Hadden ze een onbeveiligd draadloosnetwerk?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Zonder internet in de treinen van Arriva zal het reizen weer saai worden.
Proef is afgelopen namelijk
Ik weet het niet zeker, misschien Dordrecht Zuid.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:23 schreef bork het volgende:
TVP: Welk baggerstation is dit?
[ afbeelding ]
Helaaschquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, misschien Dordrecht Zuid.
Inderdaadquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:23 schreef Ireyon het volgende:
In de categorie "Plekken waar je je niet snel zult vervelen"; op de loopbrug in R'dam.
[ afbeelding ]
Het was of dit of ook een zwaaismiley =')
Jaquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:22 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hadden ze een onbeveiligd draadloosnetwerk?
Meestal welquote:En was het een beetje snel ?
Barneveld Centrum natuurlijkquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:23 schreef bork het volgende:
TVP: Welk baggerstation is dit?
[ afbeelding ]
Je bedoelt gewoon die sleutels om een Rittal kast mee te openen? Hm, die vind ik nou juist niet zo zeldzaam, maar dat kan komen omdat ik ze regelmatig tegenkom.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar om over die Sleutels door te gaan, volgensmij zijn Rittal sleutels lastiger verkrijgbaar. Snap niet waarom ze dat niet doorvoeren.
Maar die zijn tenminste niet zomaar te koop.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon die sleutels om een Rittal kast mee te openen? Hm, die vind ik nou juist niet zo zeldzaam, maar dat kan komen omdat ik ze regelmatig tegenkom.
Al zou ik er eentje hebben, ik zou het nooit zeggenquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar die zijn tenminste niet zomaar te koop.
* Darkwing_Duck had er ook altijd standaard 1 voor zijn werk, ook handig om flesjes mee te openen BTW
Een collega heeft de mijne gesloopt (d.w.z. doormidden gebroken) door een vergelijkbare actie (maar ik weet niet meer precies wat).quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die zijn tenminste niet zomaar te koop.
* Darkwing_Duck had er ook altijd standaard 1 voor zijn werk, ook handig om flesjes mee te openen BTW
quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
En raad eens waar het Belgische Journaal mee begint...![]()
quote:
Ideale dipsauscombinatie met vingerverf trouwensquote:
Lolquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
De NMBS wil NS overtreffen, wat een Belgenmop.
Topictitels met mijn humor worden niet altijd gewaardeerd, vandaarquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:07 schreef James1988 het volgende:
TT is matig. De dropsleutels maken veel goed. Maar nu wil ik drop
Wie weet meer?quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:56 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zat een tijdje geleden trouwens in een DDM1 die nog reclame voor het AD aan de buitenkant had staan. Ik had er een foto van gemaakt, maar ik vrees dat ik die per ongeluk heb weggegooid.![]()
Maar ik dacht dat de enige treinen met reclame nog de OS VIRM's en Koplopers waren?
Je weet dat de Belgen hier ook mee zitten te lezen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:11 schreef James1988 het volgende:
Lelijke loc. Een 1700/1800 vind ik mooier.
Dan kun je als machinist beter in een 1200 zitten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:13 schreef thatsme het volgende:
[..]
Ook de robuuste plan V kan flink lijden:
[ afbeelding ]
en hier zit je ook niet fijn:
[ afbeelding ]
Ik zat ook al te denken aan:quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:46 schreef James1988 het volgende:
Treinentopic #169: Iedereen is conducteur bij de Belgen
;P
Misschien had het onderhoudspersoneel vergeten dat rijtuig onder handen te nemen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:51 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Wie weet meer?
In een 1300 zitten levert meer risico op.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan kun je als machinist beter in een 1200 zitten.
quote:Ofyles2 schreef op HGBTF:
Als de vakbonden toch zonodig een nieuwe procedure eisen, dan heb ik een advies aan hun gericht:
Kijk maar bij de NS als voorbeeld.
Die zit hier vaak in de spitsomloop. Ik dacht dat het gewoon luiheid was, want er is maar 1 rijtuig met de stickers.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:51 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Wie weet meer?
In een 1100 nog meer.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In een 1300 zitten levert meer risico op.
Dat is zeker lollig, maar helaas waarquote:
Over de andere vormen ben ik het eens (en de groenen, brrrrr), maar sleutels zijn wel lekker. Winegum- en dropsmileys zijn overigens ook prima.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Winegumsleutels zijn knetter smerig andersWinegums in andere vormen ook.
quote:
Daar kan ik op aanvullen dat de Weense meuk voorlopig niet gaat rijden omdat prorail vind dat de stelletjes teveel slijtage maken aan de wissels ivm een te smal wiel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
weinig boeiends te melden vanuit mij op trein gebied. ja, behalve dat ik met de tram van Utrecht heb gereden, en die lijkt ook wel een beetje op een trein
Hoe kan dat nou gek. Alsof iets lekkerder is als het in een andere vorm geperst isquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:36 schreef patatmetfriet het volgende:
Over de andere vormen ben ik het eens (en de groenen, brrrrr), maar sleutels zijn wel lekker.
Daar valt over te discussiëren natuurlijkquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou gek. Alsof iets lekkerder is als het in een andere vorm geperst is
Ik zie niet hoe dat gebaat is bij een dropsleutelvormquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Daar valt over te discussiëren natuurlijk
[ afbeelding ]
Zonde van de 1838 trouwens.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een ander toepassingsvoorbeeld dan, wat leuker is als het in een andere vorm geperst is
[ afbeelding ]
(links dan he)
Ach, daar zijn toch voldoende van nu het ICK niet meer rijdt.quote:
Verkapte kijk-mij-eens-stoer-doen-postquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:15 schreef blup het volgende:
Ik heb een driekhoek sleutel voor in de trein btw.
Een hoop Class 66, een 1700, en nog een 16- of 1800.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Somda heeft ie tijden in Roosendaal gestaan en waarschijnlijk is ie al verschroot.
In Tilburg staat sowieso weinig materieel meer.
Falerquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:15 schreef blup het volgende:
Ik heb een driekhoek sleutel voor in de trein btw.
Vroegâh was dat veel meerquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een hoop Class 66, een 1700, en nog een 16- of 1800.
Hij is een paar jaar geleden in Roosendaal in twee stukken gezaagd en afgevoerd geloof ik.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Somda heeft ie tijden in Roosendaal gestaan en waarschijnlijk is ie al verschroot.
Het was ook als treintraject bedoeld, maar de Nieuwegeiners en IJsselsteiners kunnen zich gelukkig prijzen met een sneltram in plaats van een lompe, trage, stoterige Vlaflip.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
weinig boeiends te melden vanuit mij op trein gebied. ja, behalve dat ik met de tram van Utrecht heb gereden, en die lijkt ook wel een beetje op een trein
Wel meer dan twee, denk ik dan.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:21 schreef Duvel het volgende:
in twee stukken gezaagd en afgevoerd geloof ik.
Ik ben pas nog met mijn vader naar het NSM geweestquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:23 schreef knars het volgende:
Een fijn gezamenlijk-genieten-vader-zoon momentje
Ik was allenig, zonder kroost dus, hoeveel bakken was dat ding wel niet, er leek geen einde aan te komen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:23 schreef knars het volgende:
Hela, die economie-boost zag ik vanuit de tuin voorbijkomen, samen met junior. Een fijn gezamenlijk-genieten-vader-zoon momentje
Aldus mijn collega destijds, ik kom niet zo vaak in die contreien.quote:
Mooi woord deplorabel, en net erbuiten? In Nederland zitten bij Breda CS, Tilburg CS en Den Bosch CS op luttele minuten buiten de stationspoorten fijne (drink)tenten is mijn persoonlijke ervaring.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Vette klaag
Oberhausen Hbf was altijd al een deplorabel oord. In Duisburg had je tenminste nog de Tunnel-Schänke. Een goeie bruine kroeg die minstens tot 23:00 open was. Was.
Inmiddels zit er eoa broodjeszaak in die het om 21:00 ECHT wel gesneden vindt. Kortom: Ook Duisburg Hbf is tegenwoordig na een uur of 9 een kansloos oord geworden waar je niks te zoeken hebt. Droevig. Zeer droevig. Gelukkig hebben we de foto's nog.
Kan best zijn, maar daar heb ik niet zo gauw ankerpunten nodigquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:57 schreef bork het volgende:
[..]
Mooi woord deplorabel, en net erbuiten? In Nederland zitten bij Breda CS, Tilburg CS en Den Bosch CS op luttele minuten buiten de stationspoorten fijne (drink)tenten is mijn persoonlijke ervaring.
Wat is daar gebeurd?quote:Roosendaal-Breda Woensdag 17 Juni 21:29
Oorzaak Tussen Roosendaal en Breda rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Locje Groningenquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een ander toepassingsvoorbeeld dan, wat leuker is als het in een andere vorm geperst is
[ afbeelding ]
(links dan he)
Dat was trouwens 1 van de twee treinstellen waarmee Rondje Nederland begonquote:Op donderdag 18 juni 2009 10:57 schreef kebabkever het volgende:
Je zou deze trein maar bestuurd hebben..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij zijn present op zondag!quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:30 schreef knars het volgende:
Lijkt me een strak plan, duct tape helpt altijd!
Misschien dit weekend een vader-zoon momentje inplannen. Het is het Thomas weekend in het NSM
Junior is afgelopen weekend 4 jaar oud geworden, dus vanaf nu mag hij zijn eigen Railrunnerkaartjes aan de conducteur geven. En zijn Thomas-collectie is in een dag verdrievoudigd
Het achterste of het voorste stelletje waar we uiteindelijk in zijn gaan zitten op Maliebaan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was trouwens 1 van de twee treinstellen waarmee Rondje Nederland begon
Nou, als het alle treinstellen die jullie gehad hebben zo vergaat.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was trouwens 1 van de twee treinstellen waarmee Rondje Nederland begon
Heb je een museum jaarkaart?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:20 schreef knars het volgende:
Ja, en ik zie net op de site van NSM dat de zaterdag en zondag al zijn uitverkocht![]()
Heb net niet genoeg speelruimte op kantoor om morgen vrij te nemen, anders had hij nog mee kunnen bouwen aan een mega-houten-treinbaan-project.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hula
Nee dat gaat niet gebeurenquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, als het alle treinstellen die jullie gehad hebben zo vergaat.
Ja, daar was wat gekloot mee dus iddquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:51 schreef patatmetfriet het volgende:
Of zijn jullie later nog naar die andere bak verkast?
Nou dacht ik dat dit al rijdend was, maar dan zal ik toch ff moeten kijken of er nog ergens een filmpje is ter verificatie...quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, daar was wat gekloot mee dus idd
als er zoiets zou zijn hou ik me zeer aanbevolen. Ik heb ongeveer de meest complete collectie footage van RNL die je maar kunt verzinnen inmiddels. Als er nu nog materiaal van Rondje opduikt wat ik nog niet heb, hou ik me zeer aanbevolenquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:49 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Nou dacht ik dat dit al rijdend was, maar dan zal ik toch ff moeten kijken of er nog ergens een filmpje is ter verificatie...
quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als er zoiets zou zijn hou ik me zeer aanbevolen. Ik heb ongeveer de meest complete collectie footage van RNL die je maar kunt verzinnen inmiddels. Als er nu nog materiaal van Rondje opduikt wat ik nog niet heb, hou ik me zeer aanbevolen
Ik zou zweren dat ik in de voorste zat bij vertrek.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:34 schreef patatmetfriet het volgende:
Nou da's dan duidelijkJe ziet precies het fotomoment
ja ik ook. Bij het kopmaken @Lak zijn we toen nog overgestaptquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat ik in de voorste zat bij vertrek.
Als jullie nou veel DDAR gehad hebben ben ik wel weer voor.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet gebeurenIig dat barrijtuig in de Pimpel moet blijven
Jullie?quote:Ik wil voor morgen een kaartje kopen, een weekendretour Aalten-Amsterdam via station Eindhoven. Nu kun je op onze ouderwetse kaartautomaat niet 'via station' indrukken. Ging ik weer naar huis fietsen en op ns.nl naar het e-ticket kijken. Kun je daar wel via station doen, alleen geen weekendretour maar alleen dagretour. (hoewel dagretour even veel kost als weekendretour, maar ik durf geen dagretour te kopen, want een dagretour is geen weekendretour) Ging ik de klantenservice bellen, is 'ie dicht. HELP wat moet ik nou doen?
Klopt, maar ik vind de stap voorwaarts beperkt (ik kreeg gelukkig wel korting op het spel).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:54 schreef Ame_thyst het volgende:
Voor de simulator fans.
Rail Simulator heeft een flinke update gehad en is uitgebracht als Railworks
http://www.railsimulator.com/
Erg vermakelijk spel.
Nouja, als ze in een dag heen en weer is kan ze gewoon een dagretour kopen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:40 schreef patatmetfriet het volgende:
Even een vraagje van een kennis:
[..]
Jullie?
Bron: http://www.nicospilt.com/lichtseinen.htmquote:
Volgorde van de kleuren
Het huidige seinstelsel kende vroeger ook het seinbeeld "dubbel geel". Hierbij werden voor de duidelijkheid de gele lampen zover mogelijk uit elkaar geplaatst, dus in de onderste en de bovenste positie. De seinbeelden groen en rood zijn hiertussen geplaatst: groen boven rood. De driehoogteseinen hadden voor de eenduidigheid dezelfde kleurvolgorde, waarbij dan de onderste gele lamp ontbrak. Dus van onder naar boven: rood, groen, geel.
In UIC-verband werd in 1967 een nieuwe norm ingevoerd voor de kleurvolgorde in spoorseinen: rood onder, geel in het midden en groen boven. Deze norm is bij NS toegepast bij seinen die vanaf dat jaar zijn geplaatst. Bij oudere seinen is de volgorde niet aangepast.
Als het sneeuwt kan er sneeuw blijven liggen op de lichtkappen. Vandaar dat ervoor gekozen is de rode lamp onderin te plaatsen: dan kan er geen sneeuw voor blijven liggen. Bij seinen die dubbel geel konden tonen ontbrak deze bescherming dus. Overigens zijn er tegenwoordig seinen zonder lichtkappen, die bij een flinke sneeuwstorm helemaal onzichtbaar kunnen raken.
Tot juli 1934 werden in de lichten van armseinen andere kleuren gebruikt: rood = stoppen, groen = langzaam, wit = veilig. Dit kon gevaar opleveren, want een rood sein waarvan het glas was gebroken gaf dus wit licht. Tijdens de langste dag van het jaar 1934 werden in heel Nederland alle seinen aangepast.
Ja slimmie, dat snapt ze zelf ook wel. Maar aangezien ze blijft pitten is dat dus niet mogelijkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja, als ze in een dag heen en weer is kan ze gewoon een dagretour kopen.
Volgensmij moet ik je dan kennen, als je over wassenaar praatquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:36 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Locomotion?
Althans, dit is de locomotion bij ons op werk
Dan toch een weekendretour, ik vraag me af eigenlijk of een conducteur heel erg over de zeik gaat dan als je een gewone hebt, prijs is hetzelfde...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:17 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Ja slimmie, dat snapt ze zelf ook wel. Maar aangezien ze blijft pitten is dat dus niet mogelijk
Lees je de vraag wel?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan toch een weekendretour, ik vraag me af eigenlijk of een conducteur heel erg over de zeik gaat dan als je een gewone hebt, prijs is hetzelfde...
Maar via-station niet zegt ze.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:51 schreef TrainGV het volgende:
Vreemd, de optie weekendretour zit namelijk wel op de antieke automaat. Dacht ergens onderin bij de aandrukknopjes.
Is dit de opvolger van MSTS?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:54 schreef Ame_thyst het volgende:
Voor de simulator fans.
Rail Simulator heeft een flinke update gehad en is uitgebracht als Railworks
http://www.railsimulator.com/
Erg vermakelijk spel.
Kuju Entertainment heeft het gemaakt ja.quote:
Leuke foto's!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:41 schreef kebabkever het volgende:
Wat leuke plaatjes vanaf station Maastricht gisterenavond![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig gecanceld? Ik vind het erg jammer, ik keek uit naar MSTS 2, het zag er best veelbelovend uit.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:58 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Kuju Entertainment heeft het gemaakt ja.
Microsoft is nog met een eigen team begonnen aan MSTS 2 maar deze is gelukkig gecancelled.
Dat heet niet zoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
1 dode idd. nieuwsberichtquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:32 schreef Sj0rSz het volgende:
Tering zeg
Ik kom net van Boxtel af, staat daar een Plan T met een scheefstaand koppelingsstuk. Kijk ik een eindje verder, staat er een tent op de rails.
Verder nog een hoop politie, die me vriendelijk verzocht om door te rijden. Ik lees nu niet op 112brabant.nl dat het een trein vs. auto betrof. Waarschijnlijk een dodelijk slachtoffer ook nog
quote:In het nabijgelegen huis was een kinderfeestje aan de gang. Twee van de aanwezige kinderen zagen het ongeluk gebeuren. Voor hen en de familie van de vrouw is slachtofferhulp ingeschakeld.
Pfffquote:
Gelukkig ja, het orginele team (Kuju Entertainment) zat er toch niet achter.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gelukkig gecanceld? Ik vind het erg jammer, ik keek uit naar MSTS 2, het zag er best veelbelovend uit.
Kutcrisis.
Is ie al te downloaden dan?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:12 schreef Ame_thyst het volgende:
Er zijn inderdaad Nederlandse treinen voor MSTS.
Editor is echt heel makkelijk te gebruiken, het sein systeem is wel ingewikkeld en is nog niet veel uitleg over te vinden. Hier staan wat filmpjes van de editor: http://railsimulator.blip.tv/
ps, koop trouwens geen Rail Simulator maar Rail Works, via Steam heb je het zo binnen.
quote:Zaterdag 20 Juni 21:46
Oorzaak Tussen Rijswijk en Delft rijden minder treinen door een defecte bovenleiding.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Den Haag Centraal en Eindhoven/Tilburg reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Breda reizen via Gouda.
Uhu, ik werk in dat parkquote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Volgensmij moet ik je dan kennen, als je over wassenaar praat
Dat vroeg ik me ook eigenlijk al afquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:57 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Leuke foto's!
Die 1800-locs staan terzijde?
Niet als je niet in de rij hoeft te staanquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Die rodelbaan in duinrell suckt echt HARD
Oei, da's niet zo leuk!quote:
Dat was om mee te beginnen hequote:Op zondag 21 juni 2009 17:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik wist het woord al toen ik in de OP las dat het woord uit 16 letters bestond. Easy game.
Ik moet zeggen, het deed me toch best watquote:herinneringen lopen samen op
met hen die op het spoor
de wissel van de dood passeerden
met onze voeten meten wij verdriet en rouw
een lieve groet van dit verstild station
tot weerziens op de volgende bestemming
Happy Hour? Bier voor een euro?quote:Op zondag 21 juni 2009 22:17 schreef thats-me het volgende:
Vandaag rondje gedaan, Wierden -> Apeldoorn -> Utrecht -> Schiphol -> Amsterdam -> Haarlem -> Zandvoort -> Amsterdam -> Utrecht -> Almelo -> Mariënberg -> Zwolle -> Deventer -> Hengelo -> Wierden...
Lekker rondje gemaakt dus, waar bij ik ook 2x de Pimpel heb kunnen nemen, Tussen Utrecht en Almelo en later tussen Deventer en Hengelo.. En die laatste was mooi tijdens het Happy Hour :-D..
Dan heb ik altijd dit in mijn hoofd.quote:
Lekker nummer is dat ja. Spot Fatboy Slim!quote:
Het is een erg mooie tekst op een niet zo erg mooi monument, vind ik zelf. Maar het is goed dat het er ligt, op die plek achter de HGB III.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Op de horizontale strook staat een gedicht:
[..]
Ik moet zeggen, het deed me toch best wat
Eerst maar eens zien wat het met Eemshaven gaat wordenquote:Op maandag 22 juni 2009 08:45 schreef Duvel het volgende:
Een halte met name voor de toerist. Ik weet niet hoor...
Mwoa, ik vind het niet lelijk op zich hoor. Qua plekje is het wel erg mooi, zo half onder die bomen.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is een erg mooie tekst op een niet zo erg mooi monument, vind ik zelf. Maar het is goed dat het er ligt, op die plek achter de HGB III.
Ik denk ook niet of ik het beter had gekund hoor, ik ben ook maar een eenvoudige elektrotechneut... Met plaats is niets mis.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, ik vind het niet lelijk op zich hoor. Qua plekje is het wel erg mooi, zo half onder die bomen.
quote:Clarkson: Oh my god, we have wheelspin with 70mph!
Hoe kijk jij tegen zo een monument aan? Jij draagt je steentje bij aan het veilig(er) maken van het spoor. Kan me voorstellen dat zo een algemeen monument van "wat al is gevallen én nog moet komen" een beetje mja, hoe zeg je dat...quote:Op maandag 22 juni 2009 09:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk ook niet of ik het beter had gekund hoor, ik ben ook maar een eenvoudige elektrotechneut... Met plaats is niets mis.
Mijn bijdrage aan het veiliger maken van het spoor is zo marginaal dat ik het monument bekijk als mens, reiziger en spoorhobbyist (ongeveer in die volgorde).quote:Op maandag 22 juni 2009 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen zo een monument aan? Jij draagt je steentje bij aan het veilig(er) maken van het spoor. Kan me voorstellen dat zo een algemeen monument van "wat al is gevallen én nog moet komen" een beetje mja, hoe zeg je dat...
Ja, heb het ook gezien, zag er niet verkeerd uit.. Wel mooie opnamesquote:Op maandag 22 juni 2009 09:16 schreef thatsme het volgende:
Gisteren in Top Gear een race 50 jaar geleden met een motor, auto en een stoomtrein van Londen naar Edinburg.
[..]
Dat zou wat wezen, een nieuw station bouwen voor een uithoek die zo afgelegen ligt, dat er op de camping niet eens GSM-dekking is.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:39 schreef dennistd het volgende:
De eerste stap voor station De Lutte (tussen Oldenzaal en Bentheim) is gezet:
http://te-dorsthorst.nl/zooi/dlt.jpg
Ik heb nooit problemen met de dekking hier in de buurt hoorquote:Op maandag 22 juni 2009 11:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou wat wezen, een nieuw station bouwen voor een uithoek die zo afgelegen ligt, dat er op de camping niet eens GSM-dekking is.
Glanerbrug heeft toch ook een station? Nou danquote:Op maandag 22 juni 2009 11:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou wat wezen, een nieuw station bouwen voor een uithoek die zo afgelegen ligt, dat er op de camping niet eens GSM-dekking is.
Nu nog rioleringquote:Op maandag 22 juni 2009 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Glanerbrug heeft toch ook een station? Nou dan
De kabeltelevisie was inmiddels rond, niet?quote:
Het schijnt dat ze vorige week op het stroomnet aangesloten zijn, dus dat zou kunnen.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
De kabeltelevisie was inmiddels rond, niet?
Als ik zeg: André Glasbergen en Olivier/David Habnit?quote:Op maandag 22 juni 2009 14:12 schreef NordicBlue het volgende:
* NordicBlue vraagt zich nog steeds af waar ondergetekende Darkwing_Duck van zou moeten kennen.
André Glasbergen ken ik ja, die werkt op dezelfde afdeling, Olivier/David Habnit niet, die zal vast op een andere afdeling zittenquote:Op maandag 22 juni 2009 14:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als ik zeg: André Glasbergen en Olivier/David Habnit?
Kan een storing geweest zijn bij Ama.quote:
Erg mooi gefilmd ja, en ook een mooie trein inderdaad. Overigens nog maar een paar jaar oudquote:Op maandag 22 juni 2009 10:32 schreef thats-me het volgende:
[..]
Ja, heb het ook gezien, zag er niet verkeerd uit.. Wel mooie opnames
quote:Op maandag 22 juni 2009 22:58 schreef bork het volgende:
(Je zou maar uit Harlingen zijn komen aankakken)
tofquote:Op maandag 22 juni 2009 22:58 schreef bork het volgende:
Thomas in het Spoorwegmuseum
Laten we allemaal fijn op vaderdag om 10 uur in de rij gaan staan bij het spoorwegmuseumwant dan is er nog niemand
(Je zou maar uit Harlingen zijn komen aankakken)
(ondergetekende had kaartje en museumjaarkaart = speciale KORTE rij)![]()
[ afbeelding ]
Affijn waar betaal je als doorsnee bezoeker dan 13, 50 voor(museumjaarkaart was 0 euro entree btw)
Emily (een loc die altijd in het NSM staat maar nu met gezichtje, bork-jr had dat ook geconstateerd, kan nog wat worden met Sinterklaas)
[ afbeelding ]
Henry (zelfde verhaal)
[ afbeelding ]
De dikke controleur (die is ook nep he papa! Maar niet op de foto durven met die neppert!)![]()
[ afbeelding ]
Wel leuk een heleboel Wooden Thomas en die hebben niet flauw gedaan, die gasten van Learning Curve.
[ afbeelding ]
Thomas! Die kwam dus wel degelijk ergens vandaan en zat vol met kinderen en tufte af en toe wat vooruit en achteruit .
[ afbeelding ]
Dit was dus het enige leuke voor jr op de vloer en papaatje aan de kant.
[ afbeelding ]
(Feels like Heaven!)![]()
![]()
Geweldig beelden en die loc ging soms zelf aardig te keer.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:16 schreef Ame_thyst het volgende:
Voor stoomtrein fan's.
In de nieuwste aflevering van Top Gear wordt er gereden met de Tornado
[ afbeelding ]
Echt een aanrader om te bekijken, hele mooie beelden!
Haalt die Tornado makkelijk 200-300 km/h?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:45 schreef sander89 het volgende:
[..]
Geweldig beelden en die loc ging soms zelf aardig te keer.![]()
![]()
Trouwens waarom laten we die niet op de HSL-zuid rijden want de Tornado heeft gewoon ERTMS..
Keine Ahnung.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:07 schreef Socios het volgende:
Raad de plaat; waar is deze foto genomen?
Moeilijkheidsgraad: hoog
[ afbeelding ]
zal wel niet dezelfde zijn geweest als mijne, want ik moest toch echt overstappen..quote:Op maandag 22 juni 2009 20:48 schreef JeePee83 het volgende:
Omdat daar een wisselstoring was. Opvallend wel dat de 'opgeheven' IC naar Lwd nu net de trein was die ik had. OK hij had +10, maar reed wel gewoon....
Via Arnhem naar Deventer. Alle reizigers die uit Amersfoort kwamen, gingen naar Deventer. Uit Utrecht naar Arnhem, om zo langs Deventer te gaan.quote:
Snachts moet je slapen, zombiequote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:30 schreef James1988 het volgende:
Argh, dat die Belgen kut zijn qua spoorwegen wisten we al - maar webservers in de lucht houden lukt ze ook niet. Het is al de zoveelste keer in een week tijd dat HGBTF.net 's nachts niet bereikbaar is
Hij haalt max. 160, net als de Traxx. Prima alternatief dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Haalt die Tornado makkelijk 200-300 km/h?
Duitsland.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 02:07 schreef Socios het volgende:
Raad de plaat; waar is deze foto genomen?
Moeilijkheidsgraad: hoog
[ afbeelding ]
Zeer goed opweg! Het ligt inderdaad in dat gebied en op het bordje eindigt de straatnaam inderdaad met ´gasse´. GogoGOoGgOGoo.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:12 schreef Igen het volgende:
Duitsland.
En gezien het seinhuis niet is afgetimmerd en er op het straatnaambordje "gasse" staat gok ik op het gebied van Aldi Süd:
[ afbeelding ]
Verder weet ik het ook niet.
http://www.ivw.nl/Images/(...)08_tcm247-249462.pdfquote:IVW constateert veel tekortkomingen bij controles vertrek goederen- en werktreinen
Nieuwsbericht | 22-06-2009
De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft in 2008 veel tekortkomingen geconstateerd bij de voorbereiding van het vertrek van goederen- en werktreinen. Bij 34 van 101 gecontroleerde goederen- en werktreinen was er sprake van één of meerdere tekortkomingen bij de technische controle. Ook blijkt bij deze categorie vaak het remvermogen voor vertrek onjuist berekend te worden.
Uit de inspecties in 2008 bleek verder dat in 7 van de 27 gevallen de trein en de eventueel daarin aanwezige gevaarlijke stoffen niet juist waren aangemeld bij de spoorbeheerder. Dit is van primair belang voor de hulpverleners in het geval van calamiteiten.
De Inspectie vindt het nalevingniveau bij de goederen- en werktreinen zorgelijk. Weliswaar is er in geen geval een direct gevaar voor de veiligheid geconstateerd, wel kan een tekortkoming bij een technische controle of een verkeerde berekening van het remvermogen de opmaat zijn naar een groter risico.
Naar aanleiding van de overtredingen heeft de Inspectie bestuursrechtelijke maatregelen genomen. Ook is een aantal bedrijven gevraagd een verklaring te geven voor de slechte resultaten en de verbetermaatregelen toe te lichten die zij hebben genomen of gaan nemen. In 2009 wil de Inspectie door voorlichting en extra controles bij de ondernemingen die nu slecht scoren het nalevingsniveau verbeteren.
Misschien verklaart dat het hoge aantal ongelukken met cargo's.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
Een nieuw rapportje voor Fles:
[..]
http://www.ivw.nl/Images/(...)08_tcm247-249462.pdf
Dan lees ik dat de volgende ochtend wel?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar stel je voor dat er 's nachts een treinongeluk gebeurt in Absurdistan België?
Wat een amateuristisch geklungel. Ze hebben het gewoon uitgeprint en scheef in een scanner gelegd en er toen PDF van gemaaktquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
Een nieuw rapportje voor Fles:
[..]
http://www.ivw.nl/Images/(...)08_tcm247-249462.pdf
Er liggen wel meer Gasses langs het spoor hoor. Maargoed, wilde gok: Ruhrgebied?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Zeer goed opweg! Het ligt inderdaad in dat gebied en op het bordje eindigt de straatnaam inderdaad met ´gasse´. GogoGOoGgOGoo.
De betekenis is niet "steegje" maar "straat".quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:15 schreef De_Hertog het volgende:
Want in Noord-Duitsland heb je geen steegjes?
Dat is niet wat de Duitsers er zelf van vinden:quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:43 schreef Igen het volgende:
[..]
De betekenis is niet "steegje" maar "straat".
In Noord-Duitsland is alles Straße.
In Zuid-Duitsland is weg = Straße en straat = Gasse. Een echte instinker dus.
Mij is ook altijd geleerd dat steeg = gasse. Volgens mij ben ik in Noord-Duitsland ook wel eens een Gasse tegen gekomen.quote:Als Gasse wird bezeichnet:
ein gepflasterter Weg zwischen eng beieinanderstehenden Häusern, allgemeiner auch kleinere Straßen, siehe Straße
Wat een kletskoek zegquote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:43 schreef Igen het volgende:
In Zuid-Duitsland is weg = Straße en straat = Gasse. Een echte instinker dus.
Geilenkirchen, nog zo'n plek waar ze ervan op zullen kijken dat ze blijkbaar in Zuid-Duitsland wonen.quote:
Maar niets gaat boven Wank am See.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Geilenkirchen, nog zo'n plek waar ze ervan op zullen kijken dat ze blijkbaar in Zuid-Duitsland wonen.
De werkproxy blokkeert het woord "geil".quote:
Faalbedrijfquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
De werkproxy blokkeert het woord "geil".
Hij krijgt waarschijnlijk een custom pagina te zien met iets als "Proxy", "Blocked content" en "Reason: Adult content" ertussenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Dus dan hebben we ****enkirchen en **** am See.
Die proxy's zijn makkelijk te omzeilen als je handig bent met codes.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij krijgt waarschijnlijk een custom pagina te zien met iets als "Proxy", "Blocked content" en "Reason: Adult content" ertussen
Als hij überhaupt dit topic nog open krijgt trouwens![]()
Tuurlijk, zolang je werkgever je rechten niet beperkt heeft om je proxy aan te passen etcteraquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die proxy's zijn makkelijk te omzeilen als je handig bent met codes.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:20 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Oeps...
De GTW's op de foto zijn van Arriva en niet van Veolia
Ik heb niet direct de behoefte om dat te omzeilen, ik heb thuis ook internet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:38 schreef knars het volgende:
[..]
Tuurlijk, zolang je werkgever je rechten niet beperkt heeft om je proxy aan te passen etctera
inderdaadquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Idd zeg
Dat plaatje komt toch ook uit dat broddelwerkje waar PSM vanmiddag naar linkte?
Dan zou het afkomstig uit Duitsland moeten zijn, want het ging richting Den Bosch.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:49 schreef dennistd het volgende:
ICL heeft gisteren in de intercity Venlo-Den Haag gezeten, maar ICL is inmiddels allemaal blauw/geel.
Het zou wel de ICL-onderhoudsslag naar Duitsland kunnen zijn, daarin liften wel eens rijtuigen uit de nachttreinen mee.
No shit, Sherlockquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef dennistd het volgende:
Wat naar Duitsland gaat komt natuurlijk ook weer terug he
quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:46 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik reed gisteren bij Boxtel en kwam daar ineens een ICL-stam tegen, die ook rood-witte rijtuigen bevatte. De stam kwam van Eindhoven af en ging richting Den Bosch
Toch wel apart, aangezien hier in de buurt nooit ICL heeft gereden.
De trein Venlo - Den Haag rijdt niet over Den Bosch.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:49 schreef dennistd het volgende:
ICL heeft gisteren in de intercity Venlo-Den Haag gezeten, maar ICL is inmiddels allemaal blauw/geel.
Het zou wel de ICL-onderhoudsslag naar Duitsland kunnen zijn, daarin liften wel eens rijtuigen uit de nachttreinen mee.
Daar dachten ze 65 jaar geleden toch anders over...quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef dennistd het volgende:
Wat naar Duitsland gaat komt natuurlijk ook weer terug he
nu.nlquote:Op een spoorovergang in Cuijk (Noord-Brabant) is woensdagmorgen omstreeks acht uur een 19-jarige voetgangster aangereden door een trein.
De vrouw is ter plaatse overleden. Dat liet de politie weten.
De spoorwegovergang ligt aan de Beerseweg vlak bij het station. Volgens getuigen is de vrouw de gesloten slagboom gepasseerd en aangereden door een trein. Het treinverkeer was enkele uren gestremd.
Dat weet ik voor 99% zeker, moeten we de Spurts erbij halen dan ben ik heel wat minder zeker.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:03 schreef Jeroen_L het volgende:
Volgens mij de eerste keer dat een Velios betrokken is bij een dodelijk ongeluk?
quote:Reuver: Omstreeks 11:50 uur kreeg brandweer Beesel een melding van een brand op de spoorlijn. Eenmaal ter plaatse viel het allemaal wel mee, het betrof een smeulende spoorbiels ter hoogte van het Station. De brandweer heeft dit met één straal hogedruk afgeblusd en keerde daarna weer terug naar de kazerne.
In ieder geval is er in de buurt van Scheemda al een vrouw overleden na een aanrijding met een Spurt. Dat was in augustus 2008: http://www.112groningen.n(...)-scheemda-video.htmlquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat weet ik voor 99% zeker, moeten we de Spurts erbij halen dan ben ik heel wat minder zeker.
Overigens voldoet die vrouw aan de vijf criteria waarmee ze genomineerd is voor een Darwin Award.
Pff, 19 jaarquote:
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:44 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ruiver.nl
Daar krijg je zo'n graf stinkende rookpaal nog niet eens mee uitquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:58 schreef JDude het volgende:
[..]Dat probeerde de machinist van mijn stoppertje Bd-Ut laatst met twee flesjes spa-blauw
EN weer een taxi kromquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:33 schreef Duvel het volgende:
Zat ik vanmiddag lekker in de tram in Rotjeknor, ramt dat ding een taxi. Kon ik alsnog lopen.
Een bloempotje thermiet op de rails aansteken zorgt voor nog veel meer gedonder.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:47 schreef Ofyles2 het volgende:
Smeulende spoorstaven zijn gevaarlijk, maar nog gevaarlijker zijn spoorspattingen.
Nietes gek, dat is je bovenlipquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben vandaag eens naar Gouda getreind. En op de terugweg had ik zo'n gerestylede koploper. Zag er mooi uit! Maar wat stinken die dingen
Dus daarom zat er vanmiddag op Rotterdam allemaal volk in dat ding... vond het al raar.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:13 schreef James1988 het volgende:
Er zijn weer testritten op de HSL-Zuid, ditmaal met passagiers. Bron: http://www.twitter.com/nshispeed.
Die waar onlangs nog zo'n gejammer over was vanwege "verhoogd ontsporingsgevaar" na een botsing met een tractor?quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
er is een Emmer V'tje overleden verklaard.
Heel typischquote:Op woensdag 24 juni 2009 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee welke het was, maar het gaat om de 960 die al een tijdje in Haarlem stond. Herstel wordt te duur geacht
Rapportquote:De achteroplopende (gekantelde)bak van stel 953 is behoorlijk beschadigd: aan de
draaistellen, zijwanden, de automatische koppeling, het stoot en trekwerk, vouwbalg, etc.
Het achteroplopende treinstel 960 is alleen beschadigd aan de automatische koppeling en de trekboom.
Ik heb het niet teruggelezen, maar het kwam bovendrijven in mijn geheugen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:28 schreef Novus het volgende:
Tussen haakjes, welk topic heb je dat gelezen PSM?
Jammer de bammer. Van die SGMm snap ik het niet helemaal, maar ik heb dan ook niet in de cabine gekeken. Het DD-AR gaat op de schop dus dat snap ik wel, en de 960: tja, dat is de keuze van NSFS denk ik... Bedankt voor 't bericht in elk geval!quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de brandende SGMm van Teuge niet hersteld wordt, de botsende DD-AR van Zwolle deels en er is een Emmer V'tje overleden verklaard.
Als dat mn bovenlip was, was ik doodquote:
Tuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:11 schreef Gutz het volgende:
ik ga eens kijken of ik op rotterdam in de hsl test trein een ritje kan maken. Nu ze toch testen met passagiers
Gehe het was te proberen. In ieder geval. Er kwam net een hoop volk uit lopen op rotterdam. Hij rijdt om 11u terug maar amsterdam. De trein stond op de cta als geserveerd voor gezelschappen. Gevraagd of ik mee mocht maar ik moest een uitnodiging hebben.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk.
"Hoi, ik ben Gutz. Is 't goed als ik ff meerij?"
Waarom vragen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:41 schreef Gutz het volgende:
[..]
Gehe het was te proberen. In ieder geval. Er kwam net een hoop volk uit lopen op rotterdam. Hij rijdt om 11u terug maar amsterdam. De trein stond op de cta als geserveerd voor gezelschappen. Gevraagd of ik mee mocht maar ik moest een uitnodiging hebben.
Ach ja. Het was te proberen.
Eén keer is ook wel voldoende xDquote:Op donderdag 25 juni 2009 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
Drie keer raden waar nu een seinstoring is
Tussen Arnhem en Winterswijk?quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
Drie keer raden waar nu een seinstoring is
Altijd goedquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben vandaag eens naar Gouda getreind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |