Push, natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:31 schreef GoeRoe86 het volgende:
Hier wil het echt niet :S staat ie bij jou op push of op fetch op je iphone?
Prowl is wel heel gaaf idd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:08 schreef Junkie het volgende:
En ik lees net dit:
Set Up "Push" Gmail on Your iPhone
Niet echt wat jij wilt, maar je kan dan dus Growl notificaties op je iPhone ontvangen.
Best tof gedaan!![]()
Als je een Mac-servertje hebt is dit echt handig.
Ik gebruik ook nog dagelijks mijn Windows bak hoorquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:33 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik ben bang dat we d'r een fanboy bij hebben (wel eentje die van 2 walletjes vreet)
Het leuke is dat de meeste Apple gebruikers fanboys ook ervaring hebben met de andere OS-en.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:33 schreef ikheetmartijn het volgende:
Vandaag m'n alu wireless toetsenbordje binnen gekregen hoorde ik net
Wordt vast een leuk setupje met m'n MacBook, Mighty mouse en 24" schermpje.
Ik ben bang dat we d'r een fanboy bij hebben (wel eentje die van 2 walletjes vreet)
Ik start ook nog met enige regelmaat een (virtuele) Windows. Maar inmiddels een iBook, iPod, iMac en binnenkort allicht een iPhone.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:48 schreef Shrien het volgende:
[..]
Ik gebruik ook nog dagelijks mijn Windows bak hoor
Ik had verwacht dat ik vooral muziek maken nog wel op m'n Windows machine zou doen, maar ik ben toch wel erg gecharmeerd van Logic. De laatste twee weken heb ik hem alleen nog maar aangeslingerd voor 1 potje Battlefield en wat torrentjes.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik start ook nog met enige regelmaat een (virtuele) Windows. Maar inmiddels een iBook, iPod, iMac en binnenkort allicht een iPhone.
Torrents doe ik gewoon met uTorrent in OS X, werkt prima. Ik moet alleen nog even op zoek naar een goed programma om ook van Usenet te kunnen downloaden in OS X, dat is vaak wel de reden dat ik Windows opstart.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat ik vooral muziek maken nog wel op m'n Windows machine zou doen, maar ik ben toch wel erg gecharmeerd van Logic. De laatste twee weken heb ik hem alleen nog maar aangeslingerd voor 1 potje Battlefield en wat torrentjes.
uTorrent heb ik idd er ook al wel op staan, maar 1TB op m'n PC geeft net even wat meer speelruimte dan die 160GB die nu in m'n MacBook zit. Plus die PC blijft dan 's nachts ook gewoon aan. De MacBook niet, ik vind die lader toch nog net even wat te heet worden...quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Torrents doe ik gewoon met uTorrent in OS X, werkt prima. Ik moet alleen nog even op zoek naar een goed programma om ook van Usenet te kunnen downloaden in OS X, dat is vaak wel de reden dat ik Windows opstart.
En inderdaad zo nu en dan een spelletje. Dan niet virtueel overigens, dat werkt voor geen meter.
Ah, met een Macbook en een pc is het inderdaad wel handig om het zo te doen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:52 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
uTorrent heb ik idd er ook al wel op staan, maar 1TB op m'n PC geeft net even wat meer speelruimte dan die 160GB die nu in m'n MacBook zit. Plus die PC blijft dan 's nachts ook gewoon aan. De MacBook niet, ik vind die lader toch nog net even wat te heet worden...
Unison? Werkt hier erg prima voor usenet.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Torrents doe ik gewoon met uTorrent in OS X, werkt prima. Ik moet alleen nog even op zoek naar een goed programma om ook van Usenet te kunnen downloaden in OS X, dat is vaak wel de reden dat ik Windows opstart.
En inderdaad zo nu en dan een spelletje. Dan niet virtueel overigens, dat werkt voor geen meter.
Daar heb ik wel eens naar gekeken, maar beviel me niet zo goed. Het doet op zich wel wat het moet doen, maar ik zoek nog maar eens een freeware programma dat voldoet. Ik doe niet veel meer dan een nzb van internet plukken en die in Grabit laden, dat moet in OS X ook wel met freeware kunnen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Unison? Werkt hier erg prima voor usenet.
Apple TV kopen? ik heb er nog één die ik niet gebruik.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:03 schreef Amoebe het volgende:
Ik ben al een poosje op zoek naar een combinatie van een HD-recorder (met coax aansluiting!) en een Apple TV-achtig mediacentre. TV-programma's opnemen dus én de bestanden op m'n Mac ontsluiten op m'n TV.
Any successstories?
Tja, of ik moet me rg vergissen, maar volgens mij is een Apple TV helemaal niet als HD-recorder te gebruiken, precies het matige aan het hele apparaat (maw. ik snap wel dat je er af wilt....).quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:10 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Apple TV kopen? ik heb er nog één die ik niet gebruik.
Kost dat? Is het de 40 of 160?quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:10 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Apple TV kopen? ik heb er nog één die ik niet gebruik.
Ja daar zul je je helaas toch echt nog wel eventjes in moeten verdiepen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:39 schreef broer het volgende:
Moet je voor het maken van een ultrasimpele iPhone-App (radiostream met play- en stopknop, meer niet) kunnen programmeren? Of is dat net zo wysiwyg als de rest van computerland?
De SDK is (als je je gratis registreert) gewoon te downloaden. Wil je het echter in de App store krijgen of op je iPhone draaien dan zul je een certificaat aan moeten schaffen. Er zit wel een softwarematige iPhone simulator bij.quote:(Volgens mij kan ik het developers-gebeuren niet downloaden zonder 100 dollar te betalen en dat gaat me toch wat ver voor 'alleen maar even kijken'.)
Jij hebt er toch al een?quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kost dat? Is het de 40 of 160?
Hm... Eens zien of dat lukt, dan...quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ja daar zul je je helaas toch echt nog wel eventjes in moeten verdiepen.
O, dan heb ik niet ver genoeg gekeken. Thx.quote:De SDK is (als je je gratis registreert) gewoon te downloaden. Wil je het echter in de App store krijgen of op je iPhone draaien dan zul je een certificaat aan moeten schaffen. Er zit wel een softwarematige iPhone simulator bij.
[TK] Apple TV (40GB)quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kost dat? Is het de 40 of 160?
Been there. lukt nietquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:04 schreef Junkie het volgende:
[..]
Push, natuurlijk.
Ik zou als ik jouw was even de Yahoo account helemaal van je iPhone verwijderen. Even herstarten en opnieuw instellen. Verder zou ik het ook niet weten wat je kan doen. In
(Sorry voor late reactie, er was een stroomstoring hier.)
Tja. Zetquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:25 schreef TwyLight het volgende:
kan trouwens echt niet wennen aan die refreshknop in safari 4, normaal gebruik ik cmd - r maar zit ook vaak genoeg lui achterover teh internets te checken met alleen muis en dan moet ik elke keer weer zoeken :(
1 |
quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:33 schreef ikheetmartijn het volgende:
Vandaag m'n alu wireless toetsenbordje binnen gekregen hoorde ik net
Wordt vast een leuk setupje met m'n MacBook, Mighty mouse en 24" schermpje.
Why?quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef TwyLight het volgende:
Mighty mouse raad ik zeer afwat een kutding
http://www.techcrunch.com(...)sucks-please-fix-it/quote:
Je kritiek geldt ook voor de gesnoerde (excusez le mot) MM, of niet? Die heb ik nu namelijk en het scrollwieltje is ook al geruime tijd naar zijn grootje. Zit daarom al een tijdje aan een nieuwe muis te denken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:30 schreef TwyLight het volgende:
[..]
http://www.techcrunch.com(...)sucks-please-fix-it/
En zoek anders eens op Google, denk dat je wel een paar dagen bezig bent om alle artikelen te lezen waarin wordt geklaagd over de MM.
Maargoed mijn eigen mening in het kort:
De scrollbal (of scroll kruimel) is veel te klein, was bij mij na 2 weken al stuk (kon niet meer omhoog scrollen).
De rechtermuisknop is overduidelijk zo gemaakt om het voor de gebruiker zo moeilijk mogelijk te maken om hem te gebruiken.
Dit is werkelijk het slechtste product óóit van Apple i.m.h.o. (Ja de one-click muizen van vroeger hadden minder functies maar die deden wel wat ze hoorden te doen, en dat doet dit stuk gerecycled plastic niet)
Apple Mighty-muizen zijn kut. Bedraad en draadloos. (ze zijn verder hetzelfde)quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:19 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Je kritiek geldt ook voor de gesnoerde (excusez le mot) MM, of niet? Die heb ik nu namelijk en het scrollwieltje is ook al geruime tijd naar zijn grootje. Zit daarom al een tijdje aan een nieuwe muis te denken.
Is er dan helemaal geen (recent uitgebrachte) muis van Apple die gewoon werkt? Wil liever geen 3rd party muis (waarschijnlijk omdat ik een te grote Apple fanboy ben
).
EDIT: leuk artikeltje waar je naar linkt trouwens, spijker en kop enzo.![]()
Ik vind mijn huidige MM prima werken. De eerste, die kocht ik een jaar of 3,5 geleden bij mijn iBook, was vrij rap kapot. Deze doet het nog steeds prima, en ik hoop dat de MM inmiddels wat minder last heeft van vuil dat ervoor zorgt dat de scrollbal niet meer werkt. Ik zal het wel merken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:45 schreef GoeRoe86 het volgende:
W_S je bent zo ongeveer de enige dat een MM prettig werkt.
Ik vind mijn MM ook prima werken - alleen vervelend dat je af en toe het scrollballetje moet schoonmaken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:45 schreef GoeRoe86 het volgende:
Hoe maak jij hem schoon dan?quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:07 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ik vind mijn MM ook prima werken - alleen vervelend dat je af en toe het scrollballetje moet schoonmaken.
Hier nog een. Ik vind dat horizontaal scrollen toch wel handig soms. Alleen die 'knijpknoppen' vind ik onhandig, die gebruik ik nooit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:45 schreef GoeRoe86 het volgende:
Balletje vochtig maken met wat water en even flink ondersteboven op een stuk papier heen en weer en rondjes rollenquote:
Oh ja, idem. Ik was vergeten dat die er op zitten. Maar die gebruik ik bij andere muizen ook nooit, mijn handen liggen toch meestal op het tobo.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hier nog een. Ik vind dat horizontaal scrollen toch wel handig soms. Alleen die 'knijpknoppen' vind ik onhandig, die gebruik ik nooit.
Ik gebruik het doekje dat bij mijn iMac zat, maak die even nat en dan inderdaad maar even alle kanten een beetje op rollen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:22 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Balletje vochtig maken met wat water en even flink ondersteboven op een stuk papier heen en weer en rondjes rollen
Dat zegt dan eigenlijk ook wel weer genoeg.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:42 schreef Maravilla het volgende:
Oftewel, het is zo slecht nog niet.Ik denk dat er hier in huis een MM of 7/8 rondzwerven.
Ja, maar als je zo met een Logitechmuis omgaat, doet die het ook niet lang.quote:
Niet.quote:
Niet!quote:
quote:
quote:
Mr. Sunshine hoor!quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:20 schreef Edwinuss het volgende:
T-mobile is gaar. Ik krijg hier met mijn 3G maar een snelheid van 21 KB/s
Het mapje openen waarin de bestanden stonden en op timemachine icoon drukken in de dock.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:08 schreef P.F het volgende:
Hoe werkt time machine? Ik kan bijv. wel m'n desktop zien van gister om 22:00 maar ik wil graag de rest van de bestanden zien - kan dat? Hoe doe ik dat?
Ja, mijn DS ligt ook enorm stof te happen sinds de iPhone App Store. Gouden uitvinding.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:32 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n iPhone gisteren opgehaald en heb nu al meer dan 10 spelletjes gekocht
ITunes herkent gewoon wat slechte muziek is en weigert daarmee om te gaan. Tenzij je het illegaal doetquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:25 schreef Tomasso het volgende:
iTunes Music Store
Gewoon een bestand (I Gotta Feeling - Black Eyed Peas) downloaden dat ervoor zorgt dat je iTunes niet meer werkt. Crashed elke keer binnen 2 minuten na opstarten van iTunes. Corrupt bestand oid
Daarentegen ben ik dan wel weer blij met Time Machine, want nu kon ik m'n vorige library bestand terugzetten waardoor iTunes wél weer werkt. Dat nummer nu maar gedownload via andere wegen.
Het is dat GTA Chinatown Wars er niet is voor de iPhone.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, mijn DS ligt ook enorm stof te happen sinds de iPhone App Store. Gouden uitvinding.
http://www.techspansion.com/quote:VisualHub, AudialHub, and iSquint have been discontinued and are no longer for sale.
Een week? Mijn nummer gaat eind september overgezet worden, terwijl het hetzelfde bedrijf is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:20 schreef Tijn het volgende:
Ja, eigenlijk wel hoor
Alleen T-Mobile is echt om te janken. Qua service in elk geval. Ik moet een week wachten voordat m'n verlopen Orange abo is overgezet naar T-Mobile, terwijl dat gvd hetzelfde bedrijf isNu heb ik dus wel een iPhone, maar kan ik niet bellen
Thanks het is gelukt! Alleen heb ik dat bestand in een uur gemaakt en weer verneukt. Dus helaas.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:29 schreef Junkie het volgende:
[..]
Het mapje openen waarin de bestanden stonden en op timemachine icoon drukken in de dock.
Time Machine Basics
Wow, gebruik je je MacBook als Wii Balance, of heb je gewoon constant dikke vette pech?quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:48 schreef Geqxon het volgende:
Deze Macbook heeft Apple nu inmiddels +/- 3000 euro aan reparaties gekost.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Wow, gebruik je je MacBook als Wii Balance, of heb je gewoon constant dikke vette pech?
Waarom 2 keer een nieuw logicboard als ik vragen mag? wat was er stuk?quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Al twee keer een nieuw logicboard, daar heb je al 1500-2000 euro te pakken. De twee accu's +/- 300, superdrive a 200 euro, topcase +/- 100 en dan nog wat klein grut en uurtarief van het servicecenter.
Omdat de accu zeer traag laadde, en omdat mijn geluidskaart een keertje kapot was.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:46 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Waarom 2 keer een nieuw logicboard als ik vragen mag? wat was er stuk?
gokje: 2 keer de videokaart zeker?
Het beste werkt het als je een aparte partitie voor TM maakt maar er mag gerust zooi bij staan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:46 schreef Roeni3 het volgende:
Hmm, misschien ook maar eens met Time Machine gaan werken inderdaad. Heb onderhand wel genoeg externe HD's om er eentje als primaire back-up HD te gebruiken. Is het overigens raadzaam deze HD dan verder voor niets anders dan Time Machine back-ups te gebruiken, of kan ik er gerust extra zooi op hebben staan?
nice, ziet er een stuk mooier uit dan VH alleen ik mis wat opties, o.a.:quote:
Waarom is een aparte partitie aan te raden?quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:58 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Het beste werkt het als je een aparte partitie voor TM maakt maar er mag gerust zooi bij staan.
1) dat is de enige manier om de ruimte die TM backups innemen, te beperkenquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:10 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Waarom is een aparte partitie aan te raden?
Ja klopt. Het is geloof ik nog niet helemaal af.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:01 schreef TwyLight het volgende:
[..]
nice, ziet er een stuk mooier uit dan VH alleen ik mis wat opties, o.a.:
2 video bestanden converteren naar 1 videobestand (aan elkaar plakken)
ik kan de instellingen niet openen? is grijs bij mij?
ik kan allen itunes kiezen?
[ afbeelding ]
Wil je een bekraste 5G?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:21 schreef GoeRoe86 het volgende:
Heb net een 1st gen iPod gekocht via ebay. Ik ga een iPod collectie beginnen
Hoeveel heb je er voor betaald?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:21 schreef GoeRoe86 het volgende:
Heb net een 1st gen iPod gekocht via ebay. Ik ga een iPod collectie beginnen
Hmm, check, thanksquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:17 schreef Zpottr het volgende:
[..]
1) dat is de enige manier om de ruimte die TM backups innemen, te beperken
2) zo zorg je nooit voor het weggooien van je oudere back-ups omdast je vergeten bent een paar DVD-images oid weg te halen
3) (voor network mounted TM-drives) je zit het automatische mount/unmount proces niet in de weg
3a) (voor USB drives) het bestandssysteem moet HFS+ zijn, dat is onhandig als je andere OS'en gebruikt.
En in het algemeen gebruik je je backup-drive niet voor andere zooi, uiteraard.
Ja, dat ligt er nogal aanquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:34 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Hmm, check, thanks. Mijn allereerste backup die hij nu wil maken is ongeveer 60 gig groot; enig idee hoe snel dat uitdijt (heb een HD van 250 gig beschikbaar als backup-drive)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |