En dan je been breken op de keldertrap en pas na jaaaaren gevonden worden.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het is iets specialer, maar reageren zoals een aantal mensen hier is ook weer overdreven....
Volgens mij hebben die al hun kelder vol staan met ingeblikt voedsel & containers met water, zodat ze de komende 2 jaar het huis niet meer uit hoeven
Aan het ene uiterste heb je de aluhoedjes die een atoomschuilkelder bouwen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dan je been breken op de keldertrap en pas na jaaaaren gevonden worden.
Bij de spaanse griep gingen miljoenen mensen dood, meer als in de eerste wereldoorlog gesneuveld zijn, dat klopt, maar ik heb nog geen echte aanwijzing gezien of gehoord dat deze griep zo dodelijk is.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Aan het ene uiterste heb je de aluhoedjes die een atoomschuilkelder bouwen.
Aan de ander kant heb je mensen die iedere keer op de proppen komen met het feit dat de seizoensgriep ook veel slachtoffers eist, en ontkennen dat er een verschil is tussen 1000 80 jarigen de pijp uit of 1000 mensen in de kracht van hun leven dood.
De straten zullen niet leeg zijn, we gaan echt niet allemaal dood. Maar een maatschappelijke impact zal het wel hebben. Wat als veel scholengemeenschappen of middelgrote dorpen dit najaar 1 a 2 jonge mensen te begraven hebben?
Klopt Maar de reden dat je daar nooit iemand over hoort is dat het geen duidelijke oorzaak is. Je hoort nooit Oom Piet is overleden omdat hij zijn huis niet goed doorgelucht is. Nee hij is overleden aan longkanker.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij de spaanse griep gingen miljoenen mensen dood, meer als in de eerste wereldoorlog gesneuveld zijn, dat klopt, maar ik heb nog geen echte aanwijzing gezien of gehoord dat deze griep zo dodelijk is.
Er gaan per jaar een 800 mensen dood als gevolg van het niet voldoende luchten van huizen, daar hoor je ook vrijwel nooit wat over. Integendeel, huizen worden zo gebouwt dat het erg lastig is goed te luchten.
Vergelijkingen met het aantal doden t.o.v de spaanse griep gaan mank >>quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij de spaanse griep gingen miljoenen mensen dood, meer als in de eerste wereldoorlog gesneuveld zijn, dat klopt, maar ik heb nog geen echte aanwijzing gezien of gehoord dat deze griep zo dodelijk is.
Er gaan per jaar een 800 mensen dood als gevolg van het niet voldoende luchten van huizen, daar hoor je ook vrijwel nooit wat over. Integendeel, huizen worden zo gebouwt dat het erg lastig is goed te luchten.
Ik had het willen doen omdat het tamelijk overdreven was op dat moment (en nu in Nederland nog eigenlijk)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:24 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Aziaten doen een mondkapje op om andere mensen te beschermen tegen hun griepje of verkoudheid. Niet andersom.
http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influenza/index.jspquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:21 schreef Tokamak het volgende:
Op hoeveel besmettingen zitten we inmiddels eigenlijk, nog steeds 87?
Dat is natuurlijk heel erg, maar niks vergelijken met verkeersdoden, moorden en hongersnood.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Op het journaal hoorde ik dat men van 6000 -8000 doden uit gaat.
Dit getal was genoemd voor het aantal doden in Nederland.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:32 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk heel erg, maar niks vergelijken met verkeersdoden, moorden en hongersnood.
Dat is fijn bij een oh zo betrouwbare (NOT) oorthermometer!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:19 schreef labbit het volgende:
[..]
Iddwel pas wanneer de koorts hoger is dan 39 graden.
Vakantie hebben!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat is fijn bij een oh zo betrouwbare (NOT) oorthermometer!
Pfffffffffff ik hoop wel dat je er één hebt inclu kwik om deze in uw anus te steken om de temp te meten! En trouwens wat deed jij in het buitenland?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dan je been breken op de keldertrap en pas na jaaaaren gevonden worden.
Oh ding gaf ooit 36 graden aan, bleek dus 41 te zijn!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:40 schreef labbit het volgende:
[..]
Vakantie hebben!
Heb alleen een oorthermometerwaarom zijn die niet betrouwbaar dan?!
Mensen steken hem niet in hun reet omdat dat de makkelijkste plek is om te meten.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:40 schreef labbit het volgende:
[..]
Vakantie hebben!
Heb alleen een oorthermometerwaarom zijn die niet betrouwbaar dan?!
Die van mij geeft nu 39,5 aanquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:51 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Oh ding gaf ooit 36 graden aan, bleek dus 41 te zijn!
Heeeel betrouwbaar dus
Waar heb ik gezegd dat ik binnen blijf. Verdraai toch niet alles wat ik zeg.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:53 schreef zeemonster het volgende:
Anyhow ik ben blij dat je binnenblijft. Er lopen al genoeg paniekzaaiers buiten rond. Laten we duimen dat je niet alsnog de griep oploopt
.
Hap toch niet zoquote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik binnen blijf. Verdraai toch niet alles wat ik zeg.
Ik heb niet gezegd dat ik overleef omdat ik het vaccin wel zal krijgen.
Ik heb ook niet gezegd dat ik binnen blijf.
De vraag is dan wel wat de redenen zijn voor die 43 doden, waren ze al ziek/zwak/misselijk ?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:06 schreef Omentuva het volgende:
4000 nieuwe gevallen en 43 nieuwe doden in de US sinds vorige week vrijdag.
De details over doden zijn over het algemeen behoorlijk schaars. En dan nog is de definitie van 'underlying conditions' een ruime.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:13 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
De vraag is dan wel wat de redenen zijn voor die 43 doden, waren ze al ziek/zwak/misselijk ?
Ben er wel benieuwd naarquote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:24 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De details over doden zijn over het algemeen behoorlijk schaars. En dan nog is de definitie van 'underlying conditions' een ruime.
Hoe beroerd voel jij je nu eigenlijk? Just personal curiosity.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:47 schreef labbit het volgende:
[..]
Ben er wel benieuwd naarvandaag kwam er iemand met stokjes in mn keel en neus poeren
Beroerder dan bij een normale griep , constant het gevoel dat ik moet overgeven. En door de tamiflu nu nog misselijkerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:56 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Hoe beroerd voel jij je nu eigenlijk? Just personal curiosity.
Krijg morgen avond de uitslagquote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:50 schreef BlueMage het volgende:
We hebben 't eerste geval van Mexicaanse griep of FOK! lijkt 't (labbit)iig beterschap.
Hm maar kan 't niet ook iets heel anders zijn dan griep? Been geen dokter ofzo maar toch.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:50 schreef labbit het volgende:
[..]
Beroerder dan bij een normale griep , constant het gevoel dat ik moet overgeven. En door de tamiflu nu nog misselijker
Geen idee ik ben ook geen dokterquote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:57 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hm maar kan 't niet ook iets heel anders zijn dan griep? Been geen dokter ofzo maar toch.
De grote meerderheid van de gevallen in de US die op griep lijken, is op dit moment Swine Flu. (89 % ofzo, dacht ik gelezen te hebben.) Griepseizoen is over enzovoort.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:00 schreef labbit het volgende:
[..]
Geen idee ik ben ook geen doktermaar denk dat ze me niet zomaar medicijnen geven
Jep koorts, hoofdpijn, spierpijn en een lekker hoestje. Wat ik van de dokter begrepen heb is het niet erger dan een normaal griepje dus ga me niet al teveel zorgen makenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:06 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De grote meerderheid van de gevallen in de US die op griep lijken, is op dit moment Swine Flu. (89 % ofzo, dacht ik gelezen te hebben.) Griepseizoen is over enzovoort.
Beterschap. Voor de rest de gewone griepsymptomen, I suppose?
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:08 schreef Prowl het volgende:
Tamiflu![]()
Van dat spul word je alleen maar nog beroerder![]()
Kaneel thee + gember + honing, een beter medicijn tegen griep is er niet
Ben je in contact geweest met iemand die in Amerika of Mexico is geweest, of heb je deze griep gewoon zomaar opgedaan?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:47 schreef labbit het volgende:
[..]
Ben er wel benieuwd naarvandaag kwam er iemand met stokjes in mn keel en neus poeren
Ik geloof dat er eerder in dit / het vorige topic stond dat hij uit de VS terug kwam...quote:Op zondag 21 juni 2009 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben je in contact geweest met iemand die in Amerika of Mexico is geweest, of heb je deze griep gewoon zomaar opgedaan?
Ik ben vast niet goed genoeg op de hoogte hoor, maar... pardon?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:02 schreef Gia het volgende:
Verder is het wel zo dat er 34 miljoen vaccins zijn, straks, maar schijnbaar zullen er vele naar het buitenland gaan en er een tekort ontstaan om alle Nederlanders te kunnen vaccineren. Vandaar het selectief vaccineren.
Bronquote:In de contracten is dan ook opgenomen dat, in geval er vaccins niet gebruikt worden, omdat bijvoorbeeld op basis van nadere kennis alleen specifieke doelgroepen in aanmerking komen, deze resterende vaccins tegen kostprijs beschikbaar gesteld kunnen worden aan andere landen die geen vaccins hebben.
Dat klinkt al heel andersquote:Op zondag 21 juni 2009 14:19 schreef Omentuva het volgende:
De brief van Klink aan de kamer zegt het volgende:
[..]
Bron
Half april is het het internationale nieuws ingegaan.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:54 schreef zeemonster het volgende:
Wanneer werd ook alweer het eerste geval van de Mexicaanse griep geconstateerd? Weet het niet meer precies , april toch?
En in maart wisten ze er al vanquote:Op zondag 21 juni 2009 18:58 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Half april is het het internationale nieuws ingegaan.
Conspiracy zeker.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:43 schreef Prowl het volgende:
[..]
En in maart wisten ze er al van
26-03-2009
Overheid vraagt voorzorgsmaatregelen griepepidemie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |