abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70636355
Als de regels toegepast worden kan dat ook niet meer... Dan word je gebanned namelijk :S
pi_70636489
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:20 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Zichzelf repareren, kun jij openhart chirurgie uitvoeren, bij jezelf? Waarom zou je zo iets belachelijks van 1 robot verwachten?
Elke cel van het lichaam kan schade oplopen, zo ook genezen wonden uit zichzelf! Sow he, dat is een wonder! Ook tijdens het slapen wordt er veel schade gerepareerd in het lichaam! WOW!
quote:
Zichtzelf onderhouden, ik denk dat als je een robot de juiste dingen leert en tools geeft hij een heel eind zal komen.
Een mens kan compleet zelfstandig leven, WOW! Er is geen stopcontact of accu nodig, alles wat hij nodig heeft kan hij zelf vinden. Het is slim genoeg om in bijna elke soort omgeving te overleven, dat wil ik robots nog weleens op die manier in hun eentje zien doen lol.
quote:
Voortplanten, dat kunnen alleen levende wezens.
TOINK, dat is wat ik al 4 posts probeer uit te leggen. LEVEN IS GEAVANCEERDER DAN WELKE TECHNOLOGIE EN WETENSCHAP DAN OOK! Voortplanten is hier een onderdeel van, ode aan degene die dat bedacht heeft!
quote:
Nieuwe ideeen bedenken, ja er zijn computers die voor zichzelf kunnen denken.
Denk je nou echt dat computers beter kunnen denken dan ons? Computers die voor zichzelf kunnen denken zijn er wel ja, maar daar straalt de kwaliteit ook nog niet vanaf.
quote:
Nieuwe wereld scheppem, als een robot de kans zou krijgen, denk ik dat deze dat inderdaad zal doen.
Nu kan een robot dat nog niet. Wij kunnen dat al jaren, WOW!
quote:
Nieuwe robots maken, ja dat kunnen zij al.
Zonder dat deze mogelijkheid door mensen gemaakt is? Geloof het niet. Anders kun je maar beter in je filmwereldje blijven geloven.
quote:
Emotiestonen, er is al software die emoties kan doorgeven.
Emoties zijn zo indrukwekkend uitgebreid dat hier nog maar een klein deel van begrepen is. Vlakke simpele emoties kunnen dan wel voorkomen, ga maar eens na hoe goed die emoties bij ons werken.
quote:
Weet jij wel hoe snel de snelste computer ter wereld is? En dan wil ik jou graag uitdagen om een rekensommetje te doen tegen een rekenmachine, dat is een hele simpele relatief trage computer. Jij en de computer zullen de som eerlijk maken, dus ik voer de som in, zodat de computer hem kan lezen, daarna mag jij beginnen met lezen en als je de hele som gelezen hebt beginnen we met rekenen.
LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

BEWUST EN ONDERBEWUST DAT IS EEN VERSCHIL.

JE BEWUSTE IS DAT TRAGE WAT NIET OPSCHIET, HET ONDERBEWUSTE IS DE SNELHEID ZELVE.

Je hebt dan ook niet veel te zeggen over je onderbewuste. Het doet alles perfect.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_70636657
Je Capslock zit vast.. Ik heb de mijne gefixed.. nu jij nog
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:07:31 #104
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70636702
Even een kleine reactie op je aanval, stel je zet een mens in een woestijn zonder voedsel en zonder water. Het is 5 dagen 24/7 hardlopen naar het dichtstbijzijnde dorp. Is het lichaam dan nog altijd instaat om zichzelf te onderhouden?

Verder is het inderdaad heel mooi dat onze cellen zichzelf kunnen repareren, maar dat kunnen lang niet alle cellen. Bijvoorbeeld hersencellen en bepaalde zenuwen groeien niet meer aan als die kapot zijn.

Ik denk dat jij en ik een ander idee hebben van onderbwust, bij onderbwust denk ik aan de processen in je hoofd waar je je niet bewust van bent maar wel veel invloed uitoefenen op je gedrag. Waar denk jij aan als je aan het onderbewuste denkt?
:-)
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:09:05 #105
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70636742
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:55 schreef mediaconsument het volgende:

LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

BEWUST EN ONDERBEWUST DAT IS EEN VERSCHIL.

JE BEWUSTE IS DAT TRAGE WAT NIET OPSCHIET, HET ONDERBEWUSTE IS DE SNELHEID ZELVE.

Je hebt dan ook niet veel te zeggen over je onderbewuste. Het doet alles perfect.
Ik wil niet ingaan op het hele wat is er "geavanceerder", mens of technologie. Dat is een zinloze discussie totdat je een hele heldere set van definities opstelt.

Maar ik wil wel iets kwijt over je onderbewuste. Je noemt dat perfect, maar dat is zeker niet waar. Je onderbewustzijn is een hele handig tool om op basis van erg weinig informatie verrassend betrouwbare informatie of nuttig gedrag te vertonen.

Het is echter bij lange na niet feilloos. Het is ongeschikt om met subtiliteiten om te gaan, en niet in staat volledige rationele processen uit te voeren. Je beroepen op je onderbewustzijn om de wereld om je heen te onderzoeken is dan ook gedoemd te mislukken. Je bent dan toch echt veroordeeld tot je bewustzijn, en dan nog moet je er voor oppassen rationeel te blijven.

Je onderbewustzijn kan je wel helpen de richting te bepalen waarin het waarschijnlijk is dat je antwoorden kunt vinden. Maar het klakkeloos volgen kan je ook gruwelijk de fout in laten gaan. Denk maar aan vooroordelen, verkeerde/gekleurde herinneringen en onterecht vertrouwen. Je intuïtie is waardeloos in bijvoorbeeld de quantummechanica. Als wetenschapper probeer je je dan ook zo veel mogelijk te ontdoen van irrationaliteit in je werk.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:13:35 #106
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70636838
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik wil niet ingaan op het hele wat is er "geavanceerder", mens of technologie. Dat is een zinloze discussie totdat je een hele heldere set van definities opstelt.

Maar ik wil wel iets kwijt over je onderbewuste. Je noemt dat perfect, maar dat is zeker niet waar. Je onderbewustzijn is een hele handig tool om op basis van erg weinig informatie verrassend betrouwbare informatie of nuttig gedrag te vertonen.

Het is echter bij lange na niet feilloos. Het is ongeschikt om met subtiliteiten om te gaan, en niet in staat volledige rationele processen uit te voeren. Je beroepen op je onderbewustzijn om de wereld om je heen te onderzoeken is dan ook gedoemd te mislukken. Je bent dan toch echt veroordeeld tot je bewustzijn, en dan nog moet je er voor oppassen rationeel te blijven.

Je onderbewustzijn kan je wel helpen de richting te bepalen waarin het waarschijnlijk is dat je antwoorden kunt vinden. Maar het klakkeloos volgen kan je ook gruwelijk de fout in laten gaan. Denk maar aan vooroordelen, verkeerde/gekleurde herinneringen en onterecht vertrouwen. Je intuïtie is waardeloos in bijvoorbeeld de quantummechanica. Als wetenschapper probeer je je dan ook zo veel mogelijk te ontdoen van irrationaliteit in je werk.
mee eens. Je onderbewustzijn is geschikt voor snellere beslissingen en automatisch denken.
Als ik naar het cafe ga, bestel ik een biertje..
Als ik naar de tandarts ga.. doe ik dit opeens niet.(huh .. waarom opeens niet?)
Met dit soort zaken kan het onderbewustzijn ons goed helpen. het zijn automatische processen die lekker snel zijn.. maar met nadelen.
Zo zijn automatische denkprocessen niet feilloos en zijn ze onoverdacht. Ze kunnen leiden tot fouten..
Voorbeeld een agent die meende dat een zwart persoon een pistool wilde trekken en hem neerschoot.. dit is een automatisch denkproces vanuit je onderbewuste gebaseerd op ethnical awareness en vooroordelen.
Je denkt er niet over na.. het gebeurd gewoon. Alhoewel snel, is het onderbewuste zeker niet altijd accuraat en zeker niet feilloos zoals hier gesteld wordt. het helpt ons voornamelijk bij automatische denkprocessen en er kunnen grote fouten gemaakt worden.

Als je meer over automatische denkprocessen en gecontroleerde denkprocessen, het bewuste en het onbewuste wilt leren, raad ik je een goed wetenschappelijk(!!) psychologieboek aan.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_70636879
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:07 schreef Dartanion het volgende:
Even een kleine reactie op je aanval, stel je zet een mens in een woestijn zonder voedsel en zonder water. Het is 5 dagen 24/7 hardlopen naar het dichtstbijzijnde dorp. Is het lichaam dan nog altijd instaat om zichzelf te onderhouden?

Verder is het inderdaad heel mooi dat onze cellen zichzelf kunnen repareren, maar dat kunnen lang niet alle cellen. Bijvoorbeeld hersencellen en bepaalde zenuwen groeien niet meer aan als die kapot zijn.

Ik denk dat jij en ik een ander idee hebben van onderbwust, bij onderbwust denk ik aan de processen in je hoofd waar je je niet bewust van bent maar wel veel invloed uitoefenen op je gedrag. Waar denk jij aan als je aan het onderbewuste denkt?
Wij zijn zo slim dat we zelfs onder die omstandigheden nog water vinden. En iets bedenken om te overleven. En als dat niet zo is, dan jammer, er zijn nog genoeg mensen over, die dan echt wel zullen snappen dat ze niet in het midden van een woestijn moeten komen. Hoe wil je daar eigenlijk komen? Er zullen echt geen mensen leven op plekken waar je niet kunt leven omdat er te weinig voedsel/water is.

Bijna alle schade wordt gerepareerd, en dit zorgt ervoor dat we oud worden. Of denk je soms dat we zonder de zorg niet zo oud zouden kunnen worden?

Als ik overigens aan onderbewuste denk, dan denk ik aan alles dat mijn bewuste ooit geleerd heeft, opgeslagen en klaar om na een snelle analyse van de omgeving, gebruikt te worden. Het is de ultieme concentratie, de handelingen kan je onderbewuste dan ook perfect uitvoeren!

Ga je hier maar meer in verdiepen. Volgens mij weet je hier nog niet zoveel over, al wil je het wel over laten komen dat je er wel veel over weet.

@wombat, ja het onderbewuste heeft input nodig, daarom hebben we van die fantastische zintuigen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_70636959
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:13 schreef Michielos het volgende:
Als je meer over automatische denkprocessen en gecontroleerde denkprocessen, het bewuste en het onbewuste wilt leren, raad ik je een goed wetenschappelijk(!!) psychologieboek aan.
Dude, denk je nou echt dat een boek je meer kan leren, dan dat jij jezelf kunt leren op dat gebied.

Je hebt kennelijk meer vertrouwen in de wetenschap dan in jezelf, daarom drink je ook graag, onderbewust ben je het daar totaal niet mee eens. Leuk leven moet je hebben!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:20:45 #109
222505 PP.
Heldt.
pi_70636989
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:15 schreef mediaconsument het volgende:

Bijna alle schade wordt gerepareerd, en dit zorgt ervoor dat we oud worden. Of denk je soms dat we zonder de zorg niet zo oud zouden kunnen worden?

Dat weet ik wel zeker, zonder de zorg zou de gemiddelde leeftijd een flink stuk lager liggen. Uiteraard zullen er mensen zonder zorg 80 kunnen worden, maar de meeste mensen zijn toch echt die zorg wel nodig om een fatsoenlijke leeftijd te bereiken.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:22:31 #110
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70637033
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dude, denk je nou echt dat een boek je meer kan leren, dan dat jij jezelf kunt leren.

Je hebt kennelijk meer vertrouwen in jezelf dan in de wetenschap, daarom drink je ook graag, onderbewust ben je het daar totaal niet mee eens. Leuk leven moet je hebben!
Ik denk dat er altijd mensen zijn die het beter weten dan mij. Als ik een wetenschappelijk boek lees, weet ik dat dit gebaseerd is op jarenlang onderzoek door mensen die meer intelligentie hebben dan mij. Dat niet alleen.. ik kan de onderzoeken zelf ook uitvoeren en zeggen: verrek.. het is nog waar ook (zie mijn Skinnerbox e.d.)!

Ik heb vertrouwen in mensen die weten hoe ze onderzoek moeten plegen. Mensen die jarenlang gestudeerd hebben(en niet alleen op hun zolderkamer zoals mensen hier schijnen te denken). Ik heb vertrouwen erin dat er altijd mensen zijn die slimmer zijn dan mij en die voor ons als mensheid prachtige onderzoeken opzetten en de wereld om ons heen ontdekken.

Over je zorg argument.. Zonder medicijnen en zorg zou de levensverwachting wel lager liggen hoor. Er zijn nu eenmaal ziektes zoals kanker waardoor mensen niet zo oud worden. Natuurlijk heb je uitschieters maar voor het verlengen van onze levensduur moet je toch echt voor een deel de wetenschap bedanken hoor

Dat laatste begrijp ik niet helemaal.
pi_70637034
quote:

[..]

Dude, denk je nou echt dat een boek je meer kan leren, dan dat jij jezelf kunt leren op dat gebied.

Je hebt kennelijk meer vertrouwen in de wetenschap dan in jezelf, daarom drink je ook graag, onderbewust ben je het daar totaal niet mee eens. Leuk leven moet je hebben!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:23:27 #112
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70637055
quote:

[..]

Dude, denk je nou echt dat een boek je meer kan leren, dan dat jij jezelf kunt leren.
Ja! Je kan heel veel leren van de verzamelde kennis van al die honderdduizenden mensen, die er jaren en jaren over gedaan hebben om die kennis te vergaren. Het is zoals Newton noemde: Standing on the shoulders of giants. Zonder het bouwen op en leren van eerdere kennis kan onze maatschappij zoals hij nu is niet bestaan. Dan waren we waarschijnlijk nog jager-verzamelaars die in stamverband leefden.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_70637074
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:20 schreef PP. het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker, zonder de zorg zou de gemiddelde leeftijd een flink stuk lager liggen. Uiteraard zullen er mensen zonder zorg 80 kunnen worden, maar de meeste mensen zijn toch echt die zorg wel nodig om een fatsoenlijke leeftijd te bereiken.
Als we een gezond dieet hadden, dan was de zorg grootendeels overbodig. Dit begint overigens een BNW discussie te worden.

Dat is ook iets van dat gedoetje met hygiene. Een tijd in slechte hygiene leven zal je immuunsysteem alleen maar sterker maken. Wat doen wij? Wij zijn er bang van dat we ziek worden op het moment dat we kort in aanraking komen met die slechte hygiene, terwijl dat eigenlijk alleen maar komt omdat we niks gewend zijn.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:26:15 #114
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70637126
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wij zijn zo slim dat we zelfs onder die omstandigheden nog water vinden. En iets bedenken om te overleven. En als dat niet zo is, dan jammer, er zijn nog genoeg mensen over, die dan echt wel zullen snappen dat ze niet in het midden van een woestijn moeten komen. Hoe wil je daar eigenlijk komen? Er zullen echt geen mensen leven op plekken waar je niet kunt leven omdat er te weinig voedsel/water is.
Je moet ze de kost geven die ergens stranden waar ze dat niet willen...
quote:
Denk je niet dat de medischewetenschap er iets mee te maken heeft? Zo nee, waarom werden we in de middel eeuwen minder oud dan nu?
quote:
Als ik overigens aan onderbewuste denk, dan denk ik aan alles dat mijn bewuste ooit geleerd heeft, opgeslagen en klaar om na een snelle analyse van de omgeving, gebruikt te worden. Het is de ultieme concentratie, de handelingen kan je onderbewuste dan ook perfect uitvoeren!
Het onderbewuste is geen concentratie, het is een niet te stoppen proces. En gevoelig voor fouten zoala Wombat en Michielos aangaven
quote:
Ga je hier maar meer in verdiepen. Volgens mij weet je hier nog niet zoveel over, al wil je het wel over laten komen dat je er wel veel over weet.
Ik weet volgens mij iets meer dan jij over psychologie. Hoeveel college's heb jij op een universiteit gevolgt? Hoeveel boeken heb jij er over gelezen?
pi_70637179
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:26 schreef Dartanion het volgende:
Ik weet volgens mij iets meer dan jij over psychologie. Hoeveel college's heb jij op een universiteit gevolgt? Hoeveel boeken heb jij er over gelezen?
Boekuh kunnen je egt niet meer leruh dan je jezelf kan leruhh
quote:

[..]

je weedt togg

Dat jullie uberhaupt nog discussieren met mediaconsument, hij kraamt alleen maar onzin uit en hij onderbouwd alles met een laag poep.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:28:35 #116
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70637181
Ik vermoed 0.. maar hij heeft zijn eigen theorieën en die zijn veel meer waard dan 100den jaren onderzoek door de knapste koppen van planeet aarde..

Ik word graag van het tegendeel overtuigd iig
pi_70637239
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:28 schreef Diabox het volgende:

[..]

Boekuh kunnen je egt niet meer leruh dan je jezelf kan leruhh
[..]

je weedt togg

Dat jullie uberhaupt nog discussieren met mediaconsument, hij kraamt alleen maar onzin uit en hij onderbouwd alles met een laag poep.
Jij praat liever mensen na, dan dat je zelf iets te vertellen heb. Dom schaap.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:32:43 #118
222505 PP.
Heldt.
pi_70637280
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als we een gezond dieet hadden, dan was de zorg grootendeels overbodig. Dit begint overigens een BNW discussie te worden.
Ga jij dat lekker aan wat kankerpatienten o.i.d vertellen. ja joh, komt omdat je nou eenmaal te weinig ongespoten appels hebt gegeten.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_70637287
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:31 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jij praat liever mensen na, dan dat je zelf iets te vertellen heb. Dom schaap.
Nee, ik ga niet in discussie met personen die geeneens de moeite doen om zich eerst te verdiepen in materie alvorens zij uitspraken doen over het betreffende onderwerp met een onderbouwing van poep. Pas wanneer jij met wat goede argumenten komt zal ik overwegen om een serieuze te reactie te geven op jouw posts.

Zie deze post als een hint om eens wat rond te snuffelen op internet voor wat informatie over het onderwerp, een (wetenschappelijk) boek hierover lezen kan ook geen kwaad.

P.s. weet wel wie je dom noemt
pi_70637358
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:32 schreef Diabox het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet in discussie met personen die geeneens de moeite doen om zich eerst te verdiepen in materie alvorens zij uitspraken doen over het betreffende onderwerp met een onderbouwing van poep. Pas wanneer jij met wat goede argumenten komt zal ik overwegen om een serieuze te reactie te geven op jouw posts.

Zie deze post als een hint om eens wat rond te snuffelen op internet voor wat informatie over het onderwerp, een (wetenschappelijk) boek hierover lezen kan ook geen kwaad.

P.s. weet wel wie je dom noemt
Ik ga naar het strand.
pi_70637379
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:32 schreef PP. het volgende:

[..]

Ga jij dat lekker aan wat kankerpatienten o.i.d vertellen. ja joh, komt omdat je nou eenmaal te weinig ongespoten appels hebt gegeten.
Die weten dat allang.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:39:49 #122
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70637456
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:37 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Die weten dat allang.
Weet jij toevallig waarom er tegenwoordig zoveel verschillende ziektes zijn?

En dat antwoord op kanker slaat nergens op, weet je wel wat de oorzaak is?
pi_70637476
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik ga naar het strand.
Veel plezier, ik ga zo ook richting het zwembad.
Vergeet je niet in te smeren he
pi_70637605
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:39 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Weet jij toevallig waarom er tegenwoordig zoveel verschillende ziektes zijn?
Omdat we er zelf mee zijn gaan kloten.
quote:
En dat antwoord op kanker slaat nergens op, weet je wel wat de oorzaak is?
Dat weet niemand, ook de zorg, ik en de wetenschap niet. Ik weet alleen dat je de kans erop kunt verminderen door gezond te leven, ook dan kun je het nog krijgen. En als je het krijgt, tja dan ben je de sjaack. Mjah als ik er later achterkom dat ik kanker heb voorkomen, omdat ik eerlijk ben geworden tov mezelf en de moeite heb gedaan mijn dieet onder de loep te nemen. Dan krijg ik wel een brede glimlach.
Al krijg ik het, dan is er een uitdaging in mijn leven bij.

Het is een aanfluiting voor de hele wetenschap dat ze de oorzaak nog niet weten, weet je dat? Zoveel geld en energie dat erin gestopt is, niet normaal!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:50:05 #125
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_70637705
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Omdat we er zelf mee zijn gaan kloten.
[..]

Dat weet niemand, ook de zorg, ik en de wetenschap niet. Ik weet alleen dat je de kans erop kunt verminderen door gezond te leven, ook dan kun je het nog krijgen. En als je het krijgt, tja dan ben je de sjaack. Mjah als ik er later achterkom dat ik kanker heb voorkomen, omdat ik eerlijk ben geworden tov mezelf en de moeite heb gedaan mijn dieet onder de loep te nemen. Dan krijg ik wel een brede glimlach.
Al krijg ik het, dan is er een uitdaging in mijn leven bij.

Het is een aanfluiting voor de hele wetenschap dat ze de oorzaak nog niet weten, weet je dat? Zoveel geld en energie dat erin gestopt is, niet normaal!
Zelden zoveel onzin in 1 post gezien.
1: Oorzaken van heel veel soorten kanker zijn wel bekend
2: "er mee gaan kloten" is niet gedefinieerd
3. "gezond te leven" is niet gedefinieerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')