abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70521248
Ligt het aan mij of is zo'n beetje overal om ons heen de energie frequentie sterk gestegen de afgelopen weken?

- Voel van mezelf veel meer energie
- Voel van anderen ook shitloads of energy af komen
- De bomen hebben veel meer
- Evenals de plantjes
- Vervelend: De vliegen hier hebben opeens geen rust meer nodig maar blijven 20 uur lang non stop onder de lamp rondjes vliegen zodat ik ze niet kan meppen omdat ze écht continu in de lucht zitten
- Alles hier in huis lijkt veel sneller en beter te bloeien/groeien (heb superveel bloemen en planten)
- Ik voel ook veel sterkere energieen hier in huis en buiten dan normaal gesproken

Maargoed dit zal vast niet aan mij liggen wie ervaart het nog meer?
pi_70521318
Hey, grappig dat je daar een topic over opent. Ik heb ook al een aantal weken het gevoel dat er van alles gaande is. Ik kan niet precies goed uitleggen hoe en wat. Net alsof er van alles in de lucht hangt of zo.
pi_70521335
Nie tlullig bedoeld maar...
De zon schijnt, daar krijgen mensen, dieren en planten meer energie van.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 18:58:20 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70522161
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:29 schreef Darkomen het volgende:
Nie tlullig bedoeld maar...
De zon schijnt, daar krijgen mensen, dieren en planten meer energie van.
Dat dus. En niet meer dan dat.
Heeft iets met vitamine D te maken ofzo.
pi_70522196
Ja je hebt zonne energie en kosmos energie, het is al een paar weken gaande of het nou goed weer of slecht weer is de zon heeft er nu weinig mee te maken. Het is nu naar mijn weten allemaal ook een stuk sterker dan de vorige zomers, winters, herfsten, gewoon sterker dan het ooit geweest is.. Voor mijn gevoel dan.
pi_70522231
en niet alleen ikzelf de planten en dieren, ook de niet zichtbare energieen hier om mij heen voelen een stuk sterker aan.

Jullie zeggen zon, ik zeg hoger trillingsniveau
pi_70522303
Beam maar een beetje van die energie naar mij. Ik heb er een ernstig tekort aan.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_70524837
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:01 schreef LaFemmeFatale het volgende:
en niet alleen ikzelf de planten en dieren, ook de niet zichtbare energieen hier om mij heen voelen een stuk sterker aan.

Wat is een hoger trillingsniveau?
pi_70526233
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:03 schreef Adfundum het volgende:
Beam maar een beetje van die energie naar mij. Ik heb er een ernstig tekort aan.
ook naar mij...heb er een chronisch te kort van
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_70526608
Dat noemen we luiheid.. Maar zal 2 bolletjes voor jullie maken en die kant op sturen :p
pi_70528063
luiheid is het zeer zeker niet, hoor
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_70535589
Excuus, in dat geval. Er klopt iets niet in je lichaam? Straks als je wekker gaat hangt er een extra gote voor je Ik ga nu toch slapen dus heb er niks meer aan
pi_70535746
quote:

-edi- onzinreply

[ Bericht 24% gewijzigd door Bastard op 01-07-2009 07:54:51 ]
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  woensdag 1 juli 2009 @ 07:56:06 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70536315
Opgeruimd..

Ik ervaar het deze zomer ook meer dan andere zomers TS, het lijkt allemaal nog groener ofzo
The truth was in here.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:10:07 #15
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70538717
Ik ben uitgeblust, heb nog nooit zoveel geslapen, ben nog nooit zo moe geweest. Alles gaat dood in mijn huis, vliegjes, planten, vogels.
Allemaal zieke bomen om mij heen. Wonen jullie wel in Nederland?
:-)
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:12:30 #16
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70538786
Ik woon in hetzelfde deel van nederland als Dartanion
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:17:03 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70538914
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:10 schreef Dartanion het volgende:
Ik ben uitgeblust, heb nog nooit zoveel geslapen, ben nog nooit zo moe geweest. Alles gaat dood in mijn huis, vliegjes, planten, vogels.
Allemaal zieke bomen om mij heen. Wonen jullie wel in Nederland?
Misschien moet je eens proberen de negatieve energie om te buigen naar positieve energie?

Lees the secret eens.
The truth was in here.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:33:20 #18
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70539366
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Misschien moet je eens proberen de negatieve energie om te buigen naar positieve energie?

Lees the secret eens.
Ik ben nog heel erg positief in mijn hoofd Ben niet depressief

Of kun je met positieve energie mijn planten tot leven wekken? Want dan mag je wel even langskomen met positieve energie!
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:36:59 #19
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_70539454
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:25 schreef OOOOOOOH het volgende:

[..]

Wat is een hoger trillingsniveau?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:42:04 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70539598
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:33 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik ben nog heel erg positief in mijn hoofd Ben niet depressief

Of kun je met positieve energie mijn planten tot leven wekken? Want dan mag je wel even langskomen met positieve energie!
Oh ja dat zeker.. dat zou helpen! Natuurlijk geef je de plant daarnaast ook water en licht, maar ik ben er van overtuigd dat je een plant groei positief kan beinvloeden door extra aandacht zoals praten, of reiki geven
Het zijn levende 'wezens' op aarde, ze hebben alleen geen stem of mogelijkheid om met jou terug te communiceren anders als hun best doen om voor jou zo mooi mogelijk te worden.
The truth was in here.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:51:37 #21
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70539883
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh ja dat zeker.. dat zou helpen! Natuurlijk geef je de plant daarnaast ook water en licht, maar ik ben er van overtuigd dat je een plant groei positief kan beinvloeden door extra aandacht zoals praten, of reiki geven
Het zijn levende 'wezens' op aarde, ze hebben alleen geen stem of mogelijkheid om met jou terug te communiceren anders als hun best doen om voor jou zo mooi mogelijk te worden.
We gaan heel erg offtopic, maar jij als Mod vind dat prima blijkbaar. Een plant heeft geen oren, dus kan hij mijn stem niet horen. Wel ben ik het er mee eens dat het een levend iets is.
Iemand die tegen zijn plantjes die is meer begaan met zn planjes dan ik bijvoorbeeld. Hierdoor zal deze persoon eerder zien dat ie water nodig heeft, of andere potgrond of voeding or what ever. Ik denk dat het praten en reiki geven bij de conformation-bias hoort
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:00:10 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70540148
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:51 schreef Dartanion het volgende:

[..]

We gaan heel erg offtopic, maar jij als Mod vind dat prima blijkbaar. Een plant heeft geen oren, dus kan hij mijn stem niet horen. Wel ben ik het er mee eens dat het een levend iets is.
Iemand die tegen zijn plantjes die is meer begaan met zn planjes dan ik bijvoorbeeld. Hierdoor zal deze persoon eerder zien dat ie water nodig heeft, of andere potgrond of voeding or what ever. Ik denk dat het praten en reiki geven bij de conformation-bias hoort
We hebben het over hogere energie in de natuur, dus vond ik een klein zijspoor wel te veroorloven

Ik zou zeggen test het zelf eens.. zet 2 dezelfde planten in het zelfde raamkozijn, geef ze beide water en licht zoals je normaal ook zou doen. (of hebben we nu de rede gevonden van alle dode spullen in je huis )
De ene plant ga je een maandlang 'bepraten' bemoedigend toespreken, mag ook zeker in gedachten. Zeg m dat je blij bent dat hij er is, en dat hij mooie bladeren heeft.
De andere plant negeer je, of zeg m dat je m lelijk vind, dat je graag zou willen dat hij dood ging..
Post over een maand eens je ervaringen
The truth was in here.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:14:29 #23
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70540571
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

We hebben het over hogere energie in de natuur, dus vond ik een klein zijspoor wel te veroorloven

Ik zou zeggen test het zelf eens.. zet 2 dezelfde planten in het zelfde raamkozijn, geef ze beide water en licht zoals je normaal ook zou doen. (of hebben we nu de rede gevonden van alle dode spullen in je huis )
De ene plant ga je een maandlang 'bepraten' bemoedigend toespreken, mag ook zeker in gedachten. Zeg m dat je blij bent dat hij er is, en dat hij mooie bladeren heeft.
De andere plant negeer je, of zeg m dat je m lelijk vind, dat je graag zou willen dat hij dood ging..
Post over een maand eens je ervaringen
Dat is een prima idee Ik ga "binnenkort" 2 plantjes kopen die gelijk zijn qua conditie en dan die behandeling geven.. Zal een fotoverslag plaatsen van mijn bevindingen!
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:16:58 #24
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70540640
Mjin plantjes gaan ook altijd dood.
Zou dat dan door mijn muzieksmaak komen?
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:24:57 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70540897
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:26 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Ligt het aan mij of is zo'n beetje overal om ons heen de energie frequentie sterk gestegen de afgelopen weken?

- Evenals de plantjes
- Vervelend: De vliegen hier hebben opeens geen rust meer nodig maar blijven 20 uur lang non stop onder de lamp rondjes vliegen zodat ik ze niet kan meppen omdat ze écht continu in de lucht zitten
- Alles hier in huis lijkt veel sneller en beter te bloeien/groeien (heb superveel bloemen en planten)
- Ik voel ook veel sterkere energieen hier in huis en buiten dan normaal gesproken

Niks specifieks maar voelde wel dat in 2009 een energie op aarde zou zijn die er daarvoor niet was , een energie met meer mogelijkheden .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:28:25 #26
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70541001
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:24 schreef Summers het volgende:

[..]

Niks specifieks maar voelde wel dat in 2009 een energie op aarde zou zijn die er daarvoor niet was , een energie met meer mogelijkheden .
en , wat is er uit gekomen?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:35:07 #27
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70541235
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:14 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Dat is een prima idee Ik ga "binnenkort" 2 plantjes kopen die gelijk zijn qua conditie en dan die behandeling geven.. Zal een fotoverslag plaatsen van mijn bevindingen!
Een experiment doen altijd een goed idee, maar dan wel graag een fatsoenlijk experiment. Met 2 planten kan je net zo goed een munt opgooien om te bepalen wie er gelijk heeft.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:41:23 #28
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70541465
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Een experiment doen altijd een goed idee, maar dan wel graag een fatsoenlijk experiment. Met 2 planten kan je net zo goed een munt opgooien om te bepalen wie er gelijk heeft.
Meneer de kenner beweerde dat 2 planten genoeg is, ik hou me alleen aan zijn voorwaarden.. Ik weet ik geen enkele variabele uitsluit. Kan alleen tot de ml nauwkeurig bepalen hoeveel water ze krijgen.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:53:24 #29
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70541866
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:28 schreef Michielos het volgende:

[..]

en , wat is er uit gekomen?
Iig dat er meerdere mensen zijn die dat voelen zoals je kan lezen .
pi_70541869
Heel dope expirimentje wel, lijkt me leuk als je die gaat doen en zal m dan ook volgen. Werkt het ook bij paddo's denk je? Die dingen groeien gruwelijk langzaam bij mij Wil ze uit mn huis hebben ben ze voor een vriendin aan het kweken omdat zij met teveel mensen thuis woont en hoogstwaarschijnlijk klappen krijgt als ze erachter komen.

Maarja ontopic, het ligt dus gelukkig niet alleen aan mij. Nou ga ik even goed aarden want voel me beetje zweverig toedels!
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:04:04 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70542230
quote:

[..]

Ik voel een megapopulair topic aan komen van jou hand!
The truth was in here.
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:04:49 #32
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70542249
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:16 schreef DrD00m het volgende:
Mjin plantjes gaan ook altijd dood.
Zou dat dan door mijn muzieksmaak komen?
Euh ja, dat kan ook.. koeien geven ook meer melk na het luisteren van klassieke muziek
The truth was in here.
pi_70542337
quote:

- Evenals de plantjes

Om eerlijk te zijn denk ik dat je zelfvertrouwen op de goede weg is, je begint je van bepaalde dingen bewust te worden die je eerst nog niet helemaal begreep. Doordat je ook nogeens eerlijk en open bent, heb je een zeer positieve uitstraling, Je staat sterk in je schoenen, en dat ziet je omgeving. Ga zo door!

Ik denk dan ook dat je gezond bent, wat uiteindelijk de grootste bron is van je zelfvertrouwen, je kunt dan immers weer op je lichaam vertrouwen. Dit betekend dat je geen energie meer verliest, maar dit lekker aan het opbouwen bent, en hier komt volgens mij de uitstraling kijken. Alle energie die erin gaat, moet er ook weer uit. Het is dan ook bekend dat er magnetische velden rond het lichaam lopen en dat zenuwpulsen worden overgebracht dmv een soort van elektrische energie.

Mooi topic.

Ikzelf merk het niet zozeer dat het deze zomer is die mij wat meer laat voelen, maar meer het feit dat ik de laatste tijd geen alcohol meer heb gedronken. Toen ik jong was had ik bij iedereen waar ik langsliep en ik niet goed kende, een raar zenuwachtig gevoel wat me moeite gaf een houding te geven. Dit is een hele tijd weggeweest, maar de laatste tijd begint dit terug te komen. Ik drink nu al 2 jaar geen alcohol, dus misschien dat dit hier invloed op heeft gehad.

Het kan ook positief, als ik rustig ben en mezelf kan concentreren, merk ik dan ook goed als ik met iemand gesproken heb die dat ook is, die volwassen en eerlijk is, die geven me dan ook altijd veel kracht op 1 of andere manier.

Gisteren had ik overigens nog een mooi moment, ik stond mijn fietsband op te pompen en er stond een meid langs me met haar fiets, ze had een mandje voorop met een hondje erin, zo'n lief kijken hondje snoezig klein hondje. Het grappige was dat het hondje van me afgedraaid zat toen hij me zag, en dat op het moment ik glimlachte en hem aankeek, hij rustig omdraaide en hij zichzelf op zijn gemak voelde.

Komt dat nou door uitstraling? Ik kwam namelijk wel toevallig van mijn oma af, waar ik altijd goede gesprekken heb, en ik een rustig gevoel krijg als ik er ben geweest.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_70542507
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Euh ja, dat kan ook.. koeien geven ook meer melk na het luisteren van klassieke muziek
Ja, koeien hebben dan ook daadwerkelijk oren.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:17:11 #35
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70542597
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:13 schreef PP. het volgende:

[..]

Ja, koeien hebben dan ook daadwerkelijk oren.
Goed punt.
Zou een plant op een bepaald niveau iets kunnen 'horen' of alleen maar voelen.. trillingen?
The truth was in here.
pi_70542958
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn denk ik dat je zelfvertrouwen op de goede weg is, je begint je van bepaalde dingen bewust te worden die je eerst nog niet helemaal begreep. Doordat je ook nogeens eerlijk en open bent, heb je een zeer positieve uitstraling, Je staat sterk in je schoenen, en dat ziet je omgeving. Ga zo door!

Ik denk dan ook dat je gezond bent, wat uiteindelijk de grootste bron is van je zelfvertrouwen, je kunt dan immers weer op je lichaam vertrouwen. Dit betekend dat je geen energie meer verliest, maar dit lekker aan het opbouwen bent, en hier komt volgens mij de uitstraling kijken. Alle energie die erin gaat, moet er ook weer uit. Het is dan ook bekend dat er magnetische velden rond het lichaam lopen en dat zenuwpulsen worden overgebracht dmv een soort van elektrische energie.

Mooi topic.

Ikzelf merk het niet zozeer dat het deze zomer is die mij wat meer laat voelen, maar meer het feit dat ik de laatste tijd geen alcohol meer heb gedronken. Toen ik jong was had ik bij iedereen waar ik langsliep en ik niet goed kende, een raar zenuwachtig gevoel wat me moeite gaf een houding te geven. Dit is een hele tijd weggeweest, maar de laatste tijd begint dit terug te komen. Ik drink nu al 2 jaar geen alcohol, dus misschien dat dit hier invloed op heeft gehad.

Het kan ook positief, als ik rustig ben en mezelf kan concentreren, merk ik dan ook goed als ik met iemand gesproken heb die dat ook is, die volwassen en eerlijk is, die geven me dan ook altijd veel kracht op 1 of andere manier.

Gisteren had ik overigens nog een mooi moment, ik stond mijn fietsband op te pompen en er stond een meid langs me met haar fiets, ze had een mandje voorop met een hondje erin, zo'n lief kijken hondje snoezig klein hondje. Het grappige was dat het hondje van me afgedraaid zat toen hij me zag, en dat op het moment ik glimlachte en hem aankeek, hij rustig omdraaide en hij zichzelf op zijn gemak voelde.

Komt dat nou door uitstraling? Ik kwam namelijk wel toevallig van mijn oma af, waar ik altijd goede gesprekken heb, en ik een rustig gevoel krijg als ik er ben geweest.
Vet zeg! Ik ben het afgelopen half jaar zeker veel meer bewust geworden dan voorheen en let nu dus ook op hele andere dingen, krijg idd meer zelfvertrouwen en behalve dat ik rook en blow is mijn lichaam wel gezond en in balans ja.

Goed van je dat je bent gestopt met drinken zeg, je lichaam is een stuk zuiverder en helder nu daar heb je veel profijt van en dat merk je nu zelf ook dus. Ja wat oma's met je doen, mn oma is overleden maar zelfs nu nog brengt ze rust en geborgenheid op me over klinkt misschien raar maar ik zit er helemaal niet mee dat ze is overleden in tegendeel ik vind het beter, ik voel dat ze nu zielsgelukkig is en ze is ook bijna klaar met haar zielenreis hoe ik dat weet geen idee zo'n gevoel heb ik gewoon maar ik ben blij voor haar, ik mis r wel heel erg ze was zo'n 80% van mijn hart maar weet dat ze er is. En ja kan heel goed dat je rust over brengt op dieren, dieren die voelen alles aan he wist ook dat als me hond begon te blaffen dat er weer wat negatiefs het huis binnen gekomen was want verder blafte ze nooit. Ook grappig ik liet haar een keer uit en ze is altijd zoooooooooo lief voor mensen maar in ene begon ze tegen een man keihard te blaffen en ik begreep het maar niet want dat deed ze nooit toen liep hij langs mij en keek me aan kreeg het ijskoud van hem 1 supergroot negatief vol met haat zittend krachtveld om hem heen ben snel door gelopen. Jammer dat mn hond er niet meer is die is nu bij de ex van me pa in florida ofzo geloof ik ergens had goede connectie met dat beestje.

En inderdaad wat je zegt met mensen die open en eerlijk zijn kan ik echt het beste praten en me ook het beste voor open stellen vind dat dan heerlijk om met elkaar ervaringen en ideen uit te delen en nieuwe dingen te leren van zulke mensen en zij ook van mij en voel me daarna ook heel erg goed. Ga nu met een jongen om Jimmy heet hij, hij zit ongelofelijk aan de coke (probeer ik hem ook van af te helpen) en veel mensen vinden hem maar een sukkel maar ik heb een connectie met hem vanaf moment dat ik hem tegen kwam al (broeder zuster connectie) en hij ook met mij klikte meteen hij denkt dat ik in een vorig leven een zusje van hem ben geweest en zon gevoel heb ik er zelf ook bij. Echt mensen praten slecht over hem maar ik kijk door zijn cokegebruik heen, ik kijk altijd door de slechte dingen heen die mensen bezitten want ELK mens bezit wel iets slechts, of het nou 10% of 0,0000000007% is elk mens heeft een mindere eigenschap. Jimmy beschermt mij heel erg tegen vanalles en nogwat en voelt zelf ook het een en ander aan kan ongelofelijk goed met die jongen praten en boeit me ook echt niet wat andere mensen ervan zeggen dat ik met hem om ga, het is voor mij bedoeld dat ie op mn pad kwam net als een andere vriendin van me dat was ook bedoeld je leert van elkaar en helpt elkaar verder in het leven zowel op geestelijk gebied als in het dagelijks leven.

Nou ik ga even een koude douche nemen en me polsen onder de koude kraan houden en dan lekker genieten van mn dagje, bedankt voor je post vond het erg leuk om te lezen!
pi_70543245
quote:

- Evenals de plantjes

-Voel van mezelf veel minder energie al 2 maanden, lijkt wel alsof ik pfeiffer heb.
-Voel van anderen geen energie, maar dit heb ik dan ook nog nooit gevoeld.
-De bomen hier zien er nog steeds uit als bomen.
-Evenals de plaantjes
-Ik heb dit jaar nog nooit zoveel vliegen weten dood te slaan, of ze zijn langzamer geworden of ik ben beter geworden im meppen.
-M'n broers kamerplantje is overleden
-Ik voel nog steeds geen energie (zelfs niet na m'n 4-pack red bull).

Volgens mij ben jij mijn tegenpool gast
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:40:48 #38
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70543371
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:08 schreef mediaconsument het volgende:

Het is dan ook bekend dat er magnetische velden rond het lichaam lopen en dat zenuwpulsen worden overgebracht dmv een soort van elektrische energie.
Hier haal je wetenschap en pseudo-wetenschap door elkaar.

Feit: zenuwen geven een electrische puls door
Fictie: het menselijk lichaam is omringt door een magnetisch veld.

Verder vind ik het een prachtig topic met schitterende verhalen.
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:43:00 #39
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70543422
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:40 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Hier haal je wetenschap en pseudo-wetenschap door elkaar.

Feit: zenuwen geven een electrische puls door
Fictie: het menselijk lichaam is omringt door een magnetisch veld.

Verder vind ik het een prachtig topic met schitterende verhalen.
er zijn ook mensen die hierop doorgaan door magnetherapie aan te bieden !! !!! (reflexologie is nog zoiets )
magneten hebben simpelweg geen enkele invloed op het menselijk lichaam, laat staan dat ze ziektes kunnen oplossen.

zenuwen geven inderdaad electrische pulsen door.
neuronen vuren bij -55 mv, en neurotransmitters werken volgens een biochemisch principe
Ik wil wel eens weten waar de magnetische velden vandaan komen, mijn inziens pseudowetenschap.

[ Bericht 5% gewijzigd door Michielos op 01-07-2009 12:52:16 ]
pi_70543663
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

er zijn ook mensen die hierop doorgaan door magnetherapie aan te bieden !! !!! (reflexologie is nog zoiets )
magneten hebben simpelweg geen enkele invloed op het menselijk lichaam, laat staan dat ze ziektes kunnen oplossen.

zenuwen geven inderdaad electrische pulsen door.
neuronen vuren bij -55 mv, en neurotransmitters is een chemische werking.
Ik wil wel eens weten waar de magnetische velden vandaan komen, mijn inziens pseudowetenschap.
Ik heb hier weinig kennis van, en misschien is magnetisch ook niet het goede woord. Wat ik wel weet is dat alle vormen van massa, aantrekkingskracht bevatten. Dit is ook 1 van de soorten verbindingen in de scheikunde, de van der waals verbindingen.

Waar ik echter van overtuigd ben is dat er iets van een veld om het lichaam heen zit, anders zou bijvoorbeeld statische lading geen kans hebben en zou je het ook niet voelen als iemand in de buurt van jou komt, zonder je aan te raken of in het zicht te komen. Precies hetzelfde met sfeer-veranderingen. Dit voel je, en dit voelt iedereen om je heen, en gaat zich ernaar gedragen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:57:45 #41
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70543868
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:50 schreef mediaconsument het volgende:
Ik heb hier weinig kennis van, en misschien is magnetisch ook niet het goede woord. Wat ik wel weet is dat alle vormen van massa, aantrekkingskracht bevatten. Dit is ook 1 van de soorten verbindingen in de scheikunde, de van der waals verbindingen.
Je haalt 2 dingen door elkaar

- van der waalskrachten
- "God part" (zwaartekracht)
quote:
Waar ik echter van overtuigd ben is dat er iets van een veld om het lichaam heen zit, anders zou bijvoorbeeld statische lading geen kans hebben en zou je het ook niet voelen als iemand in de buurt van jou komt, zonder je aan te raken of in het zicht te komen. Precies hetzelfde met sfeer-veranderingen. Dit voel je, en dit voelt iedereen om je heen, en gaat zich ernaar gedragen.
Statische electriciteit is wat anders dan magnetisme En iemand die kamer binnenkomt maakt geluid beweegt de lucht etc. die veranderingen hoef je niet bewust op te pikken, maar ze zijn er wel.
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:02:51 #42
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70544020
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Goed punt.
Zou een plant op een bepaald niveau iets kunnen 'horen' of alleen maar voelen.. trillingen?
Als ze al 'iets' zouden kunnen horen, hebben ze nog geen cursus nederlands gehad waardoor ze het kunnen verstaan wanneer je de plant lelijk of mooi noemt. Dat kan ze dan ook niet beinvloeden.
pi_70544159
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:02 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Als ze al 'iets' zouden kunnen horen, hebben ze nog geen cursus nederlands gehad waardoor ze het kunnen verstaan wanneer je de plant lelijk of mooi noemt. Dat kan ze dan ook niet beinvloeden.
Maar de toon waarop je het zegt wel

Dieren kunnen ook geen Nederlands, maar weten dondersgoed waar ze aan toe zijn als iemand hard of juist zacht tegen ze praat (heb het dan vooral over honden).

Ik kan lieffie zeggen op een kinderachtige manier hoe mensen vaak geneigd zijnom te praten tegen honden, en dan word het hondje blij. Maar je kan ook op een boze toon Lieffie zeggen, en dan gaat gaan die oortjes snel genoeg naar beneden en stopt het staartje met kwispelen.
pi_70544248
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:57 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Je haalt 2 dingen door elkaar

- van der waalskrachten
- "God part" (zwaartekracht)
Is van der waalskracht dan niet een vorm van zwaartekracht? Het is en blijft massa die elkaar aantrekt.
quote:
Statische electriciteit is wat anders dan magnetisme En iemand die kamer binnenkomt maakt geluid beweegt de lucht etc. die veranderingen hoef je niet bewust op te pikken, maar ze zijn er wel.
Of je bent op stap en er breekt een vechtpartij uit bijvoorbeeld? Het onderbewuste/bewuste verhaal zal hier wel degelijk een rol in spelen, echter durf ik het niet uit te sluiten dat we ook een soort gevoel hebben voor lading/straling/magnetisme. Ook als je bijvoorbeeld in de douche bent geweest, dan voelt het altijd alsof er wat druk/lading van je afgevallen is.

Mjah, om te zeggen met zekerheid dat er niks op dat gebied rond het menselijk lichaam hangt, is een gewaagde uitspraak. Het lichaam is geavanceerd genoeg om een dergelijk iets te bevatten, dat staat vast.
pi_70544270
Verder zou het waarschijnlijk niet eens het praten zijn, of dat ze het kunnen horen, maar zal het de energie zijn die je erbij overbrengt op die plant als je tegen de plant praat.

Bij alles wat je doet gebruik je energie en dat breng je ook over op anderen en zij pikken dit ook weer op, of ze het zelf ook voelen/doorheen is een tweede maar ik merk wel dat het ze beinvloed ook al hebben ze dit zelf niet door.
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:12:26 #46
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70544365
Daarom heeft 'praten' niet zozeer nut. Het gaat dan immers enkel om een toon die je maakt ipv de woorden die je ertegen praat. Dus zeggen dat de plant zo mooi is op een lieve toon zou dan evenveel effect hebben als het zeggen dat plant oerlelijk is op dezelfde toon.
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:13:43 #47
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70544418
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:10 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Verder zou het waarschijnlijk niet eens het praten zijn, of dat ze het kunnen horen, maar zal het de energie zijn die je erbij overbrengt op die plant als je tegen de plant praat.

Bij alles wat je doet gebruik je energie en dat breng je ook over op anderen en zij pikken dit ook weer op, of ze het zelf ook voelen/doorheen is een tweede maar ik merk wel dat het ze beinvloed ook al hebben ze dit zelf niet door.
Precies, het gaat om het gevoel wat je doorgeeft.. of je liefde uitstraalt of haat, dat is te merken.
The truth was in here.
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:14:18 #48
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70544444
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:12 schreef DrD00m het volgende:
Daarom heeft 'praten' niet zozeer nut. Het gaat dan immers enkel om een toon die je maakt ipv de woorden die je ertegen praat. Dus zeggen dat de plant zo mooi is op een lieve toon zou dan evenveel effect hebben als het zeggen dat plant oerlelijk is op dezelfde toon.
Het gevoel wat je onbewust meegeeft, dat telt.. daarom zei ik ook, het mag ook in gedachte.
The truth was in here.
pi_70546431
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 04:06 schreef intraxz het volgende:

[..]

-edi- onzinreply
Kan je me uitleggen waarom dat wel een onzin reply was en dit hele topic niet? Of moet ik zelf een topic maken over iets waar ik van denk dat alles zo mooi bloeit?
  woensdag 1 juli 2009 @ 14:25:58 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70546764
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 14:14 schreef intraxz het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen waarom dat wel een onzin reply was en dit hele topic niet? Of moet ik zelf een topic maken over iets waar ik van denk dat alles zo mooi bloeit?
Als je niet eens het fatsoen kan opbrengen op serieus te reageren op een onderwerp, dan hoef je wmb helemaal niet te reageren. Verder in het FB topic als je behoefte hebt.
The truth was in here.
pi_70548983
Het was wel degelijk een serieus bericht bedoeld om dit gedoe te ridiculiseren. Energie hier, energie daar, vibraties overal. Ik ga er verder ook niet meer op im
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:43:29 #52
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70549567
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:09 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Is van der waalskracht dan niet een vorm van zwaartekracht? Het is en blijft massa die elkaar aantrekt.
[..]
Nee. Niet eens bijna. Waarom gebruik je natuurkundige termen als je geen idee hebt wat ze betekenen?
quote:
Of je bent op stap en er breekt een vechtpartij uit bijvoorbeeld? Het onderbewuste/bewuste verhaal zal hier wel degelijk een rol in spelen, echter durf ik het niet uit te sluiten dat we ook een soort gevoel hebben voor lading/straling/magnetisme. Ook als je bijvoorbeeld in de douche bent geweest, dan voelt het altijd alsof er wat druk/lading van je afgevallen is.
Nooit last van. Als ik in de douche ben geweest voel ik me warm, en nat.
quote:
Mjah, om te zeggen met zekerheid dat er niks op dat gebied rond het menselijk lichaam hangt, is een gewaagde uitspraak. Het lichaam is geavanceerd genoeg om een dergelijk iets te bevatten, dat staat vast.
Dat staat helemaal niet vast. Wat vast staat, is dat het menselijk lichaam geen significant elektrisch of magnetisch veld om zich heen heeft. Dat is namelijk gemeten. Of het mensenlijk lichaam nou geavanceerd is of niet, het voldoet nog steeds aan de natuurwetten.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 1 juli 2009 @ 15:47:51 #53
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70549765
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:29 schreef intraxz het volgende:
Het was wel degelijk een serieus bericht bedoeld om dit gedoe te ridiculiseren.
Dus heb je een antwoord op je vraag gekregen van mij.
The truth was in here.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:24:50 #54
232301 H.Moody
Holy fuck-nuts!
pi_70614683
TS heeft gewoon zin in seks.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:50:52 #55
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70617783
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:09 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[..]

Van der Waalskrachten is een "soort" van magnetisme. Geen massa's die elkaar aantrekken of zwaartekracht..

Als er een gevecht ergens uitbreekt dan krijg je allemaal zenuwachtige en gespannen mensen om je heen. Je hoeft geen energieen op te kunnen pikken om door te hebben dat die mensen gestressed zijn: lichaamstaal en gezichtsuitdrukking bijvoorbeeld. Ook scheiden we de hele dag feromonen uit, en er zijn op dit moment onderzoeken naar het effect daarvan, of we stress kunnen ruiken.
pi_70621825
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:24 schreef H.Moody het volgende:
TS heeft gewoon zin in seks.
Wat verwacht je dan met dit weer? Mannen zijn niet de enige wezens met hormonen hoor.. No no.
pi_70622709
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:50 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Van der Waalskrachten is een "soort" van magnetisme. Geen massa's die elkaar aantrekken of zwaartekracht..

Als er een gevecht ergens uitbreekt dan krijg je allemaal zenuwachtige en gespannen mensen om je heen. Je hoeft geen energieen op te kunnen pikken om door te hebben dat die mensen gestressed zijn: lichaamstaal en gezichtsuitdrukking bijvoorbeeld. Ook scheiden we de hele dag feromonen uit, en er zijn op dit moment onderzoeken naar het effect daarvan, of we stress kunnen ruiken.
Is zwaartekracht dan geen vorm van magnetisme?

Feromonen lijkt me idd ook waarschijnlijk. Onderbewust nemen we met onze zintuigen erg veel waar. Al denk ik dat hier al wel wat meer kennis van is, bijvoorbeeld roken zou feromonen minder effectief kunnen maken bijvoorbeeld.

Volgens mij rookt ts dan ook niet, of iig niet binnen. En dat ze zich goed voelt zal ze dan uiten met feromonen en lichaamstaal etc, waardoor de hele omgeving ervan meegeniet. Je moet jezelf dan ook goed voelen om zin in sex te hebben toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 03-07-2009 19:54:33 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:39:59 #58
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70622841
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Is zwaartekracht dan geen vorm van magnetisme?

Feromonen lijkt me idd ook waarschijnlijk. Onderbewust nemen we met onze zintuigen erg veel waar. Al denk ik dat hier al wel wat meer kennis van is, bijvoorbeeld roken zou feromonen minder effectief kunnen maken bijvoorbeeld.

Volgens mij rookt ts dan ook niet, of iig niet binnen. En dat ze zich goed voelt zal ze dan uiten met feromonen en lichaamstaal etc, waardoor de hele omgeving ervan meegeniet.
Oke, NIEMAND weet nog wat zwaartekracht nu precies is. NIEMAND weet wat zwaartekracht precies veroorzaakt. Er zijn wel theorieen over, en die worden momenteel getoets in het CERN.

Verder raak je kant noch wal met je biologie verhaal?

Ik raad je aan om boeken te lezen, en daarna pas te posten over dit soort dingen.
pi_70623285
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:39 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Oke, NIEMAND weet nog wat zwaartekracht nu precies is. NIEMAND weet wat zwaartekracht precies veroorzaakt. Er zijn wel theorieen over, en die worden momenteel getoets in het CERN.

Verder raak je kant noch wal met je biologie verhaal?

Ik raad je aan om boeken te lezen, en daarna pas te posten over dit soort dingen.
Dan zeg je het precies goed, dankjewel. Er is niet gezegd dat ik zeker weet wat zwaartekracht is, het klinkt mij alleen wel logisch in de oren dat het iets vergelijkbaars aan magnetisme is, omdat het ook over aantrekking gaat.

Van der waal verbindingen komen dan ook niet zo vaak voor als andere verbindingen, is mij geleerd. Het komt dan volgens mij ook voor bij de grotere atomen. Hoe meer massa, hoe sterker de verbinding. Verder ga ik ook niet met verklaren en het is geen conclusie. Ik vind het echter wel wat overeenkomsten hebben met bijvoorbeeld ons zonnestelsel, al dan niet op een andere schaal.

Daarbij moet je niet vergeten dat ik je gelijk gaf met je feromonen, en daarom is het wazig dat je over een biologie verhaal begint. Jij weet net zo weinig als mij, vergeet dat niet. Al denk ik dat mijn huidige logica een stuk meer kan verklaren dan iemand zoals jou die liever met weerstand werkt en gelooft dat hij zelf geen onderzoek hoeft uit te voeren.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:02:01 #60
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70623638
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:52 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan zeg je het precies goed, dankjewel. Er is niet gezegd dat ik zeker weet wat zwaartekracht is, het klinkt mij alleen wel logisch in de oren dat het iets vergelijkbaars aan magnetisme is, omdat het ook over aantrekking gaat.

Van der waal verbindingen komen dan ook niet zo vaak voor als andere verbindingen, is mij geleerd. Het komt dan volgens mij ook voor bij de grotere atomen. Hoe meer massa, hoe sterker de verbinding. Verder ga ik ook niet met verklaren en het is geen conclusie. Ik vind het echter wel wat overeenkomsten hebben met bijvoorbeeld ons zonnestelsel, al dan niet op een andere schaal.

Daarbij moet je niet vergeten dat ik je gelijk gaf met je feromonen, en daarom is het wazig dat je over een biologie verhaal begint. Jij weet net zo weinig als mij, vergeet dat niet. Al denk ik dat mijn huidige logica een stuk meer kan verklaren dan iemand zoals jou die liever met weerstand werkt en gelooft dat hij zelf geen onderzoek hoeft uit te voeren.
De kracht van een van der Waals verbinding hangt af van de het gemak waarmee een molecuul een electronen wolk kan vormen, waarmee tijdelijk een dipool gevormd wordt. Ik snap dat je de overeenkomsten ziet tussen vanderwaalskrachten en zwaarte kracht, maar zo simpel is het helaas niet.

Ik ben inderdaad iets te hard van stapel gelopen op het biologische gedeelte, mijn excuus daarvoor. Verder denk ik dat ik iets meer dan jij weet op gebied van scheikunde EN biologie/psychologie. Maar daar gaan we geen wedstrijd van maken
pi_70624105
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:02 schreef Dartanion het volgende:

[..]

De kracht van een van der Waals verbinding hangt af van de het gemak waarmee een molecuul een electronen wolk kan vormen, waarmee tijdelijk een dipool gevormd wordt. Ik snap dat je de overeenkomsten ziet tussen vanderwaalskrachten en zwaarte kracht, maar zo simpel is het helaas niet.

Ik ben inderdaad iets te hard van stapel gelopen op het biologische gedeelte, mijn excuus daarvoor. Verder denk ik dat ik iets meer dan jij weet op gebied van scheikunde EN biologie/psychologie. Maar daar gaan we geen wedstrijd van maken
Dat geloof ik meteen, echter ben ik naar mijn idee wat meer getrained met logisch/kritisch denken, omdat ik al een tijd niet meer op school zit en ik ook niet een gespecialiseerde scheikunde opleiding heb gevolgd, ik heb wel een groot deel van de middelbare school schei en natuurkunde onthouden. Daarom vind ik het fijn dat je me uitlegt hoe de van der waalskracht werkt, al denk ik dat je ook mijn logische beredenering kan begrijpen. Ik ga daarom ook geen conclusies trekken.

We kunnen daarom alleen maar van elkaar leren, we hebben nog genoeg tijd om elkaar af te maken nietwaar?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:36:51 #62
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70624828
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:16 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen, echter ben ik naar mijn idee wat meer getrained met logisch/kritisch denken, omdat ik al een tijd niet meer op school zit en ik ook niet een gespecialiseerde scheikunde opleiding heb gevolgd, ik heb wel een groot deel van de middelbare school schei en natuurkunde onthouden. Daarom vind ik het fijn dat je me uitlegt hoe de van der waalskracht werkt, al denk ik dat je ook mijn logische beredenering kan begrijpen. Ik ga daarom ook geen conclusies trekken.

We kunnen daarom alleen maar van elkaar leren, we hebben nog genoeg tijd om elkaar af te maken nietwaar?
Ik ben ook niet gespecialiseerd in scheikunde, maar heb wel iets meer kennis van scheikunde dan de middelbare school. Ik snap je redenatie wat betreft vanderwaalskrachten, maar als je 1x googled dan had je al geweten dat deze krachten minimaal zijn en niet op alle moleculen invloed.

Maar het ging om "energie" in dit topic. En sex las ik net bij een post van TS.

Sex kost energie voornamelijk ATP.
pi_70625044
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:36 schreef Dartanion het volgende:
Sex kost energie voornamelijk ATP.
Daarom dat haar hele omgeving ook opfleurde, volgens mij is het een gezonde meid die lekker in haar vel zit. Dan werkt het lichaam zoals het hoort en heeft het energie voldoende.

De uitstraling van energie is in dit verhaal dus eigenlijk de onderbewuste werkingen van de zintuigen/communicatiemiddelen, en de effecten hiervan op de omgeving.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:47:06 #64
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70625179
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:42 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom dat haar hele omgeving ook opfleurde, volgens mij is het een gezonde meid die lekker in haar vel zit. Dan werkt het lichaam zoals het hoort en heeft het energie voldoende.

De uitstraling van energie is in dit verhaal dus eigenlijk de onderbewuste werkingen van de zintuigen/communicatiemiddelen, en de effecten hiervan op de omgeving.
Als met energie ATP word bedoeld en met zintuigen/ communicatiemiddelen oren, ogen, lichaamstaal, reuk en feromonen worden bedoeld, dan sta ik er volledig achter!
pi_70625339
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:47 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Als met energie ATP word bedoeld en met zintuigen/ communicatiemiddelen oren, ogen, lichaamstaal, reuk en feromonen worden bedoeld, dan sta ik er volledig achter!
Dat zou je eigenlijk moeten kunnen testen per zintuig/communicatiemiddelen.

Wat ook leuk is om over na te denken is bijvoorbeeld wat de zon met ons lichaam doet, en dat wij misschien op dat niveau ook wel wat uitstralen. Hoe wordt het zonlicht dat wij opvangen precies gebruikt en hoe gaan we om met de energie hiervan? Zouden temperatuurverschillen in het lichaam ook dit soort effecten hebben op de omgeving?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:08:15 #66
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70625773
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:51 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat zou je eigenlijk moeten kunnen testen per zintuig/communicatiemiddelen.

Wat ook leuk is om over na te denken is bijvoorbeeld wat de zon met ons lichaam doet, en dat wij misschien op dat niveau ook wel wat uitstralen. Hoe wordt het zonlicht dat wij opvangen precies gebruikt en hoe gaan we om met de energie hiervan? Zouden temperatuurverschillen in het lichaam ook dit soort effecten hebben op de omgeving?
Er zijn vast laboratorium opstellingen denkbaar waarin dat mogelijk is

De zon doet heel veel met ons. We maken bijvoorbeeld vitmaine D3 aan in de huid onder invloed van UV licht in de zonneschijn. Ook moet er voldoende licht op ons netvlies vallen gedurende de dag. Als dat niet gebeurt worden er minder van bepaalde stofjes in de hersenen gemaakt.

Ik weet niet wat je precies bedoeld met temperatuur verschillen? Maar wij vinden warmte, tot een zekere hoogte, erg prettig omdat kou voor ons lichaam gevaarlijk kan zijn en het afkoelen iets makkelijker is dan opwarmen. Er zal ook wel een stukje conditionering om de hoek kunnen komen kijken.
pi_70626121
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:08 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Er zijn vast laboratorium opstellingen denkbaar waarin dat mogelijk is

De zon doet heel veel met ons. We maken bijvoorbeeld vitmaine D3 aan in de huid onder invloed van UV licht in de zonneschijn. Ook moet er voldoende licht op ons netvlies vallen gedurende de dag. Als dat niet gebeurt worden er minder van bepaalde stofjes in de hersenen gemaakt.

Ik weet niet wat je precies bedoeld met temperatuur verschillen? Maar wij vinden warmte, tot een zekere hoogte, erg prettig omdat kou voor ons lichaam gevaarlijk kan zijn en het afkoelen iets makkelijker is dan opwarmen. Er zal ook wel een stukje conditionering om de hoek kunnen komen kijken.
Of je iemand die een koud lichaam heeft, anders ervaart dan iemand die een warm lichaam heeft.

Mijn punt over het zonlicht echter, het komt het lichaam in, maar gaat het er ook weer uit?
Alle energie/informatie die ons lichaam binnenkomt, moet er ook weer uit nadat deze verwerkt is. Net zozeer als dat alle energie die je in een batterij stopt, er op 1 of andere manier uit zal komen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:33:23 #68
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70626503
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:21 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Of je iemand die een koud lichaam heeft, anders ervaart dan iemand die een warm lichaam heeft.

Mijn punt over het zonlicht echter, het komt het lichaam in, maar gaat het er ook weer uit?
Alle energie/informatie die ons lichaam binnenkomt, moet er ook weer uit nadat deze verwerkt is. Net zozeer als dat alle energie die je in een batterij stopt, er op 1 of andere manier uit zal komen.
Iemand die het koud heeft bedoel je? Iemand die het koud heeft zul je willen verzorgen als je enig empathisch vermogen hebt. Voel je de koude huid van iemand die het niet koud heeft hangt het van de situatie af denk ik, en de verhouding die de personen onderling hebben.

Zonlicht gaat niet door je huid heen. Ook absorberen we het niet alles, we reflexteren een deel. Ook verwerken we zonlicht niet, fotosynthese vind alleen plaats in planten, in de bladgroenkorrels. Een batterij werkt met een + en - lading, de min "loopt" naar de plus en voila we hebben "strooml". Bliksem gaat ook vanaf de grond naar boven, de wolken zijn + geladen en de grond is - geladen.

Ik wil je bij beze vriendelijk doch dringent verzoeken enige basis kennis over natuurkunde en biologie je eigen te maken.
pi_70627406
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:33 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Iemand die het koud heeft bedoel je? Iemand die het koud heeft zul je willen verzorgen als je enig empathisch vermogen hebt. Voel je de koude huid van iemand die het niet koud heeft hangt het van de situatie af denk ik, en de verhouding die de personen onderling hebben.

Zonlicht gaat niet door je huid heen. Ook absorberen we het niet alles, we reflexteren een deel. Ook verwerken we zonlicht niet, fotosynthese vind alleen plaats in planten, in de bladgroenkorrels. Een batterij werkt met een + en - lading, de min "loopt" naar de plus en voila we hebben "strooml". Bliksem gaat ook vanaf de grond naar boven, de wolken zijn + geladen en de grond is - geladen.

Ik wil je bij beze vriendelijk doch dringent verzoeken enige basis kennis over natuurkunde en biologie je eigen te maken.
Die basis zit wel goed. Het is meer mijn punt dat de wetenschap ook niet alles weet. Er worden dagelijks oude theorieën bijgesteld en nieuwe bedacht. Om deze reden stel ik dan ook liever vragen.

Jij komt nu namelijk op mij over alsof je alles weet en ik dit ook moet weten. Terwijl ik alleen je maar vragen stel en kijk wat je te vertellen hebt.

Als je diepe wetenschappelijke onderbouwing wilt hebben, zit je verkeerd. Behalve op het moment dat een conspiracy theorie op een bepaald niveau komt en er daadwerkelijk wetenschappelijke onderzoeken naar worden gedaan, zul je hier niets anders dan ideeën met een bepaalde logica vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 03-07-2009 22:11:24 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:14:34 #70
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70627723
waarom wordt dat argument toch altijd aangehaald.. de wetenschap weet niet alles...
het paranormale toch ook niet? Daar gaat het toch niet om?
het gaat er juist om wat we wel weten.. En dat is niet die onzin die je verteld over van der waals verbindingen (serieus.. MAVO natuur/scheikunde enz ) enz met het argument dat de wetenschap niet alles weet
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:22:12 #71
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70628012
Als de basis goed zat, had je niet gedacht dat we zonne energie opslaan in ons lichaam. De vragen die je stelt komen niet over als vragen, maar als theorieen die je wil toetsen.

Je kan nu wel afgeven op de wetenschap omdat zij hun theorieen aanpassen en bijschaven. Maar dat zie ik nou nooit gebeuren in de paranormale wereld, die bestaat alleen uit feiten die nooit zullen veranderen. Zoals bij astronomie, de sterren staan tegenwoordig totaal anders dan in de astrologie boekjes.....
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:31:48 #72
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70628333
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:52 schreef mediaconsument het volgende:
Nee nee nee nee nee nee nee. Nee. Lees je alsjeblieft een beetje in voor je dit soort onzin spuit. Vanderwaalskrachten hebben niets, maar dan ook echt niets te maken met zwaartekracht en massa.
Overeenkomst tussen de dynamica van ons zonnestelsel en Vanderwaalskrachten zijn er nauwelijks. Waar jij aan denkt is waarschijnlijk de overeenkomst tussen het klassieke model van een atoom en ons zonnestelsel. Dit model is echter al bijna een eeuw achterhaald door de quantummechanica.

Handig linkje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vanderwaalskrachten
pi_70628415
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:22 schreef Dartanion het volgende:
Als de basis goed zat, had je niet gedacht dat we zonne energie opslaan in ons lichaam. De vragen die je stelt komen niet over als vragen, maar als theorieen die je wil toetsen.

Je kan nu wel afgeven op de wetenschap omdat zij hun theorieen aanpassen en bijschaven. Maar dat zie ik nou nooit gebeuren in de paranormale wereld, die bestaat alleen uit feiten die nooit zullen veranderen. Zoals bij astronomie, de sterren staan tegenwoordig totaal anders dan in de astrologie boekjes.....
In beide werelden gebeurt hetzelfde, daarom is wederzijds respect het minste. Wetenschappers werken dan simpelweg alleen met een andere invalshoek. Uiteindelijk kunnen beide kanten alleen maar van elkaar leren. Soms helpen ze elkaar ook weleens een handje.

Wellicht dat over een tijd een wetenschapper komt die net iets verder het lichaam in kan kijken en erachter komt dat zonne-energie wel wordt opgeslagen in het lichaam. Dit is niet onwaarschijnlijk. Ik denk dan ook niet dat je mij alle onderzoeken die er zijn op dit gebied kunt laten zien. Het is puur een idee, met als reden jou mijn punt te laten begrijpen. Als ik het precies wou gaan uitleggen was ik wel in een ander forum gaan posten, en had ik zwaar voor lul gestaan, omdat ik ook wel weet dat ik niet precies kan uitleggen wat de zon met het lichaam doet, dat kan niemand volgens mij. Al ben ik wel bekend met de vitamine d routine overigens.

Hier sta ik niet voor lul, omdat ik weet dat dit forum over ideeën gaat, en niet over meningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 03-07-2009 22:53:53 ]
pi_70628440
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Nee nee nee nee nee nee nee. Nee. Lees je alsjeblieft een beetje in voor je dit soort onzin spuit. Vanderwaalskrachten hebben niets, maar dan ook echt niets te maken met zwaartekracht en massa.
Overeenkomst tussen de dynamica van ons zonnestelsel en Vanderwaalskrachten zijn er nauwelijks. Waar jij aan denkt is waarschijnlijk de overeenkomst tussen het klassieke model van een atoom en ons zonnestelsel. Dit model is echter al bijna een eeuw achterhaald door de quantummechanica.

Handig linkje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vanderwaalskrachten
Bedankt voor de hulp, vriend.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:31:33 #75
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70630424
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:34 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

In beide werelden gebeurt hetzelfde, daarom is wederzijds respect het minste. Wetenschappers werken dan simpelweg alleen met een andere invalshoek. Uiteindelijk kunnen beide kanten alleen maar van elkaar leren. Soms helpen ze elkaar ook weleens een handje.

Wellicht dat over een tijd een wetenschapper komt die net iets verder het lichaam in kan kijken en erachter komt dat zonne-energie wel wordt opgeslagen in het lichaam. Dit is niet onwaarschijnlijk. Ik denk dan ook niet dat je mij alle onderzoeken die er zijn op dit gebied kunt laten zien. Het is puur een idee, met als reden jou mijn punt te laten begrijpen. Als ik het precies wou gaan uitleggen was ik wel in een ander forum gaan posten, en had ik zwaar voor lul gestaan, omdat ik ook wel weet dat ik niet precies kan uitleggen wat de zon met het lichaam doet, dat kan niemand volgens mij. Al ben ik wel bekend met de vitamine d routine overigens.

Hier sta ik niet voor lul, omdat ik weet dat dit forum over ideeën gaat, en niet over meningen.
Een andere invalshoek idd. De wetenschappelijke methode is gebouwd op experimenten en waarnemingen. Je kan nog zo'n prachtige theorie hebben, als deze niet wordt ondersteund wordt door de feiten overleeft hij het niet in de wetenschap. Deze eis, samen met meerdere andere vormen van kwaliteitscontrole, zorgen ervoor dat de wetenschappelijke methode de betrouwbaarste methode is om de realiteit te bestuderen.
Het resultaat van het laten varen van deze eisen kan je hier in dit subforum terugvinden: het staat vol met theorieën en verzinsels die de realiteit tarten, en aantoonbare onwaarheden worden zonder aarzeling heen en weer gegooid.

Hoeveel verder wil je trouwens het lichaam in kijken? We kunnen tot op de cel kijken, en de organellen in die cellen en hun functies zijn grotendeels bekend. Of een cel zonlicht opneemt of niet kan je natuurlijk gewoon met spectografie bepalen. Waarom zou dat voor planten al tientallen, zo niet honderden jaren bekend zijn, maar voor mensen ons opeens ontglipt zijn? Het opvangen en opzetten van licht heeft een uitgebereid mechanisme nodig, vergelijkbaar met de chloroplasten in plantencellen.

In principe heb je gelijk, het is niet onmogelijk dat het menselijk lichaam zonne-energie opslaat. Het is echter, gebaseerd op de verzamelende kennis van honderden jaren nauwgezet onderzoek, bijzonder onwaarschijnlijk.
pi_70631161
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Een andere invalshoek idd. De wetenschappelijke methode is gebouwd op experimenten en waarnemingen. Je kan nog zo'n prachtige theorie hebben, als deze niet wordt ondersteund wordt door de feiten overleeft hij het niet in de wetenschap. Deze eis, samen met meerdere andere vormen van kwaliteitscontrole, zorgen ervoor dat de wetenschappelijke methode de betrouwbaarste methode is om de realiteit te bestuderen.
Het resultaat van het laten varen van deze eisen kan je hier in dit subforum terugvinden: het staat vol met theorieën en verzinsels die de realiteit tarten, en aantoonbare onwaarheden worden zonder aarzeling heen en weer gegooid.

Hoeveel verder wil je trouwens het lichaam in kijken? We kunnen tot op de cel kijken, en de organellen in die cellen en hun functies zijn grotendeels bekend. Of een cel zonlicht opneemt of niet kan je natuurlijk gewoon met spectografie bepalen. Waarom zou dat voor planten al tientallen, zo niet honderden jaren bekend zijn, maar voor mensen ons opeens ontglipt zijn? Het opvangen en opzetten van licht heeft een uitgebereid mechanisme nodig, vergelijkbaar met de chloroplasten in plantencellen.

In principe heb je gelijk, het is niet onmogelijk dat het menselijk lichaam zonne-energie opslaat. Het is echter, gebaseerd op de verzamelende kennis van honderden jaren nauwgezet onderzoek, bijzonder onwaarschijnlijk.
Als jij er last van hebt dat deze ideeën jouw werkelijkheid betarten, zit je verkeerd.

Jij zegt het dan ook goed, honderden jaren nauwgezet onderzoek, en ze komen nogsteeds met nieuwe dingen? Daarom is er volgens mij ook een wachtrij van dingen die moeten worden uitgezocht, en zullen er op dat moment bepaalde andere dingen pas onderzocht kunnen worden. Wetenschap is dan ook onvoorspelbaar om deze reden, je weet niet precies welke onderzoeken voltooid zijn, bezig zijn, en wie er aan meewerkt. Om hier dan je geloof volledig op te gooien en de andere kant af te sluiten is dan een gevaarlijke bezigheid. Je blijft afhankelijk van de media. Dat is aan de andere kant ook overigens.

Om deze reden is het dan ook belangrijk om niet direct theorieën waar je de logica nog niet geheel van begrijpt naar de prullenbak te verwijzen. Het zou je dan sieren om te vragen om duidelijkheid.

Om deze reden is overigens ons lichaam ook zo wonderbaarlijk. Interpoleer de huidige techniek maar eens, en ga dan nadenken hoe goed ons lichaam wel niet werkt en hoe gigantisch veel processen er in ons lichaam spelen waarvan we nog maar een klein gedeelte in kaart hebben gebracht.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 00:01:11 #77
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70631264
Je kan wel afgeven op de wetenschap die blijft ontdekken, de paranormale wereld staat al jaaaaren stil en stelt hun theorieen nooit bij!

PS: Koop een biologie boek!!!! We weten meer dan jij denkt!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 00:07:11 #78
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70631433
exact... waar hij stil blijft staan en blijft geeuwen"de wetenschap weet niet alles" , weet de wetenschap bijzonder veel en leren we elke dag nieuwe dingen(dat jij denkt dat de wetenschap dat soort dingen niet weet, komt enkel omdat jij niet weet welke materie daarover geschreven is).
maar ja.. veel plezier met het geloven dat grote ballen gas invloed op ons uit oefenen, 78 massa geproduceerde kartonnetjes inzicht geven in toekomst heden en verleden en een massa geproduceerd houten plankje, bedoelt als spel, met geesten kan communiceren..
come on.. lees je dan gewoon werkelijk niks over wetenschap enz?
Dat argument alleen al... de wetenschap weet niet alles...... het gaat er toch juist om , om wat we WEL weten.. wat we kunnen aantonen enz??? wij kunnen dingen aantonen.. om het bewijs dansen enz... terwijl dit soort lieden nog steeds loopt te hopen op die ene , die james randi wel ff zal verschalken,.. maar wacht.. dan werkt het opeens weer niet zo.. x 191919191!!

Zie bv ene Dirk oggelie die maar liefst 1 goed antwoord gaf... !!!
pi_70631869
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:07 schreef Michielos het volgende:
Dat argument alleen al... de wetenschap weet niet alles...... het gaat er toch juist om , om wat we WEL weten.. wat we kunnen aantonen enz?
Het is eerder belangrijk om respect te hebben voor wat we niet weten! Als het erop neerkomt, weten we niks.

Is ook veel leuker overigens, dan leer je nogeens wat.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 00:27:03 #80
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70631899
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:57 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als jij er last van hebt dat deze ideeën jouw werkelijkheid betarten, zit je verkeerd.
Vertaling: Hier hoeft niets aan de realiteit getoetst te worden, en dat is somehow positief.
quote:
Jij zegt het dan ook goed, honderden jaren nauwgezet onderzoek, en ze komen nogsteeds met nieuwe dingen? Daarom is er volgens mij ook een wachtrij van dingen die moeten worden uitgezocht, en zullen er op dat moment bepaalde andere dingen pas onderzocht kunnen worden. Wetenschap is dan ook onvoorspelbaar om deze reden, je weet niet precies welke onderzoeken voltooid zijn, bezig zijn, en wie er aan meewerkt. Om hier dan je geloof volledig op te gooien en de andere kant af te sluiten is dan een gevaarlijke bezigheid. Je blijft afhankelijk van de media. Dat is aan de andere kant ook overigens.
We weten nog niet alles. We weten echter wel al heel veel. De uitkomsten van wetenschap kunnen soms onvoorspelbaar zijn idd. Dit betekent niet dat je alles dat tegen gevestigde fetien indruist kan redden met dat als argument.
quote:
Om deze reden is het dan ook belangrijk om niet direct theorieën waar je de logica nog niet geheel van begrijpt naar de prullenbak te verwijzen. Het zou je dan sieren om te vragen om duidelijkheid.
Ik gooi "de andere kant" niet in de prullenbak op basis van een "geloof". Er is niet zoiets als wetenschap en "de andere kant". Er is echter wel zoiets als "theorieën die ondersteund worden door experimenteel bewijs" en "theorieën die dat niet worden".
Wat ik wel doe, is verzinsels die tegen bevestigde kennis indruisen, die geen bekend mechanisme of verklarende theorie hebben, in een hoekje zetten gelabeld: "gebaseerd op eerdere feiten is dit erg onwaarschijnlijk, en je moet met verdomd overtuigend bewijs komen om hier weer uit te komen". Het is echt heel belangrijk om dit onderscheid te snappen.

Hetzelfde principe wordt toegepast in een rechtszaal. Als jij met een mes in je handen bebloed boven een lijk wordt gevonden, en er zijn 3 getuigen die je de moord hebben zien plegen, dan helpt een onwaarschijnlijke verdediging als "eigenlijk was ik het niet, maar mijn dubbelgang ingezet door de Russische mafia om mijn vrouw als ik opgesloten word naar China te smokkelen" je alleen als je met verdomd goed bewijs komt om dat te ondersteunen.

Wat je moet inzien is dat niet elke willekeurig idee op gelijke voet moet staan met alle andere ideeën. Ideeën moeten op hun waarschijnlijkheid van correctheid worden getoetst op basis van hun overeenkomsten met de meetbare werkelijkheid. Waarschijnlijkheid is hier het keyword.
quote:
Om deze reden is overigens ons lichaam ook zo wonderbaarlijk. Interpoleer de huidige techniek maar eens, en ga dan nadenken hoe goed ons lichaam wel niet werkt en hoe gigantisch veel processen er in ons lichaam spelen waarvan we nog maar een klein gedeelte in kaart hebben gebracht.
Sorry, maar je hebt geen reden genoemd voor de "wonderlijkheid" van ons lichaam. Wat probeer je hier nou te zeggen? Een soort "God of the gaps"?. Zolang we nog niet absoluut alles weten over alles in het heelal, hou je altijd wel een hoekje over waar je je onwaarschijnlijke idee kunt stoppen met de uitspraak "maar daar weten we nog niet alles van, dus daar zou het kunnen!". Op die manier kan je elk willekeurig idee vrijstellen van kritiek, en kan je simpelweg geloven wat je wilt, zonder je iets aan te trekken van de realiteit om je heen. Sorry, maar daar werk ik niet aan mee.
pi_70631910
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:25 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het is eerder belangrijk om respect te hebben voor wat we niet weten! Als het erop neerkomt, weten we niks.
Hoe kan je respect hebben voor dat wat je niet kan weten
pi_70632115
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Vertaling: Hier hoeft niets aan de realiteit getoetst te worden, en dat is somehow positief.
Dat is fijn, hier hoef je niet perfect te zijn. Dit forum is dan ook puur vermaak voor mij.
quote:
We weten nog niet alles. We weten echter wel al heel veel. De uitkomsten van wetenschap kunnen soms onvoorspelbaar zijn idd. Dit betekent niet dat je alles dat tegen gevestigde fetien indruist kan redden met dat als argument.
In verhouding tot alles wat er te weten valt, weten wij niks, sorry.
quote:
Ik gooi "de andere kant" niet in in de prullenbak op basis van een "geloof". Er is niet zoiets als wetenschap en "de andere kant". Er is echter wel zoiets als "theorieën die ondersteund worden door experimenteel bewijs" en "theorieën die dat niet worden".
Wat ik wel doe, is verzinsels die tegen bevestigde kennis indruisen, die geen bekend mechanisme of verklarende theorie hebben, in een hoekje zetten gelabeld: "gebaseerd op eerdere feiten is dit erg onwaarschijnlijk, en je moet met verdomd overtuigend bewijs komen om hier weer uit te komen"

Hetzelfde principe wordt toegepast in een rechtszaal. Als jij met een mes in je handen bebloed boven een lijk wordt gevonden, en er zijn 3 getuigen die je de moord hebben zien plegen, dan helpt een onwaarschijnlijke verdediging als "eigenlijk was ik het niet, maar mijn dubbelgang ingezet door de Russische mafia om mijn vrouw als ik opgesloten word naar China te smokkelen" je alleen als je met verdomd goed bewijs komt om dat te ondersteunen.

Wat je moet inzien is dat niet elke willekeurig idee op gelijke voet moet staan met alle andere ideeën. Ideeën moeten op hun waarschijnlijkheid van correctheid worden getoetst op basis van hun overeenkomsten met de meetbare werkelijkheid. Waarschijnlijkheid is hier het keyword.
Zo komt dat anders niet over zoals je het beschrijft, dat is denk ik de sleutel in dit verhaal, de communicatie.

Jij hebt ook nog niet begrepen dat ik echt wel de wetenschappelijke bronnen nakijk op het moment dat ik serieus iets ga uitzoeken. Nu ben ik een beetje aan het freewheelen tbh, heb ook geen zin om meer aandacht eraan te besteden, kijkende naar het tijdstip.
quote:
Sorry, maar je hebt geen reden genoemd voor de "wonderlijkheid" van ons lichaam. Wat probeer je hier nou te zeggen? Een soort "God of the gaps"?. Zolang we nog niet absoluut alles weten over alles in het heelal, hou je altijd wel een hoekje over waar je je onwaarschijnlijke idee kunt stoppen met de uitspraak "maar daar weten we nog niet alles van, dus daar zou het kunnen!". Op die manier kan je elk willekeurig idee vrijstellen van kritiek, en kan je simpelweg geloven wat je wilt, zonder je iets aan te trekken van de realiteit om je heen. Sorry, maar daar werk ik niet aan mee.
Ik was idd niet duidelijk, ik bedoel meer van de wonderlijkheid van de natuur, ons lichaam, dat van dieren, noem maar op. De natuur is gigantisch veel verder dan de techniek. Wij begrijpen hier dan ook nog maar erg weinig van. We zijn dan ook liever bezig met het ontwikkelen van een soort nieuwe natuur, omdat wij vinden dat de oude natuur niet genoeg aan onze behoeften voldoet.

Als je ons lichaam vergelijkt met de meest geavanceerde robot ter wereld op dit moment. Wat is er dan geavanceerder?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 00:36:58 #83
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70632128
dat jij de wetenschappelijke methode nastreeft, heb ik wel gezien door die flaters die je maakte een paar posts geleden...
pi_70632130
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe kan je respect hebben voor dat wat je niet kan weten
Door volwassen te zijn.
pi_70632187
Hmm dat heb ik nou juist helemaal niet, slaap niet goed, ben chagrijnig steeds, snel geïrriteerd, etc.
Wel voelt het goed om zo veel leuke schaars geklede meiden te zien in het zonnetje
pi_70632189
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:36 schreef Michielos het volgende:
dat jij de wetenschappelijke methode nastreeft, heb ik wel gezien door die flaters die je maakte een paar posts geleden...
Jij denkt echt dat ik serieus bezig was, hoe sneu.

Ik heb jullie ogen echter wel gekregen, alles wat ik schrijf word gelezen en door sommigen zelfs nog degelijk op gereageerd ook. Hulde!
pi_70632203
Nou waar je in gelooft, dat is zo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 00:41:08 #88
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70632224
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou waar je in gelooft, dat is zo
ik geloof in gigantische draken. dus het is zo?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 00:52:51 #89
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70632539
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:41 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik geloof in gigantische draken. dus het is zo?
Voor jou wel Michielos, voor jou wel...

@ MEDIA, er zijn 1001 robots die dingen beter en sneller kunnen dan wij...
pi_70632691
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:52 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Voor jou wel Michielos, voor jou wel...

@ MEDIA, er zijn 1001 robots die dingen beter en sneller kunnen dan wij...
Kunnen ze ook zichzelf onderhouden, repareren, voortplanten, nieuwe ideeën bedenken, nieuwe werelden scheppen, nieuwe robots maken, emoties tonen? Ik denk overigens dat de snelste computer ter wereld nog niet half zo snel is als de snelheid van ons onderbewuste.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 01:19:27 #91
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70633042
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Kunnen ze ook zichzelf onderhouden, repareren, voortplanten, nieuwe ideeën bedenken, nieuwe werelden scheppen, nieuwe robots maken, emoties tonen? Ik denk overigens dat de snelste computer ter wereld nog niet half zo snel is als de snelheid van ons onderbewuste.
dat denk ik ook niet , ons onderbewuste neemt geen omwegen , is niet afhankelijk van een ander
, niet afhankelijk van afstand of tijd of technologie en gaat meteen naar de kern .
pi_70633445
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:19 schreef Summers het volgende:

[..]

dat denk ik ook niet , ons onderbewuste neemt geen omwegen , is niet afhankelijk van een ander
, niet afhankelijk van afstand of tijd of technologie en gaat meteen naar de kern .
En dat is wonderbaarlijk! Waarom zou je eigenlijk meer willen weten dan hoe je zelf werkt? Denk dat je daar je handen al vol aan hebt.

Mjah eigenlijk ben je wel afhankelijk van anderen, maar dan wel die van je eigen soort. Om bepaalde zaken te leren en voort te planten bijvoorbeeld. Ik denk dan ook dat iets of iemand ons zo heeft bedacht, en wij het resultaat zijn van een gigantische technologische ontwikkeling.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 08:30:32 #93
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_70634765
quote:

- Evenals de plantjes

Ik weet je wat bedoeld. Het valt onder de middenperiode. Er zullen hoogstwaarschijnlijk nog meer van deze "bizarre" periode's komen. Die zijn er voorheen ook al geweest. HSP's (High Sensitive Persons) kunnen deze periode's "beter" en "harder" voelen als "normale" mensen.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:20:12 #94
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70635067
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zichzelf repareren, kun jij openhart chirurgie uitvoeren, bij jezelf? Waarom zou je zo iets belachelijks van 1 robot verwachten?

Zichtzelf onderhouden, ik denk dat als je een robot de juiste dingen leert en tools geeft hij een heel eind zal komen.

Voortplanten, dat kunnen alleen levende wezens.

Nieuwe ideeen bedenken, ja er zijn computers die voor zichzelf kunnen denken.

Nieuwe wereld scheppem, als een robot de kans zou krijgen, denk ik dat deze dat inderdaad zal doen.

Nieuwe robots maken, ja dat kunnen zij al.

Emotiestonen, er is al software die emoties kan doorgeven.

Weet jij wel hoe snel de snelste computer ter wereld is? En dan wil ik jou graag uitdagen om een rekensommetje te doen tegen een rekenmachine, dat is een hele simpele relatief trage computer. Jij en de computer zullen de som eerlijk maken, dus ik voer de som in, zodat de computer hem kan lezen, daarna mag jij beginnen met lezen en als je de hele som gelezen hebt beginnen we met rekenen.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:27:35 #95
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70635137
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:39 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat ik serieus bezig was, hoe sneu.

Ik heb jullie ogen echter wel gekregen, alles wat ik schrijf word gelezen en door sommigen zelfs nog degelijk op gereageerd ook. Hulde!
dus nu ben je opeens niet meer serieus .. en ben ik sneu omdat ik je serieus nam ????
"hahahahhaha"

[ Bericht 7% gewijzigd door Michielos op 04-07-2009 10:09:28 ]
pi_70635232
Yep en als je zegt dat je hem niet serieus neemt dan word ie ineens woest
Oneerlijk he?

Misschien als ie in het vervolg even zegt wanneer dat ie "Grappig" probeert te zijn, dan kunnen we allemaal meelachen en gieren en brullen
pi_70636044
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:20 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Zichzelf repareren, kun jij openhart chirurgie uitvoeren, bij jezelf? Waarom zou je zo iets belachelijks van 1 robot verwachten?

Zichtzelf onderhouden, ik denk dat als je een robot de juiste dingen leert en tools geeft hij een heel eind zal komen.

Nieuwe wereld scheppem, als een robot de kans zou krijgen, denk ik dat deze dat inderdaad zal doen.

Weet jij wel hoe snel de snelste computer ter wereld is? En dan wil ik jou graag uitdagen om een rekensommetje te doen tegen een rekenmachine, dat is een hele simpele relatief trage computer. Jij en de computer zullen de som eerlijk maken, dus ik voer de som in, zodat de computer hem kan lezen, daarna mag jij beginnen met lezen en als je de hele som gelezen hebt beginnen we met rekenen.
Zorg er alsjeblieft snel voor dat je op het strand aan het bier bent ok? Die replies van je beginnen met de seconde slechter te worden. Vannacht had ik nog hoop, nu niet meer.

Ik ga nog nieteens proberen dit uit te leggen. Kennelijk heb jij een heel lage dunk over het concept mens. Zelfkennis heb je dan ook totaal niet.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:45:08 #98
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70636282
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:33 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zorg er alsjeblieft snel voor dat je op het strand aan het bier bent ok? Die replies van je beginnen met de seconde slechter te worden. Vannacht had ik nog hoop, nu niet meer.

Ik ga nog nieteens proberen dit uit te leggen. Kennelijk heb jij een heel lage dunk over het concept mens. Zelfkennis heb je dan ook totaal niet.
Ik neem de moeite om uitvoerig op jouw stellingen in te gaan, maar helaas verval jij heel volwassen in een persoonlijke aanval.
Ik heb geen lage dunk over "het concept mens", maar ik ga niet ontkennen dat we de technologie aan het ontwikkelen zijn en deels al ontwikkeld hebben die dingen beter kan doen dan de mens.

Ik zal maar niet ingaan op je tweede persoonlijke aanval c.q. sneerende laatste opmerking jegens mij
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:45:24 #99
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70636288
Ja, persoonlijke aanvallen maken is een volwassen manier van discussiëren , aldus deze mediaconsument
pi_70636304
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:45 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik neem de moeite om uitvoerig op jouw stellingen in te gaan, maar helaas verval jij heel volwassen in een persoonlijke aanval.
Ik heb geen lage dunk over "het concept mens", maar ik ga niet ontkennen dat we de technologie aan het ontwikkelen zijn en deels al ontwikkeld hebben die dingen beter kan doen dan de mens.

Ik zal maar niet ingaan op je tweede persoonlijke aanval c.q. sneerende laatste opmerking jegens mij
Ik zal een laatste keer uitvoerig op die post ingaan, voor de rest ga ik geen moeite meer aan jullie besteden, heb wel wat beters te doen.
pi_70636355
Als de regels toegepast worden kan dat ook niet meer... Dan word je gebanned namelijk :S
pi_70636489
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:20 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Elke cel van het lichaam kan schade oplopen, zo ook genezen wonden uit zichzelf! Sow he, dat is een wonder! Ook tijdens het slapen wordt er veel schade gerepareerd in het lichaam! WOW!
quote:
Een mens kan compleet zelfstandig leven, WOW! Er is geen stopcontact of accu nodig, alles wat hij nodig heeft kan hij zelf vinden. Het is slim genoeg om in bijna elke soort omgeving te overleven, dat wil ik robots nog weleens op die manier in hun eentje zien doen lol.
quote:
TOINK, dat is wat ik al 4 posts probeer uit te leggen. LEVEN IS GEAVANCEERDER DAN WELKE TECHNOLOGIE EN WETENSCHAP DAN OOK! Voortplanten is hier een onderdeel van, ode aan degene die dat bedacht heeft!
quote:
Denk je nou echt dat computers beter kunnen denken dan ons? Computers die voor zichzelf kunnen denken zijn er wel ja, maar daar straalt de kwaliteit ook nog niet vanaf.
quote:
Nu kan een robot dat nog niet. Wij kunnen dat al jaren, WOW!
quote:
Zonder dat deze mogelijkheid door mensen gemaakt is? Geloof het niet. Anders kun je maar beter in je filmwereldje blijven geloven.
quote:
Emoties zijn zo indrukwekkend uitgebreid dat hier nog maar een klein deel van begrepen is. Vlakke simpele emoties kunnen dan wel voorkomen, ga maar eens na hoe goed die emoties bij ons werken.
quote:
LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

BEWUST EN ONDERBEWUST DAT IS EEN VERSCHIL.

JE BEWUSTE IS DAT TRAGE WAT NIET OPSCHIET, HET ONDERBEWUSTE IS DE SNELHEID ZELVE.

Je hebt dan ook niet veel te zeggen over je onderbewuste. Het doet alles perfect.
pi_70636657
Je Capslock zit vast.. Ik heb de mijne gefixed.. nu jij nog
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:07:31 #104
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70636702
Even een kleine reactie op je aanval, stel je zet een mens in een woestijn zonder voedsel en zonder water. Het is 5 dagen 24/7 hardlopen naar het dichtstbijzijnde dorp. Is het lichaam dan nog altijd instaat om zichzelf te onderhouden?

Verder is het inderdaad heel mooi dat onze cellen zichzelf kunnen repareren, maar dat kunnen lang niet alle cellen. Bijvoorbeeld hersencellen en bepaalde zenuwen groeien niet meer aan als die kapot zijn.

Ik denk dat jij en ik een ander idee hebben van onderbwust, bij onderbwust denk ik aan de processen in je hoofd waar je je niet bewust van bent maar wel veel invloed uitoefenen op je gedrag. Waar denk jij aan als je aan het onderbewuste denkt?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:09:05 #105
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70636742
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:55 schreef mediaconsument het volgende:

LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

BEWUST EN ONDERBEWUST DAT IS EEN VERSCHIL.

JE BEWUSTE IS DAT TRAGE WAT NIET OPSCHIET, HET ONDERBEWUSTE IS DE SNELHEID ZELVE.

Je hebt dan ook niet veel te zeggen over je onderbewuste. Het doet alles perfect.
Ik wil niet ingaan op het hele wat is er "geavanceerder", mens of technologie. Dat is een zinloze discussie totdat je een hele heldere set van definities opstelt.

Maar ik wil wel iets kwijt over je onderbewuste. Je noemt dat perfect, maar dat is zeker niet waar. Je onderbewustzijn is een hele handig tool om op basis van erg weinig informatie verrassend betrouwbare informatie of nuttig gedrag te vertonen.

Het is echter bij lange na niet feilloos. Het is ongeschikt om met subtiliteiten om te gaan, en niet in staat volledige rationele processen uit te voeren. Je beroepen op je onderbewustzijn om de wereld om je heen te onderzoeken is dan ook gedoemd te mislukken. Je bent dan toch echt veroordeeld tot je bewustzijn, en dan nog moet je er voor oppassen rationeel te blijven.

Je onderbewustzijn kan je wel helpen de richting te bepalen waarin het waarschijnlijk is dat je antwoorden kunt vinden. Maar het klakkeloos volgen kan je ook gruwelijk de fout in laten gaan. Denk maar aan vooroordelen, verkeerde/gekleurde herinneringen en onterecht vertrouwen. Je intuïtie is waardeloos in bijvoorbeeld de quantummechanica. Als wetenschapper probeer je je dan ook zo veel mogelijk te ontdoen van irrationaliteit in je werk.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:13:35 #106
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70636838
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik wil niet ingaan op het hele wat is er "geavanceerder", mens of technologie. Dat is een zinloze discussie totdat je een hele heldere set van definities opstelt.

Maar ik wil wel iets kwijt over je onderbewuste. Je noemt dat perfect, maar dat is zeker niet waar. Je onderbewustzijn is een hele handig tool om op basis van erg weinig informatie verrassend betrouwbare informatie of nuttig gedrag te vertonen.

Het is echter bij lange na niet feilloos. Het is ongeschikt om met subtiliteiten om te gaan, en niet in staat volledige rationele processen uit te voeren. Je beroepen op je onderbewustzijn om de wereld om je heen te onderzoeken is dan ook gedoemd te mislukken. Je bent dan toch echt veroordeeld tot je bewustzijn, en dan nog moet je er voor oppassen rationeel te blijven.

Je onderbewustzijn kan je wel helpen de richting te bepalen waarin het waarschijnlijk is dat je antwoorden kunt vinden. Maar het klakkeloos volgen kan je ook gruwelijk de fout in laten gaan. Denk maar aan vooroordelen, verkeerde/gekleurde herinneringen en onterecht vertrouwen. Je intuïtie is waardeloos in bijvoorbeeld de quantummechanica. Als wetenschapper probeer je je dan ook zo veel mogelijk te ontdoen van irrationaliteit in je werk.
mee eens. Je onderbewustzijn is geschikt voor snellere beslissingen en automatisch denken.
Als ik naar het cafe ga, bestel ik een biertje..
Als ik naar de tandarts ga.. doe ik dit opeens niet.(huh .. waarom opeens niet?)
Met dit soort zaken kan het onderbewustzijn ons goed helpen. het zijn automatische processen die lekker snel zijn.. maar met nadelen.
Zo zijn automatische denkprocessen niet feilloos en zijn ze onoverdacht. Ze kunnen leiden tot fouten..
Voorbeeld een agent die meende dat een zwart persoon een pistool wilde trekken en hem neerschoot.. dit is een automatisch denkproces vanuit je onderbewuste gebaseerd op ethnical awareness en vooroordelen.
Je denkt er niet over na.. het gebeurd gewoon. Alhoewel snel, is het onderbewuste zeker niet altijd accuraat en zeker niet feilloos zoals hier gesteld wordt. het helpt ons voornamelijk bij automatische denkprocessen en er kunnen grote fouten gemaakt worden.

Als je meer over automatische denkprocessen en gecontroleerde denkprocessen, het bewuste en het onbewuste wilt leren, raad ik je een goed wetenschappelijk(!!) psychologieboek aan.
pi_70636879
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:07 schreef Dartanion het volgende:
Even een kleine reactie op je aanval, stel je zet een mens in een woestijn zonder voedsel en zonder water. Het is 5 dagen 24/7 hardlopen naar het dichtstbijzijnde dorp. Is het lichaam dan nog altijd instaat om zichzelf te onderhouden?

Verder is het inderdaad heel mooi dat onze cellen zichzelf kunnen repareren, maar dat kunnen lang niet alle cellen. Bijvoorbeeld hersencellen en bepaalde zenuwen groeien niet meer aan als die kapot zijn.

Ik denk dat jij en ik een ander idee hebben van onderbwust, bij onderbwust denk ik aan de processen in je hoofd waar je je niet bewust van bent maar wel veel invloed uitoefenen op je gedrag. Waar denk jij aan als je aan het onderbewuste denkt?
Wij zijn zo slim dat we zelfs onder die omstandigheden nog water vinden. En iets bedenken om te overleven. En als dat niet zo is, dan jammer, er zijn nog genoeg mensen over, die dan echt wel zullen snappen dat ze niet in het midden van een woestijn moeten komen. Hoe wil je daar eigenlijk komen? Er zullen echt geen mensen leven op plekken waar je niet kunt leven omdat er te weinig voedsel/water is.

Bijna alle schade wordt gerepareerd, en dit zorgt ervoor dat we oud worden. Of denk je soms dat we zonder de zorg niet zo oud zouden kunnen worden?

Als ik overigens aan onderbewuste denk, dan denk ik aan alles dat mijn bewuste ooit geleerd heeft, opgeslagen en klaar om na een snelle analyse van de omgeving, gebruikt te worden. Het is de ultieme concentratie, de handelingen kan je onderbewuste dan ook perfect uitvoeren!

Ga je hier maar meer in verdiepen. Volgens mij weet je hier nog niet zoveel over, al wil je het wel over laten komen dat je er wel veel over weet.

@wombat, ja het onderbewuste heeft input nodig, daarom hebben we van die fantastische zintuigen.
pi_70636959
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:13 schreef Michielos het volgende:
Als je meer over automatische denkprocessen en gecontroleerde denkprocessen, het bewuste en het onbewuste wilt leren, raad ik je een goed wetenschappelijk(!!) psychologieboek aan.
Dude, denk je nou echt dat een boek je meer kan leren, dan dat jij jezelf kunt leren op dat gebied.

Je hebt kennelijk meer vertrouwen in de wetenschap dan in jezelf, daarom drink je ook graag, onderbewust ben je het daar totaal niet mee eens. Leuk leven moet je hebben!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:20:45 #109
222505 PP.
Heldt.
pi_70636989
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:15 schreef mediaconsument het volgende:

Bijna alle schade wordt gerepareerd, en dit zorgt ervoor dat we oud worden. Of denk je soms dat we zonder de zorg niet zo oud zouden kunnen worden?

Dat weet ik wel zeker, zonder de zorg zou de gemiddelde leeftijd een flink stuk lager liggen. Uiteraard zullen er mensen zonder zorg 80 kunnen worden, maar de meeste mensen zijn toch echt die zorg wel nodig om een fatsoenlijke leeftijd te bereiken.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:22:31 #110
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70637033
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dude, denk je nou echt dat een boek je meer kan leren, dan dat jij jezelf kunt leren.

Je hebt kennelijk meer vertrouwen in jezelf dan in de wetenschap, daarom drink je ook graag, onderbewust ben je het daar totaal niet mee eens. Leuk leven moet je hebben!
Ik denk dat er altijd mensen zijn die het beter weten dan mij. Als ik een wetenschappelijk boek lees, weet ik dat dit gebaseerd is op jarenlang onderzoek door mensen die meer intelligentie hebben dan mij. Dat niet alleen.. ik kan de onderzoeken zelf ook uitvoeren en zeggen: verrek.. het is nog waar ook (zie mijn Skinnerbox e.d.)!

Ik heb vertrouwen in mensen die weten hoe ze onderzoek moeten plegen. Mensen die jarenlang gestudeerd hebben(en niet alleen op hun zolderkamer zoals mensen hier schijnen te denken). Ik heb vertrouwen erin dat er altijd mensen zijn die slimmer zijn dan mij en die voor ons als mensheid prachtige onderzoeken opzetten en de wereld om ons heen ontdekken.

Over je zorg argument.. Zonder medicijnen en zorg zou de levensverwachting wel lager liggen hoor. Er zijn nu eenmaal ziektes zoals kanker waardoor mensen niet zo oud worden. Natuurlijk heb je uitschieters maar voor het verlengen van onze levensduur moet je toch echt voor een deel de wetenschap bedanken hoor

Dat laatste begrijp ik niet helemaal.
pi_70637034
quote:

[..]

Dude, denk je nou echt dat een boek je meer kan leren, dan dat jij jezelf kunt leren op dat gebied.

Je hebt kennelijk meer vertrouwen in de wetenschap dan in jezelf, daarom drink je ook graag, onderbewust ben je het daar totaal niet mee eens. Leuk leven moet je hebben!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:23:27 #112
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70637055
quote:

[..]

Dude, denk je nou echt dat een boek je meer kan leren, dan dat jij jezelf kunt leren.
Ja! Je kan heel veel leren van de verzamelde kennis van al die honderdduizenden mensen, die er jaren en jaren over gedaan hebben om die kennis te vergaren. Het is zoals Newton noemde: Standing on the shoulders of giants. Zonder het bouwen op en leren van eerdere kennis kan onze maatschappij zoals hij nu is niet bestaan. Dan waren we waarschijnlijk nog jager-verzamelaars die in stamverband leefden.
pi_70637074
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:20 schreef PP. het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker, zonder de zorg zou de gemiddelde leeftijd een flink stuk lager liggen. Uiteraard zullen er mensen zonder zorg 80 kunnen worden, maar de meeste mensen zijn toch echt die zorg wel nodig om een fatsoenlijke leeftijd te bereiken.
Als we een gezond dieet hadden, dan was de zorg grootendeels overbodig. Dit begint overigens een BNW discussie te worden.

Dat is ook iets van dat gedoetje met hygiene. Een tijd in slechte hygiene leven zal je immuunsysteem alleen maar sterker maken. Wat doen wij? Wij zijn er bang van dat we ziek worden op het moment dat we kort in aanraking komen met die slechte hygiene, terwijl dat eigenlijk alleen maar komt omdat we niks gewend zijn.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:26:15 #114
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70637126
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wij zijn zo slim dat we zelfs onder die omstandigheden nog water vinden. En iets bedenken om te overleven. En als dat niet zo is, dan jammer, er zijn nog genoeg mensen over, die dan echt wel zullen snappen dat ze niet in het midden van een woestijn moeten komen. Hoe wil je daar eigenlijk komen? Er zullen echt geen mensen leven op plekken waar je niet kunt leven omdat er te weinig voedsel/water is.
Je moet ze de kost geven die ergens stranden waar ze dat niet willen...
quote:
Denk je niet dat de medischewetenschap er iets mee te maken heeft? Zo nee, waarom werden we in de middel eeuwen minder oud dan nu?
quote:
Als ik overigens aan onderbewuste denk, dan denk ik aan alles dat mijn bewuste ooit geleerd heeft, opgeslagen en klaar om na een snelle analyse van de omgeving, gebruikt te worden. Het is de ultieme concentratie, de handelingen kan je onderbewuste dan ook perfect uitvoeren!
Het onderbewuste is geen concentratie, het is een niet te stoppen proces. En gevoelig voor fouten zoala Wombat en Michielos aangaven
quote:
Ga je hier maar meer in verdiepen. Volgens mij weet je hier nog niet zoveel over, al wil je het wel over laten komen dat je er wel veel over weet.
Ik weet volgens mij iets meer dan jij over psychologie. Hoeveel college's heb jij op een universiteit gevolgt? Hoeveel boeken heb jij er over gelezen?
pi_70637179
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:26 schreef Dartanion het volgende:
Ik weet volgens mij iets meer dan jij over psychologie. Hoeveel college's heb jij op een universiteit gevolgt? Hoeveel boeken heb jij er over gelezen?
Boekuh kunnen je egt niet meer leruh dan je jezelf kan leruhh
quote:

[..]

je weedt togg

Dat jullie uberhaupt nog discussieren met mediaconsument, hij kraamt alleen maar onzin uit en hij onderbouwd alles met een laag poep.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:28:35 #116
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70637181
Ik vermoed 0.. maar hij heeft zijn eigen theorieën en die zijn veel meer waard dan 100den jaren onderzoek door de knapste koppen van planeet aarde..

Ik word graag van het tegendeel overtuigd iig
pi_70637239
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:28 schreef Diabox het volgende:

[..]

Boekuh kunnen je egt niet meer leruh dan je jezelf kan leruhh
[..]

je weedt togg

Dat jullie uberhaupt nog discussieren met mediaconsument, hij kraamt alleen maar onzin uit en hij onderbouwd alles met een laag poep.
Jij praat liever mensen na, dan dat je zelf iets te vertellen heb. Dom schaap.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:32:43 #118
222505 PP.
Heldt.
pi_70637280
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als we een gezond dieet hadden, dan was de zorg grootendeels overbodig. Dit begint overigens een BNW discussie te worden.
Ga jij dat lekker aan wat kankerpatienten o.i.d vertellen. ja joh, komt omdat je nou eenmaal te weinig ongespoten appels hebt gegeten.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_70637287
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:31 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij praat liever mensen na, dan dat je zelf iets te vertellen heb. Dom schaap.
Nee, ik ga niet in discussie met personen die geeneens de moeite doen om zich eerst te verdiepen in materie alvorens zij uitspraken doen over het betreffende onderwerp met een onderbouwing van poep. Pas wanneer jij met wat goede argumenten komt zal ik overwegen om een serieuze te reactie te geven op jouw posts.

Zie deze post als een hint om eens wat rond te snuffelen op internet voor wat informatie over het onderwerp, een (wetenschappelijk) boek hierover lezen kan ook geen kwaad.

P.s. weet wel wie je dom noemt
pi_70637358
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:32 schreef Diabox het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet in discussie met personen die geeneens de moeite doen om zich eerst te verdiepen in materie alvorens zij uitspraken doen over het betreffende onderwerp met een onderbouwing van poep. Pas wanneer jij met wat goede argumenten komt zal ik overwegen om een serieuze te reactie te geven op jouw posts.

Zie deze post als een hint om eens wat rond te snuffelen op internet voor wat informatie over het onderwerp, een (wetenschappelijk) boek hierover lezen kan ook geen kwaad.

P.s. weet wel wie je dom noemt
Ik ga naar het strand.
pi_70637379
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:32 schreef PP. het volgende:

[..]

Ga jij dat lekker aan wat kankerpatienten o.i.d vertellen. ja joh, komt omdat je nou eenmaal te weinig ongespoten appels hebt gegeten.
Die weten dat allang.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:39:49 #122
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70637456
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:37 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Die weten dat allang.
Weet jij toevallig waarom er tegenwoordig zoveel verschillende ziektes zijn?

En dat antwoord op kanker slaat nergens op, weet je wel wat de oorzaak is?
pi_70637476
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik ga naar het strand.
Veel plezier, ik ga zo ook richting het zwembad.
Vergeet je niet in te smeren he
pi_70637605
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:39 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Weet jij toevallig waarom er tegenwoordig zoveel verschillende ziektes zijn?
Omdat we er zelf mee zijn gaan kloten.
quote:
En dat antwoord op kanker slaat nergens op, weet je wel wat de oorzaak is?
Dat weet niemand, ook de zorg, ik en de wetenschap niet. Ik weet alleen dat je de kans erop kunt verminderen door gezond te leven, ook dan kun je het nog krijgen. En als je het krijgt, tja dan ben je de sjaack. Mjah als ik er later achterkom dat ik kanker heb voorkomen, omdat ik eerlijk ben geworden tov mezelf en de moeite heb gedaan mijn dieet onder de loep te nemen. Dan krijg ik wel een brede glimlach.
Al krijg ik het, dan is er een uitdaging in mijn leven bij.

Het is een aanfluiting voor de hele wetenschap dat ze de oorzaak nog niet weten, weet je dat? Zoveel geld en energie dat erin gestopt is, niet normaal!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:50:05 #125
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70637705
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[..]

Dat weet niemand, ook de zorg, ik en de wetenschap niet. Ik weet alleen dat je de kans erop kunt verminderen door gezond te leven, ook dan kun je het nog krijgen. En als je het krijgt, tja dan ben je de sjaack. Mjah als ik er later achterkom dat ik kanker heb voorkomen, omdat ik eerlijk ben geworden tov mezelf en de moeite heb gedaan mijn dieet onder de loep te nemen. Dan krijg ik wel een brede glimlach.

Het is een aanfluiting voor de hele wetenschap dat ze de oorzaak nog niet weten, weet je dat? Zoveel geld en energie dat erin gestopt is, niet normaal!
Zelden zoveel onzin in 1 post gezien.
1: Oorzaken van heel veel soorten kanker zijn wel bekend
2: "er mee gaan kloten" is niet gedefinieerd
3. "gezond te leven" is niet gedefinieerd
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:50:54 #126
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70637722
quote:

[..]

Fout! Omdat er meer en uitgebreider onder gedaan kan worden. Waardoor we een groter onderscheid kunnen maken. En wat bedoel je met; "er zelf mee zijn gaan kloten" ?
quote:

We weten wat de oorzaak is: mutatie in het DNA. Het geweldige lichaam laat dan een steekje vallen, waardoor een normale cel een supersnel delende cel wordt. Ook kan het voorkomen dat door een externe factor het DNA stuk gaat.

Maar smeer je maar niet in als je op het strand ligt, van de zon kun je geen huidkanker krijgen
pi_70637726
quote:

[..]

[..]

Je moest eens weten hoeveel men van kanker weet, ook de oorzaak ervan! Lees je eens in man. En het heeft echt niet alleen met je dieet te maken, ik zelf volg al geruime tijd een dieet (niet in de zin van weinig eten). Dus nu heb ik mijn kans op kanker gigantisch verkleind? Ben benieuwd. En hoe zit dat dan met sommige topsporters? Je moest eens weten wat voor een strict dieet die volgen en toch krijgen ook die gewoon kanker! Het zal gerust de kans op kanker een beetje verkleinen, maar het is niet de voornaamste oorzaak.

Ben weg, later.
pi_70637914
quote:
laat maar zien hoe het beter kan dan
We weten de oorzaak juist wel
pi_70639102
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanker#Pathofysiologie_en_oorzaken

Er zijn hier een hoop mensen die in hun eigen wereldje leven onie dan? onie? onie eh?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2009 @ 12:49:07 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70640119
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:58 schreef Flammie het volgende:

[..]

laat maar zien hoe het beter kan dan
We weten de oorzaak juist wel

Ja, alles kan kanker veroorzaken, bedankt voor de duidelijkheid.

Jij doet op dit moment alle kankerpatienten pijn in hun hart, net zoals een vriend van me die nu naast me zit. Hij heeft kanker overleeft, echter de dokter heeft hem nooit kunnen vertellen waardoor hij precies kanker heeft gekregen. Dat er cellen zijn gemuteerd en zodoende verkeerd groeiden, is een symptoom, niet de oorzaak van de mutatie. Het enige dat hij te horen heeft gekregen is dat het of door een vaccin is gekomen, of door het wonen in de buurt van hoogspanningsmasten. Hij is nu wel blij dat hij van de kanker af is, maar had toch echt liever geen kanker gehad.

Hij vraagt zich om deze reden af, of hij dit had kunnen voorkomen, omdat hij er een kloteleven aan over heeft gehouden. Hij wil dan ook graag dat zoveel mensen weten hoe ze kanker kunnen voorkomen, puur omdat over de praktische oorzaak, oftewel de reden waarom de cellen zijn gaan beginnen met muteren, bar weinig bekend is. Want het is altijd beter om het te voorkomen, dan het te genezen.

Nee, gezond leven helpt dan ook niet om de kans op kanker minder te maken, je moet juist zo ongezond mogelijk leven omdat je toch wel kanker krijgt! Denk eens na, prutser. Het is ook niet stoer om te roepen dat gezond leven nergens goed voor is. Dat laat wel zien hoeveel je logisch nadenkt over het leven. Ik heb het overigens tegen al die sjappies hier die niet verder nadenken dan hun penis lang is.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 13:54:05 #132
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70640378
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 13:41 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ja, alles kan kanker veroorzaken, bedankt voor de duidelijkheid.

Jij doet op dit moment alle kankerpatienten pijn in hun hart, net zoals een vriend van me die nu naast me zit. Hij heeft kanker overleeft, echter de dokter heeft hem nooit kunnen vertellen waardoor hij precies kanker heeft gekregen. Dat er cellen zijn gemuteerd en zodoende verkeerd groeiden, is een symptoom, niet de oorzaak van de mutatie. Het enige dat hij te horen heeft gekregen is dat het of door een vaccin is gekomen, of door het wonen in de buurt van hoogspanningsmasten. Hij is nu wel blij dat hij van de kanker af is, maar had toch echt liever geen kanker gehad.

Hij vraagt zich om deze reden af, of hij dit had kunnen voorkomen, omdat hij er een kloteleven aan over heeft gehouden. Hij wil dan ook graag dat zoveel mensen weten hoe ze kanker kunnen voorkomen, puur omdat over de praktische oorzaak, oftewel de reden waarom de cellen z[ijn gaan beginnen met muteren, bar weinig bekend is. Want het is altijd beter om het te voorkomen, dan het te genezen.

Nee, gezond leven helpt dan ook niet om de kans op kanker minder te maken, je moet juist zo ongezond mogelijk leven omdat je toch wel kanker krijgt! Denk eens na, prutser. Het is ook niet stoer om te roepen dat gezond leven nergens goed voor is. Dat laat wel zien hoeveel je logisch nadenkt over het leven. Ik heb het overigens tegen al die sjappies hier die niet verder nadenken dan hun penis lang is.
Ik vraag me dan toch af waarom nu alle kankerpatienten pijn in het hart gedaan word. Er zijn juist WEL oorzaken bekend over kanker. Dat de arts niet weet wat de oorzaak is van het ontstaan van kanker bij je vriend , komt omdat er wellicht meerdere oorzaken kunnen zijn. De oorzaak niet precies kunnen vaststellen is iets anders dan geen oorzaak weten van het ontstaan van kanker. Natuurlijk, we weten niet ALLE oorzaken van kanker maar toch wel een paar bekende/ mogelijke oorzakenk (eerste linkje google) zijn bv:
quote:
Blootstelling aan straling en gevaarlijke stoffen
Wie regelmatig blootstaat aan röntgenstraling, radioactieve straling, en schadelijke stoffen als pesticiden of asbest, loopt een verhoogd risico op kanker. Sigarettenrook is ook zo’n gevaarlijke stof. Vandaar dat niet alleen rokers, maar ook meerokers kanker kunnen krijgen.

Leefstijl
Een ongezonde leefstijl vergroot het risico op kanker. Vooral roken is een gevaarlijke gewoonte. Veel en onbeschermd zonnen kan leiden tot huidkanker. Er zijn aanwijzingen dat slechte voeding en weinig lichaamsbeweging het risico op kanker vergroten. Daar is geen wetenschappelijk bewijs voor.

Virus
Sommige soorten kanker worden veroorzaakt door een virus dat het DNA beschadigt. Baarmoederhalskanker is daarvan een voorbeeld.

Erfelijkheid
Vijf procent van de kankergevallen is erfelijk bepaald.
2de stukje: Je begint uiteraard weer met je te kenmerken d.m.v. persoonlijke aanvallen en iedereen die het niet met je eens is een prutser of een niet intelligent persoon te noemen, maar dat skip ik even omdat ik i.t.t. jou WEL een volwassen discussie wil voeren. Ik hoor Flammie op de eerste plaats al nergens roepen dat gezond leven nergens goed voor is. Natuurlijk helpt het niet als je elke dag naar de McD gaat en je tegoed doet aan bigmacs e.d. Een gezonde voeding is belangrijker maar.. definieer een gezonde voeding.
Het is verder niet aan jou om te bepalen wie er wel en niet logisch nadenkt over het leven. Als ik bv. jouw nadenken over het leven moest bepalen aan de hand van de "logica" die je eerder schreef, zou ik volgens mijn norm hetzelfde over jou kunnen zeggen. Over de laatste belediging zeg ik echter maar niks, dus hou ik ;'t hier even bij.

ps. Overigens was jij degene die beweerde dat een gezonde voeding voldoende is om oud te worden. Dat is simpelweg niet zo. We worden mede oud door de medische wetenschap.
pi_70640486
Alsof de dokter je kan vertellen dat er een mutatie optrad omdat er een aantal jaar geleden iets gebeurde.. Het is een dokter. Geen tovenaar.
pi_70640625
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 13:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik vraag me dan toch af waarom nu alle kankerpatienten pijn in het hart gedaan word. Er zijn juist WEL oorzaken bekend over kanker. Dat de arts niet weet wat de oorzaak is van het ontstaan van kanker bij je vriend , komt omdat er wellicht meerdere oorzaken kunnen zijn. De oorzaak niet precies kunnen vaststellen is iets anders dan geen oorzaak weten van het ontstaan van kanker. Natuurlijk, we weten niet ALLE oorzaken van kanker maar toch wel een paar bekende/ mogelijke oorzakenk (eerste linkje google) zijn bv:
Er is zoveel bekend over de oorzaak, dat we het nogsteeds niet kunnen voorkomen/compleet genezen. Er is dus nog genoeg werk aan de winkel.

Waarom komt kanker overigens een stuk minder voor in ontwikkelingslanden bijvoorbeeld?
quote:
2de stukje: Je begint uiteraard weer met je te kenmerken d.m.v. persoonlijke aanvallen en iedereen die het niet met je eens is een prutser of een niet intelligent persoon te noemen, maar dat skip ik even omdat ik i.t.t. jou WEL een volwassen discussie wil voeren. Ik hoor Flammie op de eerste plaats al nergens roepen dat gezond leven nergens goed voor is. Natuurlijk helpt het niet als je elke dag naar de McD gaat en je tegoed doet aan bigmacs e.d. Een gezonde voeding is belangrijker maar.. definieer een gezonde voeding.
Het is verder niet aan jou om te bepalen wie er wel en niet logisch nadenkt over het leven. Als ik bv. jouw nadenken over het leven moest bepalen aan de hand van de "logica" die je eerder schreef, zou ik volgens mijn norm hetzelfde over jou kunnen zeggen. Over de laatste belediging zeg ik echter maar niks, dus hou ik ;'t hier even bij.
Ik ga roepen dat iemand een prutser is, op het moment dat hij logische beredeneringen zo wegschuift. En daar heb ik het recht toe.

Dit gezond eten is daarom een mooi punt. Ik zeg, hey misschien op het moment dat we met zijn allen serieus gaan kijken hoe we gezond moeten eten, misschien dat dan het aantal kankerpatienten omlaag gaat.

Hier krijg ik dan als reactie op, DAT KAN NIET, KANKER NIET TEGEN TE HOUDEN, JE WORDT KAAL, JE KRIJGT CHEMO, JE GAAT DOODDDDDDDDD. Dit uiteraard in andere woorden, de grondslag is hetzelfde. Je zult me eens gelijk geven over het feit dat gezond leven een heel erg goede basis is, waarmee je de kans op bepaalde ziekten kunt verminderen. Dat zou nog eens de wereld op zijn kop zijn.
quote:
ps. Overigens was jij degene die beweerde dat een gezonde voeding voldoende is om oud te worden. Dat is simpelweg niet zo. We worden mede oud door de medische wetenschap.
Gezonde voeding is voldoende om oud te worden. Dat is mijn mening. Alles gaat en staat met gezonde voeding.

De zorg ruimt dan ook alleen de problemen die we zelf hebben veroorzaakt op.

Ik denk zelfs, dat hoe meer de zorg zich met het lichaam bemoeit, de kans alleen maar kleiner wordt om ouder te worden.
pi_70640653
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 13:59 schreef intraxz het volgende:
Alsof de dokter je kan vertellen dat er een mutatie optrad omdat er een aantal jaar geleden iets gebeurde.. Het is een dokter. Geen tovenaar.
Waarom kan bijvoorbeeld een acupuncturist hier wel duidelijk over zijn?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 14:09:25 #136
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70640700
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:06 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Er is zoveel bekend over de oorzaak, dat we het nogsteeds niet kunnen voorkomen/compleet genezen. Er is dus nog genoeg werk aan de winkel.

Waarom komt kanker overigens een stuk minder voor in ontwikkelingslanden bijvoorbeeld?
[..]

Ik ga roepen dat iemand een prutser is, op het moment dat hij logische beredeneringen zo wegschuift. En daar heb ik het recht toe.

Dit gezond eten is daarom een mooi punt. Ik zeg, hey misschien op het moment dat we met zijn allen serieus gaan kijken hoe we gezond moeten eten, misschien dat dan het aantal kankerpatienten omlaag gaat.

Hier krijg ik als reactie op, DAT KAN NIET, KANKER NIET TEGEN TE HOUDEN, JE WORDT KAAL, JE KRIJGT CHEMO, JE GAAT DOODDDDDDDDD. Dit uiteraard in andere woorden, de grondslag is hetzelfde. Je zult me eens gelijk geven over het feit dat gezond leven een heel erg goede basis is, waarmee je de kans op bepaalde ziekten kunt verminderen. Dat zou nog eens de wereld op zijn kop zijn.
[..]

Gezonde voeding is voldoende om oud te worden. Dat is mijn mening. Alles gaat en staat met gezonde voeding.

Ik denk zelfs, dat hoe meer de zorg zich met het lichaam bemoeit, de kans alleen maar kleiner wordt om ouder te worden.
Ik geef je geen gelijk, simpelweg omdat ik het niet met je eens ben. Zo simpel is het gewoon. Even je post nader bekeken:
Er is inderdaad nog genoeg werk aan de winkel. Daarom zet men zich met hart en ziel in voor kankerfondsen, wordt wetenschappelijk onderzoek naar kanker ten volste gesteund (echt waar. die mensen hebben het beste met ons voor!).
Zou jij misschien eens kunnen motiveren waarom jij denkt dat de zorg eigenlijk de kans op ouderdom verkleind? Hier ben ik op zich wel benieuwd naar.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 14:10:33 #137
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70640728
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:07 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Accupuncturisme is een pseudo wetenschap dat werkt voor kleine kwaaltjes , die anders ook wel over zouden gaan. Althans, ik heb nog nooit gezien dat door het prikken met naalden, kanker opeens verdwijnt. Natuurlijk ben ik openminded en wil ik dit graag in actie zien.

Als je bedoelt duidelijk zijn, dan neem ik aan dat je bedoelt dat hij(de accupuncturist) kan zeggen waardoor de kanker ontstaan is.
I.t.t. een accupuncturist mag een arts geen uitspraken doen als deze niet 100% vaststaan.
Wie zegt dat de informatie die een accupuncturist geeft, ook voor de volle 100% klopt en vast te stellen is?
En hoe zou een pseudo wetenschap ertoe kunnen leiden dat de oorzaak van een specifiek geval van kanker vast te stellen is, iets dat soms 2 jaar geleden in werking gezet is, als zelfs een dokter dit niet kan? Ik zou benieuwd zijn wanneer dit inderdaad kan dmv naalden, maar wil dan gaarne ook het hele proces horen.
pi_70640772
quote:
Lul niet.
quote:
Als de huidige trend zich voortzet, zal het aantal nieuwe gevallen van kanker in 2020 zijn gestegen tot 16 miljoen, terwijl er meer dan 10 miljoen mensen aan de ziekte overlijden. De grootste toename wordt verwacht in ontwikkelingslanden
http://www.refdag.nl/arti(...)jd+tegen+kanker.html
pi_70640808
quote:

[..]

[..]

Hier krijg ik dan als reactie op, DAT KAN NIET, KANKER NIET TEGEN TE HOUDEN, JE WORDT KAAL, JE KRIJGT CHEMO, JE GAAT DOODDDDDDDDD. Dit uiteraard in andere woorden, de grondslag is hetzelfde. Je zult me eens gelijk geven over het feit dat gezond leven een heel erg goede basis is, waarmee je de kans op bepaalde ziekten kunt verminderen. Dat zou nog eens de wereld op zijn kop zijn.
[..]

Natuurlijk is het onzinnig om te beredeneren dat gezond eten kanker voorkomt. Je kan die hele gevolgtrekking namelijk niet staven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2009 14:15:50 ]
pi_70641374
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk is het onzinnig om te beredeneren dat gezond eten kanker voorkomt. Je kan die hele gevolgtrekking namelijk niet staven.
LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

Ik zeg dat gezond eten de kans om kanker te krijgen vermindert, niet dat het per definitie kanker voorkomt.

Dat is precies waarom jij hier beter niet kunt posten. Je verdraait woorden.
pi_70641504
Als je daarom niet meer hier kunt posten is TRU akelig leeg ben ik bang
Dat doet iedereen hier
pi_70641732
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:09 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik geef je geen gelijk, simpelweg omdat ik het niet met je eens ben. Zo simpel is het gewoon. Even je post nader bekeken:
Er is inderdaad nog genoeg werk aan de winkel. Daarom zet men zich met hart en ziel in voor kankerfondsen, wordt wetenschappelijk onderzoek naar kanker ten volste gesteund (echt waar. die mensen hebben het beste met ons voor!).
Zou jij misschien eens kunnen motiveren waarom jij denkt dat de zorg eigenlijk de kans op ouderdom verkleind? Hier ben ik op zich wel benieuwd naar.
Omdat we ervoor gemaakt zijn zelfstandig te kunnen overleven. Wij hebben het fenomeen dokter verzonnen, omdat we zelf fouten maakten.

Op zijn simpelst, we maken zelf de ongelukken en en denken dat als we koppijn hebben, we toch direct een pijnstiller moeten nemen, omdat anders de pijn te erg is. We hebben allemaal een stel hersenen gekregen, die ons moet vertellen hoe het met ons lichaam gesteld is, oftewel misschien heeft 1 van de organen het moeilijk en geeft die dit signaal door aan de hersenen waar de alarmbel gaat rinkelen, omdat hersenen zelf geen pijn kunnen voelen. Om deze reden is het dan ook belangrijk dat je van je ouders exact geleerd krijgt wat je kunt en niet kunt eten, en waarom je eet etc, wat zweet is, hoe koppijn werkt, noem maar op. Om deze reden is het dus altijd gevaarlijk om symptomen te gaan bestrijden, omdat in de zorg de diagnose zeer lastig is. Je gaat naar de dokter met koppijn, de dokter zegt oh, je hebt een hersenschudding, hier heb je pijnstillers. Misschien kwam de koppijn wel omdat je een stuk stront in je darmen had, dat niet goed wou passeren, is gaan geuren en zodoende door die dampen de koppijn in je hoofd veroorzaakt. Want op het moment dat je bij de dokter naar buiten loopt en je begint te schijten is de koppijn weg. Huh denk je dan, die paracetamol was toch de oplossing? En je hebt er nog geeneen genomen...

Daar zit het hem juist in bij de zorg waar wij zo diep in geloven. Die hebben voor elk probleem op basis van een lastige diagnose een medicijn, dat bovendien nogeens anorganisch van aard is ook. Oftewel, het lichaam kan niet goed tegen anorganische stoffen, en zal dus altijd stress gaan ervaren.

Ons dieet is welbekend de laatste 100 jaar ook ernstig achteruit gegaan, waarom is niet direct te verklaren, al gaan de wildste verhalen de rondte in BNW bijvoorbeeld.

Daarbij is de reden dat acupunctuur zo goed is wederom de diagnose. Als je jezelf er een beetje in verdiept, merk je dat elk teken dat het lichaam geeft een betekenis heeft. En dat die tekenen uiteindelijk het verhaal vertellen. Deze tekenen zijn bijvoorbeeld de stuurstroompjes in je lichaam en je zweet.
Als je deze tekenen goed kunt vertalen, weet je alles en kun je dus de problemen bij de bron aanpakken

Daarom is het wederom jammer dat je het woord pseudo erbij haalt, het lijkt net alsof alles dat niet bij de westerse standaarden hoort, nep is ofzo. Dat vind ik erg jammer.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2009 @ 14:59:22 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70641760
God, waar komen die kneuzen toch iedere keer weer vandaan
pi_70641838
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:46 schreef Flammie het volgende:
Als je daarom niet meer hier kunt posten is TRU akelig leeg ben ik bang
Dat doet iedereen hier
Ga maar eens een paar jaar terug in de geschiedenis van het tru forum. Het niveau is tegenwoordig wel zo veel lager dan toen. Ik lees het forum dan al een jaar of 5-10 door. Pas de laatste tijd begin ik te posten, omdat ik een beetje moe begin te worden van heel dat wetenschapsreligie verhaal zonder enig respect.

TRU gaat hieraan hard kapot, omdat onderwerpen die wat verder buiten je bed te vinden zijn, direct afgebrand worden tot onzin topics. Daarom roep ik dan ook dat jullie best wel eens een keer wat meer na mogen denken, of wat meer respect mogen tonen. Omdat jullie volgens mij het hele doel van dit forum niet snappen.

Ik bedoel, laat mensen lekker hun gang gaan met fantaseren/ervaren/denken. Ik kan ook best een rpg meeting oplopen en iedereen snoeihard gaan uitlachen. Makkelijk genoeg. Als ideeën je hier niet bevallen is het daarom volwassener om er niet op in te gaan, dan het kinderlijk weg te wuiven.
pi_70641855
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:59 schreef Swetsenegger het volgende:
God, waar komen die kneuzen toch iedere keer weer vandaan
Ga dood.
pi_70641876
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:04 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ga dood.
Doodsverwensing... ziet er niet goed uit
pi_70642050
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:05 schreef Flammie het volgende:

[..]

Doodsverwensing... ziet er niet goed uit
Ben benieuwd, de mods zullen bepalen wat er moet gebeuren om dit forum te redden.
pi_70642089
quote:

[..]

Ga dood.
Dat kost je een ban
pi_70642106
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:40 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

Ik zeg dat gezond eten de kans om kanker te krijgen vermindert, niet dat het per definitie kanker voorkomt.

Dat is precies waarom jij hier beter niet kunt posten. Je verdraait woorden.
Wederom, dat kan je niet logisch beredeneren, omdat je gevolgtrekking mank loopt. En dat is precies de reden dat jij hier eigenlijk niet mag posten, je lult slap uit je nek.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:18:40 #150
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70642136
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:03 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ga maar eens een paar jaar terug in de geschiedenis van het tru forum. Het niveau is tegenwoordig wel zo veel lager dan toen. Ik lees het forum dan al een jaar of 5-10 door. Pas de laatste tijd begin ik te posten, omdat ik een beetje moe begin te worden van heel dat wetenschapsreligie verhaal zonder enig respect.

TRU gaat hieraan hard kapot, omdat onderwerpen die wat verder buiten je bed te vinden zijn, direct afgebrand worden tot onzin topics. Daarom roep ik dan ook dat jullie best wel eens een keer wat meer na mogen denken, of wat meer respect mogen tonen. Omdat jullie volgens mij het hele doel van dit forum niet snappen.

Ik bedoel, laat mensen lekker hun gang gaan met fantaseren/ervaren/denken. Ik kan ook best een rpg meeting oplopen en iedereen snoeihard gaan uitlachen. Makkelijk genoeg. Als ideeën je hier niet bevallen is het daarom volwassener om er niet op in te gaan, dan het kinderlijk weg te wuiven.
Ik vind juist dat het niveau vele malen hoger word, doordat er eindelijk van twee kanten gediscussieerd word.
Je blijft het continue gooien op onderwerpen die wat ver van iemands bed afstaan. Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. In tegenstelling tot velen hier heb ik , en een paar anderen, iets anders nodig om ergens van overtuigd te raken. Dat is motivatie en goede argumenten (of bewijs).
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:23:52 #151
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70642249
Standaard fok topic

Zo meteen gaat het over Wilders, mocro's en groepsverkrachtingen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:42:30 #152
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70642687
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:07 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Omdat hij uit zijn nek lult! Het is al zo vaak bewezen dat acupunctuur niet werkt. Bewezen door nauwgezette, gecontrolleerde en geverifieerde dubbelblinde experimenten.

Als een mutatie optreedt kan dat meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld een metagene stof, hoog-energetische straling of gewoon iets dat random foutgaat bij DNAreplicatie. Om dan jaren later de precieze reden van mutatie vast te stellen is extreem moeilijk, zo niet onmogelijk. Maar dat betekent niet dat de oorzaak van de kanker niet bekend is: de mutatie.

En denk nou niet dat je meer recht van spreken hebt omdat iemand die dichtbij je staat kanker heeft. Dat heb ik namelijk ook, maar gelukkig is het genezen. Door de medische wetenschap. En als mensen zoals jij, die niet afgaan op feiten maar op wat ze willen geloven, onze maatschappij zouden runnen, dan had ik nu hoogstwaarschijnlijk een graf kunnen gaan bezoeken.

Ik wens je vriend overigens het beste toe.
pi_70643325
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Omdat hij uit zijn nek lult! Het is al zo vaak bewezen dat acupunctuur niet werkt. Bewezen door nauwgezette, gecontrolleerde en geverifieerde dubbelblinde experimenten.
Acupunctuur is een officieel bewezen geneeskunde, foei. Je moet niks gaan verzinnen om je gelijk aan te tonen.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:08:35 #154
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70643420
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:05 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Acupunctuur is een officieel bewezen geneeskunde, foei. Je moet niks gaan verzinnen om je gelijk aan te tonen.
accupunctuur is een niet bewezen pseudo wetenschap, echt waar.
net zoals:
magnetherapie, reflexologie e.d.
quote:
Alternatieve geneeswijzen
Over de werkzaamheid van alternatieve geneeswijzen zijn vaak alleen subjectieve ervaringsgegevens bekend. Beweringen, dat de werkzaamheid van een middel of handeling daarmee is bewezen, zijn pseudowetenschappelijk. Ook het toepassen van onbewezen medische behandelingen valt daaronder en noemt men, vooral bij een onwettig uitoefenen van de geneeskunst, kwakzalverij. De populairste alternatieve geneeswijze is homeopathie, met een jaarlijks verbruik van 5,8% (2004, België). Voor een deel van de homeopathie geldt dat onderzoek volgens de wetenschappelijke methode zelfs nauwelijks mogelijk is omdat per definitie bij elke behandeling het individu het uitgangspunt is. Voor de klinische of de complexe homeopathie daarentegen wordt een bepaald middel of een standaardformule gebruikt voor een bepaalde klacht of ziekte. De werkzaamheid van deze behandelmethode is wel degelijk te testen met dubbelblinde proeven. De resultaten zijn echter niet overtuigend. De Britse National Health Service heeft de beslissing genomen een einde te stellen aan alle financiering van alternatieve geneeskunde, zoals homeopathie. Het National Center for Complementary and Alternative Medicine (NCCAM) kreeg de afgelopen tien jaar bedrag van 1 miljard dollar ter beschikking gesteld om de werking van bijvoorbeeld homeopathie aan te tonen. Ondanks de enorme financiële middelen voor longitudinaal onderzoek slaagde het NCCAM daar niet in. (BMJ 2007;335:776)
Andere voorbeelden: reflexologie, handoplegging, gebedsgenezing, acupunctuur, chiropraxie, urinetherapie en signatuurleer.
onder het kopje : Pseudo wetenschappen

lees meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudowetenschap

[ Bericht 33% gewijzigd door Michielos op 04-07-2009 16:14:26 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2009 @ 16:09:15 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70643432
quote:

[..]

Ga dood.
dorpsidioot.
pi_70643589
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

accupunctuur is een niet bewezen pseudo wetenschap, echt waar.
net zoals:
magnetherapie, reflexologie e.d.
[..]

onder het kopje : Pseudo wetenschappen
Het verschil, is dat er met normale zorg geld te verdienen valt, veel geld.

Mjah daar stop ik ook.

Acupunctuur is geen kwakzalverij.
pi_70644070
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het verschil, is dat er met normale zorg geld te verdienen valt, veel geld.

Mjah daar stop ik ook.

Acupunctuur is geen kwakzalverij.
Please do Gewoon, computertje uitzetten en naar buiten gaan, kijken hoe het echte leven eruitziet!
pi_70645162
Mjah, ben al de hele week continu buiten bezig, was even een dag aan het uitrusten achter de pc.

Overigens ook belangrijk, de reden dat ik acupunctuur zo goed vind, heeft met mijn vader te maken, hij heeft een paar jaar terug een dubbele hernia in zijn nek gehad, waarna hij eigenlijk een erg lange tijd gestrekt zou moeten na een flinke operatie. De acupuncturist heeft hem in 3 behandelingen, voor een euro of 50 van zijn dubbele hernia afgeholpen. Ik denk dat dit in de reguliere zorg een gigantisch verhaal was geworden.

Zelf heb ik ook wat ervaring gehad mbt stress, zodoende ben ik dus goed bekend met de kwalitatief hoogstaande diagnose, en de werking van de naalden. Vind het daarom erg jammer dat dit niet een wat grotere naam heeft in de westerse wereld. De reguliere zorg zou best wel wat concurrentie mogen gebruiken!
pi_70645941
Mediaconsument, ging jij niet naar het strand?

Ik voelde veel positieve energie in mijn broek op het zwembad, misschien kon jij dat ook ervaren op het strand!
pi_70646336
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:35 schreef Diabox het volgende:
Mediaconsument, ging jij niet naar het strand?

Ik voelde veel positieve energie in mijn broek op het zwembad, misschien kon jij dat ook ervaren op het strand!
Nee, soms wat zand in de ogen strooien, werkt goed.

Ben in tussentijd overigens wel bij de winkel geweest voor wat eten, heb een uur aan een stuk getrained met gewichten en pushups etc en heb een idee bedacht om vanavond een paar uur te gaan fietsen.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:18:19 #161
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70663128
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:05 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij verwart realiteit met wat je graag wilt. Maar om dit niet een zinloze welles-nietes discussie te laten worden, is het tijd voor bewijs:
Hier een uitgebreide studie naar acupunctuur, die laat zien dat meerdere soorten acupunctuur niet beter werken dan een placebo:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19433697?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
Als je toegang wilt hebben tot het hele artikel moet je waarschijnlijk even je lokale universiteitsbibliotheek binnenlopen.

Een goede discussie in begrijpbaarder engels staat hier:
http://www.sciencebasedmedicine.org/?p=492
Eerste alinea:
quote:
A new study which randomized 638 adults to either standard acupuncture, individualized acupuncture, placebo acupuncture using tooth picks that did not penetrate the skin, and standard therapy found exactly what previous evidence has also suggested - it does not seem to matter where you stick the needles or even if you stick the needles through the skin. The only reasonable scientific conclusion to draw from this is that acupuncture does not work.
Als je nog steeds niet gelooft dat acupunctuur niet werkt, wil ik graag dat je dat aantoont met goede studies, of dat je deze studie met argumenten weerlegt.
pi_70665042
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:50 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Nee, soms wat zand in de ogen strooien, werkt goed.

Ben in tussentijd overigens wel bij de winkel geweest voor wat eten, heb een uur aan een stuk getrained met gewichten en pushups etc en heb een idee bedacht om vanavond een paar uur te gaan fietsen.
Doe jij krachttraining en cardio gedurende dezelfde periode?

Btw, over acupunctuur;
quote:
Acupunctuur is geen erkend medische beroep en behoort tot de alternatieve geneeswijzen. Het wordt doorgaans door niet-artsen uitgeoefend.
pi_70666420
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Jij verwart realiteit met wat je graag wilt. Maar om dit niet een zinloze welles-nietes discussie te laten worden, is het tijd voor bewijs:
Hier een uitgebreide studie naar acupunctuur, die laat zien dat meerdere soorten acupunctuur niet beter werken dan een placebo:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19433697?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
Als je toegang wilt hebben tot het hele artikel moet je waarschijnlijk even je lokale universiteitsbibliotheek binnenlopen.

Een goede discussie in begrijpbaarder engels staat hier:
http://www.sciencebasedmedicine.org/?p=492
Eerste alinea:
[..]

Als je nog steeds niet gelooft dat acupunctuur niet werkt, wil ik graag dat je dat aantoont met goede studies, of dat je deze studie met argumenten weerlegt.
Dus die dubbele hernia van mijn vader was een grap? Hij had de keus om een zeer lange tijd het ziekenhuis in te gaan met een aantal flinke operaties, of acupunctuur. Hij koos acupunctuur, en warempel? Binnen 3 behandelingen was de dubbele hernia verdwenen?

Daarbij zegt logica dat acupunctuur bewezen is, en wil de zorg liever niet teveel met acupunctuur doen, omdat het niet genoeg geld oplevert! Wat ze dan wel doen, is acupuncturisten naar oorlogsgebieden sturen, om daar bij te staan tijdens operaties en andere medische verhalen. Zonder deze acupuncturisten denk ik dat de mensen daar een zeer groot probleem hebben.

Bijvoorbeeld wat ik persoonlijk gezien heb, is een narcose dmv 2 van die pinnetjes. Hij hoefde die 2 pinnetjes alleen maar rond te draaien, en de patient was buiten bewustzijn, totdat hij met dat draaien stopte, dan kwam de patient bij.

Uiteindelijk dus geen chemische rotzooi het lichaam in, maar netjes geholpen.

Overigens is de diagnose van acupunctuur wat op mij goede indruk wekt, een stroomdiagram van je lichaam, waardoor je niet meer hoeft te communiceren met de patient. Daar gaat de diagnose namelijk altijd fout bij normale artsen.

Ik heb daarom ook geen enkele zin om met studies te werken om bekrompen klotemeningen als die van jou te moeten weerleggen. Het is voor mij bewezen, daar hoef ik echt geen fucking onderzoek of studie voor te hebben.

En wederom, net zoals ik al eerder tegen michielos zei, als je zoveel van me houdt dat je me voor dingen wilt behoeden, roep ik keihard, NEE HOMO, ga terug naar je eigen soort. Houd me iig in me waarde, en probeer niet als een klein kind met dingen die anderen gezegd hebben de patser uit te hangen.

@diabox: ben pas net begonnen met dat soort dingen, ben al blij zat dat ik buiten het fietsen een manier heb gevonden om thuis ook actief bezig te kunnen zijn. Er zal straks echt wel wat meer lijn in komen, het is nu een beetje bewegen en mijn lichaam langzaam in vorm laten komen.

Even wat quotes van mijn grote vriend socrates:

- Onwetendheid is de bron van alle kwaad.

- Ware kennis bestaat erin te weten dat men niets weet.

- Ik kan niemand iets leren, ik kan iemand alleen laten nadenken.

- Denk voor uzelf als u zichzelf wilt vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 05-07-2009 14:29:24 ]
pi_70667318
Wat voor een hernia was het dan? Eentje waarvan het uitpuilende weefsel of orgaan vanzelf weer op zijn goede plek gaat zitten door het prikken van naaldjes?
pi_70667464
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:46 schreef intraxz het volgende:
Wat voor een hernia was het dan? Eentje waarvan het uitpuilende weefsel of orgaan vanzelf weer op zijn goede plek gaat zitten door het prikken van naaldjes?
Schijnbaar wel, weet de details er niet van. Hij was iig eerst naar de huisarts geweest, maar schrok toen hij hoorde wat hem te wachten stond. Hij was daarom maar al te blij dat het makkelijker opgelost kon worden.

Overigens is het ook bekend dat zaken als hooikoorts met acupunctuur zeer goed behandeld kunnen worden.

Mjah, je moet natuurlijk wel altijd een goede acupuncturist ontmoeten, net zoals het belang van een goede huisarts.
pi_70667536
Dat is dan mooi. Mijn moeder heeft ook een zware hernia dat medisch niet opgelost kan worden. Geef me dat adres van die man/vrouw die je pa genezen heeft en misschien kan ze er weer tegenaan. Dit kan ook in pm.

Verder heeft mijn pa een robotknie dat wellicht ook zo genezen kan worden. Dit is precies wat ik zocht.
pi_70667831
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:54 schreef Flammie het volgende:
Dat is dan mooi. Mijn moeder heeft ook een zware hernia dat medisch niet opgelost kan worden. Geef me dat adres van die man/vrouw die je pa genezen heeft en misschien kan ze er weer tegenaan. Dit kan ook in pm.

Verder heeft mijn pa een robotknie dat wellicht ook zo genezen kan worden. Dit is precies wat ik zocht.
Acupuncturisten kunnen vaak de zaken oplossen waar de reguliere zorg een "je leert er maar mee leven" voor geeft.

Dit fenomeen hoor ik steeds vaker, en is ook precies de reden waarom mijn vertrouwen in die reguliere zorg zo aan het afsterven is.
pi_70668766
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus die dubbele hernia van mijn vader was een grap? Hij had de keus om een zeer lange tijd het ziekenhuis in te gaan met een aantal flinke operaties, of acupunctuur. Hij koos acupunctuur, en warempel? Binnen 3 behandelingen was de dubbele hernia verdwenen?

Daarbij zegt logica dat acupunctuur bewezen is, en wil de zorg liever niet teveel met acupunctuur doen, omdat het niet genoeg geld oplevert! Wat ze dan wel doen, is acupuncturisten naar oorlogsgebieden sturen, om daar bij te staan tijdens operaties en andere medische verhalen. Zonder deze acupuncturisten denk ik dat de mensen daar een zeer groot probleem hebben.

Bijvoorbeeld wat ik persoonlijk gezien heb, is een narcose dmv 2 van die pinnetjes. Hij hoefde die 2 pinnetjes alleen maar rond te draaien, en de patient was buiten bewustzijn, totdat hij met dat draaien stopte, dan kwam de patient bij.

Uiteindelijk dus geen chemische rotzooi het lichaam in, maar netjes geholpen.

Overigens is de diagnose van acupunctuur wat op mij goede indruk wekt, een stroomdiagram van je lichaam, waardoor je niet meer hoeft te communiceren met de patient. Daar gaat de diagnose namelijk altijd fout bij normale artsen.

Ik heb daarom ook geen enkele zin om met studies te werken om bekrompen klotemeningen als die van jou te moeten weerleggen. Het is voor mij bewezen, daar hoef ik echt geen fucking onderzoek of studie voor te hebben.

En wederom, net zoals ik al eerder tegen michielos zei, als je zoveel van me houdt dat je me voor dingen wilt behoeden, roep ik keihard, NEE HOMO, ga terug naar je eigen soort. Houd me iig in me waarde, en probeer niet als een klein kind met dingen die anderen gezegd hebben de patser uit te hangen.

@diabox: ben pas net begonnen met dat soort dingen, ben al blij zat dat ik buiten het fietsen een manier heb gevonden om thuis ook actief bezig te kunnen zijn. Er zal straks echt wel wat meer lijn in komen, het is nu een beetje bewegen en mijn lichaam langzaam in vorm laten komen.

Even wat quotes van mijn grote vriend socrates:

- Onwetendheid is de bron van alle kwaad.

- Ware kennis bestaat erin te weten dat men niets weet.

- Ik kan niemand iets leren, ik kan iemand alleen laten nadenken.

- Denk voor uzelf als u zichzelf wilt vinden.

Ja leuk, maar bij deze heb je dus aangetoond geen bronnen te kunnen overhandigen die de eerder genoemde bronnen kunnen weerleggen.
pi_70668844
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:05 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Acupuncturisten kunnen vaak de zaken oplossen waar de reguliere zorg een "je leert er maar mee leven" voor geeft.

Dit fenomeen hoor ik steeds vaker, en is ook precies de reden waarom mijn vertrouwen in die reguliere zorg zo aan het afsterven is.
Prima, wees dan maar een bikkel en ga bij de accupuncturist lopen als je kanker hebt
Of ga je dan wel chemo`s doen?
pi_70668993
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja leuk, maar bij deze heb je dus aangetoond geen bronnen te kunnen overhandigen die de eerder genoemde bronnen kunnen weerleggen.
Trek jij jezelf weleens af op bronnen en nutteloze kloteopmerkingen?

Wtf hebben die 2 laatste posts van je aan dit topic toe te voegen? Leg uit of ga ergens anders zielig lopen doen!
pi_70669734
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:47 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Trek jij jezelf weleens af op bronnen en nutteloze kloteopmerkingen?

Wtf hebben die 2 laatste posts van je aan dit topic toe te voegen? Leg uit of ga ergens anders zielig lopen doen!
Wat ik probeer aan te tonen is het feit dat je behoorlijk hypocriet bezig bent door de bestaande geneeskunde af te kraken en niet-bewezen geneeskundige praktijken omhoog te hemelen. Daarom ook de realistische vraag van mijn kant; wat doe JIJ als je kanker krijgt?

En die laatste opmerking zal ik maar negeren, ik hoef aan jou al helemaal niks uit te leggen, aangezien je dat zelf in dit topic vaak zat verzaakt

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2009 16:09:55 ]
pi_70670162
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat ik probeer aan te tonen is het feit dat je behoorlijk hypocriet bezig bent door de bestaande geneeskunde af te kraken en niet-bewezen geneeskundige praktijken omhoog te hemelen. Daarom ook de realistische vraag van mijn kant; wat doe JIJ als je kanker krijgt?

En die laatste opmerking zal ik maar negeren, ik hoef aan jou al helemaal niks uit te leggen, aangezien je dat zelf in dit topic vaak zat verzaakt
Jij trekt conclusies die je helemaal niet hoeft te trekken, en je stelt loze vragen.

Ik vertel alleen dat ik door een aantal persoonlijke ervaringen het vertrouwen in de reguliere zorg aan het verliezen ben, en dat aan de andere kant door ervaringen het vertrouwen in acupunctuur aan het stijgen is.

Als ik mijn been breek, of op een andere manier een ongeluk heb met fysieke schade, dan zal ik heus wel naar de reguliere zorg toegaan, omdat een acupuncturist nu eenmaal geen fysieke schade kan repareren.

Over kanker ga ik dan ook niet praten. Je begint hierover nadat ik flammie informatie geef over acupunctuur en zeg dat de reguliere zorg in mijn omgeving al vaak aan mensen heeft verteld dat ze maar met hun kwaal moeten leven (met kanker moeten leven kan niet, dan ga je dood), en dat die kwaal door een andere tak van geneeskunde wel opgelost is.

Je vraag wat ik doe als ik kanker krijg, slaat daarom als een lul op een drumstel. Wat ik dan doe, dat zie ik dan wel. Ik zal iig mijn best doen om gezond te leven en de kans op kanker proberen te verminderen. Voor de rest kan ik echt niet in de toekomst kijken, misschien is er over een tijdje wel een veel beter geneesmiddel dan chemo voor kanker. Misschien ga ik wel liever dood dan een chemo te ervaren, ik weet het niet. Dat is overigens ook mijn eigen keuze.

Snap je het nu of kom je dadelijk weer met zo'n loze haha ik weet het beter opmerking, terwijl je nieteens goed begrijpt wat ik schrijf?
  zondag 5 juli 2009 @ 16:57:26 #173
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_70671447
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:20 schreef mediaconsument het volgende:
Als ik mijn been breek, of op een andere manier een ongeluk heb met fysieke schade, dan zal ik heus wel naar de reguliere zorg toegaan, omdat een acupuncturist nu eenmaal geen fysieke schade kan repareren.
Want een uitpuilende tussenwervelschijf is niet fysiek?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zondag 5 juli 2009 @ 23:45:20 #174
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70686471
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:57 schreef Rasing het volgende:

[..]

Want een uitpuilende tussenwervelschijf is niet fysiek?
Mediaconsument kan prima zelf bedenken wat hij fysiek noemt en wat niet
pi_70688086
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik wil je gerust 'n stoomcursus effectief krachttrainen geven hoor. Kan via PM als je wilt.
pi_70719015
Ik denk dat de alternatieve geneeswijzen vaak werken omdat een hoop klachten stiekem gewoon ontstaan door stress, die in grote overvoed aanwezig is in deze debiele maatschappij
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:38:30 #177
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70761871
quote:

- Evenals de plantjes

De mayakalender heeft er ook `last` van

Mei 2009 markeert begin 'wedergeboorte' mensheid Maya-kalender
Het symbool van 'Hunab-Ku', de 'ultieme intelligentie' in het centrum van het heelal, wiens 'energiën' het collectieve bewustzijn van de mensheid de komende jaren zou moeten gaan veranderen.

Deze maand mei, om precies te zijn vandaag de 11e*, markeert volgens uitleggers van de Maya-kalender een uiterst belangrijk kosmisch moment, namelijk dat van het begin van de 'wedergeboorte' van de mensheid. We bevinden ons vandaag precies op het middelpunt van de 'zesde dag van de Galactische onderwereld', en zouden volgens deze filosofie vanaf nu in toenemde mate te maken krijgen met energiën, die het bewustzijn van de mens in een kompleet andere richting zullen gaan duwen.
pi_70762231
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:58 schreef Pr0-n00b het volgende:
Ik denk dat de alternatieve geneeswijzen vaak werken omdat een hoop klachten stiekem gewoon ontstaan door stress, die in grote overvoed aanwezig is in deze debiele maatschappij
Dat is een zeer juiste opmerking.
pi_70763939
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

De andere plant negeer je, of zeg m dat je m lelijk vind, dat je graag zou willen dat hij dood ging.. Post over een maand eens je ervaringen
Meelijden met lief plantje
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:11:34 #180
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70778186
quote:
Zeg, heb je ook eens een einddatum ?
Er wordt altijd gesmeten met data waarop het menselijk bewustzijn zou beginnen te veranderen, maar ik wil wel eens weten wanneer ik de vraag kan stellen of we al klaar zijn.

Ik durf namelijk te wedden dat als ik over 4 jaar vraag of het al af is, ik te horen krijg dat we beginnen te veranderen.
En over 8 jaar ook, en ga zo maar door.

Hebben we een deadline of is die bewustzijnsverandering aan het slacken en is die over 6 miljard jaar nog steeds maar 'net begonnen' ?
zzz
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:22:11 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70778686
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:11 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Zeg, heb je ook eens een einddatum ?
Er wordt altijd gesmeten met data waarop het menselijk bewustzijn zou beginnen te veranderen, maar ik wil wel eens weten wanneer ik de vraag kan stellen of we al klaar zijn.

Ik durf namelijk te wedden dat als ik over 4 jaar vraag of het al af is, ik te horen krijg dat we beginnen te veranderen.
En over 8 jaar ook, en ga zo maar door.

Hebben we een deadline of is die bewustzijnsverandering aan het slacken en is die over 6 miljard jaar nog steeds maar 'net begonnen' ?
Lees er eens een boek over zodat je inhoudelijk mee kan praten

Transformatie van het mensenlijk bewustzijn is nu aan de gang, 21 dec 2012 klaar.. voor de meeste van ons iig.
The truth was in here.
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:26:03 #182
31101 _Led_
pi_70778858
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lees er eens een boek over zodat je inhoudelijk mee kan praten

Transformatie van het mensenlijk bewustzijn is nu aan de gang, 21 dec 2012 klaar.. voor de meeste van ons iig.
Okee, dat wou ik even zwart op wit hebben.
Dus als ik dan vraag of het klaar is, dan is de transformatie klaar.
Mag ik al vragen wat het netto resultaat van die 'transformatie' dan is ?
Als 22 december gewoon voelt als elke andere dag, kunnen we er dan vanuit gaan dat er gewoon een heleboel onzin verkondigd is ?
zzz
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:39:54 #183
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70779428
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:46 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat is een zeer juiste opmerking.
Dus kun je het vergelijken met een placebo
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:06:34 #184
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70780482
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:26 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Okee, dat wou ik even zwart op wit hebben.
Dus als ik dan vraag of het klaar is, dan is de transformatie klaar.
Mag ik al vragen wat het netto resultaat van die 'transformatie' dan is ?
Als 22 december gewoon voelt als elke andere dag, kunnen we er dan vanuit gaan dat er gewoon een heleboel onzin verkondigd is ?
Nee, dan hebben hun een hoger bewustzijn ontwikkeld, en wij zijn helaas achtergebleven.
Wedje maken?
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:28:10 #185
31101 _Led_
pi_70781310
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:06 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee, dan hebben hun een hoger bewustzijn ontwikkeld, en wij zijn helaas achtergebleven.
Wedje maken?
Dan nog wil ik graag weten waar dat hoger bewustzijn van hun zich dan in uit.
Ik bedoel, het zou toch ergens in merkbaar moeten zijn, niet ?
Zouden er dan misschien een hoop aanmeldingen komen in het test-topic ?
zzz
pi_70782602
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:39 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Dus kun je het vergelijken met een placebo
Dus jij zegt dat stress alleen maar tussen de oren zit? Mijns inziens gaat stress verder dan dat.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:08:14 #187
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70782739
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:05 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat stress alleen maar tussen de oren zit? Mijns inziens gaat stress verder dan dat.
Stress zit geheel tussen de oren, in de hersenen. En als je een 'middel' krijgt wat helpt tegen je klachten, kan alleen al het idee dat het jou van je klachten af gaat hlpen. Een ontspannend effect op je hebben.

Weet je wel wat een placebo is? En waarom het werkt?
pi_70783677
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:08 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Stress zit geheel tussen de oren, in de hersenen. En als je een 'middel' krijgt wat helpt tegen je klachten, kan alleen al het idee dat het jou van je klachten af gaat hlpen. Een ontspannend effect op je hebben.

Weet je wel wat een placebo is? En waarom het werkt?
Placebo is duidelijk ja, echter ik vind het een flinke aanname om te zeggen dat stress geheel tussen de oren zit mijn vriend. Stress zorgt voor concentratieverlies, wat ervoor kan zorgen dat het onderhoud aan je lichaam minder word. (lees eten, tandepoetsen, wassen, bewegen, slapen) Dit resulteert uiteindelijk in energieverlies, moeite met emoties en schade aan het lichaam, tot de oorzaak van de stress begrepen en aangepakt wordt.

Stress is onze allergrootste vijand, en we doen net alsof het onze grootste vriend is.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:39:04 #189
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70783956
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Placebo is duidelijk ja, echter ik vind het een flinke aanname om te zeggen dat stress geheel tussen de oren zit mijn vriend. Stress zorgt voor concentratieverlies, wat ervoor kan zorgen dat het onderhoud aan je lichaam minder word. (lees eten, tandepoetsen, wassen, bewegen, slapen) Dit resulteert uiteindelijk in energieverlies, moeite met emoties en schade aan het lichaam, tot de oorzaak van de stress begrepen en aangepakt wordt.

Stress is onze allergrootste vijand, en we doen net alsof het onze grootste vriend is.
Ik zal mezelf even quoten:
quote:
Stress zit geheel tussen de oren, in de hersenen.
Vervolgens ga je dit tijdens je post beamen en insinueer je dat het jouw inzicht is. En kom je met een opsomming van gevolgen. Totaal irrelevant mijns inziens? We hadden het namelijk over het mogelijke placebo effect.
pi_70784048
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:39 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik zal mezelf even quoten:
[..]

Vervolgens ga je dit tijdens je post beamen en insinueer je dat het jouw inzicht is. En kom je met een opsomming van gevolgen. Totaal irrelevant mijns inziens? We hadden het namelijk over het mogelijke placebo effect.
Dus jij wil zeggen dat stress op de darmen niet bestaat? Of stress op de lever?

Drink maar eens 40 pils in een paar uur weg, ga dan nog eens kijken wat je lever voor stress doormaakt!
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:44:48 #191
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70784153
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:41 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat stress op de darmen niet bestaat? Of stress op de lever?

Drink maar eens 40 pils in een paar uur weg, ga dan nog eens kijken wat je lever voor stress doormaakt!
*zucht* Het ging over mentale stress, althans dat insinueerde jij en daar ging ik dus op in. Nu ben jij de definitie van stress aan het oprekken naar belasting. Prima, er staat ook stress op een brug, die staat namelijk altijd onder spanning !
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:54:08 #192
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70784465
Ik doe eens gek, ik quote je gewoon nog een keer!
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Placebo is duidelijk ja, echter ik vind het een flinke aanname om te zeggen dat stress geheel tussen de oren zit mijn vriend. Stress zorgt voor concentratieverlies, wat ervoor kan zorgen dat het onderhoud aan je lichaam minder word.
Hieruit maak ik op dat het om een mentaal iets gaat. Als jij onder concentratieverlies iets anders verstaat hoor ik het graag.
quote:
(lees eten, tandepoetsen, wassen, bewegen, slapen) Dit resulteert uiteindelijk in energieverlies, moeite met emoties en schade aan het lichaam,
Allerlei gevolgen van het mentale probleem.
quote:
tot de oorzaak van de stress begrepen en aangepakt wordt.
Wat bedoel je met begrepen? We begrijpen inmiddels prima wat oorzaken van stress zijn. Alleen zien de individuen zelf vaak de destructieve gevolgen niet, tot het telaat is.
quote:
Daar zit een kern van waarheid in, maar die woorden heb ik al vaker gehoord. Van andere mensen
pi_70784543
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:44 schreef Dartanion het volgende:

[..]

*zucht* Het ging over mentale stress, althans dat insinueerde jij en daar ging ik dus op in. Nu ben jij de definitie van stress aan het oprekken naar belasting. Prima, er staat ook stress op een brug, die staat namelijk altijd onder spanning !
Mentale stress = fysieke stress, dat is mijn punt. Van wat normale werkdruk zal je lever echt niet moeilijk gaan doen, echter als die jaren aan een stuk doorgaat, kan dit zoveel stress opleveren dat de lever houdoe zegt.

Hoe komt het dat er bijvoorbeeld een hoge werkdruk op je lever staat? Dit is begonnen bij mentaal onbegrip, oftewel een verkeerd vertaalde behoefte meestal. Dit ontstaat door concentratieverlies, die wordt opgewekt door mentale stress. Je gevoel is dan ook een moeilijk te begrijpen iets.

Stress zit er altijd ongevaarlijk uit op het eerste oog, echter zonder dat er iets aan de oorzaak gedaan wordt, zal het altijd uitgroeien tot het grootste gevaar van je lichaam. Ik durf zelfs te zeggen dat kanker de ultieme uitkomst is van stress, oftewel een gebrek aan concentratie voor onderhoud aan het lichaam.

[ Bericht 6% gewijzigd door mediaconsument op 08-07-2009 17:09:32 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:09:33 #194
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70785007
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:56 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Mentale stress = fysieke stress, dat is mijn punt. Van wat normale werkdruk zal je lever echt niet moeilijk gaan doen, echter als die jaren aan een stuk doorgaat, kan dit zoveel stress opleveren dat de lever houdoe zegt.
Leuke bewering, in welk onderzoek is naarvoren gekomen dat metname de lever zwaar te lijden heeft onder mentale stress?
quote:
Hoe komt het dat er bijvoorbeeld een hoge werkdruk op je lever staat? Dit is begonnen bij mentaal onbegrip, oftewel een verkeerd vertaalde behoefte meestal. Dit ontstaat door concentratieverlies, die wordt opgewekt door mentale stress. Je gevoel is dan ook een moeilijk te begrijpen iets.
Aannames, speculatie en een gebrek aan kennis zijn grondleggers van het stukje tekst hier vlakboven.
quote:
Stress zit er altijd ongevaarlijk uit op het eerste oog, echter zonder dat er iets aan de oorzaak gedaan wordt, zal het altijd uitgroeien tot het grootste gevaar van je lichaam. Ik durf zelfs te zeggen dat kanker de ultieme uitkomst is van stress, oftewel een gebrek aan onderhoud aan het lichaam.
Oke, in een ander topic stelde jij dat we de oorzaak van kanker nog altijd niet weten!
pi_70785226
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:09 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Leuke bewering, in welk onderzoek is naarvoren gekomen dat metname de lever zwaar te lijden heeft onder mentale stress?
Persoonlijk onderzoek. Een vader die 2 levertransplantaties heeft gehad, kan je hier veel over vertellen.
quote:
Aannames, speculatie en een gebrek aan kennis zijn grondleggers van het stukje tekst hier vlakboven.
Het is een zeer fijne logica, denk er maar eens over na. Misschien kan het wat problemen in jouw leven verklaren.
quote:
Oke, in een ander topic stelde jij dat we de oorzaak van kanker nog altijd niet weten!
Klopt, excuses dat ik het zo als conclusie over deed komen, ik bedoelde dat het een zeer waarschijnlijke oorzaak is.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:18:22 #196
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70785391
Dus alle levertransplantaties zijn het gevolg van stress? Ik neem even aan dat je vader zijn stress wegdronk, aangezien jij alcohol al eerder aanhaalde. Niet alle mensen onder stress verdrinken hun stress.

Ik heb geen probleem in mijn leven Maar bedankt voor de tip!

En je excuses zijn aanvaard.
pi_70786936
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:18 schreef Dartanion het volgende:
Dus alle levertransplantaties zijn het gevolg van stress? Ik neem even aan dat je vader zijn stress wegdronk, aangezien jij alcohol al eerder aanhaalde. Niet alle mensen onder stress verdrinken hun stress.

Ik heb geen probleem in mijn leven Maar bedankt voor de tip!

En je excuses zijn aanvaard.
Mijn vader dronk niet, dat was de vraag die me tijdenlang bezighield. Tot ik wat leerde over hoe vetten je lever ook onder druk kunnen zetten. Wist je dat je door margarine jezelf kunt vergiftigen bijvoorbeeld? Het duurt even, maar door de samenstelling kan het je lever zo veel werk opleveren dat het andere zaken niet meer aan kan. De dokter geeft nogsteeds nerofen de schuld, oftewel pijnstillers. Echter ons pap nam die ook niet vaak, alleen als een koppijn/tandpijn niet te houden was, en een gezonde lever kan mijns inziens echt wel wat klappen hebben.

Om deze reden durf ik te stellen dat waarschijnlijk het grootste deel van de levertransplantaties worden veroorzaakt door een gebrek aan concentratie om te begrijpen hoe belangrijk je voeding is. Wat hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt word door stress.

Kijk als je het niet zo druk had, had je meer tijd om dingen te leren toch? Daarom is het zo jammer dat mensen zich maar moeilijk bewust worden van hoe belangrijk de gezondheid wel niet is.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:23:55 #198
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70787255
Je gaat nu wel heel erg off-topic. Je haalt een vervette lever aan stelt dat dit door margerine wordt veroorzaakt, welke van de onverzadigdevetten is de boosdoener? (Alles waarvan je teveel neemt is slecht voor je, maar daarvan moet je het product niet de schuld geven maar jezelf)

Ik snap niet precies waar je heen wil gaan?
pi_70787348
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:23 schreef Dartanion het volgende:
Je gaat nu wel heel erg off-topic. Je haalt een vervette lever aan stelt dat dit door margerine wordt veroorzaakt, welke van de onverzadigdevetten is de boosdoener? (Alles waarvan je teveel neemt is slecht voor je, maar daarvan moet je het product niet de schuld geven maar jezelf)

Ik snap niet precies waar je heen wil gaan?
Als ons pap wat minder stress had gehad in zijn leven, had hij misschien eens tijd gehad om goed na te denken over zijn dieet, en zodoende dit kunnen voorkomen. Dus je hebt wel gelijk als je zegt dat het aan jezelf ligt, echter heb je weinig te vertellen over de hoeveelheid stress die je moet verwerken.

Je hebt geluk overigens, dit is echt de laatste.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:35:30 #200
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70787601
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als ons pap wat minder stress had gehad in zijn leven, had hij misschien eens tijd gehad om goed na te denken over zijn dieet, en zodoende dit kunnen voorkomen. Dus je hebt wel gelijk als je zegt dat het aan jezelf ligt, echter heb je weinig te vertellen over de hoeveelheid stress die je moet verwerken.

Hieruit maak ik op dat we het eens zijn dat de grondlegger van stress mentaal is Ben blij dat we het toch nog eens zijn geworden!
pi_70788610
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ja maar dan is het niet de oorzaak, zo weet ik er nog wel een paar.

UITMAKEN VRIENDIN ZORGT VOOR HART- EN VAATZIEKTEN.
Een jongeman van 18 jaar heeft het zwaar te verduren gekregen toen zijn vriendin het 1 jaar geleden had uitgemaakt. Hij was er zo slecht aan toe dat hij zichzelf kapot begon te vreten en zo erover in zat dat hij niet de concentratie kon opbrengen om in te zien dat dit slecht was. Door al deze vreterijen heeft de jongeman dichtgeslibte aderen gekregen en is vervolgens hieraan overleden.
ANP

Oh wacht, zo makkelijk gaat dat niet
pi_70789008
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:09 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ja maar dan is het niet de oorzaak, zo weet ik er nog wel een paar.

UITMAKEN VRIENDIN ZORGT VOOR HART- EN VAATZIEKTEN.
Een jongeman van 18 jaar heeft het zwaar te verduren gekregen toen zijn vriendin het 1 jaar geleden had uitgemaakt. Hij was er zo slecht aan toe dat hij zichzelf kapot begon te vreten en zo erover in zat dat hij niet de concentratie kon opbrengen om in te zien dat dit slecht was. Door al deze vreterijen heeft de jongeman dichtgeslibte aderen gekregen en is vervolgens hieraan overleden.
ANP

Oh wacht, zo makkelijk gaat dat niet
Het is een mogelijkheid die voor mij erg waarschijnlijk lijkt.

Daarbij is het voor mij de enige positieve reden voor zijn probleem. 2 levertransplantaties is niet niks namelijk. Hij kan wel een enorme haat ontwikkelen tegen wat zijn levers kapot heeft gemaakt, hij kan hier ook van leren. Ik wil dat later echt niet meemaken, en ik merk aan mezelf dat ook ik moeite heb met stress, daarom dat ik ook mijn best doe om hier goede manieren voor te vinden.

Mijn eerste stap was het stoppen met alcohol, mijn 2de was het gezonde dieet en langzaam komt de energie terug om naar stap 3 te gaan, namelijk het creeëren van een sterk gezond lichaam met minder kans op ernstige kwalen zoals een leverfalen of darmproblemen, activiteit is daar namelijk ook erg belangrijk voor. Een gezond lichaam kan dan ook heel wat makkelijker stress aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 08-07-2009 19:44:28 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:22:11 #203
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70793257
Zullen we weer verder ontopic? Hogere energieen aanvoelen
The truth was in here.
pi_70794829
Haha, het is wel erg afgedaald inderdaad.

En ondanks dat de zon weg is en het weer nergens op slaat, still feeling it!
pi_70797451
Hoeveel joule voelen we?
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:09:54 #206
230727 sjoep
a new day!
pi_70797466
Ik heb zelf de indruk dat ik er nou juist last van heb.. veel gedoe, open wonden en stress.
Daar is natuurlijk wel wat aan te doen en dat gaat dus ook gebeuren.
Ik merk heel duidelijk dat ik nog even wat moest "opruimen" bij mezelf voor ik naar het volgende niveau kan.
En dat gaat in een grof tempo moet ik zeggen
Moet ook wel, want over twee weken word ik "omhoog getrild".
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:23:41 #207
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_70801166
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:09 schreef sjoep het volgende:
Ik heb zelf de indruk dat ik er nou juist last van heb.. veel gedoe, open wonden en stress.
Ik merk heel duidelijk dat ik nog even wat moest "opruimen" bij mezelf voor ik naar het volgende niveau kan.
Wat bedoel je daar precies mee?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:23:56 #208
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_70801169
omhoog trillen bedoel ik
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:07:35 #209
31101 _Led_
pi_70806154
quote:
Que ???
zzz
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:01:15 #210
230727 sjoep
a new day!
pi_70818629
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:07 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Que ???
Google maar naar dingen als trillingsfrequentie verhogen.
Als ik je een beetje juist in schat, ga ik er van uit dat je je in de trillingstheorie niet in kunt vinden, dus ik ga er geen hele uitleg aan wijden. Daar was dit topic volgens mij ook niet voor
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:06:11 #211
31101 _Led_
pi_70818867
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:01 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ik dacht dat het om "jouw trillingsfrequentie" ging, ik ben gewoon benieuwd wat het dan aan jou is dat er trilt.
(Moet ik het zien zoals bij Michael J. Fox met z'n parkinson ofzo ?)
zzz
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:25:50 #212
230727 sjoep
a new day!
pi_70819732
Voor TS is dit een handig stukje tekst denk ik.
Het is uit een boek over de maya kalender,
quote:
Aluna Joy Yaxk'in schrijft in haar boek "Maya Astrologie" dat iedere Zon (=zegel) in samenhang met zijn getal (=toon) een eigen Hertzfrequentie heeft.

Daarover schrijft zij:
"Ik heb gemerkt dat hoe lager de frequentie, des te meer gegrond of echt de persoon of dag is.

Als je geboren bent met de invloed van een hoge frequentie, bestaat de kans dat je gedeprimeerd raakt op de dagen met een lagere frequentie, of dat je wegdut.

Als je met de invloed van een lagere frequentie geboren bent, kun je op de hoogfrequente dagen het gevoel krijgen dat je overweldigd wordt, of je voelt je hyperactief."

donderdag 9 juli 2009 @ 18:01:13 #213
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70820920
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:01 schreef sjoep het volgende:

[..]

Als ik je een beetje juist in schat, ga ik er van uit dat je je in de trillingstheorie niet in kunt vinden, dus ik ga er geen hele uitleg aan wijden. Daar was dit topic volgens mij ook niet voor
Mwa, verhoogd trillingsniveau hoort wel bij hogere energie toch?
Anyways, zelfs ik ben benieuwd waarom je je klaar maakt voor volgende week! Reiki?
The truth was in here.
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:31:34 #214
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70821852
kriebels op je kruin is ook hogere energie aanvoelen maar wat zegt het eigenlijk ?
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:59:10 #215
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70822731
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:31 schreef Summers het volgende:
kriebels op je kruin is ook hogere energie aanvoelen maar wat zegt het eigenlijk ?
Heb ik het laatste jaar vaak... sinds ik eigenlijk automatisch schrijf. Geen idee, "wij zijn hier" misschien?
The truth was in here.
pi_70822746
Bij kriebels op je kruin zou ik me even op hoofdluis laten checken..
pi_70822967
quote:

What the fuck.....?
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:13:16 #218
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70823206
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Heb ik het laatste jaar vaak... sinds ik eigenlijk automatisch schrijf. Geen idee, "wij zijn hier" misschien?
ja zoiets zal wel
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:20:37 #219
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70823458
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef intraxz het volgende:
Bij kriebels op je kruin zou ik me even op hoofdluis laten checken..
we hebben het over een hogere energie kriebel/tinteling op je kruin .
mochten we last krijgen van huidkriebel dan zullen we dat zeker doen .
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:29:36 #220
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70823728
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:13 schreef Summers het volgende:

[..]

ja zoiets zal wel
Of heeft het te maken met connectie maken, afstemmen op hierboven. In het teken 2012 ofzo. Vind het wel frapant in ieder geval!
The truth was in here.
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:36:12 #221
230727 sjoep
a new day!
pi_70823945
Kriebel aan je kruin is volgens mij je kruinchakra die open gaat. Of je gids die hallo zegt

Oh, met `omhoog getrild` bedoel ik gewoon `in balans gebracht met de verhoogde trilling` hoor.
Je moet het allemaal niet spannender maken dan het is.

Wat eerder al gezegd werd, gevoelige mensen zijn zich erg bewust van die trillingsverschillen. Je kunt er dus ook last van hebben.
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:37:10 #222
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70823975
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:36 schreef sjoep het volgende:
Kriebel aan je kruin is volgens mij je kruinchakra die open gaat. Of je gids die hallo zegt
Dat idee heb ik dus ook.
The truth was in here.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:49:35 #223
31101 _Led_
pi_70839304
Of hoofdluis natuurlijk
zzz
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:03:36 #224
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70839711
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:49 schreef _Led_ het volgende:
Of hoofdluis natuurlijk
Kan ik wegstrepen, heb ik niet.
The truth was in here.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:06:21 #225
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70839789
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:29 schreef Bastard het volgende:

[..]

Of heeft het te maken met connectie maken, afstemmen op hierboven. In het teken 2012 ofzo. Vind het wel frapant in ieder geval!
Dat ook ja , veel mogelijkheden dus , toen ik me bijv had ingeschreven voor reiki1 duurde het nog 6 weken geloof ik voordat de cursus plaats zou vinden en toen had ik elke dag
kriebels en dat ervaarde ik wel als een soort afstemmen op hierboven voor de cursus zou beginnen .
Zo zie je maar dat het al begon te werken na de intentie .
pi_70882950
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef sjoep het volgende:
Voor TS is dit een handig stukje tekst denk ik.
Het is uit een boek over de maya kalender,
[..] Aluna Joy Yaxk'in schrijft in haar boek "Maya Astrologie" dat iedere Zon (=zegel) in samenhang met zijn getal (=toon) een eigen Hertzfrequentie heeft.

Daarover schrijft zij:
"Ik heb gemerkt dat hoe lager de frequentie, des te meer gegrond of echt de persoon of dag is.

Als je geboren bent met de invloed van een hoge frequentie, bestaat de kans dat je gedeprimeerd raakt op de dagen met een lagere frequentie, of dat je wegdut.

Als je met de invloed van een lagere frequentie geboren bent, kun je op de hoogfrequente dagen het gevoel krijgen dat je overweldigd wordt, of je voelt je hyperactief."

En zijn mensen geboren op een dag met een lagere frequentie dan ook 'beter' dan mensen geboren op een dag met een hoge frequentie , of gevoeliger of zo, of juist minder zweverig want goed gegrond?

Ik ben geboren op een galactische poortdag of zoiets, maakt dat nog uit? (is dat dan een hoge of juist lage energiefrequentie). (ben overigens geloof ik een red solar skywalker maar I'm not sure, t was iig een galactische poortdag).
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:30:48 #227
230727 sjoep
a new day!
pi_70889893
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:14 schreef bulbjes het volgende:
En zijn mensen geboren op een dag met een lagere frequentie dan ook 'beter' dan mensen geboren op een dag met een hoge frequentie , of gevoeliger of zo, of juist minder zweverig want goed gegrond?
Ik ben er zover niet in thuis, maar het lijkt me dat je daar helemaal geen waarde oordeel aan hoeft te hangen eigenlijk.
Je kan het toch gewoon voor kennis aannemen en het dan toepassen naar je eigen voordeel?
TS vraagt of er meer mensen deze ervaring hebben en het stukje tekst geeft een mogelijke verklaring
pi_70891258
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:30 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ik ben er zover niet in thuis, maar het lijkt me dat je daar helemaal geen waarde oordeel aan hoeft te hangen eigenlijk.
Je kan het toch gewoon voor kennis aannemen en het dan toepassen naar je eigen voordeel?
TS vraagt of er meer mensen deze ervaring hebben en het stukje tekst geeft een mogelijke verklaring
Ja ok, maar niet dat de mensen met een lagere trillingsfrequentie dan straks niet meegaan naar de hogere trillingsfrequentie of zo in 2012 (of daarvoor)
  zondag 12 juli 2009 @ 18:01:38 #229
230727 sjoep
a new day!
pi_70907761
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:24 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ja ok, maar niet dat de mensen met een lagere trillingsfrequentie dan straks niet meegaan naar de hogere trillingsfrequentie of zo in 2012 (of daarvoor)
Volgens mij heeft dat daar niet zo veel mee te maken. Dat heeft er naar mijn idee meer mee te maken of je daar zelf voor kiest of niet
Volgens mij is de theorie dat degenen die geregeerd worden door angst achterblijven en daar gewoon een heel goed bestaan zullen hebben. Degenen die voor het nieuwe kiezen gaan naar de 5e dimensie.
pi_70915192
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:01 schreef sjoep het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat daar niet zo veel mee te maken. Dat heeft er naar mijn idee meer mee te maken of je daar zelf voor kiest of niet
Volgens mij is de theorie dat degenen die geregeerd worden door angst achterblijven en daar gewoon een heel goed bestaan zullen hebben. Degenen die voor het nieuwe kiezen gaan naar de 5e dimensie.
Ik vind het alleen altijd een beetje flauw dat je soms van die verhalen hoort dat alleen spirituele mensen (paranormaal begaafde mensen enzo dus) dan meegaan naar die 5e dimensie.
Ik ben al mn hele leven geinteresseerd in spiritualiteit, de zin van het leven etc. maar ben absoluut a-spiritueel. En there seems nothing I can do about that. Ik vind het heel frustrerend eigenlijk dat ik niet ook mee mag dan . En dan zeggen mensen van 'ja dan moet je open staan, dan kun jij het ook, want ieder mens kan het' maar ik kan open staan wat ik wil, ik ga echt geen geesten of aura's zien of genezende gaven ontwikkelen hoor. En ik vraag me ook af of dat wel kan. Volgens mij is het zoiets als muzikaliteit: je hebt het of je hebt het niet. En iemand die a muzikaal is kan heus wel een pianostuk spelen na lang oefenen, maar heel geweldig en ritmisch etc zal hij nooit worden. Beetje flauw dat mensen dus al vanaf hun geboorte gedoemd zijn tot wel of niet mee mogen gaan. Omdat ik niet bijzonder genoeg ben mag ik niet mee
  zondag 12 juli 2009 @ 22:26:15 #231
230727 sjoep
a new day!
pi_70916085
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:03 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ik vind het alleen altijd een beetje flauw dat je soms van die verhalen hoort dat alleen spirituele mensen (paranormaal begaafde mensen enzo dus) dan meegaan naar die 5e dimensie.
Volgens mij is dat ook helemaal niet waar. Ik denk zelfs dat we helemaal niks te kiezen hebben op dat moment. We gaan, of we gaan niet.
Dat soort prietpraat zie ik meer als een soort verkoopargument van vage cursussen voor veel te veel geld.

Ik denk dat er echt wel een periode aanbreekt, waarin we allemaal "ontwaken".
Degenen die wat verder zijn met zich hierin verdiepen kunnen dan anderen geruststellen en/of begeleiden.
Als je geen geesten ziet of genezende gaven hebt, dan kun je toch best spiritueel zijn? Je hoeft toch niet meteen de hele hap te kunnen? Als je al eens je gevoel volgt en daarop vertrouwt ben je volgens mij al verder dan de meeste mensen. Het is een proces, en ieder doet dat op z'n eigen manier en in z'n eigen tempo. Maar iedereen (!) doet dat proces volgens mij. Of hij/zij het nou in de gaten heeft of niet

Oh, en iedereen is bijzonder, dus jij ook
  maandag 13 juli 2009 @ 09:13:50 #232
31101 _Led_
pi_70925158
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:03 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ik ben al mn hele leven geinteresseerd in spiritualiteit, de zin van het leven etc. maar ben absoluut a-spiritueel. En there seems nothing I can do about that. Ik vind het heel frustrerend eigenlijk dat ik niet ook mee mag dan . En dan zeggen mensen van 'ja dan moet je open staan, dan kun jij het ook, want ieder mens kan het' maar ik kan open staan wat ik wil, ik ga echt geen geesten of aura's zien of genezende gaven ontwikkelen hoor. En ik vraag me ook af of dat wel kan. Volgens mij is het zoiets als muzikaliteit: je hebt het of je hebt het niet. En iemand die a muzikaal is kan heus wel een pianostuk spelen na lang oefenen, maar heel geweldig en ritmisch etc zal hij nooit worden. Beetje flauw dat mensen dus al vanaf hun geboorte gedoemd zijn tot wel of niet mee mogen gaan. Omdat ik niet bijzonder genoeg ben mag ik niet mee
Meh, als ik dan mag kiezen, laat die lui dan lekker naar hun 5e dimensie gaan, dan blijf ik wel hier met de rationele mensen
zzz
  maandag 13 juli 2009 @ 15:47:11 #233
230727 sjoep
a new day!
pi_70936001
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:13 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Meh, als ik dan mag kiezen, laat die lui dan lekker naar hun 5e dimensie gaan, dan blijf ik wel hier met de rationele mensen
Ik ben toch benieuwd uit welke uitleg over dit idee dan ook, jij op maakt dat de rationele mensen hier blijven
  maandag 13 juli 2009 @ 15:56:42 #234
31101 _Led_
pi_70936324
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:47 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ik ben toch benieuwd uit welke uitleg over dit idee dan ook, jij op maakt dat de rationele mensen hier blijven
Nou, je zou eens kunnen beginnen met de post te lezen die ik quote :
quote:
k vind het alleen altijd een beetje flauw dat je soms van die verhalen hoort dat alleen spirituele mensen (paranormaal begaafde mensen enzo dus) dan meegaan naar die 5e dimensie.
zzz
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:34:21 #235
230727 sjoep
a new day!
pi_70981703
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:56 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nou, je zou eens kunnen beginnen met de post te lezen die ik quote :
[..]

Blijft mijn vraag toch echt waar jij leest dat de rationele mensen achter zullen blijven?
Ik lees het niet in het stuk dat jij quote, en in geen enkele uitleg die ik hierover ooit gelezen heb. En dat zijn er nogal wat inmiddels.
Ik vermoed dat je dat er misschien zelf uit geconcludeerd hebt. Kan natuurlijk, maar ik heb het gewoon nog nooit gelezen of gehoord.
Lijkt mij ook een uitermate vreemde manier van onderscheid maken tussen mensen, en eigenlijk ook totaal buiten het hele idee van de gang naar de 5e dimensie om.

Of wil je zeggen dat niet spirituele mensen automatisch rationele mensen zijn?
pi_70987926
quote:
pi_71415399
Aan vriend gevraagd of hij ook vindt dat het energieniveau van mensen, flora, fauna etc hoger is geworden en hij beaamt dat. Al sinds een poosje is dat zegt ie. (hij is ook nogal gevoelig: energie voelen, healen, pijn voelen van mensen, aura's zien, entiteiten zien, dingen doorkrijgen enz.). Ik vroeg of dat dan echt voor iedereen goldt en toen zei ie 'bijna iedereen'.
Ik zei 'voor mij niet dus ' maar dat kon ie niet zeggen hehehe. Maar je bent dus blijkbaar niet de enige die dit ervaart

[ Bericht 4% gewijzigd door bulbjes op 29-07-2009 00:49:49 ]
pi_71415553
Ervan uitgaande dat het klopt dat alles een hogere energie heeft gekregen, dus ook de natuur: bomen, planten etc., kan het dan ook zo zijn dat mensen zich nu meer aan de schoonheid van de natuur kunnen laven en er meer mee in verbinding (gaan) staan?

Als het 2012 idee waar is en we (door allerlei omstandigheden) gedwongen zijn straks meer back to nature/ basics te gaan en we ook spiritueel etc meer ons bewust worden van de natuur en meer met de natuur in verbinding gaan staan etc, vind ik het zelf wel logisch klinken als we ter voorbereiding daarop in de jaren ervoor al vanzelf wat meer in verbinding gaan staan met de natuur. Dat er van de natuur ook een grotere lavende kracht lijkt uit te gaan en mensen er meer van genieten/ bewust van worden. Toch Of is dat onzin?

Ik vond het vandaag nl echt heerlijk om ff die 50m naar mn werk langs een straat te fietsen waar ze veel groen hebben. Echt zo'n overweldigend, lavend 'ahhhh lekker' gevoel. Nu houd ik sowieso altijd al van de natuur: de schoonheid en de geuren, en misschien heb ik ook gewoon teveel binnen gezeten in de stank hier dat ik het gewoon heerlijk vindt om ff de geuren en kleuren van de natuur weer op te zuigen en is er verder niks aan het handje, maar ik vroeg het me toch af.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:55:38 #239
266205 Spinazietaart
Cum grano salis
pi_71873587
Even een heel andere kant op, want ik heb dit ook meegemaakt. Veel te gevoelig en af en toe "orakelen" (op veel te jonge leeftijd veel te slimme dingen zeggen en dan achteraf niet meer weten wat ik gezegd had). Heel gevoelig voor buien van anderen en heel gevoelig voor sferen op bepaalde plekken.

Op mijn 15e kwam ik in contact met Reiki. Ik ben dan ook meteen de cursus gaan doen en heb veel geleerd over hoe ik denk dat de wereld in elkaar zit, namelijk als één grote bonk energie. (En in feite is energie ook massa.) Die energie kun je oppikken, maar oa door culturele verschijnselen blokkeer je die gevoeligheid. Neem maar eens een baby mee naar een concentratiekamp, die gaat niet vrolijk blijven.
Met Reiki open je die kanalen weer een beetje en leer je de boel sturen. Ik ben momenteel aspirant-Master, en kan toch wel melden dat het niet alleen in mijn instelling tegenover de wereld heeft verbeterd, maar het heeft me ook goed in staat gesteld om die gevoeligheid waar nodig in te dammen.
En nog iets: vat het alstjeblieft niet te zweverig op. Het is best praktisch.
Meningen zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Zijn ze dat niet, dan zijn ze onbetrouwbaar.
pi_71874895
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:03 schreef Adfundum het volgende:
minder slecht eten en luieren en meer actiever worden en gezonder eten en dat doet wonderen.
75 topics = FIN
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:42:11 #241
31101 _Led_
pi_71874962
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:34 schreef sjoep het volgende:

[..]

Blijft mijn vraag toch echt waar jij leest dat de rationele mensen achter zullen blijven?
Ik lees het niet in het stuk dat jij quote, en in geen enkele uitleg die ik hierover ooit gelezen heb. En dat zijn er nogal wat inmiddels.
Ik vermoed dat je dat er misschien zelf uit geconcludeerd hebt. Kan natuurlijk, maar ik heb het gewoon nog nooit gelezen of gehoord.
Lijkt mij ook een uitermate vreemde manier van onderscheid maken tussen mensen, en eigenlijk ook totaal buiten het hele idee van de gang naar de 5e dimensie om.

Of wil je zeggen dat niet spirituele mensen automatisch rationele mensen zijn?
Nou, ik zie persoonlijk mensen die denken dat ze naar een 5de dimensie meegenomen worden omdat ze zo spiritueel zijn niet als erg rationeel.
zzz
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:48:09 #242
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_72000692
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:55 schreef Spinazietaart het volgende:
Neem maar eens een baby mee naar een concentratiekamp, die gaat niet vrolijk blijven.
Dat is onzin, waar moet ik nu dat concentratie kamp vandaan halen?

Als je een beetje van psychologie gegeten had, zou je die huilende baby in een dreigende sfeer heel goed kunnen verklaren.
pi_72008087
Soms vraag ik mij af waarom het nooit hoog opgeleide wetenschappers zijn die hogere energieën voelen.
pi_82319414
Schop.
pi_82319894
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:48 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Schop.
misschien interessant?
Wie voelt zich deze week ook anders?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:49:46 #246
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82332248
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:41 schreef mediaconsument het volgende:
WTF ?! 40 pils in een paar uur (2 uren?). Geen normaal mens krijgt zo'n hoeveelheid zo snel weg !
quote:
Hoe is het met de plantjes afgelopen ?
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:48 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Schop.
Voel jij je nu al een jaar anders? Of ben je inmiddels al omhoog getrild ?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 7 juni 2010 @ 11:14:21 #247
31101 _Led_
pi_82433911
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:21 schreef Diabox het volgende:
Soms vraag ik mij af waarom het nooit hoog opgeleide wetenschappers zijn die hogere energieën voelen.
Mooi gevalletje :
http://www.richardwiseman.com/resources/ghost-in-machine.pdf

Het verschil is dat de wetenschapper onderzoek doet en uiteindelijk een rationele verklaring vindt
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')