of elektrische activiteit.quote:En misschien is die piramide wel van en zeer bijzonder materiaal gebouwd dat straling en keine meteoren tegenhoudt, en hebben ze een schier-onuitputtelijke energiebron voor warmte e.d.?
Ach de maan is ouder dan de aarde.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:09 schreef vanhal het volgende:
[..]
Naja, niet 'wij' trekken de conclusie dat de maan hol is, maar die Carl Sagan uit dat stukje wat je post. Sterker nog, hij zegt niet dat de maan hol is, hij zegt dat een natuurlijke satellier niet hol kan zijn, implicerende dat de maan geen natuurlijk object kan zijn. Of heb ik het nu verkeerd begrepen?
uit de link van Ticker.quote:The Moon has a weak magnetic field. It may have a small metallic core but that is not now fluid, so an internal field is probably ruled out.
Ouder dan de aarde? Hoe weten ze dat? Ik dacht dat de gangbare theorie was dat tijdens de "beginjaren" van de Aarde een stuk werd afgebroken door een meteoriet inslag en daardoor in een baan om de Aarde kwam te staan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ach de maan is ouder dan de aarde.
En laat constant maar 1 kant zien wat zo ongeveer absurd is.
Occam's Razor, de meest loze kreet bij uitstek als het voor men even te veel wordt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:10 schreef Semisane het volgende:
Ik snap best dat dit BNW forum is, maar ook hier mag Occam's razor in acht gehouden worden.
Internet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:13 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ouder dan de aarde? Hoe weten ze dat? Ik dacht dat de gangbare theorie was dat tijdens de "beginjaren" van de Aarde een stuk werd afgebroken door een meteoriet inslag en daardoor in een baan om de Aarde kwam te staan.
Dacht ik...
Waar kun je info vinden over dat de maan ouder is?
Waarom vind je dat absurd?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:12 schreef Ticker het volgende:
Ik wil dezelfde bron hebben als die van jou waar je je informatie vandaan haalt..anders loop je het risico dat je langs elkaar gaat praten denkend dat we dezelfde bron voor ons hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Internet?
Doe eens een poging met trefwoorden als moon.. age.. earth.. age.
De maan is niet onderdeel van de aarde.
En geschat 1 biljoen jaar ouder.
Het zou logischer zijn als de maan onderdeel was van de aarde, tot stil stand is gekomen toen ze van elkaar af waren gerukt, en toen een baan verder zou zijn gaan volgen.quote:
WAT?quote:Laten we het even niet hebben over het feit dat wij een uniek object in de buurt hebben wat bij relatief gezien van de aarde, net zo groot is als de zon
http://www.sciencenetlink(...)/psc/PlanetSize.htmlquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
WAT?De zon is toch wel even nog wat stapjes groter...ook relatief gezien heel wat stapjes.
Hmmm nee niet volgens de conspiracies.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
WAT?De zon is toch wel even nog wat stapjes groter...ook relatief gezien heel wat stapjes.
En waarom zou de NASA ons dat doen geloven dan? Wat zouden ze daar mee opschieten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmm nee niet volgens de conspiracies.De zon zou vele malen dichter bij de aarde staan als NASA ons wil doen geloven.
Misschien dat Ticker of Lambiekje hier antwoord op kan geven?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En waarom zou de NASA ons dat doen geloven dan? Wat zouden ze daar mee opschieten?
Ik ben benieuwd, hoe zie je het moment voordat de maan zich dan losrukte van de aarde voor je? Had de aarde een enorme puist ergens wat dan later de maan werd?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het zou logischer zijn als de maan onderdeel was van de aarde, tot stil stand is gekomen toen ze van elkaar af waren gerukt, en toen een baan verder zou zijn gaan volgen.
Dat is niet zo, zoals ik al zei is de maan geen onderdeel van de aarde en is dus naar de aarde toe getrokken, vervolgens in zijn draaing tot stil stand gekomen. En is mee gaan draaien.
quote:Laten we het even niet hebben over het feit dat wij een uniek object in de buurt hebben wat bij relatief gezien van de aarde, net zo groot is als de zon.
Goh goh goh wat een toeval allemaal.
Dat bedoel ik dus...zelfs relatief gezien valt de maan in het niet in vergelijking met de zon.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.sciencenetlink(...)/psc/PlanetSize.html
Dat moet dan wel een extreem goed onderbouwde theorie zijn...als je puur kijkt naar natuurkunde en dus zwaartekracht zou dat gewoon niet eens kunnen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmm nee niet volgens de conspiracies.De zon zou vele malen dichter bij de aarde staan als NASA ons wil doen geloven.
Daarom heb je toch eclipsen? Omdat de maan net de zon bedekt. Je hebt echter ook ringvormige eclipsen waar de maan de zon net níét bedekt, dit omdat de afstand wat wisselt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:29 schreef vanhal het volgende:
Dit snap ik niet. Ogenschijnlijk is de maan gezien vanaf aarde net zo groot als de zon (ook gezien vanaf aarde)?
De optische afmetingen van de maan zijn maar net afhankelijk van de positie en tijdstip.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daarom heb je toch eclipsen? Omdat de maan net de zon bedekt. Je hebt echter ook ringvormige eclipsen waar de maan de zon net níét bedekt, dit omdat de afstand wat wisselt.
Als de maan ondergaat is-ie trouwens ietsje kleiner dan wanneer hij aan de hemel staat. Het is meer psychologisch bedrog dat hij dan groter lijkt.
Hoe verder ik buiten je straatje praat hoe raarder je begint te discussieren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:29 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, hoe zie je het moment voordat de maan zich dan losrukte van de aarde voor je? Had de aarde een enorme puist ergens wat dan later de maan werd?
[..]Dit snap ik niet. Ogenschijnlijk is de maan gezien vanaf aarde net zo groot als de zon (ook gezien vanaf aarde)?
Heb je wel eens de maan zien ondergaan zoals op deze fotos?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De variatie voor een waarnemer op aarde is niet gigantisch tussen de kleinst waarneembare maan en de grootst waarneembare maan. In al die gevallen is de maan om en nabij zo groot als de zon.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
De optische afmetingen van de maan zijn maar net afhankelijk van de positie en tijdstip.
Kies je er dus voor te zeggen dat de maan vanaf de aarde net zo groot lijkt als de zon, en vind je dit geen toeval, dan kies je dus voor een positie en tijdstip die dat resultaat geeft. Een andere positie en tijdstip geeft weer een ander resultaat.
Probeer niet persoonlijk te worden aub.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:40 schreef Ticker het volgende:
Hoe verder ik buiten je straatje praat hoe raarder je begint te discussieren.
Nee, maar ik dacht wel meteen aan maanondergangen in het verre oosten, waarbij de maan enorm groot overkomt.quote:echt nog noooooooooit van een eclipse gehoord? Zeker ook niet aan gedacht toen ik het zei?
Begrijpelijke reactie, maar we hadden hier afgesproken dat even niet meer te zeggen om toch een discussie op gang te krijgen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:40 schreef drumstickNL het volgende:
Als je het mij vraagt is dit echt wolkjes kijken. Je ziet er vaak wel een vorm in, heb eens een formatie gezien die op een schedel leek. Als ze wat zouden vinden zou nasa het wel van de daken schreeuwen en echt niet achter houden.
Maar ok, stel het is geen toeval dat de maan optisch net zo groot is of lijkt dan de zon. Wat is het punt daarmee?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:40 schreef Ticker het volgende:
Hoe verder ik buiten je straatje praat hoe raarder je begint te discussieren.
echt nog noooooooooit van een eclipse gehoord? Zeker ook niet aan gedacht toen ik het zei?
Klopt, maar dat is dus puur een psychologisch fenomeen. De maan lijkt daar wel veel groter dan de zon (overdag), maar dat is hij niet. Overigens lijkt de zon als ze b.v. in een zee ondergaat ook veel groter. Maar dat hangt meer samen met de manier waarop de meeste mensen afstanden inschatten en interpreteren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:44 schreef vanhal het volgende:
Nee, maar ik dacht wel meteen aan maanondergangen in het verre oosten, waarbij de maan enorm groot overkomt.
http://www.astronomy-for-kids-online.com/lunareclipse.htmlquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:39 schreef vanhal het volgende:
[..]
De optische afmetingen van de maan zijn maar net afhankelijk van de positie en tijdstip.
Kies je er dus voor te zeggen dat de maan vanaf de aarde net zo groot lijkt als de zon, en vind je dit geen toeval, dan kies je dus voor een positie en tijdstip die dat resultaat geeft. Een andere positie en tijdstip geeft weer een ander resultaat.
Wat daar staat is:quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:38 schreef Ticker het volgende:
http://pubs.usgs.gov/gip/geotime/age.html
En dat correspondeert niet met jouw:quote:The Moon is a more primitive planet than Earth because it has not been disturbed by plate tectonics; thus, some of its more ancient rocks are more plentiful. Only
De aarde is echter veel langer vloeibaar geweest terwijl de maan dat al niet meer was. De aarde is vulkanisch actief, en rotsen smelten weer en worden opnieuw gevormd. Terwijl de maan zo blijft als-ie is. Daarom, de maan is primitiever, die is losgeslagen van een aarde die nog heel erg in beweging was. Maar dat wil niet zeggen dat de maan ook ouder is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:12 schreef Ticker het volgende:
Je kan het zelf ook naspelen. Pak een voetbal en een tennisbal, en zet deze achter elkaar. Schuif met de afstand totdat je, als je achter de tennisbal staat, je de voetbal alleen nog maar qua ring kan zien.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:
Maar dat wij vanaf hier de maan / zon als "bijna even groot" zien betekent niet dat ze relatief gezien even groot zijn. Of zit ik dan ook verkeerd?
De afstand + de grootte hebben hier invloed op. Ik denk als we dat zouden "meten" dat het zelfs "in de lucht" verschillen geeft.
Ja, dat begrijp ik, maar dat is relatief.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:47 schreef Iblis het volgende:
Klopt, maar dat is dus puur een psychologisch fenomeen. De maan lijkt daar wel veel groter dan de zon (overdag), maar dat is hij niet. Overigens lijkt de zon als ze b.v. in een zee ondergaat ook veel groter. Maar dat hangt meer samen met de manier waarop de meeste mensen afstanden inschatten en interpreteren.
De meest geaccepteerd wetenschappelijke theorie gaat wel degelijk uit van een maan dat door een kolosale inslag op een jonge Aarde uit de impact puin is ontstaan, dus wellicht geen 100% onderdeel van de Aarde, maar onderzoek op gesteente meegenomen van de maan onderschrijft die theorie zeker.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Internet?
Doe eens een poging met trefwoorden als moon.. age.. earth.. age.
De maan is niet onderdeel van de aarde.
En geschat 1 biljoen jaar ouder.
We praten dus nu over een nihil verschil he, we oppert het namelijk op de meten op de cm nauwkeurig om te kijken of er iets van klopt. Dat moet toch al genoeg zeggen over de omvang, gezien van de aarde af? Tevens is de maan van de aarde af aan het gaan, deze heeft dus dichterbij gestaan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:
Maar dat wij vanaf hier de maan / zon als "bijna even groot" zien betekent niet dat ze relatief gezien even groot zijn. Of zit ik dan ook verkeerd?
De afstand + de grootte hebben hier invloed op. Ik denk als we dat zouden "meten" dat het zelfs "in de lucht" verschillen geeft.
Dat zou dan een komeet kunnen zijn, waarvan het stof in de atmosfeer kwam en daaruit een van de Ijstijden is ontstaan. Dat is namelijk een direct gevolg van een komeetinslag, die groot genoeg is om een deken van stof om de Aarde op te werpen in de atmosfeer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:53 schreef Ticker het volgende:
Zelfs al zou de maan van de aarde zijn, kom ik toch weer terug bij Sitchin.. die verkondigde dat de Aarde (Tiamat) destijds geraakt zou zijn door een 'andere' planeet.
Welke planeet.. waar is deze nu?
Heb ik niet, negeer dat maar even voor het gemak.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:55 schreef Semisane het volgende:
[..]
De meest geaccepteerd wetenschappelijke theorie gaat wel degelijk uit van een maan dat door een kolosale inslag op een jonge Aarde uit de impact puin is ontstaan, dus wellicht geen 100% onderdeel van de Aarde, maar onderzoek op gesteente meegenomen van de maan onderschrijft die theorie zeker.
En dat is dus wetenschappelijk onderbouwt...dat van een maan dat 1 biljoen jaar ouder ook?Bron dan graag.
Maar het is ook afhankelijk van je positie op aarde. Daarom heb je in bepaalde gebieden vaker een eclipse dan andere gebieden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
We praten dus nu over een nihil verschil he, we oppert het namelijk op de meten op de cm nauwkeurig om te kijken of er iets van klopt. Dat moet toch al genoeg zeggen over de omvang, gezien van de aarde af? Tevens is de maan van de aarde af aan het gaan, deze heeft dus dichterbij gestaan.
Dan kan ik hier niet meepraten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Begrijpelijke reactie, maar we hadden hier afgesproken dat even niet meer te zeggen om toch een discussie op gang te krijgen.
Het is geen nihil verschil hoor. De maan heeft een elliptische baan en fluctueert tussen de 360.000 en 405.000 km. Dat is al vrij veel en ook duidelijk meetbaar vanaf de aarde.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
We praten dus nu over een nihil verschil he, we oppert het namelijk op de meten op de cm nauwkeurig om te kijken of er iets van klopt. Dat moet toch al genoeg zeggen over de omvang, gezien van de aarde af? Tevens is de maan van de aarde af aan het gaan, deze heeft dus dichterbij gestaan.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:53 schreef Ticker het volgende:
Ik weet wat de meest uitgesproken mening is, maar geen een wetenschapper zal jou 100% beweren dat ze exact denken te weten hoe het zit.
Zelfs al zou de maan van de aarde zijn, kom ik toch weer terug bij Sitchin.. die verkondigde dat de Aarde (Tiamat) destijds geraakt zou zijn door een 'andere' planeet.
Welke planeet.. waar is deze nu?
http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_illusionquote:When Sitchin wrote his books, only specialists could read the Sumerian language, but now anyone can check his translations by utilizing the 2006 book Sumerian Lexicon.[4] Sitchin's translations of both individual words and of larger portions of ancient texts are generally found to be incorrect.[5][6]
Sitchin's "planetary collision" view does superficially resemble a theory which is seriously entertained by modern astronomers — the giant impact theory of the Moon's formation about 4.5 billion years ago by a body impacting with the newly-formed Earth. However, Sitchin's proposed series of rogue planetary collisions differ in both details and timing. As with Immanuel Velikovsky's earlier Worlds in Collision thesis, Sitchin claims to have found evidence of ancient human knowledge of rogue celestial motions in a variety of mythological accounts. In Velikovsky's case, these interplanetary collisions were supposed to have taken place within the span of human existence, whereas for Sitchin these occurred during the early stages of planetary formation, but entered the mythological account passed down via the alien race which purportedly evolved on Nibiru after these encounters.
De oppervlakte van de maan bestaat voornamelijk uit regoliet dit bestaat uit voornamelijk zeer fijn gruis maar kan ook grotere brokken bevatten, veroorzaakt door het inslaan van micrometeorieten en de invloed van kosmische straling.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:25 schreef ToT het volgende:
Wat ik overigens WEL vreemd vind is dat de samenstelling van maanstof zo enorm afwijkt van het oppervlak van de aarde. Ben ff kwijt waar het uit bestaat, maar er is geloof ik maar 1 plek op aarde die qua samenstelling een beetje overeenkomt met maanstof.
quote:The Feds have admitted that they considered sending a nuke to the moon, but deny they actually tried. Carl Sagan was in charge of that classified project and he got into trouble for accidentally acknowledging its existence in a letter he wrote to a science journal. Some of his coworkers got pissed off and tried have him prosecuted for breaking his security oath. There's some speculation that a small nuke was sent with Apollo 13 and the failure of the command module spacecraft botched the nuke experiment.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:04 schreef Ticker het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Carl+Sagan+nuke+moon&meta=&aq=f&oq=
[..]
http://www.space.com/news/spacehistory/nuke_moon_000514.htmlquote:The U.S. Air Force developed a top-secret Cold War plan to detonate a nuclear bomb on the moon in the 1950
In a letter to the journal Nature, physicist Leonard Reiffel, leader of the effort which was called Project A 119, wrote that the Air Force wanted to explore the effects of exploding a nuclear bomb on the moons face. The Air Force wanted the explosion to be clearly visible from Earth.
Hiroshima en Nagasaki waren al geweest hoor…quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:08 schreef vanhal het volgende:
Naja, een experiment. Okay, een foute, maar goed, de effecten van een kernbom waren destijds toch niet zo heel bekend?
Oja!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hiroshima en Nagasaki waren al geweest hoor…
Tja...Er was ook ooit een oude cultuur waarin de mensen dachten dat een zeer zichtbaar hemellichaam rood was door bloed en dat als teken zagen dat dat dan wel een oorlogsgod moest wezen...ze noemde die hemellichaam Mars.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:14 schreef Ticker het volgende:
Vergeet ook niet dat de maan altijd al interessant is geweest, niet alleen oude culturen, zoals in China verhalen er al over, maar er is door menig bekend astronoom van de oudheid lichten, wolken en dergelijk andere rariteiten waargenomen.
Die foto's zijn er al. Die had ik in een eerder topic gepost...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:14 schreef Dragorius het volgende:
Op zich is het wel een interessant experiment maar zo destructief
Over de aankomende maansonde's...die gaan foto's maken van de USA landing-sites toch? Dan krijgen we wat meer bewijs
Wat voor bewijs wil je?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:14 schreef Dragorius het volgende:
Op zich is het wel een interessant experiment maar zo destructief
Over de aankomende maansonde's...die gaan foto's maken van de USA landing-sites toch? Dan krijgen we wat meer bewijs
quote:The round red, white and blue insignia, nicknamed the "meatball," was designed by employee James Modarelli in 1959, NASA's second year. The design incorporates references to different aspects of the mission of the National Aeronautics and Space Administration. The round shape of the insignia represents a planet. The stars represent space. The red v-shaped vector represents aeronautics. The circular orbit around the agency's name represents space travel.
Nee niet mee eens, want je maakt er nu je eigen verhaal van.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:27 schreef Dragorius het volgende:
De ESA heeft een heel ander logo dan die "meatball" ... Jaxa ook bijvoorbeeld.
Dus die vergelijking gaat nou niet echt op toch?
Verder vind ik het knap dat oude beschavingen "wolken" zagen als we zelfs nu niet met telescopen op de maan kunnen kijken... Mee eens?
Waarom is het gebruik van dat vector teken (of de '7') zo raar dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:23 schreef Ticker het volgende:
Denk dat Ali hier ook van zou smullen. Ik kan met me hoofd er niet bij dat we overal op de wereld 'onafhankelijke' ruimteprogramma's hebben lopen, maar ze allemaal hetzelfde symbool gebruiken omdat ze respect hebben daarvoor.
Eigen verhaal? Nee hoor..een vriend van mij is bestuurslid van de Sterrenwacht Nijmegen, en weet dus wel waar hij het over heeftquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:32 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee niet mee eens, want je maakt er nu je eigen verhaal van.
Ik kan even niet op de namen komen, maar het gaat over mensen ergens na 16/1700, die tuurden met telescopen naar de maan.
Sommige zagen daar soms licht flitsen (ja Tick, komeet inslagen) en er is zelfs eens een, naar wat men beweerde, wolk waargenomen die enkele dagen op de maan verbleef en weer verdween.
Zelfde mensen die in die tijd al wisten dat Mars rivier beddingen had.
Nou ben ik er trouwens nog steeds niet van overtuigd of Mars dat niet gewoon nog steeds heeft, NASA is verdacht stil over zulke dingen.. soms naar buiten brengen dat we water hebben gevonden en dan wordt het weer stil. Terwijl als je sommige foto's bekijkt, lijkt het wel of je een geheel bevroren rivier ziet.
Dat is de kracht van symbolism, maar nu bestrijken we wel echt alles, maargoed.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:33 schreef vanhal het volgende:
[..]
Waarom is het gebruik van dat vector teken (of de '7') zo raar dan?
Ja snotver, je kaart het zelf aan! Zit je me lekker te maken met iets wat je in een reactie post, maar dan gaan we het er verder niet over hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:36 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is de kracht van symbolism, maar nu bestrijken we wel echt alles, maargoed.
Het onuitgesproken verbond, d.m.v. het gebruik van tekens en symbolen.
Mijn theorie is dat er een maanbeschaving is toch.. dus zou het logisch zijn dat alleen NASA dit weet?
Nee, hoewel de landen onderling allemaal niet echt geweldig met elkaar overweg kunnen ziet er een dieper verbond. Symbolisme komt hierin terug.. NWO.. bla bla maargoed ik wil dit topic niet verpesten dus daar gaan we het maar even niet over hebben.
Ik zou graag met je in discussie willen gaan maar ik poste dit in het verkeerde onderwerp. Dus kan ik hier niet verder.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja dat wil ik wel even tegenspreken ja...
De Saturnus V raket had +- 2.7 miljoen kilo brandstof + oxidator aan boord. Daarmee konden ze een ruimteschop van +- 44.000 kg naar de maan lanceren. Ter vergelijking, de shuttle gebruikt ongeveer 1.8 miljoen kilo brandstof + oxidator. Dit om een orbiter van 104.000 kg in een LEO te lanceren. De Saturnus V kon 118.000 kilo naar LEO lanceren.
Nou heb ik hier verder geen rekening gehouden met de verschillen in soorten brandstof, of efficientie van motoren. De motoren op de shuttle zijn wat dat betreft niet heel veel moderner, en hebben het extra nadeel dat ze de gehele rit hun werk moeten doen. NASA kon ze dus niet afstemmen op de omgevingsdruk etc. Hoe dan ook, het is dus niet echt bepaald in overeenstemming met wat jij beweert.
[..]
Guess again. Als je er logisch over nadenkt kan dat prima. Als je het niet gelooft, de schema's zijn gewoon op internet te vinden. Met een beetje zoeken kan je ook mensen vinden die als hobby zo'n ding na zijn gaan bouwen.
En om je vraag te beantwoorden, daaro: http://en.wikipedia.org/wiki/Saturn_V_Instrument_Unit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |