Groenteomelet, gevuld met verse spinazie.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat moet ik eten vanavond? Simpel graag, en gezond en lekker. En met simpel bedoel ik ook echt simpel.
Blikje gewoon dichtlaten, in een pan water, 2-3 uur laten koken. Let op: zorg dat het blikje steeds onder water blijft.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:46 schreef conleche het volgende:
Hai slanke liefjes!!
Vanuit La douce France! Heb het heerlijk! Mijn eetlijstjes zijn aan de overvloedige kant, maar ter compensatie loop ik wel om de dag 5 km. hard in de hitte. CF, even een vraagje: hoe maak je precies Dulce de leche? Gooi je gewoon dat blikje in kokend water en zo ja, hoe lang??
Geloof me, in Zimbabwe kom je echt niet aanquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:49 schreef AKnynke het volgende:
Oh..ik moet m'n uitknop weer even vinden. Gisteravond (na een donor tallrik en bier) stond ik op de weegschaal om m'n koffer te wegen, en ik woog zonder koffer 84 kilo. Met koffer 105 kilo..![]()
Heb de laatste weken alles gegeten wat los en vast zat, vandaar ook geen lijstjes meer. Maar, dit weekend wordt nog slecht (ik denk 4 dagen BBQ) maar daarna bij m'n ouders wordt het makkelijker om de riem weer eens flink aan te trekken, totdat ik naar Zim ga..
Zo, nog even eenquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat moet ik eten vanavond? Simpel graag, en gezond en lekker. En met simpel bedoel ik ook echt simpel.
Joa. Moet alleen nog een toets halen. En op die proeftoets had ik een 7,1. Terwijl ik ging voor een 5,6.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:17 schreef Syrena het volgende:
[..]
Zo, nog even een![]()
![]()
voor je aanstaande diploma en
![]()
![]()
voor de nieuwe studie!
Dat klinkt als een calorieënbomquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:20 schreef ColdFeet het volgende:
Nynke, goeie reis dan!
En XM, dulce de leche smaakt helemaal niet naar melk; de suiker carameliseert helemaal en het smaakt dus verreweg het meeste naar (heel romige) caramel. Heel lekker, op z'n tijd! Banoffee Pie FTW
quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:21 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Joa. Moet alleen nog een toets halen. En op die proeftoets had ik een 7,1. Terwijl ik ging voor een 5,6.
Slankmeet!quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:17 schreef ColdFeet het volgende:
Geloof me, in Zimbabwe kom je echt niet aan
groentensoepquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik moet ook nog wat verzinnen voor zondagavond! Iemand ideetjes? Mag enigszins moeilijk / lang duren want het is zondagRestricties: vriendje heeft liever geen grote hoeveelheden kaas en lust geen euhh lof of spinazie. Oh en heeft een lichte soya-allergie.En liever geen heel dure ingrediënten, en een beeeetje gezond
Nou hoop ik niet dat ik allerlei restricties vergeet, maar okee
Ik dacht het, jij zei hetquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:27 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja goed he? Je zou het eens moeten proberen
Weedquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik dacht het, jij zei het.
Boehoeoeh, er zijn nog geen subs voor de nieuwste aflevering van Weeds.
Je hebt geen ideequote:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je hebt geen idee
Zoet korstdeeg, laag dulce de leche, laag banaan, flinke klodders slagroom...
Misschien moet je eens bij me komen eten!
Dat lijkt me geen goed ideequote:Op woensdag 10 juni 2009 13:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je hebt geen idee
Zoet korstdeeg, laag dulce de leche, laag banaan, flinke klodders slagroom...
Heel goed moblo!quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan weer ademhalen
net gesprek met docent gehad over dat ramp-groeps-vak..
de schat heeft me/ons opweg geholpen én gezegd dat ik een neven-onderzoekje mag doen en dat (ook) in mag leveren zodat ik iig de kans heb om 't vak te halen, ook zonder mn groepsgenoten...
enige nadeel is dat ik nu ook op college verwacht word... en dus niet kan sporten
Oh en ik moet nog toevoegen dat loveli ondertussen helemaal niet genoeg haar best doet om meneer uit te horen wat híj er nou van vondquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:32 schreef Merel het volgende:
MoBlo, je wou nog weten over de date hè? Ik heb er alleen heel kort iets over gezegd, want ik vind het niet echt netjes om iemand uitgebreid op internet te evaluerenMaar het was gezellig, nog niet heel spectaculair, maar leuk genoeg om eventueel nog een keer af te spreken om te zien of er meer in zit. En zo niet dan is het ook prima
quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik dacht het, jij zei het.
Boehoeoeh, er zijn nog geen subs voor de nieuwste aflevering van Weeds.
Gisteren pas.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik was vergeten dat weeds weer begonnen was!
Alsof je meer dan 2000 kcal naar binnen krijgtquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen goed idee. Dan eet ik een week daarna helemaal niks denk ik
.
Volgens mij is 1 hapje van dat receptje met deeg, banaan en dat leche-spul al 1000 calorieën. Denk niet dat ik daarna al vol ben hoorquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Alsof je meer dan 2000 kcal naar binnen krijgtNa 1000 zit jij al vol, hoor
Wie dat afslaat, is gek.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:30 schreef ColdFeet het volgende:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:32 schreef Merel het volgende:
[..]
Oh en ik moet nog toevoegen dat loveli ondertussen helemaal niet genoeg haar best doet om meneer uit te horen wat híj er nou van vond![]()
Er zijn drie dagen voorbij, dus je mag hem nu sms'en / bellenquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:32 schreef Merel het volgende:
[..]
Oh en ik moet nog toevoegen dat loveli ondertussen helemaal niet genoeg haar best doet om meneer uit te horen wat híj er nou van vond![]()
quote:
Ik heb net zoveel zin in koekjes als in brood. Dus nee. Heb een Opkikkertje genomen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:
XM,
Heb je al (al dan niet met tegenzin) iets gegeten?
Of ga je vanmiddag weer een heel pak koekjes opeten omdat je uitgehongerd bent?
Nou komt 'ie:quote:
Leukquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou komt 'ie:
tuniekje voor
[ afbeelding ]
tuniekje zij/achter
[ afbeelding ]
jurkje
[ afbeelding ]
Hotpants die vriendlief uit de USA mee heeft genomen. Had 'm vorige week aan toen het zo'n mooi weer was (alleen in en om het huis) maar voelde me toch wat ongemakkelijk.![]()
[ afbeelding ]
En 2 shirts, ook van de meneer gehad
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:32 schreef Merel het volgende:
[..]
Copy paste de brandy-baconchicken eens ajb?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
De cupcakes staan nu ook in mijn recepten&aanradersFOK.doc![]()
Daar heb ik ook al de banoffee pie staan en o.a. brandy-bacon chicken van Mo
![]()
Ik heb al eerder gepost dat je ook best zonder zin kunt eten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb net zoveel zin in koekjes als in brood. Dus nee. Heb een Opkikkertje genomen.
Inderdaad! Helemaal niet nodig om je daar onzeker in te voelenquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:47 schreef Tinkepink het volgende:
Die hotpants vind ik het leuksteJe hebt prachtige benen phaidra
Dat, en wat zeggen de konijnen op het rose shirtje?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:47 schreef Tinkepink het volgende:
Die hotpants vind ik het leuksteJe hebt prachtige benen phaidra
Leuk, een foto van Phaidra.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:44 schreef Phaidra het volgende:
Nou komt 'ie:
Als je dat soort dingen post krijg ik het idee dat je om aandacht verlegen zit. Serieus.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb net zoveel zin in koekjes als in brood. Dus nee. Heb een Opkikkertje genomen.
Ik doe hem wel onder een spoiler en als Mo het niet tof vindt haal ik het weer weg!quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:47 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Copy paste de brandy-baconchicken eens ajb?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
En me dan quoten ook nogquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is DaD niet hoor.
Leuk hoor, Phaidra!. Vooral het tuniekje en het jurkje
.
First dibs!!!!!!!1quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:53 schreef ColdFeet het volgende:
Verder ben ik vreselijk bevreesd voor massa-meets. Maar ik wil met liefde eens een mini-meet organiseren, hoor
Je hoeft alleen maar te koken hoor, niet gezellig aan te schuiven.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:53 schreef ColdFeet het volgende:
Verder ben ik vreselijk bevreesd voor massa-meets. Maar ik wil met liefde eens een mini-meet organiseren, hoor
Nou niet bepaald. VWM stelt me een vraag en ik geef een antwoord. Als ik aandacht had gewild, had ik dat wel uit mezelf gepost dat ik 'lekker alleen maar een opkikkertje heb genomen'.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je dat soort dingen post krijg ik het idee dat je om aandacht verlegen zit. Serieus.
Maar heb je nou zelf in de gaten dat je een probleem hebt en dat je daar iets aan moet doen of heb je juist het idee dat je goed bezig bent?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou niet bepaald. VWM stelt me een vraag en ik geef een antwoord. Als ik aandacht had gewild, had ik dat wel uit mezelf gepost dat ik 'lekker alleen maar een opkikkertje heb genomen'.
Je hebt wel uit jezelf gepost dat je alleen 5 slokken optimel, 3 koppen koffie en een iets met rozijnen hebt gegeten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou niet bepaald. VWM stelt me een vraag en ik geef een antwoord. Als ik aandacht had gewild, had ik dat wel uit mezelf gepost dat ik 'lekker alleen maar een opkikkertje heb genomen'.
Er wordt allang weer gesmst en gebeld johquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:42 schreef Viking84 het volgende:
Er zijn drie dagen voorbij, dus je mag hem nu sms'en / bellen.
Ja, gewoon mn lijstje so far. En ik weet dat het weinig is, maar heb ook al aangegeven dat ik me niet fit voel en nergens zin in had.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:56 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Je hebt wel uit jezelf gepost dat je alleen 5 slokken optimel, 3 koppen koffie en een iets met rozijnen hebt gegeten.
Dan kun je toch ook aan hém vragen wat hij ervan vond?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:57 schreef Merel het volgende:
[..]
Er wordt allang weer gesmst en gebeld joh
En ik kan geen hotpantsfoto's zien op werk
Bij de Didi, jurkje en tuniekje samen waren 139 euroquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zet er meteen even bij waar je het gekocht hebt Phaidra. Bij voorkeur met prijs ook nog
Staat je allemaal goed joh![]()
Ja, net zo uit zich zelf als iedereen die een daglijstje post. Ik vind niet dat je XM daar op mag aanvallen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:56 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Je hebt wel uit jezelf gepost dat je alleen 5 slokken optimel, 3 koppen koffie en een iets met rozijnen hebt gegeten.
Kom zegquote:
Mensen met een depressie voelen zich ook zo en komen juist in een neerwaartse spiraal terecht. Om daaruit te komen, moet je zelf ingrijpen. Probleem signaleren, willen veranderen, hulp vragen, actie ondernemen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, gewoon mn lijstje so far. En ik weet dat het weinig is, maar heb ook al aangegeven dat ik me niet fit voel en nergens zin in had.
Maar er zijn maar weinig mensen die hun eetgedrag louter kunnen laten sturen door hun eetbehoeften. Ofwel omdat ze dan te weinig eten (PF en jij, bijvoorbeeld) of omdat ze dan teveel eten (Ek-Mei? en ondergetekende, bijvoorbeeldquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, gewoon mn lijstje so far. En ik weet dat het weinig is, maar heb ook al aangegeven dat ik me niet fit voel en nergens zin in had.
Thanks. Didi is leuk maar duur helaas inderdaad.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij de Didi, jurkje en tuniekje samen waren 139 euro.
de shirts komen van internet, geen idee waar!
De ene met een hap uit z'n achterkant zegt: my butt hurtsquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:48 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
Dat, en wat zeggen de konijnen op het rose shirtje?
Nog een beter idee: stuur de lijstjes door naar een diëtist, die kan je vervolgens commentaar geven (wat je hopelijk wel aanneemt).quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Weet je wat, ik post gewoon geen daglijstjes meer. Heeft 2 voordelen: jullie hoeven je er niet meer aan te ergeren en ik weet nou ook wel dat het allemaal niet goed is.
Sorry, ben ff uit m'n hum.
Ja Billabong ken ik welquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De ene met een hap uit z'n achterkant zegt: my butt hurts
De ander met een hap uit z'n oren zegt: what?
![]()
@Muis: Het is van het merk Billabong, zegt je dat wat? Ik zou de winkel kunnen vragen, maar ik betwijfel of hij het nog weet.
Je post ze toch ook niet voor ons entertainment?quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Weet je wat, ik post gewoon geen daglijstjes meer. Heeft 2 voordelen: jullie hoeven je er niet meer aan te ergeren en ik weet nou ook wel dat het allemaal niet goed is.
Sorry, ben ff uit m'n hum.
Sorry, ik vatte je post verkeerd opquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:02 schreef Muis006 het volgende:
Ik val helemaal niet aan, loveli geeft aan door welke posts zij een bepaalde gedachte krijgt (in dit geval dat XM aandacht wil, of dat nou zo is of niet) en ik laat zien dat er inderdaad posts zijn die dat oproepen, omdat XM (ook terecht) zei dat ze met die opkikkerpost alleen op iemand anders reageerde.
Maar goed, laat maar zitten.
PMzors!quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:53 schreef Muis006 het volgende:
Mariaaa ik kannetniet kopieren als het in quote staat
Okee toch niet want PM doet stom!quote:
Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Volgens mij is een diëtiste alleen niet opgeleid om ook 'het gevoel' aan te pakken, maar het is in ieder geval een goed beginquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:14 schreef Phaidra het volgende:
XM, het lijkt me idd een goed idee om snel een afspraak met een dietist te maken. Misschien is het een idee om vanaf 1 of 2 weken van tevoren een eetdagboekje bij te houden, met daarbij hoe je je voelde op dat moment? Dat lijkt me nuttiger dan je lijstjes hier te posten. En niet omdat je óns ergert, maar voor jezelf.
Het verschilt misschien per dietist, maar van een vriendin van me hoorde ik dat zij toch vaak veel tijd besteedde aan het 'waarom eet je', 'hoe voel je je erbij' etc. Als je alleen maar voor de lijstjes komt, kun je net zo goed mailenquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:17 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Volgens mij is een diëtiste alleen niet opgeleid om ook 'het gevoel' aan te pakken, maar het is in ieder geval een goed begin
Dat is niet zo moeilijk. Eten voelt voor mij nooit echt goed. Echt oprecht enkel genieten van eten zit er gewoon niet meer in. Altijd stemmetje op de achtergrond dat de calorieën telt en commentaar geeft op het soort eten en de hoeveelheden. Ik kan echt niet zonder schuldgevoel lunchen op het terras / ijsje eten / uit eten gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:14 schreef Phaidra het volgende:
XM, het lijkt me idd een goed idee om snel een afspraak met een dietist te maken. Misschien is het een idee om vanaf 1 of 2 weken van tevoren een eetdagboekje bij te houden, met daarbij hoe je je voelde op dat moment? Dat lijkt me nuttiger dan je lijstjes hier te posten. En niet omdat je óns ergert, maar voor jezelf.
Is een diëtist niet meer voor mensen die niet weten wat ze zouden moeten eten, ipv voor mensen die wel weten hoe het anders zou moeten maar bij wie het niet lukt? Aan de andere kant, misschien is er inderdaad wel verschil tussen diëtisten daarin.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:17 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Volgens mij is een diëtiste alleen niet opgeleid om ook 'het gevoel' aan te pakken, maar het is in ieder geval een goed begin
Dat is ook goed, maar aan de andere kant doe je er ook niks aan...quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar daar heb ik eigenlijk ook nooit een geheim van gemaakt.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:14 schreef Phaidra het volgende:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Eten voelt voor mij nooit echt goed. Echt oprecht enkel genieten van eten zit er gewoon niet meer in. Altijd stemmetje op de achtergrond dat de calorieën telt en commentaar geeft op het soort eten en de hoeveelheden. Ik kan echt niet zonder schuldgevoel lunchen op het terras / ijsje eten / uit eten gaan.
Hm, misschien klopt mijn beeld van diëtistes ook niet helemaalquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het verschilt misschien per dietist, maar van een vriendin van me hoorde ik dat zij toch vaak veel tijd besteedde aan het 'waarom eet je', 'hoe voel je je erbij' etc. Als je alleen maar voor de lijstjes komt, kun je net zo goed mailen
Dat dacht ik alquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, niet over gehad Tink. Had geen zin om een potje te gaan zitten huiliën daar. Dus ik heb het allemaal vrij sec verteld.
Nouja zeg ik en teveel etenquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar er zijn maar weinig mensen die hun eetgedrag louter kunnen laten sturen door hun eetbehoeften. Ofwel omdat ze dan te weinig eten (PF en jij, bijvoorbeeld) of omdat ze dan teveel eten (Ek-Mei? en ondergetekende, bijvoorbeeld).
Kwestie van plannen en je eraan houden. Gewoon omdat dat verstandig is
quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De ene met een hap uit z'n achterkant zegt: my butt hurts
De ander met een hap uit z'n oren zegt: what?
![]()
@Muis: Het is van het merk Billabong, zegt je dat wat? Ik zou de winkel kunnen vragen, maar ik betwijfel of hij het nog weet.
Haha, ik, als er iemand en grote vreetzak is ben ik het hoorquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat was jij toch, die dat postte?Of was het Blurred?
Oeh, thuis ff kijken! Heb hier geen geluid. Die Pixar-filmpjes zijn altijd leuk.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
XMDat is niet zo handig denk ik. Maar het kan alsnog! Nieuwe afspraak, nieuwe kansen. En anders: zelf een psychert zoeken!
Voor een opvrolijk-moment voor iedereen:
http://www.flabber.nl/linkdump/animatie/partly-cloudy-2048
Nieuw kort filmpje van Pixar, te ultiem cute!![]()
![]()
Ik ook hoor... dat heeft iedereen waarschijnlijk wel in een bepaalde (gezonde) mate, je moet alleen oppassen dat het niet doorslaat naar een ongezonde vorm. (Da's het lastige met zoveel psychische issues, veel van die dingen zijn niemand echt vreemd, de mate verschilt alleen.)quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:28 schreef Ek-Mei het volgende:
maar toch herken ik ook wel wat XM zegt over het in je achterhoofd schuldig voelen over bijv. een ijsje, of ik maak me er extreem druk om, OF juist helemaal niet
Nou, mijne is vandaag niet zo netjes hoorquote:
ja idd, dat is ook zo, en dat zal denk ik ook een beetje zijn blijven hangen uit mijn "lijn periode"quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ook hoor... dat heeft iedereen waarschijnlijk wel in een bepaalde (gezonde) mate, je moet alleen oppassen dat het niet doorslaat naar een ongezonde vorm. (Da's het lastige met zoveel psychische issues, veel van die dingen zijn niemand echt vreemd, de mate verschilt alleen.)
Salade van de mac b-dquote:Op woensdag 10 juni 2009 13:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Oke,maar dat blijkft tenminsten binnen de perken,ik heb er soms echt dagen met "vreetbuien" tussen zitten tegenwoordig, vooral in late diensten op het werk, dan kan ik echt niet meer stoppen met de dropjes edquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou, mijne is vandaag niet zo netjes hoor(denk naast al het gezonde spul 2 plakjes cake en een mini-mars en twee dropjes). En gisteren was ie helemaal niet netjes
Nou ja, bij echt heel heel heel slechte dingen kan ik me wel 'schuldig' voelen (eigenlijk klinkt schuldig al negatiever dan wat ik bedoel. Misschien is bezwaard beter). Maar dan meer omdat het ongezond is.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ook hoor... dat heeft iedereen waarschijnlijk wel in een bepaalde (gezonde) mate, je moet alleen oppassen dat het niet doorslaat naar een ongezonde vorm. (Da's het lastige met zoveel psychische issues, veel van die dingen zijn niemand echt vreemd, de mate verschilt alleen.)
Van mezelf heb ik er wel last van. Met snoepjes bijvoorbeeld, dat je ongemerkt haast dooreet. Een zak chips met z'n tweeen: no problemo.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:37 schreef Tinkepink het volgende:
Zijn er dan veel die vreetbuien hebben hier? Ik heb/had het alleen met ijsjes en een bepaald soort koekjes. Van andere zaken kan ik wel veel eten, maar ik eet eigenlijk nooit een heel pak op ofzo. En een zak chips eten zal ik al helemaal nooit doen. Bah.
ik heb het puur op het werk om het roken te vervangenquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:37 schreef Tinkepink het volgende:
Zijn er dan veel die vreetbuien hebben hier? Ik heb/had het alleen met ijsjes en een bepaald soort koekjes. Van andere zaken kan ik wel veel eten, maar ik eet eigenlijk nooit een heel pak op ofzo. En een zak chips eten zal ik al helemaal nooit doen. Bah.
Ik heb het ook weleens, vroeger wel vaker dan nu. Misschien heeft het toch te maken met suikerspiegel enzo, hoewel ik het vooral met hartige dingen heb. Soms als ik me rot voel is het gewoon een gebrek aan weerstand tegen de dingen die ik altijd wel lekker vind maar die ik normaal niet neem omdat het ongezond is, maar soms heb ik ook gewoon abnormaal veel zin in bepaalde dingen. Ik merk wel dat ik het vaker heb als ik een paar keer achter elkaar ongezond gegeten heb, dan heb ik ook gelijk 0,0 zin meer in gewoon gezond eten, als een soort verslaving die weer oplaait.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:37 schreef Tinkepink het volgende:
Heb ik ookquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:40 schreef Phaidra het volgende:
Heel bekend snaai-moment: even een handje chips voor ik ga koken. Dat loopt altijd makkelijk uit de hand en dan heb ik geen trek meer. Maar meestal kan ik mezelf prima in de hand houden.
Da's waar ja. Echt schuldig voelen tijdens het eten heb ik ook zelden, hooguit tijdens een helder moment in een vreetbui.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ja, bij echt heel heel heel slechte dingen kan ik me wel 'schuldig' voelen (eigenlijk klinkt schuldig al negatiever dan wat ik bedoel. Misschien is bezwaard beter). Maar dan meer omdat het ongezond is.
Met een gezond en regelmatig eetpatroon kun je je echt best wat veroorloven! En je kunt vooraf en achteraf compenseren!
Psies!quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:43 schreef Merel het volgende:
Ik voel me alleen "schuldig" over ongezond eten als ik het eigenlijk helemaal niet zo lekker vond. Ik voel me bijvoorbeeld niet goed als ik een magnum eet, want ik vind zo'n ijsje eigenlijk helemaal niet zo lekker, en dan besteed ik m'n calorieën liever aan iets anders. Maar ik kan intens en zonder schuldgevoel genieten van een lekkere lasagna, dan trek ik me niets aan van al die kaas en vette sausSommige dingen zijn zo lekker dat ze het waard zijn om dik van te worden
vroeger thuis kreeg ik een bakje, nu eet ik gewoon de zak leegquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:52 schreef Mini_rulez het volgende:
Nu ik er zo over nadenk is er echt een groot verschil tussen 1000kcal aan lasagna, waar tenminste nog gezonde dingen in zitten en wat met liefde bereid is enzo, en 1000kcal aan chips, want die zijn echt nergens goed voor. Na chips voel ik me wel schuldig maar na lasagna niet snel, hooguit omdat ik heb gegeten tot ik misselijk was ipv tot ik genoeg had.
Oja, wat Ek-Mei zegt, chips in een bakje is beter dan uit de zak, dan eet je echt minder!
Bij ons ook, maar we zijn tussendoor ook nooit thuis dus dan kan het ook niet anders.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:55 schreef Phaidra het volgende:
Áls we chips of koek in huis hebben, is dat eigenlijk ook altijd voor 's avonds in het weekend. Niet zomaar tussendoor.
Best te doen hoor, wij doen het ook altijd op de fiets.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bij ons ook, maar we zijn tussendoor ook nooit thuis dus dan kan het ook niet anders.Het is best makkelijk lijnen als je overdag niks tot je beschikking hebt behalve wat je van tevoren plant.
Hm, mijn weekmenu van volgende week zal uitgezocht moeten worden op gewicht, want vriendje's auto heeft het begeven en die staat tot volgende week bij de garage dus nu moeten we alles op de fiets halen, zijn we niet meer gewend. Wat een verwend nest ben ik ook...
Ho even, je slaat hier drie stappen over, hoor. Dat je je schuldig voelt over winegums is... nou ja, min of meer OK, denk ik. Maar waarom is koken dan een noodzakelijk kwaad?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind chips helemaal niet lekker, dus daar zal ik sowieso niet zo snel naar grijpen gelukkig. Meer de snoep als valkuil. Winegums enzo. Maar kan er nooit echt van genieten.
Daarom is koken voor mij ook een noodzakelijk kwaad denk ik. Ik kook echt voor m'n. Voor mezelf zou ik die moeite gewoon niet zo snel doen. Op kamers kookte ik ook amper. Alleen als ik voor m'n huisgenoten moest koken. We hadden zo'n kookrooster.
Maar hoe doe je dat dan als je een krat bier moet hebben ofzo?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Best te doen hoor, wij doen het ook altijd op de fiets..
Inderdaad!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ho even, je slaat hier drie stappen over, hoor. Dat je je schuldig voelt over winegums is... nou ja, min of meer OK, denk ik. Maar waarom is koken dan een noodzakelijk kwaad?
Eten is an sich goed, tenzij je rotzooi eet.
Euh. We drinken geen bier.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan als je een krat bier moet hebben ofzo?
Ik denk dat het bij mij een combi van factoren is. Koken niet leuk vinden en niet echt oprecht kunnen genieten van eten. 1 + 1 is dan al snel 2. Daarom zou ik ook niet snel bij jou gaan eten denk ik. (Ja, ik ben gek!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ho even, je slaat hier drie stappen over, hoor. Dat je je schuldig voelt over winegums is... nou ja, min of meer OK, denk ik. Maar waarom is koken dan een noodzakelijk kwaad?
Eten is an sich goed, tenzij je rotzooi eet.
Ok, iets anders zwaars dan.quote:
Ik weet niet wat jij onder een voorraadje verstaat, maar we nemen elke week zeker een fles wijn en één of twee flessen cola mee. Gewoon in een tas, eventueel onder de snelbinders.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ok, iets anders zwaars dan.Voorraadje wijn of fris voor een etentje, zoiets?
Ik doe zwaar spul altijd in een rugzak, omdat ik snel last krijg van m'n polsen en armen als ik veel zwaars moet dragen. Af en toe was ik net een pakezelquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder een voorraadje verstaat, maar we nemen elke week zeker een fles wijn en één of twee flessen cola mee. Gewoon in een tas, eventueel onder de snelbinders.
Genetics is a bitch.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:13 schreef Mini_rulez het volgende:
XM, als ik jouw posts zo lees vraag ik me alleen maar af hoe het kan dat jij niet allang graatmager bent.
Nou nee. Ik heb een trage spijsvertering en echt aanleg om dik te worden. Een vriendinnetje van mij is graatje mager en die eet 4x zoveel als ik. Niet alleen gezonde dingen, maar ook echt snoepen. Dus je genen hebben er wel degelijk invloed op.quote:
Hoe lang eet jij eigenlijk al zoals je dat nu doet? Had je daarvoor ook al een trage spijsvertering stofwisseling, bedoel ik eigenlijk?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou nee. Ik heb een trage spijsvertering en echt aanleg om dik te worden. Een vriendinnetje van mij is graatje mager en die eet 4x zoveel als ik. Niet alleen gezonde dingen, maar ook echt snoepen. Dus je genen hebben er wel degelijk invloed op.
JA, maar die mag je pas gebruiken als je 65+ bentquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:18 schreef Blurred86 het volgende:
[ afbeelding ]
misschien dat hier ook wel een kratje bier in past?
Pfoeh.. Jaartje of 18 nu? Ben op m'n 12e op dieet gezet door mn moeder en ben nu bijna 30 en eigenlijk altijd wel bezig geweest met lijnen en afvallen. Was als kind altijd al mollig/dik. Zelfs als baby al. Nooit anders geweest ook. Ben nog nooit dun geweest in m'n leven.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:18 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hoe lang eet jij eigenlijk al zoals je dat nu doet? Had je daarvoor ook al een trage spijsvertering?
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:20 schreef Muis006 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier past overigens met gemak een kratje bier in.
Hm, dan snap ik het wel ja... Op dieet als je nog volop in de groei bent.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Pfoeh.. Jaartje of 18 nu? Ben op m'n 12e op dieet gezet door mn moeder en ben nu bijna 30 en eigenlijk altijd wel bezig geweest met lijnen en afvallen. Was als kind altijd al mollig/dik. Zelfs als baby al. Nooit anders geweest ook. Ben nog nooit dun geweest in m'n leven.
Samen met m'n moeder toen het 1000-punten dieet gedaan, dus max. 1000 kcal op een dag. Maar zelfs toen werd ik niet dunquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:21 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hm, dan snap ik het wel ja... Op dieet als je nog volop in de groei bent.![]()
Dit verklaart ook veel over je relatie met eten.
Oh, je zult mij ook niet horen zeggen dat genotype er geen invloed op heeft, integendeel. Ik vind het alleen een beetje makkelijk om te zeggen dat het aan je genen ligt (en impliciet zeg je dan dat je er dus niks aan kan doen) terwijl het overduidelijk is dat je nou niet bepaald een gezond eetpatroon hebt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou nee. Ik heb een trage spijsvertering en echt aanleg om dik te worden. Een vriendinnetje van mij is graatje mager en die eet 4x zoveel als ik. Niet alleen gezonde dingen, maar ook echt snoepen. Dus je genen hebben er wel degelijk invloed op.
Nee want van weinig eten word je ook dikker! Heb ik geleerd hieroquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Samen met m'n moeder toen het 1000-punten dieet gedaan, dus max. 1000 kcal op een dag. Maar zelfs toen werd ik niet dun.
Ik heb er geen verstand van maar dat lijkt me echt hartstikke ongezond voor een kind in de groei.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Samen met m'n moeder toen het 1000-punten dieet gedaan, dus max. 1000 kcal op een dag. Maar zelfs toen werd ik niet dun.
Maar daar ben ik het ook wel mee eensquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:25 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Oh, je zult mij ook niet horen zeggen dat genotype er geen invloed op heeft, integendeel. Ik vind het alleen een beetje makkelijk om te zeggen dat het aan je genen ligt (en impliciet zeg je dan dat je er dus niks aan kan doen) terwijl het overduidelijk is dat je nou niet bepaald een gezond eetpatroon hebt.
Bovendien blijkt steeds meer dat genotype maar weinig invloed heeft op hoeveel energie je verbrandt en juist heel veel op voedsel inname (bijv. voorkeur voor voedingsmiddelen met hoge energiedichtheid).
Klinkt logisch eigenlijk, want als je heel dunne mensen ziet die zeggen "ik kan alles eten en ik kom niet aan" dan blijkt in de praktijk toch vaak dat ze gewoon niet zo van vette dingen houden of sneller vol zitten ofzo en dus helemaal niet zo veel eten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:25 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Oh, je zult mij ook niet horen zeggen dat genotype er geen invloed op heeft, integendeel. Ik vind het alleen een beetje makkelijk om te zeggen dat het aan je genen ligt (en impliciet zeg je dan dat je er dus niks aan kan doen) terwijl het overduidelijk is dat je nou niet bepaald een gezond eetpatroon hebt.
Bovendien blijkt steeds meer dat genotype maar weinig invloed heeft op hoeveel energie je verbrandt en juist heel veel op voedsel inname (bijv. voorkeur voor voedingsmiddelen met hoge energiedichtheid).
Nou, dat vriendinnetje van mij heb ik eens 4 dagen kunnen volgen in Parijs. Unbelievable wat daar allemaal ingingquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:28 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Klinkt logisch eigenlijk, want als je heel dunne mensen ziet die zeggen "ik kan alles eten en ik kom niet aan" dan blijkt in de praktijk toch vaak dat ze gewoon niet zo van vette dingen houden of sneller vol zitten ofzo en dus helemaal niet zo veel eten.
Volgens mij bestaat er wel zoiets als aanleg; sommige mensen zijn nou eenmaal dunner of dikker. Maar met een gezond eetpatroon zou iedereen toch op een acceptabel gewicht moeten komen (zeg binnen de BMI-grenzen van 17-28). Serieus overgewicht wordt echt veroorzaakt door ofwel stofwisselingskwalen, of door veel teveel eten. Idem voor ondergewicht (maar dan met te weinig eten).quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:25 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:34 schreef Tinkepink het volgende:
Eet zij altijd zo dan XM? En nog belangrijker; doet ze aan sport?
Nou, ik kan het helemaal niet goed hebben maar ik heb het ook hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maf he dat mensen daar zo verschillend in kunnen staan. Kan me echt helemaal niks voorstellen bij voorpret voor het eten. Sterker nog, toen vorige week een etentje niet doorging omdat we naar de oma vanmoesten, was ik stiekem ergens wel opgelucht. Maar die houding van voorpret zie je toch eerder bij mensen die het allemaal kunnen hebben, figuursgewijs
.
Anders ik welquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:46 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nou, ik kan het helemaal niet goed hebben maar ik heb het ook hoor.Bij mij is iets heel lekkers kunnen eten ook gewoon belangrijker dan die paar ons die ik er misschien door aankom.
Bij veel mensen lijkt het ook alsof ze veel kunnen hebben, maar dan weet je gewoon niet wat ze de rest van de tijd allemaal doen om te compenseren. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan sporten, maar ik doe het zodat ik meer kan eten.
dat laatste, haha hier ookquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:46 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nou, ik kan het helemaal niet goed hebben maar ik heb het ook hoor.Bij mij is iets heel lekkers kunnen eten ook gewoon belangrijker dan die paar ons die ik er misschien door aankom.
Bij veel mensen lijkt het ook alsof ze veel kunnen hebben, maar dan weet je gewoon niet wat ze de rest van de tijd allemaal doen om te compenseren. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan sporten, maar ik doe het zodat ik meer kan eten.
Dat is een hele goede vraag!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef Laureline het volgende:
Maar staat iets eten je überhaupt tegen, of alleen het eten van calorieënbommen? Want dan zou je evt, om je stofwisseling juist te verhogen, een Uniekhoorntje kunnen doen: gewoon een kilo verschillende groenten en fruit per dag erbij eten! Daar kan je je toch niet schuldig over voelen? Per dag nog een schaal aardbeien, een salade met romatomaatjes en avocado, of een soepje, en 's avonds nog een berg lekkere gebakken courgette ofzo?
Ik zeg toch ook niet dat aanleg niet bestaat? Ik zeg alleen dat het meer zit in de hoeveelheid die je eet (en dan niet hoeveelheid in gram, maar in kcal) en niet zozeer in hoeveel of weinig (of snel of langzaam) je verbrandt. Het is trouwens ook zeer waarschijnlijk dat je lichaam een 'setpoint' heeft bij een bepaald gewicht (of specifieker: bij een bepaalde hoeveelheid vetweefsel) en het is érg moeilijk om die te veranderen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat er wel zoiets als aanleg; sommige mensen zijn nou eenmaal dunner of dikker. Maar met een gezond eetpatroon zou iedereen toch op een acceptabel gewicht moeten komen (zeg binnen de BMI-grenzen van 17-28). Serieus overgewicht wordt echt veroorzaakt door ofwel stofwisselingskwalen, of door veel teveel eten. Idem voor ondergewicht (maar dan met te weinig eten).
Ik vraag me vaak af of dat ook echt zo is. Vinden we chips en vette zooi niet alleen lekker omdat het niet 'mag'? Stel nou dat het andersom was geweest, zouden we dan gaan smachten naar een appel of een komkommer?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef Ek-Mei het volgende:
Als ik alles zou kunnen eten zonder dik te worden sporte ik niet en hing iedere avond met chips en bier op de bank geloof ik
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:52 schreef Ek-Mei het volgende:
En door XM bedacht ik dat ik ook opkikkers had en nu heb ik er ook 1, maar zo weinig kcal is het vermelden in mn lijstje eigelijk helemaal niet waard
Dat dus!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef Laureline het volgende:
Maar staat iets eten je überhaupt tegen, of alleen het eten van calorieënbommen? Want dan zou je evt, om je stofwisseling juist te verhogen, een Uniekhoorntje kunnen doen: gewoon een kilo verschillende groenten en fruit per dag erbij eten! Daar kan je je toch niet schuldig over voelen? Per dag nog een schaal aardbeien, een salade met romatomaatjes en avocado, of een soepje, en 's avonds nog een berg lekkere gebakken courgette ofzo?
Topicdikkerdje meldtquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maf he dat mensen daar zo verschillend in kunnen staan. Kan me echt helemaal niks voorstellen bij voorpret voor het eten. Sterker nog, toen vorige week een etentje niet doorging omdat we naar de oma vanmoesten, was ik stiekem ergens wel opgelucht. Maar die houding van voorpret zie je toch eerder bij mensen die het allemaal kunnen hebben, figuursgewijs
.
Ja, dat is het ook denk ik. Ik merk wel dat mn smaak anders is geworden toen ik gezonder ging eten, ik ging het eten meer "waarderen"ofzo, ineens een plakje ontbijtkoek als "snoepen" zien, en overal sla bij eten omdat het gewoon lekker is, ineens brood heel lekker vinden enzoquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef karoltje het volgende:
[..]
Ik vraag me vaak af of dat ook echt zo is. Vinden we chips en vette zooi niet alleen lekker omdat het niet 'mag'? Stel nou dat het andersom was geweest, zouden we dan gaan smachten naar een appel of een komkommer?
Ik mocht bv. vroeger geen zout, 3x raden waar ik trek in had.
Nah, volgens mij zijn vet, zoet en zout (niet per se allemaal tegelijkquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef karoltje het volgende:
[..]
Ik vraag me vaak af of dat ook echt zo is. Vinden we chips en vette zooi niet alleen lekker omdat het niet 'mag'? Stel nou dat het andersom was geweest, zouden we dan gaan smachten naar een appel of een komkommer?
Ik ook ja... en ik zou waarschijnlijk nooit meer een boterham eten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef Ek-Mei het volgende:
Als ik alles zou kunnen eten zonder dik te worden sporte ik niet en hing iedere avond met chips en bier op de bank geloof ik
Een beetje wel! Grotendeels psychisch. Ik vind eiiiiigenlijk een bakje vanille kwark of aardbeitjes nét zo lekker (of lekkerder!) dan een koekie. Maar als je denkt 'snack' denk ik toch aan koekies. Terwijl ik dus net zo goed kwark met aardbeien kan nemen oidquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef karoltje het volgende:
[..]
Ik ging gezonde dingen inderdaad wel meer waarderen, en ik heb ook allerlei lekkere dingen ontdekt die ik misschien niet geprobeerd had als ik niet op zoek was gegaan naar iets gezonds, maar de dingen die ik vroeger lekker vond lust ik nu nog steeds heel graag, ik eet ze alleen niet vaak meer en daarom mis je ze ook niet zo.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:56 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook denk ik. Ik merk wel dat mn smaak anders is geworden toen ik gezonder ging eten, ik ging het eten meer "waarderen"ofzo, ineens een plakje ontbijtkoek als "snoepen" zien, en overal sla bij eten omdat het gewoon lekker is, ineens brood heel lekker vinden enzo
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:57 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ook ja... en ik zou waarschijnlijk nooit meer een boterham eten.
Hoewel, een boterham met van die frituursnackjes (dan wel uit de oven), daar ben ik echt nog een hele periode aan verslaafd geweest.
Is aangeboren, voorkeur voor hoge energiedichtheid was handig vroeger toen 'we' nog jagers/verzamelaars waren, en voorkeur voor zout is volgens mij omdat dat in onbewerkte producten nauwelijks voorkomt en we het wel nodig hebben. Maar pin me er niet op vast, ik heb maar 1 vakje voedingsgedrag gedaanquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef karoltje het volgende:
[..]
Whehe, ja... je moet toch een 'vehicle' hebben voor die hamburger.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:00 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
of als lunch een boterham met hamburger, of 2
Ik vind dat wel een beetje een tricky strategie, eigenlijkquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef Laureline het volgende:
savonds laat nog even een pizza bestellen, hmmmquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Whehe, ja... je moet toch een 'vehicle' hebben voor die hamburger.
De waarheid als eenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een beetje een tricky strategie, eigenlijkGoeie kans dat je dan nog lager in de kcal uitkomt!
Nouja, ik dacht: het kan nauwelijks lagerquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een beetje een tricky strategie, eigenlijkGoeie kans dat je dan nog lager in de kcal uitkomt!
Zal ik je eens een geheimpje vertellen, afgezien van het ei kan je alles kant en klaar kopen. Geen excuus dus.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lieve Tink, dank je wel voor het menuutje, maar ik ken mezelf... Ik ga écht geen eiwit van eigeel lopen scheiden, pannenkoek staan bakken en invriezen en salades staan maken voor mezelf en dan ook nog eens een D koken. Echt niet. En ja dat is stom en onhandig en lastig en lui, maar de kans dat ik dat echt ga dóen, laat staan volhouden, is nagenoeg nul.
Ik heb laatst een interessante lezing gezien waarin iemand helemaal uitlegde dat er in de tijd dat we nog jagers/verzamelaars waren nooit genoeg selectiedruk kan zijn geweest om die genen echt te bevoordelen, o.a. omdat echte dood door verhongering helemaal niet zo vaak voorkwam en er ook nog steeds genoeg mensen zijn zonder aanleg om dik te worden. Dat mechanisme werkte volgens hem wel om een bepaald ondergewicht te garanderen (bijv. BMI > 18), maar het voorkomen van obesitas tegenwoordig weet hij eerder aan een gebrek aan selectie op de bovengrens. Vroeger moest je nog rennen voor roofdieren, maar tegenwoordig heeft te zwaar zijn niet echt invloed op je kans om je voort te planten, dus worden toevallige mutaties die dik zijn promoten niet meer weggeselecteerd. Het klonk best plausibel.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:01 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Is aangeboren, voorkeur voor hoge energiedichtheid was handig vroeger toen 'we' nog jagers/verzamelaars waren, en voorkeur voor zout is volgens mij omdat dat in onbewerkte producten nauwelijks voorkomt en we het wel nodig hebben. Maar pin me er niet op vast, ik heb maar 1 vakje voedingsgedrag gedaan
Dat is ook fruit!quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
De waarheid als een![]()
Soms sta ik ervan te kijken hoe weinig kcal er in groente zitBehalve dan Avocado!
Oh, je wilt echt niet weten wat voor late night snacks ik in de eerste jaren van mijn studententijd naar binnen heb gewerkt. Stokbroodjes met kaas en ei, frikandelbroodjes, gebakken aardappels... En dat elke avond.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:03 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
savonds laat nog even een pizza bestellen, hmmm
Daar heb je ook gelijk in. Dat kan ik zeker welquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zal ik je eens een geheimpje vertellen, afgezien van het ei kan je alles kant en klaar kopen. Geen excuus dus.
En dat ei is natuurlijk niet verplicht, het was maar een ideetje omdat je zo van zoete levensmiddelen houdt.
Zo ongeveer alle groente kan je voorgesneden kopen; salades zijn kant en klaar; kwark en yoghurt komen uit een pak; fruit kan je voorgewassen en voorgesneden kopen, desnoods uit de vriezer; nootjes zitten in een zak; kipfilet kan je kant-en-klaar als plakjes of gerookt kopen.... Ik zie werkelijk niet in waarom jij niet gewoon een verpakking zou kunnen openen
Lekker verse guacemole mee maken en die dan oplepelen met chilismaak nachochipsquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:07 schreef Viking84 het volgende:
De avocado's zijn in de reclame bij de AH. Ik zat even te dubben of ik er één mee zou nemen, maar ik wilde eerst hier even vragen wat je er allemaal mee kunt doen.
Ik ga zo halen! Ik eet ze meestal geprakt met zout + peper + ui, op een broodje! Ook erg lekker met hotdogs op een afbakbroodje, of met een plakje kaas of hamquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:07 schreef Viking84 het volgende:
De avocado's zijn in de reclame bij de AH. Ik zat even te dubben of ik er één mee zou nemen, maar ik wilde eerst hier even vragen wat je er allemaal mee kunt doen.
Ik ook niet. Vandaar mijn vraagquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:08 schreef Ek-Mei het volgende:
ik heb volgens mij nog nooit een avocado op
hier ook, ik woonde naast een vriendin met een hele mooie frituurpan, frikandellen met bier waren het vaak, naast de chips dan he, die was dan al opquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, je wilt echt niet weten wat voor late night snacks ik in de eerste jaren van mijn studententijd naar binnen heb gewerkt. Stokbroodjes met kaas en ei, frikandelbroodjes, gebakken aardappels... En dat elke avond.Toen had ik ook binnen no time een ongezond hoog BMI.
Trouwens, over groente en fruit: sommige dingen vallen reuze mee qua kcal, bijv. appels, bananen of druiven. Als je daar gewoon flink wat van neemt krijg je toch nog wel kcal binnen maar dan met allerlei gezonde dingen erbij en op een manier die je stofwisseling ook lekker aan het werk houdt.
Oeh, goed dat je het zegt, dan ga ik die halen!quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Kan allebei, de bruine zijn een ander soort, hass-avocado's! Ze moeten een beetje zacht (niet tequote:Op woensdag 10 juni 2009 16:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Vandaar mijn vraag.
En sommige avocado's waren groen en anderen meer bruin / roodachtig. Welke kleur is goed?.
Oh laat maar zitten danquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh enneh.
"De naam avocado komt van het Nahuatl woord ahuacatl, dat overigens ook "teelbal" betekent."
klinkt interessantquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik heb laatst een interessante lezing gezien waarin iemand helemaal uitlegde dat er in de tijd dat we nog jagers/verzamelaars waren nooit genoeg selectiedruk kan zijn geweest om die genen echt te bevoordelen, o.a. omdat echte dood door verhongering helemaal niet zo vaak voorkwam en er ook nog steeds genoeg mensen zijn zonder aanleg om dik te worden. Dat mechanisme werkte volgens hem wel om een bepaald ondergewicht te garanderen (bijv. BMI > 18), maar het voorkomen van obesitas tegenwoordig weet hij eerder aan een gebrek aan selectie op de bovengrens. Vroeger moest je nog rennen voor roofdieren, maar tegenwoordig heeft te zwaar zijn niet echt invloed op je kans om je voort te planten, dus worden toevallige mutaties die dik zijn promoten niet meer weggeselecteerd. Het klonk best plausibel.
Die had SHE ooit gepost! Hij stond ook in mn Fok-receptenbestandjequote:Op woensdag 10 juni 2009 16:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Heeft iemand nog het recept van die boekweit pannenkoekjes? Kwak at die dingen toch?
quote:Boekweitpannenkoeken
300ml soja of rijstmelk ( ongeveer, kijk even hoe dik je'm wil maken )
1 scheutje limoensap/citroensap ( theelepel )
1 theelepel zonnebloemolie
150 gram boekweitmeel
1 theelepel bakpoeder
150 gram rijstmeel ( als je het helemaal glutenvrij wilt ) of gewoon volkorenmeel als je daar geen last van hebt
snuf zout ( half theelepeltje )
garneren met: Ahorn siroop! en fruit
alle natte dingen mengen, dan alle droge dingen mengen. Pan op vuur, olie erin, met pollepel klein pannekoekje maken.
Maak het beslag zo dik als je wilt, meer meel als je dikker wilt. Wil je dunner, dan meer rijstmelk toevoegen. ( flensjes bijv )
Eventueel kun je er plakjes banaan op leggen en meebakken, of ananas.
Als ze gaar zijn,op bordje leggen en er ahorn siroop over gieten.
ieuwquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kan allebei, de bruine zijn een ander soort, hass-avocado's! Ze moeten een beetje zacht (niet te) zijn, dan kan je ze eten
Dus lichtjes erin knijpen.
Oh enneh.
"De naam avocado komt van het Nahuatl woord ahuacatl, dat overigens ook "teelbal" betekent."
Indianentaaltjes zijn geniaalquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh laat maar zitten dan.
Nee ik haal later deze week wel even een paar. En dan idd eens op brood. Ben benieuwd!
En als je nu eens met Duvel afspreekt dat hij dat gaat doen?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lieve Tink, dank je wel voor het menuutje, maar ik ken mezelf... Ik ga écht geen eiwit van eigeel lopen scheiden, pannenkoek staan bakken en invriezen en salades staan maken voor mezelf en dan ook nog eens een D koken. Echt niet. En ja dat is stom en onhandig en lastig en lui, maar de kans dat ik dat echt ga dóen, laat staan volhouden, is nagenoeg nul.
Waarom leert ze dat?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Indianentaaltjes zijn geniaal![]()
Mijn zus leert quechua op de uni, en die kreeg zinnetjes op als 'Die lama is een klootzak".![]()
Volgens mij is het puur het smaakversterkende effect van zoet, zout en vet, waardoor dingen lekkerder smakenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:15 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
klinkt interessant
Volgens mij is dat stuk dat 'het handig was toen we jagers/verzamelaars waren' ook niet zozeer een wetenschappelijk onderzocht feit, maar meer iets wat wel lekker logisch klinkt als verklaring voor waarom we een aangeboren voorkeur hebben voor zoet en vet (dat is wel echt bewezen).
Ze studeert Talen en Culturen van Latijns Amerikaquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom leert ze dat?. Bij syntaxis ofzo? In dat geval kan ik nog wel wat zinnetjes uit het Japans of eoa exotische taal opduikelen
.
k heb het al tien keer gezegd, maar jij moet gewoon echt met een psycholoog praten, niet met een dietist...quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij mij een combi van factoren is. Koken niet leuk vinden en niet echt oprecht kunnen genieten van eten. 1 + 1 is dan al snel 2. Daarom zou ik ook niet snel bij jou gaan eten denk ik. (Ja, ik ben gek!) Hoe heerlijk het ook allemaal klinkt, ik zou het dan op het moment suprême allemaal heerlijk vinden, maar meteen daarna zou ik zo vreselijk de balen van mezelf hebben dat ik zoveel zou hebben gegeten en me daar dan echt dagen rot over voelen.
Vriendinnetje van mij is ook echt gek op koken en eten en als we daar gaan eten, vind ik dat aan de ene kant altijd heel gezellig en leuk, maar aan de andere kant ook die gedachte van, dat worden weer veel calorieën, hoe moet ik dat nou weer compenseren, maar 2x sporten het weekend ipv 1x, geen uitgebreid D de volgende dag, enz. Dat spreek ik eigenlijk nooit uit, maar die gedachtes zijn er wel.
Ik heb 1x per week een hulp die dat doetquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
En als je nu eens met Duvel afspreekt dat hij dat gaat doen?
Als jij dan belooft het strijkgoed te doen, vaker te stofzuigen, of altijd de was te doen?
Kun je zoiets niet afspreken?
Mevrouw is een kennerquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:21 schreef kwakveense het volgende:
je verdient het verdorie om je eetstoornis en de ahcterliggende problemen aan te pakken... je verdient het om gelukkig te zijn...
Dan moet Duvel het maar gewoon doen omdat hij wil dat jij je beter voelt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb 1x per week een hulp die dat doet. Huishouden is voor mij vrij zwaar.
Maar ik voel me verder primaquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan moet Duvel het maar gewoon doen omdat hij wil dat jij je beter voelt.
Je zegt zo vaak dat je je moe of futloos voelt...quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar ik voel me verder prima!. Ja, nu ff niet omdat ik tegen een griepje aanhang, maar voor de rest voel ik me gewoon goed hoor
.
Er zijn grenzen. Daarmee bedoel ik dat mw XM ook enig initiatief mag tonen om met 'r luie reet van de bank te komen om aan haar eigen well-being te werken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan moet Duvel het maar gewoon doen omdat hij wil dat jij je beter voelt.
Ik denk dat het voor Duvel ook veel fijner is als jij op een gezonde manier met eten omgaat en daarom moet hij dat maar gewoon doen voor je. Dat is dan zijn rol in het proces om jouw verantwoordelijk met eten om te laten gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar ik voel me verder prima!. Ja, nu ff niet omdat ik tegen een griepje aanhang, maar voor de rest voel ik me gewoon goed hoor
.
Whehe, inderdaad ja...quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef Laureline het volgende:
Ja, gewoon induwen. Maar aangezien het bij de AH is, denk ik dat de juiste methode voor Vik is: een paar nemen waar je niet iemands hersens mee kan inslaan (onvindbaar), en die dan nog een week in de zon in de vensterbank leggen.
Daarom sta ik ook 3 avonden per week in de sportschoolquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn grenzen. Daarmee bedoel ik dat mw XM ook enig initiatief mag tonen om met 'r luie reet van de bank te komen om aan haar eigen well-being te werken.
Jij eet alleen structureel weinig en luistert niet naar mij als ik daar wat over zeg.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daarom sta ik ook 3 avonden per week in de sportschool. En ik vind ook niet dat we het zo slecht doen qua avondeten. Het gaat met ups en downs. Soms eten we tijden best goed en dan zit weer ff de klad erin.
Luie reet, zo zou ik het nou niet noemen... Met sporten is ze juist té actief voor haar eetpatroon.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn grenzen. Daarmee bedoel ik dat mw XM ook enig initiatief mag tonen om met 'r luie reet van de bank te komen om aan haar eigen well-being te werken.
Naar de sportschool gaan en het avondeten zijn niet het probleem. Dat weet je zelf toch ook wel hè?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daarom sta ik ook 3 avonden per week in de sportschool. En ik vind ook niet dat we het zo slecht doen qua avondeten. Het gaat met ups en downs. Soms eten we tijden best goed en dan zit weer ff de klad erin.
Welke smaak heeft dat, die viscuisine?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:25 schreef Viking84 het volgende:
Ik wou dat het al 17:30 was.
Dan ga ik viscuisine en pomme duchesse eten.
Ik heb net een ijsje op en een pakje Euroshopper Sultana's.
niet kunnen eten zonder schuldgevoel, dwangmatig compenseren van eten met sporten, en niet voor jezelf willen zorgen/geen energie in jezelf willen steken vind ik niet "je goed voelen"quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
.
Ik neem terug wat ik zei. Je bent dus wel degelijk op de hoogte en probeert haar wel te helpen. Sterkte er mee.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij eet alleen structureel weinig en luistert niet naar mij als ik daar wat over zeg.En verder ga ik deze discussie hier niet voeren.
hangt er vanaf welke smaak je koopt..quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Welke smaak heeft dat, die viscuisine?
Liefje, ik heb 't in het begin, toen je hier net postte, weleens gezegd: er zijn twee opties om af te vallen. Weinig eten, weinig sporten, of veel eten, veel sporten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou ja, iets anders dan in ruil voor het kookwerk dat hij dan gaat doen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb 1x per week een hulp die dat doet. Huishouden is voor mij vrij zwaar.
Of deze dan. Het smaakt naar visquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:31 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
hangt er vanaf welke smaak je koopt..
sorry, flauw!
Hm, dat klinkt heel anders dan het beeld dat we tot nu toe kregen. Dan heb ik ook niks gezegd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij eet alleen structureel weinig en luistert niet naar mij als ik daar wat over zeg.En verder ga ik deze discussie hier niet voeren.
Ik bedoel die ze gekocht had, mutschquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:31 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
hangt er vanaf welke smaak je koopt..
sorry, flauw!
Nou ik mag hopen dat die ook naar vis smaakt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik bedoel die ze gekocht had, mutsch
Gevatte opmerking 2:quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik bedoel die ze gekocht had, mutsch
Toon ik eens belangstelling voor iets kant-en-klaarsquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Of deze dan. Het smaakt naar vis
Stik. Ik zeg al niets meerquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:33 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Gevatte opmerking 2:
Dat weet ze niet want ze eet pas om 17.30
Sorry, maar dat vind ik gewoon overdreven. Ja, ik heb een rare relatie met eten. Maar die is hoofdzakelijk omdat ik gewoon niet weer zo dik wil worden en een jojo-verleden heb. Maar dwangmatig sporten? Nee, ik vind het ontzettend lekker en ga zo vaak omdat ik zo blij ben dat ik het vol kan houden met mn krakkemikkerige lijfquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:31 schreef kwakveense het volgende:
[..]
niet kunnen eten zonder schuldgevoel, dwangmatig compenseren van eten met sporten, en niet voor jezelf willen zorgen/geen energie in jezelf willen steken vind ik niet "je goed voelen"
Daarom heb ik zo'n hekel aan de AH. En houd ik zo van de markt. Echt, ik zou niet weten wat ik zonder de teiltjesquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Whehe, inderdaad ja...
Datzelfde probleem had ik vanmiddag met kiwi's, ook in de Bonus deze week.
Nou, ik jou niet. Je mag niet meer op mijn minimeet komenquote:
Als je dat sporten zo lekker vindt, zorg dan ook dat je het op een gezonde manier kunt blijven doen door genoeg te eten. Je weet best dat je daar echt niet dik van zult worden, dus waarom doe je dat dan niet, als er verder niks aan de hand is?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik gewoon overdreven. Ja, ik heb een rare relatie met eten. Maar die is hoofdzakelijk omdat ik gewoon niet weer zo dik wil worden. Maar dwangmatig sporten? Nee, ik vind het ontzettend lekker en ga zo vaak omdat ik zo blij ben dat ik het vol kan houden met mn krakkemikkerige lijf.
Jamaar jamaar I called first dibs! *Stampvoet*quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou, ik jou niet. Je mag niet meer op mijn minimeet komen
Nog 's even bedenken of we daar serieus plannen voor kunnen maken, trouwens!
dat is ook heel goed. maar dan moet je wel meer eten. anders eet je je krakkemikkige lijf op.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik gewoon overdreven. Ja, ik heb een rare relatie met eten. Maar die is hoofdzakelijk omdat ik gewoon niet weer zo dik wil worden. Maar dwangmatig sporten? Nee, ik vind het ontzettend lekker en ga zo vaak omdat ik zo blij ben dat ik het vol kan houden met mn krakkemikkerige lijf.
Teiltjes, wat zijn dat?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:36 schreef Laureline het volgende:
[..]
Daarom heb ik zo'n hekel aan de AH. En houd ik zo van de markt. Echt, ik zou niet weten wat ik zonder de teiltjesdaar zou moeten. Deze week zaten er vier rijpe avocado's in de teiltjes. En een halve kilo aardbeien, die lekkere kleine. En zeven gele paprika's. En twee enorme courgettes, of twee enorme aubergines.
En daar, lieve lezers, zit ook wel weer een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, ik vind het ontzettend lekker en ga zo vaak omdat ik zo blij ben dat ik het vol kan houden met mn krakkemikkerige lijf.
Sorry CF, zijn we vervelend? We zullen het niet meer doenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Toon ik eens belangstelling voor iets kant-en-klaars
En die heb je toen verwerkt tot guacamole en met chilichips en een mexicaans biertje erbij naar binnen gewerkt. Geef het maar toe, fattyquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:36 schreef Laureline het volgende:
[..]
Daarom heb ik zo'n hekel aan de AH. En houd ik zo van de markt. Echt, ik zou niet weten wat ik zonder de teiltjesdaar zou moeten. Deze week zaten er vier rijpe avocado's in de teiltjes. En een halve kilo aardbeien, die lekkere kleine. En zeven gele paprika's. En twee enorme courgettes, of twee enorme aubergines.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |