abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 16:31:53 #201
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69797957
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:30 schreef Ritmo het volgende:

[..]

En bovendien lichamelijk sneller verslavend.
Verslaving is voor paupers.
  zondag 7 juni 2009 @ 16:32:17 #202
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69797981
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:29 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ook hier geldt: verantwoord gebruik is de sleutel. GHB is bij onverantwoord gebruik zeker veel gevaarlijker dan XTC, dat zal niemand ontkennen.
Nou ja, het punt is dus dat waar je van dezelfde 'batch', om het zo maar te zeggen, een beetje kotst van hoeveelheid X, je soms ook heel ver weg kan zijn van diezelfde hoeveelheid.

Ik dacht altijd dat dit onmogelijk was, maar heb zelf dus ondervonden dat het vrij onvoorspelbaar kan zijn.

Is er nu trouwens een piek in GHB gebruik, nu XTC moeilijker verkrijgbaar is?
Intelligent, but fucked up.
  zondag 7 juni 2009 @ 16:33:35 #203
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69798033
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou ja, het punt is dus dat waar je van dezelfde 'batch', om het zo maar te zeggen, een beetje kotst van hoeveelheid X, je soms ook heel ver weg kan zijn van diezelfde hoeveelheid.

Ik dacht altijd dat dit onmogelijk was, maar heb zelf dus ondervonden dat het vrij onvoorspelbaar kan zijn.

zie mijn edit
Ik zie eigenlijk vooral een piek in het cokegebruik.
  zondag 7 juni 2009 @ 16:34:02 #204
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_69798056
quote:

[..]

Jawohl.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zondag 7 juni 2009 @ 16:35:18 #205
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69798103
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:34 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Jawohl.
Achterlijk beleid van dit kutkabinet

2 miljard schade op jaarbasis, maar zuip vooral verder.
pi_69798122
quote:
Zo lijkt het wel. De laatste maanden in clubs ook echt ongeloofelijk veel wazige chicks die helemaal om je heen komen hangen net iets te 'lief', waarvan je ziet dat het geen XTC of drank was. Als je dan ff 'G gehad?' vraagt, is het antwoord vrijwel altijd ja. Ben zelfs de laatste paar weken 3 keer een meid tegengekomen die thuis ook zelf maakte, dat zag ik de afgelopen jaren nauwelijks.

Maar goed, dit is m'n eigen ervaring maar ik hoor het ook van anderen en het is natuurlijk een logisch gevolg van het geweldige drugsbeleid.
-
  zondag 7 juni 2009 @ 16:35:55 #207
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_69798124
Omg. ik heb dan ongeveer -160% hersenen over volgens de theorie uit de op.
Thinking about thinking of you.
  zondag 7 juni 2009 @ 16:37:16 #208
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69798169
MDMA zou gewoon vrijgegeven moeten worden. De wereld zou een betere plek zijn!
pi_69798200
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:55 schreef Ritmo het volgende:

[..]

GHB is lichamelijk veel verslavender en bovendien riskanter gezien de exacte dosering die je moet gebruiken en de mate van lichamelijke afhankelijkheid. Maar goed, het blijft nog steeds kinderspul in vergelijking met heroine, daar heb je gelijk in.
Eeeeh....je zit fout hoor. GHB is juist helemaal niet verslavend.
pi_69798236
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Eeeeh....je zit fout hoor. GHB is juist helemaal niet verslavend.
Vergeleken met wiet en MDMA wel.
-
  zondag 7 juni 2009 @ 16:39:23 #211
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_69798238
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Achterlijk beleid van dit kutkabinet

2 miljard schade op jaarbasis, maar zuip vooral verder.
Tja, de regering heeft gewoon oogkleppen op.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zondag 7 juni 2009 @ 16:40:29 #212
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69798283
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:39 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Tja, de regering heeft gewoon oogkleppen op.
Volgens mij zitten ze zelf vuistdiep in de dopehandel. Zo stupide kunnen mensen met een gedegen opleiding niet zijn
pi_69798284
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:39 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Vergeleken met wiet en MDMA wel.
Nee, GHB is niet verslavend. Mensen kunnen verslaafd zijn aan een roes.
pi_69798335
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:35 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zo lijkt het wel. De laatste maanden in clubs ook echt ongeloofelijk veel wazige chicks die helemaal om je heen komen hangen net iets te 'lief', waarvan je ziet dat het geen XTC of drank was. Als je dan ff 'G gehad?' vraagt, is het antwoord vrijwel altijd ja. Ben zelfs de laatste paar weken 3 keer een meid tegengekomen die thuis ook zelf maakte, dat zag ik de afgelopen jaren nauwelijks.

Maar goed, dit is m'n eigen ervaring maar ik hoor het ook van anderen en het is natuurlijk een logisch gevolg van het geweldige drugsbeleid.
Mensen zijn toch zelf nog altijd verantwoordleijk. Zo gemakkelijk om dan weer de overheid de schuld te geven.

Ik vind het toch ergens een beetje sneu als je zo afhankelijk bent van al die shit.
pi_69798336
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, GHB is niet verslavend. Mensen kunnen verslaafd zijn aan een roes.
quote:
'Risico partydrug GHB onderschat'

UTRECHT - Verslaving aan de 'partydrug' GHB neemt fors toe. Ook worden de risico's van de drug zwaar onderschat, meldt het Trimbos-instituut in Utrecht.

Naar schatting van het instituut zijn er momenteel enkele honderden verslaafden in behandeling in een kliniek. ,,De exacte getallen zijn niet bekend, omdat voorheen de aantallen zo laag waren dat GHB niet als apart middel werd geregistreerd,'' legt Nathalie Dekker van het Trimbos-instituut uit.

Bij dagelijks gebruik kunnen al binnen twee maanden zowel geestelijke als lichamelijke verslavingsverschijnselen optreden. Het begint met trillen, slapeloosheid en een angstig gevoel.

Op lange termijn worden de ontwenningsverschijnselen heftiger en kunnen deze leiden tot een delirium of een epileptische aanval. Dekker: ,,Een GHB-verslaving kan worden vergeleken met een alcoholverslaving. Afkicken moet onder begeleiding gebeuren, zodat er gecontroleerd kan worden afgebouwd.''
Zelf nooit gebruikt, maar dit merkte ik al aan de mensen die ik 'ken' die wel gebruiken.
-
  zondag 7 juni 2009 @ 16:45:15 #216
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69798456
GHB wordt al heel snel een gewoonte voor mensen die het vaker gebruiken.

"Effe lekker voor het slapen gaan" hoor je vrij vaak. En dat gaat zo iedere avond dan.
pi_69798522
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Mensen zijn toch zelf nog altijd verantwoordleijk. Zo gemakkelijk om dan weer de overheid de schuld te geven.

Ik vind het toch ergens een beetje sneu als je zo afhankelijk bent van al die shit.
Bij jeugd hoort nou eenmaal nieuwsgierigheid en bij uitgaan horen nou eenmaal drugs. Sterker nog: bij mensen horen drugs. Van tabak tot alcohol, van wiet tot LSD etc.

De regering pakt het momenteel extreem principieel aan zonder naar de harde feiten te kijken. Natuurlijk ligt de volledige verantwoordelijkheid niet voor de regering (zij produceren en dealen niet) maar het is een kwalijke zaak dat ze het alleen maar erger maken en daarna als het mis gaat met GHB en andere drugs ze tegen het domgehouden volk kunnen roepen: "ZIE JE NOU WEL DRUGS ZIJN SLECHT, WE MOETEN NOG HARDER OPTREDEN!!!"
-
  zondag 7 juni 2009 @ 16:47:26 #218
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69798533
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Kutbeleid is kutbeleid.

Je kunt wel beleid maken dat perfect zou werken als dingen omhoog zouden vallen, maar ze vallen nu eenmaal omlaag. Jammer dan als dat tegen je persoonlijke principes ingaat. Het staat je vrij parket op je plafond te leggen als je wilt, maar verplicht een ander dat niet ajb.

Mensen gebruiken drugs. Zal nooit veranderen. Dus daar stem je je beleid op af. Je minimaliseert de risico's en houdt zo iedereen tevreden.
pi_69798535
pi_69798550
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:

Het is ook onderzocht, en gebleken is dat je als je 1 jaar wiet rookt nog maar de helft van je hersenen over hebt. En na 2 jaar nog maar 20%.

Ook krijgt iedereen die ooit eens een keer wiet heeft gerookt longkanker.

Iedereen weet het maar niemand durft het te zeggen. Waarom wil je je leven opgeven om een keer stoned te worden. ??????

* JEFFreal opent klaag topic over mensen met een badtegel-iq
pi_69798590
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:47 schreef NeverEatYellowSnow het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom staat XTC in godsnaam zo laag?
-
  zondag 7 juni 2009 @ 16:50:14 #222
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69798622
De overheid heeft gewoon als taak om de handel en het gebruik in harddrugs tegen te gaan. Valt onder volksgezondheid.

Je kan dus moeilijk de overheid de schuld gaan geven dat mensen overstappen op G omdat er geen pilletjes meer in de omloop zijn.

Hoe graag je de legalisering van drugs ook ziet, gaat nooit gebeuren.
pi_69798627
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:48 schreef JEFFreal het volgende:

[..]

* JEFFreal opent klaag topic over mensen met een badtegel-iq
Oké, dan open ik er één over mensen die de troll niet zien.
pi_69798643
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:50 schreef Kopbal het volgende:
De overheid heeft gewoon als taak om de handel en het gebruik in harddrugs tegen te gaan. Valt onder volksgezondheid.

Je kan dus moeilijk de overheid de schuld gaan geven dat mensen overstappen op G omdat er geen pilletjes meer in de omloop zijn.

Hoe graag je de legalisering van drugs ook ziet, gaat nooit gebeuren.
De overheid moet ook realistisch zijn en de juiste keuze's maken. Het beleid nu is alleen maar op oude niet-onderbouwde maatschappelijke normen en waarden gebasseerd.
-
  zondag 7 juni 2009 @ 16:51:27 #225
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69798666
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:49 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Waarom staat XTC in godsnaam zo laag?
Wellicht omdat er aardig wat doden aan XTC zijn toegeschreven zonder te weten of er echt MDMA is gebruikt?

En het is natuurlijk wel zo dat langdurig XTC gebruik in een korte periode z'n tol eist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')