Zijn er echt nog maar zo weinig mensen die een mondkapje dragen? In een luchthaven bevind jij je echt wel in het hol van de leeuw. Snap niet waarom mensen dan geen mondkapje willen dragen.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef Greys het volgende:
Overigens viel het me vorig weekend op de luchthaven op dat ik maar één iemand heb gezien met een mondkapje op. En iedereen liep hem aan te kijken (achter zijn rug om, uiteraard) van 'man, stel je niet zo aan'.
Ik heb er ook geen seconde aan gedacht hoor, toen ik op vakantie ging, om op de luchthavens een mondkapje te gaan dragen. Het zal wel struisvogelgedrag zijn, maar ik heb zoiets van 'Als dat aangeraden werd had ik het al lang in de media gelezen'.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:45 schreef F04 het volgende:
[..]
Zijn er echt nog maar zo weinig mensen die een mondkapje dragen? In een luchthaven bevind jij je echt wel in het hol van de leeuw. Snap niet waarom mensen dan geen mondkapje willen dragen.
Nope, ze zouden tussen 6 en 8 uur bellenquote:
Een beetje, maar niet denderend veel, meen ik.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:43 schreef F04 het volgende:
Als ik binnenkort op vakantie ga draag ik gewoon een mondkapje in de luchthaven.Alhoewel beschermen die dingen wel een beetje?
Gewone goedkope dingen beschermen niet echt. Ze werken wel om anderen te beschermen tegen jouw griep.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:43 schreef F04 het volgende:
Als ik binnenkort op vakantie ga draag ik gewoon een mondkapje in de luchthaven.Alhoewel beschermen die dingen wel een beetje?
Ik ben er 1 vanquote:Op zondag 21 juni 2009 21:28 schreef Tokamak het volgende:
oh en, we praten sinds kort over driecijferige getallen in NL:
100 Nederlanders met Mexicaanse griep
Ben je net gebeld?quote:
Ja ze belde net. Over 5 dagen komen ze weer opnieuw slijm afnemen om te kijken of het over is en tot die tijd moet ik binnen blijven en die tamiflu blijven slikken.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben je net gebeld?
Oh wat klote. En nu? Wat gaat het inhouden verder?
Delen ze dat zomaar even telefonisch mee?
Sterkte!quote:Op zondag 21 juni 2009 21:45 schreef labbit het volgende:
[..]
Ja ze belde net. Over 5 dagen komen ze weer opnieuw slijm afnemen om te kijken of het over is en tot die tijd moet ik binnen blijven en die tamiflu blijven slikken.
Ze komen straks ook nog even de familie controleren.
Ik geloof hetzelfde als bij de meeste griep: complicaties, zij het virale longontsteking, zij het bacteriele longontsteking of een andere complicatie.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:30 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Waar gaan de mensen die dood gaan aan de griep dood aan dan?
Aan wat voor complicaties? Was het virus te laat ontdekt bij hen?
Nee dat is het ook nietquote:Op zondag 21 juni 2009 21:48 schreef BlueMage het volgende:
Beterschap labbit, als je gewoon gezond bent is 't waarschijnlijk niet erger als gewone griep.
Dat vroeg ik net aan zequote:Op zondag 21 juni 2009 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Sterkte!
Maar moet je nu ook opgeven waar je de laatste dagen bent geweest (school/werk) enzo en worden die mensen ook geïnformeerd? Lijkt me wel?
Heftig!! En ga je aan de tamiflu? Ik zou het niet aandurven. Er is nog niks over bijwerkngen / effecten op lange termijn bekend.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:45 schreef labbit het volgende:
[..]
Ja ze belde net. Over 5 dagen komen ze weer opnieuw slijm afnemen om te kijken of het over is en tot die tijd moet ik binnen blijven en die tamiflu blijven slikken.
Voordeel is dat je na het Tamiflu gebruik resistent bent tegen het virus. Alleen hoe verschilt die Mexicaanse griep qua gevoel nou met die reguliere wintergriep? En hoe bevalt de Tamiflu, geen vervelende bijwerkingen?quote:Op zondag 21 juni 2009 21:45 schreef labbit het volgende:
[..]
Wat vreemd!quote:Op zondag 21 juni 2009 21:55 schreef labbit het volgende:
[..]
Nee dat is het ook nietbedankt!
[..]
Dat vroeg ik net aan zemaar daar hadden ze zelf nog niet over na gedacht dus dat hoor ik nog van ze.
Ik heb al jaren geen normale wintergriep gehad dus kan het niet echt goed met elkaar vergelijken maar ik voel me iig goed beroerd.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:58 schreef F04 het volgende:
[..]
Voordeel is dat je na het Tamiflu gebruik resistent bent tegen het virus. Alleen hoe verschilt die Mexicaanse griep qua gevoel nou met die reguliere wintergriep? En hoe bevalt de Tamiflu, geen vervelende bijwerkingen?
* F04 doet mondkapje op.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Alweer meer dan 100 mensen? Zal nu wel steeds harder gaan!
[CENTRAAL MELDTOPIC]Voor als je zwijnengriep hebt!quote:
Nee, er komen dan alleen specifieke doelgroepen in aanmerking. De rest kan dan verkocht worden aan het buitenland of aan mensen die toch graag geënt willen worden, maar niet tot de doelgroep behoren.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat klinkt al heel anders
Dan is het dus andersom. Dan komt er dus geen 'tekort' voor de Nederlanders. Pas als ze hier niet meer nodig zijn dan gaan ze eventueel naar het buitenland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |