abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:00:28 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69901020
Maar waarom zouden bepaalde voedingsmiddelen niet mogen? Ik "mag" alles van mezelf, alleen niet te veel
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:01:48 #227
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69901087
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef karoltje het volgende:

[..]

Ik vraag me vaak af of dat ook echt zo is. Vinden we chips en vette zooi niet alleen lekker omdat het niet 'mag'? Stel nou dat het andersom was geweest, zouden we dan gaan smachten naar een appel of een komkommer?

Ik mocht bv. vroeger geen zout, 3x raden waar ik trek in had .
Is aangeboren, voorkeur voor hoge energiedichtheid was handig vroeger toen 'we' nog jagers/verzamelaars waren, en voorkeur voor zout is volgens mij omdat dat in onbewerkte producten nauwelijks voorkomt en we het wel nodig hebben. Maar pin me er niet op vast, ik heb maar 1 vakje voedingsgedrag gedaan
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:02:06 #228
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69901097
Lieve Tink, dank je wel voor het menuutje, maar ik ken mezelf... Ik ga écht geen eiwit van eigeel lopen scheiden, pannenkoek staan bakken en invriezen en salades staan maken voor mezelf en dan ook nog eens een D koken. Echt niet . En ja dat is stom en onhandig en lastig en lui, maar de kans dat ik dat echt ga dóen, laat staan volhouden, is nagenoeg nul.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69901104
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:00 schreef Ek-Mei het volgende:

[..]

of als lunch een boterham met hamburger, of 2
Whehe, ja... je moet toch een 'vehicle' hebben voor die hamburger.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_69901110
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef Laureline het volgende:
Maar staat iets eten je überhaupt tegen, of alleen het eten van calorieënbommen? Want dan zou je evt, om je stofwisseling juist te verhogen, een Uniekhoorntje kunnen doen: gewoon een kilo verschillende groenten en fruit per dag erbij eten! Daar kan je je toch niet schuldig over voelen? Per dag nog een schaal aardbeien, een salade met romatomaatjes en avocado, of een soepje, en 's avonds nog een berg lekkere gebakken courgette ofzo ?
Ik vind dat wel een beetje een tricky strategie, eigenlijk Goeie kans dat je dan nog lager in de kcal uitkomt!
pi_69901161
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Whehe, ja... je moet toch een 'vehicle' hebben voor die hamburger.
savonds laat nog even een pizza bestellen, hmmm
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:05:04 #232
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69901224
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een beetje een tricky strategie, eigenlijk Goeie kans dat je dan nog lager in de kcal uitkomt!
De waarheid als een

Soms sta ik ervan te kijken hoe weinig kcal er in groente zit Behalve dan Avocado!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_69901243
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nouja, ik dacht: het kan nauwelijks lager Maar dit moet je natuurlijk NAAST de rest van je gebruikelijke lijstje eten XM!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:05:51 #234
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69901254
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lieve Tink, dank je wel voor het menuutje, maar ik ken mezelf... Ik ga écht geen eiwit van eigeel lopen scheiden, pannenkoek staan bakken en invriezen en salades staan maken voor mezelf en dan ook nog eens een D koken. Echt niet . En ja dat is stom en onhandig en lastig en lui, maar de kans dat ik dat echt ga dóen, laat staan volhouden, is nagenoeg nul.
Zal ik je eens een geheimpje vertellen, afgezien van het ei kan je alles kant en klaar kopen. Geen excuus dus.
En dat ei is natuurlijk niet verplicht, het was maar een ideetje omdat je zo van zoete levensmiddelen houdt.

Zo ongeveer alle groente kan je voorgesneden kopen; salades zijn kant en klaar; kwark en yoghurt komen uit een pak; fruit kan je voorgewassen en voorgesneden kopen, desnoods uit de vriezer; nootjes zitten in een zak; kipfilet kan je kant-en-klaar als plakjes of gerookt kopen.... Ik zie werkelijk niet in waarom jij niet gewoon een verpakking zou kunnen openen
pi_69901281
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:01 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Is aangeboren, voorkeur voor hoge energiedichtheid was handig vroeger toen 'we' nog jagers/verzamelaars waren, en voorkeur voor zout is volgens mij omdat dat in onbewerkte producten nauwelijks voorkomt en we het wel nodig hebben. Maar pin me er niet op vast, ik heb maar 1 vakje voedingsgedrag gedaan
Ik heb laatst een interessante lezing gezien waarin iemand helemaal uitlegde dat er in de tijd dat we nog jagers/verzamelaars waren nooit genoeg selectiedruk kan zijn geweest om die genen echt te bevoordelen, o.a. omdat echte dood door verhongering helemaal niet zo vaak voorkwam en er ook nog steeds genoeg mensen zijn zonder aanleg om dik te worden. Dat mechanisme werkte volgens hem wel om een bepaald ondergewicht te garanderen (bijv. BMI > 18), maar het voorkomen van obesitas tegenwoordig weet hij eerder aan een gebrek aan selectie op de bovengrens. Vroeger moest je nog rennen voor roofdieren, maar tegenwoordig heeft te zwaar zijn niet echt invloed op je kans om je voort te planten, dus worden toevallige mutaties die dik zijn promoten niet meer weggeselecteerd. Het klonk best plausibel.
pi_69901282
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

De waarheid als een

Soms sta ik ervan te kijken hoe weinig kcal er in groente zit Behalve dan Avocado!
Dat is ook fruit!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:06:34 #237
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69901283
Voorschrift voor XM: één avocado per dag, als tussendoortje Makkelijk zat: opensnijden, zout + peper erop, en uitlepelen die hap. Evt op een broodje, in plakjes.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:06:53 #238
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69901299
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:06 schreef Laureline het volgende:

[..]

Dat is ook fruit!
Sheet XD

I stand corrected, Missus!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:07:05 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69901305
De avocado's zijn in de reclame bij de AH. Ik zat even te dubben of ik er één mee zou nemen, maar ik wilde eerst hier even vragen wat je er allemaal mee kunt doen .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:08:02 #240
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69901341
Ik denk dat het lood om oud ijzer is. Die eierkoek oid sluipt er toch wel doorheen. Belangrijker is dat XM vaker gaat eten zodat haar stofwisseling niet in slaap valt. En als dat met gezonde caloriearme kant-en-klare producten is, dan is dat toch prima. Oké, vers en zelf koken is beter, maar dat boeit nu even niet.
pi_69901371
ik heb volgens mij nog nooit een avocado op
pi_69901373
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:03 schreef Ek-Mei het volgende:

[..]

savonds laat nog even een pizza bestellen, hmmm
Oh, je wilt echt niet weten wat voor late night snacks ik in de eerste jaren van mijn studententijd naar binnen heb gewerkt. Stokbroodjes met kaas en ei, frikandelbroodjes, gebakken aardappels... En dat elke avond. Toen had ik ook binnen no time een ongezond hoog BMI.

Trouwens, over groente en fruit: sommige dingen vallen reuze mee qua kcal, bijv. appels, bananen of druiven. Als je daar gewoon flink wat van neemt krijg je toch nog wel kcal binnen maar dan met allerlei gezonde dingen erbij en op een manier die je stofwisseling ook lekker aan het werk houdt.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:09:06 #243
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69901381
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zal ik je eens een geheimpje vertellen, afgezien van het ei kan je alles kant en klaar kopen. Geen excuus dus.
En dat ei is natuurlijk niet verplicht, het was maar een ideetje omdat je zo van zoete levensmiddelen houdt.

Zo ongeveer alle groente kan je voorgesneden kopen; salades zijn kant en klaar; kwark en yoghurt komen uit een pak; fruit kan je voorgewassen en voorgesneden kopen, desnoods uit de vriezer; nootjes zitten in een zak; kipfilet kan je kant-en-klaar als plakjes of gerookt kopen.... Ik zie werkelijk niet in waarom jij niet gewoon een verpakking zou kunnen openen
Daar heb je ook gelijk in. Dat kan ik zeker wel .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69901400
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:07 schreef Viking84 het volgende:
De avocado's zijn in de reclame bij de AH. Ik zat even te dubben of ik er één mee zou nemen, maar ik wilde eerst hier even vragen wat je er allemaal mee kunt doen .
Lekker verse guacemole mee maken en die dan oplepelen met chilismaak nachochips
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:09:39 #245
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69901401
quote:
Ik ga zo halen! Ik eet ze meestal geprakt met zout + peper + ui, op een broodje! Ook erg lekker met hotdogs op een afbakbroodje, of met een plakje kaas of ham

Je kan ze ook gewoon in plakjes op je brood doen, of uitlepelen zoals ik al zei.

Of je kan stukjes in salade doen, of guacamole maken....
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:10:28 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69901433
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:08 schreef Ek-Mei het volgende:
ik heb volgens mij nog nooit een avocado op
Ik ook niet. Vandaar mijn vraag .

En sommige avocado's waren groen en anderen meer bruin / roodachtig. Welke kleur is goed? .
Niet meer actief op Fok!
pi_69901434
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, je wilt echt niet weten wat voor late night snacks ik in de eerste jaren van mijn studententijd naar binnen heb gewerkt. Stokbroodjes met kaas en ei, frikandelbroodjes, gebakken aardappels... En dat elke avond. Toen had ik ook binnen no time een ongezond hoog BMI.

Trouwens, over groente en fruit: sommige dingen vallen reuze mee qua kcal, bijv. appels, bananen of druiven. Als je daar gewoon flink wat van neemt krijg je toch nog wel kcal binnen maar dan met allerlei gezonde dingen erbij en op een manier die je stofwisseling ook lekker aan het werk houdt.
hier ook, ik woonde naast een vriendin met een hele mooie frituurpan, frikandellen met bier waren het vaak, naast de chips dan he, die was dan al op
pi_69901449
quote:
Oeh, goed dat je het zegt, dan ga ik die halen!

Guacamole is inderdaad heerlijk, zoals Laureline zegt, of gewoon op brood met peper en zout, in een salade, of in een wrap met kipfilet...

Oja, je hebt een bruine ruwe en een groene gladde soort. Je moet er even in knijpen, de rijpe kun je induwen.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:11:14 #249
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69901468
Oke, maar nu ga ik naar huis. Koffie drinken met een likeurtje om deze werkweek even te vergeten. En ik heb net van een klant een projectje gekregen waar ik me wél voor kan motiveren, dus ik ben blij
pi_69901526
Heeft iemand nog het recept van die boekweit pannenkoekjes? Kwak at die dingen toch?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')