quote:
Wat gebeurt er als je weigert Tamiflu in te nemen? Ik neem aan dat de ziekte dan erger wordt en je eineindelijk komt te overlijden. Ze geven je natuurlijk niet voor niks zo'n sterke virusremmer.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:33 schreef BlueMage het volgende:
Dus als je die Tamiflu neemt word je ook nog 'ns misselijk bij alle andere ellende?Ik blijf bij m'n standpunt dat ze die Tamiflu beter kunnen bewaren voor mensen die echt ziek zijn van deze griep.
Dan duurt de ellende wat langer denk ik.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:35 schreef F04 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je weigert Tamiflu in te nemen? Ik neem aan dat de ziekte dan erger wordt en je eineindelijk komt te overlijden. Ze geven je natuurlijk niet voor niks zo'n sterke virusremmer.
In 1918... Waren anti-virale middelen (dat is Tamiflu...) toen uberhaupt al uitgevonden? If not: Hoe kunnen daar de meeste doden uit komen?quote:Op zondag 21 juni 2009 22:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij de griep pandemie van 1918 en 1976 werd het grootste gedeelte van de slachtoffers veroorzaakt door het vaccin ipv de griep zelf.
De hype haalt wel mooi de aandacht van de kredietkrisis af, I'll grant you that. En het is je goed recht om het te weigeren.quote:Die hele vaccinatie en de hype rondom de mexicaanse griep zit me heel niet lekker.
Mij krijgen ze niet aan de tamiflu.
In een wijde definitie zijn alle media propaganda.quote:Het is wel duidelijk dat de propaganda machine momenteel op volle toeren draait.
Lijkt me onwaarschijnlijk gezien de voorraad die Nederland heeft. (Pak 'm beet 5 miljoen kuren, meen ik.) Je zal eerder de omgekeerde beweging zien. Het is mogelijk dat labbit's familie nu Tamiflu moet nemen, preventief (hoewel dat lichtelijk laat is, waarschijnlijk, but I digress.) Naar mate de verspreiding groter wordt, zullen die preventieve tijdelijke maatregelen weggaan voor puur reactieve maatregelen. Tamiflu houdt griepinfectie wel af (en ik ben er redelijk zeker van dat er onderzoeken zijn gedaan hiernaar, hoewel ik je geen link kan geven, helaas), maar het is niet dat het je beschermt nadat de kuur is afgelopen. Ja, misschien voor een paar dagen ofzo, hoewel ik dat enkel speculeer.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet!? Volgens mij gingen er al stemmen op om Tamiflu verplicht te stellen.
jij moet je eerst eens wat inlezen over de gevolgen van deze griep. De kans dat je overlijdt ligt op iets van 0.4%, oftewel 4 op de duizend.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:27 schreef F04 het volgende:
Waarom geen Tamiflu? Wil je dood ofzo? Daarnaast wil je toch niet tot volgens jaar opgesloten zitten zonder anderen te besmetten?
Tamiflu is er al. Dat is het antivirale middel dat je krijgt als je al ziek bent.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet!? Volgens mij gingen er al stemmen op om Tamiflu verplicht te stellen.
Of zit ik er naast en was dit een ander middel?
Geen pandemie? Waar haal je dat vandaan. de doden vielen echt niet alleen in Europa en Amerika hoor. Ook Indonesia en bijv. China werden getroffen. De spaanse griep wordt daarom ook de eerste echte pandemie genoemd.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:47 schreef Omentuva het volgende:
[..]
In 1918... Waren anti-virale middelen (dat is Tamiflu...) toen uberhaupt al uitgevonden? If not: Hoe kunnen daar de meeste doden uit komen?
Als je verwijst naar de cocktail van vaccins die de Amerikaanse soldaten kregen voordat ze naar Europa gingen zou je wel gelijk kunnen hebben in de zin van dat het daardoor mogelijk is gemuteerd. Het is natuurlijk koffiedik kijken.
In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen), maar een lokale uitbraak die massief is overhyped door de Amerikaanse regering van die tijd, waardoor er inderdaad meer doden vielen door het vaccin dan door het virus zelf (als er al doden waren door het virus... Not sure..) Dat was té gehaast, en tegen de tijd dat het vaccin werd gegeven was het virus zelf allang weer verdwenen. (Iets dat ik nu niet zie gebeuren..)
[..]
De hype haalt wel mooi de aandacht van de kredietkrisis af, I'll grant you that. En het is je goed recht om het te weigeren.
[..]
In een wijde definitie zijn alle media propaganda.
dat gaat lekker.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
De meest voorkomende symptomen van de Mexicaanse griep zijn:
* hoesten <check
* geen eetlust <check (2 dagen niet gegeten) Nu weer heel voorzichtig
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* misselijkheid < check (vrijdag en zondag moeten overgeven)
* diarree < check (3 dagen lang)
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check
Dit weekend was een drama, ben mijn bed niet of nauwelijks uit geweest.
Ik heb toch ernstig het vermoeden dat ik al het haasje ben.
We zullen wel eens zien wie er op het werk nog meer ziek zijn....
Volgens Wikipedia al 445 zieken.quote:Op maandag 22 juni 2009 09:54 schreef buachaille het volgende:
Op de Philippijnen is het eerste slachtoffer gevallen: http://www.washingtonpost(...)AR2009062200083.html
Volgens de kaart van BBC zijn er ongeveer 80 mensen ziek, maar dat zullen er waarschijnlijk al meer dan 200 zijn.
quote:Op maandag 22 juni 2009 08:06 schreef EricT het volgende:
[..]
Geen pandemie? Waar haal je dat vandaan. de doden vielen echt niet alleen in Europa en Amerika hoor. Ook Indonesia en bijv. China werden getroffen. De spaanse griep wordt daarom ook de eerste echte pandemie genoemd.
quote:In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen)
quote:In 1976 was het geen pandemie
quote:In 1976
Waar heb ik het over de Spaanse griep in die paragraaf?quote:1976
Dat zijn ook gewoon vrij algemene symptomen van een griepje, niet specifiek van de Mexicaanse griep.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check
Zie eigenlijk geen verschil met normale griepquote:Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check
Dat gaan we dus niet merken in de AOW tekorten...quote:Op maandag 22 juni 2009 02:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jij moet je eerst eens wat inlezen over de gevolgen van deze griep. De kans dat je overlijdt ligt op iets van 0.4%, oftewel 4 op de duizend.
Die van vandaag?quote:Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef dramatiek het volgende:
las trouwens een stukje in de volkskrant waarin met zich afvroeg waarom er geen nationale focus ligt op Q Koorts. Chronische variant daarvan heeft meer impact dan de griep. Dit jaar zijn er al meer gevallen dan afgelopen jaar. Zal het stukje straks ff in het topic plakken of een apart topic maken.
Iemand dit stukje ook gelezen?
Niet gelezen maar ze hebben een punt.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef dramatiek het volgende:
las trouwens een stukje in de volkskrant waarin met zich afvroeg waarom er geen nationale focus ligt op Q Koorts. Chronische variant daarvan heeft meer impact dan de griep. Dit jaar zijn er al meer gevallen dan afgelopen jaar. Zal het stukje straks ff in het topic plakken of een apart topic maken.
Iemand dit stukje ook gelezen?
Beide gevallen kwamen terug uit de VS. Is het dan zo makkelijk om daar de Mexicaanse griep op te lopen?quote:Op maandag 22 juni 2009 12:48 schreef buachaille het volgende:
Algerije 1: http://af.reuters.com/article/topNews/idAFJOE55K01H20090621
Ethiopië 1: http://www.reuters.com/article/europeCrisis/idUSLJ222265
Of het 'makkelijk' is hangt natuurlijk wel af van de relatieve mate van besmetting. Als er op 10.000 reizigers ééntje besmet raakt dan zou ik niet bepaald willen stellen dat je het op iedere straathoek kunt krijgen.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Beide gevallen kwamen terug uit de VS. Is het dan zo makkelijk om daar de Mexicaanse griep op te lopen?
Zijn daar inmiddels zoveel mensen besmet dat je het op iedere straathoek kunt krijgen?
Ik geloof niet dat het maar eentje is op de 10 000 reizigers. Het is er eentje in dat land, eentje in dat land, stuk of 3 in dat land enz.... Er wordt heel veel gereisd naar de VS. En van de meeste gevallen waar je nu van hoort, blijkt dat ze in de VS zijn geweest, of iemand uit hun omgeving is daar geweest.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of het 'makkelijk' is hangt natuurlijk wel af van de relatieve mate van besmetting. Als er op 10.000 reizigers ééntje besmet raakt dan zou ik niet bepaald willen stellen dat je het op iedere straathoek kunt krijgen.
zeer nihil, incubatietijd is 2 tot 7 dagen. Mja tenzij tenzij je al verkouden was en hij het opgelopen hebt in China waarna hij jou besmet heeft en dus betekent dat je zowel de h1n1 draagt en een normaal griepje wat misschien zou kunnen betekenen dat het virus in jou muteert tot een veel gevaarlijkere variant en dan zouden we je eigenlijk per direct neer moeten schieten omdat je dan gevaar bent voor de rest van de wereld.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef DJ_Ryow het volgende:
m'n vader is gisteren terug gekomen uit China (Frankfurt Airport) en nu ben ik verkoudenhoe groot is de kans dat ik het via hem opgelopen heb?
Ik vroeg ook niet wat jij gelooft of niet, ik zeg dat je niet moet kijken naar het aantal gevallen dat besmet raakt (of in ieder geval waarbij de diagnose wordt gesteld), maar naar het percentage reizigers dat besmet raakt om te kunnen bepalen hoe groot het besmettingsgevaar is in de VS.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het maar eentje is op de 10 000 reizigers. Het is er eentje in dat land, eentje in dat land, stuk of 3 in dat land enz.... Er wordt heel veel gereisd naar de VS. En van de meeste gevallen waar je nu van hoort, blijkt dat ze in de VS zijn geweest, of iemand uit hun omgeving is daar geweest.
Wereldwijd heb je het dan wel over heel veel gevallen.
Daarbij gaat niet iedereen met een 'griepje' naar de huisarts, dus mogelijk zijn ook heel veel gevallen niet eens bekend.
quote:Op maandag 22 juni 2009 10:31 schreef Omentuva het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Waar heb ik het over de Spaanse griep in die paragraaf?
Een lichte vorm. Dus, je kunt het hebben met hele milde verschijnselen waarmee een jong iemand absoluut niet naar de dokter gaat.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:14 schreef BroodjeFalafel het volgende:
M'n oma heeft een lichte vorm van de Mexicaanse griep. De GGD is al langs geweest.
Dus ik kan het allang gehad hebbenquote:Op maandag 22 juni 2009 18:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Een lichte vorm. Dus, je kunt het hebben met hele milde verschijnselen waarmee een jong iemand absoluut niet naar de dokter gaat.
Ik ook. Ik kom elke dag op Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal en reis met intercity. Werk in een groot bedrijf. Hoor iedereen hoesten en niezen. Moet nu zelf ook hoesten, niezen. Ben ook misselijk.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:08 schreef Prowl het volgende:
[..]
Dus ik kan het allang gehad hebben![]()
Valt me wel op dat iedereen in de stad ineens loopt te proesten en te kuchen
Oude mensen zijn toch resistent?quote:Op maandag 22 juni 2009 18:14 schreef BroodjeFalafel het volgende:
M'n oma heeft een lichte vorm van de Mexicaanse griep. De GGD is al langs geweest.
Niet compleet. Volgens mij was het meer een geval 'minder vatbaar' dan een geval 'immuun'. (Wat natuurlijk weer wordt tegengegaan door de zwakkere weerstand van oudere mensen in het algemeen.)quote:
't was vroeg.quote:
http://www.nu.nl/algemeen(...)-honderd-landen.htmlquote:De Mexicaanse griep is inmiddels opgedoken in honderd landen. Meer dan 52.000 mensen zijn besmet met het zogeheten H1N1-virus, van wie 231 eraan zijn overleden. Dat maakte de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maandag bekend.
Hoe gaat ie? Knap je al een beetje op?quote:Op maandag 22 juni 2009 23:32 schreef labbit het volgende:
Zo ik heb m'n familie iig niet aangestoken
Voorlopig 2 man.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
Gewoon een bikkel zijn. De kans dat je een standaard griepje krijgt is tig keer hoger namelijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Zeg, ze verwachten het hoogtepunt van deze griep toch eind van de zomer, nietwaar?
Dan is het ook ramadan. Hoe zouden ze dat oplossen? Wel eten, omdat je anders verzwakt en vatbaarder bent? Of alles overlaten aan de wil van Allah?
Ze verwachten het hoogtepunt in de herfst en winter.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Zeg, ze verwachten het hoogtepunt van deze griep toch eind van de zomer, nietwaar?
Dan is het ook ramadan. Hoe zouden ze dat oplossen? Wel eten, omdat je anders verzwakt en vatbaarder bent? Of alles overlaten aan de wil van Allah?
Hoe gaat het verder met je...?quote:Op maandag 22 juni 2009 23:32 schreef labbit het volgende:
Zo ik heb m'n familie iig niet aangestoken
het zuidelijk halfrond is natuurlijk een goede graadmeter voor wat er op het noordelijk halfrond te wachten staat in de herfst/winterquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:58 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ze verwachten het hoogtepunt in de herfst en winter.
Na de zomer. Het traditionele griepseizoen is November - Maart, meen ik. Denk dat we dit jaar echter in September inderdaad al los gaan, als het al niet Juli/Augustus is ivm vakanties.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Volgens mij als je meer dan 39 graden koorts hebt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wanneer word je eigenlijk geacht de huisarts in te lichten? Ik loop nu al een paar dagen met keelpijn, begin goed te snotteren en m'n hoofd bonkt. Geen koorts. Wel heel erg moe en dikke klieren in m'n nek. Zit ook nog gewoon op m'n werk.
Oh ok, dan zit ik nog safequote:Op woensdag 24 juni 2009 09:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens mij als je meer dan 39 graden koorts hebt.
Tsja kan vanalles zijn, opgezette klieren kan ook bijv Pfeifer zijn om maar eens wat te noemen, ben geen dokter maar lijkt me dat je dit ook kunt hebben als je flink verkouden bent, altijd verstandig om even naar de dokter te gaan als je denkt dat je bijv keelonsteking ofzo hebt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wanneer word je eigenlijk geacht de huisarts in te lichten? Ik loop nu al een paar dagen met keelpijn, begin goed te snotteren en m'n hoofd bonkt. Geen koorts. Wel heel erg moe en dikke klieren in m'n nek. Zit ook nog gewoon op m'n werk.
Pfeifer heb ik al gehadquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:24 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja kan vanalles zijn, opgezette klieren kan ook bijv Pfeifer zijn om maar eens wat te noemen, ben geen dokter maar lijkt me dat je dit ook kunt hebben als je flink verkouden bent, altijd verstandig om even naar de dokter te gaan als je denkt dat je bijv keelonsteking ofzo hebt.
En die blijf je houden,,,komt steeds terug bij minder weerstandquote:
Nog nooit last gehad van enige terugkeer voor zover ik weer. Ik had een milde Pfeiffer overigens, scheelde me mooi drie weken school.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:37 schreef hondjes het volgende:
[..]
En die blijf je houden,,,komt steeds terug mij minder weerstand
Ik ben weer redelijk opgeknapt. Heb nog lichte verhoging en ik hoest nog veel.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:59 schreef hondjes het volgende:
[..]
Hoe gaat het verder met je...?
Vertel even hoe je reageert op de Tamiflu...nog misselijk...
Als dat een indicatie was voor griep, dan had half Nederland continu griep.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:05 schreef labbit het volgende:
[..]
Ik ben weer redelijk opgeknapt. Heb nog lichte verhoging en ik hoest nog veel.
Ben inmiddels ook klaar met de Tamiflu![]()
Vandaag komen ze weer opnieuw monsters afnemen dus hoop dat ik vrijdag weer naar buiten mag
Bronquote:BERLIN (Reuters) - Germany's federal agency for infectious diseases said on Tuesday there were signs the H1N1 swine flu virus had started to mutate and warned it could spread in the coming months in a more aggressive form.
Experts were concerned about how the flu was developing in Australia and South America, said Joerg Hacker, head of the Robert Koch Institute for infectious diseases.
"It's possible the virus has mutated. In autumn the mutated form could spread to the northern hemisphere and back to Germany," Hacker told a news conference in Berlin.
The World Health Organization raised swine flu to pandemic status earlier this month. According to its latest figures, more than 230 people have been killed by the flu worldwide from 52,000 confirmed cases, mostly in the United States and Mexico.
Symptoms of swine flu are typically fairly mild, but doctors have said the virus could evolve into something more aggressive.
According to WHO figures, Germany has the third highest rate of swine flu infection in Europe with 275 confirmed cases.
German Chancellor Angela Merkel told the conference that Germany was as prepared as it could be for any surge in cases.
"We are in contact about it internationally," she said. "Now all we have to do is coordinate internationally who should be vaccinated and how we should do it, in case things get worse."
The WHO has advised governments to prepare for a long-term battle against the new pandemic it officially calls A(H1N1).
WHO Director-General Dr. Margaret Chan said recently the virus is currently "pretty stable," but warned it could still change into a more deadly form, perhaps mixing with the H5N1 bird flu virus circulating widely in poultry.
Het bedrijf waar ik werk heeft het rampenplan al een tijdje klaar hoor, daarin staat ook precies beschreven welke afdelingen als eerste thuis moeten gaan werken etc om besmettingen te voorkomen om zo de boel draaiende te houden. Dit geldt voor een grote Nederlandse bank, neem aan dat meer bedrijven dit soort draaiboeken hebben klaarliggen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:10 schreef dramatiek het volgende:
Vraag me af of er al bedrijven zijn die rekening houden met een worst case scenario, of in ieder geval een scenario waar een groot gedeelte van de werknemers ziek thuis zit. Veel grote bedrijven hebben al 8-10% van hun werknemers gedumpd, als daar nog eens 20-30% ziekte bijkomt zitten ze in de herfst dus met 30%-40% van hun capaciteit. Ik neem aan dat deze ziektepercentages erg ontregelend werken op de maatschappij en op bedrijven. Raar dat ze er totaal geen rekening mee lijken te houden.
Hmjah, ik denk dat dat wel meevalt. Denk alleen niet dat ze het jou (en jan en alleman) laten weten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:10 schreef dramatiek het volgende:
Vraag me af of er al bedrijven zijn die rekening houden met een worst case scenario, of in ieder geval een scenario waar een groot gedeelte van de werknemers ziek thuis zit. Veel grote bedrijven hebben al 8-10% van hun werknemers gedumpd, als daar nog eens 20-30% ziekte bijkomt zitten ze in de herfst dus met 30%-40% van hun capaciteit. Ik neem aan dat deze ziektepercentages erg ontregelend werken op de maatschappij en op bedrijven. Raar dat ze er totaal geen rekening mee lijken te houden.
Er vallen nog steeds amper doden, ook in Australië.quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Aah, langzamerhand wordt het dus steeds gevaarlijker. Dat kan nog een 'hete herfst' worden op het Noordelijk halfrond.
Je hebt toch wel rectaal gemeten, hè? Moest namelijk van de assistente van mijn huisarts toen mijn zoon vorige week de griep had.quote:
Kijk je goed uit naar de Mexicaanse griep komt het echte gevaar gewoon van binnenuit.quote:` In Nederland zijn tot nu toe vier
mensen met Q-koorts overleden,zegt
directeur Countinho van het RIVM.Vorig
jaar stierf één patiënt,dit jaar drie.
mja indd...quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
Kijk je goed uit naar de Mexicaanse griep komt het echte gevaar gewoon van binnenuit.
Ik heb het niet over vandaag. Maar afgelopen weken. Dan weer zon, dan weer regen en de jeugd trekt dan geen jas aan. "Want het is toch niet koud!!"quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:29 schreef zeemonster het volgende:
Ik zie mijzelf vandaag anders ook geen jas dragen hoor. Hier in de buurt overigens nog niemand met griep of hoesten of iets in de richting.
http://jv.news24.com/Beeld/Suid-Afrika/0,,3-975_2533265,00.htmlquote:Varkgriep gediagnoseer by Franse rugbyspeler in SA
Jun 25 2009 08:16:40:157PM - (SA)
Druk artikel
E-pos storie aan 'n vriend
Susan Cilliers
Varkgriep is gister in ’n Pretoriase hospitaal gediagnoseer by ’n rugbyspeler (29) wat in Frankryk woon en hier kuier.
Hy is die tweede aangetekende geval in Suid-Afrika.
Die man het glo vroeër vandeesweek met griepsimptome in die land aangekom en is direk van die O.R. Tambo-lughawe na ’n Netcare-hospitaal in Pretoria geneem, waar die Influensa A (H1N1)-virus by hom gediagnoseer is, het me. Martina Nicholson, woordvoerder van Netcare, gister bevestig.
Volgens Nicholson is die rugbyspeler nie gehospitaliseer nie.
“Hy is nie ernstig siek nie en sterk tuis aan.”
Die rugbyspeler het gevra sy identiteit moenie bekend gemaak word nie.
# Intussen het vier lede van die French Barbarians-rugbyspan varkgriep opgedoen tydens ’n toer in Argentinië, het die toerbeampte mnr. Laurent Pardo, gister gesê.
Die spandokter, dr. Philippe Izard, is ook platgetrek, terwyl die ander spelers in afsondering tuis aansterk.
Die virus is by die losvoor?speler Gregory Lamboley, die vleuel Jean-Baptiste Gobelet, die senter Leroy Messina en die stut Lionel Faure gediagnoseer.
Volgens bronne is die spelers en dokter nie te ernstig siek nie.
Die siekte is ook onlangs by Aleksey Goussard (12), wat uit die VSA vir sy pa in Suid-Afrika kom kuier het, gediagnoseer, maar die jong seun het intussen goed herstel.
Hy is ook in Pretoria behandel.
Dat zegt toch ook niemand. Lees eerst eens in voordat je begint te kraaien.quote:
Wel lachen, dat taaltje. 't Is nog te volgen ook!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:13 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
http://jv.news24.com/Beeld/Suid-Afrika/0,,3-975_2533265,00.html
Je zou maar in een Zuid-Afrikaans ziekenhuis terecht komen.
Wat neem jij alles persoonlijk op joh .quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zegt toch ook niemand. Lees eerst eens in voordat je begint te kraaien.
Ging erover dat veel kids bij mijn zoon op school lopen te hoesten. En dat is niet gek als ze zonder jas in de regen lopen. Een verkoudheidje heb je zo te pakken.
misschien blaat ik dom, ik heb namelijk niet gelezen waar allemaal de griep is...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:14 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Wat neem jij alles persoonlijk op joh .
Ontopic : Het is nu dus echt wereldwijd? Geen enkel land is nog zonder de griep? Morgen ga ik naar de Efteling en volgende week naar Frankrijk , het wordt nog een sport geen griep op te lopen.
Vooralsnog ben ik niet bang, en Labbit voelt zich inmiddels al weer kiplekker hoop ik
Qwea , ik dacht naar aanleiding van het bericht van Buachaille dat er geen enkel land griepvrij meer is .quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:45 schreef buachaille het volgende:
Van Twitter: 2 new countries report cases of H1N1 Ivory Coast & Cape Verde
Het laatste swine flu vrije continent wordt nu ook van alle kanten aangevallen, griepgevallen nu in Marokko, Algerije, Jemen, Egypte, Zuid Afrika en dus ook Ivoorkust en Kaap Verdië.
Mijn god hoe kom je aan die onzin? Die mensen stierven niet aan de griep zelf, maar meer aan secundaire infecties zoals een pneumonie etc. En op dat moment was er net een paar jaar penicilline, dus laat staan dat ze toen al vaccins haddenquote:Op zondag 21 juni 2009 22:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij de griep pandemie van 1918 en 1976 werd het grootste gedeelte van de slachtoffers veroorzaakt door het vaccin ipv de griep zelf.
Zo, maar liefst 1 persoon moest naar het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:09 schreef buachaille het volgende:
Aardig kaartje met de griepgevallen in Nederland: http://www.rivm.nl/cib/bi(...)nten_tcm92-61018.pdf
PDF-alert ! ! !
Krijg je met die half zachte maatregelen... Echt niet te geloven hoe laconiek overheden hier op gereageerd hebben. Dat wordt lachen als we de volgende keer wél een gevaarlijke variant krijgenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:33 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
In Londen wordt niet meer gezocht naar mensen die in contact geweest zijn met dragers. Ze gaan ervan uit dat verspreiding onvermijdelijk is.
Jij had varkensgriep?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:41 schreef labbit het volgende:
Ik ben weer officieel beter verklaart (overdreven gedoe dat ze daar weer opnieuw monsters voor moeten afnemen >.>)
WTF GEK QUOTE ME NIET STRAKS HEB IK HET OOK!!1!!!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |