abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70882950
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef sjoep het volgende:
Voor TS is dit een handig stukje tekst denk ik.
Het is uit een boek over de maya kalender,
[..] Aluna Joy Yaxk'in schrijft in haar boek "Maya Astrologie" dat iedere Zon (=zegel) in samenhang met zijn getal (=toon) een eigen Hertzfrequentie heeft.

Daarover schrijft zij:
"Ik heb gemerkt dat hoe lager de frequentie, des te meer gegrond of echt de persoon of dag is.

Als je geboren bent met de invloed van een hoge frequentie, bestaat de kans dat je gedeprimeerd raakt op de dagen met een lagere frequentie, of dat je wegdut.

Als je met de invloed van een lagere frequentie geboren bent, kun je op de hoogfrequente dagen het gevoel krijgen dat je overweldigd wordt, of je voelt je hyperactief."

En zijn mensen geboren op een dag met een lagere frequentie dan ook 'beter' dan mensen geboren op een dag met een hoge frequentie , of gevoeliger of zo, of juist minder zweverig want goed gegrond?

Ik ben geboren op een galactische poortdag of zoiets, maakt dat nog uit? (is dat dan een hoge of juist lage energiefrequentie). (ben overigens geloof ik een red solar skywalker maar I'm not sure, t was iig een galactische poortdag).
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:30:48 #227
230727 sjoep
a new day!
pi_70889893
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:14 schreef bulbjes het volgende:
En zijn mensen geboren op een dag met een lagere frequentie dan ook 'beter' dan mensen geboren op een dag met een hoge frequentie , of gevoeliger of zo, of juist minder zweverig want goed gegrond?
Ik ben er zover niet in thuis, maar het lijkt me dat je daar helemaal geen waarde oordeel aan hoeft te hangen eigenlijk.
Je kan het toch gewoon voor kennis aannemen en het dan toepassen naar je eigen voordeel?
TS vraagt of er meer mensen deze ervaring hebben en het stukje tekst geeft een mogelijke verklaring
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_70891258
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:30 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ik ben er zover niet in thuis, maar het lijkt me dat je daar helemaal geen waarde oordeel aan hoeft te hangen eigenlijk.
Je kan het toch gewoon voor kennis aannemen en het dan toepassen naar je eigen voordeel?
TS vraagt of er meer mensen deze ervaring hebben en het stukje tekst geeft een mogelijke verklaring
Ja ok, maar niet dat de mensen met een lagere trillingsfrequentie dan straks niet meegaan naar de hogere trillingsfrequentie of zo in 2012 (of daarvoor)
  zondag 12 juli 2009 @ 18:01:38 #229
230727 sjoep
a new day!
pi_70907761
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:24 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ja ok, maar niet dat de mensen met een lagere trillingsfrequentie dan straks niet meegaan naar de hogere trillingsfrequentie of zo in 2012 (of daarvoor)
Volgens mij heeft dat daar niet zo veel mee te maken. Dat heeft er naar mijn idee meer mee te maken of je daar zelf voor kiest of niet
Volgens mij is de theorie dat degenen die geregeerd worden door angst achterblijven en daar gewoon een heel goed bestaan zullen hebben. Degenen die voor het nieuwe kiezen gaan naar de 5e dimensie.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_70915192
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:01 schreef sjoep het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat daar niet zo veel mee te maken. Dat heeft er naar mijn idee meer mee te maken of je daar zelf voor kiest of niet
Volgens mij is de theorie dat degenen die geregeerd worden door angst achterblijven en daar gewoon een heel goed bestaan zullen hebben. Degenen die voor het nieuwe kiezen gaan naar de 5e dimensie.
Ik vind het alleen altijd een beetje flauw dat je soms van die verhalen hoort dat alleen spirituele mensen (paranormaal begaafde mensen enzo dus) dan meegaan naar die 5e dimensie.
Ik ben al mn hele leven geinteresseerd in spiritualiteit, de zin van het leven etc. maar ben absoluut a-spiritueel. En there seems nothing I can do about that. Ik vind het heel frustrerend eigenlijk dat ik niet ook mee mag dan . En dan zeggen mensen van 'ja dan moet je open staan, dan kun jij het ook, want ieder mens kan het' maar ik kan open staan wat ik wil, ik ga echt geen geesten of aura's zien of genezende gaven ontwikkelen hoor. En ik vraag me ook af of dat wel kan. Volgens mij is het zoiets als muzikaliteit: je hebt het of je hebt het niet. En iemand die a muzikaal is kan heus wel een pianostuk spelen na lang oefenen, maar heel geweldig en ritmisch etc zal hij nooit worden. Beetje flauw dat mensen dus al vanaf hun geboorte gedoemd zijn tot wel of niet mee mogen gaan. Omdat ik niet bijzonder genoeg ben mag ik niet mee
  zondag 12 juli 2009 @ 22:26:15 #231
230727 sjoep
a new day!
pi_70916085
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:03 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ik vind het alleen altijd een beetje flauw dat je soms van die verhalen hoort dat alleen spirituele mensen (paranormaal begaafde mensen enzo dus) dan meegaan naar die 5e dimensie.
Volgens mij is dat ook helemaal niet waar. Ik denk zelfs dat we helemaal niks te kiezen hebben op dat moment. We gaan, of we gaan niet.
Dat soort prietpraat zie ik meer als een soort verkoopargument van vage cursussen voor veel te veel geld.

Ik denk dat er echt wel een periode aanbreekt, waarin we allemaal "ontwaken".
Degenen die wat verder zijn met zich hierin verdiepen kunnen dan anderen geruststellen en/of begeleiden.
Als je geen geesten ziet of genezende gaven hebt, dan kun je toch best spiritueel zijn? Je hoeft toch niet meteen de hele hap te kunnen? Als je al eens je gevoel volgt en daarop vertrouwt ben je volgens mij al verder dan de meeste mensen. Het is een proces, en ieder doet dat op z'n eigen manier en in z'n eigen tempo. Maar iedereen (!) doet dat proces volgens mij. Of hij/zij het nou in de gaten heeft of niet

Oh, en iedereen is bijzonder, dus jij ook
  maandag 13 juli 2009 @ 09:13:50 #232
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70925158
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:03 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ik ben al mn hele leven geinteresseerd in spiritualiteit, de zin van het leven etc. maar ben absoluut a-spiritueel. En there seems nothing I can do about that. Ik vind het heel frustrerend eigenlijk dat ik niet ook mee mag dan . En dan zeggen mensen van 'ja dan moet je open staan, dan kun jij het ook, want ieder mens kan het' maar ik kan open staan wat ik wil, ik ga echt geen geesten of aura's zien of genezende gaven ontwikkelen hoor. En ik vraag me ook af of dat wel kan. Volgens mij is het zoiets als muzikaliteit: je hebt het of je hebt het niet. En iemand die a muzikaal is kan heus wel een pianostuk spelen na lang oefenen, maar heel geweldig en ritmisch etc zal hij nooit worden. Beetje flauw dat mensen dus al vanaf hun geboorte gedoemd zijn tot wel of niet mee mogen gaan. Omdat ik niet bijzonder genoeg ben mag ik niet mee
Meh, als ik dan mag kiezen, laat die lui dan lekker naar hun 5e dimensie gaan, dan blijf ik wel hier met de rationele mensen
zzz
  maandag 13 juli 2009 @ 15:47:11 #233
230727 sjoep
a new day!
pi_70936001
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:13 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Meh, als ik dan mag kiezen, laat die lui dan lekker naar hun 5e dimensie gaan, dan blijf ik wel hier met de rationele mensen
Ik ben toch benieuwd uit welke uitleg over dit idee dan ook, jij op maakt dat de rationele mensen hier blijven
  maandag 13 juli 2009 @ 15:56:42 #234
31101 _Led_
pi_70936324
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:47 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ik ben toch benieuwd uit welke uitleg over dit idee dan ook, jij op maakt dat de rationele mensen hier blijven
Nou, je zou eens kunnen beginnen met de post te lezen die ik quote :
quote:
k vind het alleen altijd een beetje flauw dat je soms van die verhalen hoort dat alleen spirituele mensen (paranormaal begaafde mensen enzo dus) dan meegaan naar die 5e dimensie.
zzz
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:34:21 #235
230727 sjoep
a new day!
pi_70981703
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:56 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nou, je zou eens kunnen beginnen met de post te lezen die ik quote :
[..]

Blijft mijn vraag toch echt waar jij leest dat de rationele mensen achter zullen blijven?
Ik lees het niet in het stuk dat jij quote, en in geen enkele uitleg die ik hierover ooit gelezen heb. En dat zijn er nogal wat inmiddels.
Ik vermoed dat je dat er misschien zelf uit geconcludeerd hebt. Kan natuurlijk, maar ik heb het gewoon nog nooit gelezen of gehoord.
Lijkt mij ook een uitermate vreemde manier van onderscheid maken tussen mensen, en eigenlijk ook totaal buiten het hele idee van de gang naar de 5e dimensie om.

Of wil je zeggen dat niet spirituele mensen automatisch rationele mensen zijn?
pi_70987926
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:01 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Jullie zeggen zon, ik zeg hoger trillingsniveau
pi_71415399
Aan vriend gevraagd of hij ook vindt dat het energieniveau van mensen, flora, fauna etc hoger is geworden en hij beaamt dat. Al sinds een poosje is dat zegt ie. (hij is ook nogal gevoelig: energie voelen, healen, pijn voelen van mensen, aura's zien, entiteiten zien, dingen doorkrijgen enz.). Ik vroeg of dat dan echt voor iedereen goldt en toen zei ie 'bijna iedereen'.
Ik zei 'voor mij niet dus ' maar dat kon ie niet zeggen hehehe. Maar je bent dus blijkbaar niet de enige die dit ervaart

[ Bericht 4% gewijzigd door bulbjes op 29-07-2009 00:49:49 ]
pi_71415553
Ervan uitgaande dat het klopt dat alles een hogere energie heeft gekregen, dus ook de natuur: bomen, planten etc., kan het dan ook zo zijn dat mensen zich nu meer aan de schoonheid van de natuur kunnen laven en er meer mee in verbinding (gaan) staan?

Als het 2012 idee waar is en we (door allerlei omstandigheden) gedwongen zijn straks meer back to nature/ basics te gaan en we ook spiritueel etc meer ons bewust worden van de natuur en meer met de natuur in verbinding gaan staan etc, vind ik het zelf wel logisch klinken als we ter voorbereiding daarop in de jaren ervoor al vanzelf wat meer in verbinding gaan staan met de natuur. Dat er van de natuur ook een grotere lavende kracht lijkt uit te gaan en mensen er meer van genieten/ bewust van worden. Toch Of is dat onzin?

Ik vond het vandaag nl echt heerlijk om ff die 50m naar mn werk langs een straat te fietsen waar ze veel groen hebben. Echt zo'n overweldigend, lavend 'ahhhh lekker' gevoel. Nu houd ik sowieso altijd al van de natuur: de schoonheid en de geuren, en misschien heb ik ook gewoon teveel binnen gezeten in de stank hier dat ik het gewoon heerlijk vindt om ff de geuren en kleuren van de natuur weer op te zuigen en is er verder niks aan het handje, maar ik vroeg het me toch af.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:55:38 #239
266205 Spinazietaart
Cum grano salis
pi_71873587
Even een heel andere kant op, want ik heb dit ook meegemaakt. Veel te gevoelig en af en toe "orakelen" (op veel te jonge leeftijd veel te slimme dingen zeggen en dan achteraf niet meer weten wat ik gezegd had). Heel gevoelig voor buien van anderen en heel gevoelig voor sferen op bepaalde plekken.

Op mijn 15e kwam ik in contact met Reiki. Ik ben dan ook meteen de cursus gaan doen en heb veel geleerd over hoe ik denk dat de wereld in elkaar zit, namelijk als één grote bonk energie. (En in feite is energie ook massa.) Die energie kun je oppikken, maar oa door culturele verschijnselen blokkeer je die gevoeligheid. Neem maar eens een baby mee naar een concentratiekamp, die gaat niet vrolijk blijven.
Met Reiki open je die kanalen weer een beetje en leer je de boel sturen. Ik ben momenteel aspirant-Master, en kan toch wel melden dat het niet alleen in mijn instelling tegenover de wereld heeft verbeterd, maar het heeft me ook goed in staat gesteld om die gevoeligheid waar nodig in te dammen.
En nog iets: vat het alstjeblieft niet te zweverig op. Het is best praktisch.
Meningen zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Zijn ze dat niet, dan zijn ze onbetrouwbaar.
pi_71874895
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:03 schreef Adfundum het volgende:
Beam maar een beetje van die energie naar mij. Ik heb er een ernstig tekort aan.
minder slecht eten en luieren en meer actiever worden en gezonder eten en dat doet wonderen.
75 topics = FIN
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:42:11 #241
31101 _Led_
pi_71874962
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:34 schreef sjoep het volgende:

[..]

Blijft mijn vraag toch echt waar jij leest dat de rationele mensen achter zullen blijven?
Ik lees het niet in het stuk dat jij quote, en in geen enkele uitleg die ik hierover ooit gelezen heb. En dat zijn er nogal wat inmiddels.
Ik vermoed dat je dat er misschien zelf uit geconcludeerd hebt. Kan natuurlijk, maar ik heb het gewoon nog nooit gelezen of gehoord.
Lijkt mij ook een uitermate vreemde manier van onderscheid maken tussen mensen, en eigenlijk ook totaal buiten het hele idee van de gang naar de 5e dimensie om.

Of wil je zeggen dat niet spirituele mensen automatisch rationele mensen zijn?
Nou, ik zie persoonlijk mensen die denken dat ze naar een 5de dimensie meegenomen worden omdat ze zo spiritueel zijn niet als erg rationeel.
zzz
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:48:09 #242
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_72000692
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:55 schreef Spinazietaart het volgende:
Neem maar eens een baby mee naar een concentratiekamp, die gaat niet vrolijk blijven.
Dat is onzin, waar moet ik nu dat concentratie kamp vandaan halen?

Als je een beetje van psychologie gegeten had, zou je die huilende baby in een dreigende sfeer heel goed kunnen verklaren.
:-)
pi_72008087
Soms vraag ik mij af waarom het nooit hoog opgeleide wetenschappers zijn die hogere energieën voelen.
pi_82319414
Schop.
pi_82319894
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:48 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Schop.
misschien interessant?
Wie voelt zich deze week ook anders?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 15:49:46 #246
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82332248
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:41 schreef mediaconsument het volgende:
Drink maar eens 40 pils in een paar uur weg, ga dan nog eens kijken wat je lever voor stress doormaakt!
WTF ?! 40 pils in een paar uur (2 uren?). Geen normaal mens krijgt zo'n hoeveelheid zo snel weg !
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:14 schreef Dartanion het volgende:
Dat is een prima idee Ik ga "binnenkort" 2 plantjes kopen die gelijk zijn qua conditie en dan die behandeling geven.. Zal een fotoverslag plaatsen van mijn bevindingen!
Hoe is het met de plantjes afgelopen ?
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:48 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Schop.
Voel jij je nu al een jaar anders? Of ben je inmiddels al omhoog getrild ?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 7 juni 2010 @ 11:14:21 #247
31101 _Led_
pi_82433911
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:21 schreef Diabox het volgende:
Soms vraag ik mij af waarom het nooit hoog opgeleide wetenschappers zijn die hogere energieën voelen.
Mooi gevalletje :
http://www.richardwiseman.com/resources/ghost-in-machine.pdf

Het verschil is dat de wetenschapper onderzoek doet en uiteindelijk een rationele verklaring vindt
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')