Push, natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:31 schreef GoeRoe86 het volgende:
Hier wil het echt niet :S staat ie bij jou op push of op fetch op je iphone?
Prowl is wel heel gaaf idd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:08 schreef Junkie het volgende:
En ik lees net dit:
Set Up "Push" Gmail on Your iPhone
Niet echt wat jij wilt, maar je kan dan dus Growl notificaties op je iPhone ontvangen.
Best tof gedaan!![]()
Als je een Mac-servertje hebt is dit echt handig.
Ik gebruik ook nog dagelijks mijn Windows bak hoorquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:33 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik ben bang dat we d'r een fanboy bij hebben (wel eentje die van 2 walletjes vreet)
Het leuke is dat de meeste Apple gebruikers fanboys ook ervaring hebben met de andere OS-en.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:33 schreef ikheetmartijn het volgende:
Vandaag m'n alu wireless toetsenbordje binnen gekregen hoorde ik net
Wordt vast een leuk setupje met m'n MacBook, Mighty mouse en 24" schermpje.
Ik ben bang dat we d'r een fanboy bij hebben (wel eentje die van 2 walletjes vreet)
Ik start ook nog met enige regelmaat een (virtuele) Windows. Maar inmiddels een iBook, iPod, iMac en binnenkort allicht een iPhone.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:48 schreef Shrien het volgende:
[..]
Ik gebruik ook nog dagelijks mijn Windows bak hoor
Ik had verwacht dat ik vooral muziek maken nog wel op m'n Windows machine zou doen, maar ik ben toch wel erg gecharmeerd van Logic. De laatste twee weken heb ik hem alleen nog maar aangeslingerd voor 1 potje Battlefield en wat torrentjes.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik start ook nog met enige regelmaat een (virtuele) Windows. Maar inmiddels een iBook, iPod, iMac en binnenkort allicht een iPhone.
Torrents doe ik gewoon met uTorrent in OS X, werkt prima. Ik moet alleen nog even op zoek naar een goed programma om ook van Usenet te kunnen downloaden in OS X, dat is vaak wel de reden dat ik Windows opstart.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat ik vooral muziek maken nog wel op m'n Windows machine zou doen, maar ik ben toch wel erg gecharmeerd van Logic. De laatste twee weken heb ik hem alleen nog maar aangeslingerd voor 1 potje Battlefield en wat torrentjes.
uTorrent heb ik idd er ook al wel op staan, maar 1TB op m'n PC geeft net even wat meer speelruimte dan die 160GB die nu in m'n MacBook zit. Plus die PC blijft dan 's nachts ook gewoon aan. De MacBook niet, ik vind die lader toch nog net even wat te heet worden...quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Torrents doe ik gewoon met uTorrent in OS X, werkt prima. Ik moet alleen nog even op zoek naar een goed programma om ook van Usenet te kunnen downloaden in OS X, dat is vaak wel de reden dat ik Windows opstart.
En inderdaad zo nu en dan een spelletje. Dan niet virtueel overigens, dat werkt voor geen meter.
Ah, met een Macbook en een pc is het inderdaad wel handig om het zo te doen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:52 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
uTorrent heb ik idd er ook al wel op staan, maar 1TB op m'n PC geeft net even wat meer speelruimte dan die 160GB die nu in m'n MacBook zit. Plus die PC blijft dan 's nachts ook gewoon aan. De MacBook niet, ik vind die lader toch nog net even wat te heet worden...
Unison? Werkt hier erg prima voor usenet.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Torrents doe ik gewoon met uTorrent in OS X, werkt prima. Ik moet alleen nog even op zoek naar een goed programma om ook van Usenet te kunnen downloaden in OS X, dat is vaak wel de reden dat ik Windows opstart.
En inderdaad zo nu en dan een spelletje. Dan niet virtueel overigens, dat werkt voor geen meter.
Daar heb ik wel eens naar gekeken, maar beviel me niet zo goed. Het doet op zich wel wat het moet doen, maar ik zoek nog maar eens een freeware programma dat voldoet. Ik doe niet veel meer dan een nzb van internet plukken en die in Grabit laden, dat moet in OS X ook wel met freeware kunnen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Unison? Werkt hier erg prima voor usenet.
Apple TV kopen? ik heb er nog één die ik niet gebruik.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:03 schreef Amoebe het volgende:
Ik ben al een poosje op zoek naar een combinatie van een HD-recorder (met coax aansluiting!) en een Apple TV-achtig mediacentre. TV-programma's opnemen dus én de bestanden op m'n Mac ontsluiten op m'n TV.
Any successstories?
Tja, of ik moet me rg vergissen, maar volgens mij is een Apple TV helemaal niet als HD-recorder te gebruiken, precies het matige aan het hele apparaat (maw. ik snap wel dat je er af wilt....).quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:10 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Apple TV kopen? ik heb er nog één die ik niet gebruik.
Kost dat? Is het de 40 of 160?quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:10 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Apple TV kopen? ik heb er nog één die ik niet gebruik.
Ja daar zul je je helaas toch echt nog wel eventjes in moeten verdiepen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:39 schreef broer het volgende:
Moet je voor het maken van een ultrasimpele iPhone-App (radiostream met play- en stopknop, meer niet) kunnen programmeren? Of is dat net zo wysiwyg als de rest van computerland?
De SDK is (als je je gratis registreert) gewoon te downloaden. Wil je het echter in de App store krijgen of op je iPhone draaien dan zul je een certificaat aan moeten schaffen. Er zit wel een softwarematige iPhone simulator bij.quote:(Volgens mij kan ik het developers-gebeuren niet downloaden zonder 100 dollar te betalen en dat gaat me toch wat ver voor 'alleen maar even kijken'.)
Jij hebt er toch al een?quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kost dat? Is het de 40 of 160?
Hm... Eens zien of dat lukt, dan...quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ja daar zul je je helaas toch echt nog wel eventjes in moeten verdiepen.
O, dan heb ik niet ver genoeg gekeken. Thx.quote:De SDK is (als je je gratis registreert) gewoon te downloaden. Wil je het echter in de App store krijgen of op je iPhone draaien dan zul je een certificaat aan moeten schaffen. Er zit wel een softwarematige iPhone simulator bij.
[TK] Apple TV (40GB)quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kost dat? Is het de 40 of 160?
Been there. lukt nietquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:04 schreef Junkie het volgende:
[..]
Push, natuurlijk.
Ik zou als ik jouw was even de Yahoo account helemaal van je iPhone verwijderen. Even herstarten en opnieuw instellen. Verder zou ik het ook niet weten wat je kan doen. In
(Sorry voor late reactie, er was een stroomstoring hier.)
Tja. Zetquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:25 schreef TwyLight het volgende:
kan trouwens echt niet wennen aan die refreshknop in safari 4, normaal gebruik ik cmd - r maar zit ook vaak genoeg lui achterover teh internets te checken met alleen muis en dan moet ik elke keer weer zoeken :(
1 |
quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:33 schreef ikheetmartijn het volgende:
Vandaag m'n alu wireless toetsenbordje binnen gekregen hoorde ik net
Wordt vast een leuk setupje met m'n MacBook, Mighty mouse en 24" schermpje.
Why?quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef TwyLight het volgende:
Mighty mouse raad ik zeer afwat een kutding
http://www.techcrunch.com(...)sucks-please-fix-it/quote:
Je kritiek geldt ook voor de gesnoerde (excusez le mot) MM, of niet? Die heb ik nu namelijk en het scrollwieltje is ook al geruime tijd naar zijn grootje. Zit daarom al een tijdje aan een nieuwe muis te denken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:30 schreef TwyLight het volgende:
[..]
http://www.techcrunch.com(...)sucks-please-fix-it/
En zoek anders eens op Google, denk dat je wel een paar dagen bezig bent om alle artikelen te lezen waarin wordt geklaagd over de MM.
Maargoed mijn eigen mening in het kort:
De scrollbal (of scroll kruimel) is veel te klein, was bij mij na 2 weken al stuk (kon niet meer omhoog scrollen).
De rechtermuisknop is overduidelijk zo gemaakt om het voor de gebruiker zo moeilijk mogelijk te maken om hem te gebruiken.
Dit is werkelijk het slechtste product óóit van Apple i.m.h.o. (Ja de one-click muizen van vroeger hadden minder functies maar die deden wel wat ze hoorden te doen, en dat doet dit stuk gerecycled plastic niet)
Apple Mighty-muizen zijn kut. Bedraad en draadloos. (ze zijn verder hetzelfde)quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:19 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Je kritiek geldt ook voor de gesnoerde (excusez le mot) MM, of niet? Die heb ik nu namelijk en het scrollwieltje is ook al geruime tijd naar zijn grootje. Zit daarom al een tijdje aan een nieuwe muis te denken.
Is er dan helemaal geen (recent uitgebrachte) muis van Apple die gewoon werkt? Wil liever geen 3rd party muis (waarschijnlijk omdat ik een te grote Apple fanboy ben
).
EDIT: leuk artikeltje waar je naar linkt trouwens, spijker en kop enzo.![]()
Ik vind mijn huidige MM prima werken. De eerste, die kocht ik een jaar of 3,5 geleden bij mijn iBook, was vrij rap kapot. Deze doet het nog steeds prima, en ik hoop dat de MM inmiddels wat minder last heeft van vuil dat ervoor zorgt dat de scrollbal niet meer werkt. Ik zal het wel merken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:45 schreef GoeRoe86 het volgende:
W_S je bent zo ongeveer de enige dat een MM prettig werkt.
Ik vind mijn MM ook prima werken - alleen vervelend dat je af en toe het scrollballetje moet schoonmaken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:45 schreef GoeRoe86 het volgende:
Hoe maak jij hem schoon dan?quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:07 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ik vind mijn MM ook prima werken - alleen vervelend dat je af en toe het scrollballetje moet schoonmaken.
Hier nog een. Ik vind dat horizontaal scrollen toch wel handig soms. Alleen die 'knijpknoppen' vind ik onhandig, die gebruik ik nooit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:45 schreef GoeRoe86 het volgende:
Balletje vochtig maken met wat water en even flink ondersteboven op een stuk papier heen en weer en rondjes rollenquote:
Oh ja, idem. Ik was vergeten dat die er op zitten. Maar die gebruik ik bij andere muizen ook nooit, mijn handen liggen toch meestal op het tobo.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hier nog een. Ik vind dat horizontaal scrollen toch wel handig soms. Alleen die 'knijpknoppen' vind ik onhandig, die gebruik ik nooit.
Ik gebruik het doekje dat bij mijn iMac zat, maak die even nat en dan inderdaad maar even alle kanten een beetje op rollen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:22 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Balletje vochtig maken met wat water en even flink ondersteboven op een stuk papier heen en weer en rondjes rollen
Dat zegt dan eigenlijk ook wel weer genoeg.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:42 schreef Maravilla het volgende:
Oftewel, het is zo slecht nog niet.Ik denk dat er hier in huis een MM of 7/8 rondzwerven.
Ja, maar als je zo met een Logitechmuis omgaat, doet die het ook niet lang.quote:
Niet.quote:
Niet!quote:
quote:
quote:
Mr. Sunshine hoor!quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:20 schreef Edwinuss het volgende:
T-mobile is gaar. Ik krijg hier met mijn 3G maar een snelheid van 21 KB/s
Het mapje openen waarin de bestanden stonden en op timemachine icoon drukken in de dock.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:08 schreef P.F het volgende:
Hoe werkt time machine? Ik kan bijv. wel m'n desktop zien van gister om 22:00 maar ik wil graag de rest van de bestanden zien - kan dat? Hoe doe ik dat?
Ja, mijn DS ligt ook enorm stof te happen sinds de iPhone App Store. Gouden uitvinding.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:32 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n iPhone gisteren opgehaald en heb nu al meer dan 10 spelletjes gekocht
ITunes herkent gewoon wat slechte muziek is en weigert daarmee om te gaan. Tenzij je het illegaal doetquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:25 schreef Tomasso het volgende:
iTunes Music Store
Gewoon een bestand (I Gotta Feeling - Black Eyed Peas) downloaden dat ervoor zorgt dat je iTunes niet meer werkt. Crashed elke keer binnen 2 minuten na opstarten van iTunes. Corrupt bestand oid
Daarentegen ben ik dan wel weer blij met Time Machine, want nu kon ik m'n vorige library bestand terugzetten waardoor iTunes wél weer werkt. Dat nummer nu maar gedownload via andere wegen.
Het is dat GTA Chinatown Wars er niet is voor de iPhone.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, mijn DS ligt ook enorm stof te happen sinds de iPhone App Store. Gouden uitvinding.
http://www.techspansion.com/quote:VisualHub, AudialHub, and iSquint have been discontinued and are no longer for sale.
Een week? Mijn nummer gaat eind september overgezet worden, terwijl het hetzelfde bedrijf is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:20 schreef Tijn het volgende:
Ja, eigenlijk wel hoor
Alleen T-Mobile is echt om te janken. Qua service in elk geval. Ik moet een week wachten voordat m'n verlopen Orange abo is overgezet naar T-Mobile, terwijl dat gvd hetzelfde bedrijf isNu heb ik dus wel een iPhone, maar kan ik niet bellen
Thanks het is gelukt! Alleen heb ik dat bestand in een uur gemaakt en weer verneukt. Dus helaas.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:29 schreef Junkie het volgende:
[..]
Het mapje openen waarin de bestanden stonden en op timemachine icoon drukken in de dock.
Time Machine Basics
Wow, gebruik je je MacBook als Wii Balance, of heb je gewoon constant dikke vette pech?quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:48 schreef Geqxon het volgende:
Deze Macbook heeft Apple nu inmiddels +/- 3000 euro aan reparaties gekost.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Wow, gebruik je je MacBook als Wii Balance, of heb je gewoon constant dikke vette pech?
Waarom 2 keer een nieuw logicboard als ik vragen mag? wat was er stuk?quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Al twee keer een nieuw logicboard, daar heb je al 1500-2000 euro te pakken. De twee accu's +/- 300, superdrive a 200 euro, topcase +/- 100 en dan nog wat klein grut en uurtarief van het servicecenter.
Omdat de accu zeer traag laadde, en omdat mijn geluidskaart een keertje kapot was.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:46 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Waarom 2 keer een nieuw logicboard als ik vragen mag? wat was er stuk?
gokje: 2 keer de videokaart zeker?
Het beste werkt het als je een aparte partitie voor TM maakt maar er mag gerust zooi bij staan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:46 schreef Roeni3 het volgende:
Hmm, misschien ook maar eens met Time Machine gaan werken inderdaad. Heb onderhand wel genoeg externe HD's om er eentje als primaire back-up HD te gebruiken. Is het overigens raadzaam deze HD dan verder voor niets anders dan Time Machine back-ups te gebruiken, of kan ik er gerust extra zooi op hebben staan?
nice, ziet er een stuk mooier uit dan VH alleen ik mis wat opties, o.a.:quote:
Waarom is een aparte partitie aan te raden?quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:58 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Het beste werkt het als je een aparte partitie voor TM maakt maar er mag gerust zooi bij staan.
1) dat is de enige manier om de ruimte die TM backups innemen, te beperkenquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:10 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Waarom is een aparte partitie aan te raden?
Ja klopt. Het is geloof ik nog niet helemaal af.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:01 schreef TwyLight het volgende:
[..]
nice, ziet er een stuk mooier uit dan VH alleen ik mis wat opties, o.a.:
2 video bestanden converteren naar 1 videobestand (aan elkaar plakken)
ik kan de instellingen niet openen? is grijs bij mij?
ik kan allen itunes kiezen?
[ afbeelding ]
Wil je een bekraste 5G?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:21 schreef GoeRoe86 het volgende:
Heb net een 1st gen iPod gekocht via ebay. Ik ga een iPod collectie beginnen
Hoeveel heb je er voor betaald?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:21 schreef GoeRoe86 het volgende:
Heb net een 1st gen iPod gekocht via ebay. Ik ga een iPod collectie beginnen
Hmm, check, thanksquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:17 schreef Zpottr het volgende:
[..]
1) dat is de enige manier om de ruimte die TM backups innemen, te beperken
2) zo zorg je nooit voor het weggooien van je oudere back-ups omdast je vergeten bent een paar DVD-images oid weg te halen
3) (voor network mounted TM-drives) je zit het automatische mount/unmount proces niet in de weg
3a) (voor USB drives) het bestandssysteem moet HFS+ zijn, dat is onhandig als je andere OS'en gebruikt.
En in het algemeen gebruik je je backup-drive niet voor andere zooi, uiteraard.
Ja, dat ligt er nogal aanquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:34 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Hmm, check, thanks. Mijn allereerste backup die hij nu wil maken is ongeveer 60 gig groot; enig idee hoe snel dat uitdijt (heb een HD van 250 gig beschikbaar als backup-drive)?
Ik begrijp dat het uitmaakt hoeveel films etc ik er per dag bij zet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:37 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ja, dat ligt er nogal aanhoeveel files je per dag verandert en hoe groot die zijn.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:41 schreef Svyatagor het volgende:
500 gb hd gekocht, vanavond maar eens in mijn MBP knallen.
Plus scherm. Maar ik denk dat ik hem hou. Jezus, heeft mij ooit 329 euro gekost, en een goeie zonder krassen heb je nu voor 80 euro.quote:
De introductie van de 13" MBP was een enorme devaluatie voor de Pro-reeks.quote:
In welk opzicht is de 13" MBP het label Pro minder waardig dan de 15" MBP? De PowerBook-serie had ook gewoon een klein model in de line up.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De introductie van de 13" MBP was een enorme devaluatie voor de Pro-reeks.
Dedicated graphics.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
In welk opzicht is de 13" MBP het label Pro minder waardig dan de 15" MBP? De PowerBook-serie had ook gewoon een klein model in de line up.
Zeuren om het zeuren.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
In welk opzicht is de 13" MBP het label Pro minder waardig dan de 15" MBP? De PowerBook-serie had ook gewoon een klein model in de line up.
Het feit dat ze een Pro stickertje op een reguliere Macbook hebben geplakt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie het kwaliteitsverschil niet zo tussen de 12" PowerBook en de 13" MacBook Pro.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het feit dat ze een Pro stickertje op een reguliere Macbook hebben geplakt.
En dat (imho) een Pro machine compromisloos moet zijn. Dus enkel top-of-the-bill hardware.
Uit de 12" PowerBook hebben ze gehaald wat ze destijds konden halen. Bij de 13" MPB niet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie het kwaliteitsverschil niet zo tussen de 12" PowerBook en de 13" MacBook Pro.
iSubtitlequote:Geen ondertiteling?!!111eins![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mooi. Daar wilde ik al naar op zoek gaan, dus je komt precies op tijd. Al zie ik nu, nadat ik even gekeken heb waarom de torrent allemaal subtitles bevat, dat het spaanse subs zijn bij een amerikaanse serie. Maar toch handig.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:25 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]
Geen gezeur meer van mensen die bij mij een film komen kijken:
[..]
iSubtitle
Ik heb eigenlijk zelf weinig behoefte aan subs. Ik vermoedde alleen even dat het een Amerikaanse serie zou zijn waarin Spaans gesproken werd (het speelt zich af in een zuidelijke staat met veel latino's werd me verteld).quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:30 schreef TwyLight het volgende:
http://www.opensubtitles.org/nl hier zijn bijna alle subs te vinden
Ik denk niet dat ze de NVidia 9600M GT in een 13" behuizing kunnen proppen zonder problemen te krijgen met warmeontwikkeling en accutijd. Desalniettemin is het inderdaad wel jammer dat de MB en de MBP 13" nu dezelfde grafische chip hebben. Maar aan de andere kant is die NVidia 9400M misschien niet dedicated, maar alsnog wel een krachtpatser. Zeker ten opzichte van de Intel graphics die voorheen in de MB's zaten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Uit de 12" PowerBook hebben ze gehaald wat ze destijds konden halen. Bij de 13" MPB niet.
Ik mis bij de 13" MBP:
-Dedicated graphics met veel geheugen
De resolutie van het 15" model is maar 2 DPI hoger dan die van het 13" model (108 vs 110 DPI).quote:-Hoge schermresolutie
1440x990, of de optie daartoe. 1280*800 is te laag voor Pro taken. Daarnaast heeft de concurentie deze resolutie op 13" al tijden, en de Pro behoort beter dan de concurrentie te zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de NVidia 9600M GT in een 13" behuizing kunnen proppen zonder problemen te krijgen met warmeontwikkeling en accutijd. Desalniettemin is het inderdaad wel jammer dat de MB en de MBP 13" nu dezelfde grafische chip hebben. Maar aan de andere kant is die NVidia 9400M misschien niet dedicated, maar alsnog wel een krachtpatser. Zeker ten opzichte van de Intel graphics die voorheen in de MB's zaten.
[..]
De resolutie van het 15" model is maar 2 DPI hoger dan die van het 13" model (108 vs 110 DPI).
Met welke resolutie zou je dan tevreden zijn op een 13" scherm?
Groter beeldscherm en betere speakers.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is dan nog de functie van het 15" model?
Een groter scherm is natuurlijk geen voordeel als de resolutie niet meeschaalt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Groter beeldscherm en betere speakers.
Is wat van te zeggen, maar als je slechtziend bent is de hogere DPI wel zo lekker, en natuurlijk met games / films is een groter scherm altijd mooi meegenomen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een groter scherm is natuurlijk geen voordeel als de resolutie niet meeschaalt.
Een slechtziende heeft altijd de mogelijkheid de resolutie lager te zetten. Maar de native resolutie van een scherm moet niet omlaag gaan als de grootte toe neemt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is wat van te zeggen, maar als je slechtziend bent is de hogere DPI wel zo lekker, en natuurlijk met games / films is een groter scherm altijd mooi meegenomen.
Full HD is een ontzettend lage resolutie voor een 52" scherm. Dat wordt gecompenseerd door de kijkafstand in de meeste huiskamers, maar een televisie is een slecht computerscherm.quote:Of wil je zeggen dat Full-HD op 17" hetzelfde kijkt als Full-HD op 52".
Ik heb al een externe voor backups e.d.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:43 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Enige vraag is dan misschien waarom je geen externe HD hebt gehaald (ben vandaag wel van de HD's)? Lijkt me veiliger dan alles op je MB mee te sjouwen (zelfs als het een Pro is
).
Geef de 13" MBP dan de bestel-optie voor 1280*800 of 1440*990, de 15" MBP 1440*990, 1680*1050 of 1920*1200 en de 17" MBP 1680*1050 of 1920*1200.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een slechtziende heeft altijd de mogelijkheid de resolutie lager te zetten. Maar de native resolutie van een scherm moet niet omlaag gaan als de grootte toe neemt.
Kortom, de hele Pro-reek is het label Pro onwaardig?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Geef de 13" MBP dan de bestel-optie voor 1280*800 of 1440*990, de 15" MBP 1440*990, 1680*1050 of 1920*1200 en de 17" MBP 1680*1050 of 1920*1200.
O ehm.... ja. Eh.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kortom, de hele Pro-reek is het label Pro onwaardig?
Hoe meer hoe beter he, is ook wel logisch.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb al een externe voor backups e.d.Maar ik vind het gewoon fijn om veel erop te kunnen plempen zonder dat ik me zorgen hoef te maken over de ruimte. 't Is vooral muziek, video en foto's. Films en series gooi ik meestal na het kijken weg, of ik bewaar ze op mijn externe. Maar de 160 gb die ik er destijds in heb laten BTO' en was al de hele tijd vol, zelfs na rigoureuze opruimsessies...
Twitpic?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:43 schreef TwyLight het volgende:
[..]
twitpic heeft je plaatje gepwnd omdat je hem niet op fok mag posten
Ow, kut. Nou, zo dan maar:quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:43 schreef TwyLight het volgende:
[..]
twitpic heeft je plaatje gepwnd omdat je hem niet op fok mag posten
Ik zou ff een lege index.html in die directory zetten, ik weet nu bijvoorbeeld dat jij een Havo en MBO Electronica diploma hebt en op dit moment bij Neways werkt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ow, kut. Nou, zo dan maar:
[ afbeelding ]
Haha, dat is gelukkig niet mijn cvquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:55 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik zou ff een lege index.html in die directory zetten, ik weet nu bijvoorbeeld dat jij een Havo en MBO Electronica diploma hebt en op dit moment bij Neways werkt.
Films eerst handmatig in User/Films zetten en dan die films met Alt ingedrukt slepen naar iTunes. Dan wordt in iTunes nl. een koppeling gemaakt naar het bestand in User/Films.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:11 schreef TwyLight het volgende:
Hoe kan ik in iTunes instellen dat hij de films die ik importeer niet in Muziek/iTunes/iTunes Music/Movies opslaat maar in ~User/Films?
Ik wil wel gewoon de import-functie aanhouden want mijn muziek wil ik wel gewoon in iTunes Music hebben.
in iTunes kan je dus alleen het pad aangeven voor alles, en niet voor alleen films helaas.
Een plist aanpassen ofzo? Maar welke?
Thanks, lekker simpelquote:Op donderdag 9 juli 2009 23:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Films eerst handmatig in User/Films zetten en dan die films met Alt ingedrukt slepen naar iTunes. Dan wordt in iTunes nl. een koppeling gemaakt naar het bestand in User/Films.
Ik denk nog over je AppleTV na, maar morgen eerst ff twee weken op vakantie.
Asjeblieft.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:01 schreef P.F het volgende:
Jeeeej![]()
Junkie je bent mijn held
In dit topic deed iedereen super naarMaar het kan dus gewoon WEL teruggehaald!
KUDDT! Bestand over bestand getypt-nog iets aan te doen?time machine
Heb je daar nog een goeie handleiding voor gebruikt? (Ja, dat kan ik googelen, maar jij zit er nu net lekker in.quote:
Ja, die van iFixit: http://www.ifixit.com/Guide/quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:22 schreef broer het volgende:
[..]
Heb je daar nog een goeie handleiding voor gebruikt? (Ja, dat kan ik googelen, maar jij zit er nu net lekker in.)
Cool man. Wat voor hardeschijf heb je er ingedrukt? Wat voor snelheid? Ga je geen warmte probleem krijgen?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 07:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, die van iFixit: http://www.ifixit.com/Guide/
En deze, maar dat was niet echt nodig:
http://nathanbowers.com/h(...)rive-upgrade-how-to/
Met een gewone Macbook is het overigens een stuk simpeler.
Een Fujitsu 500 GB op 5400 rpm. Ik heb me niet echt verdiept in warmte enzo, maar volgens mij worden hd's niet zo heel warm, da's eerder de processor toch? Ik heb er gewoon vanuit gegaan dat het wel kon.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:22 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Cool man. Wat voor hardeschijf heb je er ingedrukt? Wat voor snelheid? Ga je geen warmte probleem krijgen?
Ah, dank je. *bookmarkt*quote:Op vrijdag 10 juli 2009 07:57 schreef Svyatagor het volgende:
Ja, die van iFixit: http://www.ifixit.com/Guide/
Transmission.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:40 schreef TwyLight het volgende:
Wat is eigenlijk beter, uTorrent of Transmission?
Ik gebruik al tijden Transmission, en heb uTorrent dan ook nog nooit geprobeerd (was er tot vandaag ook nog helemaal niet van op de hoogte zelfs, dat het uit was voor Mac).
Ik heb al een besluit gemaakt, uTorrent heeft duidelijk een paar functies niet die ik wel gebruik in Transmission.
Transmission dus.
Ff gecheckt, bij mij werkt hij gewoon.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:50 schreef GoeRoe86 het volgende:
Zou de belstatus app voor T-mobile ooit weer gaan werken?
Bij mij ook.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:40 schreef GoeRoe86 het volgende:
Vreemd.. Hier blijft het aantal resterende smsjes en belminuten gelijk....
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:47 schreef Zpottr het volgende:
[..]
En werkt de widget in iGoogle of op de T-Mobile pagina wel?
T-Mobilequote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:57 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ligt dus niet aan de App, maar aan T-Mobile.
Als je had gelezen, had je ook gezien dat m'n belstatus ook niet werkt op de T-Mobile site. Wat van T-Mobile is. Dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:29 schreef Geqxon het volgende:
Dus omdat T-Mobile zijn systeem aanpast, moet T-Mobile ook gelijk maar even alle third-party apps zelf herprogrammeren?!
De belstatus op de T-Mobile site zelf werkt niet, dus het ligt wel degelijk aan T-Mobile zelf.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:29 schreef Geqxon het volgende:
Dus omdat T-Mobile zijn systeem aanpast, moet T-Mobile ook gelijk maar even alle third-party apps zelf herprogrammeren?!
Blaat?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:29 schreef Geqxon het volgende:
Beetje XBMC-achtig, ziet er leuk uit idd.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:18 schreef TwyLight het volgende:
iTunes is toch best wel geil met films
Je moet wel je films elke keer converteren, maar dan heb je wel wat![]()
[ afbeelding ]
Jefquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:44 schreef TwyLight het volgende:
Da's ook wel ok!
Maar met iTunes kan ik ook al die films naar Apple TV streamen en direct snel een filmpje op m'n iPhone zetten om mee te nemenZoals bedoelt door Steve
:
Best Movie Ever. Of toch bijna.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:02 schreef TwyLight het volgende:
AHDie film was een tijdje geleden op tv
! Vage film
Mijn huidige verzameling externe schijven.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:51 schreef Roeni3 het volgende:
Net in een ander topic (1TB hdd, welke?) gehoord dat LaCie als externe HD een slechte optie is. Ik heb echter twee LaCie HD's aan m'n MacBookje hangen die het allebei prima doen (de ene is ongeveer 2 jaar oud, de ander een paar maanden).
Hoe zijn de ervaringen van andere Mac-gebruikers met externe LaCie HD's? En als die slecht zijn, welke externe HD's zijn dan aan te raden?
Ik vind mijn LaCie prima. Maar ik doe er weinig mee, gebruik 'm eigenlijk alleen voor Time Machine en incidenteel voor opslag van andere dingen. Ik heb ook nog een NAS van LaCie, die werkt op zich ook prima, al zijn de opties wel erg beperkt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:51 schreef Roeni3 het volgende:
Net in een ander topic (1TB hdd, welke?) gehoord dat LaCie als externe HD een slechte optie is. Ik heb echter twee LaCie HD's aan m'n MacBookje hangen die het allebei prima doen (de ene is ongeveer 2 jaar oud, de ander een paar maanden).
Hoe zijn de ervaringen van andere Mac-gebruikers met externe LaCie HD's? En als die slecht zijn, welke externe HD's zijn dan aan te raden?
SABnzbd+ ?quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daar heb ik wel eens naar gekeken, maar beviel me niet zo goed. Het doet op zich wel wat het moet doen, maar ik zoek nog maar eens een freeware programma dat voldoet. Ik doe niet veel meer dan een nzb van internet plukken en die in Grabit laden, dat moet in OS X ook wel met freeware kunnen.
Daar ga ik eens naar kijken.quote:
En als daar nog een tip voor komt, dan ga ik die ook bekijken, want dat klinkt ook wel ok.quote:Ik vind het een klote programma, ik zoek eigenlijk een all-in-one. dus ik tik een zoekterm in, hij zoekt en vind in usenet en dan klikken en downloaden maar. Is dat er?
quote:
Bevalt hier anders prima. Je kunt instellen dat ie automatisch je download-directory scant op nzb-bestanden, als je die dan download begint ie gelijk te downloaden, fetcht ie zo nodig repairblocks, repareert ie de boel en unzipt alles. Niet helemaal all-in-one maar komt redelijk in de buurt.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
SABnzbd+ ?
Ik vind het een klote programma, ik zoek eigenlijk een all-in-one. dus ik tik een zoekterm in, hij zoekt en vind in usenet en dan klikken en downloaden maar. Is dat er?
http://www.macupdate.com/info.php/id/13093quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:10 schreef TwyLight het volgende:
Iemand die weet heeft van een fatsoénlijke .cue-splitter?
Trekt een MacBook geen full HDquote:Op zondag 12 juli 2009 06:46 schreef nelisb het volgende:
even een vraagje.
Heb een Canon filmcamera die opneemt in full HD.
Mijn gewone MacBook uit 2008 kan ze niet afspelen te zwaar.
Nu wil ik de video's gaan bewerken, welke mac heb ik dan minimaal nodig? iMac mag ook. Geen laptop,omdat ik al een MacBook heb.
Wat is het probleem bij T-Mobile dan?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:24 schreef GoeRoe86 het volgende:
Belstatus zegt met t-mobile sproken te hebbem. De storing zou noet opgelost zijn voor 14 juli
Bij al je apps bedoel je? Dat is slecht he, is mij ook 2 keer gebeurd. Kutsysteemquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:04 schreef Geqxon het volgende:
Verder gaat de iPhone helaas rampzalig, alle vinkjes bij "Sync .... " stonden uit. Maar ja.
Afhankelijk van de specs dus...quote:Op zondag 12 juli 2009 13:38 schreef nelisb het volgende:
Specs geef ik als ik thuis ben.
Tm 18 juli in Indonesie en heb een andere laptop bij me.
Maar afspelen zou moeten kunnen?
Dunno... Dat het een kutbedrijf is?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:25 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Wat is het probleem bij T-Mobile dan?
Harde reset? (menu en middelste knop tegelijkertijd ongeveer 10 sec indrukken)quote:Op zondag 12 juli 2009 21:33 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn iPod doet het niet meer. Het scherm is bevoren (hij staat op pauze midden in een liedje en het backlight brandt continu). Geen van de toetsen werken en als ik hem koppel aan mijn pc, herkent hij hem niet. Ik heb mijn pc net verkeerd afgesloten en ik denk dat het daardoor komt. Iemand een idee wat ik moet doen? Ik wacht zelf aan wachten tot de batterij leeg is en het dan opnieuw proberen, maar ik hoop dat er een snellere manier is.
Hij doet 't weer.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Harde reset? (menu en middelste knop tegelijkertijd ongeveer 10 sec indrukken)
De nada.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij doet 't weer.Je bent m'n nieuwe held.
...en dat is makkelijk zelf te doen, begrijp ik?quote:Op maandag 13 juli 2009 00:48 schreef Tijn het volgende:
Als je er ff 2 of 4 GB geheugen in gooit, gaat 'ie als een trein.
Ja hoor. Vooral niet door Apple laten doen, want dan betaal je je scheel en dat is nergens voor nodig.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
...en dat is makkelijk zelf te doen, begrijp ik?
Het scheelt je sowieso een hoop gezeik met spyware, virussen, drivers en wat al niet meer.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:35 schreef TeleluvR het volgende:
Ik ben mij nu al weken lang aan het orienteren op een Mac. Grootste weerstand die ik blijf ondervinden, is en blijft de prijs. Het liefst zou ik een duurdere macbook pro willen kopen, maar dat vind ik toch erg gewaagd als overstap vanaf een windowsbak.
In hoeverre 'voelt' de instap Mini een beetje vlot met z'n 2 Ghz/1GB?
Om een idee te krijgen: hier is een videotutorialquote:Op maandag 13 juli 2009 00:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
...en dat is makkelijk zelf te doen, begrijp ik?
Kleine kanttekening: flash is niet ideaal geprogrammeerd voor de Mac. Niet dat het niet werkt, maar er zijn af en toe klachten, met name bij slecht geprogrammeerde banners. Ik weet niet hoe veel zwaarder een Flash-spelletje is en ik vermoed dat je het niet zal gaan merken, maar toch iets om even op te letten.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:46 schreef TeleluvR het volgende:
...en wat online flash-spelletjes...
Ik neem aan dat dat afhankelijk is van je browser? Zo werkt Rabobank.nl (internet bankieren) ook niet lekker op Safari @ Mac. Firefox voor Mac heeft dat probleem niet. Ik vermoed dat dat ook zo gaat met de eventuele Flash problemen.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: flash is niet ideaal geprogrammeerd voor de Mac. Niet dat het niet werkt, maar er zijn af en toe klachten, met name bij slecht geprogrammeerde banners. Ik weet niet hoe veel zwaarder een Flash-spelletje is en ik vermoed dat je het niet zal gaan merken, maar toch iets om even op te letten.
Nee, flash is hetzelfde voor alle browsers.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat afhankelijk is van je browser? Zo werkt Rabobank.nl (internet bankieren) ook niet lekker op Safari @ Mac. Firefox voor Mac heeft dat probleem niet. Ik vermoed dat dat ook zo gaat met de eventuele Flash problemen.
Het is niet dat het niet werkt, maar dat het traag is en inderdaad als je het 'vergeet' je computer kan laten hangen. Linkje heb ik niet op het moment.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:23 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat zal, maar hoe een Safari of een Firefox er mee omgaat zal verschillen.
Links naar sites met Flash content dat niet werkt?
Het werkt wel, maar flash vreet resources op OSX. Veel CPU power.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:23 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat zal, maar hoe een Safari of een Firefox er mee omgaat zal verschillen.
Links naar sites met Flash content dat niet werkt?
De video-tag is helemaal niet uit HTML5 geschrapt, alleen de specificatie voor een codec. Nu kunnen browsermakers zelf bepalen welke codecs ze ondersteunen.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:59 schreef TwyLight het volgende:
btw hoe fucking egoistisch zijn apple en microsoft, echt dit slaat gewoon nergens op
omdat ze er niet uitkomen "welk" videoformaat het moet zijn wordt <video> maar geschrapt uit html5
Ja, kut is dat. Overigens pas sinds Safari 4, voorheen werkte het prima.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat afhankelijk is van je browser? Zo werkt Rabobank.nl (internet bankieren) ook niet lekker op Safari @ Mac.
Soundsticks II?quote:Op maandag 13 juli 2009 11:30 schreef drumstickNL het volgende:
Weet iemand nog goede speakers? (Voor een goede prijs)
Logitech Z4? Het past wel bij de huidige generatie iMacs/MacBooks:quote:Op maandag 13 juli 2009 11:30 schreef drumstickNL het volgende:
Weet iemand nog goede speakers? (Voor een goede prijs)
Daar is volgens mij niks over bekend, maar als WCAG2 een indicatie is van de huidige ontwikkelingssnelheid bij W3C denk ik niet dat onze kinderen het nog gaan mee maken dat HTML5 een recommendation isquote:Op maandag 13 juli 2009 11:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Wanneer moet html 5 eigenlijk geratificeerd en uit zijn enzo?
Ik heb de voorganger hiervan. Vreselijke speakers. Bassweergave die alleen handig is als je een neger bentquote:Op maandag 13 juli 2009 11:51 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Logitech Z4? Het past wel bij de huidige generatie iMacs/MacBooks:
[ afbeelding ]
Te vinden vanaf +/- ¤60
Dat laatste snap ik niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:01 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik heb de voorganger hiervan. Vreselijke speakers. Bassweergave die alleen handig is als je een neger bent
Dat er zoveel bass in de speakers zit dat het vreselijk klinkt. Tenzij je daarvan houdt (wat in veel gevallen zal betekenen dat je naar negermuziek luistert)quote:
Je kan natuurlijk met de instellen spelen hè. En nee, ik luister niet naar zgn. negermuziek. Absoluut niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:20 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Dat er zoveel bass in de speakers zit dat het vreselijk klinkt. Tenzij je daarvan houdt (wat in veel gevallen zal betekenen dat je naar negermuziek luistert)
Die zijn er toch ook in X-230? Alleen dan zijn ze 40 euro. Trouwens, het is voor rock en alles in die richting.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:51 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Logitech Z4? Het past wel bij de huidige generatie iMacs/MacBooks:
[ afbeelding ]
Te vinden vanaf +/- ¤60
Da's zo te zien een 3,5 inch, dat gaat niet passenquote:Op maandag 13 juli 2009 22:33 schreef TN-FR het volgende:
Die heb ik dus ook, goed geluid komt er uit hoor![]()
Verder wil ik dus de hard disk vervangen op mijn MacBook (late 2008) voor een 500 GB, maar ik vroeg me dus af of deze WD een goede is om er in te stoppen.
Western Digital sata 2 500 GB
Geheugen gaat ook niet werken: je hebt DDR3 8500 MHz nodig. Bijvoorbeeld dit:quote:Op maandag 13 juli 2009 22:53 schreef TN-FR het volgende:
Dat is toch die ik ook heb gepostof heb je de verkeerde link gekopieerd.
Verder wil ik dus ook mijn RAM vervangen van 2 GB naar wellicht 4 GB als dat zin heeft op een 2 Ghz processor.
En dan viel mijn oog op deze: so-dimm ram DDR2 4GB 667 Mhz
Oja, het zit in een frame zie ik nu. Je moet iig in deze categorie kijken:quote:Op maandag 13 juli 2009 22:53 schreef TN-FR het volgende:
Dat is toch die ik ook heb gepostof heb je de verkeerde link gekopieerd.
Verder wil ik dus ook mijn RAM vervangen van 2 GB naar wellicht 4 GB als dat zin heeft op een 2 Ghz processor.
En dan viel mijn oog op deze: so-dimm ram DDR2 4GB 667 Mhz
Kan het niet missen maar als ik het doe wil ik het goed doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:20 schreef TN-FR het volgende:
Als je het kan missen, dan zou ik voor de Logitech Z-4 gaan. Ik heb zelf de eerste, maar een vriend van mij de Z-4 en die klinkt toch beter.
Dat OSX bergen memory gebruikt is bekend. Voordeel is wel dat het die bergen memory wel heel efficient inzet. Nu kost geheugen geen rochel en hopelijk wordt het met snow leopard beter.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:54 schreef magnifor het volgende:
Niet om te flamen maar een 512MB RAM MacBook waar Tiger op draait is niet vooruit te branden zeg. Ik zit nu op mijn MacBook en ik krijg die strandbal als ik ook maar iets anders doe dan Safari.
Sorry, maar XP met 512MB werkt toch soepeler.
Natuurlijk, 512MB is te weinig maar toen ik mijn MB kocht was 512MB de standaard configuratie.
Vergeet niet dat toen XP in 2001 op de markt kwam 512 MB geheugen meer was dan de meeste mensen in hun computer hadden zitten, terwijl toen Tiger in 2004 werd gereleased 512 MB eigenlijk al een beetje weinig was.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:54 schreef magnifor het volgende:
Niet om te flamen maar een 512MB RAM MacBook waar Tiger op draait is niet vooruit te branden zeg. Ik zit nu op mijn MacBook en ik krijg die strandbal als ik ook maar iets anders doe dan Safari.
Sorry, maar XP met 512MB werkt toch soepeler.
Natuurlijk, 512MB is te weinig maar toen ik mijn MB kocht was 512MB de standaard configuratie.
Indeed, ik voelde mij nogal genaaid met mijn laptop van 1299+ euro die niet vooruit te branden was. 2GB heeft me nog eens een extra 100 euro gekost.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:26 schreef magnifor het volgende:
Ja extra geheugen is geen probleem, maar snap niet dat de standaard configuratie (sterker nog, ik had het middelste model) standaard met 512MB geleverd werd in 2006. Had destijds 1200 euro betaald.
Je zou zeggen dat het allemaal soepel zou moeten draaien.
Wat werkt er niet aan rabo internet bankieren? Bij mij werkt het prima. Gisteren nog gebruikt...quote:Op maandag 13 juli 2009 11:19 schreef Angel_of_Dth het volgende: [..] Ja, kut is dat. Overigens pas sinds Safari 4, voorheen werkte het prima.
Ach joh, doe gewoon meteen een nieuwe MBP.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:25 schreef Svyatagor het volgende:
Tof, maar ik mis de plaatjes
Edit: zit verder in dubio of ik een nieuwe accu zal kopen voor mijn MBP. Dan kan ik er wel weer even tegen, met nieuwe HDD en een nieuwe accu en voldoende RAM. Alleen ben ik bang dat een nieuwe accu het ook max een jaar uithoudt.![]()
Heb x230 gekocht.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:20 schreef TN-FR het volgende:
Als je het kan missen, dan zou ik voor de Logitech Z-4 gaan. Ik heb zelf de eerste, maar een vriend van mij de Z-4 en die klinkt toch beter.
Typenummer?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:40 schreef SFRje het volgende:
Iemand nog opzoek een US-indeling (liggend enter) van een Apple toetsenbord?!
Ik en vier anderen hebben eindelijk een zaakje gevonden die ze wil leveren, alleen per 10 stuks... Dus nog 5 plekken die nog gevuld moeten worden. De prijs is hetzelfde als bij de Apple store, maar er komen nog wel de gebruikelijke verzendkosten bij. PM me maar.
Mwah, azerty biedt niet echt onwijze voordelen boven qwerty qua typesnelheid en symmetrie. Als je zoekt naar een superieure toetsenbordindeling moet je bij Dvorak zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:05 schreef TwyLight het volgende:
azerty, dat is echt zo kut als je dat niet gewend bentmaar schijnt er een stuk sneller op te kunnen typen dan op een qwerty toch?
ah, die bedoelde ik ookquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah, azerty biedt niet echt onwijze voordelen boven qwerty qua typesnelheid en symmetrie. Als je zoekt naar een superieure toetsenbordindeling moet je bij Dvorak zijn.
gewoon elke willekeurig NAS met samba en/of bonjour support.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:26 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wat is trouwens de mooiste oplossing om meerdere externe harde schijven te kunnen delen in een netwerkje met PC's en een Mac? Gewoon een Airport Extreme aanschaffen?
De internationale Engels indeling is anders dan de US indeling. Het grote verschil is de liggende enterquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:18 schreef Maravilla het volgende:
In de Apple Store kan je ze toch ook gewoon zelf kopen? Internationaal Engels is toch degene die je bedoelt?
Deze?
Met of zonder numpad mag je zelf kiezen volgens mij, ik zal het even navragen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wel handig om even te vermelden of het met of zonder numpad is.
Ik heb overigens geen interesse, ik ben tevreden met de indeling die ik nu heb.
E-Sata is mooier. Kun je naar mijn weten in RAID zettenquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
gewoon elke willekeurig NAS met samba en/of bonjour support.
En dan die externe hdd's dumpen zeg je dus?quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
gewoon elke willekeurig NAS met samba en/of bonjour support.
Of idd aan een Airport Extreme hangen, maar ik weet niet of die meer dan één externe hd pakt. Je zult sowieso met een usb-hub moeten werken want er zit maar één poort op.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
En dan die externe hdd's dumpen zeg je dus?
Of iets installeren waardoor je NTFS in OS X kunt gebruiken, of HFS+ in Windows (de eerste werkt hier prima (echter niet officieel ondersteund), of het tweede kan weet ik niet).quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Of idd aan een Airport Extreme hangen, maar ik weet niet of die meer dan één externe hd pakt. Je zult sowieso met een usb-hub moeten werken want er zit maar één poort op.
En wil je met zowel windows als apple werken, dan moet de schijf FAT32 geformatteerd zijn (en dan mogen je bestanden weer niet groter dan ...ik meen 3 gb zijn oid).
quote:
Oftewel, Palm Préquote:iTunes 8.2.1 provides a number of important bug fixes and addresses an issue with verification of Apple devices.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |