Het ligt gewoon aan het feit dat ze jou kennen en niet aan de wiet.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:
Iedereen die ik ken en ooit wiet heeft gerookt pleegt zelfmoord omdat ze constant waanbeelden hebben.
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef Tristessa het volgende:
[ afbeelding ].
TS mag niet blowen van z'n mama.
En jij denkt dat ie alleen wiet gerookt heeft?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:
Mijn buurman had ooit eens zijn huis in de fik gestoken omdat hij stoned was, hij dag allemaal vreemde dingen in zijn huis dus had zijn huis in de fik gestoken.
quote:Het is ook onderzocht, en gebleken is dat je als je 1 jaar wiet rookt nog maar de helft van je hersenen over hebt. En na 2 jaar nog maar 20%.
Ook krijgt iedereen die ooit eens een keer wiet heeft gerookt longkanker.
Iedereen weet het maar niemand durft het te zeggen. Waarom wil je je leven opgeven om een keer stoned te worden. ??????
Bron?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:
Het is ook onderzocht, en gebleken is dat je als je 1 jaar wiet rookt nog maar de helft van je hersenen over hebt. En na 2 jaar nog maar 20%.
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef deepart het volgende:
Hasj is goed te doen.. Maar wiet jonges, als je rookt dan brand het door in je longen voor een week. Dat zuur tast je lever en je nieren aan!!!!!!!
NEE ECHT NIET!!!! Ik ben carriere aan het maken, dat geef ik niet op voor 1 keer wietquote:Op zondag 7 juni 2009 11:39 schreef Plums het volgende:
[..]
Dude. Echt, chill. Rook een jointje, dan lijkt t allemaal minder erg.
Dan heb ik dus geen hersenen meer over nu. Ben ik blij dat je zonder hersenen nog kan blijven leven en een goede baan kan hebbenquote:Het is ook onderzocht, en gebleken is dat je als je 1 jaar wiet rookt nog maar de helft van je hersenen over hebt. En na 2 jaar nog maar 20%
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:40 schreef deepart het volgende:
[..]
NEE ECHT NIET!!!! Ik ben carriere aan het maken, dat geef ik niet op voor 1 keer wiet![]()
![]()
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:
Iedereen die ik ken en ooit wiet heeft gerookt pleegt zelfmoord omdat ze constant waanbeelden hebben. Wiet is echt de ergste drugs die er bestaat. Mijn buurman had ooit eens zijn huis in de fik gestoken omdat hij stoned was, hij dag allemaal vreemde dingen in zijn huis dus had zijn huis in de fik gestoken.
Het is ook onderzocht, en gebleken is dat je als je 1 jaar wiet rookt nog maar de helft van je hersenen over hebt. En na 2 jaar nog maar 20%.
BULLSHITquote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:
Iedereen die ik ken en ooit wiet heeft gerookt pleegt zelfmoord omdat ze constant waanbeelden hebben. Wiet is echt de ergste drugs die er bestaat. Mijn buurman had ooit eens zijn huis in de fik gestoken omdat hij stoned was, hij dag allemaal vreemde dingen in zijn huis dus had zijn huis in de fik gestoken.
Als dat gebeurt dan emigreer ik naar een drugs vrij land!!!!!!!!!!!quote:
Nou die wiet van tegenwoordig is anders ook niet meer t softe wat t geweest is.quote:
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:39 schreef Joey_Kindt het volgende:
Hij zal Nederland veranderen
[ afbeelding ]
Je eigen Plantage hebben telt niet als goede baan. Dat heet zwartwerkquote:Op zondag 7 juni 2009 11:41 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
Dan heb ik dus geen hersenen meer over nu. Ben ik blij dat je zonder hersenen nog kan blijven leven en een goede baan kan hebben
Veel plezier in Kirgizstanquote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef deepart het volgende:
[..]
Als dat gebeurt dan emigreer ik naar een drugs vrij land!!!!!!!!!!!
Dat is toch heel erg!! Net of 2 mensen niks uitmaaktquote:Op zondag 7 juni 2009 11:43 schreef Appelknaller het volgende:
En alcohol dan![]()
Daar zijn duizenden mensen aan verslaafd, gaat ook nog een behoorlijk aantal aan dood aan. Terwijl aan hasj of wiet wereldwijd maar 2 mensen dood zijn gegaan, dit was de conclusie van een VN onderzoek naar de legalisatie van wiet.
Soft drugs![]()
Hard drugs daarentegen![]()
![]()
Dus wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is dat je een bitch ben, die zeikt over branderige longen?quote:Op zondag 7 juni 2009 11:38 schreef deepart het volgende:
Hasj is goed te doen.. Maar wiet jonges, als je rookt dan brand het door in je longen voor een week. Dat zuur tast je lever en je nieren aan!!!!!!!
Het THC niveau is tegenwoordig juist even hoog als die van de planten uit 1970. Dat de kwaliteit zo hard omlaag is gegaan de laatste decennia is jammer.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:45 schreef Plums het volgende:
[..]
Nou die wiet van tegenwoordig is anders ook niet meer t softe wat t geweest is.![]()
Bestaat niet.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef deepart het volgende:
[..]
Mijn papa krijgt door de alcohol zn pielemans niet meer omhoog, zei zn vriendin.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:47 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat is toch heel erg!! Net of 2 mensen niks uitmaakt![]()
En alcohol is gewoon niet erg want vocht is niet erg vor je lichaam man. Rook wel, anders zouden brandweer mannen geen luchtflessen mee dragen!
Sauce? Links? Heeeeel benieuwd over hoe je daaraan kan doodgaan..quote:Op zondag 7 juni 2009 11:43 schreef Appelknaller het volgende:
En alcohol dan![]()
Terwijl aan hasj of wiet wereldwijd maar 2 mensen dood zijn gegaan, dit was de conclusie van een VN onderzoek naar de legalisatie van wiet.
Laatst, proefde ik zelfs de extra voeding of wat die dude had gebruikt.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:48 schreef Icosahedron. het volgende:
[..]
Het THC niveau is tegenwoordig juist even hoog als die van de planten uit 1970. Dat de kwaliteit zo hard omlaag is gegaan de laatste decennia is jammer.
Is goed, zet ik wel thee van hasj, of maak ik een spacecakequote:Op zondag 7 juni 2009 11:47 schreef deepart het volgende:
[..]
En alcohol is gewoon niet erg want vocht is niet erg vor je lichaam man. Rook wel, anders zouden brandweer mannen geen luchtflessen mee dragen!
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Sauce? Links? Heeeeel benieuwd over hoe je daaraan kan doodgaan..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Tobacco 435,000 Poor Diet and Physical Inactivity 365,000 Alcohol 85,000 1 Microbial Agents 75,000 Toxic Agents 55,000 Motor Vehicle Crashes 26,347 Adverse Reactions to Prescription Drugs 32,000 Suicide 30,622 Incidents Involving Firearms 29,000 Homicide 20,308 Sexual Behaviors 20,000 All Illicit Drug Use, Direct and Indirect 17,000, Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs Such As Aspirin 7,600 Marijuana 0 |
*stuurt een pm*quote:Op zondag 7 juni 2009 11:51 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Is goed, zet ik wel thee van hasj, of maak ik een spacecake
Eh.. TS is een troll van gigantische proporties.. Waarschijnlijk sabbelt die knul zelf op het moment ook aan het einde van zn pijp of stick..quote:Op zondag 7 juni 2009 11:55 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
TS komt uit een dorp en word door mede-christenen gebruikt om wiet de grond in te trappen.
Nou ga gerust door vriendje het maakt ons allemaal niks uit.
Wij stampen onze zaadjes in de grond, want dat is ook puur natuur en geniet van wat god mij gegeven heeft.
Dus? Dat maakt het nog geen drugsvrij landquote:Op zondag 7 juni 2009 11:53 schreef Joey_Kindt het volgende:
[..]
Zweden staat er om bekend dat er maar heel weinig mensen drugs gebruiken
Duh, maar dat neemt niks van het amusement van een drugsdiscussie af. Anyway, zijn shops open op zondag? Zin in wat hasj.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:57 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Eh.. TS is een troll van gigantische proporties.. Waarschijnlijk sabbelt die knul zelf op het moment ook aan het einde van zn pijp of stick..
Ik zou het maar niet doen anders verdwijnt 75% van je hersenenquote:Op zondag 7 juni 2009 11:53 schreef Plums het volgende:
Hee TS, ik zal vanavond een jointje op je roken.
Succes met zoeken!quote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef deepart het volgende:
[..]
Als je rond 11 uur in de ochtend al aan de drugs zit dan ben je toch echt een vieze junkquote:Op zondag 7 juni 2009 11:55 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Had me waterpijp met hash gevuld toen ik dit topic zag.
''Drugs''
Hmmm kay is wat door me heenging, dan maar eerst even lezen.
Drugs drugs, zal het over coke of speed gaan? Misschien wel heftigermisschien is wel iemand dood
Gaat het over wiet![]()
TS komt uit een dorp en word door mede-christenen gebruikt om wiet de grond in te trappen.
Nou ga gerust door vriendje het maakt ons allemaal niks uit.
Wij stampen onze zaadjes in de grond, want dat is ook puur natuur en geniet van wat god mij gegeven heeft.
Bhutan is een drugsvrij land.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:58 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dus? Dat maakt het nog geen drugsvrij land
Ja als het niet meer is!quote:Op zondag 7 juni 2009 11:59 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ik zou het maar niet doen anders verdwijnt 75% van je hersenen
Flink dooreten denk ikquote:Op zondag 7 juni 2009 11:49 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Sauce? Links? Heeeeel benieuwd over hoe je daaraan kan doodgaan..
Ja die zijn open.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:58 schreef Icosahedron. het volgende:
[..]
Duh, maar dat neemt niks van het amusement van een drugsdiscussie af. Anyway, zijn shops open op zondag? Zin in wat hasj.
Is toch al weg.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:59 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ik zou het maar niet doen anders verdwijnt 75% van je hersenen
Had ik een keer ergens gelezen maar het betekend niet dat niemand daar drugs gebruikt. Ongeveer hetzelfde als dit: http://www.africanloft.com/nigeria-a-drug-free-country-usa/quote:
Het is 12 uur grote debiel !!quote:Op zondag 7 juni 2009 12:00 schreef Joey_Kindt het volgende:
[..]
Als je rond 11 uur in de ochtend al aan de drugs zit dan ben je toch echt een vieze junk
Feyenoord is ook een drug want als je ze ziet spelen krijg je spontane lachkick of je wordt aggresiefquote:
Haha, die waanbeelden en schrizofrenie komt niet door de wiet maar door incest door uithuwelijken. Die hebben een veel grotere kans op schrizofrenie dan "normale" mensen.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:
Drugs, maakt de samenleving kapot. Waarom staan wij Nederlanders bekend om de wiet? Ik schaam mij daar gewoon voor![]()
Als je wiet rookt ga je gewoon eerder dood en gaat je gewoon helemaal naar de klote. Bah, waarom vraag ik mij dan af. Je kan toch ook gewoon een lekker eindje gaan wanderen, daar word je ook heel vrolijk van. De mooie natuur en alles.
Iedereen weet het maar niemand durft het te zeggen. Waarom wil je je leven opgeven om een keer stoned te worden. ??????
Probeer het maar goed te pratenquote:Op zondag 7 juni 2009 12:06 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Het is 12 uur grote debiel !!
Hahahahahahaquote:Op zondag 7 juni 2009 12:06 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Feyenoord is ook een drug want als je ze ziet spelen krijg je spontane lachkick of je wordt aggresief
Google?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:10 schreef Icosahedron. het volgende:
[..]
Allright, iemand een recept voor een culinair iets? Koekjes, gebak, milkshakes?
http://www.counsellingcenterchanges.nl/drugsverslaving_test.phpquote:Op zondag 7 juni 2009 12:10 schreef Icosahedron. het volgende:
[..]
Mok warme choco, gram goedkope kruimige hash. Drinken, tadaa..quote:Op zondag 7 juni 2009 12:10 schreef Icosahedron. het volgende:
[..]
hahaha woon jij in een grot ofzo??? of in oude pekela...quote:Op zondag 7 juni 2009 12:09 schreef deepart het volgende:
Mocht ik mij vergissen hoor ik het graag. Maar zover ik weet word je stoned van de antistoffen die je lichaam aanmaakt tegen de stof THC (?)..
ANTISTOFFEN ZIJN OOK VOOR ZIEKTEN EN DERGELIJKEN!
Dus als je veel wiet rookt heb je na 3 jaar al je antistoffen voor de rest van je leven opgebruikt!!!!!!!
Ik hoef niks goed te praten nog grotere dan grote debielquote:
Koffie verbieden!quote:Op zondag 7 juni 2009 12:00 schreef Joey_Kindt het volgende:
[..]
Als je rond 11 uur in de ochtend al aan de drugs zit dan ben je toch echt een vieze junk
quote:Op zondag 7 juni 2009 12:09 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Hahahahahaha
hahahahaha
hahaha
haha
ha...ha..ha
Kanker toch op vieze junk als je rond 12 uur al alleen op je kamertje al aan de drugs zit dan ben je gewoon een junkquote:Op zondag 7 juni 2009 12:14 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
[..]
Ik hoef niks goed te praten nog grotere dan grote debiel![]()
ik sta volledig achter wat ik doe en heb totaal schijt aan wat jij zegt en denkt.
Jij weet gewoon niet beter dan dat wat Papa en Mama je verteld hebben.Kan jij ook niks aan doen toch?
Hey, jij bent die vatsige teringmongoolquote:Op zondag 7 juni 2009 12:20 schreef Joey_Kindt het volgende:
[..]
Kanker toch op vieze junk als je rond 12 uur al alleen op je kamertje al aan de drugs zit dan ben je gewoon een junk
Me pilsje komt erbij nu ben ik ook nog een alcoholist.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:20 schreef Joey_Kindt het volgende:
[..]
Kanker toch op vieze junk als je rond 12 uur al alleen op je kamertje al aan de drugs zit dan ben je gewoon een junk
Maar als je in gezelschap harddrugs gebruikt op een terras is het wel ok?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:20 schreef Joey_Kindt het volgende:
[..]
Daar begint het mee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en met harddrugs bedoel je zeker alcohol?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar als je in gezelschap harddrugs gebruikt op een terras is het wel ok?
Hey, goed dat je er bent! Zou jij dit topic even kunnen nalopen op typvauten?quote:
Mensen die er onverantwoord mee omgaan maken de samenleving kapot.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:
Drugs, maakt de samenleving kapot. Waarom staan wij Nederlanders bekend om de wiet? Ik schaam mij daar gewoon voor![]()
quote:Op zondag 7 juni 2009 12:31 schreef Houniet het volgende:
[..]
Mensen die er onverantwoord mee omgaan maken de samenleving kapot.
Bron?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:33 schreef Houniet het volgende:
Dat ook.
En die hele OP klopt voor geen meter.
Captain obviousquote:Op zondag 7 juni 2009 12:26 schreef onderscheid het volgende:
[..]
en met harddrugs bedoel je zeker alcohol?
Je gehele OP.quote:
Alleen als het Heroïne betreftquote:Op zondag 7 juni 2009 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar als je in gezelschap harddrugs gebruikt op een terras is het wel ok?
Inderdaad, want Heroine is (mits zuiver) een van de minst schadelijke drugs waar men verslaafd aan kan rakenquote:
Zeg dat maar tegen de tevreden klanten van Air-France vlucht 447quote:Op zondag 7 juni 2009 11:47 schreef deepart het volgende:
[..]
Het leven is gevaarlijk. Of wil je alle drugs verbieden?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef SCH het volgende:
Beetje karikaturaal topic maar het is wel een punt dat de gevaren van wiet nogal eens onderschat worden.
Die geef jij ook niet. In de OP beweer je namelijk wel het een en ander.quote:
Heb ik het over verbieden???quote:Op zondag 7 juni 2009 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het leven is gevaarlijk. Of wil je alle drugs verbieden?
(nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
Ze worden nog wel eens overschat ook, dus for that matter..quote:Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef SCH het volgende:
Beetje karikaturaal topic maar het is wel een punt dat de gevaren van wiet nogal eens onderschat worden.
Welke gevaren?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef SCH het volgende:
Dat MEEN je niet???quote:Op zondag 7 juni 2009 12:50 schreef fadufuck het volgende:
Ik dacht dit gaat over XTC ofzo, maarja wat een domper.
Wist je trouwens dat van XTC je recessieve genen dominant kunnen worden?
Voorlichting is alles.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb ik het over verbieden???
Ik zeg alleen dat de gevaren wel eens onderschat worden of gebatellidingest. Net als bij sommige andere dingen die je noemt.
Niet naar Marokko dus met z'n eerste klas hasj.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef deepart het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Er zijn gewoon gevaren. Ik heb vrienden/kennissen kinderen van vrienden er wel degelijk (grote) problemen door zien krijgen (rare zin...). Verslaving, apathie, problemen op het werk/school, concentratiestoornissen, sociale problemen etc. Maar ook heel veel mensen die er prima mee om konden gaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:51 schreef Houniet het volgende:
[..]
Voorlichting is alles.
Er wordt gewoon te weinig gedaan aan de voorlichting.
Je plaats dus een nietszeggende post zodat je wel je mening geeft maar er niet op aangevallen kan worden.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb ik het over verbieden???
Ik zeg alleen dat de gevaren wel eens onderschat worden of gebatellidingest. Net als bij sommige andere dingen die je noemt.
Dat soort mensen hadden voor het gebruik al problemen.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Er zijn gewoon gevaren. Ik heb vrienden/kennissen kinderen van vrienden er wel degelijk (grote) problemen door zien krijgen (rare zin...). Verslaving, apathie, problemen op het werk/school, concentratiestoornissen, sociale problemen etc. Maar ook heel veel mensen die er prima mee om konden gaan.
Ik ken mensen die grote problemen hebben met auto's, computers, relaties, werk, politiek, religie, .....quote:Op zondag 7 juni 2009 12:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Er zijn gewoon gevaren. Ik heb vrienden/kennissen kinderen van vrienden er wel degelijk (grote) problemen door zien krijgen (rare zin...). Verslaving, apathie, problemen op het werk/school, concentratiestoornissen, sociale problemen etc. Maar ook heel veel mensen die er prima mee om konden gaan.
Precies, Des te sneller die junks dood gaanquote:Op zondag 7 juni 2009 12:44 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Inderdaad, want Heroine is (mits zuiver) een van de minst schadelijke drugs waar men verslaafd aan kan raken
Gelijk even een bron, voor de liefhebber: http://www.drugtext.org/library/books/epidemiology/chapter18.htm
Fijn, ik ook. Open er een topic over. Het een sluit het ander toch niet uit? Zijn er daardoor geen problemen met drugs ofzo?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken mensen die grote problemen hebben met auto's, computers, relaties, werk, politiek, religie, .....
We maken er een serieus topic van.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:58 schreef kikoooooo het volgende:
Lol, dit hele topic is een troll en iedereen trapt er bijna in
Je kent ze?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:55 schreef Icosahedron. het volgende:
[..]
Dat soort mensen hadden voor het gebruik al problemen.
Juist, dat de buren weleens ruzie hebben praat een oorlog in irak nog niet goed!quote:Op zondag 7 juni 2009 13:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Fijn, ik ook. Open er een topic over. Het een sluit het ander toch niet uit? Zijn er daardoor geen problemen met drugs ofzo?
Zoek eerst maar eens op wat een junk is bollequote:Op zondag 7 juni 2009 12:57 schreef Joey_Kindt het volgende:
[..]
Precies, Des te sneller die junks dood gaan![]()
En zo krijgen mijn braddas in Afghanistan ook nog wat cash
Levensdoelquote:Op zondag 7 juni 2009 13:17 schreef Plums het volgende:
Ik las pas dat boek, Wir Kinder vom Bahnhof Zoo. Tof boek hoor, ik ga ook maar lsd'en en snuiven en spuiten denk ik.Ik bedoel, smoken doe ik al, dus nu moet ik nog aan de lsd en dan zo opbouwen naar andere drugs weetjewel. En dan tippelen en dan op mn 14e doodgaan en de jongste heroinedode van Nederland worden.
Er zijn voornamelijk problemen wegens het verbod op drugs.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Fijn, ik ook. Open er een topic over. Het een sluit het ander toch niet uit? Zijn er daardoor geen problemen met drugs ofzo?
Ik ontken de problemen niet. Ik erken dat ze voornamelijk veroorzaakt worden door het verbod op drugs.quote:
quote:Op zondag 7 juni 2009 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn voornamelijk problemen wegens het verbod op drugs.
Dat is de boel omdraaien. Hoe het ook is, er kunnen gewoon problemen ontstaan door hasjgebruik en het wordt me iets te fanatiek gebagatellisseerd doorgaans op FOK.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn voornamelijk problemen wegens het verbod op drugs.
Wat dacht je van de problemen door overgewicht, roken, drinken? Dat zijn wel even 10 keer grotere zaken.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is de boel omdraaien. Hoe het ook is, er kunnen gewoon problemen ontstaan door hasjgebruik en het wordt me iets te fanatiek gebagatellisseerd doorgaans op FOK.
Nee jij draait de boel om.quote:
quote:Op zondag 7 juni 2009 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee jij draait de boel om.
Mensen gebruiken drugs. Sommige mensen zien dat als een probleem. Ze verbieden drugs. Resultaat: criminaliteit en nog meer problemen met gebruik. En nu worden die problemen op de drugs geschoven i.p.v. op de echte oorzaak: het verbod.
Yep. Daar denk ik ook van alles van. Maar dat zijn topics op zich. Hier gaat het toch over drugs?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat dacht je van de problemen door overgewicht, roken, drinken? Dat zijn wel even 10 keer grotere zaken.
Het gaat mij niet om het verbod. Ik ben misschien wel voor de absolute vrijheid op dit gebied, wie zal het zeggen. Ik ben er wel kritisch op als mensen doen alsof er geen problemen door gebruik kunnen ontstaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee jij draait de boel om.
Mensen gebruiken drugs. Sommige mensen zien dat als een probleem. Ze verbieden drugs. Resultaat: criminaliteit en nog meer problemen met gebruik. En nu worden die problemen op de drugs geschoven i.p.v. op de echte oorzaak: het verbod.
Klopt, maar het is niet het nummer 1 probleem om je druk over te maken en ook niet het 3e of 4e. Ik zal niet ontkennen dat drugs gewoon slecht zijn (met name heroine, cocaine en andere drugs die lichamelijk verslavend zijn) maar het gevaar van b.v. wiet of xtc worden nogal overschat. Uiteraard is dit niet onschuldig, maar bij 'verantwoord' gebruik is het gevaar van deze drugs nauwelijks groter dan bij alcohol. Maar dat laatste is nu eenmaal maatschappelijk volledig geaccepteerd en daarom is het onschuldig.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep. Daar denk ik ook van alles van. Maar dat zijn topics op zich. Hier gaat het toch over drugs?
Dat is onzin natuurlijk, natuurlijk kunnen er grote problemen ontstaan door dat spul. Maar dat hou je altijd, je kunt beter zorgen dat je de schade beperkt dan dat je het weg probeert te halen van de mensen. Om de redenen die ik hierboven geef. Laat mensen lekker een jointje roken of een pilletje slikken (wel controle-kraampjes!) dan hou je ze zoveel mogelijk weg van het 'echte' spul. Al voorkom je dat natuurlijk nooit helemaal.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het verbod. Ik ben misschien wel voor de absolute vrijheid op dit gebied, wie zal het zeggen. Ik ben er wel kritisch op als mensen doen alsof er geen problemen door gebruik kunnen ontstaan.
Precies. Maar hier wordt ook nogal gretig gesuggereerd dat er gans geen problemen door bv. wiet kunnen ontstaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is onzin natuurlijk, natuurlijk kunnen er grote problemen ontstaan door dat spul. Maar dat hou je altijd, je kunt beter zorgen dat je de schade beperkt dan dat je het weg probeert te halen van de mensen. Om de redenen die ik hierboven geef.
Niet meer dan door alcohol.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies. Maar hier wordt ook nogal gretig gesuggereerd dat er gans geen problemen door bv. wiet kunnen ontstaan.
Er zijn niet voor niks enorm veel campagnes rond alcoholmisbruik door jongeren, dat wordt volgens mij toch echt wel als een groter probleem gezien.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, maar het is niet het nummer 1 probleem om je druk over te maken en ook niet het 3e of 4e. Ik zal niet ontkennen dat drugs gewoon slecht zijn (met name heroine, cocaine en andere drugs die lichamelijk verslavend zijn) maar het gevaar van b.v. wiet of xtc worden nogal overschat. Uiteraard is dit niet onschuldig, maar bij 'verantwoord' gebruik is het gevaar van deze drugs nauwelijks groter dan bij alcohol. Maar dat laatste is nu eenmaal maatschappelijk volledig geaccepteerd en daarom is het onschuldig.
Maar wat gebeurd er als alle coffeeshops dichtgaan en er een zero-tollerance beleid gevoerd wordt (zoals de laatste maanden)? Mensen gaan op zoek naar alternatieven, zoeken dat op straat en komen zowel met de verkeerde mensen als de verkeerde zooi in aanraking. Een dealer verkoopt toch liever het zwaar verslavende (en meer winstgevende) coke dan een pilletje.
En terecht.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn niet voor niks enorm veel campagnes rond alcoholmisbruik door jongeren, dat wordt volgens mij toch echt wel als een groter probleem gezien.
Ja, die Amerikaanse films ook waarin ze een hijsje nemen en meteen zwaar gaan hallucineren alsof ze LSD i.c.m. 4 joints hebben gehad.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:05 schreef AffenStrudel het volgende:
Veel te veel mensen klagen over wiet zonder dat ze enig benul hebben wat het inhoud![]()
Ook in die serie weeds op comedycentral, alle gebruikers zijn helemaal high en gaan er helemaal goed op. Lekker realistisch
Dan doe je wel heel erg je best om dat voor ons verborgen te houden.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:54 schreef SCH het volgende:
Ik ben misschien wel voor de absolute vrijheid op dit gebied, wie zal het zeggen.
Dat ligt denk ik meer aan de manier waarop jij er als pavlow op reageert en iedereen die kritisch is over drugsgebruik de mond snoert en alles wegblaast. Ik neig wel naar vrije heroineverstrekking en ben voor de legalisatie van softdrugs, mits er veel meer voorlichting wordt gegeven en jonge mensen beter worden begeleid.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan doe je wel heel erg je best om dat voor ons verborgen te houden.
Ik ben zelf niet voor absolute vrijheid, sommige zooi moet je gewoon zoveel mogelijk beperken en hard aanpakken en bij de 'betere' alternatieven een oogje dichtknijpen.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan doe je wel heel erg je best om dat voor ons verborgen te houden.
Zeker. Alcohol heeft levensgevaarlijke kanten, zoals de verslaving. Maar het is ook een roesmiddel. Niet zelden in combinatie met drugs gebruikt.quote:
Wtf, vrije heroine-verstrekking, wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik meer aan de manier waarop jij er als pavlow op reageert en iedereen die kritisch is over drugsgebruik de mond snoert en alles wegblaast. Ik neig wel naar vrije heroineverstrekking en ben voor de legalisatie van softdrugs, mits er veel meer voorlichting wordt gegeven en jonge mensen beter worden begeleid.
Als je het gecontroleerd vrij verstrekt dan heb je het in de hand. Het is niet zo dat het dan maar in de supermarkt te koop is.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wtf, vrije heroine-verstrekking, wat bedoel je daarmee?Dat is zo ongeveer de grootste rotzooi die er is.
Ik ben geen verslavingsdeskundige, maar zou je niet beter die mensen een soort van af kunnen laten bouwen door ze minder lichamelijk verslaafde drugs te 'geven'?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je het gecontroleerd vrij verstrekt dan heb je het in de hand. Het is niet zo dat het dan maar in de supermarkt te koop is.
Zelfde als methadon mij dunkt. Wellicht zijn er voordelen om hero te gebruiken? Ik zou het niet weten, nooit over ingelezen.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wtf, vrije heroine-verstrekking, wat bedoel je daarmee?Dat is zo ongeveer de grootste rotzooi die er is.
Methadon wordt nu gebruikt om van heroine af te kicken, het zal dus wel 'gezonder' of minder verslavend zijn.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:16 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zelfde als methadon mij dunkt. Wellicht zijn er voordelen om hero te gebruiken? Ik zou het niet weten, nooit over ingelezen.
quote:Op zondag 7 juni 2009 14:19 schreef J.Herrer het volgende:
Ik ga ff lekker m'n hersens wegroken met een lekkere dikke fakkel
Wat TS niet weet is dat je hersens ook weer terugkomen zodra je weer nuchter bent
Simpelweg omdat cold turkey afkicken van heroine veel en veel gevaarlijker is dan geleidelijk.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Methadon wordt nu gebruikt om van heroine af te kicken, het zal dus wel 'gezonder' of minder verslavend zijn.
ik heb er al 5 bongs gerookt,quote:Op zondag 7 juni 2009 14:19 schreef J.Herrer het volgende:
Wat TS niet weet is dat je hersens ook weer terugkomen zodra je weer nuchter bent
Weet ik. Maar methadon zal ook wel goedkoper/gezonder of iets dergelijks zijn?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:24 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Simpelweg omdat cold turkey afkicken van heroine veel en veel gevaarlijker is dan geleidelijk.
Keep blazin' that shitquote:Op zondag 7 juni 2009 14:19 schreef J.Herrer het volgende:
1. Waarom?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:11 schreef Ritmo het volgende:
sommige zooi moet je gewoon zoveel mogelijk beperken
Methadon in ongeveer net zo verslavend. Het enige echte verschil is dat je er minder genot van krijgt.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Weet ik. Maar methadon zal ook wel goedkoper/gezonder of iets dergelijks zijn?
Dat ook natuurlijk. En je hebt als gemeente de gebruikers en dealers iets meer onder controle en goed in beeld.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Weet ik. Maar methadon zal ook wel goedkoper/gezonder of iets dergelijks zijn?
1. Omdat sommige drugs lichamelijk zo zwaar en snel verslavend zijn dat je op langere termijn sowieso een gevaar voor jezelf en de maatschappij wordt. Normaal functioneren is op den duur gewoon niet meer mogelijk.quote:
Die paar junks op straat geven geen representatief beeld van drugsgebruik in het algemeen. Er zijn ook recreatieve heroïne-gebruikers.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
1. Omdat sommige drugs lichamelijk zo zwaar en snel verslavend zijn dat je op langere termijn sowieso een gevaar voor jezelf en de maatschappij wordt. Normaal functioneren is op den duur gewoon niet meer mogelijk.
Mensen nemen hun eigen beslissingen. Legalisatie en regulatie is de enige maniier om invloed uit te kunnen oefenen.quote:2. Helemaal beperken is een utopie, maar ik noemde al de opties: hou mensen zoveel mogelijk van de 'echte' dealers weg, doe niet zo moeilijk over dat jointje of dat pilletje en zet test-stands neer op b.v. dancefeesten. Maar ga niet met 100 drugshonden rondlopen voor die paar pilletjes en kap eens met dat sluiten van coffeeshops.
Ik geloof niet dat je heroine 'zo af en toe' even kunt gebruiken. Met XTC of misschien zelfs coke zou nog kunnen als je sterk bent en goed in je vel zit...quote:Op zondag 7 juni 2009 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die paar junks op straat geven geen representatief beeld van drugsgebruik in het algemeen. Er zijn ook recreatieve heroïne-gebruikers.
Tussen de 10% en 20% van de mensheid is verslavingsgevoelig en zal hoe dan ook problemen krijgen met gedrag. Bepaalde drugs, werk, sex, sport... Het probleem zit hem in de gebruiker, niet in de drug zelf.
Mensen nemen hun eigen beslissingen ja, maar de zware hard drugs zorgen gewoon voor veel overlast, dat is een feit. Het is niet de keuze van mensen om lastig gevallen of beroofd door junks te worden. En ook niet de keuze om op te draaien voor de kosten die verslavingszorg met zich meebrengt.quote:Mensen nemen hun eigen beslissingen. Legalisatie en regulatie is de enige maniier om invloed uit te kunnen oefenen.
GHB is lichamelijk veel verslavender en bovendien riskanter gezien de exacte dosering die je moet gebruiken en de mate van lichamelijke afhankelijkheid. Maar goed, het blijft nog steeds kinderspul in vergelijking met heroine, daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef Kopbal het volgende:
XTC verheerlijken en GHB afkeurenWat een feitenkennis heb jij, Ritmo
quote:Op zondag 7 juni 2009 15:07 schreef Crack_ het volgende:
Help!
Ik had gisteren een jointje gerookt, en werd ik vanochtend wakker zie ik dat mn hond is dood gestoken, mn kamer aan puinhoop, de schuur afgebrand en nog veel meer! Hoor ik net ook nog eens dat ik longkanker krijg ?
Wat moet ik doen, het was maar één jointje
Mee eens, maar bij de ene drug is dat veel makkelijker dan bij de andere.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:58 schreef Kopbal het volgende:
Het is allemaal tyfuszooi, zolang je er maar verantwoord mee omgaat.
hihih, je zei puntquote:Op zondag 7 juni 2009 15:01 schreef Joey_Kindt het volgende:
Als je eens in de zoveel tijd een J klapt met je niggas dan nog te doen maar je hebt ook mensen die gewoon elk weekend aan de cocaïne zitten of elke dag een stoned worden. Dan ben je gewoon verslaafd punt.
Je leest verkeerd, je krijgt er kopkanker van.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:05 schreef Daniane het volgende:
Krijg je echt longkanker van 1x blowen?
Ik geloof t niet...
o en ik heb de 4 pagina's niet doorgelezen voor t geval t daar in staat
Beide.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:07 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Je leest verkeerd, je krijgt er kopkanker van.
En niet te vergeten HIV als je meerookt.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:08 schreef Daniane het volgende:
[..]
Beide.
"Ook krijgt iedereen die ooit eens een keer wiet heeft gerookt longkanker."
Bij mij precies andersom! Iedereen die wiet rookt(e) is nu stinkend rijk!quote:Op zondag 7 juni 2009 16:05 schreef Dynastic het volgende:
Wat wel zo is, in mijn 'kringen' in ieder geval, is dat elke keer zodra iemand aan de wiet gaat, zn toekomst naar de klote gaat door falen, in wat dan ook..
En dan ontkennen, en andere mogelijke oorzaken zoeken
Het ging me ook meer om het hersen-gedeelte. En diegene die rijk zijn bij mij smoken het gewoon weer weg, dus uiteindelijk geen profijt. En je zal net zien als je het zelf maar één keer doet, ben je dalijk meteen de lul.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:15 schreef Rasher het volgende:
[..]
Bij mij precies andersom! Iedereen die wiet rookt(e) is nu stinkend rijk!
Maar ik durf het zelf niet, na 3 keer houd je geen hersenen over.
Alcohol heeft een negatiever effect op mensen dan wiet.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:36 schreef Joey_Kindt het volgende:
Inb4 de junks die allemaal excuses gaan verzinnen zoals: Je drinkt toch ook alcohol![]()
![]()
![]()
Natuurlijk...quote:Op zondag 7 juni 2009 16:13 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
En niet te vergeten HIV als je meerookt.
Owja, deze mag ook niet ontbreken: "Ghb; rapedrugquote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef Kopbal het volgende:
Dat is dan weer volstrekte onzin.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:21 schreef fs180 het volgende:
[..]
Owja, deze mag ook niet ontbreken: "Ghb; rapedrug"
Van 1x blowen krijg je longkanker en aids en ben je in 1 klap 95% dommerquote:Op zondag 7 juni 2009 16:05 schreef Daniane het volgende:
Krijg je echt longkanker van 1x blowen?
Ik geloof t niet...
o en ik heb de 4 pagina's niet doorgelezen voor t geval t daar in staat
Als je elke dag een fruitsapje bij het station haalt voordat je de trein instapt, ben je dan verslaafd?quote:Op zondag 7 juni 2009 15:01 schreef Joey_Kindt het volgende:
Als je eens in de zoveel tijd een J klapt met je niggas dan nog te doen maar je hebt ook mensen die gewoon elk weekend aan de cocaïne zitten of elke dag een stoned worden. Dan ben je gewoon verslaafd punt.
GHB is gevaarlijker dan XTC. Punt uit.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef Kopbal het volgende:
Ook hier geldt: verantwoord gebruik is de sleutel. GHB is bij onverantwoord gebruik zeker veel gevaarlijker dan XTC, dat zal niemand ontkennen.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
GHB is gevaarlijker dan XTC. Punt uit.
Ik heb ze beiden lang genoeg gebruikt en gebruikt zien worden om tot die simpele conclusie te komen.
Ik heb in ieder geval nog nooit een raam hoeven inslaan om een comateus iemand van de bank te trekken en naar de eerste hulp te rijden door XTC gebruik. Met GHB is dit wel het geval geweest. Pas toen ging ik ook inzien wat anderen al heel lang tegen me zeiden.
En bovendien lichamelijk sneller verslavend.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:29 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ook hier geldt: verantwoord gebruik is de sleutel. GHB is bij onverantwoord gebruik zeker veel gevaarlijker dan XTC, dat zal niemand ontkennen.
Verslaving is voor paupers.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En bovendien lichamelijk sneller verslavend.
Nou ja, het punt is dus dat waar je van dezelfde 'batch', om het zo maar te zeggen, een beetje kotst van hoeveelheid X, je soms ook heel ver weg kan zijn van diezelfde hoeveelheid.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:29 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ook hier geldt: verantwoord gebruik is de sleutel. GHB is bij onverantwoord gebruik zeker veel gevaarlijker dan XTC, dat zal niemand ontkennen.
zie mijn editquote:Op zondag 7 juni 2009 16:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou ja, het punt is dus dat waar je van dezelfde 'batch', om het zo maar te zeggen, een beetje kotst van hoeveelheid X, je soms ook heel ver weg kan zijn van diezelfde hoeveelheid.
Ik dacht altijd dat dit onmogelijk was, maar heb zelf dus ondervonden dat het vrij onvoorspelbaar kan zijn.
Is er nu trouwens een piek in GHB gebruik, nu XTC moeilijker verkrijgbaar is?
Jawohl.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Achterlijk beleid van dit kutkabinetquote:
Zo lijkt het wel. De laatste maanden in clubs ook echt ongeloofelijk veel wazige chicks die helemaal om je heen komen hangen net iets te 'lief', waarvan je ziet dat het geen XTC of drank was. Als je dan ff 'G gehad?' vraagt, is het antwoord vrijwel altijd ja. Ben zelfs de laatste paar weken 3 keer een meid tegengekomen die thuis ook zelf maakte, dat zag ik de afgelopen jaren nauwelijks.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Eeeeh....je zit fout hoor. GHB is juist helemaal niet verslavend.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
GHB is lichamelijk veel verslavender en bovendien riskanter gezien de exacte dosering die je moet gebruiken en de mate van lichamelijke afhankelijkheid. Maar goed, het blijft nog steeds kinderspul in vergelijking met heroine, daar heb je gelijk in.
Vergeleken met wiet en MDMA wel.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Eeeeh....je zit fout hoor. GHB is juist helemaal niet verslavend.
Tja, de regering heeft gewoon oogkleppen op.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Achterlijk beleid van dit kutkabinet
2 miljard schade op jaarbasis, maar zuip vooral verder.
Volgens mij zitten ze zelf vuistdiep in de dopehandel. Zo stupide kunnen mensen met een gedegen opleiding niet zijnquote:Op zondag 7 juni 2009 16:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Tja, de regering heeft gewoon oogkleppen op.
Mensen zijn toch zelf nog altijd verantwoordleijk. Zo gemakkelijk om dan weer de overheid de schuld te geven.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zo lijkt het wel. De laatste maanden in clubs ook echt ongeloofelijk veel wazige chicks die helemaal om je heen komen hangen net iets te 'lief', waarvan je ziet dat het geen XTC of drank was. Als je dan ff 'G gehad?' vraagt, is het antwoord vrijwel altijd ja. Ben zelfs de laatste paar weken 3 keer een meid tegengekomen die thuis ook zelf maakte, dat zag ik de afgelopen jaren nauwelijks.
Maar goed, dit is m'n eigen ervaring maar ik hoor het ook van anderen en het is natuurlijk een logisch gevolg van het geweldige drugsbeleid.
quote:Op zondag 7 juni 2009 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, GHB is niet verslavend. Mensen kunnen verslaafd zijn aan een roes.
Zelf nooit gebruikt, maar dit merkte ik al aan de mensen die ik 'ken' die wel gebruiken.quote:'Risico partydrug GHB onderschat'
UTRECHT - Verslaving aan de 'partydrug' GHB neemt fors toe. Ook worden de risico's van de drug zwaar onderschat, meldt het Trimbos-instituut in Utrecht.
Naar schatting van het instituut zijn er momenteel enkele honderden verslaafden in behandeling in een kliniek. ,,De exacte getallen zijn niet bekend, omdat voorheen de aantallen zo laag waren dat GHB niet als apart middel werd geregistreerd,'' legt Nathalie Dekker van het Trimbos-instituut uit.
Bij dagelijks gebruik kunnen al binnen twee maanden zowel geestelijke als lichamelijke verslavingsverschijnselen optreden. Het begint met trillen, slapeloosheid en een angstig gevoel.
Op lange termijn worden de ontwenningsverschijnselen heftiger en kunnen deze leiden tot een delirium of een epileptische aanval. Dekker: ,,Een GHB-verslaving kan worden vergeleken met een alcoholverslaving. Afkicken moet onder begeleiding gebeuren, zodat er gecontroleerd kan worden afgebouwd.''
Bij jeugd hoort nou eenmaal nieuwsgierigheid en bij uitgaan horen nou eenmaal drugs. Sterker nog: bij mensen horen drugs. Van tabak tot alcohol, van wiet tot LSD etc.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen zijn toch zelf nog altijd verantwoordleijk. Zo gemakkelijk om dan weer de overheid de schuld te geven.
Ik vind het toch ergens een beetje sneu als je zo afhankelijk bent van al die shit.
Kutbeleid is kutbeleid.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen zijn toch zelf nog altijd verantwoordleijk. Zo gemakkelijk om dan weer de overheid de schuld te geven.
Ik vind het toch ergens een beetje sneu als je zo afhankelijk bent van al die shit.
Oké, dan open ik er één over mensen die de troll niet zien.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:48 schreef JEFFreal het volgende:
[..]
![]()
* JEFFreal opent klaag topic over mensen met een badtegel-iq
De overheid moet ook realistisch zijn en de juiste keuze's maken. Het beleid nu is alleen maar op oude niet-onderbouwde maatschappelijke normen en waarden gebasseerd.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:50 schreef Kopbal het volgende:
De overheid heeft gewoon als taak om de handel en het gebruik in harddrugs tegen te gaan. Valt onder volksgezondheid.
Je kan dus moeilijk de overheid de schuld gaan geven dat mensen overstappen op G omdat er geen pilletjes meer in de omloop zijn.
Hoe graag je de legalisering van drugs ook ziet, gaat nooit gebeuren.
Wellicht omdat er aardig wat doden aan XTC zijn toegeschreven zonder te weten of er echt MDMA is gebruikt?quote:
Waarom hoort dat? Kun je het niet leuk hebben zonder dat spul?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:47 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Bij jeugd hoort nou eenmaal nieuwsgierigheid en bij uitgaan horen nou eenmaal drugs. Sterker nog: bij mensen horen drugs. Van tabak tot alcohol, van wiet tot LSD etc.
Ik ben graag dwars. Net als de regeringquote:Op zondag 7 juni 2009 16:50 schreef Kopbal het volgende:
De overheid heeft gewoon als taak om de handel en het gebruik in harddrugs tegen te gaan. Valt onder volksgezondheid.
Je kan dus moeilijk de overheid de schuld gaan geven dat mensen overstappen op G omdat er geen pilletjes meer in de omloop zijn.
Hoe graag je de legalisering van drugs ook ziet, gaat nooit gebeuren.
Dan zou ie juist hoger moeten staan.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wellicht omdat er aardig wat doden aan XTC zijn toegeschreven zonder te weten of er echt MDMA is gebruikt?
En het is natuurlijk wel zo dat langdurig XTC gebruik in een korte periode z'n tol eist.
http://www.youtube.com/view_play_list?p=F15D388FEE1EA199&search_query=horizon+ecstasyquote:
Ja hoor, maar nog leuker mét.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom hoort dat? Kun je het niet leuk hebben zonder dat spul?
Ja maar dodelijk is het niet. Je gaat dood door uitdroging, of oververhitting, maar niet door de MDMA.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wellicht omdat er aardig wat doden aan XTC zijn toegeschreven zonder te weten of er echt MDMA is gebruikt?
En het is natuurlijk wel zo dat langdurig XTC gebruik in een korte periode z'n tol eist.
1 is "most harmful"quote:
quote:Op zondag 7 juni 2009 16:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Oké, dan open ik er één over mensen die de troll niet zien.
Dat het 'hoort' wil niet zeggen dat ik het direct prima vind, maar sinds het bestaan van de mens zijn deze altijd op zoek gegaan naar 'kicks' en middelen om je beter te voelen.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:51 schreef SCH het volgende:
[..]
I know.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja maar dodelijk is het niet. Je gaat dood door uitdroging, of oververhitting, maar niet door de MDMA.
Ja idd, en XTC is dus niet echt harmful, vergeleken met de andere drugs. Dat viel me op.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
1 is "most harmful"
en dan naar beneden naar minder harmful. Of begrijpen we elkaar hier verkeerd?
Vind ik ook sneu, dat je alcohol nodig hebt om het leuker te maken. Snap ik niks van.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja hoor, maar nog leuker mét.
Je zou alcohol eens moeten verbieden met die argumentatie. Dan is het huis te klein
Dus jij gebruikt geen sigaretten, koffie of alcohol?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind ik ook sneu, dat je alcohol nodig hebt om het leuker te maken. Snap ik niks van.
He's just like you and meeeeee, but he's homeless. He's homeless....quote:Op zondag 7 juni 2009 16:58 schreef J.Herrer het volgende:
Man ik herinner me ineens dat ik nog 10 euro van een gast krijg, kan ik mooi ff langs de shop voor een vers zakje
Idd. Hun taak lijkt me om 'zwakkere' burgers (expirimenterende jongeren b.v.) te helpen en niet verder de shit in te schoppen. Het gaat om het doel, niet om hoe je het doet. Drugs zijn en blijven er, waar het om gaat is de schade minimaal te houden.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:54 schreef Kopbal het volgende:
In bepaalde gevallen slaat de overheid inderdaad door. Denk dan aan het paddoverbod en het zero-tolerance beleid op dancefeesten waar je alleen maar de simpele gebruiker mee pakt.
Volgens jouw theorie zit ik dus op -60% ofzoquote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:
Nee, niet om het leuker te maken ofzo.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dus jij gebruikt geen sigaretten, koffie of alcohol?
Anders wordt het tijd om eens met argumenten te komen vrind SCH.
Geen noodzaak, maar wel een waardevolle toevoeging tot het leven.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, niet om het leuker te maken ofzo.
Jullie doen alsof drugs een soort levensnoodzaak zijn.
quote:Op zondag 7 juni 2009 17:58 schreef fs180 het volgende:
[..]
Geen noodzaak, maar wel een waardevolle toevoeging tot het leven.
Mooie toevoegingquote:Op zondag 7 juni 2009 17:58 schreef fs180 het volgende:
[..]
Geen noodzaak, maar wel een waardevolle toevoeging tot het leven.
Welk spul?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:51 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welk spul?
(nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
Sorryquote:
Vreemd dat solvents zo laag staan? Dat zijn oplosmiddelen, dus dat komt neer op verf en lijm snuiven enzo.. Ik ging er altijd vanuit dat dat echt instantly je hersenen oplost =/quote:
quote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:44 schreef -Datdus- het volgende:
bacardi ras met 7Upmaar bier is ook lekker
![]()
Gevaar bestaat niet alleen uit gevaar voor jezelfquote:Op zondag 7 juni 2009 23:15 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Vreemd dat solvents zo laag staan? Dat zijn oplosmiddelen, dus dat komt neer op verf en lijm snuiven enzo.. Ik ging er altijd vanuit dat dat echt instantly je hersenen oplost =/
Wiet is volgens die lijst nog gevaarlijker?
En ook zou ik LSD nou niet direct boven XTC plaatsen, aangezien MDMA een amphetamine verwante stof is, en ook geestelijk een veel zwaardere impact heeft dan LSD (imo..).
Kijk die documentaire eens zie ik postte (BBC Horizon)quote:Op zondag 7 juni 2009 23:15 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Vreemd dat solvents zo laag staan? Dat zijn oplosmiddelen, dus dat komt neer op verf en lijm snuiven enzo.. Ik ging er altijd vanuit dat dat echt instantly je hersenen oplost =/
En ook zou ik LSD nou niet direct boven XTC plaatsen, aangezien MDMA een amphetamine verwante stof is, en ook geestelijk een veel zwaardere impact heeft dan LSD (imo..).
Ja of nee graagquote:
Niets is een levensnoodzaak behalve brood, water, zuurstof en zonlicht.quote:Jullie doen alsof drugs een soort levensnoodzaak zijn.
Met trillende handen "hoi" tegen de kassamiep zeggen telt niet mee.quote:Op maandag 8 juni 2009 08:44 schreef de_boswachter het volgende:
Drugs is voor falers.
Echte playbois zien hun eigen adrenaline als drugs. Zoals ik.
LSD is geestelijk vele malen zwaarder dan mdmaquote:Op zondag 7 juni 2009 23:15 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ja beetje vage lijst is het , LSD heeft trouwens sowieso een veel zwaardere impact als MDMA hoorquote:Op zondag 7 juni 2009 23:15 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je wiet rookt ga je gewoon eerder dood en gaat je gewoon helemaal naar de klote. Bah, waarom vraag ik mij dan af. Je kan toch ook gewoon een lekker eindje gaan wanderen, daar word je ook heel vrolijk van. De mooie natuur en alles.
quote:Op maandag 8 juni 2009 08:44 schreef de_boswachter het volgende:
Drugs is voor falers.
Echte playbois zien hun eigen adrenaline als drugs. Zoals ik.
quote:Op maandag 8 juni 2009 18:56 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
[..]
Een maat van mij is ook 100% anti-drugs, maar die heeft wel een coke-verslaving gehad.. dus daar kan ik dan nog met inkomen..
Maar MDMA een behoorlijke aanslag op je lichaam, en ontregelt je serotonineniveau compleet..quote:Op maandag 8 juni 2009 14:39 schreef NeverEatYellowSnow het volgende:
[..]
LSD is geestelijk vele malen zwaarder dan mdma
Doe eens onderbouwen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:04 schreef F04 het volgende:
Anno 2009 weten we allemaal best wel dat het ongezond is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |