Nou, ik kan het helemaal niet goed hebben maar ik heb het ook hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maf he dat mensen daar zo verschillend in kunnen staan. Kan me echt helemaal niks voorstellen bij voorpret voor het eten. Sterker nog, toen vorige week een etentje niet doorging omdat we naar de oma vanmoesten, was ik stiekem ergens wel opgelucht. Maar die houding van voorpret zie je toch eerder bij mensen die het allemaal kunnen hebben, figuursgewijs
.
Anders ik welquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:46 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nou, ik kan het helemaal niet goed hebben maar ik heb het ook hoor.Bij mij is iets heel lekkers kunnen eten ook gewoon belangrijker dan die paar ons die ik er misschien door aankom.
Bij veel mensen lijkt het ook alsof ze veel kunnen hebben, maar dan weet je gewoon niet wat ze de rest van de tijd allemaal doen om te compenseren. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan sporten, maar ik doe het zodat ik meer kan eten.
dat laatste, haha hier ookquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:46 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nou, ik kan het helemaal niet goed hebben maar ik heb het ook hoor.Bij mij is iets heel lekkers kunnen eten ook gewoon belangrijker dan die paar ons die ik er misschien door aankom.
Bij veel mensen lijkt het ook alsof ze veel kunnen hebben, maar dan weet je gewoon niet wat ze de rest van de tijd allemaal doen om te compenseren. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan sporten, maar ik doe het zodat ik meer kan eten.
Dat is een hele goede vraag!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef Laureline het volgende:
Maar staat iets eten je überhaupt tegen, of alleen het eten van calorieënbommen? Want dan zou je evt, om je stofwisseling juist te verhogen, een Uniekhoorntje kunnen doen: gewoon een kilo verschillende groenten en fruit per dag erbij eten! Daar kan je je toch niet schuldig over voelen? Per dag nog een schaal aardbeien, een salade met romatomaatjes en avocado, of een soepje, en 's avonds nog een berg lekkere gebakken courgette ofzo?
Ik zeg toch ook niet dat aanleg niet bestaat? Ik zeg alleen dat het meer zit in de hoeveelheid die je eet (en dan niet hoeveelheid in gram, maar in kcal) en niet zozeer in hoeveel of weinig (of snel of langzaam) je verbrandt. Het is trouwens ook zeer waarschijnlijk dat je lichaam een 'setpoint' heeft bij een bepaald gewicht (of specifieker: bij een bepaalde hoeveelheid vetweefsel) en het is érg moeilijk om die te veranderen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat er wel zoiets als aanleg; sommige mensen zijn nou eenmaal dunner of dikker. Maar met een gezond eetpatroon zou iedereen toch op een acceptabel gewicht moeten komen (zeg binnen de BMI-grenzen van 17-28). Serieus overgewicht wordt echt veroorzaakt door ofwel stofwisselingskwalen, of door veel teveel eten. Idem voor ondergewicht (maar dan met te weinig eten).
Ik vraag me vaak af of dat ook echt zo is. Vinden we chips en vette zooi niet alleen lekker omdat het niet 'mag'? Stel nou dat het andersom was geweest, zouden we dan gaan smachten naar een appel of een komkommer?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef Ek-Mei het volgende:
Als ik alles zou kunnen eten zonder dik te worden sporte ik niet en hing iedere avond met chips en bier op de bank geloof ik
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:52 schreef Ek-Mei het volgende:
En door XM bedacht ik dat ik ook opkikkers had en nu heb ik er ook 1, maar zo weinig kcal is het vermelden in mn lijstje eigelijk helemaal niet waard
Dat dus!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:48 schreef Laureline het volgende:
Maar staat iets eten je überhaupt tegen, of alleen het eten van calorieënbommen? Want dan zou je evt, om je stofwisseling juist te verhogen, een Uniekhoorntje kunnen doen: gewoon een kilo verschillende groenten en fruit per dag erbij eten! Daar kan je je toch niet schuldig over voelen? Per dag nog een schaal aardbeien, een salade met romatomaatjes en avocado, of een soepje, en 's avonds nog een berg lekkere gebakken courgette ofzo?
Topicdikkerdje meldtquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maf he dat mensen daar zo verschillend in kunnen staan. Kan me echt helemaal niks voorstellen bij voorpret voor het eten. Sterker nog, toen vorige week een etentje niet doorging omdat we naar de oma vanmoesten, was ik stiekem ergens wel opgelucht. Maar die houding van voorpret zie je toch eerder bij mensen die het allemaal kunnen hebben, figuursgewijs
.
Ja, dat is het ook denk ik. Ik merk wel dat mn smaak anders is geworden toen ik gezonder ging eten, ik ging het eten meer "waarderen"ofzo, ineens een plakje ontbijtkoek als "snoepen" zien, en overal sla bij eten omdat het gewoon lekker is, ineens brood heel lekker vinden enzoquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef karoltje het volgende:
[..]
Ik vraag me vaak af of dat ook echt zo is. Vinden we chips en vette zooi niet alleen lekker omdat het niet 'mag'? Stel nou dat het andersom was geweest, zouden we dan gaan smachten naar een appel of een komkommer?
Ik mocht bv. vroeger geen zout, 3x raden waar ik trek in had.
Nah, volgens mij zijn vet, zoet en zout (niet per se allemaal tegelijkquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef karoltje het volgende:
[..]
Ik vraag me vaak af of dat ook echt zo is. Vinden we chips en vette zooi niet alleen lekker omdat het niet 'mag'? Stel nou dat het andersom was geweest, zouden we dan gaan smachten naar een appel of een komkommer?
Ik ook ja... en ik zou waarschijnlijk nooit meer een boterham eten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef Ek-Mei het volgende:
Als ik alles zou kunnen eten zonder dik te worden sporte ik niet en hing iedere avond met chips en bier op de bank geloof ik
Een beetje wel! Grotendeels psychisch. Ik vind eiiiiigenlijk een bakje vanille kwark of aardbeitjes nét zo lekker (of lekkerder!) dan een koekie. Maar als je denkt 'snack' denk ik toch aan koekies. Terwijl ik dus net zo goed kwark met aardbeien kan nemen oidquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef karoltje het volgende:
[..]
Ik ging gezonde dingen inderdaad wel meer waarderen, en ik heb ook allerlei lekkere dingen ontdekt die ik misschien niet geprobeerd had als ik niet op zoek was gegaan naar iets gezonds, maar de dingen die ik vroeger lekker vond lust ik nu nog steeds heel graag, ik eet ze alleen niet vaak meer en daarom mis je ze ook niet zo.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:56 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook denk ik. Ik merk wel dat mn smaak anders is geworden toen ik gezonder ging eten, ik ging het eten meer "waarderen"ofzo, ineens een plakje ontbijtkoek als "snoepen" zien, en overal sla bij eten omdat het gewoon lekker is, ineens brood heel lekker vinden enzo
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:57 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ook ja... en ik zou waarschijnlijk nooit meer een boterham eten.
Hoewel, een boterham met van die frituursnackjes (dan wel uit de oven), daar ben ik echt nog een hele periode aan verslaafd geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |