Het leven is gevaarlijk. Of wil je alle drugs verbieden?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef SCH het volgende:
Beetje karikaturaal topic maar het is wel een punt dat de gevaren van wiet nogal eens onderschat worden.
Die geef jij ook niet. In de OP beweer je namelijk wel het een en ander.quote:
Heb ik het over verbieden???quote:Op zondag 7 juni 2009 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het leven is gevaarlijk. Of wil je alle drugs verbieden?
(nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
Ze worden nog wel eens overschat ook, dus for that matter..quote:Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef SCH het volgende:
Beetje karikaturaal topic maar het is wel een punt dat de gevaren van wiet nogal eens onderschat worden.
Welke gevaren?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:45 schreef SCH het volgende:
Dat MEEN je niet???quote:Op zondag 7 juni 2009 12:50 schreef fadufuck het volgende:
Ik dacht dit gaat over XTC ofzo, maarja wat een domper.
Wist je trouwens dat van XTC je recessieve genen dominant kunnen worden?
Voorlichting is alles.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb ik het over verbieden???
Ik zeg alleen dat de gevaren wel eens onderschat worden of gebatellidingest. Net als bij sommige andere dingen die je noemt.
Niet naar Marokko dus met z'n eerste klas hasj.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef deepart het volgende:
[..]
Als dat gebeurt dan emigreer ik naar een drugs vrij land!!!!!!!!!!!
Dan zijn we het eens. Er zijn gewoon gevaren. Ik heb vrienden/kennissen kinderen van vrienden er wel degelijk (grote) problemen door zien krijgen (rare zin...). Verslaving, apathie, problemen op het werk/school, concentratiestoornissen, sociale problemen etc. Maar ook heel veel mensen die er prima mee om konden gaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:51 schreef Houniet het volgende:
[..]
Voorlichting is alles.
Er wordt gewoon te weinig gedaan aan de voorlichting.
Je plaats dus een nietszeggende post zodat je wel je mening geeft maar er niet op aangevallen kan worden.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb ik het over verbieden???
Ik zeg alleen dat de gevaren wel eens onderschat worden of gebatellidingest. Net als bij sommige andere dingen die je noemt.
Dat soort mensen hadden voor het gebruik al problemen.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Er zijn gewoon gevaren. Ik heb vrienden/kennissen kinderen van vrienden er wel degelijk (grote) problemen door zien krijgen (rare zin...). Verslaving, apathie, problemen op het werk/school, concentratiestoornissen, sociale problemen etc. Maar ook heel veel mensen die er prima mee om konden gaan.
Ik ken mensen die grote problemen hebben met auto's, computers, relaties, werk, politiek, religie, .....quote:Op zondag 7 juni 2009 12:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Er zijn gewoon gevaren. Ik heb vrienden/kennissen kinderen van vrienden er wel degelijk (grote) problemen door zien krijgen (rare zin...). Verslaving, apathie, problemen op het werk/school, concentratiestoornissen, sociale problemen etc. Maar ook heel veel mensen die er prima mee om konden gaan.
Precies, Des te sneller die junks dood gaanquote:Op zondag 7 juni 2009 12:44 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Inderdaad, want Heroine is (mits zuiver) een van de minst schadelijke drugs waar men verslaafd aan kan raken
Gelijk even een bron, voor de liefhebber: http://www.drugtext.org/library/books/epidemiology/chapter18.htm
Fijn, ik ook. Open er een topic over. Het een sluit het ander toch niet uit? Zijn er daardoor geen problemen met drugs ofzo?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken mensen die grote problemen hebben met auto's, computers, relaties, werk, politiek, religie, .....
We maken er een serieus topic van.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:58 schreef kikoooooo het volgende:
Lol, dit hele topic is een troll en iedereen trapt er bijna in
Je kent ze?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:55 schreef Icosahedron. het volgende:
[..]
Dat soort mensen hadden voor het gebruik al problemen.
Juist, dat de buren weleens ruzie hebben praat een oorlog in irak nog niet goed!quote:Op zondag 7 juni 2009 13:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Fijn, ik ook. Open er een topic over. Het een sluit het ander toch niet uit? Zijn er daardoor geen problemen met drugs ofzo?
Zoek eerst maar eens op wat een junk is bollequote:Op zondag 7 juni 2009 12:57 schreef Joey_Kindt het volgende:
[..]
Precies, Des te sneller die junks dood gaan![]()
En zo krijgen mijn braddas in Afghanistan ook nog wat cash
Levensdoelquote:Op zondag 7 juni 2009 13:17 schreef Plums het volgende:
Ik las pas dat boek, Wir Kinder vom Bahnhof Zoo. Tof boek hoor, ik ga ook maar lsd'en en snuiven en spuiten denk ik.Ik bedoel, smoken doe ik al, dus nu moet ik nog aan de lsd en dan zo opbouwen naar andere drugs weetjewel. En dan tippelen en dan op mn 14e doodgaan en de jongste heroinedode van Nederland worden.
Er zijn voornamelijk problemen wegens het verbod op drugs.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Fijn, ik ook. Open er een topic over. Het een sluit het ander toch niet uit? Zijn er daardoor geen problemen met drugs ofzo?
Ik ontken de problemen niet. Ik erken dat ze voornamelijk veroorzaakt worden door het verbod op drugs.quote:
quote:Op zondag 7 juni 2009 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn voornamelijk problemen wegens het verbod op drugs.
Dat is de boel omdraaien. Hoe het ook is, er kunnen gewoon problemen ontstaan door hasjgebruik en het wordt me iets te fanatiek gebagatellisseerd doorgaans op FOK.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn voornamelijk problemen wegens het verbod op drugs.
Wat dacht je van de problemen door overgewicht, roken, drinken? Dat zijn wel even 10 keer grotere zaken.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is de boel omdraaien. Hoe het ook is, er kunnen gewoon problemen ontstaan door hasjgebruik en het wordt me iets te fanatiek gebagatellisseerd doorgaans op FOK.
Nee jij draait de boel om.quote:
quote:Op zondag 7 juni 2009 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee jij draait de boel om.
Mensen gebruiken drugs. Sommige mensen zien dat als een probleem. Ze verbieden drugs. Resultaat: criminaliteit en nog meer problemen met gebruik. En nu worden die problemen op de drugs geschoven i.p.v. op de echte oorzaak: het verbod.
Yep. Daar denk ik ook van alles van. Maar dat zijn topics op zich. Hier gaat het toch over drugs?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat dacht je van de problemen door overgewicht, roken, drinken? Dat zijn wel even 10 keer grotere zaken.
Het gaat mij niet om het verbod. Ik ben misschien wel voor de absolute vrijheid op dit gebied, wie zal het zeggen. Ik ben er wel kritisch op als mensen doen alsof er geen problemen door gebruik kunnen ontstaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee jij draait de boel om.
Mensen gebruiken drugs. Sommige mensen zien dat als een probleem. Ze verbieden drugs. Resultaat: criminaliteit en nog meer problemen met gebruik. En nu worden die problemen op de drugs geschoven i.p.v. op de echte oorzaak: het verbod.
Klopt, maar het is niet het nummer 1 probleem om je druk over te maken en ook niet het 3e of 4e. Ik zal niet ontkennen dat drugs gewoon slecht zijn (met name heroine, cocaine en andere drugs die lichamelijk verslavend zijn) maar het gevaar van b.v. wiet of xtc worden nogal overschat. Uiteraard is dit niet onschuldig, maar bij 'verantwoord' gebruik is het gevaar van deze drugs nauwelijks groter dan bij alcohol. Maar dat laatste is nu eenmaal maatschappelijk volledig geaccepteerd en daarom is het onschuldig.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep. Daar denk ik ook van alles van. Maar dat zijn topics op zich. Hier gaat het toch over drugs?
Dat is onzin natuurlijk, natuurlijk kunnen er grote problemen ontstaan door dat spul. Maar dat hou je altijd, je kunt beter zorgen dat je de schade beperkt dan dat je het weg probeert te halen van de mensen. Om de redenen die ik hierboven geef. Laat mensen lekker een jointje roken of een pilletje slikken (wel controle-kraampjes!) dan hou je ze zoveel mogelijk weg van het 'echte' spul. Al voorkom je dat natuurlijk nooit helemaal.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het verbod. Ik ben misschien wel voor de absolute vrijheid op dit gebied, wie zal het zeggen. Ik ben er wel kritisch op als mensen doen alsof er geen problemen door gebruik kunnen ontstaan.
Precies. Maar hier wordt ook nogal gretig gesuggereerd dat er gans geen problemen door bv. wiet kunnen ontstaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is onzin natuurlijk, natuurlijk kunnen er grote problemen ontstaan door dat spul. Maar dat hou je altijd, je kunt beter zorgen dat je de schade beperkt dan dat je het weg probeert te halen van de mensen. Om de redenen die ik hierboven geef.
Niet meer dan door alcohol.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies. Maar hier wordt ook nogal gretig gesuggereerd dat er gans geen problemen door bv. wiet kunnen ontstaan.
Er zijn niet voor niks enorm veel campagnes rond alcoholmisbruik door jongeren, dat wordt volgens mij toch echt wel als een groter probleem gezien.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, maar het is niet het nummer 1 probleem om je druk over te maken en ook niet het 3e of 4e. Ik zal niet ontkennen dat drugs gewoon slecht zijn (met name heroine, cocaine en andere drugs die lichamelijk verslavend zijn) maar het gevaar van b.v. wiet of xtc worden nogal overschat. Uiteraard is dit niet onschuldig, maar bij 'verantwoord' gebruik is het gevaar van deze drugs nauwelijks groter dan bij alcohol. Maar dat laatste is nu eenmaal maatschappelijk volledig geaccepteerd en daarom is het onschuldig.
Maar wat gebeurd er als alle coffeeshops dichtgaan en er een zero-tollerance beleid gevoerd wordt (zoals de laatste maanden)? Mensen gaan op zoek naar alternatieven, zoeken dat op straat en komen zowel met de verkeerde mensen als de verkeerde zooi in aanraking. Een dealer verkoopt toch liever het zwaar verslavende (en meer winstgevende) coke dan een pilletje.
En terecht.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn niet voor niks enorm veel campagnes rond alcoholmisbruik door jongeren, dat wordt volgens mij toch echt wel als een groter probleem gezien.
Ja, die Amerikaanse films ook waarin ze een hijsje nemen en meteen zwaar gaan hallucineren alsof ze LSD i.c.m. 4 joints hebben gehad.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:05 schreef AffenStrudel het volgende:
Veel te veel mensen klagen over wiet zonder dat ze enig benul hebben wat het inhoud![]()
Ook in die serie weeds op comedycentral, alle gebruikers zijn helemaal high en gaan er helemaal goed op. Lekker realistisch
Dan doe je wel heel erg je best om dat voor ons verborgen te houden.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:54 schreef SCH het volgende:
Ik ben misschien wel voor de absolute vrijheid op dit gebied, wie zal het zeggen.
Dat ligt denk ik meer aan de manier waarop jij er als pavlow op reageert en iedereen die kritisch is over drugsgebruik de mond snoert en alles wegblaast. Ik neig wel naar vrije heroineverstrekking en ben voor de legalisatie van softdrugs, mits er veel meer voorlichting wordt gegeven en jonge mensen beter worden begeleid.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan doe je wel heel erg je best om dat voor ons verborgen te houden.
Ik ben zelf niet voor absolute vrijheid, sommige zooi moet je gewoon zoveel mogelijk beperken en hard aanpakken en bij de 'betere' alternatieven een oogje dichtknijpen.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan doe je wel heel erg je best om dat voor ons verborgen te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |