Zoals ik al zei, ik heb geen aards bewijs.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:58 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Niet zo denigrerend met "toveren" ik heb zowel op het werk als hier thuis heel dat programma niet...dus ik kan het niet zelf.
@ mothermoon > voel je vrij die foto's hier te postengraag zelfs!
Ik blijf nu eerst even bij je eerste paragraaf.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:46 schreef Matteüs het volgende:
Ik geloof er niet veel van eerlijk gezegt. Ik geloof eerder dat NASA nooit bemande maanlandingen heeft uit kunnen voeren.
De Saturn 5 raket heeft 30% meer brandstof als de Spaceshuttle. Even er van uitgaande dat men met de Spaceshuttle wel een wat betere brandstof efficiëntie hebben, kan de Saturn 5 raket nooit de maan halen. De Saturn 5 had de volledige hoeveelheid nodig om enkel in de dampkring te komen.
Spaceshuttle hangt rond de 350km tot maximaal 386km (record) en de maan is 364.000km van de aarde verwijderd. Bijna een factor 1000.
Deze foto, je bedoelt dat wat je rechts ziet een soort van verschijnsel/object in de verte is? Volgens mij zit dat namelijk op de foto zelf, je ziet dat het onder ook helemaal groen uitslaat. Niks raars, gewoon in de foto zelf.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:20 schreef Ticker het volgende:
AS12-46-6826
vraag je meteen ook af waarom de horizon is afgeknipt op de eerste foto.. misschien toch iets boven in het heelal te zien.
Ik zie het... Niet goed gekeken denk ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:50 schreef Iblis het volgende:
Matteüs: Dat lijkt me beter voor [Centraal] De maanlanding conspiracy
Ja dat wil ik wel even tegenspreken ja...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:46 schreef Matteüs het volgende:
Ik geloof er niet veel van eerlijk gezegt. Ik geloof eerder dat NASA nooit bemande maanlandingen heeft uit kunnen voeren.
De Saturn 5 raket heeft 30% meer brandstof als de Spaceshuttle. Even er van uitgaande dat men met de Spaceshuttle wel een wat betere brandstof efficiëntie hebben, kan de Saturn 5 raket nooit de maan halen. De Saturn 5 had de volledige hoeveelheid nodig om enkel in de dampkring te komen.
Spaceshuttle hangt rond de 350km tot maximaal 386km (record) en de maan is 364.000km van de aarde verwijderd. Bijna een factor 1000.
En dat is precies in lijn met wat Werner von Braun in 1953 in zijn boek 'Conquest To The Moon' al voorspelde. Notabene de ontwerper van de Apollo raket. Die zei dat je minstens de zo'n grote raket nodig had ie omgerekend 266x de grote moest hebben als de Saturn 5 raket (Apollo).
Als men dit toch wil tegenspreken en iedereen wil doen geloven dat de Apollo medewerkers in 16 jaar tijd (van 1953 tot 1963) de efficiëntie had kunnen verbeteren met een factor 280 of meer, is het raar dat vanaf die datum tot op heden (met alle technologie die we ontdekten van 60'tot nu) de efficiëntie met amper een factor 0,18 is verbetert.
Guess again. Als je er logisch over nadenkt kan dat prima. Als je het niet gelooft, de schema's zijn gewoon op internet te vinden. Met een beetje zoeken kan je ook mensen vinden die als hobby zo'n ding na zijn gaan bouwen.quote:...
Tevens was in 1969 de grootste "computer" geheugencapaciteit 256k. En daar was een compleet gebouw voor nodig om dat te behuizen.
De Saturn raket had 32k bij zich. Dat is 1/8 dus van een compleet gebouw naar maatstaven uit die tijd. Waar hadden ze dat verstopt? Nog maar niet eens de vraag geopperd hoe in godsnaam 32k een volledige starup-, atmosfeer exit-, flight-, landing- en earth re-entry sequence moest bevatten. Volgens NASA kon dit, volgens logisch nadenken en na-calculeren niet.
...
Maar waarom zeg je dan dat je foto's hebt waarop gebouwen en bruggen te zien zijn?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:03 schreef mothermoon het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik heb geen aards bewijs.
Ik zeg altijd : in the back of your mind, you'ff always knew !
Zo lastig is dat toch niet? Wellicht is de foto anders gecodeerd (geweest), of zijn het twee verschillende scans van dezelfde film. Dat laatste kan ook een mogelijke verklaring zijn waarom NASA nu hogere resolutie foto's online kan zetten van je pyramide afbeelding.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je roept weer wat, en ik moet gokken wat je bedoelt.
Doe je mee met de discussie, onderbouw jezelf.
aids bestaat nietquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:43 schreef Dragorius het volgende:
Dat is alsof je gaat onderzoeken of Paracetamol aids-remmend zou werken maar dan zonder te kijken wat de Paracetamol dan voor rol erin zou spelen en wat de oorzaak daarvan zou kunnen zijn.
Even uit FB geplukt. Dit is ook een beetje hoe ik er over denk. Naar mijn mening is al overtuigend aangetoond dat er niets mis is met de foto die Ticker dus als vervalst bestempelt. Bovendien had vanhal ook een goed punt over dingen die juist niet kunnen kloppen bij de pyramide foto. Dan komt het toch vrij snel neer op heel veel werk voor iets wat gevoelsmatig het geval zou moeten zijn...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:59 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik heb JUIST met behulp van een 2de foto laten zien dat wat je op die 2 foto's ziet allemaal wel klopt. De schaduwpartijen, lichtinvallen, heuvels en kraters zijn gewoon wat ze zijn, je hebt ze van 2 punten af gefotografeerd notabene.
Maar dit is dus een discussie die in het lopende topic moet.
Dat kloptquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:37 schreef Dragorius het volgende:
Zijn er niet plannen om binnenkort weer sonde(s) naar de maan te sturen voor foto's? Of was dat weer een andere planeet/planetoide? Dan zouden die foto's wat opheldering kunnen gevenNiet van NASA dan uiteraard he
Ik zal vandaag nog eens proberen wat tijd vrij te maken hiervoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:25 schreef Ticker het volgende:
Niemand kan verklaren waarom de piramide spot mee draait met de camera.
Lekker negeren, kneuze kermis hier.
Wat een pop corn forum.
'quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:18 schreef ToT het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: waarom zo'n piramidevorm met ingang etc.? Een bolvormige koepel zou veel beter geweest zijn i.v.m. luchtdruk van binnenuit. En de 2 grote poorten tussen die schuin oplopende stukken begrijp ik ook niet echt, aangezien je in the vacuum of space zit.
Goed, het spitsvormige koepeltje in het midden zou het luchtdichte commandocentrum kunnen zijn, maar waarom dan er zo'n imposante vestiging omheen bouwen?
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:22 schreef Dragorius het volgende:
Ondergronds bouwen zou wss slimmer zijn geweest4
Om heel eerlijk te zijn is dat juist wel het meest onrealistische aan het verhaal, vooral daar er nog geen 500.000 kilometer verder een planeet bestaat met wel een atmosfeer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
'
Status / allure / verbondenheid met andere sterren (dat wordt ook gedacht van de piramiden op Aarde toch?)
De keuze is voor een atmosfeerloze planeet inderdaad wel wat opmerkelijk maar zou niet geheel onrealistisch kunnen zijn denk ik.
De maan is een solide planeet en heeft geen verwarmde kern, temperatuur blijft een probleem, straling zou idd minder zijn, maar nogmaals naast de maan is een planeet met een atmosfeer waardoor het bovenstaande al helemaal geen probleem meer zou zijn.quote:Ondergronds bouwen zou wss slimmer zijn geweest, dan heb je ook geen last van de temperatuur aan de oppervlakte als de zon ongehinderd op je schijnt constant.
quote:
Ik vind dat het vragen naar een bron helemaal geen zeuren is!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:54 schreef ToT het volgende:
Ik wil niet weer over bronnen gaan zeuren
Ja en hier kan je de 4 wetenschappelijke theses lezen over hoe de Maan is ontstaan / bij de Aarde is gekomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:54 schreef vanhal het volgende:
De maan is hol en is met een bewust doel vanuit het heelal bij onze aarde geplaatst?
Resonantie in een vaccuum, kan dat uberhaupt?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik wil niet weer over bronnen gaan zeuren, maar waar komt dit bericht vandaan, en hoe weten ze dat van die resonantie na een inslag? Is het een officieel statement van Apollo?
http://rst.gsfc.nasa.gov/Sect19/Sect19_6a.htmlquote:All these records differ from those associated with terrestrial earthquakes in lacking S (secondary or shear) waves. They also last for much longer than earthquakes - up to an hour, as though the Moon were "ringing" like a bell. The bulk of the moonquakes originate from depths of 600 km or more (attributed to the seismic signals bouncing back and forth in the low velocity surface layers [ejecta blanket]). They tend to occur in swarms associated both with preferred spatial locations and specific time intervals (probably accounted for by stresses induced by terrestrial tidal forces).
Als er luchtdruk in de maan zelf is misschien?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Resonantie in een vaccuum, kan dat uberhaupt?
Als de NASA het geheim wil houden dat er een beschaving op de maan is (geweest), waarom geven ze dan wel vrij dat de maan hol zou kunnen zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:02 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://rst.gsfc.nasa.gov/Sect19/Sect19_6a.html
Naja, niet 'wij' trekken de conclusie dat de maan hol is, maar die Carl Sagan uit dat stukje wat je post. Sterker nog, hij zegt niet dat de maan hol is, hij zegt dat een natuurlijke satellier niet hol kan zijn, implicerende dat de maan geen natuurlijk object kan zijn. Of heb ik het nu verkeerd begrepen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:06 schreef Ticker het volgende:
Dat geven ze niet aan, ze laten de uitkomsten zien van experimenten. Die conclusie trekken 'wij' nu.
NASA had destijds nogal de rare gewoonte wat meer naar buiten te brengen.
Het was ook het begin van het echte ruimte programma................. 40 jaar geleden.
Zelfs dan kan je beter op de Aarde zijn, zelfs nu zijn er plekken op de Aarde waar mensen nog nooit zijn geweest en daarbij, als je technologisch zover bent dat je de afstanden tussen sterren kan overbruggen, lijkt het me een koud kunstje om je uit het zicht te houden van de mensheid. In ieder geval een stuk simpeler dan een basis op de Maanquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:59 schreef ToT het volgende:
@ Semisane: misschien wilden ze dicht bij de aarde zijn om snel in te kunnen grijpen indien nodig, maar niet op de aarde zelf zitten om onnodige confrontaties tussen hen en de mensheid te voorkomen?
Zo'n energie bron zou wel te meten zijn. Zeker op een lichaam waar geen interne warmte bronnen zijn, geen magnetische of elektrische activiteit.quote:En misschien is die piramide wel van en zeer bijzonder materiaal gebouwd dat straling en keine meteoren tegenhoudt, en hebben ze een schier-onuitputtelijke energiebron voor warmte e.d.?
Ach de maan is ouder dan de aarde.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:09 schreef vanhal het volgende:
[..]
Naja, niet 'wij' trekken de conclusie dat de maan hol is, maar die Carl Sagan uit dat stukje wat je post. Sterker nog, hij zegt niet dat de maan hol is, hij zegt dat een natuurlijke satellier niet hol kan zijn, implicerende dat de maan geen natuurlijk object kan zijn. Of heb ik het nu verkeerd begrepen?
uit de link van Ticker.quote:The Moon has a weak magnetic field. It may have a small metallic core but that is not now fluid, so an internal field is probably ruled out.
Ouder dan de aarde? Hoe weten ze dat? Ik dacht dat de gangbare theorie was dat tijdens de "beginjaren" van de Aarde een stuk werd afgebroken door een meteoriet inslag en daardoor in een baan om de Aarde kwam te staan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ach de maan is ouder dan de aarde.
En laat constant maar 1 kant zien wat zo ongeveer absurd is.
Occam's Razor, de meest loze kreet bij uitstek als het voor men even te veel wordt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:10 schreef Semisane het volgende:
Ik snap best dat dit BNW forum is, maar ook hier mag Occam's razor in acht gehouden worden.
Internet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:13 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ouder dan de aarde? Hoe weten ze dat? Ik dacht dat de gangbare theorie was dat tijdens de "beginjaren" van de Aarde een stuk werd afgebroken door een meteoriet inslag en daardoor in een baan om de Aarde kwam te staan.
Dacht ik...
Waar kun je info vinden over dat de maan ouder is?
Waarom vind je dat absurd?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:12 schreef Ticker het volgende:
Ach de maan is ouder dan de aarde.
En laat constant maar 1 kant zien wat zo ongeveer absurd is.
Ik wil dezelfde bron hebben als die van jou waar je je informatie vandaan haalt..anders loop je het risico dat je langs elkaar gaat praten denkend dat we dezelfde bron voor ons hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Internet?
Doe eens een poging met trefwoorden als moon.. age.. earth.. age.
De maan is niet onderdeel van de aarde.
En geschat 1 biljoen jaar ouder.
Het zou logischer zijn als de maan onderdeel was van de aarde, tot stil stand is gekomen toen ze van elkaar af waren gerukt, en toen een baan verder zou zijn gaan volgen.quote:
WAT?quote:Laten we het even niet hebben over het feit dat wij een uniek object in de buurt hebben wat bij relatief gezien van de aarde, net zo groot is als de zon
http://www.sciencenetlink(...)/psc/PlanetSize.htmlquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
WAT?De zon is toch wel even nog wat stapjes groter...ook relatief gezien heel wat stapjes.
Hmmm nee niet volgens de conspiracies.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
WAT?De zon is toch wel even nog wat stapjes groter...ook relatief gezien heel wat stapjes.
En waarom zou de NASA ons dat doen geloven dan? Wat zouden ze daar mee opschieten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmm nee niet volgens de conspiracies.De zon zou vele malen dichter bij de aarde staan als NASA ons wil doen geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |