abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:43:46 #151
331 Merel
Be here now.
pi_69898589
Ik voel me alleen "schuldig" over ongezond eten als ik het eigenlijk helemaal niet zo lekker vond. Ik voel me bijvoorbeeld niet goed als ik een magnum eet, want ik vind zo'n ijsje eigenlijk helemaal niet zo lekker, en dan besteed ik m'n calorieën liever aan iets anders. Maar ik kan intens en zonder schuldgevoel genieten van een lekkere lasagna, dan trek ik me niets aan van al die kaas en vette saus Sommige dingen zijn zo lekker dat ze het waard zijn om dik van te worden
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_69898624
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou ja, bij echt heel heel heel slechte dingen kan ik me wel 'schuldig' voelen (eigenlijk klinkt schuldig al negatiever dan wat ik bedoel. Misschien is bezwaard beter). Maar dan meer omdat het ongezond is.
Met een gezond en regelmatig eetpatroon kun je je echt best wat veroorloven! En je kunt vooraf en achteraf compenseren!
Da's waar ja. Echt schuldig voelen tijdens het eten heb ik ook zelden, hooguit tijdens een helder moment in een vreetbui. Maar goed, ik heb wel vaker achteraf zoiets van "was dat nou nodig?".

-edit- Merel, wat jij beschrijft heb ik ook ja!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_69898738
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:43 schreef Merel het volgende:
Ik voel me alleen "schuldig" over ongezond eten als ik het eigenlijk helemaal niet zo lekker vond. Ik voel me bijvoorbeeld niet goed als ik een magnum eet, want ik vind zo'n ijsje eigenlijk helemaal niet zo lekker, en dan besteed ik m'n calorieën liever aan iets anders. Maar ik kan intens en zonder schuldgevoel genieten van een lekkere lasagna, dan trek ik me niets aan van al die kaas en vette saus Sommige dingen zijn zo lekker dat ze het waard zijn om dik van te worden
Psies!

En als ik dan vette lasagne heb gegeten, nou, dan eet ik de dag erna een superslanke salade met gegrillde groentes. Darmen blij, weegschaal bllij
pi_69898757
Wij hebben ook bijna nooit meer ongezonde dingen in huis. En als het er wel is, is er nog de sociale controle. De meneer weet natuurlijk ook wat er in huis is... Maar als ik op mijn werk een keer een reep chocola koop ofzo, issie dus wel in 1x op. Niemand die het ziet, niemand die het weet . Slecht eigenlijk...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69898840
Wij hebben chocola en chips in huis voor , verder alleen de minder slechte koekjes, zoals ontbijtkoek, sultana enzo, maar chips blijf ik overdag vanaf, volgens mij omdat dat niet "hoort" ofzo, vroeger thuis ook alleen op zaterdagavond een bakje
pi_69898868
Nu ik er zo over nadenk is er echt een groot verschil tussen 1000kcal aan lasagna, waar tenminste nog gezonde dingen in zitten en wat met liefde bereid is enzo, en 1000kcal aan chips, want die zijn echt nergens goed voor. Na chips voel ik me wel schuldig maar na lasagna niet snel, hooguit omdat ik heb gegeten tot ik misselijk was ipv tot ik genoeg had.

Oja, wat Ek-Mei zegt, chips in een bakje is beter dan uit de zak, dan eet je echt minder!
pi_69898943
Ik doe ook even mijn herziene lijstje:

O: bijna 500 ml yoghurt met 3 lepels muesli
T: plakje volkoren ontbijtkoek met boter
L: 3 volkorenboterhammen; 2x philadelpia/tomaat, 1x kipfilet/komkommer, beker optimel
T: 2 gele kiwi's
T: banaan
S: hardlopen
D: gekookte aardappels, sperziebonen uit pot, kipschnitzel, appelmoes
T: yoghurt of split ijsje, misschien koekje
pi_69898954
Áls we chips of koek in huis hebben, is dat eigenlijk ook altijd voor 's avonds in het weekend. Niet zomaar tussendoor.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69898969
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:52 schreef Mini_rulez het volgende:
Nu ik er zo over nadenk is er echt een groot verschil tussen 1000kcal aan lasagna, waar tenminste nog gezonde dingen in zitten en wat met liefde bereid is enzo, en 1000kcal aan chips, want die zijn echt nergens goed voor. Na chips voel ik me wel schuldig maar na lasagna niet snel, hooguit omdat ik heb gegeten tot ik misselijk was ipv tot ik genoeg had.

Oja, wat Ek-Mei zegt, chips in een bakje is beter dan uit de zak, dan eet je echt minder!
vroeger thuis kreeg ik een bakje, nu eet ik gewoon de zak leeg
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:01:46 #160
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69899154
Ik vind chips helemaal niet lekker, dus daar zal ik sowieso niet zo snel naar grijpen gelukkig . Meer de snoep als valkuil. Winegums enzo. Maar kan er nooit echt van genieten.

Daarom is koken voor mij ook een noodzakelijk kwaad denk ik. Ik kook echt voor m'n . Voor mezelf zou ik die moeite gewoon niet zo snel doen. Op kamers kookte ik ook amper. Alleen als ik voor m'n huisgenoten moest koken. We hadden zo'n kookrooster.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69899164
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:55 schreef Phaidra het volgende:
Áls we chips of koek in huis hebben, is dat eigenlijk ook altijd voor 's avonds in het weekend. Niet zomaar tussendoor.
Bij ons ook, maar we zijn tussendoor ook nooit thuis dus dan kan het ook niet anders. Het is best makkelijk lijnen als je overdag niks tot je beschikking hebt behalve wat je van tevoren plant.

Hm, mijn weekmenu van volgende week zal uitgezocht moeten worden op gewicht, want vriendje's auto heeft het begeven en die staat tot volgende week bij de garage dus nu moeten we alles op de fiets halen, zijn we niet meer gewend. Wat een verwend nest ben ik ook...
pi_69899206
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:02 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bij ons ook, maar we zijn tussendoor ook nooit thuis dus dan kan het ook niet anders. Het is best makkelijk lijnen als je overdag niks tot je beschikking hebt behalve wat je van tevoren plant.

Hm, mijn weekmenu van volgende week zal uitgezocht moeten worden op gewicht, want vriendje's auto heeft het begeven en die staat tot volgende week bij de garage dus nu moeten we alles op de fiets halen, zijn we niet meer gewend. Wat een verwend nest ben ik ook...
Best te doen hoor, wij doen het ook altijd op de fiets. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_69899224
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind chips helemaal niet lekker, dus daar zal ik sowieso niet zo snel naar grijpen gelukkig . Meer de snoep als valkuil. Winegums enzo. Maar kan er nooit echt van genieten.

Daarom is koken voor mij ook een noodzakelijk kwaad denk ik. Ik kook echt voor m'n . Voor mezelf zou ik die moeite gewoon niet zo snel doen. Op kamers kookte ik ook amper. Alleen als ik voor m'n huisgenoten moest koken. We hadden zo'n kookrooster.
Ho even, je slaat hier drie stappen over, hoor. Dat je je schuldig voelt over winegums is... nou ja, min of meer OK, denk ik. Maar waarom is koken dan een noodzakelijk kwaad?

Eten is an sich goed, tenzij je rotzooi eet.
pi_69899311
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Best te doen hoor, wij doen het ook altijd op de fiets. .
Maar hoe doe je dat dan als je een krat bier moet hebben ofzo?
pi_69899342
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ho even, je slaat hier drie stappen over, hoor. Dat je je schuldig voelt over winegums is... nou ja, min of meer OK, denk ik. Maar waarom is koken dan een noodzakelijk kwaad?

Inderdaad!
Zo schuldig als ik me kan voelen na een zak chips, zo goed voel ik me ook als ik iets heel gezonds kook. Alsof je iets liefs voor je lichaam aan het doen bent.
pi_69899353
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:06 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat dan als je een krat bier moet hebben ofzo?
Euh. We drinken geen bier. .
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:09:17 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69899387
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij mij een combi van factoren is. Koken niet leuk vinden en niet echt oprecht kunnen genieten van eten. 1 + 1 is dan al snel 2. Daarom zou ik ook niet snel bij jou gaan eten denk ik. (Ja, ik ben gek! ) Hoe heerlijk het ook allemaal klinkt, ik zou het dan op het moment suprême allemaal heerlijk vinden, maar meteen daarna zou ik zo vreselijk de balen van mezelf hebben dat ik zoveel zou hebben gegeten en me daar dan echt dagen rot over voelen.

Vriendinnetje van mij is ook echt gek op koken en eten en als we daar gaan eten, vind ik dat aan de ene kant altijd heel gezellig en leuk, maar aan de andere kant ook die gedachte van, dat worden weer veel calorieën, hoe moet ik dat nou weer compenseren, maar 2x sporten het weekend ipv 1x, geen uitgebreid D de volgende dag, enz. Dat spreek ik eigenlijk nooit uit, maar die gedachtes zijn er wel.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69899391
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:07 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Euh. We drinken geen bier. .
Ok, iets anders zwaars dan. Voorraadje wijn of fris voor een etentje, zoiets?
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:11:06 #169
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69899446
Ik heb fietstassen gekocht nu we uit huis zijn En als we eens een kratje bier moeten halen charteren we onze beste vriend, die heeft wel een autootje En hij drinkt het ook grotendeels op, fair's fair
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_69899460
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ok, iets anders zwaars dan. Voorraadje wijn of fris voor een etentje, zoiets?
Ik weet niet wat jij onder een voorraadje verstaat, maar we nemen elke week zeker een fles wijn en één of twee flessen cola mee. Gewoon in een tas, eventueel onder de snelbinders.
pi_69899525
XM, als ik jouw posts zo lees vraag ik me alleen maar af hoe het kan dat jij niet allang graatmager bent.
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:14:03 #172
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69899530
Ik wil zo'n fiets met een bagagedrager voorop en een mandje!
Maar voor nu hang ik meestal gewoon mijn boodschappentas aan het stuur, of doe ik de boodschappen in een doos achterop of ik neem een rugzak mee voor de zware dingen en als het echt heel veel is (feestje oid) dan nemen we meestal het winkelwagentje mee edit: maar dan niet met de fiets, dan lopen we
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_69899540
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij onder een voorraadje verstaat, maar we nemen elke week zeker een fles wijn en één of twee flessen cola mee. Gewoon in een tas, eventueel onder de snelbinders.
Ik doe zwaar spul altijd in een rugzak, omdat ik snel last krijg van m'n polsen en armen als ik veel zwaars moet dragen. Af en toe was ik net een pakezel mijn auto staat op de algemene parkeerplaats, ik moet een tamelijk end lopen tot mijn flat, en dan nog 3 etages naar boven.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:14:53 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69899555
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:13 schreef Mini_rulez het volgende:
XM, als ik jouw posts zo lees vraag ik me alleen maar af hoe het kan dat jij niet allang graatmager bent.
Genetics is a bitch.
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:15:37 #175
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69899576
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:14 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Genetics is a bitch.
onzin.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties