quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:41 schreef Svyatagor het volgende:
500 gb hd gekocht, vanavond maar eens in mijn MBP knallen.
Plus scherm. Maar ik denk dat ik hem hou. Jezus, heeft mij ooit 329 euro gekost, en een goeie zonder krassen heb je nu voor 80 euro.quote:
De introductie van de 13" MBP was een enorme devaluatie voor de Pro-reeks.quote:
In welk opzicht is de 13" MBP het label Pro minder waardig dan de 15" MBP? De PowerBook-serie had ook gewoon een klein model in de line up.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De introductie van de 13" MBP was een enorme devaluatie voor de Pro-reeks.
Dedicated graphics.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
In welk opzicht is de 13" MBP het label Pro minder waardig dan de 15" MBP? De PowerBook-serie had ook gewoon een klein model in de line up.
Zeuren om het zeuren.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
In welk opzicht is de 13" MBP het label Pro minder waardig dan de 15" MBP? De PowerBook-serie had ook gewoon een klein model in de line up.
Het feit dat ze een Pro stickertje op een reguliere Macbook hebben geplakt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie het kwaliteitsverschil niet zo tussen de 12" PowerBook en de 13" MacBook Pro.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het feit dat ze een Pro stickertje op een reguliere Macbook hebben geplakt.
En dat (imho) een Pro machine compromisloos moet zijn. Dus enkel top-of-the-bill hardware.
Uit de 12" PowerBook hebben ze gehaald wat ze destijds konden halen. Bij de 13" MPB niet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie het kwaliteitsverschil niet zo tussen de 12" PowerBook en de 13" MacBook Pro.

iSubtitlequote:Geen ondertiteling?!!111eins![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mooi. Daar wilde ik al naar op zoek gaan, dus je komt precies op tijd. Al zie ik nu, nadat ik even gekeken heb waarom de torrent allemaal subtitles bevat, dat het spaanse subs zijn bij een amerikaanse serie. Maar toch handig.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:25 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]
Geen gezeur meer van mensen die bij mij een film komen kijken:
[..]
iSubtitle
Ik heb eigenlijk zelf weinig behoefte aan subs. Ik vermoedde alleen even dat het een Amerikaanse serie zou zijn waarin Spaans gesproken werd (het speelt zich af in een zuidelijke staat met veel latino's werd me verteld).quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:30 schreef TwyLight het volgende:
http://www.opensubtitles.org/nl hier zijn bijna alle subs te vinden
Ik denk niet dat ze de NVidia 9600M GT in een 13" behuizing kunnen proppen zonder problemen te krijgen met warmeontwikkeling en accutijd. Desalniettemin is het inderdaad wel jammer dat de MB en de MBP 13" nu dezelfde grafische chip hebben. Maar aan de andere kant is die NVidia 9400M misschien niet dedicated, maar alsnog wel een krachtpatser. Zeker ten opzichte van de Intel graphics die voorheen in de MB's zaten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Uit de 12" PowerBook hebben ze gehaald wat ze destijds konden halen. Bij de 13" MPB niet.
Ik mis bij de 13" MBP:
-Dedicated graphics met veel geheugen
De resolutie van het 15" model is maar 2 DPI hoger dan die van het 13" model (108 vs 110 DPI).quote:-Hoge schermresolutie
1440x990, of de optie daartoe. 1280*800 is te laag voor Pro taken. Daarnaast heeft de concurentie deze resolutie op 13" al tijden, en de Pro behoort beter dan de concurrentie te zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de NVidia 9600M GT in een 13" behuizing kunnen proppen zonder problemen te krijgen met warmeontwikkeling en accutijd. Desalniettemin is het inderdaad wel jammer dat de MB en de MBP 13" nu dezelfde grafische chip hebben. Maar aan de andere kant is die NVidia 9400M misschien niet dedicated, maar alsnog wel een krachtpatser. Zeker ten opzichte van de Intel graphics die voorheen in de MB's zaten.
[..]
De resolutie van het 15" model is maar 2 DPI hoger dan die van het 13" model (108 vs 110 DPI).
Met welke resolutie zou je dan tevreden zijn op een 13" scherm?
Groter beeldscherm en betere speakers.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is dan nog de functie van het 15" model?
Een groter scherm is natuurlijk geen voordeel als de resolutie niet meeschaalt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Groter beeldscherm en betere speakers.
Is wat van te zeggen, maar als je slechtziend bent is de hogere DPI wel zo lekker, en natuurlijk met games / films is een groter scherm altijd mooi meegenomen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een groter scherm is natuurlijk geen voordeel als de resolutie niet meeschaalt.
Een slechtziende heeft altijd de mogelijkheid de resolutie lager te zetten. Maar de native resolutie van een scherm moet niet omlaag gaan als de grootte toe neemt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is wat van te zeggen, maar als je slechtziend bent is de hogere DPI wel zo lekker, en natuurlijk met games / films is een groter scherm altijd mooi meegenomen.
Full HD is een ontzettend lage resolutie voor een 52" scherm. Dat wordt gecompenseerd door de kijkafstand in de meeste huiskamers, maar een televisie is een slecht computerscherm.quote:Of wil je zeggen dat Full-HD op 17" hetzelfde kijkt als Full-HD op 52".
Ik heb al een externe voor backups e.d.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:43 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Enige vraag is dan misschien waarom je geen externe HD hebt gehaald (ben vandaag wel van de HD's)? Lijkt me veiliger dan alles op je MB mee te sjouwen (zelfs als het een Pro is
).
Geef de 13" MBP dan de bestel-optie voor 1280*800 of 1440*990, de 15" MBP 1440*990, 1680*1050 of 1920*1200 en de 17" MBP 1680*1050 of 1920*1200.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een slechtziende heeft altijd de mogelijkheid de resolutie lager te zetten. Maar de native resolutie van een scherm moet niet omlaag gaan als de grootte toe neemt.
Kortom, de hele Pro-reek is het label Pro onwaardig?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Geef de 13" MBP dan de bestel-optie voor 1280*800 of 1440*990, de 15" MBP 1440*990, 1680*1050 of 1920*1200 en de 17" MBP 1680*1050 of 1920*1200.
O ehm.... ja. Eh.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kortom, de hele Pro-reek is het label Pro onwaardig?
Hoe meer hoe beter he, is ook wel logisch.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb al een externe voor backups e.d.Maar ik vind het gewoon fijn om veel erop te kunnen plempen zonder dat ik me zorgen hoef te maken over de ruimte. 't Is vooral muziek, video en foto's. Films en series gooi ik meestal na het kijken weg, of ik bewaar ze op mijn externe. Maar de 160 gb die ik er destijds in heb laten BTO' en was al de hele tijd vol, zelfs na rigoureuze opruimsessies...
Twitpic?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:43 schreef TwyLight het volgende:
[..]
twitpic heeft je plaatje gepwnd omdat je hem niet op fok mag posten
Ow, kut. Nou, zo dan maar:quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:43 schreef TwyLight het volgende:
[..]
twitpic heeft je plaatje gepwnd omdat je hem niet op fok mag posten
Ik zou ff een lege index.html in die directory zetten, ik weet nu bijvoorbeeld dat jij een Havo en MBO Electronica diploma hebt en op dit moment bij Neways werkt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ow, kut. Nou, zo dan maar:
[ afbeelding ]
Haha, dat is gelukkig niet mijn cvquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:55 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik zou ff een lege index.html in die directory zetten, ik weet nu bijvoorbeeld dat jij een Havo en MBO Electronica diploma hebt en op dit moment bij Neways werkt.
Films eerst handmatig in User/Films zetten en dan die films met Alt ingedrukt slepen naar iTunes. Dan wordt in iTunes nl. een koppeling gemaakt naar het bestand in User/Films.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:11 schreef TwyLight het volgende:
Hoe kan ik in iTunes instellen dat hij de films die ik importeer niet in Muziek/iTunes/iTunes Music/Movies opslaat maar in ~User/Films?
Ik wil wel gewoon de import-functie aanhouden want mijn muziek wil ik wel gewoon in iTunes Music hebben.
in iTunes kan je dus alleen het pad aangeven voor alles, en niet voor alleen films helaas.
Een plist aanpassen ofzo? Maar welke?
Thanks, lekker simpelquote:Op donderdag 9 juli 2009 23:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Films eerst handmatig in User/Films zetten en dan die films met Alt ingedrukt slepen naar iTunes. Dan wordt in iTunes nl. een koppeling gemaakt naar het bestand in User/Films.
Ik denk nog over je AppleTV na, maar morgen eerst ff twee weken op vakantie.
Asjeblieft.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:01 schreef P.F het volgende:
Jeeeej![]()
Junkie je bent mijn held
In dit topic deed iedereen super naarMaar het kan dus gewoon WEL teruggehaald!
KUDDT! Bestand over bestand getypt-nog iets aan te doen?time machine
Heb je daar nog een goeie handleiding voor gebruikt? (Ja, dat kan ik googelen, maar jij zit er nu net lekker in.quote:
Ja, die van iFixit: http://www.ifixit.com/Guide/quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:22 schreef broer het volgende:
[..]
Heb je daar nog een goeie handleiding voor gebruikt? (Ja, dat kan ik googelen, maar jij zit er nu net lekker in.)
Cool man. Wat voor hardeschijf heb je er ingedrukt? Wat voor snelheid? Ga je geen warmte probleem krijgen?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 07:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, die van iFixit: http://www.ifixit.com/Guide/
En deze, maar dat was niet echt nodig:
http://nathanbowers.com/h(...)rive-upgrade-how-to/
Met een gewone Macbook is het overigens een stuk simpeler.
Een Fujitsu 500 GB op 5400 rpm. Ik heb me niet echt verdiept in warmte enzo, maar volgens mij worden hd's niet zo heel warm, da's eerder de processor toch? Ik heb er gewoon vanuit gegaan dat het wel kon.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:22 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Cool man. Wat voor hardeschijf heb je er ingedrukt? Wat voor snelheid? Ga je geen warmte probleem krijgen?
Ah, dank je. *bookmarkt*quote:Op vrijdag 10 juli 2009 07:57 schreef Svyatagor het volgende:
Ja, die van iFixit: http://www.ifixit.com/Guide/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |