abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70320051
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:37 schreef hondjes het volgende:

[..]

En die blijf je houden,,,komt steeds terug mij minder weerstand
Nog nooit last gehad van enige terugkeer voor zover ik weer. Ik had een milde Pfeiffer overigens, scheelde me mooi drie weken school.
pi_70327643
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:59 schreef hondjes het volgende:

[..]

Hoe gaat het verder met je...?
Vertel even hoe je reageert op de Tamiflu...nog misselijk...
Ik ben weer redelijk opgeknapt. Heb nog lichte verhoging en ik hoest nog veel.
Ben inmiddels ook klaar met de Tamiflu
Vandaag komen ze weer opnieuw monsters afnemen dus hoop dat ik vrijdag weer naar buiten mag
pi_70330726
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:05 schreef labbit het volgende:

[..]

Ik ben weer redelijk opgeknapt. Heb nog lichte verhoging en ik hoest nog veel.
Ben inmiddels ook klaar met de Tamiflu
Vandaag komen ze weer opnieuw monsters afnemen dus hoop dat ik vrijdag weer naar buiten mag
Als dat een indicatie was voor griep, dan had half Nederland continu griep.

Goed om te horen dat je weer beter bent!
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_70334662
Reuters slaat de plank bij de berekeningen weer eens helemaal mis, btw.

En wat nieuws van Reuters:
quote:
BERLIN (Reuters) - Germany's federal agency for infectious diseases said on Tuesday there were signs the H1N1 swine flu virus had started to mutate and warned it could spread in the coming months in a more aggressive form.

Experts were concerned about how the flu was developing in Australia and South America, said Joerg Hacker, head of the Robert Koch Institute for infectious diseases.

"It's possible the virus has mutated. In autumn the mutated form could spread to the northern hemisphere and back to Germany," Hacker told a news conference in Berlin.

The World Health Organization raised swine flu to pandemic status earlier this month. According to its latest figures, more than 230 people have been killed by the flu worldwide from 52,000 confirmed cases, mostly in the United States and Mexico.

Symptoms of swine flu are typically fairly mild, but doctors have said the virus could evolve into something more aggressive.

According to WHO figures, Germany has the third highest rate of swine flu infection in Europe with 275 confirmed cases.

German Chancellor Angela Merkel told the conference that Germany was as prepared as it could be for any surge in cases.

"We are in contact about it internationally," she said. "Now all we have to do is coordinate internationally who should be vaccinated and how we should do it, in case things get worse."

The WHO has advised governments to prepare for a long-term battle against the new pandemic it officially calls A(H1N1).

WHO Director-General Dr. Margaret Chan said recently the virus is currently "pretty stable," but warned it could still change into a more deadly form, perhaps mixing with the H5N1 bird flu virus circulating widely in poultry.
Bron

Hmm. Ok. Meeste van het bericht is het oude 'het kan muteren', maar de vraag is in hoeverre de indicatie een waarheid is of niet. (Dat bericht van vorige week over de variant in Brazilie is, meen ik, al debunked -- was geen nieuwe variant...)

112 gevallen in NL, btw.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_70347428
6 procent.. diegene die dat statistiekje gemaakt heeft kunnen ze ook direct ontslaan.
pi_70347435
Indonesie heeft de eerste twee gevallen gemeld. Een Britse toeriste van 22 op Bali en een Indonesische piloot. Beiden liggen op de isolatie. De namen van de personen zullen vandaag wel bekend zijn. Zo werkt dat hier, privacy is voor de honden.
pi_70347819
Health officials in Melbourne’s home state of Victoria stopped counting cases more than two weeks ago and say the virus is starting to crowd out the three flu strains that usually circulate in winter. Disease trackers say a similar pattern might emerge in the Northern Hemisphere later this year.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601124&sid=aBfuKvSpOIM4
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_70347844
Aah, langzamerhand wordt het dus steeds gevaarlijker. Dat kan nog een 'hete herfst' worden op het Noordelijk halfrond.
pi_70348057
Vraag me af of er al bedrijven zijn die rekening houden met een worst case scenario, of in ieder geval een scenario waar een groot gedeelte van de werknemers ziek thuis zit. Veel grote bedrijven hebben al 8-10% van hun werknemers gedumpd, als daar nog eens 20-30% ziekte bijkomt zitten ze in de herfst dus met 30%-40% van hun capaciteit. Ik neem aan dat deze ziektepercentages erg ontregelend werken op de maatschappij en op bedrijven. Raar dat ze er totaal geen rekening mee lijken te houden.
pi_70348238
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:10 schreef dramatiek het volgende:
Vraag me af of er al bedrijven zijn die rekening houden met een worst case scenario, of in ieder geval een scenario waar een groot gedeelte van de werknemers ziek thuis zit. Veel grote bedrijven hebben al 8-10% van hun werknemers gedumpd, als daar nog eens 20-30% ziekte bijkomt zitten ze in de herfst dus met 30%-40% van hun capaciteit. Ik neem aan dat deze ziektepercentages erg ontregelend werken op de maatschappij en op bedrijven. Raar dat ze er totaal geen rekening mee lijken te houden.
Het bedrijf waar ik werk heeft het rampenplan al een tijdje klaar hoor, daarin staat ook precies beschreven welke afdelingen als eerste thuis moeten gaan werken etc om besmettingen te voorkomen om zo de boel draaiende te houden. Dit geldt voor een grote Nederlandse bank, neem aan dat meer bedrijven dit soort draaiboeken hebben klaarliggen.
pi_70348332
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:10 schreef dramatiek het volgende:
Hmjah, ik denk dat dat wel meevalt. Denk alleen niet dat ze het jou (en jan en alleman) laten weten.
pi_70348750
Voor banken,ziekenhuizen,luchtvaart, overheid e.d. kan ik me dat wel voorstellen. Die hebben daar wel draaiboeken voor. Ik twijfel meer aan bedrijven die niet direct een maatschappelijk nut hebben (iig geen bank/ziekenhuis/rijksoverheid etc).
pi_70348870
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 07:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Aah, langzamerhand wordt het dus steeds gevaarlijker. Dat kan nog een 'hete herfst' worden op het Noordelijk halfrond.
Er vallen nog steeds amper doden, ook in Australië.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_70349141
In Indonesie beginnen ze lichtelijk te panieken. Een toeriste uit Aussieland ligt in het ziekenhuis op Bali. De vlucht was zes dagen geleden al, en er waren 45 mensen aan boord. Tja, ga die maar zoeken, en ook diegenen waarmee die contact gehad hebben.

Over een week of wat zal er wel een explosie aan meldingen uit Bali komen (en ook andere delen van Indonesie). Kwestie van aftellen. Gezondheidszorg is hier K.U.T. voor mensen zonder geld (90% van de bevolking) dus dat kan nog 'leuk' worden.
pi_70349723
Humz..zie net op intranet. Heb ik ze toch weer eens onderschat

-------company name--- follows the measures recommended and taken by the government in each country, and implements an internal procedure in order to be able to ensure as far as it would be possible, the continuity of the services provided to clients, in case of the influenza pandemic would constitute a risk factor for-------company name--- business activities. Therefore, the -------company name--- Risk Management Committee (RMC) is leading actions as part of the Risk Management program. The action plan will be communicated and implemented if necessary.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:56:13 #276
3542 Gia
User under construction
pi_70355922
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:12 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh ok, dan zit ik nog safe .
Je hebt toch wel rectaal gemeten, hè? Moest namelijk van de assistente van mijn huisarts toen mijn zoon vorige week de griep had.

Hij had, in de mond gemeten: 36.8
Later heeft hij rectaal gemeten, bleek het toch 39.4 te zijn.

Assistente had gezegd dat ik terug moest bellen als het enkele dagen boven de 39 zou zijn.

Overigens hoest de hele school waar mijn zoon op zit. Maar goed, met dat wisselende weer is dat niet verwonderlijk. Die kids doen meteen al geen jas meer aan.
pi_70359376
Ik zie mijzelf vandaag anders ook geen jas dragen hoor . Hier in de buurt overigens nog niemand met griep of hoesten of iets in de richting.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:50:18 #278
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70360090
Paar weken terug waren die hier (waaronder m'n ouders) mensen om me heen 'n beetje grieperig maar iedereen leeft nog en niemand is trouwens naar de dokter geweest ermee voor zover ik weet. Maar dit warm/koud/warm Hollands zomerweer plus hooikoorts seizoen is in volle gang zal allemaal wel meespelen.
Hallon!
pi_70361540
quote:
` In Nederland zijn tot nu toe vier
mensen met Q-koorts overleden,zegt
directeur Countinho van het RIVM.Vorig
jaar stierf één patiënt,dit jaar drie.
Kijk je goed uit naar de Mexicaanse griep komt het echte gevaar gewoon van binnenuit.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:36:29 #280
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70361660
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:32 schreef buachaille het volgende:

[..]

Kijk je goed uit naar de Mexicaanse griep komt het echte gevaar gewoon van binnenuit.
mja indd...

Als deze q-koorts nog ns een vlucht gaat nemen, is hij alleen al erger dan de mexicaanse griep.

Heel erg besmettelijk, maar voorlopig alleen overdraagbaar van dier op mens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')