Als het een zeer dodelijk virus zou zijn geweest, zou dat inderdaad logisch zijn. In dit geval niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:23 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Selectief inenten is een logische gedachte maar dan zou een kind voor een hartpatient gaan in mijn ogen..
Ik zit wel goedquote:
Ja, gek he?quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:47 schreef EricT het volgende:
[..]
Ik zit wel goed![]()
Maar goed. Selectief hoeft niet slecht te zijn. Daarmee neemt de verspreidinssnelheid ook al drastisch af, aangezien niet elke persoon meer gevoelig is voor het virus.
Heb ik ergens gezegd dat ik daar anders over denk?quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:23 schreef zeemonster het volgende:
maar dan zou een kind voor een hartpatient gaan in mijn ogen..
Dat worden er nog wel wat meer, van de zomer. Al die familiebezoekjes!! Nemen ze wel het virus vanuit Europa mee, zoals het hier ook is gekomen door reizigers vanuit Amerika en Mexico.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
Eerste geval in Zuid-Afrika bevestigd, 8 gevallen in Marokko.
Ik denk dat weinig mensen het zullen afslaanquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, als mij het vaccin aangeboden wordt, sla ik het dus niet af.
En hoe denk je over het najaar?quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:03 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen het zullen afslaan. Maar goed schreeuwen voordat je geslagen wordt. 87 mensen in Nederland zijn besmet en sommige mensen (niet alleen op fora maar ook in real live) doen alsof ze in de film 28 Weeks later zitten
.
Er worden 34 miljoen vaccins aangeschaft dus dat komt wel goed. Helft van Nl zal niet eens een vaccinatie gaan halen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat ik daar anders over denk?
Het is oerstom om juist zieken en bejaarden te gaan enten, omdat die anders zeker het loodje leggen en dan sterke, jonge mensen dood laten gaan, omdat er te weinig vaccin is, of omdat het te duur is.
Natuurlijke selectie werkt dan dus echt niet meer.
Maar goed, als mij het vaccin aangeboden wordt, sla ik het dus niet af.
Precies hetzelfde... de griep zal dan vast heviger zijn maar dat neemt niet weg dat paniek zaaien niet verstandig is en je niet zal helpen.quote:
Is het ook 'that's life' als jouw kind/vrouw/ouders wat dan ook doodgaan? Je lijkt wel een christen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:25 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Precies hetzelfde... de griep zal dan vast heviger zijn maar dat neemt niet weg dat paniek zaaien niet verstandig is en je niet zal helpen.
Als er een doemscenario komt, dan komt die er .. of wou je eigenhandig de grenzen sluiten en iedereen isoleren tot de griep ons landje voorbij is.
Er zijn al mensen beter geworden van die griep en ja er zijn ook mensen overleden , that's life.
Nee ik ben trouwens zelf een vrouw , en tuurlijk is het heel erg . Maar vertel jij mij eens wat het mij zou helpen om nu paniekerig te gaan doen dat we allemaal doodgaanquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:45 schreef wanhoopz het volgende:
[..]
Is het ook 'that's life' als jouw kind/vrouw/ouders wat dan ook doodgaan? Je lijkt wel een christen.
Dat is ook "that's life" . Er gaan heel wat jouw vrouw, jouw ouders, jouw kinderen dood op een dag. Doodgaan is natuurlijk erg inherent aan het geboren worden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:45 schreef wanhoopz het volgende:
[..]
Is het ook 'that's life' als jouw kind/vrouw/ouders wat dan ook doodgaan? Je lijkt wel een christen.
Dit is natuurlijk ook waar , het enige wat ik wil zeggen is dat al die paniek gewoon niet helpt wat betreft deze griep.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:00 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Dat is ook "that's life" . Er gaan heel wat jouw vrouw, jouw ouders, jouw kinderen dood op een dag. Doodgaan is natuurlijk erg inherent aan het geboren worden.
Ik snap je punt, maar waarom zou je risico's nemen als het niet hoeft?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:02 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook waar , het enige wat ik wil zeggen is dat al die paniek gewoon niet helpt wat betreft deze griep.
Je bent te makkelijk. Je draagt zeker ook geen gordel? Je hebt geen airbags? Je huis staat altijd open als je weg bent?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:46 schreef zeemonster het volgende:
Het is geen kwestie van risico's nemen maar van gewoon normaal doorleven zoals je altijd doet. Als er in een doemscenario selectief zal worden gevaccineerd dan is dat al voldoende . Zie jij in een oogopslag of iemand een gewoon griepje heeft of niet?
Misschien denk ik gewoon te nuchter of te makkelijk, dat kan natuurlijk ook. Maar ik heb gewoon geen zin om al nerveus over de drempel van mijn huisdeur heen te stappen . Dan kan ik beter in een bunker gaan zitten.
Wow en jij bent Derek Ogilvie , wat goed!quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:51 schreef wanhoopz het volgende:
[..]
Je bent te makkelijk. Je draagt zeker ook geen gordel? Je hebt geen airbags? Je huis staat altijd open als je weg bent?
Het is geen kleutergedrag. Integendeel. Ik denk na over de risico's in dit leven. En ik wil me er tegen beschermen. Jij toch ook? Ik bash je niet, ik probeer een punt te maken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:55 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Wow en jij bent Derek Ogilvie , wat goed! Vertel mij dan wat ik dan moet doen volgens jouw? Omdat ik anders erover denk als jij , draag ik meteen geen gordel , geen airbags enzovoort ...
Waarom moet je meteen een ander bashen op het moment dat iemand niet zoals jouw denkt over de griep? Dat is geen discussieren meer maar gewoon kleutergedrag.
Ik zie de drama gewoon nog niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |