Trekt een MacBook geen full HDquote:Op zondag 12 juli 2009 06:46 schreef nelisb het volgende:
even een vraagje.
Heb een Canon filmcamera die opneemt in full HD.
Mijn gewone MacBook uit 2008 kan ze niet afspelen te zwaar.
Nu wil ik de video's gaan bewerken, welke mac heb ik dan minimaal nodig? iMac mag ook. Geen laptop,omdat ik al een MacBook heb.
Wat is het probleem bij T-Mobile dan?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:24 schreef GoeRoe86 het volgende:
Belstatus zegt met t-mobile sproken te hebbem. De storing zou noet opgelost zijn voor 14 juli
Bij al je apps bedoel je? Dat is slecht he, is mij ook 2 keer gebeurd. Kutsysteemquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:04 schreef Geqxon het volgende:
Verder gaat de iPhone helaas rampzalig, alle vinkjes bij "Sync .... " stonden uit. Maar ja.
Afhankelijk van de specs dus...quote:Op zondag 12 juli 2009 13:38 schreef nelisb het volgende:
Specs geef ik als ik thuis ben.
Tm 18 juli in Indonesie en heb een andere laptop bij me.
Maar afspelen zou moeten kunnen?
Dunno... Dat het een kutbedrijf is?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:25 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Wat is het probleem bij T-Mobile dan?
Harde reset? (menu en middelste knop tegelijkertijd ongeveer 10 sec indrukken)quote:Op zondag 12 juli 2009 21:33 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn iPod doet het niet meer. Het scherm is bevoren (hij staat op pauze midden in een liedje en het backlight brandt continu). Geen van de toetsen werken en als ik hem koppel aan mijn pc, herkent hij hem niet. Ik heb mijn pc net verkeerd afgesloten en ik denk dat het daardoor komt. Iemand een idee wat ik moet doen? Ik wacht zelf aan wachten tot de batterij leeg is en het dan opnieuw proberen, maar ik hoop dat er een snellere manier is.
Hij doet 't weer.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Harde reset? (menu en middelste knop tegelijkertijd ongeveer 10 sec indrukken)
De nada.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij doet 't weer.Je bent m'n nieuwe held.
...en dat is makkelijk zelf te doen, begrijp ik?quote:Op maandag 13 juli 2009 00:48 schreef Tijn het volgende:
Als je er ff 2 of 4 GB geheugen in gooit, gaat 'ie als een trein.
Ja hoor. Vooral niet door Apple laten doen, want dan betaal je je scheel en dat is nergens voor nodig.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
...en dat is makkelijk zelf te doen, begrijp ik?
Het scheelt je sowieso een hoop gezeik met spyware, virussen, drivers en wat al niet meer.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:35 schreef TeleluvR het volgende:
Ik ben mij nu al weken lang aan het orienteren op een Mac. Grootste weerstand die ik blijf ondervinden, is en blijft de prijs. Het liefst zou ik een duurdere macbook pro willen kopen, maar dat vind ik toch erg gewaagd als overstap vanaf een windowsbak.
In hoeverre 'voelt' de instap Mini een beetje vlot met z'n 2 Ghz/1GB?
Om een idee te krijgen: hier is een videotutorialquote:Op maandag 13 juli 2009 00:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
...en dat is makkelijk zelf te doen, begrijp ik?
Kleine kanttekening: flash is niet ideaal geprogrammeerd voor de Mac. Niet dat het niet werkt, maar er zijn af en toe klachten, met name bij slecht geprogrammeerde banners. Ik weet niet hoe veel zwaarder een Flash-spelletje is en ik vermoed dat je het niet zal gaan merken, maar toch iets om even op te letten.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:46 schreef TeleluvR het volgende:
...en wat online flash-spelletjes...
Ik neem aan dat dat afhankelijk is van je browser? Zo werkt Rabobank.nl (internet bankieren) ook niet lekker op Safari @ Mac. Firefox voor Mac heeft dat probleem niet. Ik vermoed dat dat ook zo gaat met de eventuele Flash problemen.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: flash is niet ideaal geprogrammeerd voor de Mac. Niet dat het niet werkt, maar er zijn af en toe klachten, met name bij slecht geprogrammeerde banners. Ik weet niet hoe veel zwaarder een Flash-spelletje is en ik vermoed dat je het niet zal gaan merken, maar toch iets om even op te letten.
Nee, flash is hetzelfde voor alle browsers.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat afhankelijk is van je browser? Zo werkt Rabobank.nl (internet bankieren) ook niet lekker op Safari @ Mac. Firefox voor Mac heeft dat probleem niet. Ik vermoed dat dat ook zo gaat met de eventuele Flash problemen.
Het is niet dat het niet werkt, maar dat het traag is en inderdaad als je het 'vergeet' je computer kan laten hangen. Linkje heb ik niet op het moment.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:23 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat zal, maar hoe een Safari of een Firefox er mee omgaat zal verschillen.
Links naar sites met Flash content dat niet werkt?
Het werkt wel, maar flash vreet resources op OSX. Veel CPU power.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:23 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat zal, maar hoe een Safari of een Firefox er mee omgaat zal verschillen.
Links naar sites met Flash content dat niet werkt?
De video-tag is helemaal niet uit HTML5 geschrapt, alleen de specificatie voor een codec. Nu kunnen browsermakers zelf bepalen welke codecs ze ondersteunen.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:59 schreef TwyLight het volgende:
btw hoe fucking egoistisch zijn apple en microsoft, echt dit slaat gewoon nergens op
omdat ze er niet uitkomen "welk" videoformaat het moet zijn wordt <video> maar geschrapt uit html5
Ja, kut is dat. Overigens pas sinds Safari 4, voorheen werkte het prima.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat afhankelijk is van je browser? Zo werkt Rabobank.nl (internet bankieren) ook niet lekker op Safari @ Mac.
Soundsticks II?quote:Op maandag 13 juli 2009 11:30 schreef drumstickNL het volgende:
Weet iemand nog goede speakers? (Voor een goede prijs)
Logitech Z4? Het past wel bij de huidige generatie iMacs/MacBooks:quote:Op maandag 13 juli 2009 11:30 schreef drumstickNL het volgende:
Weet iemand nog goede speakers? (Voor een goede prijs)
Daar is volgens mij niks over bekend, maar als WCAG2 een indicatie is van de huidige ontwikkelingssnelheid bij W3C denk ik niet dat onze kinderen het nog gaan mee maken dat HTML5 een recommendation isquote:Op maandag 13 juli 2009 11:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Wanneer moet html 5 eigenlijk geratificeerd en uit zijn enzo?
Ik heb de voorganger hiervan. Vreselijke speakers. Bassweergave die alleen handig is als je een neger bentquote:Op maandag 13 juli 2009 11:51 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Logitech Z4? Het past wel bij de huidige generatie iMacs/MacBooks:
[ afbeelding ]
Te vinden vanaf +/- ¤60
Dat laatste snap ik niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:01 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik heb de voorganger hiervan. Vreselijke speakers. Bassweergave die alleen handig is als je een neger bent
Dat er zoveel bass in de speakers zit dat het vreselijk klinkt. Tenzij je daarvan houdt (wat in veel gevallen zal betekenen dat je naar negermuziek luistert)quote:
Je kan natuurlijk met de instellen spelen hè. En nee, ik luister niet naar zgn. negermuziek. Absoluut niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:20 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Dat er zoveel bass in de speakers zit dat het vreselijk klinkt. Tenzij je daarvan houdt (wat in veel gevallen zal betekenen dat je naar negermuziek luistert)
Die zijn er toch ook in X-230? Alleen dan zijn ze 40 euro. Trouwens, het is voor rock en alles in die richting.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:51 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Logitech Z4? Het past wel bij de huidige generatie iMacs/MacBooks:
[ afbeelding ]
Te vinden vanaf +/- ¤60
Da's zo te zien een 3,5 inch, dat gaat niet passenquote:Op maandag 13 juli 2009 22:33 schreef TN-FR het volgende:
Die heb ik dus ook, goed geluid komt er uit hoor![]()
Verder wil ik dus de hard disk vervangen op mijn MacBook (late 2008) voor een 500 GB, maar ik vroeg me dus af of deze WD een goede is om er in te stoppen.
Western Digital sata 2 500 GB
Geheugen gaat ook niet werken: je hebt DDR3 8500 MHz nodig. Bijvoorbeeld dit:quote:Op maandag 13 juli 2009 22:53 schreef TN-FR het volgende:
Dat is toch die ik ook heb gepostof heb je de verkeerde link gekopieerd.
Verder wil ik dus ook mijn RAM vervangen van 2 GB naar wellicht 4 GB als dat zin heeft op een 2 Ghz processor.
En dan viel mijn oog op deze: so-dimm ram DDR2 4GB 667 Mhz
Oja, het zit in een frame zie ik nu. Je moet iig in deze categorie kijken:quote:Op maandag 13 juli 2009 22:53 schreef TN-FR het volgende:
Dat is toch die ik ook heb gepostof heb je de verkeerde link gekopieerd.
Verder wil ik dus ook mijn RAM vervangen van 2 GB naar wellicht 4 GB als dat zin heeft op een 2 Ghz processor.
En dan viel mijn oog op deze: so-dimm ram DDR2 4GB 667 Mhz
Kan het niet missen maar als ik het doe wil ik het goed doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:20 schreef TN-FR het volgende:
Als je het kan missen, dan zou ik voor de Logitech Z-4 gaan. Ik heb zelf de eerste, maar een vriend van mij de Z-4 en die klinkt toch beter.
Dat OSX bergen memory gebruikt is bekend. Voordeel is wel dat het die bergen memory wel heel efficient inzet. Nu kost geheugen geen rochel en hopelijk wordt het met snow leopard beter.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:54 schreef magnifor het volgende:
Niet om te flamen maar een 512MB RAM MacBook waar Tiger op draait is niet vooruit te branden zeg. Ik zit nu op mijn MacBook en ik krijg die strandbal als ik ook maar iets anders doe dan Safari.
Sorry, maar XP met 512MB werkt toch soepeler.
Natuurlijk, 512MB is te weinig maar toen ik mijn MB kocht was 512MB de standaard configuratie.
Vergeet niet dat toen XP in 2001 op de markt kwam 512 MB geheugen meer was dan de meeste mensen in hun computer hadden zitten, terwijl toen Tiger in 2004 werd gereleased 512 MB eigenlijk al een beetje weinig was.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:54 schreef magnifor het volgende:
Niet om te flamen maar een 512MB RAM MacBook waar Tiger op draait is niet vooruit te branden zeg. Ik zit nu op mijn MacBook en ik krijg die strandbal als ik ook maar iets anders doe dan Safari.
Sorry, maar XP met 512MB werkt toch soepeler.
Natuurlijk, 512MB is te weinig maar toen ik mijn MB kocht was 512MB de standaard configuratie.
Indeed, ik voelde mij nogal genaaid met mijn laptop van 1299+ euro die niet vooruit te branden was. 2GB heeft me nog eens een extra 100 euro gekost.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:26 schreef magnifor het volgende:
Ja extra geheugen is geen probleem, maar snap niet dat de standaard configuratie (sterker nog, ik had het middelste model) standaard met 512MB geleverd werd in 2006. Had destijds 1200 euro betaald.
Je zou zeggen dat het allemaal soepel zou moeten draaien.

Wat werkt er niet aan rabo internet bankieren? Bij mij werkt het prima. Gisteren nog gebruikt...quote:Op maandag 13 juli 2009 11:19 schreef Angel_of_Dth het volgende: [..] Ja, kut is dat. Overigens pas sinds Safari 4, voorheen werkte het prima.
Ach joh, doe gewoon meteen een nieuwe MBP.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:25 schreef Svyatagor het volgende:
Tof, maar ik mis de plaatjes
Edit: zit verder in dubio of ik een nieuwe accu zal kopen voor mijn MBP. Dan kan ik er wel weer even tegen, met nieuwe HDD en een nieuwe accu en voldoende RAM. Alleen ben ik bang dat een nieuwe accu het ook max een jaar uithoudt.![]()
Heb x230 gekocht.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:20 schreef TN-FR het volgende:
Als je het kan missen, dan zou ik voor de Logitech Z-4 gaan. Ik heb zelf de eerste, maar een vriend van mij de Z-4 en die klinkt toch beter.
Typenummer?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:40 schreef SFRje het volgende:
Iemand nog opzoek een US-indeling (liggend enter) van een Apple toetsenbord?!
Ik en vier anderen hebben eindelijk een zaakje gevonden die ze wil leveren, alleen per 10 stuks... Dus nog 5 plekken die nog gevuld moeten worden. De prijs is hetzelfde als bij de Apple store, maar er komen nog wel de gebruikelijke verzendkosten bij. PM me maar.
Mwah, azerty biedt niet echt onwijze voordelen boven qwerty qua typesnelheid en symmetrie. Als je zoekt naar een superieure toetsenbordindeling moet je bij Dvorak zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:05 schreef TwyLight het volgende:
azerty, dat is echt zo kut als je dat niet gewend bentmaar schijnt er een stuk sneller op te kunnen typen dan op een qwerty toch?
ah, die bedoelde ik ookquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah, azerty biedt niet echt onwijze voordelen boven qwerty qua typesnelheid en symmetrie. Als je zoekt naar een superieure toetsenbordindeling moet je bij Dvorak zijn.
gewoon elke willekeurig NAS met samba en/of bonjour support.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:26 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wat is trouwens de mooiste oplossing om meerdere externe harde schijven te kunnen delen in een netwerkje met PC's en een Mac? Gewoon een Airport Extreme aanschaffen?
De internationale Engels indeling is anders dan de US indeling. Het grote verschil is de liggende enterquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:18 schreef Maravilla het volgende:
In de Apple Store kan je ze toch ook gewoon zelf kopen? Internationaal Engels is toch degene die je bedoelt?
Deze?
Met of zonder numpad mag je zelf kiezen volgens mij, ik zal het even navragen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wel handig om even te vermelden of het met of zonder numpad is.
Ik heb overigens geen interesse, ik ben tevreden met de indeling die ik nu heb.
E-Sata is mooier. Kun je naar mijn weten in RAID zettenquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
gewoon elke willekeurig NAS met samba en/of bonjour support.
En dan die externe hdd's dumpen zeg je dus?quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
gewoon elke willekeurig NAS met samba en/of bonjour support.
Of idd aan een Airport Extreme hangen, maar ik weet niet of die meer dan één externe hd pakt. Je zult sowieso met een usb-hub moeten werken want er zit maar één poort op.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
En dan die externe hdd's dumpen zeg je dus?
Of iets installeren waardoor je NTFS in OS X kunt gebruiken, of HFS+ in Windows (de eerste werkt hier prima (echter niet officieel ondersteund), of het tweede kan weet ik niet).quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Of idd aan een Airport Extreme hangen, maar ik weet niet of die meer dan één externe hd pakt. Je zult sowieso met een usb-hub moeten werken want er zit maar één poort op.
En wil je met zowel windows als apple werken, dan moet de schijf FAT32 geformatteerd zijn (en dan mogen je bestanden weer niet groter dan ...ik meen 3 gb zijn oid).
quote:
Oftewel, Palm Préquote:iTunes 8.2.1 provides a number of important bug fixes and addresses an issue with verification of Apple devices.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |