abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2009 @ 22:30:34 #201
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70236453
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Tamiflu is niet het vaccin!

Niet!? Volgens mij gingen er al stemmen op om Tamiflu verplicht te stellen.
Of zit ik er naast en was dit een ander middel?
  zondag 21 juni 2009 @ 22:33:45 #202
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70236591
Dus als je die Tamiflu neemt word je ook nog 'ns misselijk bij alle andere ellende? Ik blijf bij m'n standpunt dat ze die Tamiflu beter kunnen bewaren voor mensen die echt ziek zijn van deze griep.
Hallon!
pi_70236603
Relenza?
  zondag 21 juni 2009 @ 22:34:26 #204
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70236613
Mensen moeten zich niet zo laten indoctrineren...
pi_70236644
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:33 schreef BlueMage het volgende:
Dus als je die Tamiflu neemt word je ook nog 'ns misselijk bij alle andere ellende? Ik blijf bij m'n standpunt dat ze die Tamiflu beter kunnen bewaren voor mensen die echt ziek zijn van deze griep.
Wat gebeurt er als je weigert Tamiflu in te nemen? Ik neem aan dat de ziekte dan erger wordt en je eineindelijk komt te overlijden. Ze geven je natuurlijk niet voor niks zo'n sterke virusremmer.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:37:59 #206
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70236750
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:35 schreef F04 het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als je weigert Tamiflu in te nemen? Ik neem aan dat de ziekte dan erger wordt en je eineindelijk komt te overlijden. Ze geven je natuurlijk niet voor niks zo'n sterke virusremmer.
Dan duurt de ellende wat langer denk ik.
pi_70237159
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:25 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bij de griep pandemie van 1918 en 1976 werd het grootste gedeelte van de slachtoffers veroorzaakt door het vaccin ipv de griep zelf.
In 1918... Waren anti-virale middelen (dat is Tamiflu...) toen uberhaupt al uitgevonden? If not: Hoe kunnen daar de meeste doden uit komen?

Als je verwijst naar de cocktail van vaccins die de Amerikaanse soldaten kregen voordat ze naar Europa gingen zou je wel gelijk kunnen hebben in de zin van dat het daardoor mogelijk is gemuteerd. Het is natuurlijk koffiedik kijken.

In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen), maar een lokale uitbraak die massief is overhyped door de Amerikaanse regering van die tijd, waardoor er inderdaad meer doden vielen door het vaccin dan door het virus zelf (als er al doden waren door het virus... Not sure..) Dat was té gehaast, en tegen de tijd dat het vaccin werd gegeven was het virus zelf allang weer verdwenen. (Iets dat ik nu niet zie gebeuren..)
quote:
Die hele vaccinatie en de hype rondom de mexicaanse griep zit me heel niet lekker.
Mij krijgen ze niet aan de tamiflu.
De hype haalt wel mooi de aandacht van de kredietkrisis af, I'll grant you that. En het is je goed recht om het te weigeren.
quote:
Het is wel duidelijk dat de propaganda machine momenteel op volle toeren draait.
In een wijde definitie zijn alle media propaganda.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_70237365
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk gezien de voorraad die Nederland heeft. (Pak 'm beet 5 miljoen kuren, meen ik.) Je zal eerder de omgekeerde beweging zien. Het is mogelijk dat labbit's familie nu Tamiflu moet nemen, preventief (hoewel dat lichtelijk laat is, waarschijnlijk, but I digress.) Naar mate de verspreiding groter wordt, zullen die preventieve tijdelijke maatregelen weggaan voor puur reactieve maatregelen. Tamiflu houdt griepinfectie wel af (en ik ben er redelijk zeker van dat er onderzoeken zijn gedaan hiernaar, hoewel ik je geen link kan geven, helaas), maar het is niet dat het je beschermt nadat de kuur is afgelopen. Ja, misschien voor een paar dagen ofzo, hoewel ik dat enkel speculeer.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_70242326
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:27 schreef F04 het volgende:
Waarom geen Tamiflu? Wil je dood ofzo? Daarnaast wil je toch niet tot volgens jaar opgesloten zitten zonder anderen te besmetten?
jij moet je eerst eens wat inlezen over de gevolgen van deze griep. De kans dat je overlijdt ligt op iets van 0.4%, oftewel 4 op de duizend.
  maandag 22 juni 2009 @ 06:41:59 #210
3542 Gia
User under construction
pi_70242636
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Of zit ik er naast en was dit een ander middel?
Tamiflu is er al. Dat is het antivirale middel dat je krijgt als je al ziek bent.

Het vaccin is er nog niet. En dat krijg je straks om te voorkomen dat je ziek wordt.
pi_70243023
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:47 schreef Omentuva het volgende:

[..]

In 1918... Waren anti-virale middelen (dat is Tamiflu...) toen uberhaupt al uitgevonden? If not: Hoe kunnen daar de meeste doden uit komen?

Als je verwijst naar de cocktail van vaccins die de Amerikaanse soldaten kregen voordat ze naar Europa gingen zou je wel gelijk kunnen hebben in de zin van dat het daardoor mogelijk is gemuteerd. Het is natuurlijk koffiedik kijken.

In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen), maar een lokale uitbraak die massief is overhyped door de Amerikaanse regering van die tijd, waardoor er inderdaad meer doden vielen door het vaccin dan door het virus zelf (als er al doden waren door het virus... Not sure..) Dat was té gehaast, en tegen de tijd dat het vaccin werd gegeven was het virus zelf allang weer verdwenen. (Iets dat ik nu niet zie gebeuren..)
[..]

De hype haalt wel mooi de aandacht van de kredietkrisis af, I'll grant you that. En het is je goed recht om het te weigeren.
[..]

In een wijde definitie zijn alle media propaganda.
Geen pandemie? Waar haal je dat vandaan. de doden vielen echt niet alleen in Europa en Amerika hoor. Ook Indonesia en bijv. China werden getroffen. De spaanse griep wordt daarom ook de eerste echte pandemie genoemd.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 22 juni 2009 @ 08:11:00 #212
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70243070
De meest voorkomende symptomen van de Mexicaanse griep zijn:
* hoesten <check
* geen eetlust <check (2 dagen niet gegeten) Nu weer heel voorzichtig
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* misselijkheid < check (vrijdag en zondag moeten overgeven)
* diarree < check (3 dagen lang)
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check

Dit weekend was een drama, ben mijn bed niet of nauwelijks uit geweest.
Ik heb toch ernstig het vermoeden dat ik al het haasje ben.

We zullen wel eens zien wie er op het werk nog meer ziek zijn....
pi_70243587
quote:
Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check

dat gaat lekker.
pi_70244604
Op de Philippijnen is het eerste slachtoffer gevallen: http://www.washingtonpost(...)AR2009062200083.html

Volgens de kaart van BBC zijn er ongeveer 80 mensen ziek, maar dat zullen er waarschijnlijk al meer dan 200 zijn.
pi_70245078
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:54 schreef buachaille het volgende:
Op de Philippijnen is het eerste slachtoffer gevallen: http://www.washingtonpost(...)AR2009062200083.html

Volgens de kaart van BBC zijn er ongeveer 80 mensen ziek, maar dat zullen er waarschijnlijk al meer dan 200 zijn.
Volgens Wikipedia al 445 zieken.
pi_70245457
quote:
Op maandag 22 juni 2009 08:06 schreef EricT het volgende:

[..]

Geen pandemie? Waar haal je dat vandaan. de doden vielen echt niet alleen in Europa en Amerika hoor. Ook Indonesia en bijv. China werden getroffen. De spaanse griep wordt daarom ook de eerste echte pandemie genoemd.
quote:
In 1976 was het geen pandemie (definitie: een ziekte die over de hele wereld was verspreid, wat je hier wel over kan zeggen)
quote:
In 1976 was het geen pandemie
quote:
In 1976
quote:
1976
Waar heb ik het over de Spaanse griep in die paragraaf?
pi_70245575
quote:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check

Dat zijn ook gewoon vrij algemene symptomen van een griepje, niet specifiek van de Mexicaanse griep.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 22 juni 2009 @ 10:38:53 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70245621
quote:
* hoesten <check
* spierpijn < nope
* keelpijn < check
* lusteloosheid < check
* verkoudheid < twijfel
* loopneus < check

Zie eigenlijk geen verschil met normale griep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 22 juni 2009 @ 10:40:06 #219
45206 Pietverdriet
pi_70245645
quote:
Op maandag 22 juni 2009 02:46 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

jij moet je eerst eens wat inlezen over de gevolgen van deze griep. De kans dat je overlijdt ligt op iets van 0.4%, oftewel 4 op de duizend.
Dat gaan we dus niet merken in de AOW tekorten...
pi_70246231
las trouwens een stukje in de volkskrant waarin met zich afvroeg waarom er geen nationale focus ligt op Q Koorts. Chronische variant daarvan heeft meer impact dan de griep. Dit jaar zijn er al meer gevallen dan afgelopen jaar. Zal het stukje straks ff in het topic plakken of een apart topic maken.

Iemand dit stukje ook gelezen?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_70246283
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef dramatiek het volgende:
las trouwens een stukje in de volkskrant waarin met zich afvroeg waarom er geen nationale focus ligt op Q Koorts. Chronische variant daarvan heeft meer impact dan de griep. Dit jaar zijn er al meer gevallen dan afgelopen jaar. Zal het stukje straks ff in het topic plakken of een apart topic maken.

Die van vandaag?
  maandag 22 juni 2009 @ 11:08:01 #222
45206 Pietverdriet
pi_70246401
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:03 schreef dramatiek het volgende:

Niet gelezen maar ze hebben een punt.
  maandag 22 juni 2009 @ 11:17:18 #223
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_70246654
Hoe groot is nu en straks in het najaar de kans dat je het bij een bezoek naar de VS de griep oploopt? Is daar uberhaupt een zinnig woord over te zeggen? Zijn er bijvoorbeeld voorspel-/rekenmodellen voor?
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  maandag 22 juni 2009 @ 13:06:06 #225
3542 Gia
User under construction
pi_70249796
quote:
Beide gevallen kwamen terug uit de VS. Is het dan zo makkelijk om daar de Mexicaanse griep op te lopen?
Zijn daar inmiddels zoveel mensen besmet dat je het op iedere straathoek kunt krijgen?
pi_70249886
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Beide gevallen kwamen terug uit de VS. Is het dan zo makkelijk om daar de Mexicaanse griep op te lopen?
Zijn daar inmiddels zoveel mensen besmet dat je het op iedere straathoek kunt krijgen?
Of het 'makkelijk' is hangt natuurlijk wel af van de relatieve mate van besmetting. Als er op 10.000 reizigers ééntje besmet raakt dan zou ik niet bepaald willen stellen dat je het op iedere straathoek kunt krijgen.
pi_70250183
m'n vader is gisteren terug gekomen uit China (Frankfurt Airport) en nu ben ik verkouden hoe groot is de kans dat ik het via hem opgelopen heb?
  maandag 22 juni 2009 @ 13:17:48 #228
3542 Gia
User under construction
pi_70250206
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of het 'makkelijk' is hangt natuurlijk wel af van de relatieve mate van besmetting. Als er op 10.000 reizigers ééntje besmet raakt dan zou ik niet bepaald willen stellen dat je het op iedere straathoek kunt krijgen.
Ik geloof niet dat het maar eentje is op de 10 000 reizigers. Het is er eentje in dat land, eentje in dat land, stuk of 3 in dat land enz.... Er wordt heel veel gereisd naar de VS. En van de meeste gevallen waar je nu van hoort, blijkt dat ze in de VS zijn geweest, of iemand uit hun omgeving is daar geweest.

Wereldwijd heb je het dan wel over heel veel gevallen.

Daarbij gaat niet iedereen met een 'griepje' naar de huisarts, dus mogelijk zijn ook heel veel gevallen niet eens bekend.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:21:29 #229
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70250335
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef DJ_Ryow het volgende:
m'n vader is gisteren terug gekomen uit China (Frankfurt Airport) en nu ben ik verkouden hoe groot is de kans dat ik het via hem opgelopen heb?
zeer nihil, incubatietijd is 2 tot 7 dagen. Mja tenzij tenzij je al verkouden was en hij het opgelopen hebt in China waarna hij jou besmet heeft en dus betekent dat je zowel de h1n1 draagt en een normaal griepje wat misschien zou kunnen betekenen dat het virus in jou muteert tot een veel gevaarlijkere variant en dan zouden we je eigenlijk per direct neer moeten schieten omdat je dan gevaar bent voor de rest van de wereld.
pi_70250383
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het maar eentje is op de 10 000 reizigers. Het is er eentje in dat land, eentje in dat land, stuk of 3 in dat land enz.... Er wordt heel veel gereisd naar de VS. En van de meeste gevallen waar je nu van hoort, blijkt dat ze in de VS zijn geweest, of iemand uit hun omgeving is daar geweest.

Wereldwijd heb je het dan wel over heel veel gevallen.

Daarbij gaat niet iedereen met een 'griepje' naar de huisarts, dus mogelijk zijn ook heel veel gevallen niet eens bekend.
Ik vroeg ook niet wat jij gelooft of niet, ik zeg dat je niet moet kijken naar het aantal gevallen dat besmet raakt (of in ieder geval waarbij de diagnose wordt gesteld), maar naar het percentage reizigers dat besmet raakt om te kunnen bepalen hoe groot het besmettingsgevaar is in de VS.
  maandag 22 juni 2009 @ 14:50:56 #231
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70253444
Ik denk niet dat je in de VS meer kans loopt dan hier, maar ik denk wel dat de jetlag en de vliegreis meespelen met 't vatbaarder zijn voor allerlei ziekten. Als ik hier veel over lees ga ik mezelf trouwens minder lekker voelen, ook 'n boeiend verschijnsel.
Hallon!
pi_70259453
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:31 schreef Omentuva het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Waar heb ik het over de Spaanse griep in die paragraaf?
mijn fout
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 22 juni 2009 @ 18:14:46 #233
252844 BroodjeFalafel
Gestampte kikkererwten
pi_70260687
M'n oma heeft een lichte vorm van de Mexicaanse griep . De GGD is al langs geweest.
  maandag 22 juni 2009 @ 18:49:42 #234
3542 Gia
User under construction
pi_70262056
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:14 schreef BroodjeFalafel het volgende:
M'n oma heeft een lichte vorm van de Mexicaanse griep . De GGD is al langs geweest.
Een lichte vorm. Dus, je kunt het hebben met hele milde verschijnselen waarmee een jong iemand absoluut niet naar de dokter gaat.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:08:21 #235
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70262887
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Een lichte vorm. Dus, je kunt het hebben met hele milde verschijnselen waarmee een jong iemand absoluut niet naar de dokter gaat.
Dus ik kan het allang gehad hebben

Valt me wel op dat iedereen in de stad ineens loopt te proesten en te kuchen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 22 juni 2009 @ 19:19:30 #236
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70263401
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:08 schreef Prowl het volgende:

[..]

Dus ik kan het allang gehad hebben

Valt me wel op dat iedereen in de stad ineens loopt te proesten en te kuchen
Ik ook. Ik kom elke dag op Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal en reis met intercity. Werk in een groot bedrijf. Hoor iedereen hoesten en niezen. Moet nu zelf ook hoesten, niezen. Ben ook misselijk.
Hmm
  maandag 22 juni 2009 @ 20:36:39 #237
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70266962
oeps
pi_70267864
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:14 schreef BroodjeFalafel het volgende:
Oude mensen zijn toch resistent?
pi_70269014
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef F04 het volgende:

[..]

Oude mensen zijn toch resistent?
Niet compleet. Volgens mij was het meer een geval 'minder vatbaar' dan een geval 'immuun'. (Wat natuurlijk weer wordt tegengegaan door de zwakkere weerstand van oudere mensen in het algemeen.)
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:36 schreef EricT het volgende:

[..]

mijn fout
't was vroeg.
pi_70269619
quote:
De Mexicaanse griep is inmiddels opgedoken in honderd landen. Meer dan 52.000 mensen zijn besmet met het zogeheten H1N1-virus, van wie 231 eraan zijn overleden. Dat maakte de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maandag bekend.
http://www.nu.nl/algemeen(...)-honderd-landen.html
pi_70270328
Dan zijn er niet veel mensen overleden in vergelijking met hoeveel mensen de griep hebben gekregen .
Pittig griepje als het in krap drie maanden tijd 52.000 mensen te pakken krijgt.
pi_70270633
Hmm, moeten we nu met z'n allen binnen blijven?
pi_70274831
Zo ik heb m'n familie iig niet aangestoken
  maandag 22 juni 2009 @ 23:32:54 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70274849
Labbit! Je leeft nog.
The End Times are wild
  dinsdag 23 juni 2009 @ 07:36:56 #245
3542 Gia
User under construction
pi_70278994
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:32 schreef labbit het volgende:
Hoe gaat ie? Knap je al een beetje op?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 07:52:42 #246
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70279090
quote:
Voorlopig 2 man.

En dankzij het kotsten heb ik er een kleine maagzweer aan over gehouden. Zit nu aan de rennies.
Voel me wel weer stukken beter....dan gisteren.
pi_70283933
Zwijnengrippe in Geilenkirchen: http://www.l1.nl/content/(...)iep_in_geilenkirchen

Niet echt belangrijk maar die naam hé...
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:56:21 #248
3542 Gia
User under construction
pi_70286408
Zeg, ze verwachten het hoogtepunt van deze griep toch eind van de zomer, nietwaar?

Dan is het ook ramadan. Hoe zouden ze dat oplossen? Wel eten, omdat je anders verzwakt en vatbaarder bent? Of alles overlaten aan de wil van Allah?
pi_70286449
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Zeg, ze verwachten het hoogtepunt van deze griep toch eind van de zomer, nietwaar?

Dan is het ook ramadan. Hoe zouden ze dat oplossen? Wel eten, omdat je anders verzwakt en vatbaarder bent? Of alles overlaten aan de wil van Allah?
Gewoon een bikkel zijn. De kans dat je een standaard griepje krijgt is tig keer hoger namelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:58:07 #250
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_70286456
quote:

Ze verwachten het hoogtepunt in de herfst en winter.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_70286495
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:32 schreef labbit het volgende:
Hoe gaat het verder met je...?
Vertel even hoe je reageert op de Tamiflu...nog misselijk...
pi_70286513
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:58 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ze verwachten het hoogtepunt in de herfst en winter.
het zuidelijk halfrond is natuurlijk een goede graadmeter voor wat er op het noordelijk halfrond te wachten staat in de herfst/winter
pi_70289858
quote:

Na de zomer. Het traditionele griepseizoen is November - Maart, meen ik. Denk dat we dit jaar echter in September inderdaad al los gaan, als het al niet Juli/Augustus is ivm vakanties.

Op het zuidelijk halfrond is het nu griepseizoen en het is inderdaad kijken daarnaar.

@ Mutant01:

Dit is een grafiek met de griepstatistieken van de US. Let vooral op het oranje.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:06:35 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70313361
Wanneer word je eigenlijk geacht de huisarts in te lichten? Ik loop nu al een paar dagen met keelpijn, begin goed te snotteren en m'n hoofd bonkt. Geen koorts. Wel heel erg moe en dikke klieren in m'n nek. Zit ook nog gewoon op m'n werk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_70313468
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wanneer word je eigenlijk geacht de huisarts in te lichten? Ik loop nu al een paar dagen met keelpijn, begin goed te snotteren en m'n hoofd bonkt. Geen koorts. Wel heel erg moe en dikke klieren in m'n nek. Zit ook nog gewoon op m'n werk.
Volgens mij als je meer dan 39 graden koorts hebt.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:12:22 #256
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70313486
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:11 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mij als je meer dan 39 graden koorts hebt.
Oh ok, dan zit ik nog safe .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:24:44 #257
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70313776
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tsja kan vanalles zijn, opgezette klieren kan ook bijv Pfeifer zijn om maar eens wat te noemen, ben geen dokter maar lijkt me dat je dit ook kunt hebben als je flink verkouden bent, altijd verstandig om even naar de dokter te gaan als je denkt dat je bijv keelonsteking ofzo hebt.
Hallon!
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:28:15 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70313854
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja kan vanalles zijn, opgezette klieren kan ook bijv Pfeifer zijn om maar eens wat te noemen, ben geen dokter maar lijkt me dat je dit ook kunt hebben als je flink verkouden bent, altijd verstandig om even naar de dokter te gaan als je denkt dat je bijv keelonsteking ofzo hebt.
Pfeifer heb ik al gehad .
pi_70313905
http://news.ninemsn.com.a(...)tions-pass-52000-who

But Chile, which is entering the southern hemisphere winter has also been badly hit with 1,190 more cases (4,315), including four deadly.
pi_70314071
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:28 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Pfeifer heb ik al gehad .
En die blijf je houden,,,komt steeds terug bij minder weerstand

[ Bericht 0% gewijzigd door hondjes op 24-06-2009 12:30:54 ]
pi_70320051
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:37 schreef hondjes het volgende:

[..]

En die blijf je houden,,,komt steeds terug mij minder weerstand
Nog nooit last gehad van enige terugkeer voor zover ik weer. Ik had een milde Pfeiffer overigens, scheelde me mooi drie weken school.
pi_70327643
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:59 schreef hondjes het volgende:

[..]

Hoe gaat het verder met je...?
Vertel even hoe je reageert op de Tamiflu...nog misselijk...
Ik ben weer redelijk opgeknapt. Heb nog lichte verhoging en ik hoest nog veel.
Ben inmiddels ook klaar met de Tamiflu
Vandaag komen ze weer opnieuw monsters afnemen dus hoop dat ik vrijdag weer naar buiten mag
pi_70330726
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:05 schreef labbit het volgende:

[..]

Ik ben weer redelijk opgeknapt. Heb nog lichte verhoging en ik hoest nog veel.
Ben inmiddels ook klaar met de Tamiflu
Vandaag komen ze weer opnieuw monsters afnemen dus hoop dat ik vrijdag weer naar buiten mag
Als dat een indicatie was voor griep, dan had half Nederland continu griep.

Goed om te horen dat je weer beter bent!
pi_70334662
Reuters slaat de plank bij de berekeningen weer eens helemaal mis, btw.

En wat nieuws van Reuters:
quote:
BERLIN (Reuters) - Germany's federal agency for infectious diseases said on Tuesday there were signs the H1N1 swine flu virus had started to mutate and warned it could spread in the coming months in a more aggressive form.

Experts were concerned about how the flu was developing in Australia and South America, said Joerg Hacker, head of the Robert Koch Institute for infectious diseases.

"It's possible the virus has mutated. In autumn the mutated form could spread to the northern hemisphere and back to Germany," Hacker told a news conference in Berlin.

The World Health Organization raised swine flu to pandemic status earlier this month. According to its latest figures, more than 230 people have been killed by the flu worldwide from 52,000 confirmed cases, mostly in the United States and Mexico.

Symptoms of swine flu are typically fairly mild, but doctors have said the virus could evolve into something more aggressive.

According to WHO figures, Germany has the third highest rate of swine flu infection in Europe with 275 confirmed cases.

German Chancellor Angela Merkel told the conference that Germany was as prepared as it could be for any surge in cases.

"We are in contact about it internationally," she said. "Now all we have to do is coordinate internationally who should be vaccinated and how we should do it, in case things get worse."

The WHO has advised governments to prepare for a long-term battle against the new pandemic it officially calls A(H1N1).

WHO Director-General Dr. Margaret Chan said recently the virus is currently "pretty stable," but warned it could still change into a more deadly form, perhaps mixing with the H5N1 bird flu virus circulating widely in poultry.
Bron

Hmm. Ok. Meeste van het bericht is het oude 'het kan muteren', maar de vraag is in hoeverre de indicatie een waarheid is of niet. (Dat bericht van vorige week over de variant in Brazilie is, meen ik, al debunked -- was geen nieuwe variant...)

112 gevallen in NL, btw.
pi_70347428
6 procent.. diegene die dat statistiekje gemaakt heeft kunnen ze ook direct ontslaan.
pi_70347435
Indonesie heeft de eerste twee gevallen gemeld. Een Britse toeriste van 22 op Bali en een Indonesische piloot. Beiden liggen op de isolatie. De namen van de personen zullen vandaag wel bekend zijn. Zo werkt dat hier, privacy is voor de honden.
pi_70347819
Health officials in Melbourne’s home state of Victoria stopped counting cases more than two weeks ago and say the virus is starting to crowd out the three flu strains that usually circulate in winter. Disease trackers say a similar pattern might emerge in the Northern Hemisphere later this year.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601124&sid=aBfuKvSpOIM4
pi_70347844
Aah, langzamerhand wordt het dus steeds gevaarlijker. Dat kan nog een 'hete herfst' worden op het Noordelijk halfrond.
pi_70348057
Vraag me af of er al bedrijven zijn die rekening houden met een worst case scenario, of in ieder geval een scenario waar een groot gedeelte van de werknemers ziek thuis zit. Veel grote bedrijven hebben al 8-10% van hun werknemers gedumpd, als daar nog eens 20-30% ziekte bijkomt zitten ze in de herfst dus met 30%-40% van hun capaciteit. Ik neem aan dat deze ziektepercentages erg ontregelend werken op de maatschappij en op bedrijven. Raar dat ze er totaal geen rekening mee lijken te houden.
pi_70348238
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:10 schreef dramatiek het volgende:
Vraag me af of er al bedrijven zijn die rekening houden met een worst case scenario, of in ieder geval een scenario waar een groot gedeelte van de werknemers ziek thuis zit. Veel grote bedrijven hebben al 8-10% van hun werknemers gedumpd, als daar nog eens 20-30% ziekte bijkomt zitten ze in de herfst dus met 30%-40% van hun capaciteit. Ik neem aan dat deze ziektepercentages erg ontregelend werken op de maatschappij en op bedrijven. Raar dat ze er totaal geen rekening mee lijken te houden.
Het bedrijf waar ik werk heeft het rampenplan al een tijdje klaar hoor, daarin staat ook precies beschreven welke afdelingen als eerste thuis moeten gaan werken etc om besmettingen te voorkomen om zo de boel draaiende te houden. Dit geldt voor een grote Nederlandse bank, neem aan dat meer bedrijven dit soort draaiboeken hebben klaarliggen.
pi_70348332
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:10 schreef dramatiek het volgende:
Hmjah, ik denk dat dat wel meevalt. Denk alleen niet dat ze het jou (en jan en alleman) laten weten.
pi_70348750
Voor banken,ziekenhuizen,luchtvaart, overheid e.d. kan ik me dat wel voorstellen. Die hebben daar wel draaiboeken voor. Ik twijfel meer aan bedrijven die niet direct een maatschappelijk nut hebben (iig geen bank/ziekenhuis/rijksoverheid etc).
pi_70348870
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 07:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Aah, langzamerhand wordt het dus steeds gevaarlijker. Dat kan nog een 'hete herfst' worden op het Noordelijk halfrond.
Er vallen nog steeds amper doden, ook in Australië.
pi_70349141
In Indonesie beginnen ze lichtelijk te panieken. Een toeriste uit Aussieland ligt in het ziekenhuis op Bali. De vlucht was zes dagen geleden al, en er waren 45 mensen aan boord. Tja, ga die maar zoeken, en ook diegenen waarmee die contact gehad hebben.

Over een week of wat zal er wel een explosie aan meldingen uit Bali komen (en ook andere delen van Indonesie). Kwestie van aftellen. Gezondheidszorg is hier K.U.T. voor mensen zonder geld (90% van de bevolking) dus dat kan nog 'leuk' worden.
pi_70349723
Humz..zie net op intranet. Heb ik ze toch weer eens onderschat

-------company name--- follows the measures recommended and taken by the government in each country, and implements an internal procedure in order to be able to ensure as far as it would be possible, the continuity of the services provided to clients, in case of the influenza pandemic would constitute a risk factor for-------company name--- business activities. Therefore, the -------company name--- Risk Management Committee (RMC) is leading actions as part of the Risk Management program. The action plan will be communicated and implemented if necessary.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:56:13 #276
3542 Gia
User under construction
pi_70355922
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh ok, dan zit ik nog safe .
Je hebt toch wel rectaal gemeten, hè? Moest namelijk van de assistente van mijn huisarts toen mijn zoon vorige week de griep had.

Hij had, in de mond gemeten: 36.8
Later heeft hij rectaal gemeten, bleek het toch 39.4 te zijn.

Assistente had gezegd dat ik terug moest bellen als het enkele dagen boven de 39 zou zijn.

Overigens hoest de hele school waar mijn zoon op zit. Maar goed, met dat wisselende weer is dat niet verwonderlijk. Die kids doen meteen al geen jas meer aan.
pi_70359376
Ik zie mijzelf vandaag anders ook geen jas dragen hoor . Hier in de buurt overigens nog niemand met griep of hoesten of iets in de richting.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:50:18 #278
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70360090
Paar weken terug waren die hier (waaronder m'n ouders) mensen om me heen 'n beetje grieperig maar iedereen leeft nog en niemand is trouwens naar de dokter geweest ermee voor zover ik weet. Maar dit warm/koud/warm Hollands zomerweer plus hooikoorts seizoen is in volle gang zal allemaal wel meespelen.
Hallon!
pi_70361540
quote:
` In Nederland zijn tot nu toe vier
mensen met Q-koorts overleden,zegt
directeur Countinho van het RIVM.Vorig
jaar stierf één patiënt,dit jaar drie.
Kijk je goed uit naar de Mexicaanse griep komt het echte gevaar gewoon van binnenuit.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:36:29 #280
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70361660
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:32 schreef buachaille het volgende:

[..]

Kijk je goed uit naar de Mexicaanse griep komt het echte gevaar gewoon van binnenuit.
mja indd...

Als deze q-koorts nog ns een vlucht gaat nemen, is hij alleen al erger dan de mexicaanse griep.

Heel erg besmettelijk, maar voorlopig alleen overdraagbaar van dier op mens.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:38:31 #281
3542 Gia
User under construction
pi_70361744
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:29 schreef zeemonster het volgende:
Ik zie mijzelf vandaag anders ook geen jas dragen hoor . Hier in de buurt overigens nog niemand met griep of hoesten of iets in de richting.
Ik heb het niet over vandaag. Maar afgelopen weken. Dan weer zon, dan weer regen en de jeugd trekt dan geen jas aan. "Want het is toch niet koud!!"
  donderdag 25 juni 2009 @ 17:24:23 #282
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_70365274
Een jas voorkomt geen besmetting hoor
pi_70379235
quote:
Varkgriep gediagnoseer by Franse rugbyspeler in SA
Jun 25 2009 08:16:40:157PM - (SA)
Druk artikel
E-pos storie aan 'n vriend
Susan Cilliers

Varkgriep is gister in ’n Pretoriase hospitaal gediagnoseer by ’n rugbyspeler (29) wat in Frankryk woon en hier kuier.

Hy is die tweede aangetekende geval in Suid-Afrika.

Die man het glo vroeër vandeesweek met griepsimptome in die land aangekom en is direk van die O.R. Tambo-lughawe na ’n Netcare-hospitaal in Pretoria geneem, waar die Influensa A (H1N1)-virus by hom gediagnoseer is, het me. Martina Nicholson, woordvoerder van Netcare, gister bevestig.

Volgens Nicholson is die rugbyspeler nie gehospitaliseer nie.

“Hy is nie ernstig siek nie en sterk tuis aan.”

Die rugbyspeler het gevra sy identiteit moenie bekend gemaak word nie.

# Intussen het vier lede van die French Barbarians-rugbyspan varkgriep opgedoen tydens ’n toer in Argentinië, het die toerbeampte mnr. Laurent Pardo, gister gesê.

Die spandokter, dr. Philippe Izard, is ook platgetrek, terwyl die ander spelers in afsondering tuis aansterk.

Die virus is by die losvoor?speler Gregory Lamboley, die vleuel Jean-Baptiste Gobelet, die senter Leroy Messina en die stut Lionel Faure gediagnoseer.

Volgens bronne is die spelers en dokter nie te ernstig siek nie.

Die siekte is ook onlangs by Aleksey Goussard (12), wat uit die VSA vir sy pa in Suid-Afrika kom kuier het, gediagnoseer, maar die jong seun het intussen goed herstel.

Hy is ook in Pretoria behandel.
http://jv.news24.com/Beeld/Suid-Afrika/0,,3-975_2533265,00.html

Je zou maar in een Zuid-Afrikaans ziekenhuis terecht komen .
Ich bin der Führer.
pi_70390591
Van Twitter: 2 new countries report cases of H1N1 Ivory Coast & Cape Verde
Het laatste swine flu vrije continent wordt nu ook van alle kanten aangevallen, griepgevallen nu in Marokko, Algerije, Jemen, Egypte, Zuid Afrika en dus ook Ivoorkust en Kaap Verdië.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:12:07 #285
3542 Gia
User under construction
pi_70391517
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:24 schreef Aventura het volgende:
Een jas voorkomt geen besmetting hoor
Dat zegt toch ook niemand. Lees eerst eens in voordat je begint te kraaien.

Ging erover dat veel kids bij mijn zoon op school lopen te hoesten. En dat is niet gek als ze zonder jas in de regen lopen. Een verkoudheidje heb je zo te pakken.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:13:16 #286
3542 Gia
User under construction
pi_70391555
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 00:13 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

http://jv.news24.com/Beeld/Suid-Afrika/0,,3-975_2533265,00.html

Je zou maar in een Zuid-Afrikaans ziekenhuis terecht komen .
Wel lachen, dat taaltje. 't Is nog te volgen ook!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:13:18 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70391557
leven we nog?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_70391612
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zegt toch ook niemand. Lees eerst eens in voordat je begint te kraaien.

Ging erover dat veel kids bij mijn zoon op school lopen te hoesten. En dat is niet gek als ze zonder jas in de regen lopen. Een verkoudheidje heb je zo te pakken.
Wat neem jij alles persoonlijk op joh .

Ontopic : Het is nu dus echt wereldwijd? Geen enkel land is nog zonder de griep? Morgen ga ik naar de Efteling en volgende week naar Frankrijk , het wordt nog een sport geen griep op te lopen .

Vooralsnog ben ik niet bang, en Labbit voelt zich inmiddels al weer kiplekker hoop ik
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:16:00 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70391661
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:14 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Wat neem jij alles persoonlijk op joh .

Ontopic : Het is nu dus echt wereldwijd? Geen enkel land is nog zonder de griep? Morgen ga ik naar de Efteling en volgende week naar Frankrijk , het wordt nog een sport geen griep op te lopen .

Vooralsnog ben ik niet bang, en Labbit voelt zich inmiddels al weer kiplekker hoop ik
misschien blaat ik dom, ik heb namelijk niet gelezen waar allemaal de griep is...

Turkije heeft ook de griep?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_70391747
Ben benieuwd hoeveer deze reeks gaat komen. We zitten nu in #14, 't zal me niks verbazen als we boven de #100 komen.
pi_70391788
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:45 schreef buachaille het volgende:
Van Twitter: 2 new countries report cases of H1N1 Ivory Coast & Cape Verde
Het laatste swine flu vrije continent wordt nu ook van alle kanten aangevallen, griepgevallen nu in Marokko, Algerije, Jemen, Egypte, Zuid Afrika en dus ook Ivoorkust en Kaap Verdië.
Qwea , ik dacht naar aanleiding van het bericht van Buachaille dat er geen enkel land griepvrij meer is .

Maar goed ik lees dan ook alleen dit laatste topic mee , verder volg ik het hele gebeuren niet zo
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:23:39 #292
208890 June.
Seriously?
pi_70391949
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:25 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bij de griep pandemie van 1918 en 1976 werd het grootste gedeelte van de slachtoffers veroorzaakt door het vaccin ipv de griep zelf.
Mijn god hoe kom je aan die onzin? Die mensen stierven niet aan de griep zelf, maar meer aan secundaire infecties zoals een pneumonie etc. En op dat moment was er net een paar jaar penicilline, dus laat staan dat ze toen al vaccins hadden
Shine bright like a diamond.
pi_70394275
In Londen wordt niet meer gezocht naar mensen die in contact geweest zijn met dragers. Ze gaan ervan uit dat verspreiding onvermijdelijk is.
I'll be back
pi_70397766
Aardig kaartje met de griepgevallen in Nederland: http://www.rivm.nl/cib/bi(...)nten_tcm92-61018.pdf

PDF-alert ! ! !
  vrijdag 26 juni 2009 @ 15:12:18 #295
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_70397856
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:09 schreef buachaille het volgende:
Aardig kaartje met de griepgevallen in Nederland: http://www.rivm.nl/cib/bi(...)nten_tcm92-61018.pdf

PDF-alert ! ! !
Zo, maar liefst 1 persoon moest naar het ziekenhuis.
pi_70398779
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:33 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
In Londen wordt niet meer gezocht naar mensen die in contact geweest zijn met dragers. Ze gaan ervan uit dat verspreiding onvermijdelijk is.
Krijg je met die half zachte maatregelen... Echt niet te geloven hoe laconiek overheden hier op gereageerd hebben. Dat wordt lachen als we de volgende keer wél een gevaarlijke variant krijgen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70398810
Ik ben weer officieel beter verklaart (overdreven gedoe dat ze daar weer opnieuw monsters voor moeten afnemen >.>)
pi_70398909
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:41 schreef labbit het volgende:
Ik ben weer officieel beter verklaart (overdreven gedoe dat ze daar weer opnieuw monsters voor moeten afnemen >.>)
Jij had varkensgriep?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70399158
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij had varkensgriep?
Ja
pi_70399512
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:51 schreef labbit het volgende:

[..]

Ja
WTF GEK QUOTE ME NIET STRAKS HEB IK HET OOK!!1!!!

*Uitlogt en computer in de hens steekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')