donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 16:20 |
Vorige topics: Vliegtuig Air France met 215 passagiers van radar verdwenen Vliegtuig Air France Rio de Janeiro - Parijs verdwenen #2 quote:Frontpage: [UPD] Air France-toestel verdwenen van de radar Vluchtroute: ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door donroyco op 01-06-2009 16:31:08 ] | |
Nuongirl | maandag 1 juni 2009 @ 16:22 |
131 Teletekst ma 01 jun *************************************** Mogelijk Nederlanders aan boord *************************************** ` Aan boord van het verongelukte Franse toestel zaten 216 passagiers en 12 bemanningsleden. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft nog geen aanwijzingen dat er Nederlanders aan boord waren.Ook de reisorganisatie TUI en alarmcentrale Mondial Assistence hebben hiervoor tot nu toe geen aanwijzingen. Over de nationaliteit van de passagiers is bekendgemaakt dat er 60 Fransen en 3 Italianen aan boord waren.Onder de passagiers waren 7 kinderen en een baby.De Airbus was een relatief nieuw toestel en de bemanning was ervaren,zei een Franse regeringswoordvoerder. ***** *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport | |
twentemeisje | maandag 1 juni 2009 @ 16:24 |
quote:Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ... | |
Omnifacer | maandag 1 juni 2009 @ 16:26 |
tvp | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 16:27 |
quote:Tsja, niet zo gek veel in ieder geval... En het meest lullige is natuurlijk dat er van de zwarte dozen volgens mij ook niet meer zo heel veel overblijft na een maand op de zeebodem. 't Zal in ieder geval vrij hard achteruit gaan. quote:Mwoah, het is op zich redelijk aannemelijk dat er Nederlanders aan boord waren, maar 't is misschien wel een wat vreemde kop inderdaad. [ Bericht 0% gewijzigd door Omniej op 01-06-2009 16:40:26 ] | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 16:27 |
quote:Nou ja, KLM en Air France opereren samen tegenwoordig, dus grote kans dat als je als Nederlander een vlucht naar Rio boekt je via Parijs met AF erheen vliegt. | |
Specularium | maandag 1 juni 2009 @ 16:27 |
quote:Sensatiejournalistiek. En dan lijkt het bericht ineens een stuk meer relevant. | |
Nuongirl | maandag 1 juni 2009 @ 16:28 |
quote:bron | |
Roel_Jewel | maandag 1 juni 2009 @ 16:28 |
quote:Goede vraag, dus ff gaan zoeken: http://natgeotv.com.au/Pr(...)re-article/black-box quote:14 000 feet = 4,2672 kilometers | |
e-wok | maandag 1 juni 2009 @ 16:28 |
http://twitter.com/BreakingNews (BNO NEWS) -- Air France statement on crashed airliner in the Atlantic (#2): http://adjix.com/efz4 | |
Flappe-du-Pomme | maandag 1 juni 2009 @ 16:33 |
Wat een verschrikkelijk scenario voor natuurlijk de passagiers, maar ook die verschrikkelijke onzekerheid voor de nabestaanden, dat eigenlijk geen onzekerheid is.. ![]() | |
waht | maandag 1 juni 2009 @ 16:33 |
De speciaalheid van dit bericht geeft aan hoe veilig de (westerse) luchtvaart is. tvp | |
sunmoonstar | maandag 1 juni 2009 @ 16:34 |
tvptje | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 16:34 |
quote:Staat ook in de OP | |
beware_reageerd | maandag 1 juni 2009 @ 16:35 |
Brazilian Air Force just made an announcement with the following facts. Local times(LT) are given based on Brasilia official time (valid for this area) 19:30LT/22:30Z: Departure from GIG 22:33LT/01:33Z: Last contact made on VHF with Cindacta III (Recife Centre) on INTOL position (more or less 310Nm from Natal VOR, on UN873 airway), informing it was estimating TASIL position (around 670Nm from Natal VOR on the same airway) at 23:20LT/02:20Z 22:48LT/01:48Z: Flight left area covered by Recife Centre ATC radar, and it was cruising normally at FL350 with TAS 453KT 23:20LT/02:20Z: No radio contact was made (this time the flight would be already talking to Atlantico Centre on HF) and Dakar Oceanic was informed about this. Today morning, Air France informed that around 50Nm after TASIL position, the flight informed (my remark: not sure if via SATCOM, ACARS message or both) electrical problems and pressurisation problems as well. On a side note, according to a topic on another forum, the USGS reported a 4.7 sismic event 610Nm north from Fernando de Noronha Island. Leek mij behoorlijk relevant. Iig voor de wijsneuzen hier. (wie hem past, trekke hem aan) Suc6. | |
sander89 | maandag 1 juni 2009 @ 16:39 |
tvp | |
Paaskonijn | maandag 1 juni 2009 @ 16:39 |
tvp | |
Provinciaal | maandag 1 juni 2009 @ 16:39 |
quote:Er was mogelijk ook een hamster aan boord. | |
BoerBert | maandag 1 juni 2009 @ 16:39 |
quote:Dat dus. Ook al is het zeker wel goed mogelijk dat er Nederlanders waren, veel mensen vinden dit bericht pas interessant als er landgenoten in het vliegtuig zaten ![]() | |
Jalu | maandag 1 juni 2009 @ 16:41 |
quote:Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom. | |
Chris_eBK | maandag 1 juni 2009 @ 16:41 |
quote:TASIL waypoint schijnt hier te liggen... | |
MrBadGuy | maandag 1 juni 2009 @ 16:42 |
quote:Precies ![]() | |
BlueMage | maandag 1 juni 2009 @ 16:43 |
quote:En die heeft aan de kabels lopen knagen waardoor er storing optrad. Hamsters on a plane! ![]() | |
zoeperzazke | maandag 1 juni 2009 @ 16:44 |
tvp, ik hoop echt dat het vliegtuig snel boven water komt (oh, wat een flauwe woordspeling weer). | |
starla | maandag 1 juni 2009 @ 16:45 |
tvp | |
Sideshowbobbie | maandag 1 juni 2009 @ 16:46 |
quote: ![]() It's half guinea pig, half T-rex! ![]() | |
beware_reageerd | maandag 1 juni 2009 @ 16:47 |
quote:Waarvan jij maar even onduidelijk je mening weergeeft met "ik neem aan". Ik neem niet aan (net als lightning) maar ga graag van feiten uit. En geloof me, dit stukje klopt meer dan jij je kan voorstellen. Vluchtplan, tijd en-route, positie en communicatie en dat ding wat iets registreert. 1+1+1+1=4 en daar kun jij aan twijfelen, echter doe ik dat niet. | |
Mestras | maandag 1 juni 2009 @ 16:47 |
misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets. | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 16:48 |
quote:Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren? ![]() | |
fespo | maandag 1 juni 2009 @ 16:49 |
lijkt mij dat er vast wel iemand een telefoon bij zich heeft (had) dus ik heb weinig hoop. | |
MrBadGuy | maandag 1 juni 2009 @ 16:49 |
quote:Onmogelijk niet, extreem klein wel. Reken er maar op dat iedereen dood is. | |
Lucifer_Doosje | maandag 1 juni 2009 @ 16:49 |
quote:Mocht het toestel "normaal" op het water geland zijn, dan is er een heel kleine kans dat er mensen het overleefd hebben. Ik ga er echter vanuit dat het toestel met een klap (misschien zelfs wel verticaal) is neergekomen. Denk dat de kans op overlevenden uitgesloten is. | |
Emimich | maandag 1 juni 2009 @ 16:50 |
Tvp | |
Teteteterek | maandag 1 juni 2009 @ 16:52 |
Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens? | |
JohnDDD | maandag 1 juni 2009 @ 16:52 |
quote:De vraag is of er daar boven de oceaan überhaupt bereik zou zijn geweest. | |
Flappe-du-Pomme | maandag 1 juni 2009 @ 16:53 |
quote:Dat ligt lijkt mij helemaal aan de manier waarop het is neergestort... als je met een enorme knal het water raakt, zal iedereen op slag dood zijn geweest. Als je een noodlanding op zee maakt, bestaat de kans dat er (in 1e instantie) overlevenden zijn. Maar goed, die kans lijkt me zéér klein. | |
Ghazi | maandag 1 juni 2009 @ 16:53 |
Is er nog hoop voor de baby? ![]() | |
Jalu | maandag 1 juni 2009 @ 16:53 |
quote:Even nagezocht dan maar: het USGS werkt inderdaad met een magnitudes gebaseerd op de Richter schaal. Een vliegtuig veroorzaakt geen seismische gebeurtenis met een kracht van 4.7 op de schaal van Richter. | |
starla | maandag 1 juni 2009 @ 16:53 |
jeuj, vanaf nu wordt het 20 topics lang speculeren of er overlevenden zijn ![]() | |
Ghazi | maandag 1 juni 2009 @ 16:56 |
quote:Misschien dat ze net zoals in Lost op een eiland terecht komen die voor de buitenwereld niet te vinden is. ![]() | |
Sjowhan | maandag 1 juni 2009 @ 16:56 |
quote:Ik heb een slecht vermoeden van niet ![]() | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 16:56 |
quote:4.7 op de schaal van richter lijkt me van een crashend vliegtuig een tikkeltje overdreven inderdaad. ![]() Met een atoombom krijg je zo'n aardschok nog wel voor elkaar (de Tsar Bomba veroorzaakte een aardschok van meer dan 5 op de schaal van richter geloof ik), maar met een vliegtuigcrash kom je daar dus lang niet in de buurt. | |
Lucifer_Doosje | maandag 1 juni 2009 @ 16:58 |
quote:Tijdens de landing op het water zullen de motoren zeer grote klappen van het water krijgen. Dit kan ervoor zorgen dat het vliegtuig omslaat, of in stukken breekt. | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 16:58 |
quote:Dat eilandje ziet er wel chill uit trouwens ![]() | |
PabloLopez | maandag 1 juni 2009 @ 16:58 |
zijn er boten aanwezig op een vliegtuig? zie ze wel altijd afdwalen middels een glijbaan! | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 16:58 |
quote:Links staat ook 'Plek waar gezocht wordt naar het verdwenen toestel' | |
RemcoDelft | maandag 1 juni 2009 @ 16:59 |
quote:Een nucleaire onderzeeer is niet echt te vergelijken met een vliegtuig. Het ding is 50-100 keer zo zwaar, militair geheim, en ligt zeker niet in kleine stukjes... | |
Arcee | maandag 1 juni 2009 @ 16:59 |
quote:Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan? | |
beantherio | maandag 1 juni 2009 @ 17:01 |
quote:Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken. | |
Lucifer_Doosje | maandag 1 juni 2009 @ 17:01 |
quote:Diezelfde glijbaan kan als bootje dienen. | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 17:02 |
tvp | |
TradeMarkie | maandag 1 juni 2009 @ 17:02 |
quote:Hij had om 11 uur moeten landen, ja dus | |
zoeperzazke | maandag 1 juni 2009 @ 17:02 |
quote:Ja, hij zou om 11 uur aankomen en had brandstof om tot 13.00 te vliegen. Marge van 2 uur lijkt me normaal? | |
krukrukru | maandag 1 juni 2009 @ 17:04 |
quote:http://alphasite.airfrance.com/s01/ Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden? Edit: In het Engels staat het er als "Air France expresses its deepest sympathy"... Dat laat nog een mogelijkheid tot leven open. | |
Teteteterek | maandag 1 juni 2009 @ 17:06 |
quote:Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat aan een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgesloten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking? [ Bericht 0% gewijzigd door Teteteterek op 01-06-2009 17:11:31 ] | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 17:06 |
quote:Air France extends its sincere condolences to the families and friends of the passengers and crew who were aboard Flight AF 447 from 31 May 2009, disappeared between Rio de Janeiro and Paris-Charles de Gaulle | |
starla | maandag 1 juni 2009 @ 17:07 |
quote:Ja, of die landing op het Hudson.... | |
Sjowhan | maandag 1 juni 2009 @ 17:07 |
Als ik het dus goed begrijp, houd Airfrance het ook op dat er geen overlevenden meer zijn? | |
Nuongirl | maandag 1 juni 2009 @ 17:07 |
Mja dat ze dood zijn kan imo ook niet anders...... | |
Natalie | maandag 1 juni 2009 @ 17:08 |
quote:Dat lees je goed. | |
Lucifer_Doosje | maandag 1 juni 2009 @ 17:08 |
quote:Dit kan er gebeuren bij een waterlanding: | |
starla | maandag 1 juni 2009 @ 17:09 |
quote:Moet je wel even erbij zetten dat best veel mensen dit ongeluk overleefd hebben. | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 17:12 |
quote:Kan zijn, maar dit was nog een redelijk horizontale landing... Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit. | |
Arcee | maandag 1 juni 2009 @ 17:14 |
quote:Okee, duidelijk. ![]() | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 17:15 |
Dit is het toestel dat is neergestort, de F-GZCP in betere tijden:![]() | |
starla | maandag 1 juni 2009 @ 17:15 |
quote:Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven. | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 17:16 |
Maarja, waarschijnlijk was dat vliegtuig niet meer in al te beste staat als hij op het water moet landen. Misschien zijn er bijvoorbeeld wel bepaalde delen van de roeren en flaps kapot gegaan of onbestuurbaar geraakt door het slechte weer. Dat soort mankementen maken een waterlanding extreem moeilijk en dan is het onvergelijkbaar met de Hudson of die crash bij Schiphol afgelopen februari. Daar had het vliegtuig amper snelheid. Terwijl het goed zou kunnen dat in dit geval het vliegtuig heel hard op het water terecht is gekomen. | |
Teteteterek | maandag 1 juni 2009 @ 17:16 |
quote:Hoe waarschijnlijk is een dergelijk scenario? | |
Natalie | maandag 1 juni 2009 @ 17:17 |
quote:En het luistert nogal nauw hoe je op het water terecht komt. Niet vlak genoeg aan komen vliegen en je duikt zo de zee in. Als een van de vleugels het water raakt dan kantelt dat hele vliegtuig sowieso om. Paar graden kunnen het verschil maken. | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 17:18 |
quote:Tja feitelijk gezien kan dat inderdaad. Maar we kunnen hier denk ik niet aannemen dat het vliegtuig nog in opperbeste staat was, want een piloot gaat niet voor de lol ff op het water landen. Maar dat is geen feit maar een aanname natuurlijk. | |
XDo | maandag 1 juni 2009 @ 17:18 |
tvp | |
starla | maandag 1 juni 2009 @ 17:19 |
quote:Klopt, en bij de vorig genoemde ongelukken deden de piloten dat ook niet voor de lol. | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 17:20 |
quote:Onzin Een landing op het water waarbij er een kans is op overlevenden is bijzonder zeldzaam. Vandaar dat de piloot die z'n toestel landde op de Hudson-rivier werd uitgeroepen tot held. En dat was nog maar een riviertje op een windstille dag. Nu een oceaan. | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 17:20 |
quote:Je houdt het graag bij feiten? Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken. | |
matthijst | maandag 1 juni 2009 @ 17:21 |
tvplane | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 17:21 |
quote:hehe ja ![]() Tja die vliegtuigen waren echter niet op kruishoogte toen het noodlot toesloeg. En in dit geval wel lijkt mij. edit: trouwens, over dat filmpje weet ik het verhaal neit meer | |
Flyduck | maandag 1 juni 2009 @ 17:22 |
Als er geen overlevenden zijn hoop ik in ieder geval dat ze allemaal op slag dood waren. Maarja, de val richting de oceaan zal wel even geduurd hebben helaas ![]() | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 17:22 |
quote: | |
Nuongirl | maandag 1 juni 2009 @ 17:23 |
Sky News: Most people on board crashed Air France airliner were Brazilian along with 40 French and 30 German, French minister says | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 17:23 |
quote:Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig? | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 17:23 |
quote:merci beaucoup mais je ne comprend pas ![]() | |
Re | maandag 1 juni 2009 @ 17:24 |
quote:zou er dan niet veel meer contact geweest zijn, ding lijkt plotseling van de radar verdwenen zonder distress signal | |
Ofresca | maandag 1 juni 2009 @ 17:24 |
Ze zijn toch verdwenen tijdens een storm? Kan me niet voorstellen dat je tijdens een storm op water kunt landen. | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 17:24 |
quote:Een 330 is een tweemotorig vliegtuig | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 17:24 |
quote:2 | |
JH87 | maandag 1 juni 2009 @ 17:25 |
quote:Met die maatschappij vloog ik vorige week. Toen was de landing wat comfortabeler. (tvp) | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 17:25 |
quote:Moi aussi ![]() | |
starla | maandag 1 juni 2009 @ 17:25 |
quote:Moet ik nu echt de opmerking 'begrijpend lezen valt niet voor iedereen mee' maken? Ik reageerde op een andere gebruiker die stelde dat je niet moest aannemen dat er overlevenden zijn omdat landingen op water funest zouden zijn. Dan gebruikt diegene als voorbeeld een vliegtuig dat op water landt waarbij 50 mensen het ongeluk overleefden. Met andere woorden (feit): een landing op het water is te overleven (zie ook voorgaande post van landing op het Hudson). Hóe dit desbetreffende vliegtuid van Air France landde en wát de aanleiding was doet niets af aan het feit dat dergelijke landingen te overleven zijn. Dat die kans zeer onwaarschijnlijk is (Atlantische Oceaan is veel kouder dan Hudson, haaien, golven, omstandigheden van neerstorten (storm?), volledig verlies over controle etc.) is inderdaad aannemelijker dan een scenario waarbij alle passagiers op een vleugel ronddobberen. | |
wwwer | maandag 1 juni 2009 @ 17:26 |
speculeren kunnen we allemaal... "het vliegtuig is gekaapt en staat nu ergens veilig aan de grond in de boes boes, en straks komt er een bericht van de bosjesmannen die in ruil voor het lijk van een bepaald politiek leider de gijzelnemers zullen loslaten" Het lijkt me heeel erg om in dat vliegtuig te zitten en dit te moeten meemaken. al die mensen zijn getekend voor het leven... Ik heb deze nog niet voorbij zien komen. (heb ook niet alle voorgaande topics gelezen) quote: | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 17:26 |
Op verschillende sites lees ik dit:quote:Maar hoe is men erachter gekomen dat er kortsluiting optrad dan? | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 17:27 |
quote:Voor zover ik heb begrepen is het ding niet plotseling van de radar verdwenen, maar vlogen ze in een radarvrij gebied en zijn ze niet meer op de radar verschenen op het moment dat ze hadden moeten verschijnen. Maar los van dat: juist als een toestel plotseling van de radar verdwijnt, lijkt het mij veel aannemelijker dat het toestel recht naar beneden is gestort, dan dat ze geprobeerd hebben een noodlanding te maken. Juist bij een poging tot nette waterlanding zouden ze immers wel contact hebben gezocht... | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 17:27 |
quote:Je hebt gelijk: De zoekoperatie is begonnen op het eiland Fernando de Noronha voor de noordoostkust van Brazilië. Het is echter onduidelijk waar in het uitgestrekte gebied moeten worden gezocht. bron Dat is dat eiland dus. | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 17:27 |
-niet doen- [ Bericht 97% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 17:30:16 ] | |
starla | maandag 1 juni 2009 @ 17:29 |
quote:Ja, een vliegtuig valt binnen 1 seconde van 4 kilometer hoogte uit de lucht en verdwijnt plots van de radar. Wat dacht je van verlies van contact met de vluchtleiding? Dan kan het vliegtuig zowel loodrecht naar beneden zijn gestort als een noodlanding hebben gemaakt die een half uur duurde. | |
zoeperzazke | maandag 1 juni 2009 @ 17:30 |
# AIR DISASTER -- Air France spokeswoman tells BNO News that no wreckage has been found as of yet.3 minuten ago from web | |
Robijn1961 | maandag 1 juni 2009 @ 17:32 |
tvp | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 17:32 |
quote: quote: | |
Tonio-mcdo | maandag 1 juni 2009 @ 17:33 |
quote:Als ze al een landing hebben gemaakt was dit waarschijnlijk in het radarvrije gebied en lijkt 'contact zoeken' me vrij onmogelijk. | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 17:35 |
quote:Ah, dat is duidelijk. En hebben we iets aan het feit dat er drukverlies was? Een gat in de romp, of bepaalde systemen die uitvallen. | |
zoeperzazke | maandag 1 juni 2009 @ 17:36 |
# The Brazilian government says around 60 citizens were on board the crashed airliner.minder dan 10 seconden ago from web | |
Monotomo | maandag 1 juni 2009 @ 17:39 |
tvp, 60 is toch te weinig? | |
Hoppy | maandag 1 juni 2009 @ 17:39 |
quote:Ja, 100 is beter. | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 17:40 |
quote:Oh kom op.... Iemand plaatst het filmpje van een mislukte waterlanding. Jij reageert daar, terecht, op dat er mensen zijn die het ongeluk hebben overleefd. Vervolgens geef ik aan dat het volstrekt logisch is dat de overlevingskansen redelijk groot zijn bij zo'n horizontale noodlanding op water, maar de kans ook redelijk groot is dat het Air France toestel uit dit topic NIET op zo'n fraaie horizontale manier naar beneden is gekomen. Vervolgens kom jij aan dat je het graag bij de feiten houdt, terwijl je (zoals ik al zei) geen enkele reden hebt om aan te nemen dat de Air France een noodlanding zoals in het filmpje heeft geprobeerd te maken. Nu haal je zelfs het Hudson-vliegtuig erbij; dat is al helemaal niet vergelijkbaar natuurlijk. Dat ding was pas net opgestegen, vloog nog zeer laag, had een lage snelheid en kon goed bestuurd worden. Het vliegtuig uit dit topic heeft op 10km hoogte gezeten toen het in de problemen raakte en was waarschijnlijk niet of nauwelijks meer bestuurbaar, gezien de "electrical circuit malfunction". Dat is toch echt een iets minder rooskleurig scenario dan het Hudson-vliegtuig laatst. quote:Dérgelijke landingen (zoals die in het filmpje en op de Hudson) zijn te overleven ja. Het enige wat ik jou duidelijk probeer te maken is dat niet elke waterlanding op deze manier verloopt, en een vliegtuig dus ook nog wel eens loodrecht naar beneden kan duiken. Dát overleef je niet. quote:Nou, dat is toch precies wat ik de hele tijd al zeg? ![]() ![]() | |
Tonio-mcdo | maandag 1 juni 2009 @ 17:41 |
Lijkt me sterk dat Brazilië Air France gaat tegenspreken, dus misschien werd er over brazilianen gesproken? | |
JohnDDD | maandag 1 juni 2009 @ 17:41 |
Als het vliegtuig op 10km hoogte recht naar beneden is gedoken was iedereen voor de klap al lang buiten bewustzijn. | |
Stephan1237 | maandag 1 juni 2009 @ 17:42 |
Hopelijk komt er meer informatie, ik vrees het ergste ![]() | |
MrBadGuy | maandag 1 juni 2009 @ 17:43 |
Gelukkig hebben we de Telegraaf:quote:Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_boord___.html?p=1,1 | |
starla | maandag 1 juni 2009 @ 17:44 |
quote:Dank je voor de duidelijke uitleg. Ik ben wellicht iets optimistischer dan jij ![]() | |
Hoppy | maandag 1 juni 2009 @ 17:44 |
quote:Kunnen we nou eens een keer ophouden met dit gezeur? | |
IkWilbert | maandag 1 juni 2009 @ 17:47 |
nog steeds niets bekend? Toch raar dat zo'n vliegtuig opeens van de aardbodem verdwijnt.... | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 17:47 |
quote:Ik geloof je helemaal, maar wat is dan de oorzaak van het buitenbewust zijn raken? Als het vliegtuig recht naar beneden valt krijg je verticaal maximaal 1g op je toch? Of wordt de snelheid dan zo groot dat heel het vliegtuig begint te schudden en je dan teveel g op je krijgt? | |
Tiemie | maandag 1 juni 2009 @ 17:51 |
quote:het vliegtuig is dus niet opeens van de rader verdwenen, maar hij vloog in een gebied waar geen radarverkeer mogelijk is. Pas op het moment dat het vliegtuig daaruit zou moeten zijn gekomen kwamen ze erachter dat het vliegtuig niet op die positie was. | |
XDo | maandag 1 juni 2009 @ 17:52 |
quote:Shock lijkt me (ook). | |
FuTilE | maandag 1 juni 2009 @ 17:53 |
quote:Waarschijnlijk wel, aangezien het woord 'citizens' gebruikt wordt. Braziliaanse staatsburgers, dus... | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 17:53 |
quote:Onbestuurbaar als een pijl recht naar beneden vanaf 10km is sowieso onmogelijk ![]() | |
FuTilE | maandag 1 juni 2009 @ 17:54 |
quote:Nja, er verdwijnen dagelijks duizenden vliegtuigen van de aardbodem, dus zo vreemd is dat nu ook weer niet ![]() | |
FuTilE | maandag 1 juni 2009 @ 17:56 |
quote:Dat Gordon naakt een single gaat opnemen met Jordy van Loon? ![]() | |
IkWilbert | maandag 1 juni 2009 @ 18:00 |
quote:Ok, dank voor de update ![]() | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 18:01 |
quote:Vraag ik me ook wel af ja. Als 't goed is raak je pas buiten bewustzijn bij zo'n 9g namelijk... quote:Met "recht naar beneden" bedoelde hij gewoon een vrije val denk ik. | |
IkWilbert | maandag 1 juni 2009 @ 18:01 |
quote:de fok clown in actie ![]() | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:02 |
quote:Ligt helemaal aan de 'onset-rate' en de lengte. quote:Vouw een papieren vliegtuigje, en gooi 'm eens van enkele verdiepingen hoog rechtstandig naar beneden en zie wat er gebeurt ![]() | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 18:05 |
quote:Te lui om een vliegtuigje te vouwen, maar waarschijnlijk zal het vliegtuig weer redelijk horizontaal komen te liggen en gaan spinnen. 't Zelfde effect als bij een vliegtuig dat stallt, zeg maar. | |
MevrouwHopjes83 | maandag 1 juni 2009 @ 18:06 |
Hmm door bliksem? Daar kan zo een vliegtuig toch gewoon tegen? | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 18:07 |
quote:Een papieren vliegtuig is heel iets anders dan een A330. Als je het gewicht van beide bekijkt dan is een papieren vliegtuigje in verhouding veel lichter en dus beter geschikt om te zweven. Als zo'n A330 gaat tollen dan ben je de macht over het toestel kwijt. Als je geen motorvermogen meer hebt en je zit in een stall dan kun je het ook wel vergeten. | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 18:07 |
quote: | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 18:08 |
Aha, hij gaat spinnen en daardoor wordt de versnelling veel te groot. | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 18:09 |
quote:Ah, ze hebben eindelijk de passagierslijst? | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 18:09 |
quote:Bliksem was ook mijn eerste gedachte maar daar moet het vliegtuig gewoon tegen kunnen. | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 18:10 |
quote:Juist. En als je op zo'n moment geen motorvermogen meer hebt dan ben je op 10 km hoogte al ten dode opgeschreven. | |
vosss | maandag 1 juni 2009 @ 18:11 |
quote:Normaal wel ![]() | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 18:12 |
quote:Dat dus. ![]() | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 18:14 |
quote:Niet dat ik weet.. Press-releases | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:15 |
quote:Gast... ik heb lessen aerodynamica gehad, jij duidelijk niet. Als een vliegtuig gaat duiken, gaat er meer airflow over de vleugels waardoor deze meer lift genereren. Resultaat: De neus komt weer omhoog. Waarom zou een A330 nou ineens gaan tollen? Daar ging het toch ook niet om? Het ging erom dat iemand beweerde dat ie verticaal naar beneden zou kunnen vliegen. Dat is niet zo, zolang er vleugels op een vliegtuig zitten. Als je geen motorvermogen hebt en je zit in een stall op 10km hoogte, heb je nog minuten lang de tijd om dit gewoon te corrigeren. ![]() | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:16 |
quote: ![]() | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 18:20 |
quote:-niet doen- Fijn dat jij lessen aerodynamica hebt gehad maar verder heb je duidelijk geen verstand van een vliegtuig. Als een vliegtuig in een stall zit en als een baksteen naar beneden valt dan ben jij een knappe piloot als jij hem zonder motorvermogen eruit krijgt. Je krijgt op zo'n moment de neus namelijk niet naar beneden. [ Bericht 7% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:21:13 ] | |
Hoppy | maandag 1 juni 2009 @ 18:20 |
quote:Hou nou 's op man! | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:21 |
Dit soort vliegtuigen zijn ontworpen om stabiel te zijn. De horizontale stabilo's hebben daarom ook een minder grote invalshoek dan die van de gewone vleugels. Bij een stall, stallen dus eerst de gewone vleugels. Omdat de horizontale stabilo's een kleinere invalshoek hebben, stallen deze nog niet, gevolg: Achter bij de staart genereren de horizontale stabilo's nog wel lift: staart komt omhoog, neus gaat omlaag: vliegtuig duikt weer snelheid aan. | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 18:21 |
quote:Gebeurt er met een Airbus niet iets vergelijkbaars als met deze straaljager in onderstaand filmpje dan? Rond de 12 sec. komt het vliegtuig in een stall en 'valt' spinnend naar beneden. Dit filmpje is natuurlijk van een of andere vliegshow ofzo (ik kon geen betere vinden), maar de manier waarop het ding spint tijdens zijn val lijkt me vergelijkbaar met de manier waarop een Airbus naar beneden zou moeten komen zetten? Met als enige verschil dat deze straaljager nog motorvermogen heeft en weer makkelijk recht getrokken kan worden, maar als de motoren van een Airbus naar de kloten zijn, valt er weinig meer te corrigeren lijkt me. ![]() | |
Lucifer_Doosje | maandag 1 juni 2009 @ 18:21 |
quote:Die lijsten zijn er al lang, alleen worden die nog niet bekend gemaakt. Het vertrekstation (Rio) heeft sowieso een lijst met wie er aan boord gegaan is. Lijkt mij dat de autoriteiten eerst de familieleden op de hoogte willen brengen, voordat de media de lijsten te zien krijgen. | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:21 |
- knip - [ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 01-06-2009 19:08:37 ] | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:22 |
quote:Er zitten heel wat verschillen in het aerodynamisch ontwerp van een straaljager en een passagiersvliegtuig ![]() | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:22 |
quote:Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren. | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 18:22 |
quote:Als het vliegtuig recht naar beneden zou gaan gaan de vleugels inderdaad voor (horizontale) lift zorgen. Maar dan ligt het aan het massamiddelpunt van het vliegtuig welke kant de neus op gaat wijzen. Dus de vraag, waar ligt het massamiddelpunt van een vliegtuig? Als het achter de vleugels ligt, gata het vliegtuig in theorie inderdaad weer recht, maar het gaat hier om zulke grote massa's en snelheden, dus ik weet niet in hoeverre deze theorie nog klopt dan. | |
Lucifer_Doosje | maandag 1 juni 2009 @ 18:23 |
quote:Kan zijn dat de bemanning nog een ACARS (electronisch tekstbericht) heeft verstuurd naar Parijs. | |
Lucifer_Doosje | maandag 1 juni 2009 @ 18:24 |
quote:Doe dat dan eens op een normale manier. Bij de TK crash kon je dat al niet, en nu blijkbaar nog steeds niet. | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 18:24 |
quote:Omdat je een betweter bent. Vroeger of nog steeds vaak gepest of niet? Je bent bloed irritant. | |
Meh7 | maandag 1 juni 2009 @ 18:24 |
quote:Doe ff normaal. ![]() | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:24 |
quote:Het vliegtuig gaat gewoon weer recht vliegen, ze zijn stabiel, zo zijn ze ontworpen. Mja, sommige mensen hier begrijpen dat niet en zeggen dan dat ik moet ophouden ![]() | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:25 |
quote:Weet je wat ik irritant vind? Mensen zoals jij die denken wat te weten en dan volledige bullshit verkondigen. Dus ik corrigeer je gewoon, opdat mensen die dit meelezen er misschien nog wat van opsteken, ipv jouw onzin geloven. En nee, nog nooit gepest, ik snap ook niet waarom je daarover moet beginnen. Je moet gewoon niet zo eigenwijs jouw eigen onzin geloven en posten als je het eigenlijk niet weet. En dan moet je al helemaal niet moeilijk doen als iemand je corrigeert. Kun je niet tegen kritiek ofzo? [ Bericht 9% gewijzigd door Lightning_NL op 01-06-2009 18:38:34 ] | |
master111 | maandag 1 juni 2009 @ 18:28 |
Volgens mij zijn we in dit topic elkaar op de hoogte aan het houden van de crash, en niet om ruzie te maken over hoe die is neergestort. Beter verdoe je je tijd aan het opzoeken van wat nieuws dan dat je hier onzin gaat posten. Misschien vind je dit wel onzin maar geen ruzie maken. | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 18:28 |
quote:Raar dat ik niet de enige ben die zo over jou denkt. Je kunt geen post doen zonder iemand voor "dom" uit te maken en hem uit te lachen. Als je echt zo slim was als je denkt dat je bent dan had je het wel op een andere manier verteld. Je bent gewoon een sociaal wrak die niet kan communiceren met mensen. | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 18:30 |
quote: quote:Dat er verschillen zitten in het aerodynamische ontwerp tussen straaljagers en passagiersvliegtuigen, oké. Maar probeer je nu te beweren dat het aerodynamische ontwerp van een zelfgevouwen papieren vliegtuigje béter vergelijkbaar is met een Airbus dan dat van een straaljager? | |
kraakvandaal | maandag 1 juni 2009 @ 18:31 |
Vliegtuig kan op veel mogelijke manieren naar beneden afhankelijk van de schade en stand van besturingskleppen. | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 18:31 |
Kan het weer ontopic? De rest mag in een topic over aerodynamica in WFL. | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:31 |
-zie post hierboven- [ Bericht 95% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:32:09 ] | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:33 |
quote:Hetzelfde effect van een standaard papieren vliegtuigje laat zien zou ook optreden bij een Airbus inderdaad. Een straaljager zoals de F16, kan in een unrecoverable spin komen waarin de romp horizontaal blijft en bijna verticaal naar beneden valt (een straaljager is dan ook niet ontworpen om stabiel te zijn, zoals een passagiersvliegtuig). Bij een passagiersvliegtuig is dit zo goed als onmogelijk, tenzij je wel hele absurde capriolen uithaalt, maar zelfs dan, vanaf 10km hoogte zou je dat moeten kunnen corrigeren. | |
Bowny | maandag 1 juni 2009 @ 18:34 |
Wat Lightning zegt ![]() ![]() | |
master111 | maandag 1 juni 2009 @ 18:34 |
Wat gebeurd er als bliksem een vliegtuig raakt? http://www.scientificamer(...)happens-when-lightni (Engels) | |
Tourniquet | maandag 1 juni 2009 @ 18:34 |
quote:Die is automatisch verstuurd, naar ik heb begrepen. | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 18:35 |
quote:Air France geeft uiting van haar condoleances. | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:37 |
-Klaar nu, volgende die met dit offtopic gezwam doorgaat heeft een ban.- [ Bericht 86% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:38:33 ] | |
Hoppy | maandag 1 juni 2009 @ 18:38 |
quote:We zijn het allemaal zat. Dit is een info-topic. Geen kijken-wie-de-grootste-pik-heeft-topic. | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 18:38 |
Ik vind het vreemd dat ze in deze tijd nog steeds niet weten waar het toestel nou ligt. | |
Tonio-mcdo | maandag 1 juni 2009 @ 18:38 |
Disparu is echt een naar woord. Inmiddels is het hopen op een wonder, nu er al bijna 12 uur geen spoor van het vliegtuig is. | |
Bowny | maandag 1 juni 2009 @ 18:39 |
quote:Jawel, jawel...je hebt gelijk, maar dan moet de info wel correct zijn, niet dan? ![]() | |
Lightning_NL | maandag 1 juni 2009 @ 18:39 |
- tot over 48 uur ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:40:46 ] | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 18:39 |
quote:Precies, klaar nu. | |
Hoppy | maandag 1 juni 2009 @ 18:40 |
Mooi zo, remlof ![]() Goed, wat ik vreemd vind is dat er zo weinig nieuws naar buiten komt. Mja, aantal passagiers etc. Maar men kan niet zeggen op welk tijdstip en waar het vliegtuig ws. zou zijn gecrasht. | |
matthijst | maandag 1 juni 2009 @ 18:41 |
edit | |
Swindler | maandag 1 juni 2009 @ 18:42 |
Goede actie remlof ![]() Hoe is het weer nu dan in dat gebied ? Misschien dat dit ook de zoekactie moeilijker maakt ? | |
Bowny | maandag 1 juni 2009 @ 18:42 |
-dat mag in [NWS FB] Feedback met SCH als Meki - [ Bericht 81% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:43:40 ] | |
master111 | maandag 1 juni 2009 @ 18:46 |
Iemand die er familie, vrienden of andere verwanten aan boord had? | |
Indrike | maandag 1 juni 2009 @ 18:46 |
Volgens de gazet van Antwerpen zijn er Nederlanders aan boord : 18:36 Update De Airbus van Air France die rond 8 uur Belgische tijd van de radar verdween ter hoogte van de Braziliaanse kust is waarschijnlijk "neergebliksemd". Dat meldt de Franse luchtvaartmaatschappij. Het toestel had nog een automatische boodschap gestuurd vooraleer het contact verloren ging. Er is sprake van een "panne van het elektrisch circuit". Er waren 216 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord, waaronder Fransen, Britten, Brazilianen, Italianen, Duitsers, Marokkanen, Amerikanen, Chinezen, Ieren en Nederlanders. Het gaat om 126 mannen, 82 vrouwen, zeven kinderen en een baby. Het is niet duidelijk of er ook Belgen aan boord waren. Vier passagiers hadden Brussel-Zuid als eindbestemming. Er werden twee noodnummers geopend. Het nummer 0033/1.57.02.10.55 is bereikbaar vanuit het buitenland. | |
smash789 | maandag 1 juni 2009 @ 18:47 |
-doei- [ Bericht 49% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:48:37 ] | |
master111 | maandag 1 juni 2009 @ 18:48 |
Volgens nos teletekst zijn er belgen aan boord, nederlanders is nog niet bekend. Teletekst pagina 131. | |
Dos37 | maandag 1 juni 2009 @ 18:48 |
ik blijf het volgen | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 18:49 |
quote:Op een ander forum zit een piloot die bij AF op een A330 vliegt. Hij heeft zich daar nog niet laten zien. Edit: inmiddels dus wel | |
Hukkie | maandag 1 juni 2009 @ 18:55 |
Met een filmpje van een persconferentie. Geen idee of die al voorbij gekomen is. | |
Anonymousz | maandag 1 juni 2009 @ 18:57 |
quote:amen | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 18:58 |
quote:Het lijkt er op of de eerste berichten van de gezegenden die de vlucht hebben gemist ook opduiken ![]() | |
RemcoDelft | maandag 1 juni 2009 @ 19:01 |
quote:Die Hudson-crash was voor het eerst dat het gelukt was om met zo'n groot toestel op het water te landen. Let wel: rustig water. Met een paar meter golf zit een glijlanding er niet in, dan heeft de eerste golf het effect van een berg zand waar je met de neus in vliegt. Maar gezien het spontaan verdwijnen, zal er weinig sprake zijn geweest van een gecontroleerde noodlanding ![]() | |
MevrouwHopjes83 | maandag 1 juni 2009 @ 19:02 |
quote:Dan ben je echt blij. | |
RemcoDelft | maandag 1 juni 2009 @ 19:05 |
quote:Hier tegenover staan natuurlijk altijd de mensen die hun vorige vlucht gemist hebben, en daardoor in dit toestel zaten... (maar deze mensen hoor je niet meer) | |
zoeperzazke | maandag 1 juni 2009 @ 19:06 |
quote:Linkje? | |
Rewimo | maandag 1 juni 2009 @ 19:06 |
Betekent buiten radarbereik ook buiten radiobereik? Ik begrijp uit de berichten dat er geen radiocontact meer is geweest en ik vraag me af of dat komt doordat er geen bereik was op die plek of omdat er door die kortsluiting wellicht geen radiocontact meer mogelijk was. | |
Ofyles2 | maandag 1 juni 2009 @ 19:07 |
quote:Kortsluiting, waardoor de piloten de macht over de cockpit kwijtraakten. Ik weet niet of dat toestel van Air France zo min of meer letterlijk uit de lucht kwam vallen als dat van Turkish Airlines. | |
Fortune_Cookie | maandag 1 juni 2009 @ 19:08 |
quote:Wrang. Maar wel voer voor de prachtigste boeken, films en verhalen natuurlijk. | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 19:08 |
quote:http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=9837 | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 19:11 |
Er wordt steeds meer bekend over de passagiers, maar is er al een lijst vrijgegeven? | |
Lucifer_Doosje | maandag 1 juni 2009 @ 19:11 |
quote:Boven de Atlantische Oceaan gaat de communicatie via HF (korte golf). Er vindt tijdens een oversteek echter weinig communicatie plaats tussen ATC en vliegtuig. | |
Hukkie | maandag 1 juni 2009 @ 19:16 |
quote:Is het niet zo dat die vliegtuigen allerlei noodstroom en backup systemen hebben? Hoe kan een kortsluiting dan een heel vliegtuig platleggen? | |
Rewimo | maandag 1 juni 2009 @ 19:18 |
quote:Dus het was op zich niet vreemd dat er geen berichten kwamen. Maar je zou toch verwachten dat de bemanning de radio wel zou gebruiken als er iets mis was. Daarom vroeg ik me af of die kortsluiting misschien heeft gezorgd dat er geen radioverkeer meer mogelijk was. Omdat er geen SOS of iets dergelijks is ontvangen, alleen die naar ik begrijp automatische boodschap van het vliegtuig zelf. | |
aqua10 | maandag 1 juni 2009 @ 19:19 |
A Air France informou nesta segunda-feira (1) no Rio de Janeiro que há 80 passageiros brasileiros no voo AF 447, que desapareceu no Oceano Atlântico com 228 pessoas a bordo -216 passageiros e 12 tripulantes. Os números são provisórios, segundo Jorge Assunção, gerente da empresa no Rio de Janeiro. Segundo a companhia, também estariam a bordo 73 passageiros franceses, 18 alemães, 9 italianos, 6 americanos, 4 húngaros, 5 chineses, 2 espanhóis, 2 ingleses, 2 marroquinhos, 2 irlandeses, 1 angolano, 1 belga, 1 turco, 1 norueguês, 1 russo, 1 eslovaco, 1 austríaco, 1 argentino, 1 polonês, 1 romeno, 1 sueco, 1 islandês e 1 filipino. Entre os 12 tripulantes, havia brasileiros e franceses, ainda segundo a empresa. geen nederlanders dus | |
BlueMage | maandag 1 juni 2009 @ 19:20 |
Het ziet er niet naar uit dat de passagiers/crew dit overleefd hebben. ![]() | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 19:21 |
quote: | |
XDo | maandag 1 juni 2009 @ 19:23 |
Grote kans dat het vliegtuig helemaal nooit meer gevonden gaat worden. | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 19:25 |
quote:Hij zal best gevonden gaan worden ik denk alleen niet dat ze het vliegtuig ooit naar boven gaan halen. Misschien alleen de zwarte doos. | |
Sjowhan | maandag 1 juni 2009 @ 19:26 |
quote:Als het inderdaad in de Oceaan is terecht gekomen, kan het nog wat langer duren ![]() Want dan hebben ze ook een zekerheid, en kunnen (want, wie overleefd zolang in het koude water van de oceaan?) ze de passagiers gaan identificeren... | |
Marrije | maandag 1 juni 2009 @ 19:28 |
quote:Daar zat ik ook al aan te denken. Geen idee of zo'n vliegtuig uit elkaar klapt als het op water neerstort, maar dan nog, mocht er wat drijven dan is de kans zeer klein dat dat wordt opgemerkt. Aan de andere kant, er bestaan toch vliegtuigen met een speciaal radarsysteem aan boord waar je van alles en nog wat mee kunt detecteren vanaf grote hoogte? Dus als je de route na vliegt met wat marges, dan heb je nog een kansje? | |
XDo | maandag 1 juni 2009 @ 19:28 |
quote:Hoe wou je een vliegtuig vinden dat ergens op 3-8 KM diep in zee ligt? | |
beware_reageerd | maandag 1 juni 2009 @ 19:31 |
[NWS FB] Feedback met SCH als Meki [ Bericht 95% gewijzigd door sp3c op 01-06-2009 19:45:50 ] | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 19:33 |
quote:Ik neem aan dat daar wel apparatuur voor is tegenwoordig? | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 19:35 |
quote:Probleem zijn die marges. Zo'n toestel kan door problemen al snel kilometers uit koers geraken en als er weinig brokstukken drijven, zal het een hele klus worden het ding op te sporen. | |
zoeperzazke | maandag 1 juni 2009 @ 19:35 |
quote:het ging ook niet om de inhoud, het ging om de toon. Nuttige bijdragen worden voor zover ik weet altijd gewaardeerd op fok, maar niet als het keer op keer op de meest betweterige 'zeggen jullie nou maar niks, want jullie zeggen toch alles fout'-toon gezegd wordt. Ook 'leken' hebben het recht om hun eigen ideeën en theorieën te uiten. We weten gewoon op dit moment nog he-le-maal niks, misschien was het een groot complot en zit het hele vliegtuig iedereen uit te lachen op een onbewoond eilandje met kokosnoten en bananen (God, was het maar zo, wat gun ik het ze dat), en hebben we allemaal ongelijk..... | |
Ofyles2 | maandag 1 juni 2009 @ 19:39 |
quote:Sorry, was dat vergeten. | |
Tiemie | maandag 1 juni 2009 @ 19:42 |
quote:Julien, vandaag 16.03 quote: [ Bericht 0% gewijzigd door Tiemie op 01-06-2009 19:44:28 (verkeerde pi) ] | |
NY_Giant | maandag 1 juni 2009 @ 19:51 |
Heeft Henk Westbroek de vlucht ook weer gemist? | |
Roel_Jewel | maandag 1 juni 2009 @ 19:52 |
quote:Ja, en Regilio Tuur staat te zwaaien bij de plek waar hij het vliegtuig heeft gevonden. | |
Tonio-mcdo | maandag 1 juni 2009 @ 19:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 19:54 |
quote:Ik zie hem al liggen op z'n zonnebedje op dat tropisch eiland ![]() ![]() | |
NY_Giant | maandag 1 juni 2009 @ 19:56 |
quote:Geen getuigen van zeker? Kut voor hem... | |
Nuongirl | maandag 1 juni 2009 @ 19:57 |
BNO NEWS CONFIRMS 58 BRAZILIANS, 61 FRENCH, 26 GERMANS, 3 IRISH AND 5 BRITONS AMONG PASSENGERS. BNO/Twitter | |
Roel_Jewel | maandag 1 juni 2009 @ 20:01 |
quote:Ik moest hardop lachen ![]() | |
Tiemie | maandag 1 juni 2009 @ 20:01 |
http://www.spitsnieuws.nl(...)ndse_slachtoffe.htmlquote: | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 20:02 |
NOS journaal: 1 Nederlander op de lijst van Air France. | |
master111 | maandag 1 juni 2009 @ 20:02 |
1 nederlander, 8 uur journaal nos | |
Roel_Jewel | maandag 1 juni 2009 @ 20:02 |
quote:Ja, hij trekt 't vliegtuig nu naar de Hudson voor wat meer getuigen en aandacht. | |
Nuongirl | maandag 1 juni 2009 @ 20:04 |
Dus toch een nederlander aan boord... | |
Sjowhan | maandag 1 juni 2009 @ 20:05 |
quote:Inderdaad, volgens NOS Journaal. edit: te laat dus. | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 20:05 |
quote:Hier de volledige lijst: http://adjix.com/6iqc | |
TimMer1981 | maandag 1 juni 2009 @ 20:06 |
quote:Tel die getallen eens even op... | |
Terpentin07 | maandag 1 juni 2009 @ 20:06 |
Is dat niet verschrikkelijk dat de nabestaanden nooit hun familielid/partner kunnen begraven.Je kan dan nooit echt afscheid nemen.Lijkt me best erg deze gedachte. | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 20:06 |
quote: ![]() | |
Nuongirl | maandag 1 juni 2009 @ 20:09 |
quote:Is het ook. Maar er is nog een kans dat ze het vliegtuig vinden.. Alleen wordt die kans steeds kleiner naarmate de tijd verstrijkt... | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 20:09 |
quote:Nou ja, je hebt wel redelijke zekerheid nu. Dit in tegenstelling tot persoonlijke vermissingen. Het wordt inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg, 10.000 km2 volgens Benno Baksteen waar het ding kan liggen ![]() | |
Sapstengel | maandag 1 juni 2009 @ 20:09 |
Wat een heisa zeg, zelfs een speciale nieuwsuitzending ![]() | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 20:09 |
quote:Benno ![]() | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 20:10 |
PARIS, France (BNO NEWS) -- Air France has released the following list of nationalities regarding the passengers on board the airliner which crashed in the Atlantic. * 1 South African * 26 Germans * 2 Americans * 1 Argentinian * 1 Austrian * 1 Belgian * 58 Brazilians * 5 Britons * 1 Canadian * 9 Chinese * 1 Croatian * 1 Danish * 2 Spanish * 1 Estonian * 61 French * 1 Gambian * 4 Hungarian * 3 Irish * 1 Icelandic * 9 Italians * 5 Lebanese * 2 Moroccans * 1 Dutch * 3 Norwegians * 1 Filipino * 2 Poles * 1 Romanian * 1 Russian * 3 Slovakians * 1 Swedish * 6 Swiss * 1 Turk | |
Ofyles2 | maandag 1 juni 2009 @ 20:10 |
quote:En dan moet dat wrak nog geborgen worden... | |
PabloLopez | maandag 1 juni 2009 @ 20:26 |
quote:OK 1 landgenoot zat in dat vliegtuig | |
indahnesia.com | maandag 1 juni 2009 @ 20:30 |
Nou, dat wordt zoeken dus! ![]() | |
aqua10 | maandag 1 juni 2009 @ 20:31 |
According to Brazil media, 2 pax decided not to travel in the last minute, 2h before the flight (1 Brazilian and his US friend, because one noted his passport was expired and decided to stay instead), this would make the flight depart almost 100% load. das pas geluk hebben | |
Terpentin07 | maandag 1 juni 2009 @ 20:32 |
quote:Soort Final Destination. ![]() | |
indahnesia.com | maandag 1 juni 2009 @ 20:33 |
quote:En uitendelijk weet je waar dat ding ligt, maar moet je alle stukjes nog boven zien te halen. | |
ouderejongere | maandag 1 juni 2009 @ 20:38 |
quote:Wat verschrikkelijk, een Nederlander. Meteen Pinkpop staken! Je kan toch niet naar vrolijke muziek luisteren na zo'n ramp. | |
indahnesia.com | maandag 1 juni 2009 @ 20:38 |
quote:Getver ![]() | |
indahnesia.com | maandag 1 juni 2009 @ 20:41 |
quote:ja, pas maar op, dat zouden ze in NLD wel doen ja. | |
indahnesia.com | maandag 1 juni 2009 @ 20:43 |
quote:Toch lijkt me het niet heel gezond door zo'n noodweer vliegen. Echter er omheen vliegen kan ook vast niet altijd. Gelukkig is noodweer hier boven Indonesie vaak van korte duur en klein van omvang, dus dan maar slalommen (wat ik enkele weken geleden deed over Java met een AirAsia toestel). | |
aqua10 | maandag 1 juni 2009 @ 20:45 |
![]() The Brazilian Air Force is searching the area with the following Brazilian airplanes: - 1 Bandeirante (P-95) departed from SSA; - 1 helicopter Blackhawk (H-60) departed from NAT; - 1 Bandeirante SR (SC-95) departed from CGR; - 1 Amazonas (SC-105) departed from CGR; - 1 helicopter Super Puma (H-34), departed from GIG; - 1 Hercules (C-130) with the elite rescue team of Brazil Air Force, departed from NAT; - 1 Hercules (C-130), which departed from LPA, Spain, and is doing the reverse route of the AF plane. | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 20:48 |
quote:Operation "Needle in the Haystack"... | |
indahnesia.com | maandag 1 juni 2009 @ 20:50 |
Redelijk wanhopige zoekactie lijkt het wel. Vanuit alle kanten zoeken naar iets wat vrijwel onvindbaar zal zijn. | |
Harajuku. | maandag 1 juni 2009 @ 20:56 |
TVP | |
The.Apple | maandag 1 juni 2009 @ 21:00 |
quote:Wedden dat ze wat teruf vinden, als was het maar drijvende lijken, tassen, stoelen, reddings vesten, Maar veel zal het waarschijnlijk niet zijn. | |
Zephyrus | maandag 1 juni 2009 @ 21:00 |
Nog zoiets schrijnends:quote: | |
aqua10 | maandag 1 juni 2009 @ 21:01 |
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fjn.sapo.pt%2FPaginaInicial%2FMundo%2FInterior.aspx%3Fcontent_id%3D1250367&sl=pt&tl=en&hl=en&ie=UTF-8 sinds wanneer hebben gsm's bereik op de atlantische oceaan? | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 21:02 |
quote: | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 21:04 |
quote:Misschien via een voorbij varend schip met zender ![]() | |
The.Apple | maandag 1 juni 2009 @ 21:04 |
quote:Als dit klopt is het exteem simpel te vinden waar het viegtuig ligt, NSA Threat Oprations Room heeft dit heel precies, tijdstip loactie etc. ![]() mocht je twijfels hebben of ze het weten http://archives.cnn.com/2(...)ane.crash/index.html | |
The.Apple | maandag 1 juni 2009 @ 21:04 |
quote:Satcom, | |
aqua10 | maandag 1 juni 2009 @ 21:05 |
Confirmed names;1) Eirch Heine, President, Executive Council, ThyssenKrupp - CSA 2) Luís Roberto Anastácio, President Michelin-South America 3) Antônio Gueiros, IT Director, Michelin 4) Christin Pieraerts, Staff, Michelin-France 5) Roberto Corrêa Chem, plastic surgeon (from POA) 6) Vera Chem, wife of Roberto Chem 7) Letícia Chem, daughter of Roberto Chem and Manager of Roaming International Oi Telecommunication; 8) Deise Possamai, pax 9) Marcelo Parente, special adviser to the Mayor of Rio de Janeiro 10) Leonardo Leonardo Veloso Dardengo, oceanographer; 11) Pedro Luiz de Orleans e Bragança, member of former Brazilian royal family; 12) Rino Zandonai, Director, public servant Trentino (Italy) 13) Giambattista Lenzi, public servent Trentino (Italy) 14) Gianni Zortea, Mayor of the city of Canal San Bovo (Italy) 15) Silvio Barbato, maestro, Director of Music, Symphonic Orchestra, Municipal Theater of Rio de Janeiro | |
MevrouwHopjes83 | maandag 1 juni 2009 @ 21:06 |
quote:Dat vind ik dan wel weer wat overdreven. | |
JortK | maandag 1 juni 2009 @ 21:07 |
Hoop belangrjike mensen op die vlucht ![]() | |
Tourniquet | maandag 1 juni 2009 @ 21:07 |
Volgens mij is het helemaal nog niet gebruikelijk dat je met je eigen mobiel kan bellen/sms-en in vliegtuigen. Of heeft Air France dat al wel ingevoerd? | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 21:07 |
quote: ![]() http://www.bild.de/BILD/news/2009/06/01/absturz-durch-blitz/Erich_20W._20HEINE__12432059__MBHF-1243878633,templateId=renderScaled,property=Bild,height=349.jpg quote: | |
Mestras | maandag 1 juni 2009 @ 21:09 |
is de hyves van deze nederlander nog niet eens bekend?? ![]() | |
Flappe-du-Pomme | maandag 1 juni 2009 @ 21:09 |
quote:Wat een misselijke woordkeuze zeg ![]() "belangrijk"... ja, véél belangrijker dan het plebs dat ook op dit vliegtuig zat. ![]() | |
neo2000 | maandag 1 juni 2009 @ 21:10 |
Ik voorzie dat Michelin Brazilië wat capaciteitsprobleempjes op management niveau gaat krijgen.. ![]() | |
JortK | maandag 1 juni 2009 @ 21:12 |
quote:Ik zou alles lekker heel letterlijk nemen, je snapt precies wat ik bedoel ![]() | |
MrBadGuy | maandag 1 juni 2009 @ 21:17 |
quote:Dat zijn niet de minsten zo te lezen ![]() | |
Flappe-du-Pomme | maandag 1 juni 2009 @ 21:18 |
quote:Kan best zijn, maar ik vind het altijd erg dom als mensen zulke uitspraken doen. | |
MrBadGuy | maandag 1 juni 2009 @ 21:20 |
quote:Maar nog dommer zijn mensen die het te letterlijk nemen, je weet precies wat hij bedoelt. | |
Zephyrus | maandag 1 juni 2009 @ 21:20 |
quote:Volgens mij heeft Air France dat al ingevoerd: Air France laat mobiel bellen aan boord toe van airliners.net: quote:Klinkt erg Nederlands... | |
Flappe-du-Pomme | maandag 1 juni 2009 @ 21:24 |
quote:Nee, ik wijs mensen op een domme uitspraak. Als je iets anders bedoelt, zet het er dan ook anders neer. De post van de betreffende poster duidt wel degelijk op de "belangrijkheid" van die hoge heren. | |
Flappe-du-Pomme | maandag 1 juni 2009 @ 21:24 |
quote:Het zou wel een man zijn, begreep ik. Adriana klinkt vrouwelijk... | |
ouderejongere | maandag 1 juni 2009 @ 21:25 |
quote:In 2001 kon het al (9/11) | |
lipboutje | maandag 1 juni 2009 @ 21:26 |
deze sluijs? http://advds.hyves.nl/?ref=sr | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 21:26 |
quote:Dat is Adriana Francisco Sluijs, 40, PR-dame van Petrobras. Zou de Nederlander kunnen zijn, ze heeft iig wel nederlandse voorouders. | |
RedFever007 | maandag 1 juni 2009 @ 21:33 |
quote:Stel je aan zeg ![]() | |
katerwater | maandag 1 juni 2009 @ 21:34 |
Moet je nu wat weten ![]() Mijn ouders zijn net terug uit Guadeloupe. Ze hebben op hetzelfde moment door hetzelfde gebied gevlogen. Ook met een vliegtuig van air france! Ze hadden, voor vertrek, het bericht gekregen van mogelijke zware turbulentie, wat ook zo was. Toen ze het nieuws vernamen waren ze wel geschrokken! | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 21:37 |
![]() | |
zoeperzazke | maandag 1 juni 2009 @ 21:38 |
quote:het kan ook de Belg zijn natuurlijk.... | |
Zephyrus | maandag 1 juni 2009 @ 21:38 |
quote:Wie zegt dat die man hét Nederlandse slachtoffer is? | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 21:38 |
quote:Ik denk niet dat hij het is. | |
mafkees01 | maandag 1 juni 2009 @ 21:39 |
Nou lekker dit zeg. Pa pakt zometeen ook weer het vliegtuig van air-france KLM. Moet er niet aan denken. Hoop dat het enigszins meevalt, alhoewel ik er weinig hoop in heb... | |
Anonymousz | maandag 1 juni 2009 @ 21:39 |
quote: | |
remlof | maandag 1 juni 2009 @ 21:39 |
quote:Dat kan ook idd. | |
Flappe-du-Pomme | maandag 1 juni 2009 @ 21:40 |
quote: Uhm.... dan ben ik nog maar een keer de zeikerd, maar je gaat hier toch geen foto plaatsen van iemand waarvan je totáál niet weet of het die persoon op de lijst betreft?! Een paar posts boven je wordt nog gesuggereerd dat het om een PR-dame gaat die Sluys heet. ![]() | |
zoeperzazke | maandag 1 juni 2009 @ 21:42 |
Oh, en het is trouwens Sluijs volgens die lijst, geen van der Sluijs.... | |
Mutant01 | maandag 1 juni 2009 @ 21:43 |
Wel raar dat op andere lijsten van de pers geen Nederlanders staan:quote:http://www.leparisien.fr/(...)1-06-2009-533641.php | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 21:43 |
quote:Dubbel paspoort? | |
RedFever007 | maandag 1 juni 2009 @ 21:43 |
quote:Waarom zou deze beste man HET slachtoffer zijn ![]() | |
Mutant01 | maandag 1 juni 2009 @ 21:44 |
quote:Ik neem aan dat ze de nationaliteit gebruiken waarmee je incheckt ofzo? | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 21:45 |
Wat een commotie om een willekeurige foto met een ![]() | |
Zephyrus | maandag 1 juni 2009 @ 21:45 |
quote:mee eens. Je zal je foto maar tegenkomen met het bericht dat je bent doodgewaand ![]() | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 21:46 |
quote:Zo'n ongeluk gebeurt eens op de honderduizend vluchten, dus juist nu zou ik makkelijker het vliegtuig instappen ![]() | |
Mutant01 | maandag 1 juni 2009 @ 21:47 |
quote:Hmm, ik denk dat deze lijst verouderd is, op het Marokkaanse nieuws werd net gezegd dat er 3 dode Marokkanen waren, dus kennelijk is er een update geweest. | |
Marrije | maandag 1 juni 2009 @ 21:49 |
quote:En een Belg was dan VanderSluijs geweest gok ik. | |
TLC | maandag 1 juni 2009 @ 21:50 |
quote:pfff net alsof dat wat moet uitmaken ; ook al was je een "eenvoudige" loodgieter of zo iets ; een mensenleven = een mensenleven. | |
Marrije | maandag 1 juni 2009 @ 21:51 |
quote:begrijp ik ook niet zo, ik vermoed dat het nog te vroeg is voor grapjes | |
sander89 | maandag 1 juni 2009 @ 21:57 |
Triest dat hier foto's en hyves etc gaan plaatsen van wie mogelijk de NL'er was die in het vermiste vliegtuig zit. Trouwens wat doet er toe wie het is? Het is allemaal al triest genoeg. | |
XDo | maandag 1 juni 2009 @ 21:59 |
quote:Triest einde voor de beste man. ![]() ![]() | |
Nuongirl | maandag 1 juni 2009 @ 21:59 |
Ja ik snap dat ook niet echt ![]() Daarnaast is Sluijs een veelvoorkomende naam volgens mij en kan het ook de Belg zijn zoals hier boven al werd gezegd ![]() | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 21:59 |
Ontopic | |
Anonymousz | maandag 1 juni 2009 @ 22:00 |
hyves ![]() | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 22:00 |
Als we nog even doorgaan met Hyves en foto's plaatsen, komt vanavond op het late journaal de mededeling "op internet wordt druk gespeculeerd over het Nederlandse slachtoffer" ![]() | |
capricia | maandag 1 juni 2009 @ 22:01 |
quote:Ik vind de woordkeuze niet verkeerd. Op een vlucht met "Veel belangrijke mensen" lijkt mij de mogelijkheid van een aanslag groter. In ieder geval niet zomaar uit te sluiten! | |
Omniej | maandag 1 juni 2009 @ 22:06 |
quote:Die vent was mij ook opgevallen in het rijtje ja... Erg cru wel. | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 22:11 |
Is er al meer bekend over de passagiers? | |
lipboutje | maandag 1 juni 2009 @ 22:14 |
Volgens mij staat deze jongeman wel bij een Franse airbus 380.... Zie callsign | |
TLC | maandag 1 juni 2009 @ 22:15 |
Op de speciale website van AirFrance.com ; "The Airbus A330-200, registration F-GZCP, left Rio on 31 May at 7:03pm local time (12:03am in Paris)" Als je op de vleugel kijkt is dit het vliegtuig wat neergestort is ; ![]() ![]() | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 22:22 |
Volgend topic: Vliegtuig Air France Rio de Janeiro - Parijs verdwenen #4 |