Zijn er echt nog maar zo weinig mensen die een mondkapje dragen? In een luchthaven bevind jij je echt wel in het hol van de leeuw. Snap niet waarom mensen dan geen mondkapje willen dragen.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef Greys het volgende:
Overigens viel het me vorig weekend op de luchthaven op dat ik maar één iemand heb gezien met een mondkapje op. En iedereen liep hem aan te kijken (achter zijn rug om, uiteraard) van 'man, stel je niet zo aan'.
Ik heb er ook geen seconde aan gedacht hoor, toen ik op vakantie ging, om op de luchthavens een mondkapje te gaan dragen. Het zal wel struisvogelgedrag zijn, maar ik heb zoiets van 'Als dat aangeraden werd had ik het al lang in de media gelezen'.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:45 schreef F04 het volgende:
[..]
Zijn er echt nog maar zo weinig mensen die een mondkapje dragen? In een luchthaven bevind jij je echt wel in het hol van de leeuw. Snap niet waarom mensen dan geen mondkapje willen dragen.
Nope, ze zouden tussen 6 en 8 uur bellenquote:
Een beetje, maar niet denderend veel, meen ik.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:43 schreef F04 het volgende:
Als ik binnenkort op vakantie ga draag ik gewoon een mondkapje in de luchthaven.Alhoewel beschermen die dingen wel een beetje?
Gewone goedkope dingen beschermen niet echt. Ze werken wel om anderen te beschermen tegen jouw griep.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:43 schreef F04 het volgende:
Als ik binnenkort op vakantie ga draag ik gewoon een mondkapje in de luchthaven.Alhoewel beschermen die dingen wel een beetje?
Ik ben er 1 vanquote:Op zondag 21 juni 2009 21:28 schreef Tokamak het volgende:
oh en, we praten sinds kort over driecijferige getallen in NL:
100 Nederlanders met Mexicaanse griep
Ben je net gebeld?quote:
Ja ze belde net. Over 5 dagen komen ze weer opnieuw slijm afnemen om te kijken of het over is en tot die tijd moet ik binnen blijven en die tamiflu blijven slikken.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben je net gebeld?
Oh wat klote. En nu? Wat gaat het inhouden verder?
Delen ze dat zomaar even telefonisch mee?
Sterkte!quote:Op zondag 21 juni 2009 21:45 schreef labbit het volgende:
[..]
Ja ze belde net. Over 5 dagen komen ze weer opnieuw slijm afnemen om te kijken of het over is en tot die tijd moet ik binnen blijven en die tamiflu blijven slikken.
Ze komen straks ook nog even de familie controleren.
Ik geloof hetzelfde als bij de meeste griep: complicaties, zij het virale longontsteking, zij het bacteriele longontsteking of een andere complicatie.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:30 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Waar gaan de mensen die dood gaan aan de griep dood aan dan?
Aan wat voor complicaties? Was het virus te laat ontdekt bij hen?
Nee dat is het ook nietquote:Op zondag 21 juni 2009 21:48 schreef BlueMage het volgende:
Beterschap labbit, als je gewoon gezond bent is 't waarschijnlijk niet erger als gewone griep.
Dat vroeg ik net aan zequote:Op zondag 21 juni 2009 21:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Sterkte!
Maar moet je nu ook opgeven waar je de laatste dagen bent geweest (school/werk) enzo en worden die mensen ook geïnformeerd? Lijkt me wel?
Heftig!! En ga je aan de tamiflu? Ik zou het niet aandurven. Er is nog niks over bijwerkngen / effecten op lange termijn bekend.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:45 schreef labbit het volgende:
[..]
Ja ze belde net. Over 5 dagen komen ze weer opnieuw slijm afnemen om te kijken of het over is en tot die tijd moet ik binnen blijven en die tamiflu blijven slikken.
Voordeel is dat je na het Tamiflu gebruik resistent bent tegen het virus. Alleen hoe verschilt die Mexicaanse griep qua gevoel nou met die reguliere wintergriep? En hoe bevalt de Tamiflu, geen vervelende bijwerkingen?quote:Op zondag 21 juni 2009 21:45 schreef labbit het volgende:
[..]
Wat vreemd!quote:Op zondag 21 juni 2009 21:55 schreef labbit het volgende:
[..]
Nee dat is het ook nietbedankt!
[..]
Dat vroeg ik net aan zemaar daar hadden ze zelf nog niet over na gedacht dus dat hoor ik nog van ze.
Ik heb al jaren geen normale wintergriep gehad dus kan het niet echt goed met elkaar vergelijken maar ik voel me iig goed beroerd.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:58 schreef F04 het volgende:
[..]
Voordeel is dat je na het Tamiflu gebruik resistent bent tegen het virus. Alleen hoe verschilt die Mexicaanse griep qua gevoel nou met die reguliere wintergriep? En hoe bevalt de Tamiflu, geen vervelende bijwerkingen?
* F04 doet mondkapje op.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Alweer meer dan 100 mensen? Zal nu wel steeds harder gaan!
[CENTRAAL MELDTOPIC]Voor als je zwijnengriep hebt!quote:
Nee, er komen dan alleen specifieke doelgroepen in aanmerking. De rest kan dan verkocht worden aan het buitenland of aan mensen die toch graag geënt willen worden, maar niet tot de doelgroep behoren.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat klinkt al heel anders
Dan is het dus andersom. Dan komt er dus geen 'tekort' voor de Nederlanders. Pas als ze hier niet meer nodig zijn dan gaan ze eventueel naar het buitenland.
Het schijnt nog niet besmettelijk te zijn als je nog geen ziekteverschijnselen hebtquote:Op zondag 21 juni 2009 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat vreemd!
Het lijkt me dat dat toch ook prioriteit is als ze verdere verspreiding willen voorkomen
Dat je nu nog zit te FOK-en, heb je niet de neiging om iedereen die je kent te gaan bellen?
Ik zou als ik hem was niet zo gehaast zijn om daar te posten met al dat geneuzel over homo's en online ziektes van elkaar krijgen enzoquote:Op zondag 21 juni 2009 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
[CENTRAAL MELDTOPIC]Voor als je zwijnengriep hebt!
Als je snel post ben je historisch en vastgelegd de eerste!
quote:Op zondag 21 juni 2009 22:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou als ik hem was niet zo gehaast zijn om daar te posten met al dat geneuzel over homo's en online ziektes van elkaar krijgen enzo
Ik heb afgelopen winter een gewone griep gehad, ondanks griepprik. Maar ik was toen zo ziek dat ik echt niet kon fokken. Ik kon werkelijk mijn bed niet uit.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:01 schreef labbit het volgende:
Ik heb al jaren geen normale wintergriep gehad dus kan het niet echt goed met elkaar vergelijken maar ik voel me iig goed beroerd.
Van de tamiflu wordt ik kots misselijk maar dat trekt na een half uurtje weer weg en volgens me verpleegkundige moet dat na een aantal pillen ophouden.
Kan me niet schelen als ik er eentje zou willen of ik dan zou moeten betalen.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, er komen dan alleen specifieke doelgroepen in aanmerking. De rest kan dan verkocht worden aan het buitenland of aan mensen die toch graag geënt willen worden, maar niet tot de doelgroep behoren.
Oftewel, ben je geen risicogeval, dan mag je ervoor betalen.
Ja, dat was ook 100% serieus bedoeld. Met dit topic in je AT-lijst krijg je ook geen biggenkuch hoor!quote:Op zondag 21 juni 2009 22:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou als ik hem was niet zo gehaast zijn om daar te posten met al dat geneuzel over homo's en online ziektes van elkaar krijgen enzo
Nou dan hoef je je geen zorgen te makenquote:Op zondag 21 juni 2009 22:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen winter een gewone griep gehad, ondanks griepprik. Maar ik was toen zo ziek dat ik echt niet kon fokken. Ik kon werkelijk mijn bed niet uit.
Maareh, beterschap.
Hoezo niet? Ik ben half december ook met een flinke griep thuis gebleven, hoeste de longen echt 2 weken lang letterlijk uit mijn lijf. Heb me toen ook zo beroerd gevoeld...quote:Op zondag 21 juni 2009 22:15 schreef labbit het volgende:
[..]
Nou dan hoef je je geen zorgen te maken
In het begin van dit topic ging het erover dat het vaccin te duur zou zijn om iedereen te vaccineren, en dat er dan selectief gevaccineerd zou gaan worden.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan me niet schelen als ik er eentje zou willen of ik dan zou moeten betalen.
Het leek er alleen een beetje op, hoe jij het zei (of ik vatte dat verkeerd op) alsof er geen genoeg vaccins beschikbaar zouden zijn omdat een groot deel naar het buitenland ging. Het lijkt mij dat als er duizenden zieken zouden komen, dat iedereen dan doelgroep is. En dan hoef je dus niet bang te zijn dat er tekort zijn, aangezien er voor iedereen twee vaccins zijn besteld
Ik ben niet zo beroerd dat ik niet meer uit ben kom en ik hoest me longen ook niet uit m'n lijf dus zo heftig is het nou ook weer niet.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik ben half december ook met een flinke griep thuis gebleven, hoeste de longen echt 2 weken lang letterlijk uit mijn lijf. Heb me toen ook zo beroerd gevoeld...
Maar als Labbit zich wel beroerd voelt, maar niet zo erg dat ze wel overeind kan zitten en zo, dan vallen de verschijnselen wel mee, vergeleken met een gewone, flinke griep.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik ben half december ook met een flinke griep thuis gebleven, hoeste de longen echt 2 weken lang letterlijk uit mijn lijf. Heb me toen ook zo beroerd gevoeld...
quote:Op zondag 21 juni 2009 22:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als Labbit zich wel beroerd voelt, maar niet zo erg dat ze wel overeind kan zitten en zo, dan vallen de verschijnselen wel mee, vergeleken met een gewone, flinke griep.
Ik had vorig najaar: Koorts, totaal geen eetlust, 5 kilo afgevallen in 3 dagenquote:
Het zal heus niet zo zijn dat er hier mensen gaan sterven omdat ze geen vaccins meer hadden omdat een groot deel van die vaccins naar het buitenland gaat. Het buitenland bestelt die vaccins dan maar fijn zelf. Pas als ze hier niet meer nodig blijken omdat blijkt dat er groepen gezonde mensen zijn die het toch niet krijgen, dan gaan die dingen tegen kostprijs naar het buitenland.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:02 schreef Gia het volgende:
Verder is het wel zo dat er 34 miljoen vaccins zijn, straks, maar schijnbaar zullen er vele naar het buitenland gaan en er een tekort ontstaan om alle Nederlanders te kunnen vaccineren. Vandaar het selectief vaccineren.
quote:Op zondag 21 juni 2009 22:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als Labbit zich wel beroerd voelt, maar niet zo erg dat ze wel overeind kan zitten en zo, dan vallen de verschijnselen wel mee, vergeleken met een gewone, flinke griep.
Ik noem mezelf toch echt een jongen hoorquote:Op zondag 21 juni 2009 22:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet verkeerd bedoeld hoor!! Je zegt het zelf toch ook.
Ik weet het niet, maar het komt op mij over alsof ze afgaan op de ernst van de griep en dan bepaalde doelgroepen enten en de rest verkopen aan het buitenland, om de kosten te drukken.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:24 schreef Greys het volgende:
Gia, je begrijpt niet wat ik bedoel
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er geen tekort voor Nederlanders zal zijn. En dat leek wel zo toen jij dit zei:
[..]
Het zal heus niet zo zijn dat er hier mensen gaan sterven omdat ze geen vaccins meer hadden omdat een groot deel van die vaccins naar het buitenland gaat. Het buitenland bestelt die vaccins dan maar fijn zelf. Pas als ze hier niet meer nodig blijken omdat blijkt dat er groepen gezonde mensen zijn die het toch niet krijgen, dan gaan die dingen tegen kostprijs naar het buitenland.
Tamiflu is niet het vaccin!quote:Op zondag 21 juni 2009 22:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij de griep pandemie van 1918 en 1976 werd het grootste gedeelte van de slachtoffers veroorzaakt door het vaccin ipv de griep zelf.
Die hele vaccinatie en de hype rondom de mexicaanse griep zit me heel niet lekker.
Mij krijgen ze niet aan de tamiflu.
Het is wel duidelijk dat de propaganda machine momenteel op volle toeren draait.
Oops, sorry.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:26 schreef labbit het volgende:
[..]
Ik noem mezelf toch echt een jongen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |