Afgelopen vrijdag meegemaakt
Treinreis van Zwijndrecht naar Leeuwarden.
Neem de Stoptrein van 13.10 naar Rotterdam Centraal, om daarzo over te stappen naar de IC richting Leeuwarden.
Eenmaal overgestapt in de IC, mooi plaatsje gevonden, en heerlijk met laptopje op schoot internetten via me Dongel van KPN.
Eenmaal ter hoogte van Utrecht deze mededeling:
" Wegens een sein en wisselstoring tussen Amersfoort en Zwolle rijd deze trein
niet verder dan Utrecht Centraal. U word verzocht de trein te verlaten. Deze trein rijd terug naar Rotterdam Centraal.
Als u in de richtingen van Zwolle, Leeuwarden en Groningen reist, word u verzocht over te stappen via InterCity naar Arnhem en dan naar Zwolle. Indien u naar Amersfoort wilt, kan U met de stoptrein naar Amersfoort. "
Eenmaal overgestapt naar een bomvolle Dubbeldekker, waar ik heerlijk eerste klas zat.
Eenmaal in Arnhem de volgende mededeling:
" Over enkele minuten vertrekt de InterCity richting Zwolle van spoor 4. De trein wacht 4 minuten langer als de reistijden aangeven. "
Staat de trein stil, rijd die verrekte IC naar Zwolle weg
Moesten we nog maar een half uur wachten.
Inmiddels al 45 minuten vertraging, met dat half uur erbij. Zal leuk worden dus
Komt de volgende mededeling: " Attentie dames en heren, de eerstvolgende trein die binnenkomt op spoor 4 zal niet verder rijden dan Arnhem. Over 6 minuten komt een vervangende trein. op spoor 4. "
Dus weer 6 minuten langer wachten, op dat station. Eenmaal in de goede IC naar Zwolle, komt die conducteur langs, en me kaartje is zoek
Conducteur was aardig, want hij snapte al die stomme dingen van de NS ook niet, en kreeg een kaartje voor 5 euro
Nu, in Zwolle de IC naar Leeuwarden, om over te stappen.. Rijd die voor je neus weg, als jou trein binnenkomt.
Weer een half uur wachten. Inmiddels 1u 30 minuten vertraging.
Komt de IC eindelijk binnen, en eenmaal bij Steenwijk de mededeling : " Wegens een technisch mankement zullen we niet meer op volle snelheid rijden. Er word getracht Leeuwarden te bereiken ", wat elke keer herhaald werd bij een station.
Dan kom je bij het mooie plaatsje wat de conducteurs nooit kunnen uitspreken " Grou-Jirnsum ", en krijg je te horen: "Deze trein zal niet verder rijden. U word verzocht de trein te verlaten. Er word GEEN extra trein ingezet. De eerstvolgende trein vertrekt van Spoor 2. Let op: De trein uit de richting van Leeuwarden gaat naar Zwolle! "
Me pa maar gebeld, en heeft hij me daar maar opgehaald.
Had ik moeten wachten, meer dan 2u 15 minuten vertraging gehad
Heb wel een geld-terug-bij-vertraging formulier ingevuld
Oja, die spoor 4 van Arnhem kan net zo goed een ander spoor zijn
Het was me het ritje weer wel hoor
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 23-06-2009 07:40:03 ]