Nou dacht ik dat dit al rijdend was, maar dan zal ik toch ff moeten kijken of er nog ergens een filmpje is ter verificatie...quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, daar was wat gekloot mee dus idd
als er zoiets zou zijn hou ik me zeer aanbevolen. Ik heb ongeveer de meest complete collectie footage van RNL die je maar kunt verzinnen inmiddels. Als er nu nog materiaal van Rondje opduikt wat ik nog niet heb, hou ik me zeer aanbevolenquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:49 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Nou dacht ik dat dit al rijdend was, maar dan zal ik toch ff moeten kijken of er nog ergens een filmpje is ter verificatie...
quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als er zoiets zou zijn hou ik me zeer aanbevolen. Ik heb ongeveer de meest complete collectie footage van RNL die je maar kunt verzinnen inmiddels. Als er nu nog materiaal van Rondje opduikt wat ik nog niet heb, hou ik me zeer aanbevolen
Ik zou zweren dat ik in de voorste zat bij vertrek.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:34 schreef patatmetfriet het volgende:
Nou da's dan duidelijkJe ziet precies het fotomoment
ja ik ook. Bij het kopmaken @Lak zijn we toen nog overgestaptquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat ik in de voorste zat bij vertrek.
Als jullie nou veel DDAR gehad hebben ben ik wel weer voor.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet gebeurenIig dat barrijtuig in de Pimpel moet blijven
Jullie?quote:Ik wil voor morgen een kaartje kopen, een weekendretour Aalten-Amsterdam via station Eindhoven. Nu kun je op onze ouderwetse kaartautomaat niet 'via station' indrukken. Ging ik weer naar huis fietsen en op ns.nl naar het e-ticket kijken. Kun je daar wel via station doen, alleen geen weekendretour maar alleen dagretour. (hoewel dagretour even veel kost als weekendretour, maar ik durf geen dagretour te kopen, want een dagretour is geen weekendretour) Ging ik de klantenservice bellen, is 'ie dicht. HELP wat moet ik nou doen?
Klopt, maar ik vind de stap voorwaarts beperkt (ik kreeg gelukkig wel korting op het spel).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:54 schreef Ame_thyst het volgende:
Voor de simulator fans.
Rail Simulator heeft een flinke update gehad en is uitgebracht als Railworks
http://www.railsimulator.com/
Erg vermakelijk spel.
Nouja, als ze in een dag heen en weer is kan ze gewoon een dagretour kopen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:40 schreef patatmetfriet het volgende:
Even een vraagje van een kennis:
[..]
Jullie?
Bron: http://www.nicospilt.com/lichtseinen.htmquote:
Volgorde van de kleuren
Het huidige seinstelsel kende vroeger ook het seinbeeld "dubbel geel". Hierbij werden voor de duidelijkheid de gele lampen zover mogelijk uit elkaar geplaatst, dus in de onderste en de bovenste positie. De seinbeelden groen en rood zijn hiertussen geplaatst: groen boven rood. De driehoogteseinen hadden voor de eenduidigheid dezelfde kleurvolgorde, waarbij dan de onderste gele lamp ontbrak. Dus van onder naar boven: rood, groen, geel.
In UIC-verband werd in 1967 een nieuwe norm ingevoerd voor de kleurvolgorde in spoorseinen: rood onder, geel in het midden en groen boven. Deze norm is bij NS toegepast bij seinen die vanaf dat jaar zijn geplaatst. Bij oudere seinen is de volgorde niet aangepast.
Als het sneeuwt kan er sneeuw blijven liggen op de lichtkappen. Vandaar dat ervoor gekozen is de rode lamp onderin te plaatsen: dan kan er geen sneeuw voor blijven liggen. Bij seinen die dubbel geel konden tonen ontbrak deze bescherming dus. Overigens zijn er tegenwoordig seinen zonder lichtkappen, die bij een flinke sneeuwstorm helemaal onzichtbaar kunnen raken.
Tot juli 1934 werden in de lichten van armseinen andere kleuren gebruikt: rood = stoppen, groen = langzaam, wit = veilig. Dit kon gevaar opleveren, want een rood sein waarvan het glas was gebroken gaf dus wit licht. Tijdens de langste dag van het jaar 1934 werden in heel Nederland alle seinen aangepast.
Ja slimmie, dat snapt ze zelf ook wel. Maar aangezien ze blijft pitten is dat dus niet mogelijkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja, als ze in een dag heen en weer is kan ze gewoon een dagretour kopen.
Volgensmij moet ik je dan kennen, als je over wassenaar praatquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:36 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Locomotion?
Althans, dit is de locomotion bij ons op werk
Dan toch een weekendretour, ik vraag me af eigenlijk of een conducteur heel erg over de zeik gaat dan als je een gewone hebt, prijs is hetzelfde...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:17 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Ja slimmie, dat snapt ze zelf ook wel. Maar aangezien ze blijft pitten is dat dus niet mogelijk
Lees je de vraag wel?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan toch een weekendretour, ik vraag me af eigenlijk of een conducteur heel erg over de zeik gaat dan als je een gewone hebt, prijs is hetzelfde...
Maar via-station niet zegt ze.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:51 schreef TrainGV het volgende:
Vreemd, de optie weekendretour zit namelijk wel op de antieke automaat. Dacht ergens onderin bij de aandrukknopjes.
Is dit de opvolger van MSTS?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:54 schreef Ame_thyst het volgende:
Voor de simulator fans.
Rail Simulator heeft een flinke update gehad en is uitgebracht als Railworks
http://www.railsimulator.com/
Erg vermakelijk spel.
Kuju Entertainment heeft het gemaakt ja.quote:
Leuke foto's!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:41 schreef kebabkever het volgende:
Wat leuke plaatjes vanaf station Maastricht gisterenavond![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig gecanceld? Ik vind het erg jammer, ik keek uit naar MSTS 2, het zag er best veelbelovend uit.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:58 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Kuju Entertainment heeft het gemaakt ja.
Microsoft is nog met een eigen team begonnen aan MSTS 2 maar deze is gelukkig gecancelled.
Dat heet niet zoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
1 dode idd. nieuwsberichtquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:32 schreef Sj0rSz het volgende:
Tering zeg
Ik kom net van Boxtel af, staat daar een Plan T met een scheefstaand koppelingsstuk. Kijk ik een eindje verder, staat er een tent op de rails.
Verder nog een hoop politie, die me vriendelijk verzocht om door te rijden. Ik lees nu niet op 112brabant.nl dat het een trein vs. auto betrof. Waarschijnlijk een dodelijk slachtoffer ook nog
quote:In het nabijgelegen huis was een kinderfeestje aan de gang. Twee van de aanwezige kinderen zagen het ongeluk gebeuren. Voor hen en de familie van de vrouw is slachtofferhulp ingeschakeld.
Pfffquote:
Gelukkig ja, het orginele team (Kuju Entertainment) zat er toch niet achter.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gelukkig gecanceld? Ik vind het erg jammer, ik keek uit naar MSTS 2, het zag er best veelbelovend uit.
Kutcrisis.
Is ie al te downloaden dan?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:12 schreef Ame_thyst het volgende:
Er zijn inderdaad Nederlandse treinen voor MSTS.
Editor is echt heel makkelijk te gebruiken, het sein systeem is wel ingewikkeld en is nog niet veel uitleg over te vinden. Hier staan wat filmpjes van de editor: http://railsimulator.blip.tv/
ps, koop trouwens geen Rail Simulator maar Rail Works, via Steam heb je het zo binnen.
quote:Zaterdag 20 Juni 21:46
Oorzaak Tussen Rijswijk en Delft rijden minder treinen door een defecte bovenleiding.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Den Haag Centraal en Eindhoven/Tilburg reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Breda reizen via Gouda.
Uhu, ik werk in dat parkquote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Volgensmij moet ik je dan kennen, als je over wassenaar praat
Dat vroeg ik me ook eigenlijk al afquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:57 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Leuke foto's!
Die 1800-locs staan terzijde?
Niet als je niet in de rij hoeft te staanquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Die rodelbaan in duinrell suckt echt HARD
Oei, da's niet zo leuk!quote:
Dat was om mee te beginnen hequote:Op zondag 21 juni 2009 17:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik wist het woord al toen ik in de OP las dat het woord uit 16 letters bestond. Easy game.
Ik moet zeggen, het deed me toch best watquote:herinneringen lopen samen op
met hen die op het spoor
de wissel van de dood passeerden
met onze voeten meten wij verdriet en rouw
een lieve groet van dit verstild station
tot weerziens op de volgende bestemming
Happy Hour? Bier voor een euro?quote:Op zondag 21 juni 2009 22:17 schreef thats-me het volgende:
Vandaag rondje gedaan, Wierden -> Apeldoorn -> Utrecht -> Schiphol -> Amsterdam -> Haarlem -> Zandvoort -> Amsterdam -> Utrecht -> Almelo -> Mariënberg -> Zwolle -> Deventer -> Hengelo -> Wierden...
Lekker rondje gemaakt dus, waar bij ik ook 2x de Pimpel heb kunnen nemen, Tussen Utrecht en Almelo en later tussen Deventer en Hengelo.. En die laatste was mooi tijdens het Happy Hour :-D..
Dan heb ik altijd dit in mijn hoofd.quote:
Lekker nummer is dat ja. Spot Fatboy Slim!quote:
Het is een erg mooie tekst op een niet zo erg mooi monument, vind ik zelf. Maar het is goed dat het er ligt, op die plek achter de HGB III.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Op de horizontale strook staat een gedicht:
[..]
Ik moet zeggen, het deed me toch best wat
Eerst maar eens zien wat het met Eemshaven gaat wordenquote:Op maandag 22 juni 2009 08:45 schreef Duvel het volgende:
Een halte met name voor de toerist. Ik weet niet hoor...
Mwoa, ik vind het niet lelijk op zich hoor. Qua plekje is het wel erg mooi, zo half onder die bomen.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is een erg mooie tekst op een niet zo erg mooi monument, vind ik zelf. Maar het is goed dat het er ligt, op die plek achter de HGB III.
Ik denk ook niet of ik het beter had gekund hoor, ik ben ook maar een eenvoudige elektrotechneut... Met plaats is niets mis.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, ik vind het niet lelijk op zich hoor. Qua plekje is het wel erg mooi, zo half onder die bomen.
quote:Clarkson: Oh my god, we have wheelspin with 70mph!
Hoe kijk jij tegen zo een monument aan? Jij draagt je steentje bij aan het veilig(er) maken van het spoor. Kan me voorstellen dat zo een algemeen monument van "wat al is gevallen én nog moet komen" een beetje mja, hoe zeg je dat...quote:Op maandag 22 juni 2009 09:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk ook niet of ik het beter had gekund hoor, ik ben ook maar een eenvoudige elektrotechneut... Met plaats is niets mis.
Mijn bijdrage aan het veiliger maken van het spoor is zo marginaal dat ik het monument bekijk als mens, reiziger en spoorhobbyist (ongeveer in die volgorde).quote:Op maandag 22 juni 2009 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen zo een monument aan? Jij draagt je steentje bij aan het veilig(er) maken van het spoor. Kan me voorstellen dat zo een algemeen monument van "wat al is gevallen én nog moet komen" een beetje mja, hoe zeg je dat...
Ja, heb het ook gezien, zag er niet verkeerd uit.. Wel mooie opnamesquote:Op maandag 22 juni 2009 09:16 schreef thatsme het volgende:
Gisteren in Top Gear een race 50 jaar geleden met een motor, auto en een stoomtrein van Londen naar Edinburg.
[..]
Dat zou wat wezen, een nieuw station bouwen voor een uithoek die zo afgelegen ligt, dat er op de camping niet eens GSM-dekking is.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:39 schreef dennistd het volgende:
De eerste stap voor station De Lutte (tussen Oldenzaal en Bentheim) is gezet:
http://te-dorsthorst.nl/zooi/dlt.jpg
Ik heb nooit problemen met de dekking hier in de buurt hoorquote:Op maandag 22 juni 2009 11:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou wat wezen, een nieuw station bouwen voor een uithoek die zo afgelegen ligt, dat er op de camping niet eens GSM-dekking is.
Glanerbrug heeft toch ook een station? Nou danquote:Op maandag 22 juni 2009 11:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zou wat wezen, een nieuw station bouwen voor een uithoek die zo afgelegen ligt, dat er op de camping niet eens GSM-dekking is.
Nu nog rioleringquote:Op maandag 22 juni 2009 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Glanerbrug heeft toch ook een station? Nou dan
De kabeltelevisie was inmiddels rond, niet?quote:
Het schijnt dat ze vorige week op het stroomnet aangesloten zijn, dus dat zou kunnen.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
De kabeltelevisie was inmiddels rond, niet?
Als ik zeg: André Glasbergen en Olivier/David Habnit?quote:Op maandag 22 juni 2009 14:12 schreef NordicBlue het volgende:
* NordicBlue vraagt zich nog steeds af waar ondergetekende Darkwing_Duck van zou moeten kennen.
André Glasbergen ken ik ja, die werkt op dezelfde afdeling, Olivier/David Habnit niet, die zal vast op een andere afdeling zittenquote:Op maandag 22 juni 2009 14:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Als ik zeg: André Glasbergen en Olivier/David Habnit?
Kan een storing geweest zijn bij Ama.quote:
Erg mooi gefilmd ja, en ook een mooie trein inderdaad. Overigens nog maar een paar jaar oudquote:Op maandag 22 juni 2009 10:32 schreef thats-me het volgende:
[..]
Ja, heb het ook gezien, zag er niet verkeerd uit.. Wel mooie opnames
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |