Da's waar ja. Echt schuldig voelen tijdens het eten heb ik ook zelden, hooguit tijdens een helder moment in een vreetbui.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ja, bij echt heel heel heel slechte dingen kan ik me wel 'schuldig' voelen (eigenlijk klinkt schuldig al negatiever dan wat ik bedoel. Misschien is bezwaard beter). Maar dan meer omdat het ongezond is.
Met een gezond en regelmatig eetpatroon kun je je echt best wat veroorloven! En je kunt vooraf en achteraf compenseren!
Psies!quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:43 schreef Merel het volgende:
Ik voel me alleen "schuldig" over ongezond eten als ik het eigenlijk helemaal niet zo lekker vond. Ik voel me bijvoorbeeld niet goed als ik een magnum eet, want ik vind zo'n ijsje eigenlijk helemaal niet zo lekker, en dan besteed ik m'n calorieën liever aan iets anders. Maar ik kan intens en zonder schuldgevoel genieten van een lekkere lasagna, dan trek ik me niets aan van al die kaas en vette sausSommige dingen zijn zo lekker dat ze het waard zijn om dik van te worden
vroeger thuis kreeg ik een bakje, nu eet ik gewoon de zak leegquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:52 schreef Mini_rulez het volgende:
Nu ik er zo over nadenk is er echt een groot verschil tussen 1000kcal aan lasagna, waar tenminste nog gezonde dingen in zitten en wat met liefde bereid is enzo, en 1000kcal aan chips, want die zijn echt nergens goed voor. Na chips voel ik me wel schuldig maar na lasagna niet snel, hooguit omdat ik heb gegeten tot ik misselijk was ipv tot ik genoeg had.
Oja, wat Ek-Mei zegt, chips in een bakje is beter dan uit de zak, dan eet je echt minder!
Bij ons ook, maar we zijn tussendoor ook nooit thuis dus dan kan het ook niet anders.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:55 schreef Phaidra het volgende:
Áls we chips of koek in huis hebben, is dat eigenlijk ook altijd voor 's avonds in het weekend. Niet zomaar tussendoor.
Best te doen hoor, wij doen het ook altijd op de fiets.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bij ons ook, maar we zijn tussendoor ook nooit thuis dus dan kan het ook niet anders.Het is best makkelijk lijnen als je overdag niks tot je beschikking hebt behalve wat je van tevoren plant.
Hm, mijn weekmenu van volgende week zal uitgezocht moeten worden op gewicht, want vriendje's auto heeft het begeven en die staat tot volgende week bij de garage dus nu moeten we alles op de fiets halen, zijn we niet meer gewend. Wat een verwend nest ben ik ook...
Ho even, je slaat hier drie stappen over, hoor. Dat je je schuldig voelt over winegums is... nou ja, min of meer OK, denk ik. Maar waarom is koken dan een noodzakelijk kwaad?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind chips helemaal niet lekker, dus daar zal ik sowieso niet zo snel naar grijpen gelukkig. Meer de snoep als valkuil. Winegums enzo. Maar kan er nooit echt van genieten.
Daarom is koken voor mij ook een noodzakelijk kwaad denk ik. Ik kook echt voor m'n. Voor mezelf zou ik die moeite gewoon niet zo snel doen. Op kamers kookte ik ook amper. Alleen als ik voor m'n huisgenoten moest koken. We hadden zo'n kookrooster.
Maar hoe doe je dat dan als je een krat bier moet hebben ofzo?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Best te doen hoor, wij doen het ook altijd op de fiets..
Inderdaad!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ho even, je slaat hier drie stappen over, hoor. Dat je je schuldig voelt over winegums is... nou ja, min of meer OK, denk ik. Maar waarom is koken dan een noodzakelijk kwaad?
Eten is an sich goed, tenzij je rotzooi eet.
Euh. We drinken geen bier.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan als je een krat bier moet hebben ofzo?
Ik denk dat het bij mij een combi van factoren is. Koken niet leuk vinden en niet echt oprecht kunnen genieten van eten. 1 + 1 is dan al snel 2. Daarom zou ik ook niet snel bij jou gaan eten denk ik. (Ja, ik ben gek!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ho even, je slaat hier drie stappen over, hoor. Dat je je schuldig voelt over winegums is... nou ja, min of meer OK, denk ik. Maar waarom is koken dan een noodzakelijk kwaad?
Eten is an sich goed, tenzij je rotzooi eet.
Ok, iets anders zwaars dan.quote:
Ik weet niet wat jij onder een voorraadje verstaat, maar we nemen elke week zeker een fles wijn en één of twee flessen cola mee. Gewoon in een tas, eventueel onder de snelbinders.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:09 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ok, iets anders zwaars dan.Voorraadje wijn of fris voor een etentje, zoiets?
Ik doe zwaar spul altijd in een rugzak, omdat ik snel last krijg van m'n polsen en armen als ik veel zwaars moet dragen. Af en toe was ik net een pakezelquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder een voorraadje verstaat, maar we nemen elke week zeker een fles wijn en één of twee flessen cola mee. Gewoon in een tas, eventueel onder de snelbinders.
Genetics is a bitch.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:13 schreef Mini_rulez het volgende:
XM, als ik jouw posts zo lees vraag ik me alleen maar af hoe het kan dat jij niet allang graatmager bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |