Ben er bang voor dat we op -10 beginnen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
"Volgend jaar beginnen we gewoon weer op nul."
Deden ze dat maar eens...quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
En je eindigt op 35 als je niet uitkijkt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Tomasson zou ik zeker niet verkopen. Heeft het prima gedaan.quote:
quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:23 schreef TC03 het volgende:
Weg:
- De Cler
- Landzaat
- Tiendalli
- Slory
- HofsMakaay
- Bruins (verhuren)
En wie wou jij volgend jaar dan in de spits zetten? Cissé met zijn 4 goals per jaar?quote:
Haal die Luc maar.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
En wie wou jij volgend jaar dan in de spits zetten? Cissé met zijn 4 goals per jaar?
Zegt allemaal niks, een speler van 16 als vaste spits is gewoon te jong, klaar.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Was Wijnaldum vorig jaar ook. Kluivert scoorde in de CL-finale op z'n 17e.
Dan moet je een andere spits halen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zegt allemaal niks, een speler van 16 als vaste spits is gewoon te jong, klaar.
Van Well, Gudde en Jacobs doel je op? Mogen nog steeds optyfen. Die figuren sleuren Feijenoord op het moment, mee naar de krochten waar ze vandaan gekomen zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:23 schreef BertMaalderink het volgende:
Nadat Verbeek vertrok werden er hier ook namen uit de RvC en dergelijke genoemd, waarvan men geen flauw idee had wie het was en wat hij heeft gedaan.
Ja, of wat dacht je van Brutil Hosé en Ignacio Tuhuteru. Succes gegarandeerd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:27 schreef Ritmo het volgende:
Elke jeugdspeler in dit Feyenoord zetten als basisspeler is het kapot maken van het talent.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Denk je dat die wel geslaagd waren als ze op hun 19e debuteerden?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:30 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ja, of wat dacht je van Brutil Hosé en Ignacio Tuhuteru. Succes gegarandeerd.
Ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Elke jeugdspeler in dit Feyenoord zetten als basisspeler is het kapot maken van het talent.
Geen geld. Als je ¤2 miljoen voor Makaay vangt heb je ¤3,5 miljoen 'vrij' voor een transfer + salaris. Voor dat geld vind je nooit iemand terug die er minimaal 15 per seizoen in knalt. Je gaat er altijd op achteruit als je je niet adequaat kan versterken.quote:
P is een kindervak.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Iemand trouwens een tip voor een leuk vak?Ik wil ook maar eens een seizoenskaart. V is me altijd wel bevallen, maar is duur. E vond ik tegenvallen.
Zou sowieso het liefst rond de Gerard Meijer tribune zitten. Niet erin overigens.
Hoe is P?
Makaay is gewoon geen optie meer.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Geen geld. Als je ¤2 miljoen voor Makaay vangt heb je ¤3,5 miljoen 'vrij' voor een transfer + salaris. Voor dat geld vind je nooit iemand terug die er minimaal 15 per seizoen in knalt. Je gaat er altijd op achteruit als je je niet adequaat kan versterken.
Dat vind jij, maar jij hebt er geen verstand van. Jij was toch ook diegene die N'Kufo en Amoah wilde zien bij Feyenoord?quote:
quote:Topscorers eindstand:
1. El Hamdaoui (AZ)................ 23
2. Suarez (Ajax)................... 22
3. Berg (FC Groningen)............. 17
4. N'Kufo (FC Twente)
Makaay (Feyenoord)
Pranjic (sc Heerenveen)......... 16
7. Demouge (Willem II)............. 14
8. Afellay (PSV)................... 13
Nee jij wel dan?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat vind jij, maar jij hebt er geen verstand van.
N'Kufo zou ik nog steeds graag zien.quote:Jij was toch ook diegene die N'Kufo en Amoah wilde zien bij Feyenoord?
Elke club die geinteresseerd is. En als ze niet mee willen werken mogen ze lekker een half jaartje op Varkenoord doorbrengen. Gelukkig zette Been bij NEC er nog wel eens een speler uit, hopen dat ie dat bij Feyenoord ook durft.quote:
Ik probeer realistisch te blijven, dat pleit automatisch in mijn voordeel.quote:
Waarom is N'Kufo wel een optie en Makaay niet?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:34 schreef Ritmo het volgende:
N'Kufo zou ik nog steeds graag zien.Amoah nooit zo'n fan van geweest.
Nee, bij die drie kan ik de argumenten er zelf ook wel bij bedenken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:30 schreef Happel het volgende:
Van Well, Gudde en Jacobs doel je op? Mogen nog steeds optyfen. Die figuren sleuren Feijenoord op het moment, mee naar de krochten waar ze vandaan gekomen zijn.
Je overal bij neer leggen en altijd je verwachtingen omlaag stellen is niet hetzelfde als realistisch zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik probeer realistisch te blijven, dat pleit automatisch in mijn voordeel.
N'Kufo is een sterke nuttige spits die niet hele wedstrijden een beetje doelloos rondsjokt maar ook zo nodig de bal eens gaat halen of een kans creeert.quote:Waarom is N'Kufo wel een optie en Makaay niet?
Klopt, Crane vond hem een loser omdat hij als RvC die zich met commerciele zaken bezig hield geen contract voor ¤50 miljoen per jaar met Fortis kon afsluiten, zonder verder ook maar enige kennis te hebben van zijn bezigheden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:36 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Nee, bij die drie kan ik de argumenten er zelf ook wel bij bedenken.
Het was volgens mij Boudeijn Poelmann. Geen flauw benul of die terecht is opgestapt, maar diegene die om z'n hoofd riep had dat overduidelijk evenmin. Maargoed, het was waarschijnlijk Crane of Jorien, dus niet belangrijk.
Kom je weer met je 'erbij neer leggen'.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je overal bij neer leggen en altijd je verwachtingen omlaag stellen is niet hetzelfde als realistisch zijn.
Kufo is wel een betere voetballer natuurlijk. Is veel minder een momentvoetballer en kan daardoor ook z'n medespelers beter van dienst zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik probeer realistisch te blijven, dat pleit automatisch in mijn voordeel.
[..]
Waarom is N'Kufo wel een optie en Makaay niet?
Ik vind het ook apart, hij staat gewoon in hetzelfde rijtje als Kuijt, Houtman en Van Hooijdonk qua doelpunten. Hij doet gewoon waar hij voor is aan getrokken. Het ligt voornamelijk aan zijn medespelers en de tactiek, die totaal niet op hem is ingesteld. Iets wat mij dan wel weer verstandig lijkt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:36 schreef Jorwol het volgende:
Dat gezeik op Makaay ook altijd. In dit elftal doet-ie het zelfs nog gewoon goed. Als we Rooney of Torres in de spits hadden, met voor de rest hetzelfde elftal met dezelfde mentaliteit en met dezelfde kutpasses, waren we ook geen kampioen geworden hoor...
quote:Makaay in spoor van Kuijt, Pi-Air en Houtman
18/05/2009 23:00
Feyenoorder Roy Makaay evenaarde zaterdag met zijn doelpunt in de play-offwedstrijd bij NAC Breda (3-2 nederlaag) zijn officiële productie van het vorige seizoen. Hij voerde zijn seizoenstotaal in Breda op naar twintig treffers.
In de laatste dertig jaar zijn er bij Feyenoord slechts drie andere spelers geweest die in minimaal twee opeenvolgende seizoenen de grens van twintig goals bereikten. Dirk Kuijt was de laatste Feyenoorder die daar in slaagde.
De blonde Katwijker maakte tussen 2003 en 2006 respectievelijk 22, 36 en 25 treffers in alle competities. Eerder flikten Pierre van Hooijdonk (tussen 2001 en 2003) en Peter Houtman (1982-1985) dat kunstje.
Makaay scoorde dit seizoen zestien keer in de Eredivisie, drie keer in het bekertoernooi en dus één keer in de play-offs. Hij maakte in totaal in 41 duels zijn opwachting. In zijn eerste jaargang in Rotterdam (2007/08) had de spits acht officiële wedstrijden minder nodig voor datzelfde aantal goals.
Makaay scoorde in zes van zijn laatste zeven wedstrijden voor Feyenoord en maakte daarin negen doelpunten.
En je denkt dat hij het bij Feyenoord beter zou hebben gedaan dan bij Twente? Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:38 schreef Ritmo het volgende:
N'Kufo is een sterke nuttige spits die niet hele wedstrijden een beetje doelloos rondsjokt maar ook zo nodig de bal eens gaat halen of een kans creeert.
N'Kufo scoort in heel de competitie evenveel als Makaay, maar dan in een team dat draait, dat aanvallend speelt, meer goede ballen krijgt en meer kansen. Dus bij Feyenoord grote kans dat hij minder zou scoren. Als spits is het gewoon heel erg moeilijk in dit Feyenoord, ongeacht of je N'Kufo, Makaay, Villa, Zlatan of Fernando Torres achterop heb staan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee jij wel dan?![]()
[..]
N'Kufo zou ik nog steeds graag zien.Amoah nooit zo'n fan van geweest.
Ik heb het niet over bedrieigen, al verdienen ze dat eigenlijk wel. Ik zei net al dat ik doelde op al die mensen die over 2 maanden dit seizoen vergeten zijn en dezelfde mensen die ze net uitfloten weer toejuichen op de eerste training. Een koudere sfeer richting de spelers mag best, aanmoedigen bij deze mensen helpt niet is nu toch wel duidelijk?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kom je weer met je 'erbij neer leggen'.Als supporter kan je niks anders doen dan vertrouwen hebben in Been of Beenhakker, je kan moeilijk de spelers gaan bedreigen ofzo.
En over 2 jaar heb je nog slechts de verwachting dat we in de eredivisie blijven? De schulden lopen op, zoals je zelf al zegt. Dat moet stoppen, en wel nu.quote:Er is geen geld, er zijn vooralsnog oplopende schulden en Europees voetbal hebben we ook niet weten te behalen. Dan moet je je verwachtingen wel omlaag bijstellen. Dat kan gewoon niet anders.
- Gudde en Jacobs vervangen door mensen uit de top van het bedrijfslevenquote:Ik zou graag zien wat jij nou eigenlijk voor ideeën hebt die eveneens realistisch zijn.
Ja, laat Makaay en Gio inderdaad voor 1,5m per jaar in Jong Feyenoord spelenquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
- Gudde en Jacobs vervangen door mensen uit de top van het bedrijfsleven
- De oudjes de keuze geven om mee te werken aan elke redelijke transer, of anders naar het 2e
- Na het vertrek van de directie alsnog de investeerders binnen halen en ze wat macht geven
Zou een begin zijn.
Mensen als Woerts zeker? Als iets duidelijk is, dan is het wel dat mensen uit het bedrijfsleven ook niet de wijsheid in pacht hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:46 schreef Ritmo het volgende:
Gudde en Jacobs vervangen door mensen uit de top van het bedrijfsleven
Aanmoedigen helpt wel hoor. Zie Twente-thuis. De spelers presteren niet expres zo slecht, ze verdienen het gewoon om toegejuicht te worden simpelweg omdat ze voor Feyenoord spelen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik heb het niet over bedrieigen, al verdienen ze dat eigenlijk wel. Ik zei net al dat ik doelde op al die mensen die over 2 maanden dit seizoen vergeten zijn en dezelfde mensen die ze net uitfloten weer toejuichen op de eerste training. Een koudere sfeer richting de spelers mag best, aanmoedigen bij deze mensen helpt niet is nu toch wel duidelijk?
Ja, maar al zit Bill Gates himself daar, dan nog moet de begroting omlaag.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik heb ook wel vertrouwen in Beenhakker en Been, maar die kunnen ook niet zoveel zolang Gudde al bezig is de begroting voor seizoen 2010/2011 naar 20 miljoen bij te schroeven.
- Gudde en Jacobs zijn geen helden, maar feiten liegen niet. De financiële situatie van Feyenoord is gewoon erg slecht, of Gudde en Jacobs er nou wel zitten of nietquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:46 schreef Ritmo het volgende:
En over 2 jaar heb je nog slechts de verwachting dat we in de eredivisie blijven? De schulden lopen op, zoals je zelf al zegt. Dat moet stoppen, en wel nu.
[..]
- Gudde en Jacobs vervangen door mensen uit de top van het bedrijfsleven
- De oudjes de keuze geven om mee te werken aan elke redelijke transer, of anders naar het 2e
- Na het vertrek van de directie alsnog de investeerders binnen halen en ze wat macht geven
Zou een begin zijn.
Inderdaad, niet bepaald realistisch.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, laat Makaay en Gio inderdaad voor 1,5m per jaar in Jong Feyenoord spelen!!!
Gio hoeft niet persé weg. Tis idd zonde, maar dan geef je in elk geval een signaal af. Beter dan de spelers zelf maar laten bepalen wat ze doen ten koste van Feyenoord.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, laat Makaay en Gio inderdaad voor 1,5m per jaar in Jong Feyenoord spelen!!!
In het nieuwe samenwerkingsverband betaalt Excelsior het loonquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:53 schreef Happel het volgende:
Die oudjes kunnen altijd nog bij Excelsior worden geplaatst.
Nee, toen hadden ze zin om een keer moeite te doen. Vandaag werden ze ook aangemoedigd, maar ze veegden hun reet ermee af.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Aanmoedigen helpt wel hoor. Zie Twente-thuis. De spelers presteren niet expres zo slecht, ze verdienen het gewoon om toegejuicht te worden simpelweg omdat ze voor Feyenoord spelen.
Misschien in z'n eerste jaar, op langere termijn mag je niet omlaag bij blijven stellen jaar in jaar uit.quote:Ja, maar al zit Bill Gates himself daar, dan nog moet de begroting omlaag.
Gudde en Jacobs maken de zaken slechter i.p.v beter.quote:- Gudde en Jacobs zijn geen helden, maar feiten liegen niet. De financiële situatie van Feyenoord is gewoon erg slecht, of Gudde en Jacobs er nou wel zitten of niet
- De oudjes verkopen voor zover je ze kan missen moet sowieso gebeuren
- De investeerders moet je nooit meer binnen halen. Veel woorden, weinig wol.
Dom opportunistisch geblaat van jou weer.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Netoen hadden ze zin om een keer moeite te doen.
Als het niet anders kan, dan kan het niet anders.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:55 schreef Ritmo het volgende:
Misschien in z'n eerste jaar, op langere termijn mag je niet omlaag bij blijven stellen jaar in jaar uit.
Misschien, misschien niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:55 schreef Ritmo het volgende:
Gudde en Jacobs maken de zaken slechter i.p.v beter.
HET KAN WEL ANDERS, MITS DIE GASTEN OPROTTEN OF GEWOON BETER GESCHIKT WAREN VOOR HUN FUNCTIE! Snap dat dan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dom opportunistisch geblaat van jou weer.
[..]
Als het niet anders kan, dan kan het niet anders.![]()
Bruins, Slory en Hofs zijn juist spelers die onder Been weer kunnen opbloeien en vertrouwen terug kunnen krijgen, met nog enige restwaarde.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:53 schreef TC03 het volgende:
Hofand is goed genoeg voor het niveau dat Feyenoord nastreeft, hem laten gaan heeft geen zin omdat je er spelers voor terug moet kopen en daar is geen geld voor.
Daarom nogmaals mijn lijstje met mensen die weg mogen:
- Landzaat
- De Cler
- Bruins
- Hofs
- Slory
- Tiendalli
Dan ben je er gewoon.
Dat weet je niet. Leg eens uit wat zij fout doen wat een ander beter zou doen. Het is allemaal niet zo simpel als jij denkt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
HET KAN WEL ANDERS, MITS DIE GASTEN OPROTTEN! Snap dat dan.
Bruins verhuren, niet verkopen. Slory is gewoon te licht, of je hem nou onder Been, Van Gaal of Mourinho laat spelen. Hofs is ook niet goed genoeg, maar zijn restwaarde zou Feyenoord juist nu goed kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Bruins, Slory en Hofs zijn juist spelers die onder Been weer kunnen opbloeien en vertrouwen terug kunnen krijgen, met nog enige restwaarde.
Zucht.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Leg eens uit wat zij fout doen wat een ander beter zou doen. Het is allemaal niet zo simpel als jij denkt.
Ik ben het met je eens dat Gudde in het verleden niet adequaat gehandeld heeft en dat de huidige slechte situatie deels zijn schuld is, maar ik zie niet in hoe hij het nu slechter maakt. Als er geen geld is, is er geen geld. De enige redding voor Feyenoord is het aantrekken van trasfervrije spelers, die met winst verkopen, en hopen op een megatransfer voor De Guzman (die nooit zal komen) en/of Wijnaldum. Een voetbalclub kan de inkomsten niet laten stijgen als het voetbal alleen maar slechter wordt, daar zit een verband tussen. Aangezien je zonder geld niet kan verwachten dat Feyenoord veel beter gaat spelen, kan je niet anders concluderen dan dat Feyenoord in een negatieve spiraal zit, die ook Gudde niet kan doorbreken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zucht.![]()
Nee, ik ken niet elk detail helaas, maar als directeur kom je bij een club/bedrijf om vooruitgang te boekenWat Gudde doet is alleen proberen te overleven, ik zie geen structuele oplossingen.
Lijken in de kast? Zoals? En waarom heeft Gudde dat niet bij z'n aantreden helemaal doorgelicht, gezien het feit dat iedereen wist dat Feyenoord financieel niet in orde was. De Guzman had vorig jaar verkocht moeten worden en er had ingegrepen moeten worden wat betreft de relatie Verbeek-spelers. En dat zijn alleen de grotere missers nog maar.
Door het niet beter te maken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat Gudde in het verleden niet adequaat gehandeld heeft en dat de huidige slechte situatie deels zijn schuld is, maar ik zie niet in hoe hij het nu slechter maakt.
En toch ben ik het, voor de verandering, een keer eens met Ritmo. Ik vind het alleen niet eenvoudig om de vinger op de zere plek te leggen. Duidelijk is wel dat het tot nu toe niet beter is geworden, zei het door opportunistisch te begroten, het optreden van Gudde in de media en het feit dat Jacobs al aan het prutsen was ten tijde van het dictatorschap van de GKL.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Leg eens uit wat zij fout doen wat een ander beter zou doen. Het is allemaal niet zo simpel als jij denkt.
Voor de duidelijkheid, ik vind wel dat Gudde en Jacobs in het verleden slecht gehandeld hebben, maar hij zegt dat ze het alleen maar erger maken, en ik zie niet in hoe. Dat er betere figuren dan Gudde en Jacobs te vinden zijn lijkt me evident, maar als je er nu ineens een briljante visionair neerzet is het echt niet zo 1-2-3 opgelost. Dat had je drie jaar geleden moeten doen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:08 schreef Happel het volgende:
[..]
En toch ben ik het, voor de verandering, een keer eens met Ritmo. Ik vind het alleen niet eenvoudig om de vinger op de zere plek te leggen. Duidelijk is wel dat het tot nu toe niet beter is geworden, zei het door opportunistisch te begroten, het optreden van Gudde in de media en het feit dat Jacobs al aan het prutsen was ten tijde van het dictatorschap van de GKL.
Daar heb je nu precies het punt. We hebben een directeur/directie nodig die die spiraal kan doorbreken. En ja, dat is moeilijk maar er staat nergens in het contract dat directeur van Feyenoord worden makkelijk is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:05 schreef TC03 het volgende:
anders concluderen dan dat Feyenoord in een negatieve spiraal zit, die ook Gudde niet kan doorbreken.
De situatie zoals hij nu is is voor niemand eenvoudig op te lossen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Daar heb je nu precies het punt. We hebben een directeur/directie nodig die die spiraal kan doorbreken. En ja, dat is moeilijk maar er staat nergens in het contract dat directeur van Feyenoord worden makkelijk is.
Klopt, maar dan is er weer licht aan het einde van de tunnel. Dan weet je dat het op langere termijn weer de goede kant op gaat, wat ik nu betwijfel. Een begroting een keer (of 2 keer) omlaag is niet erg maar dan moet je wel een visie hebben waarmee je hem over een aantal jaar weer flink omhoog kan bijstellen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik vind wel dat Gudde en Jacobs in het verleden slecht gehandeld hebben, maar hij zegt dat ze het alleen maar erger maken, en ik zie niet in hoe. Dat er betere figuren dan Gudde en Jacobs te vinden zijn lijkt me evident, maar als je er nu ineens een briljante visionair neerzet is het echt niet zo 1-2-3 opgelost. Dat had je drie jaar geleden moeten doen.
Duh. Moet het eenvoudig zijn dan?quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
De situatie zoals hij nu is is voor niemand eenvoudig op te lossen.
Moeilijk? Onmogelijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Daar heb je nu precies het punt. We hebben een directeur/directie nodig die die spiraal kan doorbreken. En ja, dat is moeilijk maar er staat nergens in het contract dat directeur van Feyenoord worden makkelijk is.
Nee, maar jij spreekt vast weer over een termijn van maximaal één jaar, dan is het onmogelijk. Tevens moet Feyenoord juist laag inzetten en van daaruit groeien, maar denk niet dat jij het daar eens mee bent.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Verklaar Feyenoord maar meteen failliet dan, bedoel je?
Volgend seizoen gaat het gewoon weer in dezelfde lijn door hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:16 schreef De_Slagert het volgende:
Krijg er mooi de pestkanker van. Ben blij dat het seizoen er op zit.
Ja, dat klopt dat het binnen 1 jaar onmogelijk is. Omdat de boel nu zo enorm geescaleerd is, gaat het minimaal 3 jaar duren voordat je financieel gezond bent.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Nee, maar jij spreekt vast weer over een termijn van maximaal één jaar, dan is het onmogelijk.
Laag inzetten is prima, maar ik zou die gok niet nemen met de huidige directie. Ambities omlaag mag alleen als je weet hoe je ze straks weer omhoog haalt.quote:Tevens moet Feyenoord juist laag inzetten en van daaruit groeien, maar denk niet dat jij het daar eens mee bent.
Jij hebt het over termen van drie jaar. Ik denk dat je eerder moet denken aan vijf tot tien jaar.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Omdat de boel nu zo enorm geescaleerd is, gaat het minimaal 3 jaar duren voordat je financieel gezond bent.
[..]
Laag inzetten is prima, maar ik zou die gok niet nemen met de huidige directie. Ambities omlaag mag alleen als je weet hoe je ze straks weer omhoog haalt.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:17 schreef Ritmo het volgende:
Laag inzetten is prima, maar ik zou die gok niet nemen met de huidige directie. Ambities omlaag mag alleen als je weet hoe je ze straks weer omhoog haalt.
Klopt, maar tegen het begin van de competitie krijgen we er allemaal toch weer zin inquote:Op donderdag 21 mei 2009 18:17 schreef Adidah het volgende:
[..]
Volgend seizoen gaat het gewoon weer in dezelfde lijn door hoor.
Mwoah, nee. Wijnaldum kan in z'n eentje straks in een keer de hele schuldenlast wegwerken want die gaan we niet voor 5 miljoen verkopen (in dat geval moet de verantwoordelijke daarvoor op de middenstip van de Kuip gestenigd worden). En dan heb ik het nog niet eens over de andere jonge spelers.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij hebt het over termen van drie jaar. Ik denk dat je eerder moet denken aan vijf tot tien jaar.
Daarom gaan we ook goed genieten van de vakantiequote:Op donderdag 21 mei 2009 18:17 schreef Adidah het volgende:
[..]
Volgend seizoen gaat het gewoon weer in dezelfde lijn door hoor.
Oké, dat klopt wel. Het ligt er maar aan hoe je financieel gezond definieert. Het kan alle kanten op.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mwoah, nee. Wijnaldum kan in z'n eentje straks in een keer de hele schuldenlast wegwerken want die gaan we niet voor 5 miljoen verkopen (in dat geval moet de verantwoordelijke daarvoor op de middenstip van de Kuip gestenigd worden). En dan heb ik het nog niet eens over de andere jonge spelers.
Haha, hebben jullie ook wel verdiendquote:Op donderdag 21 mei 2009 18:21 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Daarom gaan we ook goed genieten van de vakantie
quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij hebt het over termen van drie jaar. Ik denk dat je eerder moet denken aan vijf tot tien jaar.
[..]
Hier ben ik het mee eens.
Ik wil ook niet dat Gudde en Jacobs er tot 2016 blijven zitten, maar of ze nou in 2009 weggaan of in 2011, het maakt niet veel uit. Aangezien er toch geen geld is kunnen ze ook weinig schade aanbrengen.
Ambities omhoog en omlaag staan gewoon gelijk aan wat er op technisch beleid gebeurt. Dus goede winstgevende transfers en spelers uit de jeugd. In Been(Hakker) heb ik vertrouwen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, dat klopt dat het binnen 1 jaar onmogelijk is. Omdat de boel nu zo enorm geescaleerd is, gaat het minimaal 3 jaar duren voordat je financieel gezond bent.
[..]
Ik denk dat wanneer we een positieve eigen balans hebben, je jezelf gezond mag noemen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oké, dat klopt wel. Het ligt er maar aan hoe je financieel gezond definieert. Het kan alle kanten op.
Natuurlijk, maar ik denk dat het we pas tussen 2014-2019 echt financieel gezond zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]Jij wil de schulden nog verder op laten lopen? Hoe eerder herstel wordt ingezet, hoe beter.
quote:
De schuld is momenteel alleen ¤23 miljoen, als je jezelf ook nog wilt versterken kan één transfer die schuld nooit helemaal wegwerken. Je zal dus nog minimaal twee spelers voor tussen de ¤5 en ¤10 miljoen moeten verkopen wil je echt helemaal van je schulden af zijn. Maargoed, een schuld onder de ¤10 miljoen moet niet problematisch zijn voor Feyenoord als er wordt gezorgd voor kapitaal op het veld (zo veel mogelijk spelers van tussen de 20 en 28).quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer we een positieve eigen balans hebben, je jezelf gezond mag noemen.
Zoals je naar mij hebt gestuurd ?quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:27 schreef NickFeyRooz het volgende:
[..]
Zal ik anders een PM sturen waar ik zeg dat je beter maar je bek kan houden !!!
Uitstekende zaak.quote:Leo Beenhakker de motor achter samenwerking Excelsior
Het eerste elftal van Excelsior zal weer grotendeels uit Feyenoord-talenten bestaan. Behalve spelers gaat de grote broer uit Rotterdam-Zuid ook trainers stallen op Woudestein, waar Alex Pastoor de opvolger wordt van Ton Lokhoff. Excelsior wordt bovendien een onderdeel van de regionale jeugd-opleiding van Feyenoord. Om die reden voegen de twee clubs hun beloftenelftal na de zomer al samen.
Welke spelers straks voor Excelsior en het nieuwe beloftenteam in aanmerking komen, is nog niet bepaald. Ook staat nog niet vast wie de opvolger wordt van Pastoor bij het tweede elftal, dat naar alle waarschijnlijkheid onder de naam Jong Feyenoord/Excelsior de competitie ingaat. Duidelijk is wel dat de hernieuwde samenwerking intensiever zal worden dan ooit. ,,Over de invulling moeten we het nog hebben, maar Excelsior krijgt een nadrukkelijk Feyenoord-stempel,’’ zegt Feyenoord-directeur Eric Gudde. ,,Het elftal zal hopelijk volgend seizoen al, maar zeker in de komende jaren voor negentig procent uit spelers van Feyenoord bestaan.’’
De koerswijziging in de Kuip is opvallend, omdat de samenwerking met Excelsior juist dit seizoen na dertien jaar werd verbroken. Wim Jansen en Peter Bosz, tot begin dit jaar verantwoordelijk voor het technisch beleid bij Feyenoord, zagen geen heil in het Kralingse filiaal. Leo Beenhakker wel. Mede door zijn terugkeer in Rotterdam vielen beide clubs elkaar weer snel in de armen.
,,In ons eerste gesprek hadden we elkaar al gevonden,’’ zegt Gudde over het bezoek dat hij vorige maand met Beenhakker bracht aan Excelsior-directeur Simon Kelder. ,,Wij hebben een goede jeugdafdeling. Maar slechts een enkeling zal vanuit de A1 in één keer het eerste halen. Sommige spelers hebben een tussenstap nodig. Alleen een beloftencompetitie is onvoldoende. We denken dat het voor veel jongens ook goed is om uit tegen MVV en Cambuur voor 8000 man te moeten spelen. Dat is toch wat anders dan op een maandagavond bij Jong Feyenoord voetballen.’’
De afgelopen weken werd in het diepste geheim gewerkt aan een nieuwe overeenkomst, die afwijkt van de voorgaande. Groot verschil is bijvoorbeeld dat Feyenoord geen geld meer overmaakt aan de satellietclub, maar wordt betaald voor de spelers die het levert. Gudde: ,,Dit jaar waren we enkele tonnen kwijt aan Excelsior. In het nieuwe systeem komt een x-aantal spelers van ons op de begroting Excelsior.’’
,,Maar voor dat bedrag krijgen we wel betere spelers dan we zelf hadden kunnen halen,’’ zegt Excelsior-directeur Simon Kelder. ,,Als we op een verantwoorde manier betaald voetbal willen blijven spelen, zullen we met een topclub moeten samenwerken. We hebben daar jarenlang goede ervaringen mee gehad. Of dit onze redding is? Dat vind ik een groot woord, maar voor de continuïteit van Excelsior is het wel veel beter.’’
Ook door het samenwerken in de jeugdopleiding besparen beide clubs geld. De plannen in Rotterdam sluiten aan op het beleid van de KNVB dat twaalf bvo’s, waaronder Feyenoord, heeft aangemerkt als regionaal opleidingscentrum. ,,Excelsior wordt daar heel nadrukkelijk onderdeel van,’’ zegt Gudde. ,,En ik sluit niet uit dat ik er nog een andere club bij ga betrekken. Maar dat is redelijk prematuur.’’
De kans is groot dat Excelsior alleen nog in de onderbouw zelf spelers blijft opleiden. Kelder: ,,Op termijn zal de A1 bij ons wel verdwijnen. Op die leeftijd zitten er vaak geen verrassingen meer bij.’’ Gudde: ,,Een eventuele afslanking van teams zal pas in het seizoen 2010-2011 plaatsvinden. Ik vind niet dat je het maken om dat eerder te doen.’’
Hoewel de verregaande samenwerking met name op Woudestein merkbaar zal zijn, is Kelder niet bang dat zijn club de eigen identiteit zal verliezen. ,,We heten gewoon Excelsior, spelen in onze eigen kleuren in hetzelfde stadion als altijd. Waar spelers vandaan komen interesseert me niet. Daar zal niemand iets van merken. Ook Feyenoorders komen overal vandaan. Neem Ricky van Haaren (Feyenoord A1, red). Hij is bij ons begonnen en speelt misschien over een jaar in Excelsior 1. We hebben altijd onze eigen identiteit behouden. Ik zie echt geen enkel nadeel. Zonder samenwerking hadden we er heel wat slechter voor gestaan.’’
Nou niet altijd natuurlijk, ze hebben pas 1 keer gewonnen in de Kuip, dat is altijd minder dan een de Graafschap ofzoquote:Op donderdag 21 mei 2009 18:25 schreef Salt_Seafood het volgende:
altijd lastig nac op bezoek!
Inderdaad prima.quote:
En dat hangt op langere termijn bekeken weer af van wat er op bestuurlijk gebied gebeurd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ambities omhoog en omlaag staan gewoon gelijk aan wat er op technisch beleid gebeurt.
Ik had ook vertrouwen in Verbeek.quote:Dus goede winstgevende transfers en spelers uit de jeugd. In Been(Hakker) heb ik vertrouwen.
Dat is het cruciaalste gedeelte van een voetbalclub man. Simpel voorbeeldje: Munsterman hield de transfer van Arnoutovic vorige zomer tegen. Dit heeft ze 9 miljoen opgeleverd, gezien hij nu ipv 5 miljoen 14 miljoen waard is. Puur op basis van een beslissing van de directie.quote:Dat staat toch helemaal los van Gudde en de directie of niet?
Je doet net of de (niet-technische)directie zo cruciaal is voor een voetbalclub. Dat valt wel mee.
Het voorbeeld wat jij geeft is dus juist wél technisch (een speler wordt niet verkocht omdat ze verwachten dat hij nog kan groeien).quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dat hangt op langere termijn bekeken weer af van wat er op bestuurlijk gebied gebeurd.![]()
[..]
Ik had ook vertrouwen in Verbeek.
[..]
Dat is het cruciaalste gedeelte van een voetbalclub man. Simpel voorbeeldje: Munsterman hield de transfer van Arnoutovic vorige zomer tegen. Dit heeft ze 9 miljoen opgeleverd, gezien hij nu ipv 5 miljoen 14 miljoen waard is. Puur op basis van een beslissing van de directie.
Bij ons loopt Gudde te stuntelen bij een transfer van De Guzman, waardoor De Guzman straks 0 euro waard is i.p.v. 14 miljoen. Over dat laatste kun je misschien niet met 100 % zekerheid zeggen of die transfer uberhaupt wel door was gegaan, maar Gudde ging de fout al in om ook maar een seconde bedenktijd te vragen.
Zo ver kun je niet kijken in de voetbalwereld. 20 miljoen is geen bedrag waar je als Feyenoord zijnde 10 jaar over mag doen om het op te lossen. Verdriedubbel het, en dan is het een ander verhaal. Maar bij Ajax, Heerenveen en Twente verkopen ze 1 enkele speler voor zo'n bedrag, om even aan te geven dat je het niet moet overdrijven.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik denk dat het we pas tussen 2014-2019 echt financieel gezond zijn.
En Van Haren als assist-koning!quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad prima.
Volgend seizoen Luc Castaignos als topscorer van de JL.
Je voorbeeld gaat juist mank door het feit dat Munsterman al rond was met Bosz. Tot McClaren, het technische gedeelte van de club, zei dat hij Arnautovic niet wou laten gaan. Toen begon Munsterman pas zijn voet dwars te zetten. Met een arbitragezaak had Munsterman verloren.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dat hangt op langere termijn bekeken weer af van wat er op bestuurlijk gebied gebeurd.![]()
[..]
Ik had ook vertrouwen in Verbeek.
[..]
Dat is het cruciaalste gedeelte van een voetbalclub man. Simpel voorbeeldje: Munsterman hield de transfer van Arnoutovic vorige zomer tegen. Dit heeft ze 9 miljoen opgeleverd, gezien hij nu ipv 5 miljoen 14 miljoen waard is. Puur op basis van een beslissing van de directie.
Bij ons loopt Gudde te stuntelen bij een transfer van De Guzman, waardoor De Guzman straks 0 euro waard is i.p.v. 14 miljoen. Over dat laatste kun je misschien niet met 100 % zekerheid zeggen of die transfer uberhaupt wel door was gegaan, maar Gudde ging de fout al in om ook maar een seconde bedenktijd te vragen.
Juist, maar de eindbeslissing is gemaakt door de voorzitter/hoogste baas. Die heeft de juiste beslissing genomen op basis van eigen kennis en het op de juiste manier inwinnen van advies bij de goede mensen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het voorbeeld wat jij geeft is dus juist wél technisch (een speler wordt niet verkocht omdat ze verwachten dat hij nog kan groeien).
Dat is een van de weinige lichtpuntjes, alleen Leo heeft geen officiele bevoegdheid en is afhankelijk van de handtekening van anderen. Die naar hem zullen moeten luisteren zonder een beetje twijfel.quote:De transfer van De Guzman heeft Gudde niet handig aangepakt, maar ik neem aan dat Beenhakker dit vanaf nu zal regelen. Aan hem kun je dat wel overlaten.
Ajax verkoopt speler in één keer voor zo'n bedrag, Twente en Heerenveen niet. Nogmaals, als je ook nog enige sportieve ambities wilt overhouden kan je de transfersom niet geheel gebruiken als aflossing van schuld.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zo ver kun je niet kijken in de voetbalwereld. 20 miljoen is geen bedrag waar je als Feyenoord zijnde 10 jaar over mag doen om het op te lossen. Verdriedubbel het, en dan is het een ander verhaal. Maar bij Ajax, Heerenveen en Twente verkopen ze 1 enkele speler voor zo'n bedrag, om even aan te geven dat je het niet moet overdrijven.
Structueel gezien een goede zaak idd. Excelsior1 wordt gewoon Jong Feyenoord dus.quote:
Hij doet de onderhandelingen, maar op basis van een goede technische staf. Het is gewoon een technische beslissing. Als het goed is moeten Gudde en Jacobs zich vanaf nu geen minuut meer bezig houden met een bal, spelers of gras.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Juist, maar de eindbeslissing is gemaakt door de voorzitter/hoogste baas. Die heeft de juiste beslissing genomen op basis van eigen kennis en het op de juiste manier inwinnen van advies bij de goede mensen.
Vond ik ook al vreselijk inderdaad. Net of het gros van die mensen naar huis ging om lekker wat anders te doen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:39 schreef Kopbal het volgende:
Dat er nog mensen zijn die het 'en laat je club maar in de steek' uit hun strot krijgen.
Levenslang stadionverbod + nekschot voor die gasten.
Alves? Sulejmani? Arnoutovic? Ok, die laatste 2 in elk geval voor ruim 3/4e van dat bedrag.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ajax verkoopt speler in één keer voor zo'n bedrag, Twente en Heerenveen niet.
We kunnen nu ook niets kopen, wat dat betreft veranderd er weinig.quote:Nogmaals, als je ook nog enige sportieve ambities wilt overhouden kan je de transfersom niet geheel gebruiken als aflossing van schuld.
Bij Feyenoord gaat nooit iets vanzelf.quote:Dat neemt niet weg dat het over een jaar of drie vier al een stuk beter kan gaan. Een gehalveerde schuld en kapitaal op het veld en dan gaat het allemaal vanzelf.
Wie heeft die staf samengesteld?quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij doet de onderhandelingen, maar op basis van een goede technische staf. Het is gewoon een technische beslissing. Als het goed is moeten Gudde en Jacobs zich vanaf nu geen minuut meer bezig houden met een bal, spelers of gras.
Wat dacht je van half 3.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:43 schreef Ruud het volgende:
Hoe laat vroeg was die wedstrijd trouwens joh?
NOOIT MEER GREENEquote:Op donderdag 21 mei 2009 18:45 schreef Kopbal het volgende:
Het enige lichtpunt van vandaag:
NOOIT MEER TIMMER!![]()
![]()
quote:donderdag 21 mei 2009
'Feyenoord? Ik vond ze héél goed'
ROTTERDAM - Anthony Lurling heeft zijn lesje geleerd. De vaardige aanvaller van NAC liet afgelopen zaterdag na de eerste overwinning tegen Feyenoord (3-2) weten dat zijn voormalige club hem was tegengevallen.
Oud-Feyenoorder Anthony Lurling lacht zijn tanden bloot als Feyenoord-keeper Henk Timmer de wanhoop nabij is na de 4-0 van NAC. FOTO ANP
Prompt kreeg hij van een prominente tv-analist en van Rotterdamse fans op internet de wind van voren.
,,Ik mocht dat kennelijk niet zeggen,’’ grinnikte Lurling donderdag in De Kuip na de tweede, klinkende zege in de play-offs tegen Feyenoord (0-4). ,,Wat ik nu van Feyenoord vond? Ik vond ze heel goed voetballen.’’
Lurling werd door de fanatieke fans van Feyenoord voortdurend uitgejouwd. Ook werd zijn moeder steeds in verband gebracht met het oudste beroep ter wereld. Dat weerhield hem er niet van een uitstekende wedstrijd te spelen, met de eerste zege ooit van NAC op Feyenoord in De Kuip als fraai resultaat. ,,Als je eindelijk een keer wint, kun je het maar beter ook meteen goed doen. Het had ook nog 0-5 of 0-6 kunnen zijn,’’ meende hij.
Lurling: ,,Ik heb twee jaar in De Kuip gespeeld en altijd mijn stinkende best gedaan voor Feyenoord. Ik vind die spreekkoren over mijn moeder heel triest. Ik snap ook niet waarom ik steeds de pineut ben.’’
Lachend: ,,Volgens mij klopt het ook niet wat ze over mijn moeder roepen. En als ze al een hoer zou zijn geweest, moet het wel een hele goeie zijn geweest. Want dan zaten er hier in De Kuip heel veel klanten van haar.’’
Arbiter Braamhaar liet na ruim een half in de Kuip omroepen dat de kwetsende spreekkoren aan het adres van Lurling moesten stoppen. De aanhang van Feyenoord ging echter de hele wedstrijd door met het zingen van de kwalijke liedjes. Braamhaar vond het evenwel niet nodig om het duel daarvoor te onderbreken. (ANP)
Hemelvaartsdag.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:48 schreef Ruud het volgende:
[..]
Weet ik veel...
Vreemde tijd voor een donderdag.
Had nog wel harder gemogen eigenlijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:47 schreef Kopbal het volgende:
Ook triest vandaag, constant die anti-Lurling spreekkoren.
Is dat er niet 1 van dat fonds waar Feijenoord zelf maar 25% van krijgt?quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:43 schreef Ritmo het volgende:
Mocht deze zomer Wijnaldum voor 20 miljoen vertrekken (wat helaas dit jaar nog niet gebeurd denk ik) dan steken ze dat wat mij betreft volledig in de schulden. Ben je in tenminste van dat eeuwige gezeik af en kun je op 0 beginnen.
Feyenoord krijgt 75%, de investeerders 25%.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:50 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Is dat er niet 1 van dat fonds waar Feijenoord zelf maar 25% van krijgt?
Een dure speler van 34 jaar terughalen. Dat is vast de oplossing...quote:
quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:01 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Een dure speler van 34 jaar terughalen. Dat is vast de oplossing...
Geen goeie oplossing misschin van Persie terughalen ofzoquote:Op donderdag 21 mei 2009 19:01 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Een dure speler van 34 jaar terughalen. Dat is vast de oplossing...
Het blijft ook echt een halve tamme he, eerst de hele tijd uithalen naar Feyenoord en dan winnen ze een keertje en dan grappig doen en afgeven op het publiekquote:
Wat een smerige galbak is het toch ook. Lurlingquote:Lurling: Feyenoord was heel goed
Anthony Lurling heeft gevoel voor humor. De aanvaller van NAC Breda heeft Het Legioen van Feyenoord aardig van repliek gediend na de 4-0 overwinning op de Rotterdammers vanmiddag.
Na de eerste overwinning tegen Feyenoord (3-2) zei ex-Feyenoorder Lurling dat zijn voormalige club hem was tegengevallen. Prompt kreeg hij de wind van voren van beroepszeurpieten in de voetballerij en Rotterdamse fans. "Ik mocht dat kennelijk niet zeggen", zo grinnikte Lurling nog na vanmiddag. En hij heeft zijn lesje wel geleerd: "Wat ik nu van Feyenoord vond? Ik vond ze heel goed voetballen.."
De fanatieke aanhang van Rotterdam jouwde Lurling voortdurend uit. Zijn moeder zou een hoer zijn. Lurling: "Als je eindelijk een keer wint, kun je het maar beter ook meteen goed doen. Het had ook nog 0-5 of 0-6 kunnen zijn. Ik heb twee jaar in De Kuip gespeeld en altijd mijn stinkende best gedaan voor Feyenoord. Ik vind die spreekkoren over mijn moeder heel triest. Ik snap ook niet waarom ik steeds de pineut ben."
"Volgens mij klopt het ook niet wat ze over mijn moeder roepen. En als ze al een hoer zou zijn geweest, moet het wel een hele goeie zijn geweest. Want dan zaten er hier in De Kuip heel veel klanten van haar."
Naar mijn idee wel, maar kon het niet goed genoeg zien. Maar ik dacht te zien dat hij op zijn minst gehinderd werd, in welke mate weet ik dan weer niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:04 schreef Kopbal het volgende:
Was het trouwens een penalty, die overtreding op Biseswar?
Niet dat het wat uit had gemaakt trouwens
Ja.quote:
quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:20 schreef TC03 het volgende:
Overgens wordt Pastoor ook hoofdcoach bij Excelsior. Jong Feyenoord verandert dus gewoon van naam.![]()
Twee divisies lager volgens mij.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]Idd, dacht ik ook al aan. Ik denk dat ze in de eerste divisie sneller volwassen worden dan in een jeugdcompetitie, dus goede zaak.
Barcelona b.v. heeft toch ook gewoon z'n b-elftal een divisie lager spelen?
quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:26 schreef Kopbal het volgende:
Denk dat ik volgend jaar maar een seizoenskaart neem voor Jong Feyenoord dan. Lekker zuipen op vrijdagavond, het voetbal gaat toch nergens over. Net als bij Feyenoord 1.
quote:Fans Excelsior laaiend op Feyenoord
ROTTERDAM - De hernieuwde en nogal innige samenwerking tussen Feyenoord en Excelsior valt volledig verkeerd bij de achterban van de eerstedivisieclub.
Een woordvoerder van de supportersvereniging van Excelsior sprak donderdag op Radio Rijnmond van een ,,regelrechte overname’’ door Feyenoord.
,,We houden zelf bij de betaalde tak vrijwel niets meer over, zelfs geen A1-elftal,’’ foeterde hij. ,,De ziel van onze club is door directeur Simon Kelder aan Feyenoord verkocht. Een zeer kwalijke en zeer te betreuren zaak waarin wij totaal niet zijn gekend door Kelder. Excelsior houdt in feite als profclub op met bestaan.’’
Feyenoord en Excelsior beginnen een gezamenlijke jeugdopleiding en een gezamenlijk beloftenteam, zo lieten beide clubs donderdag weten. Ook zal Feyenoord bij de stadgenoot spelers en trainers gaan stallen. Algemeen directeur Eric Gudde sloot daarbij niet uit dat over een jaar of drie een groot deel van de selectie bij Excelsior zal bestaan uit spelers van Feyenoord.
,,Ik kan me best voorstellen dat supporters van Excelsior in een primaire reactie spreken van een overname,’’ liet Gudde weten. ,,Maar zo is het natuurlijk niet. Excelsior blijft in eigen shirts en in het eigen stadion spelen. Met betere spelers van Feyenoord als het goed is. Dat heeft mijn collega Kelder ook duidelijk zo aangegeven.’’ (ANP)
briljante opmerking van lurling. vooral die laatste alineaquote:Op donderdag 21 mei 2009 19:15 schreef Breach het volgende:
[..]
Wat een smerige galbak is het toch ook. Lurling
Mwah... het komt al voor bij Twente/Heracles en Vitesse/AGOVV. Ze worden er niet profclub minder door en ze moeten wel, want anders zijn ze op lange termijn ten dode opgeschreven. Met al die Feyenoordtalenten krijgen ze nog een relatief goed elftal ook, dus ach...quote:
NAC? Sparta?quote:,,Excelsior wordt daar heel nadrukkelijk onderdeel van,’’ zegt Gudde. ,,En ik sluit niet uit dat ik er nog een andere club bij ga betrekken. Maar dat is redelijk prematuur.’’
True.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zou logischer zijn, al is NAC of Sparta natuurlijk veel leuker.
quote:'Investeerders financierden Fernandez en voorcontract Sekou Cissé'
21 mei 2009 K
Volgens Radio Rijnmond analist Emile Schelvis was het de groep investeerders met wie Feyenoord de gesprekken heeft gestaakt die de komst van Dani Fernandez hebben gefinancierd. Zij zouden ook zorg hebben gedragen voor de financiering van Sekou Cissé met wie Mario Been al een voorcontract zou zijn overeengekomen.
quote:Investeerders hekelen beleid Feyenoord
21 mei 2009 K FCUpdate.nl
De groep investeerders heeft via een uitgegeven persbericht gereageerd op het staken van de gesprekken met Feyenoord. "Het probleem bij Feyenoord wordt niet opgelost door uitsluitend geld te vragen en door te gaan zoals het ging. De groep van investeerders is van mening, dat binnen een kostendekkend budget van 37 miljoen euro betaald voetbal aan de top, bij goed beleid, mogelijk is. Dat is dit jaar in de Nederlandse competitie ondubbelzinnig aangetoond", schrijft woordvoerder Karel Peters.
"De groep van investeerders, die overigens al voor zeer vele miljoenen aan de club bijgedragen heeft, is het veel waard dat het Feyenoord goed gaat. De groep was en is bereid in de club aanvullend te investeren doch is ervan overtuigd dat de huidige aanpak binnen de club niet tot het voor Feyenoord zo hoog nodige resultaat zal leiden. De groep van investeerders wenst Feyenoord het allerbeste en zal de gang van zaken met zorg blijven volgen."
Heeft Excelsior een achterban dan?quote:
Hmm, moeilijk kiezen. Investeerders die hun strepen al hebben verdiend of Gudde het ambtenaartje.quote:De groep was en is bereid in de club aanvullend te investeren doch is ervan overtuigd dat de huidige aanpak binnen de club niet tot het voor Feyenoord zo hoog nodige resultaat zal leiden. De groep van investeerders wenst Feyenoord het allerbeste en zal de gang van zaken met zorg blijven volgen."
Toon wat interesse in voetbal.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heeft Excelsior een achterban dan?Dacht dat dat altijd Feyenoorders en Spartanen waren die zich op vrijdagavond verveelden.
Ik hoop dat het los staat van de gesprekken, zou het echter niet weten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:20 schreef Sloggi het volgende:
Dus komt Dani Fernandez niet meer, of staat dat los van het afbreken van de gesprekken?
Dat is dus ook mijn punt. Nu vind ik die Perridon geen fijne kerel maar zakelijk gezien zal ie beter zijn dan de aapjes die er nu zitten. Dat een groep goede zakenmannen zo erg afgeschrikt wordt door het plan van de directie dat ze er meteen met z'n allen uitstappen is wel een reden om ons zorgen te maken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:22 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Hmm, moeilijk kiezen. Investeerders die hun strepen al hebben verdiend of Gudde het ambtenaartje.
Hebben die Spartanen echt zo'n hekel aan Excelsior? Dacht altijd dat die meer gefocst waren op Feyenoord.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Toon wat interesse in voetbal.![]()
Sparta vs Excelsior is als een mini Ajax vs Feyenoord.
Bron: www.voetbalzone.nlquote:'Liverpool onder indruk van hotshot Castaignos'
De verrichtingen van Luc Castaignos met Nederland onder 17 op het recente EK onder 17 in Duitsland zijn niet onopgemerkt gebleven. Volgens het doorgaans betrouwbare The Guardian staat de zestienjarige aanvaller van Feyenoord in de belangstelling van Liverpool. Een delegatie van The Reds bekeek Castaignos in diverse duels en leverde een positief rapport af aan manager Rafa Benítez. Castaignos, voormalig speler van Spartaan'20 en Excelsior'20, zette ruim een half jaar geleden in Rotterdam-Zuid zijn handtekening onder zijn eerste profcontract. De aanvaller van B1 verbond zich voor drie jaar aan Feyenoord, met een optie voor nog twee seizoenen. Gevraagd naar zijn ambities was Castaignos kort en bondig. "Het eerste halen. Dit is een heel mooie ervaring. Omdat het mijn eerste contract is."
Het jeugdproduct van Feyenoord werd net als de Duitser Lennart Thy met drie treffers topscorer van het eindtoernooi in Duitsland. Daarmee trad hij in de voetsporen van spelers als Bojan Krkic, Hatem Ben Arfa en Tomas Necid. Volgens The Guardian heeft hotshot Castaignos een prijskaartje van vier miljoen euro. Daarnaast zouden nog twee niet bij naam genoemde clubs uit Duitsland eveneens interesse hebben
maar 4 miljoenquote:
4 miljoen euroquote:
Volgens mij kunnen ze hem zelfs voor alleen jeugdkosten halen? Dan spreek je over een ton misschien.quote:
Hij heeft een 3-jarig profcontract, kan dus niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze hem zelfs voor alleen jeugdkosten halen? Dan spreek je over een ton misschien.
Als hij zich blijft door ontwikkelen is hij over 2 jaar namelijk 15 miljoen waard, zo niet meer. Vandaarquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:59 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Voor een manneke van 16 uit de B-jeugd toch niet zo heel weinig?
Gewoon lekker naar Woudesteijn volgend jaar en 1 dag in de week met Mario Been mee laten trainen!quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:40 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Als hij zich blijft door ontwikkelen is hij over 2 jaar namelijk 15 miljoen waard, zo niet meer. Vandaarmaar dat is toekomstmuziek hehe.
Hij slaat wel de spijker op z'n kop helaas. Al is dat niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:47 schreef Happel het volgende:
Perridon laat zich even gaan. Erg slim zoiets.
Opzouten hoor, straks kunnen we die 6 vaste punten tegen feyenoord niet meer aan het begin van het seizoen opschrijvenquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:44 schreef Chadi het volgende:
Met een schuld van 21 miljoen euro stevent Feyenoord af op een faillissement, aldus Perridon. ‘Als er niets verandert, gaat Feyenoord Fortuna achterna en raakt het zijn licentie kwijt.’
Is het nou echt nodig om je woede te ventileren via een persbericht?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij slaat wel de spijker op z'n kop helaas. Al is dat niet zo moeilijk.
Hij heeft gewoon gelijk hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:51 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Perridons woorden leg ik sowieso naast me neer. 99 % is toch bullshit, en alleen om aandacht bedoelt.
Wat moest ie dan doen? Niets meer laten horen en doen alsof het best redelijk gaat met Feyenoord? Hoe meer mensen tegen de directie en de manier van werken schoppen, hoe beter.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is het nou echt nodig om je woede te ventileren via een persbericht?
Het is gewoon dom, dat snap je toch wel?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat moest ie dan doen? Niets meer laten horen en doen alsof het best redelijk gaat met Feyenoord?
Als 'ie het echt zo erg vindt moet hij gewoon z'n portomonnee opentrekken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat moest ie dan doen? Niets meer laten horen en doen alsof het best redelijk gaat met Feyenoord? Hoe meer mensen tegen de directie en de manier van werken schoppen, hoe beter.
Hoogstens wat onprofessioneel, maar niet ongunstig voor Feyenoord. Voer de druk op die klojo's maar op.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Het is gewoon dom, dat snap je toch wel?
En dan? Zien hoe z'n geld verdwijnt aan weer 10 mislukkelingen? Zou jij je centen toevertrouwen aan de huidige mensen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als 'ie het echt zo erg vindt moet hij gewoon z'n portomonnee opentrekken.
Welke investeerders? Niemand wist wie en hoeveel ze er zouden instoppen. En toch wouden ze inspraak.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk hoor.Leer eens dat een minder sympathiek iemand ook gewoon een keer gelijk kan hebben. Als Been letterlijk hetzelfde had gezegd was iedereen het voor 100 % met hem eens geweest.
Bekijk het nou eens van een afstandje.
Er is 20 miljoen verbrast aan transfersommen, miskopen en verkeerde inschattingen. Gudde etc. hebben eigenlijk geen enkel recht om nog iets te zeggen of bepalen. Feyenoord moet onder curatele, en dat had mooi gekund met de investeerders. So what dat ze macht wilden, alsof ze daar verkeerde bedoelingen mee hadden.
Ja, Gudde gaat over het transferbeleid inderdaad. Sjonge jonge....quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dan? Zien hoe z'n geld verdwijnt aan weer 10 mislukkelingen? Zou jij je centen toevertrouwen aan de huidige mensen?
Nou, ik snap niet wat er op tegen zou zijn om Been & Beenhakker een speler uit te laten zoeken en dan met Perridon te overleggen of hij als externe financier op zou willen treden. Dan heb je niets met de directie te maken en kan je toch investeren. Als je echt wilt investeren kan het heus wel, alsof Feyenoord nee zegt tegen geld.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dan? Zien hoe z'n geld verdwijnt aan weer 10 mislukkelingen? Zou jij je centen toevertrouwen aan de huidige mensen?
Dat zullen we waarschijnlijk nooit weten maar ik verwacht rond de 15-20 miljoen. En inspraak van mensen die hun sporen al verdient hebben en bovendien geen bijbedoelingen hebben kan toch nooit kwaad? Al moet je nooit zorgen dat ze de overhand krijgen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Welke investeerders? Niemand wist wie en hoeveel ze er zouden instoppen. En toch wouden ze inspraak.![]()
Ik heb al zo vaak gezegd dat hij niet overal schuld aan heeft, hoe vaak moet ik dat nog herhalen? De echte schuldigen zijn grotendeels al weg. Maar Gudde is duidelijk niet in staat om voor de ommekeer te zorgen, daarvoor is zijn beleid niet radicaal genoeg.quote:Gudde zit ook pas 1,5 jaar bij Feyenoord, maar van jou krijgt hij OVERAL de schuld van.Welk geld heeft hij verbrast?
Ze staarden zich blind op wat grote namen maar er zat geen gedachte achter. Alleen een vaag "jaa we halen wat oudere toppers, dan kunnen de jonkies zich daaraan optrekken".quote:En de verdere directie had inderdaad 2 jaar geleden moeten zeggen tegen Bosz en co:"Makaay, Gio, De Cler, Hofland? Betaald met geld van anderen...... nee, doe maar niet. Wij hebben Charisteas, Danny Buijs en al die andere mongolen al."
Ja. Echt een stelletje mongolen in de directie.
Nee, maar wel over de organisatie. De scouting b.v. had hij allang overhoop moeten gooien, daar is al 10 jaar niets uit gekomen. Ook niet toen er wel geld uit te geven was. Elke mafkees ziet toch dat die scouting niet functioneert?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ja, Gudde gaat over het transferbeleid inderdaad. Sjonge jonge....
Idd laat Been en Beenhakker een lijstje maken met een spits en een keeper en dat faxen naar Perridon. Dan hebben wij de spelers die ons moeten helpen terugkeren naar de top en krijgt Perridon samen met zijn maatjes de roem als we toch weer bovenin (top 3) eindigen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, ik snap niet wat er op tegen zou zijn om Been & Beenhakker een speler uit te laten zoeken en dan met Perridon te overleggen of hij als externe financier op zou willen treden. Dan heb je niets met de directie te maken en kan je toch investeren. Als je echt wilt investeren kan het heus wel, alsof Feyenoord nee zegt tegen geld.
Die mensen geven net als wij om de club, maar na de cijfers en de plannen gezien te hebben wilden ze er hun vingers niet aan branden, geen van allen. Dat moet jou toch ook wel aan het denken zetten?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, ik snap niet wat er op tegen zou zijn om Been & Beenhakker een speler uit te laten zoeken en dan met Perridon te overleggen of hij als externe financier op zou willen treden. Dan heb je niets met de directie te maken en kan je toch investeren. Als je echt wilt investeren kan het heus wel, alsof Feyenoord nee zegt tegen geld.
Deze discussie kunnen we wel voor de 1000e keer gaan voeren, maar ze hebben gegokt en verloren, en voor die gok hadden ze de steun van alle Feyenoorders volgens mij.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:05 schreef Ritmo het volgende:
Ze staarden zich blind op wat grote namen maar er zat geen gedachte achter. Alleen een vaag "jaa we halen wat oudere toppers, dan kunnen de jonkies zich daaraan optrekken".
En Gudde en Jacobs lekker oprotten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:08 schreef TC03 het volgende:
Perridon moet gewoon lekker zijn mond houden.
Van mij slecht deels. En nee, ik ben niet alwetend en had niet voorspeld dat het zo mis zou gaan maar wel dat er geen lijn in zat.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Deze discussie kunnen we wel voor de 1000e keer gaan voeren, maar ze hebben gegokt en verloren, en voor die gok hadden ze de steun van alle Feyenoorders volgens mij.
Laten we het beetje geld uitgeven aan de scoutafdeling ja.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:06 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar wel over de organisatie. De scouting b.v. had hij allang overhoop moeten gooien, daar is al 10 jaar niets uit gekomen. Ook niet toen er wel geld uit te geven was. Elke mafkees ziet toch dat die scouting niet functioneert?
Leg dan eens even uit wat de standpunten van beide heren zijn. Het enige wat ik Perridon zie doen is schreeuwen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wie geloof je nou meer? Ervaren zakenrotten of een ambtenaartje die nog niets bewezen heeft?
Waar heb je het over? Het gaat helemaal niet over geloven. Feyenoord heeft de gesprekken gestaakt, niet de investeerders. De investeerders wilden dus wel hun vangers er aan branden, maar willen een plaats in de RvC (als ik het goed begrijp) én ze willen een sluitende begroting.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die mensen geven net als wij om de club, maar na de cijfers en de plannen gezien te hebben wilden ze er hun vingers niet aan branden, geen van allen. Dat moet jou toch ook wel aan het denken zetten?
Wie geloof je nou meer? Ervaren zakenrotten of een ambtenaartje die nog niets bewezen heeft?
Iedereen wist dat er ook jonge spelers naast die 30+'ers moesten komen hoor, niet alleen jij.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Van mij slecht deels. En nee, ik ben niet alwetend en had niet voorspeld dat het zo mis zou gaan maar wel dat er geen lijn in zat.
Arnautovic was goed gezien, maar kan ook net zo goed een toevalstreffer zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Laten we het beetje geld uitgeven aan de scoutafdeling ja.Er is echt niet zoveel mis met de scouting, bewijst ook weer Arnautovic aan het begin van het seizoen. In de behandeling van die talenten gaat het vaak echt mis.
Ja, net als Verbeek ingreep.quote:Verder kan Gudde dat niet even in zijn eentje bepalen. Als Been en Beenhakker zien dat dat niet functioneert, zullen ze daar wel op ingrijpen.
Iedereen die Feyenoord een beetje volgt kon dat al jaren zien.quote:Hij zit er ook pas 1,5 jaar, over die 3 aankopen in die tussentijd kan hij niet weten of de scouting faalt.
Vind je het echt een eerlijke vergelijking om een wat boerse trainer die net een paar weken bij Feyenoord werkte te vergelijken met een echte clubman zoals Been en een ervaren vakman als Beenhakker?quote:
Iedereen loopt elkaar maar achterna ja. Trouwens, al die doorbrekende jeugdspelers zijn ook gescout. Toeval zeker?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Arnautovic was goed gezien, maar kan ook net zo goed een toevalstreffer zijn.
[..]
Ja, net als Verbeek ingreep.
[..]
Iedereen die Feyenoord een beetje volgt kon dat al jaren zien.
Die standpunten zijn niet duidelijk naar buiten gebracht maar je kunt er wel uit opmaken dat het om de koers die Feyenoord wil varen ging.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Leg dan eens even uit wat de standpunten van beide heren zijn. Het enige wat ik Perridon zie doen is schreeuwen.
De wissels waren niet kut. De wedstrijd was allang gespeeld en hij wilde Tiendalli en de Cler nog een laatste paar minuten in een Feyenoordshirt geven.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Vlemmings bedankt, wat een kutopstelling weer. Kutwissels ook.
Timmer zijn beste wedstrijd van het jaar gekeept!
Meijer verdiende meer!
Beenhakker zie ik nog wel kwaad vertrekken na een tijdje.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vind je het echt een eerlijke vergelijking om een wat boerse trainer die net een paar weken bij Feyenoord werkte te vergelijken met een echte clubman zoals Been en een ervaren vakman als Beenhakker?
En als ze niet botsen? Dat zou dus betekenen dat ze tevreden over de directie zijn, zijn die twee dan ook incapabel?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Beenhakker zie ik nog wel kwaad vertrekken na een tijdje.Van Been mag je niet verwachten dat ie de hele organisatie hard omver schopt. Maar nu zijn er in elk geval 2 mensen die samen wat meer macht hebben dan Verbeek op z'n eilandje, daar ben ik het mee eens.
Ik hoop eigenlijk stiekem een beetje dat Been gaat botsen met de directie, aangezien iedereen dan ziet dat het niet aan de trainer lag/ligt bij Feyenoord maar aan de directie.
Nee, dat zijn zij sowieso niet. Dan denk ik nog steeds dat de directie incapabel is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:24 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
En als ze niet botsen? Dat zou dus betekenen dat ze tevreden over de directie zijn, zijn die twee dan ook incapabel?
Tenenkrommend idd. Mensen die het op kunnen brengen om naar de play-offs te komen laten hun club zeker niet in de steek.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:39 schreef Kopbal het volgende:
Dat er nog mensen zijn die het 'en laat je club maar in de steek' uit hun strot krijgen.
Levenslang stadionverbod + nekschot voor die gasten.
Tenenkrommend? Het eens zo beruchte legioen wordt door die gasten die eerder vertrekken steeds verder afgebrokkeld. Het is echt helemaal niks meer bij feyenoord. Geen voetbal, geen geld, geen beleving. Wanneer kunnen we geroffel van trommen verwachten? Naar dat niveau is het legioen inmiddels afgegleden.quote:
Als ze promoveren gebeurt er niets. Je moet niet verwachten dat Excelsior 20 spelers van Feyenoord gaat "huren". Misschien vijf of zo.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Excelsior wordt dus Feyenoord B. Wat als ze promoveren naar de eredivisie?
Wel goed voor de talenten die eraan komen. Castaignos meteen daar stallen.
Je kunt volgens mij geen seizoenskaart en een clubkaart van 2 verschillende clubs hebben toch?
Aan jouw gebrabbel te zien ben jij geen ervaringsdeskundige of wel?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:34 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Tenenkrommend? Het eens zo beruchte legioen wordt door die gasten die eerder vertrekken steeds verder afgebrokkeld. Het is echt helemaal niks meer bij feyenoord. Geen voetbal, geen geld, geen beleving. Wanneer kunnen we geroffel van trommen verwachten? Naar dat niveau is het legioen inmiddels afgegleden.
Of feyenoord wordt excelsior B, qua niveau ontloopt het elkaar niet veelquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Excelsior wordt dus Feyenoord B.
Ik hoorde op RR dat de selectie van Excelsior voor 90% uit Feyenoord spelers moest gaan bestaan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:35 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Als ze promoveren gebeurt er niets. Je moet niet verwachten dat Excelsior 20 spelers van Feyenoord gaat "huren". Misschien vijf of zo.
Bij Ajax of PSV was het stadion na een aantal van zulke seizoenen gewoon bijn leeg geweest. Dat er zoveel mensen nog kwamen kijken naar dit stel klootzakken is al een compliment waard. Dat ze eerder weggingen was logisch, die spelers verdienen dit niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:34 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Tenenkrommend? Het eens zo beruchte legioen wordt door die gasten die eerder vertrekken steeds verder afgebrokkeld. Het is echt helemaal niks meer bij feyenoord. Geen voetbal, geen geld, geen beleving. Wanneer kunnen we geroffel van trommen verwachten? Naar dat niveau is het legioen inmiddels afgegleden.
Iedereen was dramatisch.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Timmer was ook weer dramatisch vandaag zeg. Waarom constant die bal joekels hard naar voren knallen terwijl je weet dat je daardoor 9 van de 10 keer balverlies lijd?
Hoezo? Omdat het niet in je straatje past? Ik ben dus wel een ervaringsdeskundige en ik heb het legioen af zien zakken naar het nivea f-side. Waarom zou ik dat niet mogen melden als ik dat vind? Ik weet dat meer mensen het geen gebrabbel dan wel gebrabbel vinden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Aan jij gebrabbel te zien ben jij geen ervaringsdeskundige of wel?
Heb je nu geen last meer van.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Timmer was ook weer dramatisch vandaag zeg. Waarom constant die bal joekels hard naar voren knallen terwijl je weet dat je daardoor 9 van de 10 keer balverlies lijd?
Dat ging volgens mij om Jong Feyenoord/Excelsior.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik hoorde op RR dat de selectie van Excelsior voor 90% uit Feyenoord spelers moest gaan bestaan.
Van Dijk en Darley/Mulder.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het is de vraag wat er komend jaar staat.
Ik meende toch echt dat het om Excelsior ging maar ik kan het natuurlijk mis hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:39 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat ging volgens mij om Jong Feyenoord/Excelsior.
Gast, ga ergens anders trollenquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:42 schreef GGMM het volgende:
Maken jullie nu helemaal geen kans meer op Europees voetbal, of moeten jullie nog een ronde spelen?
Excelsior moet inderdaad voornamelijk uit (jong) Feyenoord spelers bestaan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik meende toch echt dat het om Excelsior ging maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Nonsens, de club wordt gevormd door de supporters. De spelers mogen voor een echte trouwe supporter nooit invloed hebben. Spelers zijn immers maar passanten. Je komt voor de club, als de situatie je niet bevalt ga je dat in het stadion duidelijk maken en ga je niet schitteren door afwezigheid als zogenaamd protestquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Bij Ajax of PSV was het stadion na een aantal van zulke seizoenen gewoon bijn leeg geweest. Dat er zoveel mensen nog kwamen kijken naar dit stel klootzakken is al een compliment waard. Dat ze eerder weggingen was logisch, die spelers verdienen dit niet.
Zo, dat moet bijna net zo goed voelen als wanneer jullie vandaag wel hadden gewonnen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:49 schreef SimpelZat het volgende:
Wel grappig is dat feyenoorders in Breda slaag hebben gehad van Bredanaars en in de kuip door eigen volk en een grote bek vooraf haha. "Ben jij voor feyenoord" " Nee hoooj hoesow?" en wrap in de gracht
Nou, lachen joh.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:49 schreef SimpelZat het volgende:
Wel grappig is dat feyenoorders in Breda slaag hebben gehad van Bredanaars en in de kuip door eigen volk en een grote bek vooraf haha. "Ben jij voor feyenoord" " Nee hoooj hoesow?" en wrap in de gracht
Wel een grote salarispost minder.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je Mulder daar neerzet had je Timmer net zo goed nog een jaar kunnen houden.
Wel gewaagd.quote:
Gelulquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je Mulder daar neerzet had je Timmer net zo goed nog een jaar kunnen houden.
-edit-quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zo, dat moet bijna net zo goed voelen als wanneer jullie vandaag wel hadden gewonnen.
Sowieso snap ik niet dat je als Feyenoorder hoopt op de 3de keeper van Ajax.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wel gewaagd.
Beide goede keepers maar al "eeuwen" geen reeks (top)wedstrijden achter elkaar gespeeld.
Want? Timmer is een middelmatige keeper, maar Mulder zal op dit moment nog niet veel beter zijn.quote:
Je kunt wel een goeie keeper hebben, maar als de rest rotzooi is en je hebt geen geld het in te wisselen voor wel wat fatsoenlijks? Wat dan?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Sowieso snap ik niet dat je als Feyenoorder hoopt op de 3de keeper van Ajax.
En Dudek is moddervet geworden op de bank bij Real. Neem dan een jonge keeper.
Een jonge jongen de kans geven? Weer zo'n stokoude vrijwel seniele man aantrekken lost niks op. Dat lijkt me inmiddels wel duidelijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:57 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Je kunt wel een goeie keeper hebben, maar als de rest rotzooi is en je hebt geen geld het in te wisselen voor wel wat fatsoenlijks? Wat dan?
Ja, Feyenoord speelt volgend jaar geen Europees voetbal nee. De eerste Europe league. De cup die een harstikke leuke opzet heeft waar iedereen wel aan mee zou willen doen. Volgend jaar zal voor eeuwig de geschiedenisboeken ingaan, omdat het de eerste cup in deze mooie opzet is. En daar doet Feyenoord niet aan mee. We snappen het. Je hoeft het niet de hele tijd zo in te wrijven.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:58 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Dat moet je tegen europa zeggen niet tegen mij
Waar slaat dit nou op? Ik mag toch wel kritisch richting feyenoord zijn? Enige objectiviteit zou een admin van Fok! toch wel het liefst als capaciteit hebben? Niet zo op je teentjes als ik de vinger op de pijnlijke plekken van je cluppie leg.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
SimpelZat, ga eens normaal posten en kap eens met trollen.
Het lijkt me toch simpel zat wat BliksemSchigt zegt? Nokken jijquote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op? Ik mag toch wel kritisch richting feyenoord zijn? Enige objectiviteit zou een admin van Fok! toch wel het liefst als capaciteit hebben? Niet zo op je teentjes als ik de vinger op de pijnlijke plekken van je cluppie leg.
Feyenoord is niet het cluppie van BS.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op? Ik mag toch wel kritisch richting feyenoord zijn? Enige objectiviteit zou een admin van Fok! toch wel het liefst als capaciteit hebben? Niet zo op je teentjes als ik de vinger op de pijnlijke plekken van je cluppie leg.
Je zit gewoon op een hele kinderachtige manier te trollen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Kritisch zijn en trollen zijn twee verschillende dingen. Nu was je gewoon aan het trollen, met je 4-0 gewonnen post.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Ok, ok, get it!quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, Feyenoord speelt volgend jaar geen Europees voetbal nee. De eerste Europe league. De cup die een harstikke leuke opzet heeft waar iedereen wel aan mee zou willen doen. Volgend jaar zal voor eeuwig de geschiedenisboeken ingaan, omdat het de eerste cup in deze mooie opzet is. En daar doet Feyenoord niet aan mee. We snappen het. Je hoeft het niet de hele tijd zo in te wrijven.
Kijk, zo kan het dus ook.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:07 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Ok, ok, get it!![]()
Ik meen het -en ook serieus, 100%- misschien is het voor feyenoord wel goed een doorstart te maken. Dit wordt helemaal niks meer. Lijkt me in ieder geval zeer klote voor een supporter die zijn club op basis van het gemiddeld aantal winstpartijen uitkiest dat je club door heel het land wordt uitgelachen. Sterkte en dat meen ik. Tip: doorstart, van stront kun je geen goud maken, echt niet.
Als je nou gelijk had....quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Mulder is toch best een goede keeper?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een talent ja. Of het een goede keeper wordt moet nog blijken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:20 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Mulder is toch best een goede keeper?
Uit het AD-verslag.quote:,,Zevende, zesde, zevende,’’ somt Eric Gudde droogjes op; de eindklasseringen van de laatste drie seizoenen. Feyenoord is al een tijdje geen topclub meer, weet de directeur. Hij zegt het niet letterlijk zo, maar ook de aanhang moet met die constatering leren leven.
Vanaf het ereterras ziet de nieuwe trainer Mario Been het gewicht van zijn opdracht onderstreept. Euro’s om te investeren zijn er niet en op het veld staat een vergrijsd elftal, zonder karakter en zonder kleur. Landzaat, Timmer, Van Bronckhorst, Makaay, De Cler, Tomasson; gerenommeerde namen, maar allemaal moeten zij terugkijken op een dramatisch seizoen.
Been zal het nooit hardop zeggen, maar de nederlaag tegen NAC komt hem op termijn niet heel slecht uit. Zonder drie Europese voorrondes kan de coach straks in alle rust zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen doorlopen. Met de hoge verwachtingen zal het bovendien wel meevallen; niemand verwacht dat deze selectie komend seizoen opeens zal meespelen om de prijzen.
Dat er niettemin alweer 29.000 seizoenkaarten zijn verkocht, zegt alles over het karakter van de achterban. Altijd is er dat vleugje hoop. Nadat Feyenoord in het seizoen 2006/07 dramatisch was geëindigd en de financiële situatie net zo nijpend was, stond er toch weer een legertje geldschieters op om voor miljoenen nieuwe spelers te halen.
Ook na de vastgelopen besprekingen met een groep investeerders rondom Michel Perridon zijn er zakenmensen bereid te helpen. Niet met een bak vol miljoenen, wel door hier en daar bij te springen. De komst van rechtsback Dani Fernandez wordt al extern gefinancierd en Feyenoord hoopt zo meer spelers binnen te halen. Roda JC-aanvaller Sekou Cissé is daardoor wellicht tóch een optie, net als de keepers Jerzy Dudek of Dennis Gentenaar.
Pas na komend seizoen kan Feyenoord écht renoveren. Een aantal langlopende, dure contracten loopt dan af en de club klampt zich vast aan een uitstekende lichting A- en B-junioren. Dit seizoen waren de talenten Leroy Fer, Georginio Wijnaldum en Diego Biseswar al de drie vlaggen op het modderschip, samen met de vaak uitstekende André Bahia. Ook de jonkies kunnen het in de tweede play-off-wedstrijd tegen NAC niet meer brengen.
quote:
quote:Pas na komend seizoen kan Feyenoord écht renoveren. Een aantal langlopende, dure contracten loopt dan af en de club klampt zich vast aan een uitstekende lichting A- en B-junioren. Dit seizoen waren de talenten Leroy Fer, Georginio Wijnaldum en Diego Biseswar al de drie vlaggen op het modderschip, samen met de vaak uitstekende André Bahia. Ook de jonkies kunnen het in de tweede play-off-wedstrijd tegen NAC niet meer brengen.
Twente wil hem ook dus hij zal wel talenten hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:27 schreef GGMM het volgende:
Snap niet wat jullie met Cissé moeten. Ik vind hem bij Roda al niet echt uitblinken.
ik wil welquote:Op donderdag 21 mei 2009 18:04 schreef Ritmo het volgende:
kun je net zo goed een Bonobo-aap achter dat bureau zetten.
Mwa. Op zich valt het wel mee. De dertigers wegsaneren, en je houdt opeens een hoop geld over elk jaar. Gewoon bouwen met een jong elftal, en zien waar het schip strandt. Misschien eindigen we volgend seizoen dan dertiende ofzo. Jammer, maar als je op nul begint kan de club over een jaar of vijf financieel best gezond zijn én Europees voetbal halen denk ik.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
ik wil wel
Ik zie het nu -voor het eerst- echt niet meer zitten. Wat moeten we volgend seizoen nou, er is nul geld.
Met deze selectie wordt het weer zo'n prutsseizoen of Been/Beenhakker moet wonderen verrichten en Slory/Bruins aan het ballen krijgen. Verder hebben we nog een nieuwe spits nodig en die zijn duuuur.
En wat nou nieuwe spits.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
ik wil wel
Ik zie het nu -voor het eerst- echt niet meer zitten. Wat moeten we volgend seizoen nou, er is nul geld.
Met deze selectie wordt het weer zo'n prutsseizoen of Been/Beenhakker moet wonderen verrichten en Slory/Bruins aan het ballen krijgen. Verder hebben we nog een nieuwe spits nodig en die zijn duuuur.
Column Van Nijnatten.quote:Stille types met geld en een Arabier in de Kuip
In de 70ste minuut gooide André Bahia de wedstrijdbal tegen de testikels van Kees Kwakman. Eindelijk een Feyenoorder die kwaad werd. Bahia, de speler die, samen met nog een paar anderen, het nieuwe Feyenoord belichaamt: dat van een club die standaard op zijn rug ligt. Die jongen had als enige het lef om kwaad te worden.
Tegen NAC nog wel, dat in de geschiedenis van het profvoetbal twee keer in de Kuip won; een bekerfinale van NEC en een nacompetitieduel van Excelsior. Feyenoord was altijd te sterk, had mazzel, had de scheidsrechter mee of werd gedragen door het Legioen. Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.
Feyenoord is in last. Al of niet berooide investeerders haakten af. Het valt op dat front misschien nog mee. Nieuwe investeerders staan klaar. Ze zijn gegroepeerd rond de man die het ook niet kan helpen dat zijn achternaam Sint Nicolaas luidt. Het zijn meer de stille types, anders dan Perridon en co.
Achter de schermen oriënteert zich een Arabier, het is echt waar, op de club. Daarnaast is het huidige management bezig de begroting op orde te krijgen, ook in het geval er geen hulp van buiten komt.
Maar met al dat werk wordt de schandalig slappe exercitie tegen NAC nooit weggepoetst. Het team van donderdagmiddag had genoeg talent om hoop op de toekomst te rechtvaardigen. Het herbergde bovendien voldoende routine om te durven dromen van een wederopstanding. Maar alles bij elkaar marcheerde die selectie vrijwel het volledige seizoen voor geen meter. Achteraf heeft verantwoordelijk technisch directeur Peter Bosz volledig terecht ontslag genomen.
Wat hier stond, was mijlen ver verwijderd van waar Feyenoord voor staat en wat het Legioen wil. Dit was nooit ‘hand in hand kameraden’. Het was ‘ieder voor zich en God voor ons allen.’
Ik bedoel een goede standin voor Makaay, nu Mols stopt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:56 schreef Juk het volgende:
[..]
En wat nou nieuwe spits.
Makaay staat op 16 in de competitie en Tomasson op 10? Dit elftal moet organisatorisch beter worden, automatismen moeten erin geslepen worden en dan worden de aanvallers vanzelf beter en vaker in stelling gebracht.
Feyenoord kon er niets aan doen dat Twente ineens terug krabbelde over Arnautovic.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:09 schreef Fortitudo het volgende:
feyenoord zou in de zomer zogenaamd krul en arnautovic halen
en wat doenze? ze halen een paar bejaarden tegen ene astronomisch salaris.
als arnautovic en krul gewoon waren gehaald, waar eerst sprake van zou zijn had je nog wat groeibriljantjes.
nu heb je ene stel bejaarden en een hele hoop jonge jongens die middelmatig qua potentie zijn (op een paar na)
Wow, bedankt voor dit nieuwe inzicht.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:09 schreef Fortitudo het volgende:
feyenoord zou in de zomer zogenaamd krul en arnautovic halen
en wat doenze? ze halen een paar bejaarden tegen ene astronomisch salaris.
als arnautovic en krul gewoon waren gehaald, waar eerst sprake van zou zijn had je nog wat groeibriljantjes.
nu heb je ene stel bejaarden en een hele hoop jonge jongens die middelmatig qua potentie zijn (op een paar na)
Twente heeft nooit teruggekrabbeld, maar het ontzettend fair gespeeld. Het bod van Feyenoord was geaccepteerd, maar hebben tegelijkertijd ook een nieuw contract aan Arnautovic aangeboden. Arnautovic kon zelf kiezen waar hij heen wilde en heeft er voor gekozen om bij Twente te blijven. Jammer maar helaas, maar hij heeft zelf gekozen voor die clubquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Feyenoord kon er niets aan doen dat Twente ineens terug krabbelde over Arnautovic.
Hoe weet je dat? Volgens mij heeft Munsterman Feyenoord uiteindelijk toch de deur gewezen omdat McClaren Arnautovic wou behouden. Zelfs nadat Feyenoord voldeed aan de aanvankelijke vraagprijs.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:24 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Twente heeft nooit teruggekrabbeld, maar het ontzettend fair gespeeld. Het bod van Feyenoord was geaccepteerd, maar hebben tegelijkertijd ook een nieuw contract aan Arnautovic aangeboden. Arnautovic kon zelf kiezen waar hij heen wilde en heeft er voor gekozen om bij Twente te blijven. Jammer maar helaas, maar hij heeft zelf gekozen voor die club
Noem één persoon die op Gentenaar hoopt?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:31 schreef buddyb het volgende:
ik begrijp niet waarom zoveel mensen op gentenaar hopen--hij heeft in drie seizoenen 7 keer onder de lat gestaan en is nota bene derde keeper. dudek zie ik liever ook niet, omdat die ook al enige tijd niet op het hoogste niveau heeft gekeept, maar als ik moest kiezen tussen de twee dan maar dudek--van hem kun je nog zeggen dat hij op hoog niveau traint met casillas ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |