quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:51 schreef Roeni3 het volgende:Net in een ander topic (
1TB hdd, welke?) gehoord dat LaCie als externe HD een slechte optie is. Ik heb echter twee LaCie HD's aan m'n MacBookje hangen die het allebei prima doen (de ene is ongeveer 2 jaar oud, de ander een paar maanden).
Hoe zijn de ervaringen van andere Mac-gebruikers met externe LaCie HD's

? En als die slecht zijn, welke externe HD's zijn dan aan te raden?
Mijn huidige verzameling externe schijven.

Ja, 't zijn er veel.

Maar dit komt door verschillende video-opdrachten.
De 3,5" schijven gebruik ik voornamelijk voor opslag van videomateriaal van zowel download als oude videoediting opdrachten. De 2,5" schijfjes hebben uiteindelijk bijna ieder wel een eigen doel gekregen. De eene is mn backup schijf en de andere een hdd waarop ik veel data vervoer. Etc...
3,5" HDD'sUSB 2.0LaCie Desktop Hard Disk (750GB)De behuizing wordt soms heel warm
WD Elements Desktop (1TB)Minder warm en voelt robust aan.
Seagate Expansion External Drives (1TB)De behuizing is van plastic en wordt daardoor niet warm.
Er is hier volgens mij genoeg gaten om de warmte te laten verdwijnen.
USB2.0 & FireWire & ESATALaCie d2 Quadra Hard DiskSnelheidsmonster, ik gebruik hem via esata en heb zo rond de 90mb/s.
Ik gebruik deze voor als ik aan 't video editen ben.
2,5" HDD'sUSB 2.0LaCie Mobile Hard Drive, Design by F.A. Porsche (160GB)Mooi en stevige behuizing. De case is niet makkelijk te openen.
500GB ToshibaHeeft een mooi discoledje aan de voorkant. Niet handig als je een kamer donker wilt hebben.
En hij heeft al een klein deukje gekregen van het in het rugtas vervoeren. De case is verzegeld.
MSI Starbox 320GBDe schijf die ik hierin zat zin nu in mn MacBookje, en deze werkt perfect.
Je kan de case makkelijk open maken. Heb er ook nog eentje aan mn WDTV hangen.
1.8" POWERON 20GBLangzaam maar was goedkoper dan een usbstick van soorgelijke grote.
Firewire:LaCie Mobile Hard Drive, Design by F.A. Porsche (60GB)Mooi en stevige behuizing. De case is niet makkelijk te openen
Dit is de oudste die ik heb en ook traagste maar dit beestje heeft al zoveel overleefd.