Verslaving is voor paupers.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En bovendien lichamelijk sneller verslavend.
Nou ja, het punt is dus dat waar je van dezelfde 'batch', om het zo maar te zeggen, een beetje kotst van hoeveelheid X, je soms ook heel ver weg kan zijn van diezelfde hoeveelheid.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:29 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ook hier geldt: verantwoord gebruik is de sleutel. GHB is bij onverantwoord gebruik zeker veel gevaarlijker dan XTC, dat zal niemand ontkennen.
zie mijn editquote:Op zondag 7 juni 2009 16:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou ja, het punt is dus dat waar je van dezelfde 'batch', om het zo maar te zeggen, een beetje kotst van hoeveelheid X, je soms ook heel ver weg kan zijn van diezelfde hoeveelheid.
Ik dacht altijd dat dit onmogelijk was, maar heb zelf dus ondervonden dat het vrij onvoorspelbaar kan zijn.
Is er nu trouwens een piek in GHB gebruik, nu XTC moeilijker verkrijgbaar is?
Jawohl.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Achterlijk beleid van dit kutkabinetquote:
Zo lijkt het wel. De laatste maanden in clubs ook echt ongeloofelijk veel wazige chicks die helemaal om je heen komen hangen net iets te 'lief', waarvan je ziet dat het geen XTC of drank was. Als je dan ff 'G gehad?' vraagt, is het antwoord vrijwel altijd ja. Ben zelfs de laatste paar weken 3 keer een meid tegengekomen die thuis ook zelf maakte, dat zag ik de afgelopen jaren nauwelijks.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Eeeeh....je zit fout hoor. GHB is juist helemaal niet verslavend.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
GHB is lichamelijk veel verslavender en bovendien riskanter gezien de exacte dosering die je moet gebruiken en de mate van lichamelijke afhankelijkheid. Maar goed, het blijft nog steeds kinderspul in vergelijking met heroine, daar heb je gelijk in.
Vergeleken met wiet en MDMA wel.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Eeeeh....je zit fout hoor. GHB is juist helemaal niet verslavend.
Tja, de regering heeft gewoon oogkleppen op.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Achterlijk beleid van dit kutkabinet
2 miljard schade op jaarbasis, maar zuip vooral verder.
Volgens mij zitten ze zelf vuistdiep in de dopehandel. Zo stupide kunnen mensen met een gedegen opleiding niet zijnquote:Op zondag 7 juni 2009 16:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Tja, de regering heeft gewoon oogkleppen op.
Mensen zijn toch zelf nog altijd verantwoordleijk. Zo gemakkelijk om dan weer de overheid de schuld te geven.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zo lijkt het wel. De laatste maanden in clubs ook echt ongeloofelijk veel wazige chicks die helemaal om je heen komen hangen net iets te 'lief', waarvan je ziet dat het geen XTC of drank was. Als je dan ff 'G gehad?' vraagt, is het antwoord vrijwel altijd ja. Ben zelfs de laatste paar weken 3 keer een meid tegengekomen die thuis ook zelf maakte, dat zag ik de afgelopen jaren nauwelijks.
Maar goed, dit is m'n eigen ervaring maar ik hoor het ook van anderen en het is natuurlijk een logisch gevolg van het geweldige drugsbeleid.
quote:Op zondag 7 juni 2009 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, GHB is niet verslavend. Mensen kunnen verslaafd zijn aan een roes.
Zelf nooit gebruikt, maar dit merkte ik al aan de mensen die ik 'ken' die wel gebruiken.quote:'Risico partydrug GHB onderschat'
UTRECHT - Verslaving aan de 'partydrug' GHB neemt fors toe. Ook worden de risico's van de drug zwaar onderschat, meldt het Trimbos-instituut in Utrecht.
Naar schatting van het instituut zijn er momenteel enkele honderden verslaafden in behandeling in een kliniek. ,,De exacte getallen zijn niet bekend, omdat voorheen de aantallen zo laag waren dat GHB niet als apart middel werd geregistreerd,'' legt Nathalie Dekker van het Trimbos-instituut uit.
Bij dagelijks gebruik kunnen al binnen twee maanden zowel geestelijke als lichamelijke verslavingsverschijnselen optreden. Het begint met trillen, slapeloosheid en een angstig gevoel.
Op lange termijn worden de ontwenningsverschijnselen heftiger en kunnen deze leiden tot een delirium of een epileptische aanval. Dekker: ,,Een GHB-verslaving kan worden vergeleken met een alcoholverslaving. Afkicken moet onder begeleiding gebeuren, zodat er gecontroleerd kan worden afgebouwd.''
Bij jeugd hoort nou eenmaal nieuwsgierigheid en bij uitgaan horen nou eenmaal drugs. Sterker nog: bij mensen horen drugs. Van tabak tot alcohol, van wiet tot LSD etc.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen zijn toch zelf nog altijd verantwoordleijk. Zo gemakkelijk om dan weer de overheid de schuld te geven.
Ik vind het toch ergens een beetje sneu als je zo afhankelijk bent van al die shit.
Kutbeleid is kutbeleid.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen zijn toch zelf nog altijd verantwoordleijk. Zo gemakkelijk om dan weer de overheid de schuld te geven.
Ik vind het toch ergens een beetje sneu als je zo afhankelijk bent van al die shit.
quote:Op zondag 7 juni 2009 11:34 schreef deepart het volgende:
Het is ook onderzocht, en gebleken is dat je als je 1 jaar wiet rookt nog maar de helft van je hersenen over hebt. En na 2 jaar nog maar 20%.
Ook krijgt iedereen die ooit eens een keer wiet heeft gerookt longkanker.
Iedereen weet het maar niemand durft het te zeggen. Waarom wil je je leven opgeven om een keer stoned te worden. ??????
Oké, dan open ik er één over mensen die de troll niet zien.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:48 schreef JEFFreal het volgende:
[..]
![]()
* JEFFreal opent klaag topic over mensen met een badtegel-iq
De overheid moet ook realistisch zijn en de juiste keuze's maken. Het beleid nu is alleen maar op oude niet-onderbouwde maatschappelijke normen en waarden gebasseerd.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:50 schreef Kopbal het volgende:
De overheid heeft gewoon als taak om de handel en het gebruik in harddrugs tegen te gaan. Valt onder volksgezondheid.
Je kan dus moeilijk de overheid de schuld gaan geven dat mensen overstappen op G omdat er geen pilletjes meer in de omloop zijn.
Hoe graag je de legalisering van drugs ook ziet, gaat nooit gebeuren.
Wellicht omdat er aardig wat doden aan XTC zijn toegeschreven zonder te weten of er echt MDMA is gebruikt?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |