Kan allebei, de bruine zijn een ander soort, hass-avocado's! Ze moeten een beetje zacht (niet tequote:Op woensdag 10 juni 2009 16:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Vandaar mijn vraag.
En sommige avocado's waren groen en anderen meer bruin / roodachtig. Welke kleur is goed?.
Oh laat maar zitten danquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh enneh.
"De naam avocado komt van het Nahuatl woord ahuacatl, dat overigens ook "teelbal" betekent."
klinkt interessantquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik heb laatst een interessante lezing gezien waarin iemand helemaal uitlegde dat er in de tijd dat we nog jagers/verzamelaars waren nooit genoeg selectiedruk kan zijn geweest om die genen echt te bevoordelen, o.a. omdat echte dood door verhongering helemaal niet zo vaak voorkwam en er ook nog steeds genoeg mensen zijn zonder aanleg om dik te worden. Dat mechanisme werkte volgens hem wel om een bepaald ondergewicht te garanderen (bijv. BMI > 18), maar het voorkomen van obesitas tegenwoordig weet hij eerder aan een gebrek aan selectie op de bovengrens. Vroeger moest je nog rennen voor roofdieren, maar tegenwoordig heeft te zwaar zijn niet echt invloed op je kans om je voort te planten, dus worden toevallige mutaties die dik zijn promoten niet meer weggeselecteerd. Het klonk best plausibel.
Die had SHE ooit gepost! Hij stond ook in mn Fok-receptenbestandjequote:Op woensdag 10 juni 2009 16:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Heeft iemand nog het recept van die boekweit pannenkoekjes? Kwak at die dingen toch?
quote:Boekweitpannenkoeken
300ml soja of rijstmelk ( ongeveer, kijk even hoe dik je'm wil maken )
1 scheutje limoensap/citroensap ( theelepel )
1 theelepel zonnebloemolie
150 gram boekweitmeel
1 theelepel bakpoeder
150 gram rijstmeel ( als je het helemaal glutenvrij wilt ) of gewoon volkorenmeel als je daar geen last van hebt
snuf zout ( half theelepeltje )
garneren met: Ahorn siroop! en fruit
alle natte dingen mengen, dan alle droge dingen mengen. Pan op vuur, olie erin, met pollepel klein pannekoekje maken.
Maak het beslag zo dik als je wilt, meer meel als je dikker wilt. Wil je dunner, dan meer rijstmelk toevoegen. ( flensjes bijv )
Eventueel kun je er plakjes banaan op leggen en meebakken, of ananas.
Als ze gaar zijn,op bordje leggen en er ahorn siroop over gieten.
ieuwquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kan allebei, de bruine zijn een ander soort, hass-avocado's! Ze moeten een beetje zacht (niet te) zijn, dan kan je ze eten
Dus lichtjes erin knijpen.
Oh enneh.
"De naam avocado komt van het Nahuatl woord ahuacatl, dat overigens ook "teelbal" betekent."
Indianentaaltjes zijn geniaalquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh laat maar zitten dan.
Nee ik haal later deze week wel even een paar. En dan idd eens op brood. Ben benieuwd!
En als je nu eens met Duvel afspreekt dat hij dat gaat doen?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lieve Tink, dank je wel voor het menuutje, maar ik ken mezelf... Ik ga écht geen eiwit van eigeel lopen scheiden, pannenkoek staan bakken en invriezen en salades staan maken voor mezelf en dan ook nog eens een D koken. Echt niet. En ja dat is stom en onhandig en lastig en lui, maar de kans dat ik dat echt ga dóen, laat staan volhouden, is nagenoeg nul.
Waarom leert ze dat?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Indianentaaltjes zijn geniaal![]()
Mijn zus leert quechua op de uni, en die kreeg zinnetjes op als 'Die lama is een klootzak".![]()
Volgens mij is het puur het smaakversterkende effect van zoet, zout en vet, waardoor dingen lekkerder smakenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:15 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
klinkt interessant
Volgens mij is dat stuk dat 'het handig was toen we jagers/verzamelaars waren' ook niet zozeer een wetenschappelijk onderzocht feit, maar meer iets wat wel lekker logisch klinkt als verklaring voor waarom we een aangeboren voorkeur hebben voor zoet en vet (dat is wel echt bewezen).
Ze studeert Talen en Culturen van Latijns Amerikaquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom leert ze dat?. Bij syntaxis ofzo? In dat geval kan ik nog wel wat zinnetjes uit het Japans of eoa exotische taal opduikelen
.
k heb het al tien keer gezegd, maar jij moet gewoon echt met een psycholoog praten, niet met een dietist...quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij mij een combi van factoren is. Koken niet leuk vinden en niet echt oprecht kunnen genieten van eten. 1 + 1 is dan al snel 2. Daarom zou ik ook niet snel bij jou gaan eten denk ik. (Ja, ik ben gek!) Hoe heerlijk het ook allemaal klinkt, ik zou het dan op het moment suprême allemaal heerlijk vinden, maar meteen daarna zou ik zo vreselijk de balen van mezelf hebben dat ik zoveel zou hebben gegeten en me daar dan echt dagen rot over voelen.
Vriendinnetje van mij is ook echt gek op koken en eten en als we daar gaan eten, vind ik dat aan de ene kant altijd heel gezellig en leuk, maar aan de andere kant ook die gedachte van, dat worden weer veel calorieën, hoe moet ik dat nou weer compenseren, maar 2x sporten het weekend ipv 1x, geen uitgebreid D de volgende dag, enz. Dat spreek ik eigenlijk nooit uit, maar die gedachtes zijn er wel.
Ik heb 1x per week een hulp die dat doetquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
En als je nu eens met Duvel afspreekt dat hij dat gaat doen?
Als jij dan belooft het strijkgoed te doen, vaker te stofzuigen, of altijd de was te doen?
Kun je zoiets niet afspreken?
Mevrouw is een kennerquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:21 schreef kwakveense het volgende:
je verdient het verdorie om je eetstoornis en de ahcterliggende problemen aan te pakken... je verdient het om gelukkig te zijn...
Dan moet Duvel het maar gewoon doen omdat hij wil dat jij je beter voelt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb 1x per week een hulp die dat doet. Huishouden is voor mij vrij zwaar.
Maar ik voel me verder primaquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan moet Duvel het maar gewoon doen omdat hij wil dat jij je beter voelt.
Je zegt zo vaak dat je je moe of futloos voelt...quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar ik voel me verder prima!. Ja, nu ff niet omdat ik tegen een griepje aanhang, maar voor de rest voel ik me gewoon goed hoor
.
Er zijn grenzen. Daarmee bedoel ik dat mw XM ook enig initiatief mag tonen om met 'r luie reet van de bank te komen om aan haar eigen well-being te werken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan moet Duvel het maar gewoon doen omdat hij wil dat jij je beter voelt.
Ik denk dat het voor Duvel ook veel fijner is als jij op een gezonde manier met eten omgaat en daarom moet hij dat maar gewoon doen voor je. Dat is dan zijn rol in het proces om jouw verantwoordelijk met eten om te laten gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar ik voel me verder prima!. Ja, nu ff niet omdat ik tegen een griepje aanhang, maar voor de rest voel ik me gewoon goed hoor
.
Whehe, inderdaad ja...quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef Laureline het volgende:
Ja, gewoon induwen. Maar aangezien het bij de AH is, denk ik dat de juiste methode voor Vik is: een paar nemen waar je niet iemands hersens mee kan inslaan (onvindbaar), en die dan nog een week in de zon in de vensterbank leggen.
Daarom sta ik ook 3 avonden per week in de sportschoolquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn grenzen. Daarmee bedoel ik dat mw XM ook enig initiatief mag tonen om met 'r luie reet van de bank te komen om aan haar eigen well-being te werken.
Jij eet alleen structureel weinig en luistert niet naar mij als ik daar wat over zeg.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daarom sta ik ook 3 avonden per week in de sportschool. En ik vind ook niet dat we het zo slecht doen qua avondeten. Het gaat met ups en downs. Soms eten we tijden best goed en dan zit weer ff de klad erin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |