Is het ook 'that's life' als jouw kind/vrouw/ouders wat dan ook doodgaan? Je lijkt wel een christen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:25 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Precies hetzelfde... de griep zal dan vast heviger zijn maar dat neemt niet weg dat paniek zaaien niet verstandig is en je niet zal helpen.
Als er een doemscenario komt, dan komt die er .. of wou je eigenhandig de grenzen sluiten en iedereen isoleren tot de griep ons landje voorbij is.
Er zijn al mensen beter geworden van die griep en ja er zijn ook mensen overleden , that's life.
Nee ik ben trouwens zelf een vrouw , en tuurlijk is het heel erg . Maar vertel jij mij eens wat het mij zou helpen om nu paniekerig te gaan doen dat we allemaal doodgaanquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:45 schreef wanhoopz het volgende:
[..]
Is het ook 'that's life' als jouw kind/vrouw/ouders wat dan ook doodgaan? Je lijkt wel een christen.
Dat is ook "that's life" . Er gaan heel wat jouw vrouw, jouw ouders, jouw kinderen dood op een dag. Doodgaan is natuurlijk erg inherent aan het geboren worden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:45 schreef wanhoopz het volgende:
[..]
Is het ook 'that's life' als jouw kind/vrouw/ouders wat dan ook doodgaan? Je lijkt wel een christen.
Dit is natuurlijk ook waar , het enige wat ik wil zeggen is dat al die paniek gewoon niet helpt wat betreft deze griep.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:00 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Dat is ook "that's life" . Er gaan heel wat jouw vrouw, jouw ouders, jouw kinderen dood op een dag. Doodgaan is natuurlijk erg inherent aan het geboren worden.
Ik snap je punt, maar waarom zou je risico's nemen als het niet hoeft?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:02 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook waar , het enige wat ik wil zeggen is dat al die paniek gewoon niet helpt wat betreft deze griep.
Je bent te makkelijk. Je draagt zeker ook geen gordel? Je hebt geen airbags? Je huis staat altijd open als je weg bent?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:46 schreef zeemonster het volgende:
Het is geen kwestie van risico's nemen maar van gewoon normaal doorleven zoals je altijd doet. Als er in een doemscenario selectief zal worden gevaccineerd dan is dat al voldoende . Zie jij in een oogopslag of iemand een gewoon griepje heeft of niet?
Misschien denk ik gewoon te nuchter of te makkelijk, dat kan natuurlijk ook. Maar ik heb gewoon geen zin om al nerveus over de drempel van mijn huisdeur heen te stappen . Dan kan ik beter in een bunker gaan zitten.
Wow en jij bent Derek Ogilvie , wat goed!quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:51 schreef wanhoopz het volgende:
[..]
Je bent te makkelijk. Je draagt zeker ook geen gordel? Je hebt geen airbags? Je huis staat altijd open als je weg bent?
Het is geen kleutergedrag. Integendeel. Ik denk na over de risico's in dit leven. En ik wil me er tegen beschermen. Jij toch ook? Ik bash je niet, ik probeer een punt te maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:55 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Wow en jij bent Derek Ogilvie , wat goed! Vertel mij dan wat ik dan moet doen volgens jouw? Omdat ik anders erover denk als jij , draag ik meteen geen gordel , geen airbags enzovoort ...
Waarom moet je meteen een ander bashen op het moment dat iemand niet zoals jouw denkt over de griep? Dat is geen discussieren meer maar gewoon kleutergedrag.
Ik zie de drama gewoon nog niet...
Jij lijkt nergens bang voor te zijn. Dat is onrealistisch.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:04 schreef zeemonster het volgende:
Door te schrijven : Je draagt geen gordel , je huis staat open (volgens mij staat je raam of deur dan open maar goed) ?
Je probeert overigens geen punt te maken maar een ander te overtuigen. Dat overtuigen lukt je niet want ik ben gewoon (nog) niet bang genoeg voor een dodelijke griep en dan zeker niet met argumenten als : Je familie gaat misschien dood en je draagt geen gordel .
Het is voor mij nu nog geen beangstigende zaak. Ik kan mij voorstellen dat dat voor anderen wel zo kan zijn en dat mogen ze van mij .
Overigens net een artikel in de Panorama gelezen over een vrouw met de "Mexicaanse Griep" , die leeft ook nog.
Hehe, ik vind het ook goed zo. Je hoeft geen mondkapjes te dragen maar er is gewoon risico.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:10 schreef zeemonster het volgende:
Vertel mij dan wat ik moet doen om geen risico te nemen ? Ik begrijp werkelijk niet waar je heen wil ?
Zodra er vaccins zijn en ik kom in aanmerking dan zal ik er vast 1 halen , tot die tijd ga ik echt niet met mondkapjes enzo rondrennen.
Hier laat ik het overigens bij Wanhoop , ik vind het goed zo.
In Azie worden mondkapjes gedragen om te voorkomen dat ze anderen besmetten, niet omdat ze bang zijn zelf besmet te raken. Met dat idee in gedachten zou je me best met een mondkapje kunnen zien mocht het gaan heersen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:14 schreef wanhoopz het volgende:
[..]
Hehe, ik vind het ook goed zo. Je hoeft geen mondkapjes te dragen maar er is gewoon risico.
Dat zou ik dan ook wel doen . Ik vind het namelijk belangrijker om te zorgen dat ik een ander niet besmet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:27 schreef Tokamak het volgende:
[..]
In Azie worden mondkapjes gedragen om te voorkomen dat ze anderen besmetten, niet omdat ze bang zijn zelf besmet te raken. Met dat idee in gedachten zou je me best met een mondkapje kunnen zien mocht het gaan heersen.
Ik ken iemand die cara heeft en van de gewone griep al 2 keer een longontsteking heeft gehad. Hij is nog in de kracht van zijn leven. Zou zo iemand het vaccin eerder krijgen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat ik daar anders over denk?
Het is oerstom om juist zieken en bejaarden te gaan enten, omdat die anders zeker het loodje leggen en dan sterke, jonge mensen dood laten gaan, omdat er te weinig vaccin is, of omdat het te duur is.
Natuurlijke selectie werkt dan dus echt niet meer.
Maar goed, als mij het vaccin aangeboden wordt, sla ik het dus niet af.
Ik ben er voor 99,99% zeker van dat ik het ga overleven. Moet ik ook nog eens nadenken?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:54 schreef byah het volgende:
Oh en er zijn dus 34 miljoen stuks van het vaccin besteld, wat hoogstwaarschijnlijk pas over 4/5 maanden beschikbaar is. Daarnaast is er nog een beperkte hoeveelheid tamiflu beschikbaar, wat alleen dient als virusremmer, en dus complicaties e.d. tegengaat. Dus al die mensen hier die er zeker van zijn dat ze het gaan 'overleven' omdat ze het vaccin toch wel krijgen, think again
Geniet van je laatste week op aardequote:Op vrijdag 19 juni 2009 06:29 schreef labbit het volgende:
Ik ben vorige week in de VS geweest en ik voel me grieperig
Dan bel je de huisarts hequote:Op vrijdag 19 juni 2009 06:29 schreef labbit het volgende:
Ik ben vorige week in de VS geweest en ik voel me grieperig
Uiteraard is er risico, maar het risico dat je in het verkeer omkomt is tot nog toe veel groter (811 doden vorig jaar). Maar ik vermoedt toch dat je elke dag dit risico neemt en wel aan het verkeer deel neemt. En aan een vaccin zit uiteraard ook een risico (hoe worden die dingen trouwens getest? en hoe weet je de lange termijn effecten? (zeker omdat alles zo snel ontwikkeld is).quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:14 schreef wanhoopz het volgende:
[..]
Hehe, ik vind het ook goed zo. Je hoeft geen mondkapjes te dragen maar er is gewoon risico.
mja daar heb je gelijk in. In het begin had ik ook zoiets van "kut kut kut straks gaan we dood" maar die paniek, daar verneuk je alleen jezelf en je leven mee.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:46 schreef zeemonster het volgende:
Het is geen kwestie van risico's nemen maar van gewoon normaal doorleven zoals je altijd doet. Als er in een doemscenario selectief zal worden gevaccineerd dan is dat al voldoende . Zie jij in een oogopslag of iemand een gewoon griepje heeft of niet?
Misschien denk ik gewoon te nuchter of te makkelijk, dat kan natuurlijk ook. Maar ik heb gewoon geen zin om al nerveus over de drempel van mijn huisdeur heen te stappen . Dan kan ik beter in een bunker gaan zitten.
Wat heeft zin twee met zin een te maken?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:46 schreef zeemonster het volgende:
Als er in een doemscenario selectief zal worden gevaccineerd dan is dat al voldoende . Zie jij in een oogopslag of iemand een gewoon griepje heeft of niet?
Ik neem aan dat die persoon nu ook elk jaar een griepprik kan gaan halen, hier een oproep voor krijgt?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik ken iemand die cara heeft en van de gewone griep al 2 keer een longontsteking heeft gehad. Hij is nog in de kracht van zijn leven. Zou zo iemand het vaccin eerder krijgen?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat heeft zin twee met zin een te maken?
Er wordt niet pas gevaccineerd als iemand de griep heeft, maar vantevoren, om te voorkomen dat iemand de griep krijgt.
Er heeft volgens mij helemaal niemand gezegd dat hij/zij de griep zeker overleeft, omdat hij/zij het vaccin toch wel krijgt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:54 schreef byah het volgende:
Oh en er zijn dus 34 miljoen stuks van het vaccin besteld, wat hoogstwaarschijnlijk pas over 4/5 maanden beschikbaar is. Daarnaast is er nog een beperkte hoeveelheid tamiflu beschikbaar, wat alleen dient als virusremmer, en dus complicaties e.d. tegengaat. Dus al die mensen hier die er zeker van zijn dat ze het gaan 'overleven' omdat ze het vaccin toch wel krijgen, think again
Nee, als je de griep al hebt, wordt je niet meer gevaccineerd. Dat heeft namelijk geen enkele zin!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:03 schreef zeemonster het volgende:
Ik weet wat een vaccinatie inhoudt. En het vaccin is er nog niet of niet voldoende en de griep is er al wel , dus dan wordt er toch achteraf gevaccineerd?
Weet ik, ik maak me er ook niet druk over, of zo. Ik snap niet dat sommigen dat uit mijn posts menen te kunnen opmaken. Ik zeg alleen dat ik geen grote mensenmassa's op ga zoeken. Je zult mij dus niet tegenkomen bij de vierdaagse, niet op popfestivals, niet in de keukenhof, niet op een overvol strand. Gewoon nu even niet. Daarmee voorkom ik uiteraard niets, maar beperk wel enigszins het risico.quote:Maar goed , ik hoop voor jouw dat je op tijd wordt gevaccineerd , want tenslotte is het vaccin pas over een half jaar klaar...
Geloof het wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die persoon nu ook elk jaar een griepprik kan gaan halen, hier een oproep voor krijgt?
.
Ja, dat vraag ik me ook af. Misschien het feit dat hij wat onverwacht is gekomen en er nog geen vaccin voor is.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Er gaan ieder jaar wereldwijd heel veel mensen dood aan griep. wat maakt deze zo bijzonder?
De slachtoffers.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Er gaan ieder jaar wereldwijd heel veel mensen dood aan griep. wat maakt deze zo bijzonder?
Krijgen die mensen een oproep of moeten ze er bij hun HA om vragen?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan krijgt hij dat hiervoor straks vast ook wel. Hopen dat het op tijd klaar is.
Het is iets specialer, maar reageren zoals een aantal mensen hier is ook weer overdreven....quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Je begrijpt niet wat ik bedoelde, maar ik omschreef het ook wat rottig. Anyhow ik ben blij dat je binnenblijftquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, als je de griep al hebt, wordt je niet meer gevaccineerd. Dat heeft namelijk geen enkele zin!
Doordat je de griep hebt, bouw je afweerstoffen op. Daar hoef je dan niet nog eens een vaccin overheen te gooien.
[..]
Weet ik, ik maak me er ook niet druk over, of zo. Ik snap niet dat sommigen dat uit mijn posts menen te kunnen opmaken. Ik zeg alleen dat ik geen grote mensenmassa's op ga zoeken. Je zult mij dus niet tegenkomen bij de vierdaagse, niet op popfestivals, niet in de keukenhof, niet op een overvol strand. Gewoon nu even niet. Daarmee voorkom ik uiteraard niets, maar beperk wel enigszins het risico.
Dat is geen paniek, zeker niet gezien we toch al geen plannen in die richting hadden. Ik ga dus geen bestaande vakantieplannen cancelen vanwege de griep.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:07 schreef Qwea het volgende:
*ondertussen gewoon lekker ongezond door doet en tong uitsteekt naar griep*
*filé american op toosje pleur met veeeeeeeel cola erbij*
Aziaten doen een mondkapje op om andere mensen te beschermen tegen hun griepje of verkoudheid. Niet andersom.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:21 schreef Queued het volgende:
Ik zag een paar weken geleden in Den Haag (grote marktstraat) een Aziatisch type met een mondkapje. Ik had de neiging om te gaan hoesten toen ik er langs liep
Wat zijn ze toch lief, die Aziaten. Altijd aan de ander denkenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:24 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Aziaten doen een mondkapje op om andere mensen te beschermen tegen hun griepje of verkoudheid. Niet andersom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |