quote:
Wat gebeurt er als je weigert Tamiflu in te nemen? Ik neem aan dat de ziekte dan erger wordt en je eineindelijk komt te overlijden. Ze geven je natuurlijk niet voor niks zo'n sterke virusremmer.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:33 schreef BlueMage het volgende:
Dus als je die Tamiflu neemt word je ook nog 'ns misselijk bij alle andere ellende?Ik blijf bij m'n standpunt dat ze die Tamiflu beter kunnen bewaren voor mensen die echt ziek zijn van deze griep.
Dan duurt de ellende wat langer denk ik.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:35 schreef F04 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je weigert Tamiflu in te nemen? Ik neem aan dat de ziekte dan erger wordt en je eineindelijk komt te overlijden. Ze geven je natuurlijk niet voor niks zo'n sterke virusremmer.
In 1918... Waren anti-virale middelen (dat is Tamiflu...) toen uberhaupt al uitgevonden? If not: Hoe kunnen daar de meeste doden uit komen?quote:Op zondag 21 juni 2009 22:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij de griep pandemie van 1918 en 1976 werd het grootste gedeelte van de slachtoffers veroorzaakt door het vaccin ipv de griep zelf.
De hype haalt wel mooi de aandacht van de kredietkrisis af, I'll grant you that. En het is je goed recht om het te weigeren.quote:Die hele vaccinatie en de hype rondom de mexicaanse griep zit me heel niet lekker.
Mij krijgen ze niet aan de tamiflu.
In een wijde definitie zijn alle media propaganda.quote:Het is wel duidelijk dat de propaganda machine momenteel op volle toeren draait.
Lijkt me onwaarschijnlijk gezien de voorraad die Nederland heeft. (Pak 'm beet 5 miljoen kuren, meen ik.) Je zal eerder de omgekeerde beweging zien. Het is mogelijk dat labbit's familie nu Tamiflu moet nemen, preventief (hoewel dat lichtelijk laat is, waarschijnlijk, but I digress.) Naar mate de verspreiding groter wordt, zullen die preventieve tijdelijke maatregelen weggaan voor puur reactieve maatregelen. Tamiflu houdt griepinfectie wel af (en ik ben er redelijk zeker van dat er onderzoeken zijn gedaan hiernaar, hoewel ik je geen link kan geven, helaas), maar het is niet dat het je beschermt nadat de kuur is afgelopen. Ja, misschien voor een paar dagen ofzo, hoewel ik dat enkel speculeer.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet!? Volgens mij gingen er al stemmen op om Tamiflu verplicht te stellen.
jij moet je eerst eens wat inlezen over de gevolgen van deze griep. De kans dat je overlijdt ligt op iets van 0.4%, oftewel 4 op de duizend.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:27 schreef F04 het volgende:
Waarom geen Tamiflu? Wil je dood ofzo? Daarnaast wil je toch niet tot volgens jaar opgesloten zitten zonder anderen te besmetten?
Tamiflu is er al. Dat is het antivirale middel dat je krijgt als je al ziek bent.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet!? Volgens mij gingen er al stemmen op om Tamiflu verplicht te stellen.
Of zit ik er naast en was dit een ander middel?
Geen pandemie? Waar haal je dat vandaan. de doden vielen echt niet alleen in Europa en Amerika hoor. Ook Indonesia en bijv. China werden getroffen. De spaanse griep wordt daarom ook de eerste echte pandemie genoemd.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:47 schreef Omentuva het volgende:
[..]
In 1918... Waren anti-virale middelen (dat is Tamiflu...) toen uberhaupt al uitgevonden? If not: Hoe kunnen daar de meeste doden uit komen?
Als je verwijst naar de cocktail van vaccins die de Amerikaanse soldaten kregen voordat ze naar Europa gingen zou je wel gelijk kunnen hebben in de zin van dat het daardoor mogelijk is gemuteerd. Het is natuurlijk koffiedik kijken.
In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen), maar een lokale uitbraak die massief is overhyped door de Amerikaanse regering van die tijd, waardoor er inderdaad meer doden vielen door het vaccin dan door het virus zelf (als er al doden waren door het virus... Not sure..) Dat was té gehaast, en tegen de tijd dat het vaccin werd gegeven was het virus zelf allang weer verdwenen. (Iets dat ik nu niet zie gebeuren..)
[..]
De hype haalt wel mooi de aandacht van de kredietkrisis af, I'll grant you that. En het is je goed recht om het te weigeren.
[..]
In een wijde definitie zijn alle media propaganda.
dat gaat lekker.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
De meest voorkomende symptomen van de Mexicaanse griep zijn:
* hoesten <check
* geen eetlust <check (2 dagen niet gegeten) Nu weer heel voorzichtig
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* misselijkheid < check (vrijdag en zondag moeten overgeven)
* diarree < check (3 dagen lang)
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check
Dit weekend was een drama, ben mijn bed niet of nauwelijks uit geweest.
Ik heb toch ernstig het vermoeden dat ik al het haasje ben.
We zullen wel eens zien wie er op het werk nog meer ziek zijn....
Volgens Wikipedia al 445 zieken.quote:Op maandag 22 juni 2009 09:54 schreef buachaille het volgende:
Op de Philippijnen is het eerste slachtoffer gevallen: http://www.washingtonpost(...)AR2009062200083.html
Volgens de kaart van BBC zijn er ongeveer 80 mensen ziek, maar dat zullen er waarschijnlijk al meer dan 200 zijn.
quote:Op maandag 22 juni 2009 08:06 schreef EricT het volgende:
[..]
Geen pandemie? Waar haal je dat vandaan. de doden vielen echt niet alleen in Europa en Amerika hoor. Ook Indonesia en bijv. China werden getroffen. De spaanse griep wordt daarom ook de eerste echte pandemie genoemd.
quote:In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen)
quote:In 1976 was het geen pandemie
quote:In 1976
Waar heb ik het over de Spaanse griep in die paragraaf?quote:1976
Dat zijn ook gewoon vrij algemene symptomen van een griepje, niet specifiek van de Mexicaanse griep.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check
Zie eigenlijk geen verschil met normale griepquote:Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check
Dat gaan we dus niet merken in de AOW tekorten...quote:Op maandag 22 juni 2009 02:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jij moet je eerst eens wat inlezen over de gevolgen van deze griep. De kans dat je overlijdt ligt op iets van 0.4%, oftewel 4 op de duizend.
Die van vandaag?quote:Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef dramatiek het volgende:
las trouwens een stukje in de volkskrant waarin met zich afvroeg waarom er geen nationale focus ligt op Q Koorts. Chronische variant daarvan heeft meer impact dan de griep. Dit jaar zijn er al meer gevallen dan afgelopen jaar. Zal het stukje straks ff in het topic plakken of een apart topic maken.
Iemand dit stukje ook gelezen?
Niet gelezen maar ze hebben een punt.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef dramatiek het volgende:
las trouwens een stukje in de volkskrant waarin met zich afvroeg waarom er geen nationale focus ligt op Q Koorts. Chronische variant daarvan heeft meer impact dan de griep. Dit jaar zijn er al meer gevallen dan afgelopen jaar. Zal het stukje straks ff in het topic plakken of een apart topic maken.
Iemand dit stukje ook gelezen?
Beide gevallen kwamen terug uit de VS. Is het dan zo makkelijk om daar de Mexicaanse griep op te lopen?quote:Op maandag 22 juni 2009 12:48 schreef buachaille het volgende:
Algerije 1: http://af.reuters.com/article/topNews/idAFJOE55K01H20090621
Ethiopië 1: http://www.reuters.com/article/europeCrisis/idUSLJ222265
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |