abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:37:01 #201
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69900218
Oh, en is al door de mangel gehaald hoor qua bloedonderzoeken. Geen rare ziektes of stofwisselingsproblemen!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69900283
Oei, ik hoorde het woord 'vreetbuien' ? Die heb ik meer dagen per week wel dan niet geloof ik.
Echt, dat XM niet kan genieten van eten lijkt me vreselijk, ik kan het me zoiets helemaal niet voorstellen. Alleen al de voorpret als je weet dat je straks allemaal lekkers gaat eten en drinken!

Maar ik moet eerlijk zeggen, dat ik er waarschijnlijk heel anders over zou denken als ik er niet altijd vrij slank bleef uitzien. Het blijft wel oneerlijk dat ik hoogstens 65 weeg, met avondjes van + 10.000 kcl, terwijl iemand anders maar naar een gevulde koek hoeft te kijken om alweer aan te komen. En ja, dan zou ik me ook schuldig gaan voelen na ieder paasei. Of misschien wel vrede hebben met mijn uiterlijk, want ik kan me niet voorstellen dat ik echt het genot van eten en wijn drinken op zou kunnen geven.

Volgens mij komt dat 'basisgewicht', behalve genen, ook door het voedselpatroon dat je in je jeugd hebt gehad. Er schenen toch een aantal hele belangrijke periodes te zijn (rond 2 jaar, rond 7 jaar, en rond puberteit) waarin je vetcellen zich gaan ontwikkelen, en waar je dus de rest van je leven baat/schade bij hebt? Dan heb ik toch nog mijn hele leven profijt van de macrobiotische bevlieging van mijn moeder destijds
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:44:06 #203
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69900449
Maf he dat mensen daar zo verschillend in kunnen staan. Kan me echt helemaal niks voorstellen bij voorpret voor het eten. Sterker nog, toen vorige week een etentje niet doorging omdat we naar de oma van moesten, was ik stiekem ergens wel opgelucht. Maar die houding van voorpret zie je toch eerder bij mensen die het allemaal kunnen hebben, figuursgewijs .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69900511
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maf he dat mensen daar zo verschillend in kunnen staan. Kan me echt helemaal niks voorstellen bij voorpret voor het eten. Sterker nog, toen vorige week een etentje niet doorging omdat we naar de oma van moesten, was ik stiekem ergens wel opgelucht. Maar die houding van voorpret zie je toch eerder bij mensen die het allemaal kunnen hebben, figuursgewijs .
Nou, ik kan het helemaal niet goed hebben maar ik heb het ook hoor. Bij mij is iets heel lekkers kunnen eten ook gewoon belangrijker dan die paar ons die ik er misschien door aankom.
Bij veel mensen lijkt het ook alsof ze veel kunnen hebben, maar dan weet je gewoon niet wat ze de rest van de tijd allemaal doen om te compenseren. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan sporten, maar ik doe het zodat ik meer kan eten.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_69900526
A) jij kunt het hebben figuursgewijs XM
B) ik ken genoeg 'stevigere' mensen die ook gewoon genieten van eten en niet zo malen om de pondjes.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_69900566
Maar staat iets eten je überhaupt tegen, of alleen het eten van calorieënbommen? Want dan zou je evt, om je stofwisseling juist te verhogen, een Uniekhoorntje kunnen doen: gewoon een kilo verschillende groenten en fruit per dag erbij eten! Daar kan je je toch niet schuldig over voelen? Per dag nog een schaal aardbeien, een salade met romatomaatjes en avocado, of een soepje, en 's avonds nog een berg lekkere gebakken courgette ofzo ?
pi_69900571
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nou, ik kan het helemaal niet goed hebben maar ik heb het ook hoor. Bij mij is iets heel lekkers kunnen eten ook gewoon belangrijker dan die paar ons die ik er misschien door aankom.
Bij veel mensen lijkt het ook alsof ze veel kunnen hebben, maar dan weet je gewoon niet wat ze de rest van de tijd allemaal doen om te compenseren. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan sporten, maar ik doe het zodat ik meer kan eten.
Anders ik wel . Ik loop zeker geen 5 km omdat ik het leuk vind .
pi_69900625
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

dat laatste, haha hier ook
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:51:17 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69900665
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef Laureline het volgende:
Maar staat iets eten je überhaupt tegen, of alleen het eten van calorieënbommen? Want dan zou je evt, om je stofwisseling juist te verhogen, een Uniekhoorntje kunnen doen: gewoon een kilo verschillende groenten en fruit per dag erbij eten! Daar kan je je toch niet schuldig over voelen? Per dag nog een schaal aardbeien, een salade met romatomaatjes en avocado, of een soepje, en 's avonds nog een berg lekkere gebakken courgette ofzo ?
Dat is een hele goede vraag! Ik weet het eigenlijk niet!
pi_69900676
Als ik alles zou kunnen eten zonder dik te worden sporte ik niet en hing iedere avond met chips en bier op de bank geloof ik
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:52:41 #211
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69900718
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:35 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat er wel zoiets als aanleg; sommige mensen zijn nou eenmaal dunner of dikker. Maar met een gezond eetpatroon zou iedereen toch op een acceptabel gewicht moeten komen (zeg binnen de BMI-grenzen van 17-28). Serieus overgewicht wordt echt veroorzaakt door ofwel stofwisselingskwalen, of door veel teveel eten. Idem voor ondergewicht (maar dan met te weinig eten).

Ik zeg toch ook niet dat aanleg niet bestaat? Ik zeg alleen dat het meer zit in de hoeveelheid die je eet (en dan niet hoeveelheid in gram, maar in kcal) en niet zozeer in hoeveel of weinig (of snel of langzaam) je verbrandt. Het is trouwens ook zeer waarschijnlijk dat je lichaam een 'setpoint' heeft bij een bepaald gewicht (of specifieker: bij een bepaalde hoeveelheid vetweefsel) en het is érg moeilijk om die te veranderen.
Verhalen als die van de vriendin van XM hoor je inderdaad vaker, ik zou wel willen weten hoe dat werkt dan. Eigenlijk denk ik dat het verhaal toch anders in elkaar zit dan geschetst wordt, ergens moet er toch een verklaring voor zijn. Maar goed, dat is onmogelijk te beoordelen zo.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_69900720
En door XM bedacht ik dat ik ook opkikkers had en nu heb ik er ook 1, maar zo weinig kcal is het vermelden in mn lijstje eigelijk helemaal niet waard
pi_69900749
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef Ek-Mei het volgende:
Als ik alles zou kunnen eten zonder dik te worden sporte ik niet en hing iedere avond met chips en bier op de bank geloof ik
Ik vraag me vaak af of dat ook echt zo is. Vinden we chips en vette zooi niet alleen lekker omdat het niet 'mag'? Stel nou dat het andersom was geweest, zouden we dan gaan smachten naar een appel of een komkommer?

Ik mocht bv. vroeger geen zout, 3x raden waar ik trek in had .
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:53:43 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69900754
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:52 schreef Ek-Mei het volgende:
En door XM bedacht ik dat ik ook opkikkers had en nu heb ik er ook 1, maar zo weinig kcal is het vermelden in mn lijstje eigelijk helemaal niet waard
pi_69900767
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef Laureline het volgende:
Dat dus!
Lekker veel groente.
Groente tot het je neus uitkomt.
Gekookt, gepureerd, rauw of in soep, als het maar veel is.
pi_69900822
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Topicdikkerdje meldt En ik val ook nog eens tetterlangzaam af
pi_69900859
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef karoltje het volgende:

[..]

Ik vraag me vaak af of dat ook echt zo is. Vinden we chips en vette zooi niet alleen lekker omdat het niet 'mag'? Stel nou dat het andersom was geweest, zouden we dan gaan smachten naar een appel of een komkommer?

Ja, dat is het ook denk ik. Ik merk wel dat mn smaak anders is geworden toen ik gezonder ging eten, ik ging het eten meer "waarderen"ofzo, ineens een plakje ontbijtkoek als "snoepen" zien, en overal sla bij eten omdat het gewoon lekker is, ineens brood heel lekker vinden enzo
pi_69900866
quote:

[..]

Nah, volgens mij zijn vet, zoet en zout (niet per se allemaal tegelijk ) wel de geijkte dingen om lekker te vinden; ze werken allemaal als smaakversterker.
pi_69900897
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

woensdag 10 juni 2009 @ 15:57:08 #220
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_69900901
Ondanks plakken cake en minimars zit ik pas op 699 kcal Straks staat er nog een snijbonensalade op het menu, dus dat betekent dat ik nog wat lekkers kan nemen. *voorpret heeft

XM, een halfjaar geleden kon ik het figuurgewijs ook niet hebben hoor Toen woog ik 10 kg meer dan nu. Het grote verschil is vooral meer sport en meer groente En regelmatig eten natuurlijk, zodat je stofwisseling op peil blijft.

Als jij nou eens een week of 3 iedere 2 uur iets gezonds eet, waarbij je rekening houdt met je voorkeur voor zoet, je zal zien hoe hard jij gaat afvallen:

08:00 uur: iets dat je lekker vindt, eierkoek, pannenkoek (zelf bakken en invriezen) ofzo + nog iets kleins erbij als actimel
10.00 uur: bijvoorbeeld een zoete omelet gezoet met zoetstof (eiwit opslaan, zoetstof erdoor, voorzichtig eigeel erdoor en dan bakken) of zoiets als een bakje magere yoghurt of kwark
12.00 uur: iedere dag een gezonde salade, waarbij er dagelijks gevarieerd wordt met de ingredienten (denk ook eens aan wortels, bloemkool, spinazie, koolrabi etc. . Koude gekookte groente is ook lekker )
14.00 uur: waar je zin in hebt, bijvoorbeeld een appel, of koude kip met dipsaus, of handje noten, of 100 gram kwark, vruchtensalade van zuidvruchten (kcalarm) of ....
16.00 uur: zie 14.00 uur
18.00 uur: avondeten. Doe maar gewoon waar je zin in hebt

Op deze manier blijf je heeeeeel laag in de kcal, eet je regelmatig en gezond en ga je vast afvallen. Helemaal als je iets meer gaat bewegen.

Het is misschien niet helemaal uitgebalanceerd (ben immers geen voedingsdeskundige), maar dat is je menu nu ook niet. Maar echt, je zal zien hoe snel jij gaat afvallen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_69900920
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef Ek-Mei het volgende:
Ik ook ja... en ik zou waarschijnlijk nooit meer een boterham eten.
Hoewel, een boterham met van die frituursnackjes (dan wel uit de oven), daar ben ik echt nog een hele periode aan verslaafd geweest.
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:58:13 #222
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69900932
quote:

[..]

Een beetje wel! Grotendeels psychisch. Ik vind eiiiiigenlijk een bakje vanille kwark of aardbeitjes nét zo lekker (of lekkerder!) dan een koekie. Maar als je denkt 'snack' denk ik toch aan koekies. Terwijl ik dus net zo goed kwark met aardbeien kan nemen oid

Daarom heb ik nu overdag ook nauwelijks snaaitrek, ik eet teveel gezonde dingen en geniet ervan (okee en mn kop thee met een schepje suiker neemt niemand me af maar thee met suiker )
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_69900995
Even ter vergelijk: dit is bij mij een Balansdag:

Gisteren:
O: frambozen met yoghurt, grapefruit-sinaasappelsap
T: 2 cappuccino, geroosterde boterham oude kaas
L: enorme salade met romatomaatjes, komkommer, ui en avocado
T: zakje papricachips (in de file)
D: pangafilet en broccoli met italiaanse tomatensaus
T: 2 crackers filet americain met ui, citroenkwark
T: nog 2 handjes chips

En vanochtend meteen weer onder de 62 kilo , tegenwoordig mijn nieuwe maximumgewicht. Volgens mij is mijn spijsvertering juist door de afwisseling vreetbui/groente - en fruitbui op supersnelheid de laatste maanden. Heb ik eindelijk het juiste dieet voor vreetbeesten als ikzelf gevonden
pi_69900999
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:56 schreef Ek-Mei het volgende:

[..]

Ja, dat is het ook denk ik. Ik merk wel dat mn smaak anders is geworden toen ik gezonder ging eten, ik ging het eten meer "waarderen"ofzo, ineens een plakje ontbijtkoek als "snoepen" zien, en overal sla bij eten omdat het gewoon lekker is, ineens brood heel lekker vinden enzo
Ik ging gezonde dingen inderdaad wel meer waarderen, en ik heb ook allerlei lekkere dingen ontdekt die ik misschien niet geprobeerd had als ik niet op zoek was gegaan naar iets gezonds, maar de dingen die ik vroeger lekker vond lust ik nu nog steeds heel graag, ik eet ze alleen niet vaak meer en daarom mis je ze ook niet zo.
pi_69901003
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:57 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik ook ja... en ik zou waarschijnlijk nooit meer een boterham eten.
Hoewel, een boterham met van die frituursnackjes (dan wel uit de oven), daar ben ik echt nog een hele periode aan verslaafd geweest.
of als lunch een boterham met hamburger, of 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')