Ook al was de foto wel van NASA oorsprong, bewijst het nog niets. Met veel fantasie kan ik er inderdaad iets in zien dat lijkt op een ruwe piramidevorm. Maar dat is op zich niet bijzonder.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:48 schreef Remake het volgende:
Zonder NASA oorsprong van die piramide foto van TS is alles eigenlijk gewoon gebakken lucht
Hmmm ik kan het filmpje niet meer terugvinden, maar ik weet wel dat de voorkant van het schip erg sterk leek op deze:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee, ik heb deze zelf gemaakt ToT.
Heb de PSD's.
En welk filmpje bedoel je, ik twijfel namelijk of dit wel echt zo is.
Tevens was dit topic waardig gezien de uitgebreide discussies die ernog verder om heen gaan draaien, en had ik allang aangegeven dat ik hem zou gaan plaatsen.
Iedereen met een andere visie en kijk kan toch gewoon verder in het centrale topic.
Ik denk dat je mijn punt ook perfect snapt, ik citeer even jezelfquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maar het probleem in jouw verhaal is dat je niet de oorsprong van jouw piramide foto weet. Het kan maar zo zijn dat die piramide foto een bewerking van iemand is. 1 of andere grapjas die er een piramide op fotoshopt.
Kijk, een piramide op een landschap fotoshoppen kan ik ook:
Foto die ik heb gebruikt:
http://msaqqara.free.fr/images/behenoupyrsat.jpg
Resultaat:
[ afbeelding ]
Snap je mijn punt? Wat is de oorsprong van jouw piramide foto?
Vervolgens soep je de foto, en zet je exact op de juiste (nihiel zichtbare) lijnen waar het dak zich moet bevinden, deze piramide structuur.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:17 schreef vanhal het volgende:
Nee, de dingen die jij erin ziet maken het voor mij niet de objecten waarvan jij zegt dat ze zijn.
Nee, ik neem je niet in de maling. Kijk even naar m;n post met de anu gifs.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn punt ook perfect snapt, ik citeer even jezelf
[..]
Vervolgens soep je de foto, en zet je exact op de juiste (nihiel zichtbare) lijnen waar het dak zich moet bevinden, deze piramide structuur.
Die zelfs wat weg heeft van het dak, maar de lijnen zijn in jouw geval muren.
Je spreek jezelf dus tegen, aan de ene kant doe je jouw best om te laten zien dat er niets is, zoals door de andere foto's uit de reeks te laten overlappen, maar in jouw zoektoch naar ontkenning vergeet je dat het trap gedeelte niet eens weg is gehaalt.
En nu vallen de punten die eerder zijn aangehaald, zoals het dak, jou weer wel op.
Vreemd, zit je me expres in de maling te nemen? Want dat is jammer volgens mij zouden we meer uit deze discussie kunnen halen dan elkaar voor leugenaar uit maken.
Ik snap je punt, de bron is onbekend, ook dat heb ik nu meerdere malen aangegeven, en staat helemaal beschreven in de inleiding, vervolgens is het ook nog eens gevraagd door iemand vanacht, waarop is geantwoord, dat ik de oorsprong niet weet.
Ik acht het mysterie van de bron dus ook niet belangrijk en zal als ik terug kom op de overige foto ook de overeenkomsten eruit halen.
Er is namelijk gewoonweg slechts gesoept. Zonde voor hun, mooi voor ons.
Vergeet ook niet dat deze foto uit 2002 stamt, je probeert met technieken van een dikke 7 jaar verder, een punt te maken dat dit na te maken is.
Ja, het zou wat zijn als we het niet konden.
Je maakt de omgekeerde fout die NASA maakte.
NASA heeft ik de begin jaren van de ruimtevaart te veel moeite gehad met het wegwerken van de foto's en nooit stil gestaan bij het feit dat we tegenwoordig allemaal fotoshop op onze computers hebben staan.
De techniek is ontzettend vooruitgegaan.
Jij bewijst nu dat je dit na kan maken, tja, dan heb je in mijn ogen alleen jezelf blij gemaakt met gebakken lucht, want dat zoiets kon wisten we natuurlijk.
Schip?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmm ik kan het filmpje niet meer terugvinden, maar ik weet wel dat de voorkant van het schip erg sterk leek op deze:
De koepel kwam overigens niet echt terug in het design van het schip, maar daar was in het filmpje ook weer een wazige verklaring voor gegeven.
Deze is trouwens sneu:![]()
Hihi, je zit vandaag echt, heel, heel fout!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:05 schreef vanhal het volgende:
Ik heb hier al de oplossing. Jouw interpretatie van kraters en schaduwen klopt niet. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de graafmachine.
Kortom, jouw piramide zou bovenop krater 2 moeten staan. We hebben 2 foto's waarop krater 2 zichtbaar is, conclusie lijkt mij dat op basis van de 2 foto's er onmogelijk een piramide kan staan. Wat vind jij?
Ja, dat komt omdat jij de piramide niet uit je hoofd kunt zetten en de foto's bekijkt met die piramide in je hoofd. Kijk je naar de laatste scheve foto in die post met ani gifs, dan zie je dat rechts naast krater 2 zich een glooiing bevindt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hihi, je zit vandaag echt, heel, heel fout!![]()
Ik ga niets zeggen, je geeft me alleen maar meer bewijs voer, misschien dat iemand anders je vandaag kan tegenspreken, krater 2 zit namelijk op beide foto's exact bovenaan de trap, die is niet veranderd.
Vervolgens bevindt zich op beide foto's rechts van de krater 2, de verdoezeling van het dak.
Ik ga dit helemaal perfect laten zien, maar dit was echt mijn laatste post voor nu!
Tot ziens!
Deze reactie op BILL_E, een pagina terug. BILL_E twijfelt aan de echtheid van de foto met de piramide. Als reactie op zijn twijfel zeg je dat je niet anders concluderen dan dat de foto echt is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:10 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt ik heb daar zelf ook over na zitten denken... maar.. ik kan niet anders concluderen dan dat hij echt is. Die fout, i.v.m. alle detals, zou te dom zijn.
Tevens, waarom zou NASA de details van de fake erin laten?
DE MAANLANDINGEN WAREN NEPquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:47 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
?
korte uitleg even van iemand? of verwijzing naar een topic?
Als je Tickers versie bekijkt (die volgens mij wat selectief ‘verbeterd‘ is om de piramidestructuur uit te laten komen):quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:30 schreef vanhal het volgende:
De rechter donkere kant van krater 2 is een schaduw in een gat. Die schaduw in dat gat interpreteer jij als linkermuur van de piramide... Snap je?
Probeer je mening te onderbouwen. Op basis waarvan vind je de 1e foto een fake?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:08 schreef Bill_E het volgende:
Tja ik moet toch weer concluderen dat de eerste foto een fake is.
Zie mijn post op de eerste pagina met de foto die ik aangepast hebt.. HEt geheel is te onnatuurlijk. Toen twijfelde ik nog, en vond ik een paar argumenten van de TS wel sterk. Die zijn ondertussen niet meer geldig gezien de nieuwe foto's hierbovenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:26 schreef vanhal het volgende:
[..]
Probeer je mening te onderbouwen. Op basis waarvan vind je de 1e foto een fake?
Dat is inderdaad ook mijn mening. M.i. klopt die belichting van oorspronkelijke foto niet als het inderdaad een piramide is. Ik ben benieuwd hoe Ticker dat verklaart.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:49 schreef vanhal het volgende:
Daarnaast, foto AS11-38-5568 (http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/frame/?AS11-38-5568, highres: http://www.lpi.usra.edu/r(...)nt/AS11/38/5568.jpg) laat de specifieke omgeving vanuit een ander oogpunt met een in detail andere belichting zien. Alles klopt daarop, schaduwen, kraters etc etc.
Dat de omgeving op foto 5568 overeenkomt met 5564, laat zien dat de piramide een samenspel van schaduwen, kraters, glooiingen, heuvels en lichtinval is. Daarnaast is de originele piramide foto in openingspost expres (suggestief) ingetekend zodat het geheel nog meer op een piramide lijkt.
Dat is, na dit topic gelezen te hebben, ook mijn meningquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook mijn mening. M.i. klopt die belichting van oorspronkelijke foto niet als het inderdaad een piramide is. Ik ben benieuwd hoe Ticker dat verklaart.
Aangepastquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:55 schreef Flammie het volgende:
Ik ben ook overtuigd... door vanhal wel te verstaan..
wat een geweldige posts maakt vanhalen blijft kalm
![]()
![]()
Zijn Haar posts ontkennen is hetzelfde als beide oren dichthouden met je vingers en LALALAALLA schreeuwen hoor
quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:58 schreef vanwelleer het volgende:http://www.cmf.nrl.navy.mil/clementine/clib/
Set resolution to 1 pixel=1 kilometer.
Set latitude to -2, longitude to 311
Wat moeten we daar zien? Ik zie een pixelbrij, ondefinieerbaar...quote:
Verklaart volgens mij ook een hoop, waarom de foto nu van betere kwaliteit is.quote:Higher resolution scans from NASA were made available to LPI. LPI processed the images for contrast enhancement
for better viewing and image quality.
We hope you enjoy these improvements.
Maar misschien kun je tot die tijd antwoord geven op de vraag waarom je er zo zeker van bent dat de foto met de piramide uit je openingspost de originele onbewerkte foto is?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:56 schreef Ticker het volgende:
Nee jongens ben druk bezig hoor.
Het fijne is dat ik, hoe langer ik bezig ben met dit project, steeds meer overtuigd raak door de foute keuze van diegene, wie dan ook, die zich bezig heeft gehouden met het aanpassen van de foto's, zich heeft laten verleiden om het 'nieuwe orgineel' zo goed mogelijk te laten lijken op het oude.
Er is bijvoorbeeld een fout gemaakt in een van de punten die op dit moment totaal zwart is, ik heb het dus over een krater, links van het object.
Het is een miniscule krater, maar net als de overige krater inslagen, gewoonweg aanwezig.
Dit is de eerste keer dat ik bij het switchen tussen beide foto's erachter kwam dat deze krater op foto 2 (dus de huidige NASA foto) in is gekleurd door die absurde zwarte tinten, waar ik eerder ook al een opmerking over maakte.
Stel je voor, jij bent een hoaxer, en maakt een piramide uit een willekeurige vorm.
Waarom zou je dan kraters gaan maken, om jezelf kenbaar te maken?
Onlogisch! En iets wat over het hoofd is gezien door de NASA editor.
(hopelijk) vanavond, veel meer!
Dus, jij zegt dat het minder waarschijnlijk is dat een (amateur) hoaxer zich vergist, dan dat de met miljoenen gesponsorde NASA vol professionals zich vergist? En dat het daarom logischer is dat de foto uit je OP geen hoax is?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:56 schreef Ticker het volgende:
Stel je voor, jij bent een hoaxer, en maakt een piramide uit een willekeurige vorm.
Waarom zou je dan kraters gaan maken, om jezelf kenbaar te maken?
Onlogisch! En iets wat over het hoofd is gezien door de NASA editor.
Dat heb ik eigenlijk al vermeld waarom dat mijn gevoel is. Mijn gehele openings post is daartoe een uitleg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:14 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maar misschien kun je tot die tijd antwoord geven op de vraag waarom je er zo zeker van bent dat de foto met de piramide uit je openingspost de originele onbewerkte foto is?
De hoaxer vergist zich in wat?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dus, jij zegt dat het minder waarschijnlijk is dat een (amateur) hoaxer zich vergist, dan dat de met miljoenen gesponsorde NASA vol professionals zich vergist? En dat het daarom logischer is dat de foto uit je OP geen hoax is?
Volgens mij bedoel je nu, dat de 2e foto van NASA aantoont dat deze anders is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:45 schreef vanhal het volgende:
Maar je hebt 2 foto's waarbij de plek van de piramide vanaf 2 verschillende punten wordt gefotografeerd. Beide foto's laten de plek goed zien, bovendien komen de positie van de objecten (kraters/schaduwen etc) op beide foto's overeen. Hoe verklaar je dat dan?
Ja, maar met de uitleg die ik heb gezien heb ik nergens een vergissing ‘in een willekeurige krater’ gezien. Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:42 schreef Ticker het volgende:
De hoaxer vergist zich in wat?
In het maken van willekeurige kraters?
Dat is namelijk nu je insteek. Onlogisch, vind je niet?
Nog niet komt wel, dat maakt het juist zo leuk, ik heb deze ook pas ontdekt nadat jij me wees op de linker muur, en ik me specifiek ben gaan focussen op die punten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar met de uitleg die ik heb gezien heb ik nergens een vergissing ‘in een willekeurige krater’ gezien. Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt.
Ik weet niet waarom ik het niet gek vind dat er pyramides op de maan staan, het is echter wel zeer interessant!quote:Apollo 17 NASA Lunar photograph AS17-136-20680 which purportedly shows a sunstruck over-exposed frame has now been reexamined with new contrasting techniques and appears to show a pyramid.
Uh, en als ik dan dat hele verhaal lees, en lekker gemaakt wordt, en op de onderste link klik, dan krijg ik:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:18 schreef francorex het volgende:
[ afbeelding ]
The smoking gun?
http://www.enterprisemission.com/SmokingGun.htm
$3,95 maar! Het lijkt zowaar op spam.quote:For only $3.95 per month, anyone truly interested in joining a conversation that could change the course of history -- around the most important issue of our time --- can join the new Enterprise Mission discussion.
En als je niet betaalt, ben je "niet echt geinteresseerd"quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Uh, en als ik dan dat hele verhaal lees, en lekker gemaakt wordt, en op de onderste link klik, dan krijg ik:
[..]
$3,95 maar! Het lijkt zowaar op spam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |