Of het 'makkelijk' is hangt natuurlijk wel af van de relatieve mate van besmetting. Als er op 10.000 reizigers ééntje besmet raakt dan zou ik niet bepaald willen stellen dat je het op iedere straathoek kunt krijgen.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Beide gevallen kwamen terug uit de VS. Is het dan zo makkelijk om daar de Mexicaanse griep op te lopen?
Zijn daar inmiddels zoveel mensen besmet dat je het op iedere straathoek kunt krijgen?
Ik geloof niet dat het maar eentje is op de 10 000 reizigers. Het is er eentje in dat land, eentje in dat land, stuk of 3 in dat land enz.... Er wordt heel veel gereisd naar de VS. En van de meeste gevallen waar je nu van hoort, blijkt dat ze in de VS zijn geweest, of iemand uit hun omgeving is daar geweest.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of het 'makkelijk' is hangt natuurlijk wel af van de relatieve mate van besmetting. Als er op 10.000 reizigers ééntje besmet raakt dan zou ik niet bepaald willen stellen dat je het op iedere straathoek kunt krijgen.
zeer nihil, incubatietijd is 2 tot 7 dagen. Mja tenzij tenzij je al verkouden was en hij het opgelopen hebt in China waarna hij jou besmet heeft en dus betekent dat je zowel de h1n1 draagt en een normaal griepje wat misschien zou kunnen betekenen dat het virus in jou muteert tot een veel gevaarlijkere variant en dan zouden we je eigenlijk per direct neer moeten schieten omdat je dan gevaar bent voor de rest van de wereld.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef DJ_Ryow het volgende:
m'n vader is gisteren terug gekomen uit China (Frankfurt Airport) en nu ben ik verkoudenhoe groot is de kans dat ik het via hem opgelopen heb?
Ik vroeg ook niet wat jij gelooft of niet, ik zeg dat je niet moet kijken naar het aantal gevallen dat besmet raakt (of in ieder geval waarbij de diagnose wordt gesteld), maar naar het percentage reizigers dat besmet raakt om te kunnen bepalen hoe groot het besmettingsgevaar is in de VS.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het maar eentje is op de 10 000 reizigers. Het is er eentje in dat land, eentje in dat land, stuk of 3 in dat land enz.... Er wordt heel veel gereisd naar de VS. En van de meeste gevallen waar je nu van hoort, blijkt dat ze in de VS zijn geweest, of iemand uit hun omgeving is daar geweest.
Wereldwijd heb je het dan wel over heel veel gevallen.
Daarbij gaat niet iedereen met een 'griepje' naar de huisarts, dus mogelijk zijn ook heel veel gevallen niet eens bekend.
quote:Op maandag 22 juni 2009 10:31 schreef Omentuva het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Waar heb ik het over de Spaanse griep in die paragraaf?
Een lichte vorm. Dus, je kunt het hebben met hele milde verschijnselen waarmee een jong iemand absoluut niet naar de dokter gaat.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:14 schreef BroodjeFalafel het volgende:
M'n oma heeft een lichte vorm van de Mexicaanse griep. De GGD is al langs geweest.
Dus ik kan het allang gehad hebbenquote:Op maandag 22 juni 2009 18:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Een lichte vorm. Dus, je kunt het hebben met hele milde verschijnselen waarmee een jong iemand absoluut niet naar de dokter gaat.
Ik ook. Ik kom elke dag op Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal en reis met intercity. Werk in een groot bedrijf. Hoor iedereen hoesten en niezen. Moet nu zelf ook hoesten, niezen. Ben ook misselijk.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:08 schreef Prowl het volgende:
[..]
Dus ik kan het allang gehad hebben![]()
Valt me wel op dat iedereen in de stad ineens loopt te proesten en te kuchen
Oude mensen zijn toch resistent?quote:Op maandag 22 juni 2009 18:14 schreef BroodjeFalafel het volgende:
M'n oma heeft een lichte vorm van de Mexicaanse griep. De GGD is al langs geweest.
Niet compleet. Volgens mij was het meer een geval 'minder vatbaar' dan een geval 'immuun'. (Wat natuurlijk weer wordt tegengegaan door de zwakkere weerstand van oudere mensen in het algemeen.)quote:
't was vroeg.quote:
http://www.nu.nl/algemeen(...)-honderd-landen.htmlquote:De Mexicaanse griep is inmiddels opgedoken in honderd landen. Meer dan 52.000 mensen zijn besmet met het zogeheten H1N1-virus, van wie 231 eraan zijn overleden. Dat maakte de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maandag bekend.
Hoe gaat ie? Knap je al een beetje op?quote:Op maandag 22 juni 2009 23:32 schreef labbit het volgende:
Zo ik heb m'n familie iig niet aangestoken
Voorlopig 2 man.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:11 schreef Drugshond het volgende:
We zullen wel eens zien wie er op het werk nog meer ziek zijn....
Gewoon een bikkel zijn. De kans dat je een standaard griepje krijgt is tig keer hoger namelijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Zeg, ze verwachten het hoogtepunt van deze griep toch eind van de zomer, nietwaar?
Dan is het ook ramadan. Hoe zouden ze dat oplossen? Wel eten, omdat je anders verzwakt en vatbaarder bent? Of alles overlaten aan de wil van Allah?
Ze verwachten het hoogtepunt in de herfst en winter.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Zeg, ze verwachten het hoogtepunt van deze griep toch eind van de zomer, nietwaar?
Dan is het ook ramadan. Hoe zouden ze dat oplossen? Wel eten, omdat je anders verzwakt en vatbaarder bent? Of alles overlaten aan de wil van Allah?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |