abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70126753
quote:
Griepgolf komt na de zomer

De Mexicaanse griep rukt ook in Nederland op. Het aantal dodelijke slachtoffers van de pandemie zal meevallen, verwacht het RIVM.

Op basisscholen in Waalre, Woerden en Amsterdam-Osdorp zijn de afgelopen week gevallen van Mexicaanse griep vastgesteld. De reactie daarop varieerde per school. In Woerden wordt ouders geadviseerd hun kinderen uit één groep voorlopig thuis te houden. In Waalre krijgen medeleerlingen een virusremmer toegediend en in Osdorp gaan de lessen gewoon door in afwachting van eventuele ziekteverschijnselen.

‘De regie ligt bij de GGD’, zegt Jim van Steenbergen, hoofd infectieziektebestrijding van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). ‘De GGD’s kunnen het virus tot dusver nog achterhalen en vaststellen wie de naaste contacten zijn. Afhankelijk van de situatie besluit men of het zin heeft om schoolklassen naar huis te sturen of scholen te sluiten.’

Die afweging wordt alleen gemaakt bij scholen en andere instellingen voor kinderen, dus niet bij bedrijven. ‘Bekend is dat het virus heel gemakkelijk door kinderen wordt overgedragen. Dat komt door hun gedrag: stoeien, knuffelen, aan elkaar zitten.’

Tussenfase
De overweging om klassen naar huis te sturen of de kinderen pillen te geven, hoort bij de huidige ‘tussenfase’ van de epidemie, zegt Van Steenbergen. ‘Maar het is zeker dat we dat gevecht verliezen. Als de griep eenmaal heerst, is het zinloos om individuele gevallen te gaan isoleren van hun omgeving.’

‘We hopen dat we de huidige fase kunnen rekken tot alle scholen met zomervakantie gaan. Daarna komt iedereen terug uit alle windstreken, en moeten we er rekening mee houden dat de griep heerst. De grote golf wordt verwacht in het najaar. Er zullen zeker mensen overlijden van wie je dat niet had verwacht.’

Net als bij de gewone griep, die in Nederland jaarlijks 500 tot 800 mensen velt, lopen kwetsbare ouderen grotere risico’s. Maar bij deze nieuwe griep zijn dat ook kinderen. ‘We dubben nu ernstig over de vraag welke groepen de grootste kans lopen op overlijden en als eerste in aanmerking komen voor medicijnen. Zijn het kinderen tot en met 6, 12 of 18 jaar?’

De vraag of één school moet worden gesloten, is tegen die tijd niet relevant meer, zegt de RIVM-expert. Misschien wel de vraag of alle scholen in Nederland voor enkele weken gesloten moeten worden.

Uitval
Bedrijven en instellingen doen er verstandig aan rekening te houden met tijdelijke uitval van personeel. ‘30 procent zieken over het hele seizoen, zoals we hebben uitgerekend voor het worstcasescenario, is nog steeds mogelijk. Maar dat zijn zieken; we denken dat het aantal dodelijke slachtoffers van de pandemie zal meevallen.’

Door hoog verzuim kan post misschien niet meer bezorgd worden. Cafés kunnen sluiten en lessen op scholen kunnen uitvallen. Wie ziek is, moet meteen naar huis gestuurd. Thuiswerk en gescheiden werkplekken worden aangemoedigd. Van Steenbergen: ‘De Volkskrant heeft toch een speciale bezetting voor in de weekeinden en vakanties? Misschien moet u zoiets overwegen voor het geval de Mexicaanse griep echt toeslaat.’
Bevestigde gevallen en doden (Bron):

Wereld: 39620 gevallen, 167 doden (WHO)
Europa: 2741 gevallen, 1 dode. (ECDC)
Nederland: 83 gevallen, 0 doden. (RIVM)

Links:

WHO
http://www.who.int/en/

RIVM
http://www.rivm.nl/

CDC
http://www.cdc.gov/h1n1flu/

ECDC
http://www.ecdc.europa.eu(...)virus/2009_Outbreak/

WIKIPEDIA
http://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_outbreak

GroteGriepMeting
http://www.degrotegriepmeting.nl/public/

Verspreidingskaart BBC
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8021547.stm

Nog een Verspreidingskaart
http://flutracker.rhizalabs.com/

Reisadvies BuZa
http://www.minbuza.nl/nl/(...)isadvies_mexico.html

Vorige topic: H1N1 Flu WorldWide Outbreak? #13
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_70126983
Vriendin van me dacht dat ze het had, was ook naar ziekenhuis geweest enz. Ze mocht het huis niet meer uit maar inmiddels is het alweer over dus zal wel een normaal griepje zijn geweest.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_70127101
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:29 schreef Kerol het volgende:
Vriendin van me dacht dat ze het had, was ook naar ziekenhuis geweest enz. Ze mocht het huis niet meer uit maar inmiddels is het alweer over dus zal wel een normaal griepje zijn geweest.
Het gros van de mensen die deze griep hebben gehad, zijn alweer beter.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_70127187
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er in Nederland al meer dan 250 besmettingen waren.
pi_70127287
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ze had het ongeveer 4 dagen..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_70127293
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:39 schreef Kerol het volgende:

[..]

Ze had het ongeveer 4 dagen..
Dus ?
pi_70127309
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dus ?
Vond het best kort
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_70127321
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk het grootste nadeel dat dit soort statistieken hebben... Er staat wel hoeveel er ziek zijn, en je kan er ook wel uithalen hoeveel er niet dood zijn gegaan, maar er staat niet hoeveel van de (volgens RIVM.nl) 87 gevallen er alweer compleet beter zijn.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:51:39 #9
3542 Gia
User under construction
pi_70127698
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:40 schreef Kerol het volgende:

[..]

Vond het best kort
Ze DACHT dat het de Mexicaanse griep was.

Waarschijnlijk was het gewoon een virusje. Flinke verkoudheid of zo.

Zoiets heb ik hier nu ook op de bank liggen. Heb voor de zekerheid wel even overlegd met de doktersassistent. Die wist niet eens dat er 9 gevallen in de regio Eindhoven waren.

Ik denk trouwens ook dat heel veel mensen niet eens naar de dokter gaan en gewoon wel die griep kunnen hebben. Op het moment schijnt het een mild ziekteverloop te hebben. Daar ga je toch niet mee naar de dokter!! Maar 'zieke' moeders brengen wel hun gezonde kinderen naar school.

Dus de verspreiding kan weleens sneller gaan dan we denken.

Persoonlijk ga ik grote mensenmassa's wel mijden. Niet naar pretparken, dierentuinen, volle stranden en zo, maar lekker 'hinten am Platz' met de BBQ.
pi_70127774
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:51 schreef Gia het volgende:
Persoonlijk ga ik grote mensenmassa's wel mijden. Niet naar pretparken, dierentuinen, volle stranden en zo, maar lekker 'hinten am Platz' met de BBQ.
Persoonlijk vind ik dat zwaar overdreven, we hebben het hier niet over ebola, maar over een hele milde griep-variant.
pi_70128017
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat zwaar overdreven, we hebben het hier niet over ebola, maar over een hele milde griep-variant.
Jaja, nu weten we het wel. Wacht maar af :p
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:02:58 #12
3542 Gia
User under construction
pi_70128057
quote:

[..]

Die voor iemand met hartklachten zoals ik, wel gevaarlijk kan zijn, zolang er nog geen vaccin is.

Ik word niet voor niets elk jaar gevaccineerd tegen de griep.
pi_70128065
quote:

Binnenkort de vierdaagse van Nijmegen. 1 miljoen mensen die feestvieren in de stad. De wandelaars komen uit bijna alle landen ter wereld waaronder zeer vele britten, amerikanen en canadezen. Deze gebeurtenis wordt de echte start voor het swine flu virus.
pi_70128080
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Die voor iemand met hartklachten zoals ik, wel gevaarlijk kan zijn, zolang er nog geen vaccin is.

Ik word niet voor niets elk jaar gevaccineerd tegen de griep.
Excuus, van je hartklachten wist ik niets af, toch lijkt het mijden van grote groepen mensen me echt overdreven.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:08:12 #15
3542 Gia
User under construction
pi_70128213
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:03 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Excuus, van je hartklachten wist ik niets af, toch lijkt het mijden van grote groepen mensen me echt overdreven.
Ach, als ik het overleef, kan ik nog jaren naar al die plekken die ik nu zou mijden.

Bovendien hebben we al veel gezien, op vakantie gingen we al niet en verder sluit ik me heus niet in huis op of zo. Terrasje pikken doe ik gewoon wel. Ook daar kun je het in feite oplopen.

Ga alleen niet naar mensenmassa's waar ook veel buitenlandse toeristen komen, zoals inderdaad de Vierdaagse.

Mocht één van mijn kids het virus nu al hebben, zijn beide ziek (geweest), dan post ik misschien over enkele weken niet meer. Wie weet.

Ach, voorkomen kun je het toch niet. Uitzieken is beter dan behandelen, omdat je dan weerstand opbouwt. Maar ik hoef het niet op te zoeken, natuurlijk.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:27:30 #16
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70128861
quote:

[..]

Nog wel, wacht maar tot t muteert In Sao Paulo is al een (geïsoleerde) mutatie gevonden.
pi_70129043
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:27 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Nog wel, wacht maar tot t muteert In Sao Paulo is al een (geïsoleerde) mutatie gevonden.
Elk virus muteert, het ligt er maar net aan of het op een nadelige manier muteert.
pi_70129156
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:27 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Mutaties gaan in vrijwel alle gevallen van gevaarlijk naar mild en niet andersom.
pi_70129483
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, als ik het overleef, kan ik nog jaren naar al die plekken die ik nu zou mijden.

Mocht één van mijn kids het virus nu al hebben, zijn beide ziek (geweest), dan post ik misschien over enkele weken niet meer. Wie weet.

Wat een drama maak je ervan ,alsof je al ten dode bent opgeschreven . iedereen kan het oplopen maar ik verwacht dat de weerstand van de gemiddelde inwoner van Nederland toch wel sterk genoeg is. En als je hartpatient bent , zal je vast nauwgezet in de gaten worden gehouden door artsen bij eventuele griep.
pi_70130394
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:43 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Wat een drama maak je ervan ,alsof je al ten dode bent opgeschreven . iedereen kan het oplopen maar ik verwacht dat de weerstand van de gemiddelde inwoner van Nederland toch wel sterk genoeg is. En als je hartpatient bent , zal je vast nauwgezet in de gaten worden gehouden door artsen bij eventuele griep.
Juist met een goede weerstand ga je dood.
pi_70130514
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:09 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Dood ga je sowieso.
pi_70130565
quote:

[..]

Dus ongezond leven is de oplossing en daarnaast.. dan overleeft Gia toch? Die heeft tenslotte geen goede weerstand .. of een minder goede in ieder geval.
pi_70130757
quote:

[..]

Je verwart een paar griepjes.
pi_70130850
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:18 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Je verwart een paar griepjes.
Als je een goede weerstand hebt ga je deaud door de overreactie van je immuunsysteem.
pi_70130927
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:20 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Als je een goede weerstand hebt ga je deaud door de overreactie van je immuunsysteem.
Dit is volgens mij allang weer achterhaald hoor.
pi_70131062
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:20 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Like I said, je verwart een paar griepjes. De Cytokine Storm was een iets van de Spaanse Griep, niet van de huidige variant. (Het is echter wel het doemscenario...)
pi_70131170
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:35 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Mutaties gaan in vrijwel alle gevallen van gevaarlijk naar mild en niet andersom.
Vreemd, dan vraag ik mij af waarom kenners op tv heel andere zaken roepen. We moeten hopen dat het virus niet muteert, zo zegt men.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_70131286
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd, dan vraag ik mij af waarom kenners op tv heel andere zaken roepen. We moeten hopen dat het virus niet muteert, zo zegt men.
Je weet toch onderhand dat een aantal fokkers alles beter weten?
pi_70131623
quote:

[..]

Pure speculatie dit, maar mutaties kunnen beide kanten op, lijkt mij. Maar ook een verandering naar een minder zware en minder overdraagbare versie kan potentieel het vaccin nutteloos maken. Nu is bekend wat de symptomen zijn, hoe het te testen valt, enzovoort enzovoort. Bij een mutatie... misschien niet meer?

As I said, pure speculatie.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:47:01 #30
3542 Gia
User under construction
pi_70131976
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:14 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Dus ongezond leven is de oplossing en daarnaast.. dan overleeft Gia toch? Die heeft tenslotte geen goede weerstand .. of een minder goede in ieder geval.
En ik krijg waarschijnlijk wel het vaccin. 45 hartpatient.
pi_70132314
quote:

[..]

Ik haal het gewoon uit de internationale media hoor...
quote:
Maar eerst even aandacht voor de intrigerende standpunten van Ekkelenkamp, een jonge arts/microbioloog, die enkele weken geleden een opzienbarend stuk in NRC Handelsblad schreef. Hij vindt dat het onterecht is om steeds met de tientallen miljoenen doden uit 1918 te wapperen. Volgens hem stierf 95 tot 99 procent van die mensen niet aan het influenzavirus maar aan bacteriën die daar overheen kwamen. En ja, antibiotica werden pas rond de Tweede Wereldoorlog uitgevonden.

Het argument van viroloog Ab Osterhaus en Roel Coutinho, hoofd infectieziekten bij het RIVM, is dat het Mexicaanse griepvirus nu nog een watje is (jammer dat ze het woord mietje niet gebruikten, tijdens dit pandemietje), maar wellicht kan veranderen in de son of a bitch en dat er dan wel miljoenen doden kunnen vallen.

Mutatie
Daarop hebben Ekkelenkamp en Schellekens weer een aardige: virussen worden in de loop van een epidemie doorgaans niet gemener maar juist maar minder gemeen. Ekkelenkamp bestrijdt ook dat de Spaanse griep in 1918 eerst vriendelijk was en toen door een mutatie levensgevaarlijk werd.

Dan zouden de pieken in sterfte in verschillende steden niet gelijktijdig geweest zijn, want zo’n nieuw gemuteerd virus stapt van land naar land, van stad naar stad.
http://www.elsevier.nl/we(...)en-grieppandemie.htm
pi_70132529
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:47 schreef Gia het volgende:

[..]

En ik krijg waarschijnlijk wel het vaccin. 45 hartpatient.
Waarom het woordje wel erbij? Een ander niet? Ik denk dat veel mensen schreeuwen voordat ze geslagen zijn. Wie weet wordt je niet eens ziek ...
pi_70133313
BILTHOVEN - Het aantal bevestigde gevallen van Mexicaanse griep (officieel: Nieuwe Influenza A (H1N1)) in Nederland is opgelopen tot 87. Dat maakte het RIVM donderdag bekend. Veertig mensen hebben de ziekte in Nederland opgelopen. Woensdag waren er nog 83 besmettingen.
pi_70133335
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:01 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Waarom het woordje wel erbij? Een ander niet? Ik denk dat veel mensen schreeuwen voordat ze geslagen zijn. Wie weet wordt je niet eens ziek ...
Ze gaan leuk selectief inenten.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:22:39 #35
3542 Gia
User under construction
pi_70133391
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:01 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Een vaccin krijg je doorgaans voordat je ziek wordt.

En nee, schijnbaar veel anderen niet, omdat het te duur zou zijn, zou er selectief gevaccineerd gaan worden. Soms is het handig een topic helemaal te lezen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:12 #36
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70134246
Tis maar een griepje
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_70135851
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:42 schreef Prowl het volgende:
Tis maar een griepje
Donder op, je bent nog maar 8
pi_70135975
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:22 schreef Gia het volgende:

[..]

En nee, schijnbaar veel anderen niet, omdat het te duur zou zijn, zou er selectief gevaccineerd gaan worden. Soms is het handig een topic helemaal te lezen.
Iets over Wilders en moslims.
pi_70136181
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach dan is het te duur , ik verwacht dat ik er zelf wel bovenop zou komen zonder preventieve inenting.
Soms heb je een leven naast internet en lees je geen 14 topics door .

Selectief inenten is een logische gedachte maar dan zou een kind voor een hartpatient gaan in mijn ogen..
pi_70136248
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:42 schreef Prowl het volgende:
Tis maar een griepje
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:29:35 #41
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70136455
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:23 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Selectief inenten is een logische gedachte maar dan zou een kind voor een hartpatient gaan in mijn ogen..
Als het een zeer dodelijk virus zou zijn geweest, zou dat inderdaad logisch zijn. In dit geval niet.
pi_70137194
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:21 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Ze gaan leuk selectief inenten.
Ik zit wel goed

Maar goed. Selectief hoeft niet slecht te zijn. Daarmee neemt de verspreidinssnelheid ook al drastisch af, aangezien niet elke persoon meer gevoelig is voor het virus.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70138923
Eerste geval in Zuid-Afrika bevestigd, 8 gevallen in Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70139154
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:47 schreef EricT het volgende:

[..]

Ik zit wel goed

Maar goed. Selectief hoeft niet slecht te zijn. Daarmee neemt de verspreidinssnelheid ook al drastisch af, aangezien niet elke persoon meer gevoelig is voor het virus.
Ja, gek he?
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:48:27 #45
3542 Gia
User under construction
pi_70139305
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:23 schreef zeemonster het volgende:
maar dan zou een kind voor een hartpatient gaan in mijn ogen..
Heb ik ergens gezegd dat ik daar anders over denk?

Het is oerstom om juist zieken en bejaarden te gaan enten, omdat die anders zeker het loodje leggen en dan sterke, jonge mensen dood laten gaan, omdat er te weinig vaccin is, of omdat het te duur is.

Natuurlijke selectie werkt dan dus echt niet meer.

Maar goed, als mij het vaccin aangeboden wordt, sla ik het dus niet af.
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:50:11 #46
3542 Gia
User under construction
pi_70139356
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
Eerste geval in Zuid-Afrika bevestigd, 8 gevallen in Marokko.
Dat worden er nog wel wat meer, van de zomer. Al die familiebezoekjes!! Nemen ze wel het virus vanuit Europa mee, zoals het hier ook is gekomen door reizigers vanuit Amerika en Mexico.

Wie weet gooit Marokko de grenzen wel dicht.
pi_70139725
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat weinig mensen het zullen afslaan . Maar goed schreeuwen voordat je geslagen wordt. 87 mensen in Nederland zijn besmet en sommige mensen (niet alleen op fora maar ook in real live) doen alsof ze in de film 28 Weeks later zitten .
pi_70140102
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:03 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Ik denk dat weinig mensen het zullen afslaan . Maar goed schreeuwen voordat je geslagen wordt. 87 mensen in Nederland zijn besmet en sommige mensen (niet alleen op fora maar ook in real live) doen alsof ze in de film 28 Weeks later zitten .
En hoe denk je over het najaar?
pi_70140218
quote:

[..]

Het is oerstom om juist zieken en bejaarden te gaan enten, omdat die anders zeker het loodje leggen en dan sterke, jonge mensen dood laten gaan, omdat er te weinig vaccin is, of omdat het te duur is.

Er worden 34 miljoen vaccins aangeschaft dus dat komt wel goed. Helft van Nl zal niet eens een vaccinatie gaan halen.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_70140364
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:15 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

En hoe denk je over het najaar?
Precies hetzelfde... de griep zal dan vast heviger zijn maar dat neemt niet weg dat paniek zaaien niet verstandig is en je niet zal helpen.
Als er een doemscenario komt, dan komt die er .. of wou je eigenhandig de grenzen sluiten en iedereen isoleren tot de griep ons landje voorbij is.

Er zijn al mensen beter geworden van die griep en ja er zijn ook mensen overleden , that's life.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeemonster op 18-06-2009 18:40:30 ]
pi_70140960
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:25 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Precies hetzelfde... de griep zal dan vast heviger zijn maar dat neemt niet weg dat paniek zaaien niet verstandig is en je niet zal helpen.
Als er een doemscenario komt, dan komt die er .. of wou je eigenhandig de grenzen sluiten en iedereen isoleren tot de griep ons landje voorbij is.

Er zijn al mensen beter geworden van die griep en ja er zijn ook mensen overleden , that's life.
Is het ook 'that's life' als jouw kind/vrouw/ouders wat dan ook doodgaan? Je lijkt wel een christen.
pi_70141065
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:45 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Is het ook 'that's life' als jouw kind/vrouw/ouders wat dan ook doodgaan? Je lijkt wel een christen.
Nee ik ben trouwens zelf een vrouw , en tuurlijk is het heel erg . Maar vertel jij mij eens wat het mij zou helpen om nu paniekerig te gaan doen dat we allemaal doodgaan . Wie zegt dat je perse meteen moet doodgaan aan deze griep? Naar mijn weten zijn er genoeg mensen alweer beter?

En dat je meteen moet roepen dat mijn familie dood zal gaan vind ik persoonlijk iets te ver gaan . Dat zal je mij niet horen roepen om een reactie uit te lokken maar ja .
pi_70143410
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:45 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Dat is ook "that's life" . Er gaan heel wat jouw vrouw, jouw ouders, jouw kinderen dood op een dag. Doodgaan is natuurlijk erg inherent aan het geboren worden.
pi_70143465
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:00 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Dat is ook "that's life" . Er gaan heel wat jouw vrouw, jouw ouders, jouw kinderen dood op een dag. Doodgaan is natuurlijk erg inherent aan het geboren worden.
Dit is natuurlijk ook waar , het enige wat ik wil zeggen is dat al die paniek gewoon niet helpt wat betreft deze griep.
pi_70144752
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:02 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook waar , het enige wat ik wil zeggen is dat al die paniek gewoon niet helpt wat betreft deze griep.
Ik snap je punt, maar waarom zou je risico's nemen als het niet hoeft?
pi_70145000
Het is geen kwestie van risico's nemen maar van gewoon normaal doorleven zoals je altijd doet. Als er in een doemscenario selectief zal worden gevaccineerd dan is dat al voldoende . Zie jij in een oogopslag of iemand een gewoon griepje heeft of niet?

Misschien denk ik gewoon te nuchter of te makkelijk, dat kan natuurlijk ook. Maar ik heb gewoon geen zin om al nerveus over de drempel van mijn huisdeur heen te stappen . Dan kan ik beter in een bunker gaan zitten.
pi_70145159
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:46 schreef zeemonster het volgende:
Het is geen kwestie van risico's nemen maar van gewoon normaal doorleven zoals je altijd doet. Als er in een doemscenario selectief zal worden gevaccineerd dan is dat al voldoende . Zie jij in een oogopslag of iemand een gewoon griepje heeft of niet?

Misschien denk ik gewoon te nuchter of te makkelijk, dat kan natuurlijk ook. Maar ik heb gewoon geen zin om al nerveus over de drempel van mijn huisdeur heen te stappen . Dan kan ik beter in een bunker gaan zitten.
Je bent te makkelijk. Je draagt zeker ook geen gordel? Je hebt geen airbags? Je huis staat altijd open als je weg bent?
pi_70145269
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:51 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Je bent te makkelijk. Je draagt zeker ook geen gordel? Je hebt geen airbags? Je huis staat altijd open als je weg bent?
Wow en jij bent Derek Ogilvie , wat goed!
Vertel mij dan wat ik dan moet doen volgens jouw? Omdat ik anders erover denk als jij , draag ik meteen geen gordel , geen airbags enzovoort ... Dus jij weet vast hoe het dan wel "moet"

Waarom moet je meteen een ander bashen op het moment dat iemand niet zoals jouw denkt over de griep? Dat is geen discussieren meer maar gewoon kleutergedrag.

Ik zie de drama gewoon nog niet...
pi_70145403
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:55 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Wow en jij bent Derek Ogilvie , wat goed! Vertel mij dan wat ik dan moet doen volgens jouw? Omdat ik anders erover denk als jij , draag ik meteen geen gordel , geen airbags enzovoort ...

Waarom moet je meteen een ander bashen op het moment dat iemand niet zoals jouw denkt over de griep? Dat is geen discussieren meer maar gewoon kleutergedrag.

Ik zie de drama gewoon nog niet...
Het is geen kleutergedrag. Integendeel. Ik denk na over de risico's in dit leven. En ik wil me er tegen beschermen. Jij toch ook? Ik bash je niet, ik probeer een punt te maken.
pi_70145593
Door te schrijven : Je draagt geen gordel , je huis staat open (volgens mij staat je raam of deur dan open maar goed) ?

Je probeert overigens geen punt te maken maar een ander te overtuigen . Dat overtuigen lukt je niet want ik ben gewoon (nog) niet bang genoeg voor een dodelijke griep en dan zeker niet met argumenten als : Je familie gaat misschien dood en je draagt geen gordel .

Het is voor mij nu nog geen beangstigende zaak. Ik kan mij voorstellen dat dat voor anderen wel zo kan zijn en dat mogen ze van mij .

Overigens net een artikel in de Panorama gelezen over een vrouw met de "Mexicaanse Griep" , die leeft ook nog.

[ Bericht 9% gewijzigd door zeemonster op 18-06-2009 21:11:26 ]
pi_70145713
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:04 schreef zeemonster het volgende:
Door te schrijven : Je draagt geen gordel , je huis staat open (volgens mij staat je raam of deur dan open maar goed) ?

Je probeert overigens geen punt te maken maar een ander te overtuigen . Dat overtuigen lukt je niet want ik ben gewoon (nog) niet bang genoeg voor een dodelijke griep en dan zeker niet met argumenten als : Je familie gaat misschien dood en je draagt geen gordel .

Het is voor mij nu nog geen beangstigende zaak. Ik kan mij voorstellen dat dat voor anderen wel zo kan zijn en dat mogen ze van mij .

Overigens net een artikel in de Panorama gelezen over een vrouw met de "Mexicaanse Griep" , die leeft ook nog.
Jij lijkt nergens bang voor te zijn. Dat is onrealistisch.

En die vrouw, ja, dat kan. Je hoeft er niet aan dood te gaan. Duh. Maar je wilt toch geen risico nemen? Je hebt toch ook je prikjes gehad als kind?
pi_70145761
Vertel mij dan wat ik moet doen om geen risico te nemen ? Ik begrijp werkelijk niet waar je heen wil ?

Zodra er vaccins zijn en ik kom in aanmerking dan zal ik er vast 1 halen , tot die tijd ga ik echt niet met mondkapjes enzo rondrennen.
Hier laat ik het overigens bij Wanhoop , ik vind het goed zo .
pi_70145798
risicoperceptie is natuurlijk altijd een vrij subjectieve bezigheid. Sommige eindigen bij de shrink omdat de risicoperceptie uit balans is waardoor ze de deur niet meer uitkomen en sommige mensen rijden met 25 glazen bier tegen een lantaarnpaal met een auto vol vrienden.
pi_70145886
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:10 schreef zeemonster het volgende:
Vertel mij dan wat ik moet doen om geen risico te nemen ? Ik begrijp werkelijk niet waar je heen wil ?

Zodra er vaccins zijn en ik kom in aanmerking dan zal ik er vast 1 halen , tot die tijd ga ik echt niet met mondkapjes enzo rondrennen.
Hier laat ik het overigens bij Wanhoop , ik vind het goed zo .
Hehe, ik vind het ook goed zo. Je hoeft geen mondkapjes te dragen maar er is gewoon risico.
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:27:57 #65
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70146358
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:14 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Hehe, ik vind het ook goed zo. Je hoeft geen mondkapjes te dragen maar er is gewoon risico.
In Azie worden mondkapjes gedragen om te voorkomen dat ze anderen besmetten, niet omdat ze bang zijn zelf besmet te raken. Met dat idee in gedachten zou je me best met een mondkapje kunnen zien mocht het gaan heersen.
pi_70146456
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:27 schreef Tokamak het volgende:

[..]

In Azie worden mondkapjes gedragen om te voorkomen dat ze anderen besmetten, niet omdat ze bang zijn zelf besmet te raken. Met dat idee in gedachten zou je me best met een mondkapje kunnen zien mocht het gaan heersen.
Dat zou ik dan ook wel doen . Ik vind het namelijk belangrijker om te zorgen dat ik een ander niet besmet.
pi_70148209
Ik denk dan maar weer eens aan de wijze woorden op de voorkant van de hitchhiker's guide to the galaxy:

DON'T PANIC!
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_70148246
Paranoia mensen hier allemaal
pi_70149193
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:11 schreef byah het volgende:
Paranoia mensen hier allemaal
Eens
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:42:41 #70
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70149622
quote:

[..]

Ik ken iemand die cara heeft en van de gewone griep al 2 keer een longontsteking heeft gehad. Hij is nog in de kracht van zijn leven. Zou zo iemand het vaccin eerder krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 18-06-2009 23:06:56 ]
pi_70150093
Oh en er zijn dus 34 miljoen stuks van het vaccin besteld, wat hoogstwaarschijnlijk pas over 4/5 maanden beschikbaar is. Daarnaast is er nog een beperkte hoeveelheid tamiflu beschikbaar, wat alleen dient als virusremmer, en dus complicaties e.d. tegengaat. Dus al die mensen hier die er zeker van zijn dat ze het gaan 'overleven' omdat ze het vaccin toch wel krijgen, think again
  donderdag 18 juni 2009 @ 23:06:38 #72
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70150539
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:54 schreef byah het volgende:
Oh en er zijn dus 34 miljoen stuks van het vaccin besteld, wat hoogstwaarschijnlijk pas over 4/5 maanden beschikbaar is. Daarnaast is er nog een beperkte hoeveelheid tamiflu beschikbaar, wat alleen dient als virusremmer, en dus complicaties e.d. tegengaat. Dus al die mensen hier die er zeker van zijn dat ze het gaan 'overleven' omdat ze het vaccin toch wel krijgen, think again
Ik ben er voor 99,99% zeker van dat ik het ga overleven. Moet ik ook nog eens nadenken?
pi_70155160
Ik ben vorige week in de VS geweest en ik voel me grieperig
  vrijdag 19 juni 2009 @ 06:50:55 #74
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70155204
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 06:29 schreef labbit het volgende:
Geniet van je laatste week op aarde
pi_70156311
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 06:29 schreef labbit het volgende:
Dan bel je de huisarts he
pi_70156375
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:14 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Uiteraard is er risico, maar het risico dat je in het verkeer omkomt is tot nog toe veel groter (811 doden vorig jaar). Maar ik vermoedt toch dat je elke dag dit risico neemt en wel aan het verkeer deel neemt. En aan een vaccin zit uiteraard ook een risico (hoe worden die dingen trouwens getest? en hoe weet je de lange termijn effecten? (zeker omdat alles zo snel ontwikkeld is).
live your fears, fear your live
pi_70160051
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:51 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Dan bel je de huisarts he
Ja gedaan maar ik mag niet langskomen
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:56:02 #78
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70161270
ah, hier waren we
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:57:47 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70161323
quote:

mja daar heb je gelijk in. In het begin had ik ook zoiets van "kut kut kut straks gaan we dood" maar die paniek, daar verneuk je alleen jezelf en je leven mee.

Ik zie wel wat er van komt, ik ga me er nu iig nog niet druk over maken hoor. Schiet je geen flikker mee op.
pi_70161938
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:18 schreef labbit het volgende:

[..]

Ja gedaan maar ik mag niet langskomen
Als het goed is komen ze langs.
pi_70161979
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:17 schreef wanhoopz het volgende:

[..]

Als het goed is komen ze langs.
Idd wel pas wanneer de koorts hoger is dan 39 graden.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:54:06 #82
3542 Gia
User under construction
pi_70163162
quote:
Als er in een doemscenario selectief zal worden gevaccineerd dan is dat al voldoende . Zie jij in een oogopslag of iemand een gewoon griepje heeft of niet?

Wat heeft zin twee met zin een te maken?

Er wordt niet pas gevaccineerd als iemand de griep heeft, maar vantevoren, om te voorkomen dat iemand de griep krijgt.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:02:10 #83
3542 Gia
User under construction
pi_70163433
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik ken iemand die cara heeft en van de gewone griep al 2 keer een longontsteking heeft gehad. Hij is nog in de kracht van zijn leven. Zou zo iemand het vaccin eerder krijgen?
Ik neem aan dat die persoon nu ook elk jaar een griepprik kan gaan halen, hier een oproep voor krijgt?

Waarschijnlijk zijn dat de mensen die een groter risico lopen te overlijden door deze griep en dus inderdaad het eerst in aanmerking komen voor het vaccin.

Verder is het wel zo dat er 34 miljoen vaccins zijn, straks, maar schijnbaar zullen er vele naar het buitenland gaan en er een tekort ontstaan om alle Nederlanders te kunnen vaccineren. Vandaar het selectief vaccineren.
pi_70163468
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat heeft zin twee met zin een te maken?

Er wordt niet pas gevaccineerd als iemand de griep heeft, maar vantevoren, om te voorkomen dat iemand de griep krijgt.

Helemaal niks , het zijn 2 losse zinnen maar als je graag wil dat ze wat met elkaar te maken hebben ga je gang en laat je fantasie de vrije loop .

Ik weet wat een vaccinatie inhoudt . En het vaccin is er nog niet of niet voldoende en de griep is er al wel , dus dan wordt er toch achteraf gevaccineerd?

Maar goed , ik hoop voor jouw dat je op tijd wordt gevaccineerd , want tenslotte is het vaccin pas over een half jaar klaar...
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:04:09 #85
3542 Gia
User under construction
pi_70163479
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:54 schreef byah het volgende:
Er heeft volgens mij helemaal niemand gezegd dat hij/zij de griep zeker overleeft, omdat hij/zij het vaccin toch wel krijgt.

Misschien toch wat beter lezen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:06:11 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70163529
Er gaan ieder jaar wereldwijd heel veel mensen dood aan griep. wat maakt deze zo bijzonder?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:09:54 #87
3542 Gia
User under construction
pi_70163653
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:03 schreef zeemonster het volgende:

Ik weet wat een vaccinatie inhoudt . En het vaccin is er nog niet of niet voldoende en de griep is er al wel , dus dan wordt er toch achteraf gevaccineerd?
Nee, als je de griep al hebt, wordt je niet meer gevaccineerd. Dat heeft namelijk geen enkele zin!
Doordat je de griep hebt, bouw je afweerstoffen op. Daar hoef je dan niet nog eens een vaccin overheen te gooien.
quote:
Maar goed , ik hoop voor jouw dat je op tijd wordt gevaccineerd , want tenslotte is het vaccin pas over een half jaar klaar...
Weet ik, ik maak me er ook niet druk over, of zo. Ik snap niet dat sommigen dat uit mijn posts menen te kunnen opmaken. Ik zeg alleen dat ik geen grote mensenmassa's op ga zoeken. Je zult mij dus niet tegenkomen bij de vierdaagse, niet op popfestivals, niet in de keukenhof, niet op een overvol strand. Gewoon nu even niet. Daarmee voorkom ik uiteraard niets, maar beperk wel enigszins het risico.

Dat is geen paniek, zeker niet gezien we toch al geen plannen in die richting hadden. Ik ga dus geen bestaande vakantieplannen cancelen vanwege de griep.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:11:43 #88
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70163727
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die persoon nu ook elk jaar een griepprik kan gaan halen, hier een oproep voor krijgt?
.
Geloof het wel.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:13:32 #89
3542 Gia
User under construction
pi_70163779
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Er gaan ieder jaar wereldwijd heel veel mensen dood aan griep. wat maakt deze zo bijzonder?
Ja, dat vraag ik me ook af. Misschien het feit dat hij wat onverwacht is gekomen en er nog geen vaccin voor is.

Voor andere griepen worden we jaarlijks ruim vantevoren geënt, wat het aantal slachtoffers beperkt.
Voor de mexicaanse griep is het vaccin nog niet klaar, de grote klap zal waarschijnlijk komen voordat het zover is.

De mensen die anders altijd al gevaccineerd zijn, zijn dat nu nog niet. Wat zeer waarschijnlijk meer doden op gaat leveren dan bij andere griepen het geval is.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:14:23 #90
3542 Gia
User under construction
pi_70163813
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:11 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Geloof het wel.
Dan krijgt hij dat hiervoor straks vast ook wel. Hopen dat het op tijd klaar is.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:15:16 #91
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70163847
quote:
De slachtoffers.

Gewone griep doodt die ene stokdemente opa waarvan je toch al zat af te tellen wanneer ie een keer ging. Deze griep doodt een student, een 46 jarige ondernemer, of een moeder van 2 kleine kinderen.

De maatschappelijke impact zal dus veel groter zijn.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:18:08 #92
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70163943
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan krijgt hij dat hiervoor straks vast ook wel. Hopen dat het op tijd klaar is.
Krijgen die mensen een oproep of moeten ze er bij hun HA om vragen?
pi_70165181
quote:
Het is iets specialer, maar reageren zoals een aantal mensen hier is ook weer overdreven....

Volgens mij hebben die al hun kelder vol staan met ingeblikt voedsel & containers met water, zodat ze de komende 2 jaar het huis niet meer uit hoeven
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_70165242
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, als je de griep al hebt, wordt je niet meer gevaccineerd. Dat heeft namelijk geen enkele zin!
Doordat je de griep hebt, bouw je afweerstoffen op. Daar hoef je dan niet nog eens een vaccin overheen te gooien.
[..]

Weet ik, ik maak me er ook niet druk over, of zo. Ik snap niet dat sommigen dat uit mijn posts menen te kunnen opmaken. Ik zeg alleen dat ik geen grote mensenmassa's op ga zoeken. Je zult mij dus niet tegenkomen bij de vierdaagse, niet op popfestivals, niet in de keukenhof, niet op een overvol strand. Gewoon nu even niet. Daarmee voorkom ik uiteraard niets, maar beperk wel enigszins het risico.

Dat is geen paniek, zeker niet gezien we toch al geen plannen in die richting hadden. Ik ga dus geen bestaande vakantieplannen cancelen vanwege de griep.
Je begrijpt niet wat ik bedoelde, maar ik omschreef het ook wat rottig. Anyhow ik ben blij dat je binnenblijft . Er lopen al genoeg paniekzaaiers buiten rond. Laten we duimen dat je niet alsnog de griep oploopt .
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:07:06 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70165766
*ondertussen gewoon lekker ongezond door doet en tong uitsteekt naar griep*

*filé american op toosje pleur met veeeeeeeel cola erbij *

vrijdag 19 juni 2009 @ 15:03:25 #96
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_70167712
Ik kom elke dag op Den Haag Centraal (lekker druk) en zit op een school vol buitenlandse studenten. Het aftellen is begonnen.
pi_70167869
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:07 schreef Qwea het volgende:
*ondertussen gewoon lekker ongezond door doet en tong uitsteekt naar griep*

*filé american op toosje pleur met veeeeeeeel cola erbij *

en ik ga met een mondkapje op naar de Albert Heijn
pi_70170269
Ik zag een paar weken geleden in Den Haag (grote marktstraat) een Aziatisch type met een mondkapje. Ik had de neiging om te gaan hoesten toen ik er langs liep
pi_70170395
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:21 schreef Queued het volgende:
Ik zag een paar weken geleden in Den Haag (grote marktstraat) een Aziatisch type met een mondkapje. Ik had de neiging om te gaan hoesten toen ik er langs liep
Aziaten doen een mondkapje op om andere mensen te beschermen tegen hun griepje of verkoudheid. Niet andersom.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:30:01 #100
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70170595
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:24 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Aziaten doen een mondkapje op om andere mensen te beschermen tegen hun griepje of verkoudheid. Niet andersom.
Wat zijn ze toch lief, die Aziaten. Altijd aan de ander denken
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:37:51 #101
45206 Pietverdriet
pi_70170901
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:51 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Het is iets specialer, maar reageren zoals een aantal mensen hier is ook weer overdreven....

Volgens mij hebben die al hun kelder vol staan met ingeblikt voedsel & containers met water, zodat ze de komende 2 jaar het huis niet meer uit hoeven
En dan je been breken op de keldertrap en pas na jaaaaren gevonden worden.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:51:24 #102
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70171460
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aan het ene uiterste heb je de aluhoedjes die een atoomschuilkelder bouwen.

Aan de ander kant heb je mensen die iedere keer op de proppen komen met het feit dat de seizoensgriep ook veel slachtoffers eist, en ontkennen dat er een verschil is tussen 1000 80 jarigen de pijp uit of 1000 mensen in de kracht van hun leven dood.

De straten zullen niet leeg zijn, we gaan echt niet allemaal dood. Maar een maatschappelijke impact zal het wel hebben. Wat als veel scholengemeenschappen of middelgrote dorpen dit najaar 1 a 2 jonge mensen te begraven hebben?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 16:56:12 #103
45206 Pietverdriet
pi_70171638
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Aan het ene uiterste heb je de aluhoedjes die een atoomschuilkelder bouwen.

Aan de ander kant heb je mensen die iedere keer op de proppen komen met het feit dat de seizoensgriep ook veel slachtoffers eist, en ontkennen dat er een verschil is tussen 1000 80 jarigen de pijp uit of 1000 mensen in de kracht van hun leven dood.

De straten zullen niet leeg zijn, we gaan echt niet allemaal dood. Maar een maatschappelijke impact zal het wel hebben. Wat als veel scholengemeenschappen of middelgrote dorpen dit najaar 1 a 2 jonge mensen te begraven hebben?
Bij de spaanse griep gingen miljoenen mensen dood, meer als in de eerste wereldoorlog gesneuveld zijn, dat klopt, maar ik heb nog geen echte aanwijzing gezien of gehoord dat deze griep zo dodelijk is.

Er gaan per jaar een 800 mensen dood als gevolg van het niet voldoende luchten van huizen, daar hoor je ook vrijwel nooit wat over. Integendeel, huizen worden zo gebouwt dat het erg lastig is goed te luchten.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:02:27 #104
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70171851
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij de spaanse griep gingen miljoenen mensen dood, meer als in de eerste wereldoorlog gesneuveld zijn, dat klopt, maar ik heb nog geen echte aanwijzing gezien of gehoord dat deze griep zo dodelijk is.

Er gaan per jaar een 800 mensen dood als gevolg van het niet voldoende luchten van huizen, daar hoor je ook vrijwel nooit wat over. Integendeel, huizen worden zo gebouwt dat het erg lastig is goed te luchten.
Klopt Maar de reden dat je daar nooit iemand over hoort is dat het geen duidelijke oorzaak is. Je hoort nooit Oom Piet is overleden omdat hij zijn huis niet goed doorgelucht is. Nee hij is overleden aan longkanker.
pi_70171874
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vergelijkingen met het aantal doden t.o.v de spaanse griep gaan mank >>

Influenza A virus (IAV) causes respiratory tract infections leading to recurring epidemics with high rates of morbidity and mortality. In the past century IAV induced several world-wide pandemics, the most aggressive occurring in 1918 with a death toll of 20–50 million cases. However, infection with IAV alone is rarely fatal. Instead, death associated with IAV is usually mediated by superinfection with bacteria, mainly Streptococcus pneumoniae. The reasons for this increased susceptibility to bacterial superinfection have not been fully elucidated. We previously demonstrated that triggering of TLR7 causes immune incompetence in mice by induction of lymphopenia. IAV is recognized by TLR7 and infections can lead to lymphopenia. Since lymphocytes are critical to protect from S. pneumoniae it has long been speculated that IAV-induced lymphopenia might mediate increased susceptibility to superinfection. Here we show that sub-lethal pre-infections of mice with IAV-PR8/A/34 strongly increased their mortality in non-lethal SP infections, surprisingly despite the absence of detectable lymphopenia. In contrast to SP-infection alone co-infected animals were unable to control the exponential growth of SP. However, lymphopenia forced by TLR7-triggering or antibody-mediated neutropenia did not increase SP-susceptibility or compromise the ability to control SP growth. Thus, the immune-incompetence caused by transient lympho- or leukopenia is not sufficient to inhibit potent antibacterial responses of the host and mechanisms distinct from leukodepletion must account for increased bacterial superinfection during viral defence.

Characterization of an IAV/S. pneumoniae co-infection model
To establish a model system for IAV/S. pneumoniae synergism in the mouse we established two sublethal infections with either the mouse-adapted viral strain PR8/A/34 or the pneumococcal strain TIGR4. 0.04 MLD50 of IAV caused a mild disease with a transient mean loss of max. 10% body weight up to day 7 of the infection, which was resolved by day 12 post infection (Fig. 1A). Likewise, a sublethal course of S. pneumoniae was established after infection with 1×105 CFU that was not detectable by weight changes of infected animals (Fig. 1A). A productive infection was verified from nasopharyngeal lavages at day 7 p.i. in all infected animals (Fig. 1B). Survival-curves showed that both infections were sublethal to 80% (IAV) or 88% (S. pneumoniae) of all animals although single individuals could still succumb to the infection as seen elsewhere [10]. The combined sublethal infections with IAV followed by S. pneumoniae 7 days later were highly synergistic leading to 63% mortality within 2 days after the bacterial superinfection (Fig. 1C). The lung homogenates of animals succumbing to the co-infection showed high CFU in their tissues similar to the levels observed in the rare cases of lethal courses from single infections (Fig. 1D).

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=2654096

Meerdere studies wijzen uit dat het aantal doden voornamelijk kwam door hygiënische omstandigheden. Dezelfde griep nu zou een totaal andere impact hebben.

Bacteria main cause of 1918 deaths
http://www.abc.net.au/science/articles/2009/02/06/2484125.htm

Strep infections and not influenza may have killed most people during the 1918 influenza pandemic, which suggests predictions about a new pandemic could be exaggerated, say US researchers.

The findings suggest that amassing antibiotics to fight bacterial infections may be as important as stockpiling antiviral drugs to battle flu, they say.

Professor Keith Klugman of Emory University, Atlanta and colleagues report their findings in the journal Emerging Infectious Diseases.

The team looked at information available about the 1918 flu pandemic, which killed between 50 million and 100 million people globally in the space of about 18 months.

Some research has shown that on average it took a week to 11 days for people to die - which fits in more with the known pattern of a bacterial infection than a viral infection, write Klugman and colleagues.

"We observed a similar 10-day median time to death among soldiers dying of influenza in 1918."

People with influenza often get what is known as a "superinfection" with a bacterial agent. In 1918 it appears to have been Streptococcus pneumoniae.

"Neither antimicrobial drugs nor serum therapy was available for treatment in 1918," Klugman's team write.

Today there are vaccines that protect against different strains of S. pneumonia, which cause infections from pneumonia to meningitis.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:08:58 #106
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70172044
Op het journaal hoorde ik dat men van 6000 -8000 doden uit gaat.
pi_70175569
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:24 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Ik had het willen doen omdat het tamelijk overdreven was op dat moment (en nu in Nederland nog eigenlijk)
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:21:19 #108
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70175742
Op hoeveel besmettingen zitten we inmiddels eigenlijk, nog steeds 87?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:24:23 #109
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70175821
Niemand weet 't precies, dit is 'n nieuw virus en 't kan alle kanten uit gaan. Maar 't is vrij normaal dat eens in de 30 jaar er 'n nieuw (griep)virus opduikt. Enige verschil met 30 jaar geleden is dat we nou Twitter hebben en allerlei andere media die maar wat graag 'n beetje massahysterie willen creeëren.

Natuurlijk, ik blijf 't zeggen, moet je als overheid voorbereid zijn op 't ergste, als sterfgevallen voorkomen hadden kunnen worden vergeef je dat jezelf nooit. Maar om nou maar meteen allerlei doem scenario's in 't nieuws te brengen waarvan niemand met zekerheid kan zeggen dat 't gebeurt, daar heb je ook niks aan. Dat begint veel te lijken om die gradatie van terrorismedreiging: je kan er niks aan doen, leuk om te weten, gerustellend ook, nou maar weer verder leven.
Hallon!
pi_70176068
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:21 schreef Tokamak het volgende:
Op hoeveel besmettingen zitten we inmiddels eigenlijk, nog steeds 87?
http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influenza/index.jsp

91 dus.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:32:38 #111
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70176108
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Op het journaal hoorde ik dat men van 6000 -8000 doden uit gaat.
Dat is natuurlijk heel erg, maar niks vergelijken met verkeersdoden, moorden en hongersnood.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:33:19 #112
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70176138
Ik zou 't wel handig vinden als ze ook 'ns 'n kolom met "herstelden" ofzo maakten, lijkt me niet dat die alle 97 nog steeds ziek zijn. En die verwachte doden zijn pure speculatie 't kan allerlei richtingen uitgaan.
Hallon!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:11:13 #113
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70179344
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:32 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk heel erg, maar niks vergelijken met verkeersdoden, moorden en hongersnood.
Dit getal was genoemd voor het aantal doden in Nederland.
Ter vergelijking. In 2007 waren er In Nederland:

147 moorden.
791 verkeersdoden.
1353 zelfmoorden.

http://www.elsevier.nl/we(...)ordaantalmoorden.htm
http://www.verkeerenwater(...)49_tcm195-219540.pdf
http://www.elsevier.nl/we(...)gedaald.htm?rss=true
pi_70182240
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:19 schreef labbit het volgende:

[..]

Idd wel pas wanneer de koorts hoger is dan 39 graden.
Dat is fijn bij een oh zo betrouwbare (NOT) oorthermometer!
Pfffffffffff ik hoop wel dat je er één hebt inclu kwik om deze in uw anus te steken om de temp te meten! En trouwens wat deed jij in het buitenland?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_70183008
tvp
pi_70184079
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:47 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat is fijn bij een oh zo betrouwbare (NOT) oorthermometer!
Pfffffffffff ik hoop wel dat je er één hebt inclu kwik om deze in uw anus te steken om de temp te meten! En trouwens wat deed jij in het buitenland?
Vakantie hebben!
Heb alleen een oorthermometer waarom zijn die niet betrouwbaar dan?!
pi_70184391
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

The orphanage gezien zekers?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_70184411
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:40 schreef labbit het volgende:

[..]

Vakantie hebben!
Oh ding gaf ooit 36 graden aan, bleek dus 41 te zijn!
Heeeel betrouwbaar dus
  vrijdag 19 juni 2009 @ 23:52:16 #119
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70184456
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:40 schreef labbit het volgende:

[..]

Vakantie hebben!
Mensen steken hem niet in hun reet omdat dat de makkelijkste plek is om te meten.
pi_70187954
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:51 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Oh ding gaf ooit 36 graden aan, bleek dus 41 te zijn!
Heeeel betrouwbaar dus
Die van mij geeft nu 39,5 aan denk niet dat ik 44,5 graden koorts heb.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:59:05 #121
3542 Gia
User under construction
pi_70189765
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:53 schreef zeemonster het volgende:
Anyhow ik ben blij dat je binnenblijft . Er lopen al genoeg paniekzaaiers buiten rond. Laten we duimen dat je niet alsnog de griep oploopt .
Waar heb ik gezegd dat ik binnen blijf. Verdraai toch niet alles wat ik zeg.

Ik heb niet gezegd dat ik overleef omdat ik het vaccin wel zal krijgen.
Ik heb ook niet gezegd dat ik binnen blijf.
pi_70190679
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 10:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik binnen blijf. Verdraai toch niet alles wat ik zeg.

Ik heb niet gezegd dat ik overleef omdat ik het vaccin wel zal krijgen.
Ik heb ook niet gezegd dat ik binnen blijf.
Hap toch niet zo .Ik verdraai het niet , zo kom je op mij over
pi_70192674
Ik had gisteren ook verhoging. Niet echt iets om me druk over te maken iig.
pi_70193945
4000 nieuwe gevallen en 43 nieuwe doden in de US sinds vorige week vrijdag.
pi_70194111
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:06 schreef Omentuva het volgende:
4000 nieuwe gevallen en 43 nieuwe doden in de US sinds vorige week vrijdag.
De vraag is dan wel wat de redenen zijn voor die 43 doden, waren ze al ziek/zwak/misselijk ?
pi_70194423
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:13 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

De vraag is dan wel wat de redenen zijn voor die 43 doden, waren ze al ziek/zwak/misselijk ?
De details over doden zijn over het algemeen behoorlijk schaars. En dan nog is de definitie van 'underlying conditions' een ruime.
pi_70205149
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:24 schreef Omentuva het volgende:

[..]

De details over doden zijn over het algemeen behoorlijk schaars. En dan nog is de definitie van 'underlying conditions' een ruime.
Ben er wel benieuwd naar vandaag kwam er iemand met stokjes in mn keel en neus poeren
pi_70205427
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 20:47 schreef labbit het volgende:

[..]

Ben er wel benieuwd naar vandaag kwam er iemand met stokjes in mn keel en neus poeren
Hoe beroerd voel jij je nu eigenlijk? Just personal curiosity.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 21:50:27 #129
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70207070
We hebben 't eerste geval van Mexicaanse griep of FOK! lijkt 't (labbit) iig beterschap.
Hallon!
pi_70207087
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 20:56 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Hoe beroerd voel jij je nu eigenlijk? Just personal curiosity.
Beroerder dan bij een normale griep , constant het gevoel dat ik moet overgeven. En door de tamiflu nu nog misselijker
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:50 schreef BlueMage het volgende:
We hebben 't eerste geval van Mexicaanse griep of FOK! lijkt 't (labbit) iig beterschap.
Krijg morgen avond de uitslag

[ Bericht 33% gewijzigd door labbit op 20-06-2009 21:55:57 ]
  zaterdag 20 juni 2009 @ 21:57:43 #131
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70207232
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:50 schreef labbit het volgende:

[..]

Beroerder dan bij een normale griep , constant het gevoel dat ik moet overgeven. En door de tamiflu nu nog misselijker
Hm maar kan 't niet ook iets heel anders zijn dan griep? Been geen dokter ofzo maar toch.
Hallon!
pi_70207320
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Hm maar kan 't niet ook iets heel anders zijn dan griep? Been geen dokter ofzo maar toch.
Geen idee ik ben ook geen dokter maar denk dat ze me niet zomaar medicijnen geven
pi_70207481
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:00 schreef labbit het volgende:

[..]

Geen idee ik ben ook geen dokter maar denk dat ze me niet zomaar medicijnen geven
De grote meerderheid van de gevallen in de US die op griep lijken, is op dit moment Swine Flu. (89 % ofzo, dacht ik gelezen te hebben.) Griepseizoen is over enzovoort.

Beterschap. Voor de rest de gewone griepsymptomen, I suppose?
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:08:10 #134
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70207534
Tamiflu

Van dat spul word je alleen maar nog beroerder

Kaneel thee + gember + honing, een beter medicijn tegen griep is er niet

Oja en zo nu en dan een goedkoop kruidvat paracetamolletje

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik nog steeds last van mn keel heb na mijn griep van 3 weken geleden

Hooikoorts? Piggy Flu?

Gaat wel over
pi_70207858
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:06 schreef Omentuva het volgende:

[..]

De grote meerderheid van de gevallen in de US die op griep lijken, is op dit moment Swine Flu. (89 % ofzo, dacht ik gelezen te hebben.) Griepseizoen is over enzovoort.

Beterschap. Voor de rest de gewone griepsymptomen, I suppose?
Jep koorts, hoofdpijn, spierpijn en een lekker hoestje. Wat ik van de dokter begrepen heb is het niet erger dan een normaal griepje dus ga me niet al teveel zorgen maken
pi_70214478
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:08 schreef Prowl het volgende:
Tamiflu

Van dat spul word je alleen maar nog beroerder

Kaneel thee + gember + honing, een beter medicijn tegen griep is er niet

zodra je ook maar een klein beetje wat voelt: Iedere ochtend je tanden poetsen met een rauw ei en een kwart liter jenever en je klachten zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het virus kan niet tegen alocohol en het eitje beschermt je slokdarm.
  zondag 21 juni 2009 @ 11:23:07 #137
3542 Gia
User under construction
pi_70215778
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 20:47 schreef labbit het volgende:

[..]

Ben je in contact geweest met iemand die in Amerika of Mexico is geweest, of heb je deze griep gewoon zomaar opgedaan?
pi_70215936
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben je in contact geweest met iemand die in Amerika of Mexico is geweest, of heb je deze griep gewoon zomaar opgedaan?
Ik geloof dat er eerder in dit / het vorige topic stond dat hij uit de VS terug kwam...
pi_70216277
Heb gisteren in dezelfde kroeg gestaan als een Amerikaan, ben nu ook vast besmet.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:04:55 #140
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70216614
Ik ga van de zomer naar de VS denk ik, ik zal verslag uitbrengen van alle symptomen van dag tot dag enzo.

Om heel eerlijk te zijn: ik ben vaak ziek/verkouden als ik lang gevlogen heb, jet lag, die airco in 't vliegtuig, 't speelt allemaal mee volgens mij dus tsja als ik dan grieperig ben weinig kans dat ik naar de dokter ga, kan je toch niks aan doen en die Tamiflu bewaren ze maar voor mensen die echt levensbedreigend ziek zijn.
Hallon!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 14:14:51 #141
163650 Greys
pi_70220398
quote:

Verder is het wel zo dat er 34 miljoen vaccins zijn, straks, maar schijnbaar zullen er vele naar het buitenland gaan en er een tekort ontstaan om alle Nederlanders te kunnen vaccineren. Vandaar het selectief vaccineren.
Ik ben vast niet goed genoeg op de hoogte hoor, maar... pardon?
Er werd toch gezegd op het journaal dat er voor elke Nederlander 2 vaccins beschikbaar zijn straks, vandaar die 34 miljoen? Hoezo gaan er dan vele vaccins naar het buitenland en is er een tekort om alle Nederlanders te vaccineren? Bron daarvan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 14:16:45 #142
163650 Greys
pi_70220471
Overigens viel het me vorig weekend op de luchthaven op dat ik maar één iemand heb gezien met een mondkapje op. En iedereen liep hem aan te kijken (achter zijn rug om, uiteraard ) van 'man, stel je niet zo aan'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70220555
De brief van Klink aan de kamer zegt het volgende:
quote:
In de contracten is dan ook opgenomen dat, in geval er vaccins niet gebruikt worden, omdat bijvoorbeeld op basis van nadere kennis alleen specifieke doelgroepen in aanmerking komen, deze resterende vaccins tegen kostprijs beschikbaar gesteld kunnen worden aan andere landen die geen vaccins hebben.
Bron
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 14:22:40 #144
163650 Greys
pi_70220670
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:19 schreef Omentuva het volgende:
De brief van Klink aan de kamer zegt het volgende:
[..]

Bron
Dat klinkt al heel anders
Dan is het dus andersom. Dan komt er dus geen 'tekort' voor de Nederlanders. Pas als ze hier niet meer nodig zijn dan gaan ze eventueel naar het buitenland.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 21 juni 2009 @ 16:33:48 #145
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_70224622
terug vind pandemie
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 18:06:40 #146
163650 Greys
pi_70227154
Labbit, heb je al iets gehoord?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70228233
Wanneer werd ook alweer het eerste geval van de Mexicaanse griep geconstateerd? Weet het niet meer precies , april toch?
pi_70228316
quote:
Op zondag 21 juni 2009 18:54 schreef zeemonster het volgende:
Wanneer werd ook alweer het eerste geval van de Mexicaanse griep geconstateerd? Weet het niet meer precies , april toch?
Half april is het het internationale nieuws ingegaan.
  zondag 21 juni 2009 @ 19:43:21 #149
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70229533
quote:
Op zondag 21 juni 2009 18:58 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Half april is het het internationale nieuws ingegaan.
En in maart wisten ze er al van

26-03-2009

Overheid vraagt voorzorgsmaatregelen griepepidemie
pi_70229605
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:43 schreef Prowl het volgende:

[..]

En in maart wisten ze er al van

26-03-2009

Overheid vraagt voorzorgsmaatregelen griepepidemie
Conspiracy zeker.
pi_70229632
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef Greys het volgende:
Overigens viel het me vorig weekend op de luchthaven op dat ik maar één iemand heb gezien met een mondkapje op. En iedereen liep hem aan te kijken (achter zijn rug om, uiteraard ) van 'man, stel je niet zo aan'.
Zijn er echt nog maar zo weinig mensen die een mondkapje dragen? In een luchthaven bevind jij je echt wel in het hol van de leeuw. Snap niet waarom mensen dan geen mondkapje willen dragen.
  zondag 21 juni 2009 @ 19:54:59 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70229963
Misschien omdat het niet veel uithaalt qua preventie?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 19:58:24 #153
163650 Greys
pi_70230081
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:45 schreef F04 het volgende:

[..]

Zijn er echt nog maar zo weinig mensen die een mondkapje dragen? In een luchthaven bevind jij je echt wel in het hol van de leeuw. Snap niet waarom mensen dan geen mondkapje willen dragen.
Ik heb er ook geen seconde aan gedacht hoor, toen ik op vakantie ging, om op de luchthavens een mondkapje te gaan dragen. Het zal wel struisvogelgedrag zijn, maar ik heb zoiets van 'Als dat aangeraden werd had ik het al lang in de media gelezen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70231818
Als ik binnenkort op vakantie ga draag ik gewoon een mondkapje in de luchthaven. Alhoewel beschermen die dingen wel een beetje?
pi_70232539
quote:
Op zondag 21 juni 2009 18:06 schreef Greys het volgende:
Labbit, heb je al iets gehoord?
Nope, ze zouden tussen 6 en 8 uur bellen heb net zelf gebeld maar ze hebben de uitslag nog niet binnen.
pi_70232826
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:43 schreef F04 het volgende:
Als ik binnenkort op vakantie ga draag ik gewoon een mondkapje in de luchthaven. Alhoewel beschermen die dingen wel een beetje?
Een beetje, maar niet denderend veel, meen ik.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:11:57 #157
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70232973
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:43 schreef F04 het volgende:
Gewone goedkope dingen beschermen niet echt. Ze werken wel om anderen te beschermen tegen jouw griep.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:28:58 #158
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70233766
oh en, we praten sinds kort over driecijferige getallen in NL:

100 Nederlanders met Mexicaanse griep
pi_70233802
Waar gaan de mensen die dood gaan aan de griep dood aan dan?
Aan wat voor complicaties? Was het virus te laat ontdekt bij hen?
pi_70234060
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:28 schreef Tokamak het volgende:
oh en, we praten sinds kort over driecijferige getallen in NL:

100 Nederlanders met Mexicaanse griep
Ik ben er 1 van
pi_70234101
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:36 schreef labbit het volgende:

[..]

Ik ben er 1 van
Gefeliciteerd.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 21:37:46 #162
163650 Greys
pi_70234108
quote:

[..]

Ik ben er 1 van
Ben je net gebeld?
Oh wat klote. En nu? Wat gaat het inhouden verder?
Delen ze dat zomaar even telefonisch mee?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70234425
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Ben je net gebeld?
Oh wat klote. En nu? Wat gaat het inhouden verder?
Delen ze dat zomaar even telefonisch mee?
Ja ze belde net. Over 5 dagen komen ze weer opnieuw slijm afnemen om te kijken of het over is en tot die tijd moet ik binnen blijven en die tamiflu blijven slikken.
Ze komen straks ook nog even de familie controleren.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:48:10 #164
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70234544
Beterschap labbit, als je gewoon gezond bent is 't waarschijnlijk niet erger als gewone griep.
Hallon!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 21:49:15 #165
163650 Greys
pi_70234602
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:45 schreef labbit het volgende:

[..]

Ja ze belde net. Over 5 dagen komen ze weer opnieuw slijm afnemen om te kijken of het over is en tot die tijd moet ik binnen blijven en die tamiflu blijven slikken.
Sterkte!
Maar moet je nu ook opgeven waar je de laatste dagen bent geweest (school/werk) enzo en worden die mensen ook geïnformeerd? Lijkt me wel?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70234704
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:30 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Waar gaan de mensen die dood gaan aan de griep dood aan dan?
Aan wat voor complicaties? Was het virus te laat ontdekt bij hen?
Ik geloof hetzelfde als bij de meeste griep: complicaties, zij het virale longontsteking, zij het bacteriele longontsteking of een andere complicatie.
pi_70234910
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:48 schreef BlueMage het volgende:
Beterschap labbit, als je gewoon gezond bent is 't waarschijnlijk niet erger als gewone griep.
Nee dat is het ook niet bedankt!
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Sterkte!
Maar moet je nu ook opgeven waar je de laatste dagen bent geweest (school/werk) enzo en worden die mensen ook geïnformeerd? Lijkt me wel?
Dat vroeg ik net aan ze maar daar hadden ze zelf nog niet over na gedacht dus dat hoor ik nog van ze.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:55:58 #168
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70234921
quote:

[..]

Heftig!! En ga je aan de tamiflu? Ik zou het niet aandurven. Er is nog niks over bijwerkngen / effecten op lange termijn bekend.

Sterkte in iedergeval!

Voelt het anders als normale griep?
pi_70235010
quote:

[..]

Voordeel is dat je na het Tamiflu gebruik resistent bent tegen het virus. Alleen hoe verschilt die Mexicaanse griep qua gevoel nou met die reguliere wintergriep? En hoe bevalt de Tamiflu, geen vervelende bijwerkingen?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 21:59:25 #170
163650 Greys
pi_70235060
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:55 schreef labbit het volgende:

[..]

Nee dat is het ook niet bedankt!
[..]

Dat vroeg ik net aan ze maar daar hadden ze zelf nog niet over na gedacht dus dat hoor ik nog van ze.
Wat vreemd!
Het lijkt me dat dat toch ook prioriteit is als ze verdere verspreiding willen voorkomen

Dat je nu nog zit te FOK-en, heb je niet de neiging om iedereen die je kent te gaan bellen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70235094
Alweer meer dan 100 mensen? Zal nu wel steeds harder gaan!
Zonder wrijving geen glans
pi_70235165
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:58 schreef F04 het volgende:

[..]

Voordeel is dat je na het Tamiflu gebruik resistent bent tegen het virus. Alleen hoe verschilt die Mexicaanse griep qua gevoel nou met die reguliere wintergriep? En hoe bevalt de Tamiflu, geen vervelende bijwerkingen?
Ik heb al jaren geen normale wintergriep gehad dus kan het niet echt goed met elkaar vergelijken maar ik voel me iig goed beroerd.
Van de tamiflu wordt ik kots misselijk maar dat trekt na een half uurtje weer weg en volgens me verpleegkundige moet dat na een aantal pillen ophouden.
pi_70235451
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Alweer meer dan 100 mensen? Zal nu wel steeds harder gaan!
* F04 doet mondkapje op.

Ik slik medicijnen voor alles en nog wat, dus ben bang dat ik toch meer risico loop te bezwijken. Op hoop van zege dan maar dat het mondkapje mij enigszins beschermd.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:09:35 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70235514
quote:

[..]

Ik ben er 1 van
[CENTRAAL MELDTOPIC]Voor als je zwijnengriep hebt!

Als je snel post ben je historisch en vastgelegd de eerste!
The End Times are wild
  zondag 21 juni 2009 @ 22:10:12 #175
3542 Gia
User under construction
pi_70235547
quote:
Op zondag 21 juni 2009 14:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat klinkt al heel anders
Dan is het dus andersom. Dan komt er dus geen 'tekort' voor de Nederlanders. Pas als ze hier niet meer nodig zijn dan gaan ze eventueel naar het buitenland.
Nee, er komen dan alleen specifieke doelgroepen in aanmerking. De rest kan dan verkocht worden aan het buitenland of aan mensen die toch graag geënt willen worden, maar niet tot de doelgroep behoren.

Oftewel, ben je geen risicogeval, dan mag je ervoor betalen.
pi_70235552
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat vreemd!
Het lijkt me dat dat toch ook prioriteit is als ze verdere verspreiding willen voorkomen

Dat je nu nog zit te FOK-en, heb je niet de neiging om iedereen die je kent te gaan bellen?
Het schijnt nog niet besmettelijk te zijn als je nog geen ziekteverschijnselen hebt maar weet niet meer zeker of ik die had toen ik op de luchthaven, trein, school en in de supermarkt was. Toen ik echt ziek werd ben ik meteen thuis gebleven.
Heb iedereen natuurlijk al gebeld iets beters dan Fokken heb ik de komende 5 dagen niet meer te doen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 22:12:17 #177
163650 Greys
pi_70235645
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

[CENTRAAL MELDTOPIC]Voor als je zwijnengriep hebt!

Als je snel post ben je historisch en vastgelegd de eerste!
Ik zou als ik hem was niet zo gehaast zijn om daar te posten met al dat geneuzel over homo's en online ziektes van elkaar krijgen enzo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70235715
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zou als ik hem was niet zo gehaast zijn om daar te posten met al dat geneuzel over homo's en online ziektes van elkaar krijgen enzo
Misschien had ik eerst even moeten lezen voordat ik post
  zondag 21 juni 2009 @ 22:14:27 #179
3542 Gia
User under construction
pi_70235750
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:01 schreef labbit het volgende:
Ik heb al jaren geen normale wintergriep gehad dus kan het niet echt goed met elkaar vergelijken maar ik voel me iig goed beroerd.
Van de tamiflu wordt ik kots misselijk maar dat trekt na een half uurtje weer weg en volgens me verpleegkundige moet dat na een aantal pillen ophouden.
Ik heb afgelopen winter een gewone griep gehad, ondanks griepprik. Maar ik was toen zo ziek dat ik echt niet kon fokken. Ik kon werkelijk mijn bed niet uit.

Maareh, beterschap.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 22:14:44 #180
163650 Greys
pi_70235769
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, er komen dan alleen specifieke doelgroepen in aanmerking. De rest kan dan verkocht worden aan het buitenland of aan mensen die toch graag geënt willen worden, maar niet tot de doelgroep behoren.

Oftewel, ben je geen risicogeval, dan mag je ervoor betalen.
Kan me niet schelen als ik er eentje zou willen of ik dan zou moeten betalen.
Het leek er alleen een beetje op, hoe jij het zei (of ik vatte dat verkeerd op) alsof er geen genoeg vaccins beschikbaar zouden zijn omdat een groot deel naar het buitenland ging. Het lijkt mij dat als er duizenden zieken zouden komen, dat iedereen dan doelgroep is. En dan hoef je dus niet bang te zijn dat er tekort zijn, aangezien er voor iedereen twee vaccins zijn besteld
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 21 juni 2009 @ 22:15:10 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70235787
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, dat was ook 100% serieus bedoeld. Met dit topic in je AT-lijst krijg je ook geen biggenkuch hoor!
The End Times are wild
pi_70235813
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen winter een gewone griep gehad, ondanks griepprik. Maar ik was toen zo ziek dat ik echt niet kon fokken. Ik kon werkelijk mijn bed niet uit.

Maareh, beterschap.
Nou dan hoef je je geen zorgen te maken
  zondag 21 juni 2009 @ 22:16:10 #183
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70235841
Hey beterschap zeg! lijkt me niet tof, hups slapen jij en snel opknappen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_70235861
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:15 schreef labbit het volgende:

[..]

Nou dan hoef je je geen zorgen te maken
Hoezo niet? Ik ben half december ook met een flinke griep thuis gebleven, hoeste de longen echt 2 weken lang letterlijk uit mijn lijf. Heb me toen ook zo beroerd gevoeld...
Zonder wrijving geen glans
  zondag 21 juni 2009 @ 22:18:05 #185
3542 Gia
User under construction
pi_70235929
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan me niet schelen als ik er eentje zou willen of ik dan zou moeten betalen.
Het leek er alleen een beetje op, hoe jij het zei (of ik vatte dat verkeerd op) alsof er geen genoeg vaccins beschikbaar zouden zijn omdat een groot deel naar het buitenland ging. Het lijkt mij dat als er duizenden zieken zouden komen, dat iedereen dan doelgroep is. En dan hoef je dus niet bang te zijn dat er tekort zijn, aangezien er voor iedereen twee vaccins zijn besteld
In het begin van dit topic ging het erover dat het vaccin te duur zou zijn om iedereen te vaccineren, en dat er dan selectief gevaccineerd zou gaan worden.

Ik heb toen al gezegd dat ik persoonlijk, het achterlijk vind als zieke/zwakke mensen het vaccin krijgen en sterke gezonde mensen zouden overlijden, omdat ze niet tot die doelgroep horen. Maar goed, dat is mijn mening. Zelfs al hoor ik waarschijnlijk wel tot de doelgroep.

Dat er zoveel vaccins zijn, wil nog niet zeggen dat die ook allemaal hier gebruikt zullen worden.
pi_70235975
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik ben half december ook met een flinke griep thuis gebleven, hoeste de longen echt 2 weken lang letterlijk uit mijn lijf. Heb me toen ook zo beroerd gevoeld...
Ik ben niet zo beroerd dat ik niet meer uit ben kom en ik hoest me longen ook niet uit m'n lijf dus zo heftig is het nou ook weer niet.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:19:51 #187
3542 Gia
User under construction
pi_70235991
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Maar als Labbit zich wel beroerd voelt, maar niet zo erg dat ze wel overeind kan zitten en zo, dan vallen de verschijnselen wel mee, vergeleken met een gewone, flinke griep.
pi_70236024
pi_70236131
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar als Labbit zich wel beroerd voelt, maar niet zo erg dat ze wel overeind kan zitten en zo, dan vallen de verschijnselen wel mee, vergeleken met een gewone, flinke griep.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:23:57 #190
3542 Gia
User under construction
pi_70236175
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:20 schreef F04 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had vorig najaar: Koorts, totaal geen eetlust, 5 kilo afgevallen in 3 dagen (helaas zaten die er zo weer aan, toen ik weer beter was), overal spierpijn, hoofdpijn, keelpijn, hoesten. Brrr wil er niet meer aan denken.

Was ook lang geleden dat ik zo ziek was geweest. Hoop dus ook deze griep niet te krijgen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 juni 2009 @ 22:24:18 #191
163650 Greys
pi_70236190
Gia, je begrijpt niet wat ik bedoel
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er geen tekort voor Nederlanders zal zijn. En dat leek wel zo toen jij dit zei:
quote:
Het zal heus niet zo zijn dat er hier mensen gaan sterven omdat ze geen vaccins meer hadden omdat een groot deel van die vaccins naar het buitenland gaat. Het buitenland bestelt die vaccins dan maar fijn zelf. Pas als ze hier niet meer nodig blijken omdat blijkt dat er groepen gezonde mensen zijn die het toch niet krijgen, dan gaan die dingen tegen kostprijs naar het buitenland.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 21 juni 2009 @ 22:24:49 #192
3542 Gia
User under construction
pi_70236210
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef labbit het volgende:

[..]

Niet verkeerd bedoeld hoor!! Je zegt het zelf toch ook.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:25:13 #193
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70236224
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Bij de griep pandemie van 1918 en 1976 werd het grootste gedeelte van de slachtoffers veroorzaakt door het vaccin ipv de griep zelf.

Die hele vaccinatie en de hype rondom de mexicaanse griep zit me heel niet lekker.
Mij krijgen ze niet aan de tamiflu.

Het is wel duidelijk dat de propaganda machine momenteel op volle toeren draait.
pi_70236304
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet verkeerd bedoeld hoor!! Je zegt het zelf toch ook.
Ik noem mezelf toch echt een jongen hoor
pi_70236313
Zaterdag was ik bij de open dag van de luchtmacht.(150.000 mensen)
Bij zulk soort festivals is de kans op besmetting veel groter, er hoeft maar één iemand met het virus
rond te lopen en je hebt er tientallen virusmeldingen bij.
Life is Music
pi_70236328
Waarom geen Tamiflu? Wil je dood ofzo? Daarnaast wil je toch niet tot volgens jaar opgesloten zitten zonder anderen te besmetten?
  zondag 21 juni 2009 @ 22:28:19 #197
3542 Gia
User under construction
pi_70236362
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:24 schreef Greys het volgende:
Gia, je begrijpt niet wat ik bedoel
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er geen tekort voor Nederlanders zal zijn. En dat leek wel zo toen jij dit zei:
[..]

Het zal heus niet zo zijn dat er hier mensen gaan sterven omdat ze geen vaccins meer hadden omdat een groot deel van die vaccins naar het buitenland gaat. Het buitenland bestelt die vaccins dan maar fijn zelf. Pas als ze hier niet meer nodig blijken omdat blijkt dat er groepen gezonde mensen zijn die het toch niet krijgen, dan gaan die dingen tegen kostprijs naar het buitenland.
Ik weet het niet, maar het komt op mij over alsof ze afgaan op de ernst van de griep en dan bepaalde doelgroepen enten en de rest verkopen aan het buitenland, om de kosten te drukken.

Op het moment dat blijkt dat het virus teveel slachtoffers gaat eisen onder gezonde mensen is het waarschijnlijk te laat om nog preventief te enten. Enten als je al ziek bent, heeft namelijk geen zin.

Oftewel, stel dat het aantal slachtoffers tot het moment dat het vaccin er is, wel meevalt en alleen valt onder zwakke mensen, dan gaan ze die enten. Als dan later de uitbraak een grote vlucht neemt, is het te laat om iedereen nog te gaan enten.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:29:03 #198
3542 Gia
User under construction
pi_70236392
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:25 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bij de griep pandemie van 1918 en 1976 werd het grootste gedeelte van de slachtoffers veroorzaakt door het vaccin ipv de griep zelf.

Die hele vaccinatie en de hype rondom de mexicaanse griep zit me heel niet lekker.

Het is wel duidelijk dat de propaganda machine momenteel op volle toeren draait.
Tamiflu is niet het vaccin!
pi_70236402
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:20 schreef F04 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen koorts, diarree en misselijkheid ontbreken nog.
Life is Music
  zondag 21 juni 2009 @ 22:30:08 #200
3542 Gia
User under construction
pi_70236438
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:26 schreef labbit het volgende:

[..]

Ik noem mezelf toch echt een jongen hoor
Oops, sorry.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:30:34 #201
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70236453
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Tamiflu is niet het vaccin!

Niet!? Volgens mij gingen er al stemmen op om Tamiflu verplicht te stellen.
Of zit ik er naast en was dit een ander middel?
  zondag 21 juni 2009 @ 22:33:45 #202
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70236591
Dus als je die Tamiflu neemt word je ook nog 'ns misselijk bij alle andere ellende? Ik blijf bij m'n standpunt dat ze die Tamiflu beter kunnen bewaren voor mensen die echt ziek zijn van deze griep.
Hallon!
pi_70236603
Relenza?
  zondag 21 juni 2009 @ 22:34:26 #204
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70236613
Mensen moeten zich niet zo laten indoctrineren...
pi_70236644
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:33 schreef BlueMage het volgende:
Dus als je die Tamiflu neemt word je ook nog 'ns misselijk bij alle andere ellende? Ik blijf bij m'n standpunt dat ze die Tamiflu beter kunnen bewaren voor mensen die echt ziek zijn van deze griep.
Wat gebeurt er als je weigert Tamiflu in te nemen? Ik neem aan dat de ziekte dan erger wordt en je eineindelijk komt te overlijden. Ze geven je natuurlijk niet voor niks zo'n sterke virusremmer.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:37:59 #206
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70236750
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:35 schreef F04 het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als je weigert Tamiflu in te nemen? Ik neem aan dat de ziekte dan erger wordt en je eineindelijk komt te overlijden. Ze geven je natuurlijk niet voor niks zo'n sterke virusremmer.
Dan duurt de ellende wat langer denk ik.
pi_70237159
quote:

[..]

In 1918... Waren anti-virale middelen (dat is Tamiflu...) toen uberhaupt al uitgevonden? If not: Hoe kunnen daar de meeste doden uit komen?

Als je verwijst naar de cocktail van vaccins die de Amerikaanse soldaten kregen voordat ze naar Europa gingen zou je wel gelijk kunnen hebben in de zin van dat het daardoor mogelijk is gemuteerd. Het is natuurlijk koffiedik kijken.

In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen), maar een lokale uitbraak die massief is overhyped door de Amerikaanse regering van die tijd, waardoor er inderdaad meer doden vielen door het vaccin dan door het virus zelf (als er al doden waren door het virus... Not sure..) Dat was té gehaast, en tegen de tijd dat het vaccin werd gegeven was het virus zelf allang weer verdwenen. (Iets dat ik nu niet zie gebeuren..)
quote:
De hype haalt wel mooi de aandacht van de kredietkrisis af, I'll grant you that. En het is je goed recht om het te weigeren.
quote:
In een wijde definitie zijn alle media propaganda.
pi_70237365
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk gezien de voorraad die Nederland heeft. (Pak 'm beet 5 miljoen kuren, meen ik.) Je zal eerder de omgekeerde beweging zien. Het is mogelijk dat labbit's familie nu Tamiflu moet nemen, preventief (hoewel dat lichtelijk laat is, waarschijnlijk, but I digress.) Naar mate de verspreiding groter wordt, zullen die preventieve tijdelijke maatregelen weggaan voor puur reactieve maatregelen. Tamiflu houdt griepinfectie wel af (en ik ben er redelijk zeker van dat er onderzoeken zijn gedaan hiernaar, hoewel ik je geen link kan geven, helaas), maar het is niet dat het je beschermt nadat de kuur is afgelopen. Ja, misschien voor een paar dagen ofzo, hoewel ik dat enkel speculeer.
pi_70242326
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:27 schreef F04 het volgende:
Waarom geen Tamiflu? Wil je dood ofzo? Daarnaast wil je toch niet tot volgens jaar opgesloten zitten zonder anderen te besmetten?
jij moet je eerst eens wat inlezen over de gevolgen van deze griep. De kans dat je overlijdt ligt op iets van 0.4%, oftewel 4 op de duizend.
  maandag 22 juni 2009 @ 06:41:59 #210
3542 Gia
User under construction
pi_70242636
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Of zit ik er naast en was dit een ander middel?
Tamiflu is er al. Dat is het antivirale middel dat je krijgt als je al ziek bent.

Het vaccin is er nog niet. En dat krijg je straks om te voorkomen dat je ziek wordt.
pi_70243023
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:47 schreef Omentuva het volgende:

[..]

In 1918... Waren anti-virale middelen (dat is Tamiflu...) toen uberhaupt al uitgevonden? If not: Hoe kunnen daar de meeste doden uit komen?

Als je verwijst naar de cocktail van vaccins die de Amerikaanse soldaten kregen voordat ze naar Europa gingen zou je wel gelijk kunnen hebben in de zin van dat het daardoor mogelijk is gemuteerd. Het is natuurlijk koffiedik kijken.

In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen), maar een lokale uitbraak die massief is overhyped door de Amerikaanse regering van die tijd, waardoor er inderdaad meer doden vielen door het vaccin dan door het virus zelf (als er al doden waren door het virus... Not sure..) Dat was té gehaast, en tegen de tijd dat het vaccin werd gegeven was het virus zelf allang weer verdwenen. (Iets dat ik nu niet zie gebeuren..)
[..]

De hype haalt wel mooi de aandacht van de kredietkrisis af, I'll grant you that. En het is je goed recht om het te weigeren.
[..]

In een wijde definitie zijn alle media propaganda.
Geen pandemie? Waar haal je dat vandaan. de doden vielen echt niet alleen in Europa en Amerika hoor. Ook Indonesia en bijv. China werden getroffen. De spaanse griep wordt daarom ook de eerste echte pandemie genoemd.
  maandag 22 juni 2009 @ 08:11:00 #212
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70243070
De meest voorkomende symptomen van de Mexicaanse griep zijn:
* hoesten <check
* geen eetlust <check (2 dagen niet gegeten) Nu weer heel voorzichtig
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* misselijkheid < check (vrijdag en zondag moeten overgeven)
* diarree < check (3 dagen lang)
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check

Dit weekend was een drama, ben mijn bed niet of nauwelijks uit geweest.
Ik heb toch ernstig het vermoeden dat ik al het haasje ben.

We zullen wel eens zien wie er op het werk nog meer ziek zijn....
pi_70243587
quote:
Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check

dat gaat lekker.
pi_70244604
Op de Philippijnen is het eerste slachtoffer gevallen: http://www.washingtonpost(...)AR2009062200083.html

Volgens de kaart van BBC zijn er ongeveer 80 mensen ziek, maar dat zullen er waarschijnlijk al meer dan 200 zijn.
pi_70245078
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:54 schreef buachaille het volgende:
Op de Philippijnen is het eerste slachtoffer gevallen: http://www.washingtonpost(...)AR2009062200083.html

Volgens de kaart van BBC zijn er ongeveer 80 mensen ziek, maar dat zullen er waarschijnlijk al meer dan 200 zijn.
Volgens Wikipedia al 445 zieken.
pi_70245457
quote:
Op maandag 22 juni 2009 08:06 schreef EricT het volgende:

[..]

Geen pandemie? Waar haal je dat vandaan. de doden vielen echt niet alleen in Europa en Amerika hoor. Ook Indonesia en bijv. China werden getroffen. De spaanse griep wordt daarom ook de eerste echte pandemie genoemd.
quote:
In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen)
quote:
In 1976 was het geen pandemie
quote:
In 1976
quote:
1976
Waar heb ik het over de Spaanse griep in die paragraaf?
pi_70245575
quote:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check

Dat zijn ook gewoon vrij algemene symptomen van een griepje, niet specifiek van de Mexicaanse griep.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 22 juni 2009 @ 10:38:53 #218
45206 Pietverdriet
pi_70245621
quote:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check

Zie eigenlijk geen verschil met normale griep
  maandag 22 juni 2009 @ 10:40:06 #219
45206 Pietverdriet
pi_70245645
quote:
Op maandag 22 juni 2009 02:46 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

jij moet je eerst eens wat inlezen over de gevolgen van deze griep. De kans dat je overlijdt ligt op iets van 0.4%, oftewel 4 op de duizend.
Dat gaan we dus niet merken in de AOW tekorten...
pi_70246231
las trouwens een stukje in de volkskrant waarin met zich afvroeg waarom er geen nationale focus ligt op Q Koorts. Chronische variant daarvan heeft meer impact dan de griep. Dit jaar zijn er al meer gevallen dan afgelopen jaar. Zal het stukje straks ff in het topic plakken of een apart topic maken.

Iemand dit stukje ook gelezen?
pi_70246283
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef dramatiek het volgende:
las trouwens een stukje in de volkskrant waarin met zich afvroeg waarom er geen nationale focus ligt op Q Koorts. Chronische variant daarvan heeft meer impact dan de griep. Dit jaar zijn er al meer gevallen dan afgelopen jaar. Zal het stukje straks ff in het topic plakken of een apart topic maken.

Die van vandaag?
  maandag 22 juni 2009 @ 11:08:01 #222
45206 Pietverdriet
pi_70246401
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef dramatiek het volgende:

Niet gelezen maar ze hebben een punt.
  maandag 22 juni 2009 @ 11:17:18 #223
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_70246654
Hoe groot is nu en straks in het najaar de kans dat je het bij een bezoek naar de VS de griep oploopt? Is daar uberhaupt een zinnig woord over te zeggen? Zijn er bijvoorbeeld voorspel-/rekenmodellen voor?
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  maandag 22 juni 2009 @ 13:06:06 #225
3542 Gia
User under construction
pi_70249796
quote:
Beide gevallen kwamen terug uit de VS. Is het dan zo makkelijk om daar de Mexicaanse griep op te lopen?
Zijn daar inmiddels zoveel mensen besmet dat je het op iedere straathoek kunt krijgen?
pi_70249886
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Beide gevallen kwamen terug uit de VS. Is het dan zo makkelijk om daar de Mexicaanse griep op te lopen?
Zijn daar inmiddels zoveel mensen besmet dat je het op iedere straathoek kunt krijgen?
Of het 'makkelijk' is hangt natuurlijk wel af van de relatieve mate van besmetting. Als er op 10.000 reizigers ééntje besmet raakt dan zou ik niet bepaald willen stellen dat je het op iedere straathoek kunt krijgen.
pi_70250183
m'n vader is gisteren terug gekomen uit China (Frankfurt Airport) en nu ben ik verkouden hoe groot is de kans dat ik het via hem opgelopen heb?
  maandag 22 juni 2009 @ 13:17:48 #228
3542 Gia
User under construction
pi_70250206
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of het 'makkelijk' is hangt natuurlijk wel af van de relatieve mate van besmetting. Als er op 10.000 reizigers ééntje besmet raakt dan zou ik niet bepaald willen stellen dat je het op iedere straathoek kunt krijgen.
Ik geloof niet dat het maar eentje is op de 10 000 reizigers. Het is er eentje in dat land, eentje in dat land, stuk of 3 in dat land enz.... Er wordt heel veel gereisd naar de VS. En van de meeste gevallen waar je nu van hoort, blijkt dat ze in de VS zijn geweest, of iemand uit hun omgeving is daar geweest.

Wereldwijd heb je het dan wel over heel veel gevallen.

Daarbij gaat niet iedereen met een 'griepje' naar de huisarts, dus mogelijk zijn ook heel veel gevallen niet eens bekend.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:21:29 #229
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70250335
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef DJ_Ryow het volgende:
m'n vader is gisteren terug gekomen uit China (Frankfurt Airport) en nu ben ik verkouden hoe groot is de kans dat ik het via hem opgelopen heb?
zeer nihil, incubatietijd is 2 tot 7 dagen. Mja tenzij tenzij je al verkouden was en hij het opgelopen hebt in China waarna hij jou besmet heeft en dus betekent dat je zowel de h1n1 draagt en een normaal griepje wat misschien zou kunnen betekenen dat het virus in jou muteert tot een veel gevaarlijkere variant en dan zouden we je eigenlijk per direct neer moeten schieten omdat je dan gevaar bent voor de rest van de wereld.
pi_70250383
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het maar eentje is op de 10 000 reizigers. Het is er eentje in dat land, eentje in dat land, stuk of 3 in dat land enz.... Er wordt heel veel gereisd naar de VS. En van de meeste gevallen waar je nu van hoort, blijkt dat ze in de VS zijn geweest, of iemand uit hun omgeving is daar geweest.

Wereldwijd heb je het dan wel over heel veel gevallen.

Daarbij gaat niet iedereen met een 'griepje' naar de huisarts, dus mogelijk zijn ook heel veel gevallen niet eens bekend.
Ik vroeg ook niet wat jij gelooft of niet, ik zeg dat je niet moet kijken naar het aantal gevallen dat besmet raakt (of in ieder geval waarbij de diagnose wordt gesteld), maar naar het percentage reizigers dat besmet raakt om te kunnen bepalen hoe groot het besmettingsgevaar is in de VS.
  maandag 22 juni 2009 @ 14:50:56 #231
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70253444
Ik denk niet dat je in de VS meer kans loopt dan hier, maar ik denk wel dat de jetlag en de vliegreis meespelen met 't vatbaarder zijn voor allerlei ziekten. Als ik hier veel over lees ga ik mezelf trouwens minder lekker voelen, ook 'n boeiend verschijnsel.
Hallon!
pi_70259453
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:31 schreef Omentuva het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Waar heb ik het over de Spaanse griep in die paragraaf?
mijn fout
  maandag 22 juni 2009 @ 18:14:46 #233
252844 BroodjeFalafel
Gestampte kikkererwten
pi_70260687
M'n oma heeft een lichte vorm van de Mexicaanse griep . De GGD is al langs geweest.
  maandag 22 juni 2009 @ 18:49:42 #234
3542 Gia
User under construction
pi_70262056
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:14 schreef BroodjeFalafel het volgende:
M'n oma heeft een lichte vorm van de Mexicaanse griep . De GGD is al langs geweest.
Een lichte vorm. Dus, je kunt het hebben met hele milde verschijnselen waarmee een jong iemand absoluut niet naar de dokter gaat.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:08:21 #235
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70262887
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Een lichte vorm. Dus, je kunt het hebben met hele milde verschijnselen waarmee een jong iemand absoluut niet naar de dokter gaat.
Dus ik kan het allang gehad hebben

Valt me wel op dat iedereen in de stad ineens loopt te proesten en te kuchen
  maandag 22 juni 2009 @ 19:19:30 #236
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70263401
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:08 schreef Prowl het volgende:

[..]

Dus ik kan het allang gehad hebben

Valt me wel op dat iedereen in de stad ineens loopt te proesten en te kuchen
Ik ook. Ik kom elke dag op Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal en reis met intercity. Werk in een groot bedrijf. Hoor iedereen hoesten en niezen. Moet nu zelf ook hoesten, niezen. Ben ook misselijk.
Hmm
  maandag 22 juni 2009 @ 20:36:39 #237
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70266962
oeps
pi_70267864
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:14 schreef BroodjeFalafel het volgende:
Oude mensen zijn toch resistent?
pi_70269014
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef F04 het volgende:

[..]

Oude mensen zijn toch resistent?
Niet compleet. Volgens mij was het meer een geval 'minder vatbaar' dan een geval 'immuun'. (Wat natuurlijk weer wordt tegengegaan door de zwakkere weerstand van oudere mensen in het algemeen.)
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:36 schreef EricT het volgende:

[..]

mijn fout
't was vroeg.
pi_70269619
quote:
De Mexicaanse griep is inmiddels opgedoken in honderd landen. Meer dan 52.000 mensen zijn besmet met het zogeheten H1N1-virus, van wie 231 eraan zijn overleden. Dat maakte de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maandag bekend.
http://www.nu.nl/algemeen(...)-honderd-landen.html
pi_70270328
Dan zijn er niet veel mensen overleden in vergelijking met hoeveel mensen de griep hebben gekregen .
Pittig griepje als het in krap drie maanden tijd 52.000 mensen te pakken krijgt.
pi_70270633
Hmm, moeten we nu met z'n allen binnen blijven?
pi_70274831
Zo ik heb m'n familie iig niet aangestoken
  maandag 22 juni 2009 @ 23:32:54 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70274849
Labbit! Je leeft nog.
The End Times are wild
  dinsdag 23 juni 2009 @ 07:36:56 #245
3542 Gia
User under construction
pi_70278994
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:32 schreef labbit het volgende:
Hoe gaat ie? Knap je al een beetje op?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 07:52:42 #246
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70279090
quote:
Voorlopig 2 man.

En dankzij het kotsten heb ik er een kleine maagzweer aan over gehouden. Zit nu aan de rennies.
Voel me wel weer stukken beter....dan gisteren.
pi_70283933
Zwijnengrippe in Geilenkirchen: http://www.l1.nl/content/(...)iep_in_geilenkirchen

Niet echt belangrijk maar die naam hé...
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:56:21 #248
3542 Gia
User under construction
pi_70286408
Zeg, ze verwachten het hoogtepunt van deze griep toch eind van de zomer, nietwaar?

Dan is het ook ramadan. Hoe zouden ze dat oplossen? Wel eten, omdat je anders verzwakt en vatbaarder bent? Of alles overlaten aan de wil van Allah?
pi_70286449
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Zeg, ze verwachten het hoogtepunt van deze griep toch eind van de zomer, nietwaar?

Dan is het ook ramadan. Hoe zouden ze dat oplossen? Wel eten, omdat je anders verzwakt en vatbaarder bent? Of alles overlaten aan de wil van Allah?
Gewoon een bikkel zijn. De kans dat je een standaard griepje krijgt is tig keer hoger namelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:58:07 #250
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_70286456
quote:

Ze verwachten het hoogtepunt in de herfst en winter.
pi_70286495
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:32 schreef labbit het volgende:
Hoe gaat het verder met je...?
Vertel even hoe je reageert op de Tamiflu...nog misselijk...
pi_70286513
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:58 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ze verwachten het hoogtepunt in de herfst en winter.
het zuidelijk halfrond is natuurlijk een goede graadmeter voor wat er op het noordelijk halfrond te wachten staat in de herfst/winter
pi_70289858
quote:

Na de zomer. Het traditionele griepseizoen is November - Maart, meen ik. Denk dat we dit jaar echter in September inderdaad al los gaan, als het al niet Juli/Augustus is ivm vakanties.

Op het zuidelijk halfrond is het nu griepseizoen en het is inderdaad kijken daarnaar.

@ Mutant01:

Dit is een grafiek met de griepstatistieken van de US. Let vooral op het oranje.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:06:35 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70313361
Wanneer word je eigenlijk geacht de huisarts in te lichten? Ik loop nu al een paar dagen met keelpijn, begin goed te snotteren en m'n hoofd bonkt. Geen koorts. Wel heel erg moe en dikke klieren in m'n nek. Zit ook nog gewoon op m'n werk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_70313468
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wanneer word je eigenlijk geacht de huisarts in te lichten? Ik loop nu al een paar dagen met keelpijn, begin goed te snotteren en m'n hoofd bonkt. Geen koorts. Wel heel erg moe en dikke klieren in m'n nek. Zit ook nog gewoon op m'n werk.
Volgens mij als je meer dan 39 graden koorts hebt.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:12:22 #256
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70313486
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:11 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mij als je meer dan 39 graden koorts hebt.
Oh ok, dan zit ik nog safe .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:24:44 #257
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70313776
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tsja kan vanalles zijn, opgezette klieren kan ook bijv Pfeifer zijn om maar eens wat te noemen, ben geen dokter maar lijkt me dat je dit ook kunt hebben als je flink verkouden bent, altijd verstandig om even naar de dokter te gaan als je denkt dat je bijv keelonsteking ofzo hebt.
Hallon!
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:28:15 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70313854
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja kan vanalles zijn, opgezette klieren kan ook bijv Pfeifer zijn om maar eens wat te noemen, ben geen dokter maar lijkt me dat je dit ook kunt hebben als je flink verkouden bent, altijd verstandig om even naar de dokter te gaan als je denkt dat je bijv keelonsteking ofzo hebt.
Pfeifer heb ik al gehad .
pi_70313905
http://news.ninemsn.com.a(...)tions-pass-52000-who

But Chile, which is entering the southern hemisphere winter has also been badly hit with 1,190 more cases (4,315), including four deadly.
pi_70314071
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:28 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Pfeifer heb ik al gehad .
En die blijf je houden,,,komt steeds terug bij minder weerstand

[ Bericht 0% gewijzigd door hondjes op 24-06-2009 12:30:54 ]
pi_70320051
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:37 schreef hondjes het volgende:

[..]

En die blijf je houden,,,komt steeds terug mij minder weerstand
Nog nooit last gehad van enige terugkeer voor zover ik weer. Ik had een milde Pfeiffer overigens, scheelde me mooi drie weken school.
pi_70327643
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:59 schreef hondjes het volgende:

[..]

Hoe gaat het verder met je...?
Vertel even hoe je reageert op de Tamiflu...nog misselijk...
Ik ben weer redelijk opgeknapt. Heb nog lichte verhoging en ik hoest nog veel.
Ben inmiddels ook klaar met de Tamiflu
Vandaag komen ze weer opnieuw monsters afnemen dus hoop dat ik vrijdag weer naar buiten mag
pi_70330726
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:05 schreef labbit het volgende:

[..]

Ik ben weer redelijk opgeknapt. Heb nog lichte verhoging en ik hoest nog veel.
Ben inmiddels ook klaar met de Tamiflu
Vandaag komen ze weer opnieuw monsters afnemen dus hoop dat ik vrijdag weer naar buiten mag
Als dat een indicatie was voor griep, dan had half Nederland continu griep.

Goed om te horen dat je weer beter bent!
pi_70334662
Reuters slaat de plank bij de berekeningen weer eens helemaal mis, btw.

En wat nieuws van Reuters:
quote:
BERLIN (Reuters) - Germany's federal agency for infectious diseases said on Tuesday there were signs the H1N1 swine flu virus had started to mutate and warned it could spread in the coming months in a more aggressive form.

Experts were concerned about how the flu was developing in Australia and South America, said Joerg Hacker, head of the Robert Koch Institute for infectious diseases.

"It's possible the virus has mutated. In autumn the mutated form could spread to the northern hemisphere and back to Germany," Hacker told a news conference in Berlin.

The World Health Organization raised swine flu to pandemic status earlier this month. According to its latest figures, more than 230 people have been killed by the flu worldwide from 52,000 confirmed cases, mostly in the United States and Mexico.

Symptoms of swine flu are typically fairly mild, but doctors have said the virus could evolve into something more aggressive.

According to WHO figures, Germany has the third highest rate of swine flu infection in Europe with 275 confirmed cases.

German Chancellor Angela Merkel told the conference that Germany was as prepared as it could be for any surge in cases.

"We are in contact about it internationally," she said. "Now all we have to do is coordinate internationally who should be vaccinated and how we should do it, in case things get worse."

The WHO has advised governments to prepare for a long-term battle against the new pandemic it officially calls A(H1N1).

WHO Director-General Dr. Margaret Chan said recently the virus is currently "pretty stable," but warned it could still change into a more deadly form, perhaps mixing with the H5N1 bird flu virus circulating widely in poultry.
Bron

Hmm. Ok. Meeste van het bericht is het oude 'het kan muteren', maar de vraag is in hoeverre de indicatie een waarheid is of niet. (Dat bericht van vorige week over de variant in Brazilie is, meen ik, al debunked -- was geen nieuwe variant...)

112 gevallen in NL, btw.
pi_70347428
6 procent.. diegene die dat statistiekje gemaakt heeft kunnen ze ook direct ontslaan.
pi_70347435
Indonesie heeft de eerste twee gevallen gemeld. Een Britse toeriste van 22 op Bali en een Indonesische piloot. Beiden liggen op de isolatie. De namen van de personen zullen vandaag wel bekend zijn. Zo werkt dat hier, privacy is voor de honden.
pi_70347819
Health officials in Melbourne’s home state of Victoria stopped counting cases more than two weeks ago and say the virus is starting to crowd out the three flu strains that usually circulate in winter. Disease trackers say a similar pattern might emerge in the Northern Hemisphere later this year.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601124&sid=aBfuKvSpOIM4
pi_70347844
Aah, langzamerhand wordt het dus steeds gevaarlijker. Dat kan nog een 'hete herfst' worden op het Noordelijk halfrond.
pi_70348057
Vraag me af of er al bedrijven zijn die rekening houden met een worst case scenario, of in ieder geval een scenario waar een groot gedeelte van de werknemers ziek thuis zit. Veel grote bedrijven hebben al 8-10% van hun werknemers gedumpd, als daar nog eens 20-30% ziekte bijkomt zitten ze in de herfst dus met 30%-40% van hun capaciteit. Ik neem aan dat deze ziektepercentages erg ontregelend werken op de maatschappij en op bedrijven. Raar dat ze er totaal geen rekening mee lijken te houden.
pi_70348238
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:10 schreef dramatiek het volgende:
Vraag me af of er al bedrijven zijn die rekening houden met een worst case scenario, of in ieder geval een scenario waar een groot gedeelte van de werknemers ziek thuis zit. Veel grote bedrijven hebben al 8-10% van hun werknemers gedumpd, als daar nog eens 20-30% ziekte bijkomt zitten ze in de herfst dus met 30%-40% van hun capaciteit. Ik neem aan dat deze ziektepercentages erg ontregelend werken op de maatschappij en op bedrijven. Raar dat ze er totaal geen rekening mee lijken te houden.
Het bedrijf waar ik werk heeft het rampenplan al een tijdje klaar hoor, daarin staat ook precies beschreven welke afdelingen als eerste thuis moeten gaan werken etc om besmettingen te voorkomen om zo de boel draaiende te houden. Dit geldt voor een grote Nederlandse bank, neem aan dat meer bedrijven dit soort draaiboeken hebben klaarliggen.
pi_70348332
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:10 schreef dramatiek het volgende:
Hmjah, ik denk dat dat wel meevalt. Denk alleen niet dat ze het jou (en jan en alleman) laten weten.
pi_70348750
Voor banken,ziekenhuizen,luchtvaart, overheid e.d. kan ik me dat wel voorstellen. Die hebben daar wel draaiboeken voor. Ik twijfel meer aan bedrijven die niet direct een maatschappelijk nut hebben (iig geen bank/ziekenhuis/rijksoverheid etc).
pi_70348870
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 07:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Aah, langzamerhand wordt het dus steeds gevaarlijker. Dat kan nog een 'hete herfst' worden op het Noordelijk halfrond.
Er vallen nog steeds amper doden, ook in Australië.
pi_70349141
In Indonesie beginnen ze lichtelijk te panieken. Een toeriste uit Aussieland ligt in het ziekenhuis op Bali. De vlucht was zes dagen geleden al, en er waren 45 mensen aan boord. Tja, ga die maar zoeken, en ook diegenen waarmee die contact gehad hebben.

Over een week of wat zal er wel een explosie aan meldingen uit Bali komen (en ook andere delen van Indonesie). Kwestie van aftellen. Gezondheidszorg is hier K.U.T. voor mensen zonder geld (90% van de bevolking) dus dat kan nog 'leuk' worden.
pi_70349723
Humz..zie net op intranet. Heb ik ze toch weer eens onderschat

-------company name--- follows the measures recommended and taken by the government in each country, and implements an internal procedure in order to be able to ensure as far as it would be possible, the continuity of the services provided to clients, in case of the influenza pandemic would constitute a risk factor for-------company name--- business activities. Therefore, the -------company name--- Risk Management Committee (RMC) is leading actions as part of the Risk Management program. The action plan will be communicated and implemented if necessary.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:56:13 #276
3542 Gia
User under construction
pi_70355922
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh ok, dan zit ik nog safe .
Je hebt toch wel rectaal gemeten, hè? Moest namelijk van de assistente van mijn huisarts toen mijn zoon vorige week de griep had.

Hij had, in de mond gemeten: 36.8
Later heeft hij rectaal gemeten, bleek het toch 39.4 te zijn.

Assistente had gezegd dat ik terug moest bellen als het enkele dagen boven de 39 zou zijn.

Overigens hoest de hele school waar mijn zoon op zit. Maar goed, met dat wisselende weer is dat niet verwonderlijk. Die kids doen meteen al geen jas meer aan.
pi_70359376
Ik zie mijzelf vandaag anders ook geen jas dragen hoor . Hier in de buurt overigens nog niemand met griep of hoesten of iets in de richting.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:50:18 #278
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70360090
Paar weken terug waren die hier (waaronder m'n ouders) mensen om me heen 'n beetje grieperig maar iedereen leeft nog en niemand is trouwens naar de dokter geweest ermee voor zover ik weet. Maar dit warm/koud/warm Hollands zomerweer plus hooikoorts seizoen is in volle gang zal allemaal wel meespelen.
Hallon!
pi_70361540
quote:
` In Nederland zijn tot nu toe vier
mensen met Q-koorts overleden,zegt
directeur Countinho van het RIVM.Vorig
jaar stierf één patiënt,dit jaar drie.
Kijk je goed uit naar de Mexicaanse griep komt het echte gevaar gewoon van binnenuit.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:36:29 #280
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70361660
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:32 schreef buachaille het volgende:

[..]

Kijk je goed uit naar de Mexicaanse griep komt het echte gevaar gewoon van binnenuit.
mja indd...

Als deze q-koorts nog ns een vlucht gaat nemen, is hij alleen al erger dan de mexicaanse griep.

Heel erg besmettelijk, maar voorlopig alleen overdraagbaar van dier op mens.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:38:31 #281
3542 Gia
User under construction
pi_70361744
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:29 schreef zeemonster het volgende:
Ik zie mijzelf vandaag anders ook geen jas dragen hoor . Hier in de buurt overigens nog niemand met griep of hoesten of iets in de richting.
Ik heb het niet over vandaag. Maar afgelopen weken. Dan weer zon, dan weer regen en de jeugd trekt dan geen jas aan. "Want het is toch niet koud!!"
  donderdag 25 juni 2009 @ 17:24:23 #282
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70365274
Een jas voorkomt geen besmetting hoor
pi_70379235
quote:
Varkgriep gediagnoseer by Franse rugbyspeler in SA
Jun 25 2009 08:16:40:157PM - (SA)
Druk artikel
E-pos storie aan 'n vriend
Susan Cilliers

Varkgriep is gister in ’n Pretoriase hospitaal gediagnoseer by ’n rugbyspeler (29) wat in Frankryk woon en hier kuier.

Hy is die tweede aangetekende geval in Suid-Afrika.

Die man het glo vroeër vandeesweek met griepsimptome in die land aangekom en is direk van die O.R. Tambo-lughawe na ’n Netcare-hospitaal in Pretoria geneem, waar die Influensa A (H1N1)-virus by hom gediagnoseer is, het me. Martina Nicholson, woordvoerder van Netcare, gister bevestig.

Volgens Nicholson is die rugbyspeler nie gehospitaliseer nie.

“Hy is nie ernstig siek nie en sterk tuis aan.”

Die rugbyspeler het gevra sy identiteit moenie bekend gemaak word nie.

# Intussen het vier lede van die French Barbarians-rugbyspan varkgriep opgedoen tydens ’n toer in Argentinië, het die toerbeampte mnr. Laurent Pardo, gister gesê.

Die spandokter, dr. Philippe Izard, is ook platgetrek, terwyl die ander spelers in afsondering tuis aansterk.

Die virus is by die losvoor?speler Gregory Lamboley, die vleuel Jean-Baptiste Gobelet, die senter Leroy Messina en die stut Lionel Faure gediagnoseer.

Volgens bronne is die spelers en dokter nie te ernstig siek nie.

Die siekte is ook onlangs by Aleksey Goussard (12), wat uit die VSA vir sy pa in Suid-Afrika kom kuier het, gediagnoseer, maar die jong seun het intussen goed herstel.

Hy is ook in Pretoria behandel.
http://jv.news24.com/Beeld/Suid-Afrika/0,,3-975_2533265,00.html

Je zou maar in een Zuid-Afrikaans ziekenhuis terecht komen .
Ich bin der Führer.
pi_70390591
Van Twitter: 2 new countries report cases of H1N1 Ivory Coast & Cape Verde
Het laatste swine flu vrije continent wordt nu ook van alle kanten aangevallen, griepgevallen nu in Marokko, Algerije, Jemen, Egypte, Zuid Afrika en dus ook Ivoorkust en Kaap Verdië.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:12:07 #285
3542 Gia
User under construction
pi_70391517
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:24 schreef Aventura het volgende:
Een jas voorkomt geen besmetting hoor
Dat zegt toch ook niemand. Lees eerst eens in voordat je begint te kraaien.

Ging erover dat veel kids bij mijn zoon op school lopen te hoesten. En dat is niet gek als ze zonder jas in de regen lopen. Een verkoudheidje heb je zo te pakken.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:13:16 #286
3542 Gia
User under construction
pi_70391555
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 00:13 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

http://jv.news24.com/Beeld/Suid-Afrika/0,,3-975_2533265,00.html

Je zou maar in een Zuid-Afrikaans ziekenhuis terecht komen .
Wel lachen, dat taaltje. 't Is nog te volgen ook!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:13:18 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70391557
leven we nog?
pi_70391612
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zegt toch ook niemand. Lees eerst eens in voordat je begint te kraaien.

Ging erover dat veel kids bij mijn zoon op school lopen te hoesten. En dat is niet gek als ze zonder jas in de regen lopen. Een verkoudheidje heb je zo te pakken.
Wat neem jij alles persoonlijk op joh .

Ontopic : Het is nu dus echt wereldwijd? Geen enkel land is nog zonder de griep? Morgen ga ik naar de Efteling en volgende week naar Frankrijk , het wordt nog een sport geen griep op te lopen .

Vooralsnog ben ik niet bang, en Labbit voelt zich inmiddels al weer kiplekker hoop ik
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:16:00 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70391661
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:14 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Wat neem jij alles persoonlijk op joh .

Ontopic : Het is nu dus echt wereldwijd? Geen enkel land is nog zonder de griep? Morgen ga ik naar de Efteling en volgende week naar Frankrijk , het wordt nog een sport geen griep op te lopen .

Vooralsnog ben ik niet bang, en Labbit voelt zich inmiddels al weer kiplekker hoop ik
misschien blaat ik dom, ik heb namelijk niet gelezen waar allemaal de griep is...

Turkije heeft ook de griep?
pi_70391747
Ben benieuwd hoeveer deze reeks gaat komen. We zitten nu in #14, 't zal me niks verbazen als we boven de #100 komen.
pi_70391788
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:45 schreef buachaille het volgende:
Van Twitter: 2 new countries report cases of H1N1 Ivory Coast & Cape Verde
Het laatste swine flu vrije continent wordt nu ook van alle kanten aangevallen, griepgevallen nu in Marokko, Algerije, Jemen, Egypte, Zuid Afrika en dus ook Ivoorkust en Kaap Verdië.
Qwea , ik dacht naar aanleiding van het bericht van Buachaille dat er geen enkel land griepvrij meer is .

Maar goed ik lees dan ook alleen dit laatste topic mee , verder volg ik het hele gebeuren niet zo
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:23:39 #292
208890 June.
Seriously?
pi_70391949
quote:

[..]

Mijn god hoe kom je aan die onzin? Die mensen stierven niet aan de griep zelf, maar meer aan secundaire infecties zoals een pneumonie etc. En op dat moment was er net een paar jaar penicilline, dus laat staan dat ze toen al vaccins hadden
Shine bright like a diamond.
pi_70394275
In Londen wordt niet meer gezocht naar mensen die in contact geweest zijn met dragers. Ze gaan ervan uit dat verspreiding onvermijdelijk is.
I'll be back
pi_70397766
Aardig kaartje met de griepgevallen in Nederland: http://www.rivm.nl/cib/bi(...)nten_tcm92-61018.pdf

PDF-alert ! ! !
  vrijdag 26 juni 2009 @ 15:12:18 #295
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_70397856
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:09 schreef buachaille het volgende:
Aardig kaartje met de griepgevallen in Nederland: http://www.rivm.nl/cib/bi(...)nten_tcm92-61018.pdf

PDF-alert ! ! !
Zo, maar liefst 1 persoon moest naar het ziekenhuis.
pi_70398779
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:33 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
In Londen wordt niet meer gezocht naar mensen die in contact geweest zijn met dragers. Ze gaan ervan uit dat verspreiding onvermijdelijk is.
Krijg je met die half zachte maatregelen... Echt niet te geloven hoe laconiek overheden hier op gereageerd hebben. Dat wordt lachen als we de volgende keer wél een gevaarlijke variant krijgen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70398810
Ik ben weer officieel beter verklaart (overdreven gedoe dat ze daar weer opnieuw monsters voor moeten afnemen >.>)
pi_70398909
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:41 schreef labbit het volgende:
Ik ben weer officieel beter verklaart (overdreven gedoe dat ze daar weer opnieuw monsters voor moeten afnemen >.>)
Jij had varkensgriep?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70399158
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij had varkensgriep?
Ja
pi_70399512
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:51 schreef labbit het volgende:

[..]

Ja
WTF GEK QUOTE ME NIET STRAKS HEB IK HET OOK!!1!!!

*Uitlogt en computer in de hens steekt
pi_70400139
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

WTF GEK QUOTE ME NIET STRAKS HEB IK HET OOK!!1!!!

*Uitlogt en computer in de hens steekt
Maar ik ben niet meer ziek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')