abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69651680

Laatste updates:
quote:
Varkensgriep nu ook in Afrika

De varkensgriep is opgedoken in Egypte. Een 12-jarig Egyptisch meisje blijkt de ziekte onder de leden te hebben, maakte de Egyptische minister van Gezondheid Hatem el-Gabali vandaag bekend. Het is het eerste geval van de ziekte in Afrika.

Het meisje had het virus opgelopen in de Verenigde Staten, waar ze woont. Ze was in Egypte om bij familieleden op bezoek te gaan.
quote:
Alarmfase zes varkensgriep dichtbij

Door de aanhoudende verspreiding van de besmettingen met de Mexicaanse griep in landen als Groot-Brittannië, Spanje en Japan komt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) steeds dichter bij het uitroepen van fase zes, de hoogste alarmfase voor het H1N1-virus. Dat heeft de WHO-griepdeskundige Keiji Fukuda vandaag gezegd.

Hij liet weten dat in steeds meer landen besmettingen van mens-op-mens voorkomen, zonder dat de betrokken personen naar risicolanden als Mexico en de Verenigde Staten zijn gereisd. Als de WHO daarover duidelijkheid heeft, zou alarmfase zes kunnen worden uitgeroepen. Volgens de WHO is dan sprake van een pandemie. De WHO hanteert nu fase vijf, dat betekent dat een pandemie aanstaande is.
quote:
Vierde geval Mexicaanse griep in Nederland

Ook in Nederland heerst de Mexicaanse griep nog steeds. Bij een 25-jarige Nederlandse vrouw is het griepvirus vastgesteld. Zij keerde op 30 mei terug uit New York.

Het is de eerste keer dat een Nederlander de griep buiten Mexico heeft opgelopen. Dat meldt het RIVM vandaag.

Meer gevallen

Het RIVM verwacht de komende weken meer terugkerende Nederlandse reizigers met de griepvariant. De vrouw vloog van New York naar Londen met vlucht BA 2172 en vloog direct daarna vanaf Londen met vlucht BA 8111 naar Amsterdam.

Opsporen

Het RIVM heeft de Britse autoriteiten geïnformeerd en die gaan medereizigers opsporen. De passagiers zijn mogelijk besmet op de vlucht van New York naar Londen. Volgens het RIVM is de kans dat tijdens de reis van Londen naar Amsterdam medepassagiers besmet zijn geraakt zeer klein, omdat het een relatief korte reis betrof. Daarom vindt de organisatie verdere maatregelen voor deze medepassagiers niet nodig. Mensen uit de omgeving van de vrouw worden wel preventief behandeld.

Hersteld

Eerdere besmettingen in Nederland met dit griepvirus betroffen een 3-jarig kind, een 53-jarige vrouw en een 52-jarige man die in Mexico waren geweest en na terugkomst in Nederland ziek werden. Zij zijn inmiddels weer hersteld.

Stats op 2-6-2009
53 Landen
17.500 mensen besmet
113 doden

Links:

WHO
http://www.who.int/en/

RIVM
http://www.rivm.nl/

CDC
http://www.cdc.gov/h1n1flu/

WIKIPEDIA
http://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_outbreak

GroteGriepMeting
http://www.degrotegriepmeting.nl/public/

Verspreidingskaart BBC
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8021547.stm

Nog een Verspreidingskaart
http://flutracker.rhizalabs.com/

Reisadvies BuZa
http://www.minbuza.nl/nl/(...)isadvies_mexico.html

Vorige topic:
H1N1 Flu WorldWide Outbreak? #12
pi_69651781
Overigens vandaag weer 1900 gevallen erbij..
pi_69652462
tvp. Binnekort phase 6 dus?
pi_69653192
Een 3-jarig kind, een 53-jarige vrouw en een 52-jarige man die zijn hersteld+ een 25 jarige vrouw die nog ziek is dus. Wauw nou nou ..... Paniek paniek stress......
Over die hele hype ga ik me echt niet druk maken dus. Onze eigen griep kost jaarlijks 1000 mensen het leven maar daar hoor je niemand over.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:56:26 #5
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_69653335
Komt dichtbij. Vandaag ook een geval in Veldwezelt. Dat ligt hier 100 meter verderop over de grens.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 00:14:10 #6
236264 crew  capricia
pi_69653842
Hoe weet je nu of het de varkensgriep is?
Ben sinds vandaag ook flink grieperig, maar ik denk niet dat het nodig is dat iedereen met griepverschijnselen zich accuut moet vervoegen naar zijn/haar huisarts...toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69655244
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:14 schreef capricia het volgende:
Ben sinds vandaag ook flink grieperig, maar ik denk niet dat het nodig is dat iedereen met griepverschijnselen zich accuut moet vervoegen naar zijn/haar huisarts...toch?
je moest ook aan de dunne zijn geloof ik.
pi_69656526
Loop zelf met een rauwe keel rond, maar dat zal geen swine flu zijn maar eerder scheveningse meeuwengriep. T was toch een klein beetje koud zaterdag...
pi_69660641
RIYADH (Reuters) - Saudi Arabia has confirmed its first case of the H1N1 swine flu virus in a Filipina nurse, the kingdom's health minister said on Wednesday.

The woman arrived on Friday on board a Gulf Air flight from the Philippines and showed first symptoms on Monday, Abdullah al-Rabeeah told Saudi news channel al-Ekhbariya, adding that she was being held in quarantine in a hospital in the capital Riyadh.

http://www.reuters.com/article/healthNews/idUSTRE5521UO20090603
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 12:35:12 #10
236264 crew  capricia
pi_69661777
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 03:08 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

je moest ook aan de dunne zijn geloof ik.
Ja...dat heb ik gelukkig niet. Wel keelpijn, loopneus, hoesten etc.
Hier de verschijnselen:

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69662239
tvp.
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:20:36 #12
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69666798
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:14 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat er haast geen kans is dat je het hebt als je niet met iemand in aanraking bent gekomen die pas uit de VS of Mexico teruggekomen is. En bedenk dus wel dat de Mexicaanse griep geen lullig verkoudheidje is maar echt wel een pittige griep. Niet dodelijk, maar wel met hoge koorts en de hele bende. Als je je goed genoeg voelt om achter de computer te kruipen, dan zit je nog wel goed denk ik.

Ben wel benieuwd wat de griep gaat doen komende zomer en herfst. Het verspreidt zich snel maar heeft een laag sterftecijfer. Bij de vogelgriep is het precies andersom. Het is dus echt zaak dat we die Mexicaanse griep zo ver mogelijk weg houden bij al die arme boeren in (vooral) Aziatische landen, want anders zijn we echt goed de lul. Of het moet zich muteren tot een ziekte die haast niet dodelijk is en zich langzaam verspreidt...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_69667901
Population control: http://ow.ly/aPBE de landen met olie zijn vooralsnog de gelukkige. Alhoewel, 184.000 doses voor heel 9ja is wat weinig...
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 15:49:45 #14
236264 crew  capricia
pi_69668029
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:20 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik denk dat er haast geen kans is dat je het hebt als je niet met iemand in aanraking bent gekomen die pas uit de VS of Mexico teruggekomen is. En bedenk dus wel dat de Mexicaanse griep geen lullig verkoudheidje is maar echt wel een pittige griep. Niet dodelijk, maar wel met hoge koorts en de hele bende. Als je je goed genoeg voelt om achter de computer te kruipen, dan zit je nog wel goed denk ik.

Ben wel benieuwd wat de griep gaat doen komende zomer en herfst. Het verspreidt zich snel maar heeft een laag sterftecijfer. Bij de vogelgriep is het precies andersom. Het is dus echt zaak dat we die Mexicaanse griep zo ver mogelijk weg houden bij al die arme boeren in (vooral) Aziatische landen, want anders zijn we echt goed de lul. Of het moet zich muteren tot een ziekte die haast niet dodelijk is en zich langzaam verspreidt...
Ik heb ook geen idee hoe dodelijk die griep is.
Wat nou als je het hebt, hoeveel kans heb je dat je er dood aan gaat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69668158
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:49 schreef capricia het volgende:

Die kans is niet zo groot, tenzij je een zuigeling bent of met een slangetje door je neus moet ademhalen.
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 15:53:13 #16
236264 crew  capricia
pi_69668200
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:52 schreef buachaille het volgende:

[..]

Die kans is niet zo groot, tenzij je een zuigeling bent of met een slangetje door je neus moet ademhalen.
Dus de mensen die er aan dood gaan zijn (zoals bij de meest griepen) ouderen en zuigelingen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69668397
Tvp
"Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
pi_69668690
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:53 schreef capricia het volgende:

Dus de mensen die er aan dood gaan zijn (zoals bij de meest griepen) ouderen en zuigelingen?
Jep, met name mensen met een zwakkere weerstand dus. Eet dus vanavond gewoon je biefstukje en je hoeft niet bang te zijn voor de swine flu. Behalve dan dat je je een tijdje flink beroerd zult voelen.
pi_69669152
Zit er op te wachten totdat ik het te pakken heb.
Vlieg echt wekelijks van Amsterdam naar Londen en terug.

Maar ach kan ik effe uitzieken

Nee serieus. Ben wel benieuwd hoe het verder ontwikkeld. Het zal geleidelijk aan wel steeds harder verspreiden na het verstrijken van nog een maand of twee.

Denk dan ook niet dat het grootste gevaar zit in hoe dodelijk deze griep is. Maar meer wat de impact is op de economie die toch al wankel is momenteel. (je moet je voorstellen dat een groot deel van de werknemers bij een pandemie thuis hun darmen zitten te legen op de plee in plaats van geld te verdienen voor de baas).
Profiel opgeheven.
pi_69700168
Twee nieuwe Nederlandse gevallen: http://www.refdag.nl/arti(...)ep+in+Nederland.html

Het komt zo wel heel erg dichtbij mensen!
pi_69700357
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Eerdere tests hebben een voorzichtige gok gedaan op 0.4 % van alle gevallen terwijl het bekijken van de bevestigde gevallen een iets minder positief beeld laat zien van ergens tussen de 0.85 % en 2 %. (Doden van 3 juni, gevallen van 27 mei als data genomen voor het lage cijfer -- Mexico heeft 100 doden op 5000 bevestigde gevallen voor het hoge cijfer.)

Mind you dat niet iedereen die Swine Flu heeft ook zo'n diagnose heeft gekregen, dus deze cijfers zijn op z'n best koffiedik en zullen zeer waarschijnlijk (veel) lager liggen.

-edit- Het aantal doden loopt sowieso niet echt recht met het aantal besmettingen, zelfs als je een week vertraging erin bouwt. Iemand had in het vorige topic een grafiek gelinked...

[ Bericht 4% gewijzigd door Omentuva op 04-06-2009 14:35:46 ]
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_69706481
410 gevallen in Japan, ruim 600 in australie, 30 op de philippijnen, 40 in maleisië. De vraag is wanneer WHO overstag gaat en het niveau verhoogt naar level6. Ik denk vandaag nog.

Voor luie mensen: http://twitterfall.com/?trend=h1n1%21%23494234&trend=%23h1n1%21%23494234&trend=swine%20flu%21%23494234
pi_69706998
Ik las twitterfail (met I ipv L) en ik zie dat het ook wel klopt.

Goed punt dat ik wel zo even zag: WTF happened to the media scare?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_69727782
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:47 schreef Omentuva het volgende:
Ik las twitterfail (met I ipv L) en ik zie dat het ook wel klopt.

Goed punt dat ik wel zo even zag: WTF happened to the media scare?
Het was weer tijd voor wat nieuws, maar dat is nog niet gevonden geloof ik, plus dat komkommertijd er weer aan zit te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')