abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:00:31 #51
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_71309668
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:48 schreef Remake het volgende:
Zonder NASA oorsprong van die piramide foto van TS is alles eigenlijk gewoon gebakken lucht
Ook al was de foto wel van NASA oorsprong, bewijst het nog niets. Met veel fantasie kan ik er inderdaad iets in zien dat lijkt op een ruwe piramidevorm. Maar dat is op zich niet bijzonder.

Wat wel bijzonder zou zijn, is als je in alle duizenden foto's van heuvels en kraters op de maan geen enkele heuvel zou kunnen vinden die enigszins op een piramide lijkt bij goede lichtinval. Dát zou pas onwaarschijnlijk zijn.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_71309759
Ik heb hier al de oplossing. Jouw interpretatie van kraters en schaduwen klopt niet. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de graafmachine.

Kijk naar deze 3 afbeeldingen. 2 ani gifs en onderste is een JPEG.
Ik heb daarbij gebruik gemaakt van jouw met groen ingekleurde foto, met de originele maanlandschapfoto 5566. Jouw uitsnede (met groend) ligt niet helemaal pixelnauwkeurig over de originele foto, vandaar dat je wat verschuiving ziet.

Zie je het?
Op de onderste foto, 1, 2 en 3 zijn kraters. 1 is een kleine, 2 is een iets grotere, 3 is een grote. nummer 4 is het licht wat op de linker krater valt.
De onderste (scheve) foto is foto 5568, de andere foto waarop de plek van de piramide te zien is en die ik in m'n eerdere post heb gebruikt. Ook daar de 3 kraters en het witte lichtval.

Kortom, jouw piramide zou bovenop krater 2 moeten staan. We hebben 2 foto's waarop krater 2 zichtbaar is, conclusie lijkt mij dat op basis van de 2 foto's er onmogelijk een piramide kan staan. Wat vind jij?

[ Bericht 15% gewijzigd door vanhal op 25-07-2009 11:12:42 ]
pi_71309786
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee, ik heb deze zelf gemaakt ToT.
Heb de PSD's.

En welk filmpje bedoel je, ik twijfel namelijk of dit wel echt zo is.

Tevens was dit topic waardig gezien de uitgebreide discussies die ernog verder om heen gaan draaien, en had ik allang aangegeven dat ik hem zou gaan plaatsen.
Iedereen met een andere visie en kijk kan toch gewoon verder in het centrale topic.
Hmmm ik kan het filmpje niet meer terugvinden, maar ik weet wel dat de voorkant van het schip erg sterk leek op deze:
De koepel kwam overigens niet echt terug in het design van het schip, maar daar was in het filmpje ook weer een wazige verklaring voor gegeven.

Deze is trouwens sneu:

zaterdag 25 juli 2009 @ 11:16:10 #54
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71309946
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:46 schreef vanhal het volgende:

[..]

Maar het probleem in jouw verhaal is dat je niet de oorsprong van jouw piramide foto weet. Het kan maar zo zijn dat die piramide foto een bewerking van iemand is. 1 of andere grapjas die er een piramide op fotoshopt.
Kijk, een piramide op een landschap fotoshoppen kan ik ook:
Foto die ik heb gebruikt:
http://msaqqara.free.fr/images/behenoupyrsat.jpg

Resultaat:
[ afbeelding ]

Snap je mijn punt? Wat is de oorsprong van jouw piramide foto?
Ik denk dat je mijn punt ook perfect snapt, ik citeer even jezelf
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:17 schreef vanhal het volgende:
Nee, de dingen die jij erin ziet maken het voor mij niet de objecten waarvan jij zegt dat ze zijn.
Vervolgens soep je de foto, en zet je exact op de juiste (nihiel zichtbare) lijnen waar het dak zich moet bevinden, deze piramide structuur.
Die zelfs wat weg heeft van het dak, maar de lijnen zijn in jouw geval muren.

Je spreek jezelf dus tegen, aan de ene kant doe je jouw best om te laten zien dat er niets is, zoals door de andere foto's uit de reeks te laten overlappen, maar in jouw zoektoch naar ontkenning vergeet je dat het trap gedeelte niet eens weg is gehaalt.
En nu vallen de punten die eerder zijn aangehaald, zoals het dak, jou weer wel op.
Vreemd, zit je me expres in de maling te nemen? Want dat is jammer volgens mij zouden we meer uit deze discussie kunnen halen dan elkaar voor leugenaar uit maken.

Ik snap je punt, de bron is onbekend, ook dat heb ik nu meerdere malen aangegeven, en staat helemaal beschreven in de inleiding, vervolgens is het ook nog eens gevraagd door iemand vanacht, waarop is geantwoord, dat ik de oorsprong niet weet.
Ik acht het mysterie van de bron dus ook niet belangrijk en zal als ik terug kom op de overige foto ook de overeenkomsten eruit halen.
Er is namelijk gewoonweg slechts gesoept. Zonde voor hun, mooi voor ons.

Vergeet ook niet dat deze foto uit 2002 stamt, je probeert met technieken van een dikke 7 jaar verder, een punt te maken dat dit na te maken is.
Ja, het zou wat zijn als we het niet konden.

Je maakt de omgekeerde fout die NASA maakte.
NASA heeft ik de begin jaren van de ruimtevaart te veel moeite gehad met het wegwerken van de foto's en nooit stil gestaan bij het feit dat we tegenwoordig allemaal fotoshop op onze computers hebben staan.
De techniek is ontzettend vooruitgegaan.

Jij bewijst nu dat je dit na kan maken, tja, dan heb je in mijn ogen alleen jezelf blij gemaakt met gebakken lucht, want dat zoiets kon wisten we natuurlijk.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71309976
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:16 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn punt ook perfect snapt, ik citeer even jezelf
[..]

Vervolgens soep je de foto, en zet je exact op de juiste (nihiel zichtbare) lijnen waar het dak zich moet bevinden, deze piramide structuur.
Die zelfs wat weg heeft van het dak, maar de lijnen zijn in jouw geval muren.

Je spreek jezelf dus tegen, aan de ene kant doe je jouw best om te laten zien dat er niets is, zoals door de andere foto's uit de reeks te laten overlappen, maar in jouw zoektoch naar ontkenning vergeet je dat het trap gedeelte niet eens weg is gehaalt.
En nu vallen de punten die eerder zijn aangehaald, zoals het dak, jou weer wel op.
Vreemd, zit je me expres in de maling te nemen? Want dat is jammer volgens mij zouden we meer uit deze discussie kunnen halen dan elkaar voor leugenaar uit maken.

Ik snap je punt, de bron is onbekend, ook dat heb ik nu meerdere malen aangegeven, en staat helemaal beschreven in de inleiding, vervolgens is het ook nog eens gevraagd door iemand vanacht, waarop is geantwoord, dat ik de oorsprong niet weet.
Ik acht het mysterie van de bron dus ook niet belangrijk en zal als ik terug kom op de overige foto ook de overeenkomsten eruit halen.
Er is namelijk gewoonweg slechts gesoept. Zonde voor hun, mooi voor ons.

Vergeet ook niet dat deze foto uit 2002 stamt, je probeert met technieken van een dikke 7 jaar verder, een punt te maken dat dit na te maken is.
Ja, het zou wat zijn als we het niet konden.

Je maakt de omgekeerde fout die NASA maakte.
NASA heeft ik de begin jaren van de ruimtevaart te veel moeite gehad met het wegwerken van de foto's en nooit stil gestaan bij het feit dat we tegenwoordig allemaal fotoshop op onze computers hebben staan.
De techniek is ontzettend vooruitgegaan.

Jij bewijst nu dat je dit na kan maken, tja, dan heb je in mijn ogen alleen jezelf blij gemaakt met gebakken lucht, want dat zoiets kon wisten we natuurlijk.
Nee, ik neem je niet in de maling. Kijk even naar m;n post met de anu gifs.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:19:20 #56
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71310006
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Hmmm ik kan het filmpje niet meer terugvinden, maar ik weet wel dat de voorkant van het schip erg sterk leek op deze:
De koepel kwam overigens niet echt terug in het design van het schip, maar daar was in het filmpje ook weer een wazige verklaring voor gegeven.

Deze is trouwens sneu:

Schip?
Je hebt het over het apollo 20 fenomeen, en ik over een piramide. Twee hele andere foto's.

Tevens distancier ik mij daarvan, dat verhaal is namelijk echt vaag en al helemaal met die man die beweerd een geheime vlucht te hebben gehad in een space shuttle.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71310007
Ticker, in 1999 kon ik dat al maken hoor, t is niet dat we pas konden fotoshoppen sinds windows XP ofzo
En als je zelf zegt dat je geen bron heb voor de foto uit de OP dan tsja,
lijkt het me allemaal een grote grap van iemand die dit ooit eens het net op heeft geduwt.

Plus de feiten van vanhal zijn gewoon sterker.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:23:18 #58
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71310073
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:05 schreef vanhal het volgende:
Ik heb hier al de oplossing. Jouw interpretatie van kraters en schaduwen klopt niet. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de graafmachine.

Kortom, jouw piramide zou bovenop krater 2 moeten staan. We hebben 2 foto's waarop krater 2 zichtbaar is, conclusie lijkt mij dat op basis van de 2 foto's er onmogelijk een piramide kan staan. Wat vind jij?
Hihi, je zit vandaag echt, heel, heel fout!

Ik ga niets zeggen, je geeft me alleen maar meer bewijs voer, misschien dat iemand anders je vandaag kan tegenspreken, krater 2 zit namelijk op beide foto's exact bovenaan de trap, die is niet veranderd.
Vervolgens bevindt zich op beide foto's rechts van de krater 2, de verdoezeling van het dak.

Ik ga dit helemaal perfect laten zien, maar dit was echt mijn laatste post voor nu!

Tot ziens!
pi_71310131
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hihi, je zit vandaag echt, heel, heel fout!

Ik ga niets zeggen, je geeft me alleen maar meer bewijs voer, misschien dat iemand anders je vandaag kan tegenspreken, krater 2 zit namelijk op beide foto's exact bovenaan de trap, die is niet veranderd.
Vervolgens bevindt zich op beide foto's rechts van de krater 2, de verdoezeling van het dak.

Ik ga dit helemaal perfect laten zien, maar dit was echt mijn laatste post voor nu!

Tot ziens!
Ja, dat komt omdat jij de piramide niet uit je hoofd kunt zetten en de foto's bekijkt met die piramide in je hoofd. Kijk je naar de laatste scheve foto in die post met ani gifs, dan zie je dat rechts naast krater 2 zich een glooiing bevindt.
pi_71310186
De rechter donkere kant van krater 2 is een schaduw in een gat. Die schaduw in dat gat interpreteer jij als linkermuur van de piramide... Snap je?
pi_71310381
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 02:10 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt ik heb daar zelf ook over na zitten denken... maar.. ik kan niet anders concluderen dan dat hij echt is. Die fout, i.v.m. alle detals, zou te dom zijn.

Tevens, waarom zou NASA de details van de fake erin laten?
Deze reactie op BILL_E, een pagina terug. BILL_E twijfelt aan de echtheid van de foto met de piramide. Als reactie op zijn twijfel zeg je dat je niet anders concluderen dan dat de foto echt is.

Ik heb het misschien gemist, als dat is, sorry daarvoor, maar leg eens uit waarom de foto met de piramide, de foto waarop je je baseert, echt is, en de foto's in serie op de nasa site geshopt zijn?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:44:07 #62
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71310414
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:47 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

?
korte uitleg even van iemand? of verwijzing naar een topic?
DE MAANLANDINGEN WAREN NEP
DE MAANLANDINGEN WAREN NEP #2
DE MAANLANDINGEN WAREN NEP #3
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:22:57 #63
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71311155
Ik onderschrijf vanhals analyse, dat hetgeen Ticker als de muur van de Pyramide ziet eigenlijk een verdieping is. Hij ziet er een verhoging in. Deze post dus:
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:30 schreef vanhal het volgende:
De rechter donkere kant van krater 2 is een schaduw in een gat. Die schaduw in dat gat interpreteer jij als linkermuur van de piramide... Snap je?
Als je Tickers versie bekijkt (die volgens mij wat selectief ‘verbeterd‘ is om de piramidestructuur uit te laten komen):

Dan zie je dat er een probleem is. Gezien de grotere foto, maar ook deze, komt het licht (ongeveer) uit de richting van de pijl, dat maakt dat de ‘linkerkant’ (voor ons gezien) van de piramide ook donker is. Echter, als dat zo zou zijn, dan is het heldere, zich in de zon bevindende stukje heel vreemd (met rood omcirkeld). De piramide zou daar namelijk een schaduw moeten werpen. Echter, dit is net zo helder als het stukje iets verder naar achter, waarvan het wel logisch is dat het in de zon zit.

Pakken we de huidige versie van de NASA-site erbij, dan zie je dat die foto wél logisch in elkaar zit:

Het heldere stukje zit er nog steeds, maar hier is wel duidelijk dat dit en hoger deel betreft waar de zon direct opvalt.

De duidelijkste foto van de piramide lijkt mij daarom enigszins veranderd om de structuur extra goed uit te laten komen, maar niet juist. Het pad dat Ticker ontwaart kun je ongeveer op elke heuvel vinden, dat is gewoon een natuurlijke glooiing.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71311696
Daarnaast, foto AS11-38-5568 (http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/frame/?AS11-38-5568, highres: http://www.lpi.usra.edu/r(...)nt/AS11/38/5568.jpg) laat de specifieke omgeving vanuit een ander oogpunt met een in detail andere belichting zien. Alles klopt daarop, schaduwen, kraters etc etc.
Dat de omgeving op foto 5568 overeenkomt met 5564, laat zien dat de piramide een samenspel van schaduwen, kraters, glooiingen, heuvels en lichtinval is. Daarnaast is de originele piramide foto in openingspost expres (suggestief) ingetekend zodat het geheel nog meer op een piramide lijkt.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:08:40 #65
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71312075
Tja ik moet toch weer concluderen dat de eerste foto een fake is.
pi_71312415
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:08 schreef Bill_E het volgende:
Tja ik moet toch weer concluderen dat de eerste foto een fake is.
Probeer je mening te onderbouwen. Op basis waarvan vind je de 1e foto een fake?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:29:22 #67
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71312492
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:26 schreef vanhal het volgende:

[..]

Probeer je mening te onderbouwen. Op basis waarvan vind je de 1e foto een fake?
Zie mijn post op de eerste pagina met de foto die ik aangepast hebt.. HEt geheel is te onnatuurlijk. Toen twijfelde ik nog, en vond ik een paar argumenten van de TS wel sterk. Die zijn ondertussen niet meer geldig gezien de nieuwe foto's hierboven

Edit: Even foto terug gehaald

Die lijn klopt gewoon niet
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:37:58 #68
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71312714
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:49 schreef vanhal het volgende:
Daarnaast, foto AS11-38-5568 (http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/frame/?AS11-38-5568, highres: http://www.lpi.usra.edu/r(...)nt/AS11/38/5568.jpg) laat de specifieke omgeving vanuit een ander oogpunt met een in detail andere belichting zien. Alles klopt daarop, schaduwen, kraters etc etc.
Dat de omgeving op foto 5568 overeenkomt met 5564, laat zien dat de piramide een samenspel van schaduwen, kraters, glooiingen, heuvels en lichtinval is. Daarnaast is de originele piramide foto in openingspost expres (suggestief) ingetekend zodat het geheel nog meer op een piramide lijkt.
Dat is inderdaad ook mijn mening. M.i. klopt die belichting van oorspronkelijke foto niet als het inderdaad een piramide is. Ik ben benieuwd hoe Ticker dat verklaart.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:52:00 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_71313039
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:37 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook mijn mening. M.i. klopt die belichting van oorspronkelijke foto niet als het inderdaad een piramide is. Ik ben benieuwd hoe Ticker dat verklaart.
Dat is, na dit topic gelezen te hebben, ook mijn mening
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_71313128
Ik ben ook overtuigd... door vanhal wel te verstaan..
wat een geweldige posts maakt vanhal en blijft kalm

Zijn posts ontkennen is hetzelfde als beide oren dichthouden met je vingers en LALALAALLA schreeuwen hoor
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:01:15 #71
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71313248
Allereerst respect voor zowel Ticker als Vanhal. Ticker vanwege de monsterpost die hij gemaakt heeft en de vele uurtjes die hij hierin gestoken hebt. Zoals jullie wellicht weten ben ikzelf vrij sceptisch tegenover dit soort claims. De moeite die hierin gestoken is , is echter benoemenswaardig. Hulde!

Ikzelf ben na het grondig lezen van dit topic van mening dat VanHal sterkere argumenten heeft. Vanuit mijn psychologische achtergrond neig ik er dan ook naar om wederom visuele pareidolie te zeggen. Dit neemt niet weg dat ik dit topic als een TVP zie , en hier zeer vaak zal terugkijken.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:34:54 #72
28033 Pek
je moet wat
pi_71315724
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:55 schreef Flammie het volgende:
Ik ben ook overtuigd... door vanhal wel te verstaan..
wat een geweldige posts maakt vanhal en blijft kalm

Zijn Haar posts ontkennen is hetzelfde als beide oren dichthouden met je vingers en LALALAALLA schreeuwen hoor
Aangepast
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_71321081
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:58 schreef vanwelleer het volgende:
http://www.cmf.nrl.navy.mil/clementine/clib/

Set resolution to 1 pixel=1 kilometer.

Set latitude to -2, longitude to 311

i reserve the right to do as i damnwell please.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:51:26 #74
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_71323295
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:39 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Wat moeten we daar zien? Ik zie een pixelbrij, ondefinieerbaar...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71332343
Ik volg Ticker's bevindingen al sinds "De maanlandingen zijn nep" topics, respect dat hij toch nog zijn woord na is gekomen en zijn verhaal hier heeft uitgelegd.

Echter Vanhal komt telkens toch weer ijzersterke argumenten, je kan daar echt niet omheen, hulde . Aangezien de oorsprong van de foto waarmee alles begon niet te achterhalen is, ga ik toch met vanhal mee.

Daarnaast lijkt mij de loopbrug gewoon tussen 2 hellingen/heuvels in te zitten.
quote:
Higher resolution scans from NASA were made available to LPI. LPI processed the images for contrast enhancement
for better viewing and image quality.

We hope you enjoy these improvements.
Verklaart volgens mij ook een hoop, waarom de foto nu van betere kwaliteit is.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:26:36 #77
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71373631
Ticker ! Je had nog meer in petto ? Ik ben nieuwsgierig, laat je niet ontmoedigen door bovenliggende reactie's. Ik vind het reuze interessant.
pi_71374852
Tuurlijk, uiteraard respect voor de grote moeite en de poging zelf!
pi_71377182
Goed uitgezocht en beschreven!

TVP
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 07:56:11 #80
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71385460
Nee jongens ben druk bezig hoor.
Het fijne is dat ik, hoe langer ik bezig ben met dit project, steeds meer overtuigd raak door de foute keuze van diegene, wie dan ook, die zich bezig heeft gehouden met het aanpassen van de foto's, zich heeft laten verleiden om het 'nieuwe orgineel' zo goed mogelijk te laten lijken op het oude.

Er is bijvoorbeeld een fout gemaakt in een van de punten die op dit moment totaal zwart is, ik heb het dus over een krater, links van het object.
Het is een miniscule krater, maar net als de overige krater inslagen, gewoonweg aanwezig.
Dit is de eerste keer dat ik bij het switchen tussen beide foto's erachter kwam dat deze krater op foto 2 (dus de huidige NASA foto) in is gekleurd door die absurde zwarte tinten, waar ik eerder ook al een opmerking over maakte.
Stel je voor, jij bent een hoaxer, en maakt een piramide uit een willekeurige vorm.
Waarom zou je dan kraters gaan maken, om jezelf kenbaar te maken?

Onlogisch! En iets wat over het hoofd is gezien door de NASA editor.

(hopelijk) vanavond, veel meer!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:03:15 #81
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_71385511
Als de maanlanding een hoax was, waarom dit niet dan?

pi_71385611
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 07:56 schreef Ticker het volgende:
Nee jongens ben druk bezig hoor.
Het fijne is dat ik, hoe langer ik bezig ben met dit project, steeds meer overtuigd raak door de foute keuze van diegene, wie dan ook, die zich bezig heeft gehouden met het aanpassen van de foto's, zich heeft laten verleiden om het 'nieuwe orgineel' zo goed mogelijk te laten lijken op het oude.

Er is bijvoorbeeld een fout gemaakt in een van de punten die op dit moment totaal zwart is, ik heb het dus over een krater, links van het object.
Het is een miniscule krater, maar net als de overige krater inslagen, gewoonweg aanwezig.
Dit is de eerste keer dat ik bij het switchen tussen beide foto's erachter kwam dat deze krater op foto 2 (dus de huidige NASA foto) in is gekleurd door die absurde zwarte tinten, waar ik eerder ook al een opmerking over maakte.
Stel je voor, jij bent een hoaxer, en maakt een piramide uit een willekeurige vorm.

(hopelijk) vanavond, veel meer!
Maar misschien kun je tot die tijd antwoord geven op de vraag waarom je er zo zeker van bent dat de foto met de piramide uit je openingspost de originele onbewerkte foto is?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:19:06 #83
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71385637
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 07:56 schreef Ticker het volgende:

Dus, jij zegt dat het minder waarschijnlijk is dat een (amateur) hoaxer zich vergist, dan dat de met miljoenen gesponsorde NASA vol professionals zich vergist? En dat het daarom logischer is dat de foto uit je OP geen hoax is?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:42:39 #84
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71385930
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:14 schreef vanhal het volgende:

[..]

Maar misschien kun je tot die tijd antwoord geven op de vraag waarom je er zo zeker van bent dat de foto met de piramide uit je openingspost de originele onbewerkte foto is?
Dat heb ik eigenlijk al vermeld waarom dat mijn gevoel is. Mijn gehele openings post is daartoe een uitleg.
Het verhaal zit te vaag in elkaar, de toevalligheden en de rariteiten.
Daarbij, ik kom hierop terug ik probeer zo min mogelijk een woorden discussie te houden over dit soort dingen.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dus, jij zegt dat het minder waarschijnlijk is dat een (amateur) hoaxer zich vergist, dan dat de met miljoenen gesponsorde NASA vol professionals zich vergist? En dat het daarom logischer is dat de foto uit je OP geen hoax is?
De hoaxer vergist zich in wat?
In het maken van willekeurige kraters?

Dat is namelijk nu je insteek. Onlogisch, vind je niet?
pi_71385975
Maar je hebt 2 foto's waarbij de plek van de piramide vanaf 2 verschillende punten wordt gefotografeerd. Beide foto's laten de plek goed zien, bovendien komen de positie van de objecten (kraters/schaduwen etc) op beide foto's overeen. Hoe verklaar je dat dan?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:52:47 #86
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71386070
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:45 schreef vanhal het volgende:
Maar je hebt 2 foto's waarbij de plek van de piramide vanaf 2 verschillende punten wordt gefotografeerd. Beide foto's laten de plek goed zien, bovendien komen de positie van de objecten (kraters/schaduwen etc) op beide foto's overeen. Hoe verklaar je dat dan?
Volgens mij bedoel je nu, dat de 2e foto van NASA aantoont dat deze anders is.
Maar dat is niet zo, het dak, en de loopbrug zitten er gewoon in. Dat zijn toch wel de kern punten van de piramide. Waarom dit erin laten? Omdat er uit het oogpunt is gewerkt van 'blend in, no one will notice'. Fout dus.
Tevens is er iets raars gebeurt met de koepel. Ook hier klopt iets niet.
En waarom is het aantal mb van deze foto significant minder? De kwaliteit is namelijk minder dan de overlappende foto. Lijkt alsof er minder waarde gehecht is, aan het upgraden van deze foto.

Toch nog geduld hebben tot ik thuis ben.
pi_71386145
Nee, er zijn 2 foto's. Foto AS11-38-5564 (de foto die jij gebruikt) en foto AS11-38-5568.

Foto AS11-38-5564 is (zoals mijn post een pagina terug, 25 julie 08:55) een foto van dezelfde plek, maar dan gefotografeerd vanaf een andere positie.
Dit is die foto, de pijl laat de plek zien waar de piramide zich zou moeten bevinden:

Je ziet daarop ook dat jouw glazen dome gewoon lichtinval op de zijkant van een krater is.

Die foto laat dus de plek vanaf een andere positie gefotografeerd zien. De objecten (kraters/schaduwen etc) komen overeen met foto 5564.
Je hebt dus 2 foto's van 1 plek gefotografeerd vanaf verschillende posities waarbij alles klopt. Hoe verklaar je dat?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:59:06 #88
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_71386153
TVp voordat TS "verdwijnt".
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:29:08 #89
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71386599
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:42 schreef Ticker het volgende:
De hoaxer vergist zich in wat?
In het maken van willekeurige kraters?

Dat is namelijk nu je insteek. Onlogisch, vind je niet?
Ja, maar met de uitleg die ik heb gezien heb ik nergens een vergissing ‘in een willekeurige krater’ gezien. Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:25:03 #90
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71387701
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, maar met de uitleg die ik heb gezien heb ik nergens een vergissing ‘in een willekeurige krater’ gezien. Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt.
Nog niet komt wel, dat maakt het juist zo leuk, ik heb deze ook pas ontdekt nadat jij me wees op de linker muur, en ik me specifiek ben gaan focussen op die punten.
Net als Vanhal nog niet helemaal doorheeft dat ik weet dat er 2 foto's zijn waar het enige verschil de koepel is die ineens op een vreemde manier is uitgerekt. De overige punten zijn namelijk nauwelijks veranderand.

Maar zoals ik al opmerkte, met woorden iets visueels uitdrukken, is zo lastig en vraagt ook om miscommunicatie, dus dat probeer ik vanavond verder te verduidelijken..
En al helemaal in deze kwestie, want we hebben te maken met een foto die is geprint met een duidelijke apollo 11, jaren 70 kwaliteit, en we hebben een refurbished, edited, updated versie.

Ik hoop alleen dat ik eraan toe kom, ik wil namelijk niet half antwoorden, daar weer response op krijgen, en eigenlijk nog bezig zijn met een ander antwoord. Dus net als de OP, pak ik gelijk alles in een keer mee.
pi_71387761
Als je het maar in dit ene topic houdt

Tevens kijk ik weer uit naar je post, wat dat betreft is dat punt erg goed, je bent volledig in de informatieverschaffing Dat kan niemand je verwijten
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:32:19 #92
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_71398087
Leuk topic!
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_71401997
Leuk filmpje over dit onderwerp. Apollo 17.

quote:
Apollo 17 NASA Lunar photograph AS17-136-20680 which purportedly shows a sunstruck over-exposed frame has now been reexamined with new contrasting techniques and appears to show a pyramid.
Ik weet niet waarom ik het niet gek vind dat er pyramides op de maan staan, het is echter wel zeer interessant!

http://www.hq.nasa.gov/alsj/a17/AS17-135-20680HR.jpg
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:18:07 #94
115996 francorex
Earth stationary not spinning
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:24:25 #95
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71403184
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:18 schreef francorex het volgende:
[ afbeelding ]

The smoking gun?

http://www.enterprisemission.com/SmokingGun.htm
Uh, en als ik dan dat hele verhaal lees, en lekker gemaakt wordt, en op de onderste link klik, dan krijg ik:
quote:
For only $3.95 per month, anyone truly interested in joining a conversation that could change the course of history -- around the most important issue of our time --- can join the new Enterprise Mission discussion.
$3,95 maar! Het lijkt zowaar op spam.
pi_71404173
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:24 schreef Iblis het volgende:

[..]

Uh, en als ik dan dat hele verhaal lees, en lekker gemaakt wordt, en op de onderste link klik, dan krijg ik:
[..]

$3,95 maar! Het lijkt zowaar op spam.
En als je niet betaalt, ben je "niet echt geinteresseerd"
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:01:55 #97
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_71412239
- bagger -

[ Bericht 95% gewijzigd door ToT op 28-07-2009 23:54:53 (Dank u voor de smakelijke details!) ]
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:38:07 #98
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71413453
7 word pagina's en counting..

morgen weer verder!
pi_71413796
Je doet er iig moeite voor
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:57:03 #100
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_71414066
tvp
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')