Nou nee. Ik heb een trage spijsvertering en echt aanleg om dik te worden. Een vriendinnetje van mij is graatje mager en die eet 4x zoveel als ik. Niet alleen gezonde dingen, maar ook echt snoepen. Dus je genen hebben er wel degelijk invloed op.quote:
Hoe lang eet jij eigenlijk al zoals je dat nu doet? Had je daarvoor ook al een trage spijsvertering stofwisseling, bedoel ik eigenlijk?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou nee. Ik heb een trage spijsvertering en echt aanleg om dik te worden. Een vriendinnetje van mij is graatje mager en die eet 4x zoveel als ik. Niet alleen gezonde dingen, maar ook echt snoepen. Dus je genen hebben er wel degelijk invloed op.
JA, maar die mag je pas gebruiken als je 65+ bentquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:18 schreef Blurred86 het volgende:
[ afbeelding ]
misschien dat hier ook wel een kratje bier in past?
Pfoeh.. Jaartje of 18 nu? Ben op m'n 12e op dieet gezet door mn moeder en ben nu bijna 30 en eigenlijk altijd wel bezig geweest met lijnen en afvallen. Was als kind altijd al mollig/dik. Zelfs als baby al. Nooit anders geweest ook. Ben nog nooit dun geweest in m'n leven.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:18 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hoe lang eet jij eigenlijk al zoals je dat nu doet? Had je daarvoor ook al een trage spijsvertering?
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:20 schreef Muis006 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier past overigens met gemak een kratje bier in.
Hm, dan snap ik het wel ja... Op dieet als je nog volop in de groei bent.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Pfoeh.. Jaartje of 18 nu? Ben op m'n 12e op dieet gezet door mn moeder en ben nu bijna 30 en eigenlijk altijd wel bezig geweest met lijnen en afvallen. Was als kind altijd al mollig/dik. Zelfs als baby al. Nooit anders geweest ook. Ben nog nooit dun geweest in m'n leven.
Samen met m'n moeder toen het 1000-punten dieet gedaan, dus max. 1000 kcal op een dag. Maar zelfs toen werd ik niet dunquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:21 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hm, dan snap ik het wel ja... Op dieet als je nog volop in de groei bent.![]()
Dit verklaart ook veel over je relatie met eten.
Oh, je zult mij ook niet horen zeggen dat genotype er geen invloed op heeft, integendeel. Ik vind het alleen een beetje makkelijk om te zeggen dat het aan je genen ligt (en impliciet zeg je dan dat je er dus niks aan kan doen) terwijl het overduidelijk is dat je nou niet bepaald een gezond eetpatroon hebt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou nee. Ik heb een trage spijsvertering en echt aanleg om dik te worden. Een vriendinnetje van mij is graatje mager en die eet 4x zoveel als ik. Niet alleen gezonde dingen, maar ook echt snoepen. Dus je genen hebben er wel degelijk invloed op.
Nee want van weinig eten word je ook dikker! Heb ik geleerd hieroquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Samen met m'n moeder toen het 1000-punten dieet gedaan, dus max. 1000 kcal op een dag. Maar zelfs toen werd ik niet dun.
Ik heb er geen verstand van maar dat lijkt me echt hartstikke ongezond voor een kind in de groei.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Samen met m'n moeder toen het 1000-punten dieet gedaan, dus max. 1000 kcal op een dag. Maar zelfs toen werd ik niet dun.
Maar daar ben ik het ook wel mee eensquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:25 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Oh, je zult mij ook niet horen zeggen dat genotype er geen invloed op heeft, integendeel. Ik vind het alleen een beetje makkelijk om te zeggen dat het aan je genen ligt (en impliciet zeg je dan dat je er dus niks aan kan doen) terwijl het overduidelijk is dat je nou niet bepaald een gezond eetpatroon hebt.
Bovendien blijkt steeds meer dat genotype maar weinig invloed heeft op hoeveel energie je verbrandt en juist heel veel op voedsel inname (bijv. voorkeur voor voedingsmiddelen met hoge energiedichtheid).
Klinkt logisch eigenlijk, want als je heel dunne mensen ziet die zeggen "ik kan alles eten en ik kom niet aan" dan blijkt in de praktijk toch vaak dat ze gewoon niet zo van vette dingen houden of sneller vol zitten ofzo en dus helemaal niet zo veel eten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:25 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Oh, je zult mij ook niet horen zeggen dat genotype er geen invloed op heeft, integendeel. Ik vind het alleen een beetje makkelijk om te zeggen dat het aan je genen ligt (en impliciet zeg je dan dat je er dus niks aan kan doen) terwijl het overduidelijk is dat je nou niet bepaald een gezond eetpatroon hebt.
Bovendien blijkt steeds meer dat genotype maar weinig invloed heeft op hoeveel energie je verbrandt en juist heel veel op voedsel inname (bijv. voorkeur voor voedingsmiddelen met hoge energiedichtheid).
Nou, dat vriendinnetje van mij heb ik eens 4 dagen kunnen volgen in Parijs. Unbelievable wat daar allemaal ingingquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:28 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Klinkt logisch eigenlijk, want als je heel dunne mensen ziet die zeggen "ik kan alles eten en ik kom niet aan" dan blijkt in de praktijk toch vaak dat ze gewoon niet zo van vette dingen houden of sneller vol zitten ofzo en dus helemaal niet zo veel eten.
Volgens mij bestaat er wel zoiets als aanleg; sommige mensen zijn nou eenmaal dunner of dikker. Maar met een gezond eetpatroon zou iedereen toch op een acceptabel gewicht moeten komen (zeg binnen de BMI-grenzen van 17-28). Serieus overgewicht wordt echt veroorzaakt door ofwel stofwisselingskwalen, of door veel teveel eten. Idem voor ondergewicht (maar dan met te weinig eten).quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:25 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:34 schreef Tinkepink het volgende:
Eet zij altijd zo dan XM? En nog belangrijker; doet ze aan sport?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |