Column Van Nijnatten.quote:Stille types met geld en een Arabier in de Kuip
In de 70ste minuut gooide André Bahia de wedstrijdbal tegen de testikels van Kees Kwakman. Eindelijk een Feyenoorder die kwaad werd. Bahia, de speler die, samen met nog een paar anderen, het nieuwe Feyenoord belichaamt: dat van een club die standaard op zijn rug ligt. Die jongen had als enige het lef om kwaad te worden.
Tegen NAC nog wel, dat in de geschiedenis van het profvoetbal twee keer in de Kuip won; een bekerfinale van NEC en een nacompetitieduel van Excelsior. Feyenoord was altijd te sterk, had mazzel, had de scheidsrechter mee of werd gedragen door het Legioen. Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.
Feyenoord is in last. Al of niet berooide investeerders haakten af. Het valt op dat front misschien nog mee. Nieuwe investeerders staan klaar. Ze zijn gegroepeerd rond de man die het ook niet kan helpen dat zijn achternaam Sint Nicolaas luidt. Het zijn meer de stille types, anders dan Perridon en co.
Achter de schermen oriënteert zich een Arabier, het is echt waar, op de club. Daarnaast is het huidige management bezig de begroting op orde te krijgen, ook in het geval er geen hulp van buiten komt.
Maar met al dat werk wordt de schandalig slappe exercitie tegen NAC nooit weggepoetst. Het team van donderdagmiddag had genoeg talent om hoop op de toekomst te rechtvaardigen. Het herbergde bovendien voldoende routine om te durven dromen van een wederopstanding. Maar alles bij elkaar marcheerde die selectie vrijwel het volledige seizoen voor geen meter. Achteraf heeft verantwoordelijk technisch directeur Peter Bosz volledig terecht ontslag genomen.
Wat hier stond, was mijlen ver verwijderd van waar Feyenoord voor staat en wat het Legioen wil. Dit was nooit ‘hand in hand kameraden’. Het was ‘ieder voor zich en God voor ons allen.’
Ik denk niet dat ze blij zijn in de JL met club die 21 miljoen euro schuld heeft. Bovendien hoort Feyenoord niet in de JL thuis. En ik wil komende jaren gewoon ieder jaar als bezoeker in de Kuip komen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Column Van Nijnatten.
Ik ga nog liever in de JL spelen dan met een geldschieter uit Arabië om de titel. Blegh.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Column Van Nijnatten.
Ik ga nog liever in de JL spelen dan met een geldschieter uit Arabië om de titel. Blegh.
NAC supporter Van Nijnatten heeft het ook een beetje hoog in z'n bol gekregenquote:Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.
Gut, neem eens voor een keer niet alles serieus wat er in een column (EEN MENING) staat. 29.000 SCC-houders kopen niet een SCC, omdat ze een vleugje hoop hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Overigens vind ik dat 'vleugje hoop' eerder triest dan iets moois.
bronquote:Perridon: "Feyenoord-bestuur moet vertrekken"
22 mei 2009
Het besluit van de Feyenoord-directie om niet in zee te gaan met de investeerders, is Michel Perridon, één van de mogelijke geldschieters, in het verkeerde keelgat geschoten. De Trust-directeur is van mening dat het bestuur moet opstappen. "We zijn als een stelletje kwajongens behandeld", brieste Perridon in de Vlokskrant. "De directie van Feyenoord moet de eer aan zichzelf houden en aftreden."
Woensdag zette directeur Eric Gudde de onderhandelingen tussen Feyenoord en de investeerders stop omdat deze geen concreet aanbod deden. "Ze konden geen garanties geven over de kapitaalinjectie. We wilden inderdaad geen zaken doen met mensen die de laatste jaren zo veel geld hebben verbrast."
Perridon zei ook dat de financiële malaise in de havenstad groter is dan men doet vermoeden. "De financiële situatie van Feyenoord is veel slechter dan de directie en de raad van commissarissen doen voorkomen. Maar de heren willen niet met de billen bloot. Ik ben verbijsterd dat ze nu hun reddingsboei weggooien, terwijl de club verdrinkt. Als er niets verandert, gaat Feyenoord Fortuna achterna en raakt het zijn licentie kwijt", waarschuwde Perridon ten slotte.
Feyenoord kampt momenteel met een schuldenlast van 21 miljoen euro.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
Wanneer is er weer een jubileumjaar? Ik heb wel genoten van deze
Hoop dat het iets oplevert.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:37 schreef Happel het volgende:
Begreep van een insider dat er vandaag nog een gesprek tussen investeerders en directie plaatsvind
quote:Zakenman Michel Perridon vreest voor voortbestaan Rotterdamse club: ’Feyenoord Fortuna achterna’
ROTTERDAM, vrijdag
Michel Perridon is uiterst bezorgd over de toekomst van Feyenoord. De zakenman, die als aanvoerder van het clubje Feyenoord-gezinde ondernemers fungeerde, vreest voor het voortbestaan van de club. „Na de periode Van den Herik heeft de huidige leiding er een grote klerezooi van gemaakt. Ze zijn alleen maar opportunistisch bezig geweest. Dit moet stoppen. Het gaat nu om continuïteit. Ik wil ook nog met mijn kleinkinderen naar Feyenoord kunnen. Als het zo doorgaat, gaat Feyenoord Fortuna achterna.”
Perridon is zeer teleurgesteld over de beslissing van Feyenoord om een punt te zetten achter de gesprekken. „Ik word neergezet als iemand die zijn keutel terugtrekt, maar het zijn de raad van commissarissen en de directie die hun keutel hebben teruggetrokken. Dat ze niet alle cijfers wilden geven, vind ik een zwaktebod. Ze zijn gewoon bang om dat te doen, omdat dan de fouten uit het verleden aan het licht komen.”
Perridon erkent dat hij inmiddels geen financiële injectie meer wilde geven, terwijl er aanvankelijk sprake was van hoge bedragen. „We zitten al voor vele miljoenen in Feyenoord. Bij de club hebben ze al heel wat van mijn geld verbrand. Het heeft geen zin om dat weer te doen als het beleid niet verandert. Ik heb ook het gevoel dat de schuld hoger is dan de 21 miljoen euro die Feyenoord opgeeft. Ik heb de cijfers laten bekijken door Gerard Bouwer van de KNVB en die is dezelfde mening toegedaan.”
Feyenoord zakt komend seizoen zes miljoen in begroting naar 39 miljoen euro. Perridon wilde tegen de zin van Feyenoord naar een begroting van 37 miljoen euro. „Is het zo gek om met een sluitende begroting te werken? Ze hebben de ernst van de situatie nog steeds niet door. Je moet alleen uitgeven wat je binnen kunt halen.”
Perridon is nog altijd in gesprek met SC Feyenoord, de amateurtak van Feyenoord.
„Het plan is om SC Feyenoord geld te lenen, dat doorgeplaatst kan worden naar de bvo. Deze constructie hebben we bedacht, omdat de proftak van Feyenoord geen zekerheden kon geven en SC Feyenoord het stadion als onderliggende waarde heeft. Dit substantiële bedrag is bedoeld om de schulden van Feyenoord te verminderen en niet om gekke dingen mee te doen.”
Hoewel SC Feyenoordvoorzitter Aad van der Laan geen commentaar wil geven op de uitspraken van Perridon, bevestigt SC Feyenoordsecretaris Cees Ultee de besprekingen. „Hoewel de proftak er nu mee is gestopt, gaan wij ermee door. Als SC Feyenoord hebben we onze eigen verantwoordelijkheid en de gesprekken met Perridon verlopen plezierig.”
Duh, lukt het de investeerders niet, dan zullen het de supporters wel zijn die hem en Jacobs eruitschoppen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:09 schreef SCH het volgende:
Interessant verhaal in de Volkskrant. Gudde zal wel gaan verliezen.
Jullie hebben heel hard een GKL nodig volgens mij. Is er geen heimwee naar Jorien?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Duh, lukt het de investeerders niet, dan zullen het de supporters wel zijn die hem en Jacobs eruitschoppen.
Perridon heb ik het overigens ook niet zo op. Lijkt me net zo een figuur als de GKL.
Die van het forum? Nee.quote:
Moeite met rekenen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
Wanneer is er weer een jubileumjaar? Ik heb wel genoten van deze
Dat die schuld hoger is dan 21 miljoen geloof ik wel jaquote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog ietwat uitgebreidere verhaaltje uit De Telegraaf.
[..]
Oh ja, ze staan in de rij.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:39 schreef AartBakkebaard het volgende:
"Een van de redenen voor Feyenoord om de besprekingen met een groep vermogende ondernemers te beëindigen is het ongeduld van andere potentiële geldschieters."
Dus..
Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=79176
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |