abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:57:02 #1
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
  vrijdag 22 mei 2009 @ 01:00:32 #2
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_69279673
quote:
Stille types met geld en een Arabier in de Kuip
In de 70ste minuut gooide André Bahia de wedstrijdbal tegen de testikels van Kees Kwakman. Eindelijk een Feyenoorder die kwaad werd. Bahia, de speler die, samen met nog een paar anderen, het nieuwe Feyenoord belichaamt: dat van een club die standaard op zijn rug ligt. Die jongen had als enige het lef om kwaad te worden.

Tegen NAC nog wel, dat in de geschiedenis van het profvoetbal twee keer in de Kuip won; een bekerfinale van NEC en een nacompetitieduel van Excelsior. Feyenoord was altijd te sterk, had mazzel, had de scheidsrechter mee of werd gedragen door het Legioen. Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.

Feyenoord is in last. Al of niet berooide investeerders haakten af. Het valt op dat front misschien nog mee. Nieuwe investeerders staan klaar. Ze zijn gegroepeerd rond de man die het ook niet kan helpen dat zijn achternaam Sint Nicolaas luidt. Het zijn meer de stille types, anders dan Perridon en co.

Achter de schermen oriënteert zich een Arabier, het is echt waar, op de club. Daarnaast is het huidige management bezig de begroting op orde te krijgen, ook in het geval er geen hulp van buiten komt.

Maar met al dat werk wordt de schandalig slappe exercitie tegen NAC nooit weggepoetst. Het team van donderdagmiddag had genoeg talent om hoop op de toekomst te rechtvaardigen. Het herbergde bovendien voldoende routine om te durven dromen van een wederopstanding. Maar alles bij elkaar marcheerde die selectie vrijwel het volledige seizoen voor geen meter. Achteraf heeft verantwoordelijk technisch directeur Peter Bosz volledig terecht ontslag genomen.

Wat hier stond, was mijlen ver verwijderd van waar Feyenoord voor staat en wat het Legioen wil. Dit was nooit ‘hand in hand kameraden’. Het was ‘ieder voor zich en God voor ons allen.’
Column Van Nijnatten.

Ik ga nog liever in de JL spelen dan met een geldschieter uit Arabië om de titel. Blegh.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 01:03:14 #3
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_69279721
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Column Van Nijnatten.

Ik ga nog liever in de JL spelen dan met een geldschieter uit Arabië om de titel. Blegh.
Ik denk niet dat ze blij zijn in de JL met club die 21 miljoen euro schuld heeft. Bovendien hoort Feyenoord niet in de JL thuis. En ik wil komende jaren gewoon ieder jaar als bezoeker in de Kuip komen.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_69279745
Kutwedstrijd vanmiddag.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_69280050
Het was om te janken vanmiddag, maar hopelijk kunnen we volgend seizoen gewoon <wel> weer de weg naar boven vinden. Er is genoeg talent en kwaliteit en met een wat lijkt degelijke rechtsback is een van de grootste achilleshielen weg. Ja, achilleshielen - stel je voor dat Makaay een paar maanden geblesseerd raakt ..
pi_69281745
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Column Van Nijnatten.

quote:
Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.
NAC supporter Van Nijnatten heeft het ook een beetje hoog in z'n bol gekregen
pi_69281817
pi_69281819
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 06:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 22 mei 2009 @ 07:42:27 #9
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69281968
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 23:31 schreef Ritmo het volgende:

[..]
Overigens vind ik dat 'vleugje hoop' eerder triest dan iets moois.
Gut, neem eens voor een keer niet alles serieus wat er in een column (EEN MENING) staat. 29.000 SCC-houders kopen niet een SCC, omdat ze een vleugje hoop hebben.

Dat jij het trouwens triest zou vinden, zegt i.m.o al veel over het persoontje Ritmo. Supporters zouden de club dus als een baksteen moeten laten vallen en ze de rug toekeren?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_69281997
And the story contiues.........
quote:
Perridon: "Feyenoord-bestuur moet vertrekken"
22 mei 2009

Het besluit van de Feyenoord-directie om niet in zee te gaan met de investeerders, is Michel Perridon, één van de mogelijke geldschieters, in het verkeerde keelgat geschoten. De Trust-directeur is van mening dat het bestuur moet opstappen. "We zijn als een stelletje kwajongens behandeld", brieste Perridon in de Vlokskrant. "De directie van Feyenoord moet de eer aan zichzelf houden en aftreden."

Woensdag zette directeur Eric Gudde de onderhandelingen tussen Feyenoord en de investeerders stop omdat deze geen concreet aanbod deden. "Ze konden geen garanties geven over de kapitaalinjectie. We wilden inderdaad geen zaken doen met mensen die de laatste jaren zo veel geld hebben verbrast."

Perridon zei ook dat de financiële malaise in de havenstad groter is dan men doet vermoeden. "De financiële situatie van Feyenoord is veel slechter dan de directie en de raad van commissarissen doen voorkomen. Maar de heren willen niet met de billen bloot. Ik ben verbijsterd dat ze nu hun reddingsboei weggooien, terwijl de club verdrinkt. Als er niets verandert, gaat Feyenoord Fortuna achterna en raakt het zijn licentie kwijt", waarschuwde Perridon ten slotte.

Feyenoord kampt momenteel met een schuldenlast van 21 miljoen euro.
bron

Zouden we ooit nog weer een rustige zomer en een goed seizoen krijgen???? Begin er zo onderhand flink de balen van te krijgen...... (ja nu pas) Kon het tot nu toe allemaal wel redelijk kroppen maar begint wel irritant te worden steeds weer die grappen aanhoren, steeds weer die verliezen, steeds weer die berichtgeving in de medi.....
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:09:26 #11
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69282093
Ik ken niet alles wat er tussen Gudde en Perridon besproken is dus ik heb geen mening over het stuklopen!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:19:21 #12
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69282155
Wanneer is er weer een jubileumjaar? Ik heb wel genoten van deze
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:23:10 #13
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69282181
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:37:38 #14
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69282309
Begreep van een insider dat er vandaag nog een gesprek tussen investeerders en directie plaatsvind
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:38:23 #15
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69282312
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:37 schreef Happel het volgende:
Begreep van een insider dat er vandaag nog een gesprek tussen investeerders en directie plaatsvind
Hoop dat het iets oplevert.
pi_69282934
Nog ietwat uitgebreidere verhaaltje uit De Telegraaf.
quote:
Zakenman Michel Perridon vreest voor voortbestaan Rotterdamse club: ’Feyenoord Fortuna achterna’

ROTTERDAM, vrijdag
Michel Perridon is uiterst bezorgd over de toekomst van Feyenoord. De zakenman, die als aanvoerder van het clubje Feyenoord-gezinde ondernemers fungeerde, vreest voor het voortbestaan van de club. „Na de periode Van den Herik heeft de huidige leiding er een grote klerezooi van gemaakt. Ze zijn alleen maar opportunistisch bezig geweest. Dit moet stoppen. Het gaat nu om continuïteit. Ik wil ook nog met mijn kleinkinderen naar Feyenoord kunnen. Als het zo doorgaat, gaat Feyenoord Fortuna achterna.”

Perridon is zeer teleurgesteld over de beslissing van Feyenoord om een punt te zetten achter de gesprekken. „Ik word neergezet als iemand die zijn keutel terugtrekt, maar het zijn de raad van commissarissen en de directie die hun keutel hebben teruggetrokken. Dat ze niet alle cijfers wilden geven, vind ik een zwaktebod. Ze zijn gewoon bang om dat te doen, omdat dan de fouten uit het verleden aan het licht komen.”

Perridon erkent dat hij inmiddels geen financiële injectie meer wilde geven, terwijl er aanvankelijk sprake was van hoge bedragen. „We zitten al voor vele miljoenen in Feyenoord. Bij de club hebben ze al heel wat van mijn geld verbrand. Het heeft geen zin om dat weer te doen als het beleid niet verandert. Ik heb ook het gevoel dat de schuld hoger is dan de 21 miljoen euro die Feyenoord opgeeft. Ik heb de cijfers laten bekijken door Gerard Bouwer van de KNVB en die is dezelfde mening toegedaan.”

Feyenoord zakt komend seizoen zes miljoen in begroting naar 39 miljoen euro. Perridon wilde tegen de zin van Feyenoord naar een begroting van 37 miljoen euro. „Is het zo gek om met een sluitende begroting te werken? Ze hebben de ernst van de situatie nog steeds niet door. Je moet alleen uitgeven wat je binnen kunt halen.

Perridon is nog altijd in gesprek met SC Feyenoord, de amateurtak van Feyenoord.

„Het plan is om SC Feyenoord geld te lenen, dat doorgeplaatst kan worden naar de bvo. Deze constructie hebben we bedacht, omdat de proftak van Feyenoord geen zekerheden kon geven en SC Feyenoord het stadion als onderliggende waarde heeft. Dit substantiële bedrag is bedoeld om de schulden van Feyenoord te verminderen en niet om gekke dingen mee te doen.”

Hoewel SC Feyenoordvoorzitter Aad van der Laan geen commentaar wil geven op de uitspraken van Perridon, bevestigt SC Feyenoordsecretaris Cees Ultee de besprekingen. „Hoewel de proftak er nu mee is gestopt, gaan wij ermee door. Als SC Feyenoord hebben we onze eigen verantwoordelijkheid en de gesprekken met Perridon verlopen plezierig.”
pi_69283719
Interessant verhaal in de Volkskrant. Gudde zal wel gaan verliezen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:12:03 #18
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69283766
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:09 schreef SCH het volgende:
Interessant verhaal in de Volkskrant. Gudde zal wel gaan verliezen.
Duh, lukt het de investeerders niet, dan zullen het de supporters wel zijn die hem en Jacobs eruitschoppen.

Perridon heb ik het overigens ook niet zo op. Lijkt me net zo een figuur als de GKL.
Elite
Tegen TTIP
pi_69283904
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:12 schreef Happel het volgende:

[..]

Duh, lukt het de investeerders niet, dan zullen het de supporters wel zijn die hem en Jacobs eruitschoppen.

Perridon heb ik het overigens ook niet zo op. Lijkt me net zo een figuur als de GKL.
Jullie hebben heel hard een GKL nodig volgens mij. Is er geen heimwee naar Jorien?
pi_69284114
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:18 schreef SCH het volgende:
Is er geen heimwee naar Jorien?
Die van het forum? Nee.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_69284181
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:29 schreef RayMania het volgende:

Die van het forum? Nee.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:39:23 #22
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_69284318
"Een van de redenen voor Feyenoord om de besprekingen met een groep vermogende ondernemers te beëindigen is het ongeduld van andere potentiële geldschieters."

Dus..

Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=79176
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:39:28 #23
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69284320
Naar beide geen heimwee.

Ik dacht trouwens dat Perridon en Sint Nicolaas tot dezelfde groep behoorde?
Elite
Tegen TTIP
pi_69284322
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
Moeite met rekenen?
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 09:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog ietwat uitgebreidere verhaaltje uit De Telegraaf.
[..]
Dat die schuld hoger is dan 21 miljoen geloof ik wel ja
pi_69284353
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:39 schreef AartBakkebaard het volgende:
"Een van de redenen voor Feyenoord om de besprekingen met een groep vermogende ondernemers te beëindigen is het ongeduld van andere potentiële geldschieters."

Dus..

Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=79176
Oh ja, ze staan in de rij.

vrijdag 22 mei 2009 @ 10:47:54 #26
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_69284472
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:41 schreef Ruud het volgende:

[..]

Zal wel weer gelul zijn van Gudde idd, 't wordt tijd dat ze die eppo eruit flikkeren.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_69284527
quote:
[ afbeelding ]
Die moet standaard in de OP.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:51:08 #28
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69284548
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:47 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Zal wel weer gelul zijn van Gudde idd, 't wordt tijd dat ze die eppo eruit flikkeren.
nu is idd de maat vol!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:58:05 #29
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69284706
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:41 schreef Ruud het volgende:

[..]

Red Bull Feyenoord
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:59:12 #30
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_69284742
quote:
[ afbeelding ]
Whehhe..
pi_69284755
Gisteren bij mij in de straat @ R'dam, een Feyenoorder die na de 4-0 nederlaag keihard een Feyenoord cd ging draaien. Is dat trouw zijn aan je club of puur voor lul staan?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:00:36 #32
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69284772
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef lighted het volgende:
Gisteren bij mij in de straat @ R'dam, een Feyenoorder die na de 4-0 nederlaag keihard een Feyenoord cd ging draaien. Is dat trouw zijn aan je club of puur voor lul staan?
rouwverwerking
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
pi_69284878
quote:
Gudde, algemeen directeur van de Kuipbewoners, bevestigde dat de groep-Perridon te hoge eisen stelde. Bij een nog grotere inkrimping van de begroting verwacht de clubleiding dat Feyenoord de komende jaren afhaakt in de top én subtop. "Je kunt de begroting niet in één keer terugbrengen van 48 miljoen euro naar 37 miljoen, zoals zij wilden. Dan komt de bedrijfsvoering in gevaar. Moeten we dan de scouting afschaffen? En ik ga onze levensader, de jeugdopleiding, ook niet afsnijden."
Ik moet toegeven dat ie hier wel gelijk in heeft.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:04:57 #34
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69284917
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef lighted het volgende:
een Feyenoorder, is dat puur voor lul staan?
Ja.
pi_69284938
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Van 48 miljoen naar 39 kan wel en naar 37 niet? Dan is de oplossing vrij simpel: exit Landzaat.
pi_69284973
De directie van Feyenoord moet aftreden wegens financieel wanbeleid, zegt een potentiële investeerder. Bent u het met hem eens?
84,3% Ja
15,7% Nee

Nou, duidelijke cijfers.
-
pi_69284993
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:05 schreef Ruud het volgende:

[..]

Van 48 miljoen naar 39 kan wel en naar 37 niet? Dan is de oplossing vrij simpel: exit Landzaat.
Waarschijnlijk was dat al meegenomen in de stap van 48 naar 39.
-
pi_69285079
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:08 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was dat al meegenomen in de stap van 48 naar 39.
Laten we het hopen.
pi_69285179
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:47 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Precies, volgens mij probeert hij op deze manier gewoon de supporters een beetje rustig te houden. Over een maandje horen we: ja met deze mensen is het ook niet gelukt, jammer maar helaas..
pi_69285227
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:14 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Precies, volgens mij probeert hij op deze manier gewoon de supporters een beetje rustig te houden. Over een maandje horen we: ja met deze mensen is het ook niet gelukt, jammer maar helaas..
Idd, wat een lulverhaal dit.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:27:28 #41
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69285503
Een vermogende Arabier, ik geloof er ook helemaal niks van.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:29:29 #42
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69285564
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:39 schreef Happel het volgende:
Ik dacht trouwens dat Perridon en Sint Nicolaas tot dezelfde groep behoorde?
Dacht ik ook. Wellicht dat de sint is afgehaakt nadat Perridon zo heeft lopen schreeuwen in de media?
pi_69285898

pi_69287202
Ik begrijp wel dat Perridon eerst volledige openheid van zaken wil. Als je ergens geld in gaat pompen moet elk lijk de kast uit zijn.

Al lijkt het me wel een type die altijd wel ergens een excuus vandaan haalt om er niet in te stappen.
pi_69287427
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:18 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik begrijp wel dat Perridon eerst volledige openheid van zaken wil. Als je ergens geld in gaat pompen moet elk lijk de kast uit zijn.

Al lijkt het me wel een type die altijd wel ergens een excuus vandaan haalt om er niet in te stappen.
Idd, ik denk dat zowel Feyenoord als Perridon fout zitten. Met als resultaat alleen maar verliezers.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:39:18 #46
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69287891
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het punt waar Perridon en Gudde fundamenteel over van mening verschillen is dat Perridon zegt dat het wel mogelijk is om al die zaken te behouden en toch de begroting te laten zakken naar 37 miljoen. Waarom kunnen AZ, Twente en Heerenveen met een veel lagere begroting ook topvoetbal spelen?

Aan de andere kant heeft Gudde wel gelijk, als je de begroting al omlaag brengt dan moet je natuurlijk niet nog eens gaan bezuinigen op de scouting en jeugdopleiding.

Persoonlijk ben ik van mening dat het een goede oplossing zou zijn als de investeerders nu per speler (à la Cissé en Fernandez) actief blijven, en dan over 12 maanden pas met de beloofde kapitaalinjectie komen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69288031
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het punt waar Perridon en Gudde fundamenteel over van mening verschillen is dat Perridon zegt dat het wel mogelijk is om al die zaken te behouden en toch de begroting te laten zakken naar 37 miljoen. Waarom kunnen AZ, Twente en Heerenveen met een veel lagere begroting ook topvoetbal spelen?
Omdat daar gestructueerd aan een gebalanceerde selectie is gewerkt, terwijl wij alleen blindelings en zonder enig goed plan wat grote namen hebben gehaald. Vrijwel elke basisspeler (op de backs na) van ons zou individueel gezien gewoon in de basis staan bij AZ of Twente.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:45:58 #48
53267 TC03
pi_69288123
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:43 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Omdat daar gestructueerd aan een gebalanceerde selectie is gewerkt, terwijl wij alleen blindelings en zonder enig goed plan wat grote namen hebben gehaald. Vrijwel elke basisspeler (op de backs na) van ons zou individueel gezien gewoon in de basis staan bij AZ of Twente.
Klopt. Daarom is het misschien van Perridon ook wat teveel gevraagd om de begroting nog verder terug te brengen, aangezien Feyenoord met flinke salariskosten zit en je die niet zo 1-2-3 kan wegsnijden.
pi_69288232
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt. Daarom is het misschien van Perridon ook wat teveel gevraagd om de begroting nog verder terug te brengen, aangezien Feyenoord met flinke salariskosten zit en je die niet zo 1-2-3 kan wegsnijden.
Dat is iets wat ze wel moeten proberen. Gewoon duidelijk laten blijken dat vrijwel elke speler t.e.a.b te koop is, om mee te beginnen. Hofland die ruim een miljoen verdient kun je dan vervangen door b.v. Botteghin van Zwolle. Die is tevreden met 3 ton per jaar, is nog jong en bovendien zal ie niet minder presteren dan Hofland. En zo moet je elke oudere speler bekijken.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:50:18 #50
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69288282
Perridon was toch ook diegene die opperde dat de spelers maar 10% van hun salaris in moesten leveren? Populistisch geblaat van hem altijd . Hij zal vast wel kennis van zaken hebben, maar die "media statements" van hem zijn zo overtrokken.

Iets anders, is er ergens een begroting van Feyenoord van vorig jaar ofzo op internet te vinden? Ze hadden toch zo'n beleid van financiële transparantie, moet wel ergens te vinden zijn dan toch?
2000 light years from home
pi_69288387
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft Gudde wel gelijk, als je de begroting al omlaag brengt dan moet je natuurlijk niet nog eens gaan bezuinigen op de scouting en jeugdopleiding.

Persoonlijk ben ik van mening dat het een goede oplossing zou zijn als de investeerders nu per speler (à la Cissé en Fernandez) actief blijven, en dan over 12 maanden pas met de beloofde kapitaalinjectie komen.
Waarschijnljik omdat daar alles structureel beter geregeld is. Van de amateur- en jeugdtak tot stadionexploitatie en transfers aan toe. Vergeet niet dat Feyenoord niet 100% profiteer van de Kuip en dat de hele organisatorische structuur gewoon belachelijk is. Daarnaast verwachten spelers waarschijnlijk een dikker salaris bij Feyenoord dan bij Twente of AZ. Tja, dat is de prijs die je betaalt als je jezelf 'topclub' wilt blijven noemen.
pi_69288402
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:50 schreef Merkie het volgende:
Perridon was toch ook diegene die opperde dat de spelers maar 10% van hun salaris in moesten leveren? Populistisch geblaat van hem altijd . Hij zal vast wel kennis van zaken hebben, maar die "media statements" van hem zijn zo overtrokken.
De spelers zouden dat uit zichzelf moeten doen, puur uit fatsoen.

Dat je een keer de verwachtingen niet waar maakt kan gebeuren, maar dat spelers als Makaay of Gio na 2 jaar van zulke extreme wanprestaties nog vrolijk kunnen kijken naar de tonnen die maandelijks op hun bankafschrift verschijnen terwijl hun werkgever bijna kapot gaat kan ik niet geloven. Maar ze hebben blijkbaar geen enkel gevoel voor Feyenoord, wat ook op het veld blijkt.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:55:22 #53
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69288475
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:53 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Uit fatsoen vind ik ook dat de spelers dat zouden moeten doen.

Dat je een keer de verwachtingen niet waar maakt kan gebeuren, maar dat spelers als Makaay of Gio na 2 jaar van zulke extreme wanprestaties nog vrolijk kunnen kijken naar de tonnen die maandelijks op hun bankafschrift verschijnen kan ik niet geloven.
Ja, maar dat is een ander verhaal. Wat Perridon zegt kan niet. Spelers hebben contracten en die moet je respecteren. Het is de eigen schuld van Feyenoord dat ze salarissen besloten te betalen waar ze nu spijt van hebben.
pi_69288614
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:55 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een ander verhaal. Wat Perridon zegt kan niet. Spelers hebben contracten en die moet je respecteren.
Ja, net zoals spelers zelf altijd doen wanneer er een grote club langskomt.
quote:
Het is de eigen schuld van Feyenoord dat ze salarissen besloten te betalen waar ze nu spijt van hebben.
Klopt, maar de spelers zelf zijn ook debet aan de ellende. Als je op het veld positieve resultaten boekt, zal de sfeer rondom Feyenoord veel beter worden.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:03:12 #55
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69288736
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ja, net zoals spelers zelf altijd doen wanneer er een grote club langskomt.
Contracten kan je afkopen.
quote:
Klopt, maar de spelers zelf zijn ook debet aan de ellende. Als je op het veld positieve resultaten boekt, zal de sfeer rondom Feyenoord veel beter worden.
Sja, dat zou kunnen. Maar Landzaat zal ook denken dat hij het hele jaar geblesseerd is geweest en dus weinig schuld heeft aan de slechte prestaties. En zo zullen er wel meer zijn die het niet hun schuld vinden. Als je de salarissen niet kan betalen moet je spelers weg doen, maar niet praten over salarissen inhouden. Ook Feyenoord heeft bij hun volle verstand dat contract getekend.
pi_69288846
brabants dagblad:
quote:
'Directie Feyenoord moet aftreden'
ANP. vrijdag 22 mei 2009 | 08:55 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 22 mei 2009 | 11:52

Tekstgrootte

Feyenoord-directeur Eric Gudde maakte woensdag bekend dat de onderhandelingen met de investeerders zijn stopgezet omdat een concreet aanbod uitbleef (archieffoto 08-01-08). ANP

ROTTERDAM - Trust-directeur Michel Perridon is woedend na het besluit van de directie van Feyenoord om de besprekingen met de groep van investeerders af te breken. ,,We zijn als een stelletje kwajongens behandeld. De directie van Feyenoord moet de eer aan zichzelf houden en aftreden'', zegt hij vrijdag in de Volkskrant.

Feyenoord-directeur Eric Gudde maakte woensdag bekend dat de onderhandelingen met de investeerders zijn stopgezet omdat een concreet aanbod uitbleef. ,,We wilden inderdaad geen zaken doen met mensen die de laatste jaren zoveel geld verbrast hebben. De financiële situatie van Feyenoord is veel slechter dan de directie en de raad van commissarissen doen voorkomen. Maar de heren willen niet met de billen bloot. Ik ben verbijsterd dat ze nu hun reddingsboei weggooien terwijl de club verdrinkt.''

Perridon heeft zijn laatste hoop gevestigd op de sportclub Feyenoord. ,,We hebben met de sportclub Feyenoord concrete afspraken gemaakt over een kapitaalinjectie. De sportclub heeft de directie en raad van commissarissen van de BVO Feyenoord uitgenodigd voor een gesprek. Als ze maandag niet verschijnen, moeten alle verantwoordelijken zeker opstappen.''
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:07:07 #57
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69288880
Gewoon op de transferlijst zetten. Het zou onverstandig zijn van Feijenoord om ze te behouden voor de club, terwijl er nagenoeg geen middelen zijn om ze te betalen. Ook Van Bronckhorst die met zijn ¤2.1 miljoen per jaar te zwaar op de begroting drukt.
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:06 schreef Ender_Wiggin het volgende:
brabants dagblad:
[..]
versteegrobje
Elite
Tegen TTIP
pi_69289046
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Contracten kan je afkopen.
Ik bedoel meer dat zodra een club zich meldt, de meeste spelers opeens gaan stampvoeten en gaan dreigen met arbitrage-commissies als ze hun zin niet krijgen. Dan opeens is een contract een waardeloos papiertje.
quote:
Sja, dat zou kunnen. Maar Landzaat zal ook denken dat hij het hele jaar geblesseerd is geweest en dus weinig schuld heeft aan de slechte prestaties. En zo zullen er wel meer zijn die het niet hun schuld vinden. Als je de salarissen niet kan betalen moet je spelers weg doen, maar niet praten over salarissen inhouden. Ook Feyenoord heeft bij hun volle verstand dat contract getekend.
Te weinig zelfkritiek. Makaay zal denken: "ik krijg te weinig ballen", Hofland zal denken: "de sfeer is niet goed" en zo kun je wel doorgaan.

Zit wel een kern van waarheid in, maar dat betekend niet dat je dan maar zo mag falen. Het betekend eerder dat je b.v. eens wat meer mag oefenen op dode spel-momenten waardoor je de play-offs keihard verliest (Hofland, Bahia, Landzaat), je collega's moeten helpen met hoe ze zorgen dat je wél een bal krijgt (Makaay) kortom: niet direct 1 minuut na je training in de auto naar je gezin zitten.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:12:35 #59
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69289087
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:11 schreef Ritmo het volgende:

Zit wel een kern van waarheid in, maar dat betekend niet dat je dan maar zo mag falen. Het betekend eerder dat je b.v. eens wat meer mag oefenen op dode spel-momenten waardoor je de play-offs keihard verliest (Hofland, Bahia, Landzaat), je collega's moeten helpen met hoe ze zorgen dat je wél een bal krijgt (Makaay) kortom: niet direct 1 minuut na je training in de auto naar je gezin zitten.
Er staat nergens in het contract dat het niet mag.
pi_69289115
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:07 schreef Happel het volgende:
Gewoon op de transferlijst zetten. Het zou onverstandig zijn van Feijenoord om ze te behouden voor de club, terwijl er nagenoeg geen middelen zijn om ze te betalen. Ook Van Bronckhorst die met zijn ¤2.1 miljoen per jaar te zwaar op de begroting drukt.
Idd. 7e worden lukt ook wel als je de dure spelers vervangt door jongere spelers (Botteghin voor Hofland, zoals ik al zei). Verschil is dan alleen dat je toekomst in je selectie hebt en dat je zo'n 10 miljoen aan salarissen per jaar uitspaart.
-
pi_69289197
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Er staat nergens in het contract dat het niet mag.
Klopt, en dus vinden de genoemde spelers dat ze geen morele plichten richting hun club hebben, en aan zulke gasten heeft geen enkele club iets. Zonder medelijden wegtreiteren dus, als ze niet mee willen werken aan een transfer. Er staat ook nergens in het contract dat Landzaat niet, uitgelachen door supporters, een tijdje op Varkenoord door mag brengen.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:18:46 #62
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69289310
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:13 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Idd. 7e worden lukt ook wel als je de dure spelers vervangt door jongere spelers (Botteghin voor Hofland, zoals ik al zei). Verschil is dan alleen dat je toekomst in je selectie hebt en dat je zo'n 10 miljoen aan salarissen per jaar uitspaart.
Stuur Gudde een mailtje zou ik zeggen .
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:18:58 #63
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69289319
Feyenoord opnieuw onder curatele volgens Schelvis.
pi_69289388
Is er een bron die meld dat Bronckhorst dat verdient? 2,1 miljoen vind ik nogal aan hoge kant, ik meen dat een Snijder 1.2 miljoen per jaar verdiende bij Ajax en dat dat toen al exceptioneel hoog was voor nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:22:34 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69289435
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:21 schreef raptorix het volgende:
Is er een bron die meld dat Bronckhorst dat verdient? 2,1 miljoen vind ik nogal aan hoge kant, ik meen dat een Snijder 1.2 miljoen per jaar verdiende bij Ajax en dat dat toen al exceptioneel hoog was voor nederland.
Bron is Sportweek een tijdje terug. En ik denk dat het wel waar is.
pi_69289539
Mjah zou kunnen, hij kon natuurlijk wel gratis opgehaald worden.
pi_69289573
Overigens werd ik op de Feyenoord forums een halfjaar terug nog keihard uitgelachen toen ik zei dat Arnoutovic een goeie is om te contracteren
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:27:14 #68
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69289618
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens werd ik op de Feyenoord forums een halfjaar terug nog keihard uitgelachen toen ik zei dat Arnoutovic een goeie is om te contracteren
Niet op deze.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:27:19 #69
53267 TC03
pi_69289620
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:21 schreef raptorix het volgende:
Stekelenburg verdient ¤2,2 miljoen per jaar.
pi_69289632
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Stuur Gudde een mailtje zou ik zeggen .
E.Gudde@feyenoord.nl?
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:28:05 #71
53267 TC03
pi_69289645
quote:
Kan het me niet voorstellen, aangezien een half jaar geleden iedereen het al over zijn kwaliteiten eens was.
pi_69289653
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef Kopbal het volgende:

De positie van Gudde wordt nu wel onhoudbaar hoop ik.
-
pi_69289784
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef Kopbal het volgende:
quote:
'Schuld Feyenoord wellicht twee keer zo groot'
Door pieter op 22-05-2009 om 12:47

De schuld van Feyenoord is flink hoger dan de leiding doet geloven. Gisteren kwam Perridon al met dit nieuws, RTV Rijnmond liet het vandaag ook horen uit mondde van analist Schelvis. Volgens hem is het zelfs mogelijk dat de schuld twee keer zo groot is.

Volgens Gudde en co bedraagt het negatief vermogen 21 miljoen. Schelvis laat weten dat de leiding in de resultaten echter niet de rente meeneemt over de schuld. Aangezien Feyenoord al langere tijd met financiële problemen kampt kan de rente wel eens een behoorlijk bedrag zijn. Perridon liet gisteren nog weten dat de clubleiding niet met de 'billen bloot' wil.
Serieus, de rente niet meetellen - hoe dom kan je zijn?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:33:40 #74
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69289851
quote:
'Schuld Feyenoord wellicht twee keer zo groot'

De schuld van Feyenoord is flink hoger dan de leiding doet geloven. Gisteren kwam Perridon al met dit nieuws, RTV Rijnmond liet het vandaag ook horen uit mondde van analist Schelvis. Volgens hem is het zelfs mogelijk dat de schuld twee keer zo groot is.

Volgens Gudde en co bedraagt het negatief vermogen 21 miljoen. Schelvis laat weten dat de leiding in de resultaten echter niet de rente meeneemt over de schuld. Aangezien Feyenoord al langere tijd met financiële problemen kampt kan de rente wel eens een behoorlijk bedrag zijn. Perridon liet gisteren nog weten dat de clubleiding niet met de 'billen bloot' wil.
Geen 21 miljoen, maar het dubbele. 42 miljoen.

Ik begin er goed de tering in te krijgen. Worden gewoon glashard voorgelogen als dit waar is. Schelvis is (in dit geval) helaas iemand die weet waar hij het over heeft...
Elite
Tegen TTIP
pi_69289922
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:33 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik begin er goed de tering in te krijgen. Worden gewoon glashard voorgelogen als dit waar is. Schelvis is (in dit geval) helaas iemand die weet waar hij het over heeft...
Dat zou 100 % rente betekenen en dat lijkt me ook wel sterk?
Maar zie je nou wel dat Perridon blijkbaar tussen het schreeuwen door iets zei waar waarheid in zat?
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:38:13 #76
53267 TC03
pi_69290002
Ik ben benieuwd of Gudde er over twee weken nog zit.

Van Well moet toch ook goed ziek worden van dit gezeik.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:40:06 #77
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69290059
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Je begint bijna te hopen op een vermogende Arabier. Bijna.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:40:21 #78
123545 DatMeenJeNiet
pi_69290063
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef TC03 het volgende:

Die is dan natuurlijk ook gewoon verantwoordelijk.
pi_69290080
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef TC03 het volgende:

Van Wells kop zelf gaat er ook af als Gudde en Jacobs weg moeten. Tenzij ze hem tijdenlang compleet voorgelogen hebben. Maar ik denk dat het toch echt vanuit de supporters moet komen, wat niet gaat gebeuren.

Laat Perridon de macht maar grijpen, die lul heeft tenminste verstand van zaken. Alles beter dan deze lijers aan de macht.
-
pi_69290094
Een schuld van 40 miljoen is gewoon einde verhaal voor Feyenoord, zonder enige vorm van externe hulp.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:41:04 #81
121310 venomsnake
El Saltador
pi_69290095
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:33 schreef Happel het volgende:

[..]

Mijn god.. .
Wat een ellende..
Er moet echt een nieuw bestuur komen mocht dit waar zijn, is toch niet te geloven...

Wat nieuwe mensen lijkt me sowieso geen verkeerd plan. Als ik die Gudde weer op tv zie word je al somber van die kop.. Straalt één en al onbetrouwbaarheid uit.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_69290116
quote:
boh. Ik heb al 100 jaar geroepen dat dikke theo van vites naar Feyenoord moest gaan. Tering. Gewoon n middenvelder met n pass, n body en uitstraling. Gio mooi linksback. pfff
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_69290147
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:41 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

boh. Ik heb al 100 jaar geroepen dat dikke theo van vites naar Feyenoord moest gaan. Tering. Gewoon n middenvelder met n pass, n body en uitstraling. Gio mooi linksback. pfff
Theo Janssen had idd echt zo'n missende schakel ala Schaars kunnen zijn.
-
pi_69290259
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:40 schreef Kopbal het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Je begint bijna te hopen op een vermogende Arabier. Bijna.
dit dus.
Elk verhaal dat je leest is weer anders. Misschien moet inderdaad gewoon het hele bestuur inc RcV optyften (alleen al) vanwege het feit dat er zo bijzonder weinig transparantie is.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:46:13 #85
53267 TC03
pi_69290269
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Die is dan natuurlijk ook gewoon verantwoordelijk.
True.
pi_69290371
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:00:47 #87
123545 DatMeenJeNiet
pi_69290775

Ik snap niet waarom ze nu nog zo lang wachten met presenteren. Zouden ze zo vreselijk zijn?
Kutfilmpje ja
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:17:46 #88
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69291341
Ben trouwens heel benieuwd of de KNVB zich tegen Feyenoord net zo zou durven op te stellen als tegen een Fortuna Sittard indien deze problemen maar blijven aanhouden.
pi_69291398
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:17 schreef Prosac het volgende:
Ben trouwens heel benieuwd of de KNVB zich tegen Feyenoord net zo zou durven op te stellen als tegen een Fortuna Sittard indien deze problemen maar blijven aanhouden.
Denk niet dat ze een van de grootste clubs van Nederland kwijt willen. Zou zeer schadelijk zijn voor het Nederlandse voetbal.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:20:17 #90
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69291414
van Nijnatten had het in het AD over een arabier die Feyenoord over zou willen nemen?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:20:22 #91
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69291420
quote:
Verwacht dat de heren uit Zeist dan onder permanente bewaking zullen moeten worden gesteld.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:20:53 #92
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69291435
quote:
Natuurlijk durven ze dat niet.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:21:08 #93
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69291446
Al gepost.
pi_69291450
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:20 schreef Prosac het volgende:
van Nijnatten had het in het AD over een arabier die Feyenoord over zou willen nemen?
Ja, de nieuwste wekelijkse leugen van Gudde.
-
pi_69291500
quote:
Hoewel Feyenoord de gesprekken met Perridon heeft gestaakt is de investeerder nog wel in gesprek met SC Feyenoord. "Het plan is om SC Feyenoord geld te lenen, dat doorgeplaatst kan worden naar de bvo. Deze constructie hebben we bedacht, omdat de proftak van Feyenoord geen zekerheden kon geven en SC Feyenoord het stadion als onderliggende waarde heeft. Dit substantiële bedrag is bedoeld om de schulden van Feyenoord te verminderen en niet om gekke dingen mee te doen."

SC Feyenoord-secretaris Cees Ultee bevestigt de besprekingen. "Hoewel de proftak er nu mee is gestopt, gaan wij ermee door. Als SC Feyenoord hebben we onze eigen verantwoordelijkheid en de gesprekken met Perridon verlopen plezierig."
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:24:32 #96
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69291553
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dus de investeerders willen wel meehelpen de schulden af te lossen?
pi_69291615
Blijkbaar. En via de media vervolgens de directie weg zien te krijgen. Best slim.
-
pi_69291986
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:26 schreef Ritmo het volgende:
Blijkbaar. En via de media vervolgens de directie weg zien te krijgen. Best slim.

Het is niet erg netjes, maar als dit de manier is om troep op te ruimen dan moet het maar. Ik ben echt benieuwd wat Gudde te zeggen heeft over de verhalen dat de schuld ruim twee keer zo veel is als hij beweert ..
pi_69291998
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]
Ik vraag me af of ze bij Feyenoord door de bomen het bos nog wel zien met al die constructies van ze.
pi_69292032
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:36 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Het is niet erg netjes, maar als dit de manier is om troep op te ruimen dan moet het maar. Ik ben echt benieuwd wat Gudde te zeggen heeft over de verhalen dat de schuld ruim twee keer zo veel is als hij beweert ..
Kans dat er vanmiddag op de website staat dat het onzin is.
-
pi_69292045
quote:
KNVB stelt Feyenoord onder curatele

Emiel Schelvis meldt zojuist op radio Rijnmond dat de KNVB Feyenoord opnieuw heeft geplaatst in categorie 1, d.w.z. dat Feyenoord weer onder curatele staat en zonder toestemming geen uitgaven meer mag doen.
De reden: de schuld blijkt geen 21 miljoen te zijn maar veel meer.
De te betalen rente over de schulden is namelijk niet opgenomen in de som van 21 miljoen maar komt daar nog eens bovenop.
Er zal dus een plan van aanpak moeten komen om weer schuldenvrij te worden, net zoals bij Fortuna. Wat er gebeurd als dat plan ontbreekt.........zie Fortuna.
pi_69292110
Ik denk dat Feyenoord binnenkort niet meer bestaat en dat we voortaan als sc Feyenoord door het leven gaan.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:53:30 #103
185115 Juk
Misschien
pi_69292566
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat Feyenoord binnenkort niet meer bestaat en dat we voortaan als sc Feyenoord door het leven gaan.
Er zijn veel te veel mensen die wat te vertellen hebben die dat niet laten gebeuren.

Maar het lijkt me duidelijk dat, mocht het verhaal van de schuld en het niet met de billen bloot willen omdat er dan eigen fouten naar boven komen drijven waar is, dan eigenlijk gewoon het hele bestuur moet opsodemieteren.

Maar wat de rede dan ook mag zijn van deze situatie. Zelfs al had niemand het kunnen tegenhouden en hebben Gudde en Co geen fout gemaakt. Dan nog moet je gewoon met nieuwe mensen verder. Dit is een negatieve bagage waar ze nooit meer vanaf komen en dat zouden ze zelf ook moeten beseffen.
The only thing I fear is my MoM
pi_69292847
Ik wist niet dat het zó dramatisch gesteld was met Feyenoord . 42 miljoen? Godskolere.

Laten we hopen dat het goed komt, want Feyenoord hoort natuurlijk bij het Nederlandse voetbal.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:02:47 #105
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69292853
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]
wat is trouwens de bron?

edit: lama heb 'm al.
pi_69292880
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:19 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Denk niet dat ze een van de grootste clubs van Nederland kwijt willen. Zou zeer schadelijk zijn voor het Nederlandse voetbal.
Zou ook zeer schadelijk zijn als ze het toelaten.
pi_69292915
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:02 schreef RayMania het volgende:
Ik wist niet dat het zó dramatisch gesteld was met Feyenoord . 42 miljoen? Godskolere.

Laten we hopen dat het goed komt, want Feyenoord hoort natuurlijk bij het Nederlandse voetbal.
Je krijgt als Ajacied bijna de neiging om geld te storten die kant op . Zonder Feyenoord is het stuk minder deze hele competitie.
pi_69292958
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zou ook zeer schadelijk zijn als ze het toelaten.
Klopt, maar Feyenoord heeft gewoon toekomst als club, miljoenen fans in Nederland, grote sponsoren en bovendien een enorme potentie. Veel meer dan AZ, Twente of PSV.

Fortuna was een van de vele armlastige clubs uit Limburg met een paarduizend man in het stadion. Ze zullen Feyenoord wel aanpakken voor eigen bestwil maar het intrekken van de licentie gaat niet snel gebeuren.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:06:35 #109
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69292963
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:04 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je krijgt als Ajacied bijna de neiging om geld te storten die kant op . Zonder Feyenoord is het stuk minder deze hele competitie.
anders gewoon 2 benefietwedstrijdjes
pi_69293015
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:06 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

Dan mag er geen uitpubliek bij omdat sommige het Anno 2009 nog steeds leuk vinden om te rellen.

Ze hebben niet door dat ze daarmee hun eigen club naar de tering helpen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:08:17 #111
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69293016
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:06 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

Lijkt me een strak plan.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:10:00 #112
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69293055
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dan mag er geen uitpubliek bij omdat sommige het Anno 2009 nog steeds leuk vinden om te rellen.

Ze hebben niet door dat ze daarmee hun eigen club naar de tering helpen.
Laatste paar maal ging het 'redelijk'. Maar spreekkoren schijnen pijn te doen volgens burgemeesters .
pi_69293097
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:10 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

Laatste paar maal ging het 'redelijk'. Maar spreekkoren schijnen pijn te doen volgens burgemeesters .
Die zochten een reden omdat het enorm veel geld kostte om die wedstrijden te organiseren. Het heeft jaren mogen etteren.

Het publiek had gewoon kinderliedjes als protest moeten zingen
pi_69293287
Serieus, hoe kan je de rente nu vergeten
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:18:08 #115
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69293302
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:17 schreef sjimz het volgende:
Serieus, hoe kan je de rente nu vergeten
Gewoon creatief boekhouden dus.
pi_69293395
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:18 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Gewoon creatief boekhouden dus.
Die zouden ze als eerste moeten ontslaan . 20 miljoen ergens vergeten te noteren
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:23:37 #117
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69293518
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]
pi_69293617
Het wordt tijd dat Gudde met de billen bloot gaat.
Het lijkt erop dat het huidige bestuur totaal geen visie heeft. Hoe kan de schuld nou oplopen terwijl de sanering al een tijd bezig is?
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_69293643
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die zouden ze als eerste moeten ontslaan . 20 miljoen ergens vergeten te noteren
Maar nogmaals: ik ben geen boekhoudkundige, maar dan zou er toch een rente van 100 % moeten zijn? Of gaat het dan over 4 jaar lang 25 % rente ofzo die niet afgelost wordt?
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:27:25 #120
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69293651
quote:
Tomasson en Makaay blijven bij Feyenoord

Ondanks de belabberde prestaties dit seizoen, denken Jon Dahl Tomasson en Roy Makaay niet aan een vertrek bij Feyenoord. Mede door de financiële situatie is het perspectief in de Kuip beperkt, maar beide aanvallers blijven de club trouw.

"Ik koos vorig jaar bewust voor Feyenoord", zegt Tomasson tegen FcUpdate.nl. "Ik wilde niet meer, zoals bij mijn vorige club Villarreal, voor elke wedstrijd een paar dagen in een trainingskamp zitten. Ik ben naar Feyenoord gekozen omdat ik meer tijd wilde vrijmaken voor mijn gezin en aan die situatie is niets veranderd. Ik wil graag mijn carrière afsluiten in de Kuip en denk absoluut niet aan een vertrek."

Ook aanvalspartner Roy Makaay laat zich niet afschrikken door de slechte resultaten. "Zo'n minder seizoen heeft geen invloed op mijn situatie. Ik ga er niet vandoor als prestaties tegenvallen. Sterker nog, ik ben juist extra gemotiveerd om volgend seizoen sportieve revanche te nemen. Dat verdient deze club", aldus de oud-international.
GVD flikker toch fijn op kneuzen We willen gewoon niet dat jullie blijven
pi_69293652
Kolere. Deze berichten kunnen toch gewoon niet waar zijn. Echt, wtf...
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_69293666
Goh, iedereen hier wordt ook wakker wat betreft Gudde hoor. Jammer dat dit daar voor nodig was...
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:28:45 #123
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69293697
Het wachten is op een reactie van Feyenoord. Waarschijnlijk ontkennen ze, maar toch...
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:30:22 #124
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69293735
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:28 schreef Kopbal het volgende:
Het wachten is op een reactie van Feyenoord. Waarschijnlijk ontkennen ze, maar toch...
Net als Munsterman over Arnautovic en Scheringa over van Gaal zeker dan weten we genoeg
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:34:13 #125
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_69293863
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar nogmaals: ik ben geen boekhoudkundige, maar dan zou er toch een rente van 100 % moeten zijn? Of gaat het dan over 4 jaar lang 25 % rente ofzo die niet afgelost wordt?
Heh, hoewel Feyenoord blijkbaar niet goed is in terugbetalen, moet je eerder denken aan 6% over een jaar of 10. Net als toen bij de belastingschuld, enkele maanden terug. Die was inmiddels 2x zo hoog opgelopen wegens rente.

Blijkbaar lost Feyenoord nooit iets af, dan krijg je dit soort dingen. En debetrente is puur verlies waar op een gegeven moment niet meer tegen op te boksen is. Overigens betaal je over dat rentebedrag ook weer gewoon rente, dus het wordt alleen maar erger.

Feyenoord nu onder curatele. Ik zie het niet meer gebeuren. Een faillisement lijkt dichtbij (maar goed, wie kun je nog geloven met die stortvloed aan "nieuws"berichten die dagelijks over ons wordt uitgestort).

De licentie zal in het slechtste geval wel overgaan naar een nieuwe vereniging, die dan meteen weer met een bak problemen zit (geen spelers, huur van het stadion, etc etc). Aan de andere kant maakt dat model het wel veel interessanter voor investeerders om in te stappen. Maar ik denk niet dat je mag rekenen op topmateriaal, maximaal middenmoot. En dan maar bouwen. Schone lei. Van 0 af opbouwen. Een taak waar ik Been overigens wel geschikt voor acht.
451 °F
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:35:09 #126
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_69293884
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Aan Makaay en JDT heb je tenminste nog wat. Landzaad ( ) moet weg met nog een 30er.
pi_69293982
Hoeveel lijken zitten daar nog in de kast...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:39:41 #128
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69294023
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:38 schreef Suijk het volgende:
Hoeveel lijken zitten daar nog in de kast...
Man, een mortuarium is er niks bij.
pi_69294048
De tering, die schuld is hoog.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:49:43 #130
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69294417
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Praat voor jezelf, krotekoker.

Gezien de financiële situatie zou het verstandig zijn om ze proberen te verkopen. Scheelt immers in salaris. Heb echter liever dat ze nog wat jaartjes blijven...
Elite
Tegen TTIP
pi_69294830
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:49 schreef Happel het volgende:

[..]

Praat voor jezelf, krotekoker.

Gezien de financiële situatie zou het verstandig zijn om ze proberen te verkopen. Scheelt immers in salaris. Heb echter liever dat ze nog wat jaartjes blijven...
Waarom leveren ze geen salaris in als ze hart voor de club hebben ? Ze weten dat ze nergens anders aangenomen worden voor dat bedrag.
pi_69294911
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:59 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waarom leveren ze geen salaris in als ze hart voor de club hebben ? Ze weten dat ze nergens anders aangenomen worden voor dat bedrag.
In een droomwereld zou dat gebeuren ja, in het echte leven niet. Doe je ogen eens open man!
pi_69294949
pi_69295031
feyenoord zal nooit ophouden met bestaan, daar is de club te groot voor.

maar nu zijn we eigenlijk wel weer terug bij af.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:08:17 #135
57097 Ender_Wiggin
hey buurman
pi_69295119
Maar zijn het allemaal nieuwe schulden of zijn het de oude schulden uit het HCS tijdperk plus wat nieuwe schulden en is er dus gewoon nog nooit iets afgelost>?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:10:29 #136
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69295196
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:08 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Maar zijn het allemaal nieuwe schulden of zijn het de oude schulden uit het HCS tijdperk plus wat nieuwe schulden en is er dus gewoon nog nooit iets afgelost>?
Dat weet niemand.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:14:09 #137
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_69295330
<telefoon rinkelt>
* PriceWaterhouseCoopers met Chantal, wat kan ik voor u doen?
- Ja hallo Gudde hier, mag ik de afdeling Rottedam van u?
* Moment, ik verbiond u door. <klik>
<Oleta Adams-wachtmuziekje>
* PWC goedemiddag met Verburg.
- Goedemiddag, Gudde, Feyenoord Rotterdam. Mag ik iemand van de afdeling Begrotingen?
* Moment. <klik>
<Kenny G-wachtmuziekje>
* Herman hier!!
- Hallo spreek ik met de afdeling Bgrotingen? U spreekt met Gudde, Feyenoord Rotterdam.
* Oh sorry mijnheer, dacht dat het een binnenlijn was. Ik ga u even doorzetten, ogenblikje. <klik>
<Toto-wachtmuziekje>
* PWC met Karin van Moorsel, afdeling Sanering.
- Ja hallo met Gudde. Ik dacht dat ik de afdeling Begrotingen kreeg?
* Aha, ja dat gebeurt wel vaker, die hebben extensie 020, wij zijn 010. Momentje <piep piep piep>
- Hallo?
* Hallo sorry daar ging iets mis, ik probeer het nog een keer <klik>
<René Froger-wachtmuziekje>
* Afdeling Begrotingen, met Angela.
- Hallo met Gudde, Feyenoord Rotterdam. Ik heb een vraag over een ingediende begroting.
* Daar gaat mijnheer Van Baalen over maar die is er morgen pas weer Kan ik u helpen misschien? Heeft u een referentienummer voor me?
- Uhm ja, hier bovenin staat '020 - 3 111 444'
* Nee dat is een telefoonnummer. U moet rechtsonderin kijken.
- Daar staat '010 cat. 1'?
* Oké dat is het inderdaad, dank u. Ik leg u even neer hoor!
<anderhalve minuut gestommel>
* Daar ben ik weer, bedankt voor het wachten. Wat was uw vraag?
- Graag gedaan. Ja ik wilde even weten wat er precies onder de streep staat. Er kwamen wat vraagjes binnen her en der, vandaar.
* Snap ik. Ik kijk even <blader>
* Ik zie een streep met daaronder een bedrag van ¤ 21.159.257,25. Zou dat het zijn? Er staat ook een minnetje voor, kan dat?
- Hmmmm, ja, dat kan wel. Wat was het ook alweer?
* ¤ 21.159.257,25
- Oké dan u wel, ik weet genoeg.
* Mijnheer Brudde, er staat ook nog pag. 2 van 3, wilt u ook weten wat....<verbinding vebroken>
* Hmmm, vreemd. Acht, zal wel niks zijn.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_69295441
DD
pi_69296654
Tussen alle financiële perikelen door is wel André Hoekstra aangesteld als nieuwe trainer van het gecombineerde Jong Feyenoord / Excelsior, dat komend seizoen gaat beginnen. Alex Pastoor zal bij Excelsior dus een andere assistent krijgen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:55:53 #140
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69296689
Het is gezellig
pi_69296700
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:55 schreef methodmich het volgende:
Tussen alle financiële perikelen door is wel André Hoekstra aangesteld als nieuwe trainer van het gecombineerde Jong Feyenoord / Excelsior, dat komend seizoen gaat beginnen. Alex Pastoor zal bij Excelsior dus een andere assistent krijgen.
John Lammers wordt dat toch?
pi_69296828
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

John Lammers wordt dat toch?
Is dat zo? Heb ik nog niks van gehoord of gezien, maar zou kunnen hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69296907
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Is dat zo? Heb ik nog niks van gehoord of gezien, maar zou kunnen hoor.
quote:
Pastoor wil Lammers als assistent

ROTTERDAM - De nieuwe Excelsior-trainer Alex Pastoor wil John Lammers meenemen als assistent. Beiden werken dit seizoen samen bij Jong Feyenoord.

Andre Hoekstra, de huidige assistent-trainer op Woudestein, krijgt het gezamenlijke beloftenelftal van Feyenoord en Excelsior onder zijn hoede.
Bron AD
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:03:02 #144
160764 Satioz
FeyenoordFan
pi_69296910
Die geruchten gaan rond, maar daar is alles mee gezegd tot nu toe
pi_69297078
FACTS WE WANT
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:27:28 #146
185115 Juk
Misschien
pi_69297583
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Ritmo het volgende:
Goh, iedereen hier wordt ook wakker wat betreft Gudde hoor. Jammer dat dit daar voor nodig was...
Jij doet al maanden alsof Gudde een soort dictator is binnen Feyenoord en dat hij dus persoonlijk verantwoordelijk is voor het falen van het financiële beleid.
Dit hebben ik en andere geprobeerd op te helderen voor je, maar jij blijft van mening dat alles "Gudde het ambtenaartje" zijn schuld is. Bijna niemand heeft het hier ooit voor Gudde opgenomen, hooguit gereserveerd gereageerd omdat wij nou eenmaal niet het naadje van de keus weten/wisten.

Dus als jij nou eens even wakker wordt en niet elke keer zo lineair denkt dan zijn we weer van een onzinnige discussie af.
pi_69298112
quote:
[ afbeelding ]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:30:25 #148
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_69301079
Damn, we staan er dus nog slechter voor dan gedacht werd...

Hoe lang kan Feyenoord het nog uitzingen op deze manier? Als er geen investeerders komen gaan we dan niet richting een faillisement? Ik ben er zelf niet zo in thuis, maar het wordt wel een steeds beangstigende verhaal op deze manier!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:44:28 #149
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69301556
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:30 schreef FrankyMcG het volgende:
Damn, we staan er dus nog slechter voor dan gedacht werd...

Hoe lang kan Feyenoord het nog uitzingen op deze manier? Als er geen investeerders komen gaan we dan niet richting een faillisement? Ik ben er zelf niet zo in thuis, maar het wordt wel een steeds beangstigende verhaal op deze manier!
Duidelijk is in ieder geval dat er een competente directie moet komen die zich de komende jaren bezig zal moeten houden met het in leven houden van Feyenoord en het verminderen van de schuldenlast. Hopelijk kunnen we met behulp van externe financiers nog wat spelers aantrekken, en wellicht is het handig het nieuwe stadion "on hold" te zetten totdat er zekerheid is over de financiële situatie. Het heeft geen zin om over een grootschalig project als een stadion te praten als je niet eens zeker weet of de club over drie maanden nog wel bestaat, en daarnaast ligt de prioriteit nu op inkomsten op de korte termijn en niet op de lange termijn.
pi_69303145
Misschien is een faillissement wel de beste optie. Voor je een schuldenlast van ca. 40 miljoen euro (mocht dat bedrag kloppen) hebt weggewerkt zit je in het volgende millennium.
pi_69303206
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:44 schreef Merkie het volgende:

[..]

Duidelijk is in ieder geval dat er een competente directie moet komen die zich de komende jaren bezig zal moeten houden met het in leven houden van Feyenoord en het verminderen van de schuldenlast. Hopelijk kunnen we met behulp van externe financiers nog wat spelers aantrekken, en wellicht is het handig het nieuwe stadion "on hold" te zetten totdat er zekerheid is over de financiële situatie. Het heeft geen zin om over een grootschalig project als een stadion te praten als je niet eens zeker weet of de club over drie maanden nog wel bestaat, en daarnaast ligt de prioriteit nu op inkomsten op de korte termijn en niet op de lange termijn.
Over het nieuwe stadion zal toch binnenkort een beslissing genomen moeten worden, met het oog op het WK.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:28:14 #152
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69303264
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:27 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Over het nieuwe stadion zal toch binnenkort een beslissing genomen moeten worden, met het oog op het WK.
Kan wel ja, maar om het nu over een nieuw stadion te hebben terwijl je op een faillissement afstevent lijkt me verspilde moeite. Ik denk dat een paar maanden weinig uitmaakt.
pi_69303322
Aan de andere kant is een nieuw stadion de enige manier om zelf nieuwe financiële bronnen te creëren.
pi_69303414
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:28 schreef Merkie het volgende:

[..]

Kan wel ja, maar om het nu over een nieuw stadion te hebben terwijl je op een faillissement afstevent lijkt me verspilde moeite. Ik denk dat een paar maanden weinig uitmaakt.
Een paar maanden ok, maar 3 jaar kan niet.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 21:49:13 #155
123545 DatMeenJeNiet
pi_69306467
quote:
Feyenoord wil af van premies
ROTTERDAM - Feyenoord wil vanaf komend seizoen het systeem van wedstrijdpremies afschaffen, om extra te kunnen bezuinigen. De Rotterdamse clubleiding is daarover in gesprek met de spelersraad.

Spelers van Feyenoord krijgen, net als vrijwel alle profspelers in Nederland, een premie uitgekeerd na een overwinning of gelijkspel.

In het nieuwe model wil de club toe naar een bonussysteem, waarbij spelers worden beloond bij een prestatie over een heel seizoen, zoals het winnen van de KNVB-beker of het halen van Europees voetbal.

Omdat Feyenoord in zo'n geval verzekerd is van extra inkomsten, hoeft het veel minder geld uit te keren in een 'verloren seizoen' zoals het huidige.

De spelers van de Rotterdamse club zijn bereid tot praten, maar zijn verdeeld in hun mening over het nieuwe systeem.
pi_69306500
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 21:49 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Zoiets zou denk ik alleen werken als er veel meer clubs zouden overgaan op dit systeem.
pi_69306647
Kan je gelijk merken wie er wel hart voor de club heeft en wie niet.
pi_69306722
quote:

[..]

In het buitenland wordt dit systeem dacht ik al gebruikt.
pi_69306845
Wat werd er verder nog gezegd bij Netwerk?
-
pi_69307732
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:25 schreef Sloggi het volgende:
Misschien is een faillissement wel de beste optie. Voor je een schuldenlast van ca. 40 miljoen euro (mocht dat bedrag kloppen) hebt weggewerkt zit je in het volgende millennium.
Een faillissement is alleen aantrekkelijk als je de contracten van je spelers dan wel kan behouden. Als dat niet het geval is dan kun je beter iedereen verkopen want dan kom je ook wel uit op een bedrag van rond de 40 miljoen.
pi_69307765
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 21:59 schreef Ritmo het volgende:
Wat werd er verder nog gezegd bij Netwerk?
Godver helaas gemist. Staat het nog niet op uitzendinggemist.nl?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:23:00 #162
123545 DatMeenJeNiet
pi_69307790
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Een faillissement is alleen aantrekkelijk als je de contracten van je spelers dan wel kan behouden. Als dat niet het geval is dan kun je beter iedereen verkopen want dan kom je ook wel uit op een bedrag van rond de 40 miljoen.
Een faillissement moet sowieso niet gezocht worden omdat iedereen die de afgelopen 15 jaar Feyenoord gesteund heeft met vele miljoenen en tonnen, dan naar zijn geld kan fluiten.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:23:57 #163
123545 DatMeenJeNiet
pi_69307826
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Godver helaas gemist. Staat het nog niet op uitzendinggemist.nl?
http://player.omroep.nl/?aflid=9544638
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:25:28 #164
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69307887
quote:

[..]
Die spelers moeten helemaal opflikkeren hun laten het hele seizoen afweten. Ik ben voor dit systeem
pi_69307920
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Een faillissement moet sowieso niet gezocht worden omdat iedereen die de afgelopen 15 jaar Feyenoord gesteund heeft met vele miljoenen en tonnen, dan naar zijn geld kan fluiten.
Dan moeten ze iedereen maar verkopen en het met spelers uit Jong Feyenoord gaan doen.

Makaay 1,5 miljoen
de Cler 1,5 miljoen
van Bronckhorst 1,5 miljoen
Hofland 1 miljoen
Tomasson 2 miljoen
Bahia 2 miljoen
Fer 4 miljoen
Wijnaldum 12 miljoen
Biseswar 4 miljoen
Landzaat 1 miljoen
de Guzman 5 miljoen
Hofs 1 miljoen
Slory 2 stuivers
Bruins 2 miljoen

Dan moeten we volgend jaar maar lekker tegen degradatie gaan strijden met jongens uit Jong Feyenoord.
pi_69307989
Die supporter ook. Echt zo'n cliché-pauper.
-
pi_69307990
pi_69308030
- niet doen -

[ Bericht 94% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:11:19 ]
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:33:30 #169
123545 DatMeenJeNiet
pi_69308243
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dan moeten ze iedereen maar verkopen en het met spelers uit Jong Feyenoord gaan doen.

Makaay 1,5 miljoen
de Cler 1,5 miljoen
van Bronckhorst 1,5 miljoen
Hofland 1 miljoen
Tomasson 2 miljoen
Bahia 2 miljoen
Fer 4 miljoen
Wijnaldum 12 miljoen
Biseswar 4 miljoen
Landzaat 1 miljoen
de Guzman 5 miljoen
Hofs 1 miljoen
Slory 2 stuivers
Bruins 2 miljoen

Dan moeten we volgend jaar maar lekker tegen degradatie gaan strijden met jongens uit Jong Feyenoord.
Ehm, dan eindigen we de competitie met vijf punten. Doe niet zo belachelijk.
pi_69308270
---------------------Mulder----------------
Fernandez---Nieveld---Vlaar---Wattamaleo
-------------------Leerdam---------------
Vincken--------------------------Janota
---------------------Hofs------------------
--------------Erasmus---Castaignos----

Zoiets volgend jaar? Ik zou het niet eens erg vinden.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:34:48 #171
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69308309
pi_69308415
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

Mwoah, als je daar Tomasson/Gio ofzo nog bijhoudt: waarom niet? Dit elftal eindigt niet lager dan de 7e of 8e plek.
-
pi_69308433
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:27 schreef Ritmo het volgende:
Die supporter ook. Echt zo'n cliché-pauper.
Wie ben jij om over hem te oordelen?
pi_69308490
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wie ben jij om over hem te oordelen?
Is dat je vader ofzo?
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:38:24 #175
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69308496
quote:

Goede opstelling hoor
pi_69308507
quote:

daar zou je wel eerstedivisie kampioen mee kunnen worden
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:40:01 #177
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69308560
- niet doen -

[ Bericht 96% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:10:37 ]
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:40:04 #178
123545 DatMeenJeNiet
pi_69308564
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mwoah, als je daar Tomasson/Gio ofzo nog bijhoudt: waarom niet? Dit elftal eindigt niet lager dan de 7e of 8e plek.
pi_69308595
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:38 schreef buddyb het volgende:

[..]

daar zou je wel eerstedivisie kampioen mee kunnen worden
Dan moet het ook mogelijk zijn om je met een beetje geluk te kunnen handhaven in de eredivisie. En dan maar hopen dat er wat talenten opstaan. Ik ziet geen andere uitweg als het echt waar blijkt te zijn dat we 40 miljoen aan schuld hebben.
Gudde mag wel eens in zo'n praatprogramma gaan zitten en uitleg geven over hoe en wat.
pi_69308609
- reactie op edit -

[ Bericht 48% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:09:53 ]
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:42:19 #181
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69308635
- rustig rustig, cool down -

[ Bericht 98% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:11:41 ]
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:42:54 #182
53267 TC03
pi_69308652
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

WTF?!

Kijken sommige mensen weleens voetbal? Dat elftal degradeert rechtstreeks hoor.
pi_69308691
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

WTF?!

Schijt. Vanaf 0 weer beginnen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:44:25 #184
53267 TC03
pi_69308715
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

pi_69308739
- reactie op edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:12:12 ]
-
pi_69308759
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Nou ja, misschien is dat wel heel optimistisch gedacht maar ik denk niet dat het veel slechter kan dan b.v. gisteren.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:46:28 #187
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69308790
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

WTF?!

Nou dat zal ook wel meevallen plek 12-16 gaat dat elftal wel halen. Zo kom je wel van de schulden af en kun je helemaal opnieuw beginnen met dit team.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:46:57 #188
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69308811
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:45 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nou ja, misschien is dat wel heel optimistisch gedacht maar ik denk niet dat het veel slechter kan dan b.v. gisteren.
Nee, want met 4-0 van NAC verliezen is iets wat aan de orde van de dag is. Kom op man, denk eens ff realistisch na .
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:47:12 #189
123545 DatMeenJeNiet
pi_69308822
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:45 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Jawel, en dan niet één wedstrijd een keer 0-4, maar het hele seizoen door. Je degradeert hier gewoon keihard mee en sloopt ook nog eens al die talenten.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:47:18 #190
53267 TC03
pi_69308827
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:46 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Nou dat zal ook wel meevallen plek 12-16 gaat dat elftal wel halen. Zo kom je wel van de schulden af en kun je helemaal opnieuw beginnen met dit team.
Pfff.
pi_69308836
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:46 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ik ben ook voor. Laat die jongen gasten maar lekker ballen. Kan me neit schelen hoe ze het doen als ze maar in de eredivisie blijven.
pi_69308863
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Je degradeert hier gewoon keihard mee en sloopt ook nog eens al die talenten.
Care

Als we zoals nu door gaan dan sloop je heel Feyenoord.
pi_69308882
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dan begin je onder 0, supporters zullen afhaken. Zal alleen maar erger worden
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_69308956
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:46 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nee, want met 4-0 van NAC verliezen is iets wat aan de orde van de dag is. Kom op man, denk eens ff realistisch na .
Dergelijke wedstrijden hebben we dit seizoen meer gespeeld dan goede wedstrijden.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:50:35 #195
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69308961
- reactie op edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:12:20 ]
pi_69308993
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik ben ook voor. Laat die jongen gasten maar lekker ballen. Kan me neit schelen hoe ze het doen als ze maar in de eredivisie blijven.
Je zult toch nog een klein beetje routine moeten behouden, dan kan het best leuk uitpakken.
Bij Ajax in '93/94 begonnen ze toch ook met 8 jeugdspelers en 3 ervaren spelers ofzo?
-
pi_69309037
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:51 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je zult toch nog een klein beetje routine moeten behouden, dan kan het best leuk uitpakken.
Bij Ajax in '93/94 begonnen ze toch ook met 8 jeugdspelers en 3 ervaren spelers ofzo?
Ja maar dat was toch van een ander niveau dan Leerdam, Vincken en Erasmus hoor
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:52:39 #198
53267 TC03
pi_69309050
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:50 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dergelijke wedstrijden hebben we dit seizoen meer gespeeld dan goede wedstrijden.
Bullshit, dit was de grootste nederlaag van het seizoen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:52:59 #199
123545 DatMeenJeNiet
pi_69309067
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:51 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Met acht Wijnaldums ja, dan ben ik ook voor.
pi_69309111
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja maar dat was toch van een ander niveau dan Leerdam, Vincken en Erasmus hoor
Klopt, daarom wonnen ze ook de CL en werden ze landskampioen. Wij hoeven slechts te overleven in de eredivisie.
-
pi_69309203
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Bullshit, dit was de grootste nederlaag van het seizoen.
Klopt, maar qua spel kwam deze wedstrijd overeen met veel wedstrijden dit seizoen.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:56:31 #202
53267 TC03
pi_69309230
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt, maar qua spel kwam deze wedstrijd overeen met veel wedstrijden dit seizoen.
Ja, veel. Maar niet het meerendeel. Je vervalt weer in ongenuanceerd opportunisme in plaats van genuanceerd realisme.
pi_69309236
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:54 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wij hoeven slechts te overleven in de eredivisie.
Onzin, Feyenoord moet gewoon weer zo snel mogelijk mee gaan doen, anders is er geen toekomst
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_69309269
quote:
--------------Patinama---Castaignos----

GVD ik was Patinama nog vergeten!
KAMPIOENEN!!!!!
pi_69309271
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef denthemen het volgende:

[..]

Onzin, Feyenoord moet gewoon weer zo snel mogelijk mee gaan doen, anders is er geen toekomst
Feyenoord moet zo snel mogelijk van de schulden af.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:57:31 #206
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69309282
quote:

Voor de ontwikkeling van die jongens natuurlijk geweldig.. Maar ik denk te wisselvallig en routineloos voor het linkerrijtje.
pi_69309287
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef denthemen het volgende:

[..]

Moeten ze eerst die 40 mil weg werken.
pi_69309331
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja, maar om dan onderin mee te gaan doen en vechten tegen degradatie, dat zal niet helpen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:58:56 #209
53267 TC03
pi_69309351
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

1. Er is nooit bevestigd dat de schuld ¤40 miljoen is
2. Je kan ook tegelijk investeren in de selectie en schulden aflossen
pi_69309361
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:57 schreef Prosac het volgende:

[..]

Voor de ontwikkeling van die jongens natuurlijk geweldig.. Maar ik denk te wisselvallig en routineloos voor het linkerrijtje.
Mwoah, vervang nog 1 naam door een routienier en je bent al een heel eind.
-
pi_69309380
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:58 schreef denthemen het volgende:

[..]

Ja, maar om dan onderin mee te gaan doen en vechten tegen degradatie, dat zal niet helpen
Ik zou er geen moeite mee hebben. Rustig aan weer opbouwen. Als we over 10 jaar maar weer kampioen zijn
pi_69309396
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:58 schreef TC03 het volgende:

[..]

1. Er is nooit bevestigd dat de schuld ¤40 miljoen is
2. Je kan ook tegelijk investeren in de selectie en schulden aflossen
leg dat het bestuur van Feyenoord maar eens uit.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:59:58 #213
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69309405

Dat baasje in die kroeg: "ik vin der geen tiefus aan dat hele feyenoord, zielepotuh en zakkenvullers"

pi_69309422
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik zou er geen moeite mee hebben. Rustig aan weer opbouwen. Als we over 10 jaar maar weer kampioen zijn
Jij zal er geen moeite mee hebben, maar een deel van de sponsoren misschien wel, en ook zal een deel van de "fans" afhaken (want supporters kun je ze niet noemen)
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:01:01 #215
53267 TC03
pi_69309456
quote:

[..]

leg dat het bestuur van Feyenoord maar eens uit.
Nee, ik leg het jou uit.
pi_69309476
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:58 schreef denthemen het volgende:

[..]

Tjsa, als je meer dan 10 miljoen euro aan salarissen uit kunt sparen en voor de meeste spelers nog wel een klein bedrag kan vangen dan ben je binnen 2 seizoenen wel weer redelijk gezond. Met deze peperdure spelers nog een seizoen haal je ook geen Europees voetbal, dus wat maakt het dan uit dat je met een elftal dat barst van het talent een keer 12e wordt?
-
pi_69309491
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:01 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, ik leg het jou uit.
Hoef je mij niet uit te leggen hoor.
pi_69309501
Ouch 42 miljoen, wel verwacht dat er makkelijk van NAC zou worden gewonnen. hmmm..
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:02:21 #219
53267 TC03
pi_69309525
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:01 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Tjsa, als je meer dan 10 miljoen euro aan salarissen uit kunt sparen en voor de meeste spelers nog wel een klein bedrag kan vangen dan ben je binnen 2 seizoenen wel weer redelijk gezond. Met deze peperdure spelers nog een seizoen haal je ook geen Europees voetbal. Dus wat maakt het dan uit dat je met een elftal dat barst van het talent een keer 12e wordt?
1. Je wordt niet 12e maar keihard 18e.
2. Dat was het eigenlijk.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:03:26 #220
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69309576
quote:

[..]
...dus wat maakt het dan uit dat je met een elftal dat barst van het talent een keer 12e wordt?
Nou...dan krijg je weer van die vaders met kinderen op hun armen bij het trainingsveld die de spelers toeschreeuwen dat ze moeten werken voor hun kankergeld
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:04:02 #221
53267 TC03
pi_69309610
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:03 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Nou...dan krijg je weer van die vaders met kinderen op hun armen bij het trainingsveld die de spelers toeschreeuwen dat ze moeten werken voor hun kankergeld
Heerlijk juist.
pi_69309646
quote:

[..]

Oke Doopy, nu weer genoeg getrolld vandaag?
pi_69309662
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

1. Je wordt niet 12e maar keihard 18e.
2. Dat was het eigenlijk.
Ik denk niet dat de selectie van VVV of De Graafschap veel beter is dan DK's opstelling. Maar ik ben het niet voor 100 % eens hoor met het lijstje, er moeten nog 2 spelers bij met ervaring.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:05:20 #224
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69309689
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:04 schreef TC03 het volgende:

[..]

Heerlijk juist.
Ja, die hardwerkende vaders hadden net ff vrij genomen om hun kind wat feyenoordnormen bij te brengen
pi_69309707
Winstpremie? Wint men nog wel een wat in Rotterdam dan?
pi_69309719
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de selectie van VVV of De Graafschap veel beter is dan DK's opstelling. Maar ik ben het niet voor 100 % eens hoor met het lijstje, er moeten nog 2 spelers bij met ervaring.
Je kan van Dijk inwisselen voor Mulder en Mols vragen om nog een jaartje door te gaan.
pi_69309723
quote:

[..]

Wat willen die paupers dan? Dat ze straks naar Excelsior kunnen omdat er geen Feyenoord meer is?
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:06:11 #228
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69309736
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Oke Doopy, nu weer genoeg getrolld vandaag?
Was geenszins een trol, die supporters in rotterdam-zuid kunnen daar echt niet mee omgaan....
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:06:24 #229
53267 TC03
pi_69309746
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat kan jij wel denken, maar we stonden in de winterstop slechts een paar punten boven de streep. Denk je echt dat het zoveel beter zal gaan als je aan kwaliteit inboet? Het risico dat je om degradatie mee gaat spelen is gewoon te groot. Dit heeft meteen een averechtse invloed op de sponsors en toeschouwersaantallen, hetgeen Feyenoord in een vicieuze cirkel zal doen vervallen, voor zover ze daar niet al in zitten.
pi_69309768
- doe maar gewoon niet -

[ Bericht 88% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:19:24 ]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:06:47 #231
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69309771
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:05 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wat willen die paupers dan? Dat ze straks naar Excelsior kunnen omdat er geen Feyenoord meer is?
WIJ WILLEN BLOED, ZWEET EN TRANEN!
pi_69309795
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Je kan van Dijk inwisselen voor Mulder en Mols vragen om nog een jaartje door te gaan.
Dat is weer een ander uiterste. Ik dacht eerder aan Gio alsnog erbij houden en De Guzman proberen te laten verlengen.
-
pi_69309798
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:05 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Ja, die hardwerkende vaders hadden net ff vrij genomen om hun kind wat feyenoordnormen bij te brengen
Nee die mensen hebben vroeger al zo hard gewerkt dat ze nu al binnen zijn en niet meer hoeven te werken.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:07:41 #234
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69309820
- troll -

[ Bericht 98% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:20:17 ]
pi_69309833
quote:

[..]
dus wat maakt het dan uit dat je met een elftal dat barst van het talent een keer 12e wordt?
Dat er kwaliteit is , dat is zeker, maar het zijn allemaal jonge jongens. 50% zul je waarschijnlijk nooit meer terug zien, zo'n leeftijd hebben ze nu. Het is leuk dat die spits nu veel scoorde op het EK, maar dat deed Castillion ook, en die blinkt nou ook nog steeds niet zo bepaald uit. Jullie blazen te hoog van de toren. Die jongens kunnen ballen, maar het blijven jonge jongens
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_69309841
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nee die mensen hebben vroeger al zo hard gewerkt dat ze nu al binnen zijn en niet meer hoeven te werken.
Waarom lopen ze dan allemaal in Wibra kleding?
pi_69309859
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:07 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is weer een ander uiterste. Ik dacht eerder aan Gio alsnog erbij houden en De Guzman proberen te laten verlengen.
Je de Guzman gaat ook echt verlengen als al die andere spelers vertrekken !
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:08:31 #238
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69309864
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ze zagen er inderdaad uit als financieel onafhankelijk en zeer sociaal geslaagd
pi_69309880
- tot ziens PK-

[ Bericht 64% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:16:26 ]
pi_69309920
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:08 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Die gasten zijn oud bazen van de Wibra. Paar jaar geleden verkocht waardoor ze nu binnen zijn. Daarom dragen zij die kleden nog. JWTZ!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:09:33 #241
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69309924
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:05 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Die gozert werkt 's avonds.

Nu is het wel weer leuk geweest, modelvader
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:09:39 #242
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_69309930
quote:

[..]

Dan hebben we er maar slechts eentje uit onze cyclus overgeslagen..

vrijdag 22 mei 2009 @ 23:10:20 #243
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69309958
Na volgend seizoen zijn de contracten van gio, makaay, landzaat afgelopen dat scheelt zo al 4/5 miljoen per jaar
pi_69309982
- reactie op edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:16:44 ]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:10:53 #245
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69309991
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:09 schreef Happel het volgende:

[..]

Die gozert werkt 's avonds.
Prima toch, overdag je kind opvoeden en hem wat nieuwe woordjes leren voor op school en 's nachts -werken-

Magoe, zonder gekheid....tis mooi kut met peren met jullie cluppie

[ Bericht 5% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:21:03 ]
pi_69309993
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat kan jij wel denken, maar we stonden in de winterstop slechts een paar punten boven de streep. Denk je echt dat het zoveel beter zal gaan als je aan kwaliteit inboet?
Je zegt het zelf al: slechter dan dit is bijna niet mogelijk, ook volgend jaar haal je geen Europees voetbal als je iedereen behoudt. Alleen nu betaal je je kapot aan salarissen en dan niet. En kwaliteit? Hebben Hofland, De Cler en Landzaat dat dan? Niet gezien dit seizoen.
quote:
Het risico dat je om degradatie mee gaat spelen is gewoon te groot. Dit heeft meteen een averechtse invloed op de sponsors en toeschouwersaantallen, hetgeen Feyenoord in een vicieuze cirkel zal doen vervallen, voor zover ze daar niet al in zitten.
Tsja, zoals het nu gaat dat valt ook niet te verantwoorden meer. Feit is dat we grondig moeten verjongen en van die drukkende salarissen afmoeten.
-
pi_69310059
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:08 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Black card greg loopt ook in Zeeman kleding
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:13:39 #248
53267 TC03
pi_69310146
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:10 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Prima toch, overdag je kind opvoeden en hem wat nieuwe woordjes leren voor op school en 's nachts -werken-

Magoe, zonder gekheid....tis mooi kut met peren met jullie cluppie
Jij vindt jezelf echt zeer amusant geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:21:27 ]
pi_69310147
Nog geen reactie op feyenoord.nl trouwens. Gudde gaat heel wat te verantwoorden hebben de komende dagen/weken.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:14:35 #250
53267 TC03
pi_69310197
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:13 schreef Ritmo het volgende:
Nog geen reactie op feyenoord.nl trouwens. Gudde gaat heel wat te verantwoorden hebben de komende dagen/weken.
Tillen ze over het weekend heen natuurlijk.

'DIRECTIE FEYENOORD TREEDT PER DIRECT AF, PERRIDON INVESTEET 80 MILJOEN'

pi_69310228
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Als dat waar is ga ik met m'n Feyenoord-vlag de straat op dansen.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:16:21 #252
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_69310285
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

erg slechte grap
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:16:35 #253
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69310294
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij vindt jezelf echt zeer amusant geloof ik.
Ik ben best blij met mezelf inderdaad

Maar nu genoeg over mij....ik vind het zowaar echt een beetje zielig worden voor jullie....
pi_69310318
- ik weet dat het vervelend kan zijn, maar niet zo aub -

[ Bericht 39% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:17:59 ]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:17:30 #255
185115 Juk
Misschien
pi_69310329
Ik blijf me echt verbazen over het feit dat sommige van de users hier de mentale capaciteit hebben om de computer aan te zetten en internet te openen.

Dat "we verkopen alles en iedereen en gaan met een jeugdelftal verder"-verhaal is niet eens serieus te nemen. Als mensen dat echt als een reële optie zien mag ik hopen dat die de genenpoel niet verder verzieken en zichzelf uit voorzorg laten castreren.

Zelfs als er al een schuld is van 40 miljoen is dat voor een voetbalclub niet eens heel vreemd. In Engeland heeft bijna geen enkele club een positief banksaldo.
En ik weet wat het argument dan is van de nitwits hier, hun hebben kapitaal op het veld staan. Dat klopt. Maar Feyenoord ook, alleen minder.

Het is ook helemaal niet noodzakelijk om die schuld in 1 keer weg te werken. Een schuld van 10-15 miljoen is gewoon te managen. Niet wenselijk maar ook niet onoverkomelijk. Het gaat erom dat ze vanaf nu alles op zeker spelen en zorgen dat er winst wordt gemaakt elk jaar. Dat is, in hoeverre ik het kan inschatten, op de korte termijn alleen te realiseren door spelers met een groot salaris te verkopen totdat de gewenste balans in je uitgaven en inkomsten een feit is.
Of het huidige bestuur daar toe in staat is, is een ander verhaal.

Maar verdere uitleg komt toch niet aan, aangezien er bij de mensen die het niet snappen blijkbaar enige realiteitszin ontbreekt.
pi_69310337
- reactie op edit -

[ Bericht 91% gewijzigd door Prosac op 22-05-2009 23:18:12 ]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:18:16 #257
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69310376
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
- ik weet dat het vervelend kan zijn, maar niet zo aub -
IK WAS SERIEUS!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:19:59 #258
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69310473
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:15 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Als dat waar is ga ik met m'n Feyenoord-vlag de straat op dansen.
Dus nu is ie opeens wel goed genoeg?
pi_69310566
Wie? Perridon?
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:22:10 #260
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69310587
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:21 schreef Ritmo het volgende:
Wie? Perridon?
Ja?
pi_69310642
Ow ik heb al de hele tijd gezegd dat die vetklep het niet slechter zou doen dan die gasten die er nu zitten.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:23:10 #262
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69310644
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:18 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

IK WAS SERIEUS!
Mwoa.. je insinuaties met geld, werk en sociale status richting de Feyenoorders zijn niet tof he.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:23:40 #263
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69310666
Bij Feyenoord komen de supporters tenminste nog zonder zo'n sneu capuchonnetje verhaal halen, open vizier geen probleem.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:25:49 #264
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69310761
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:23 schreef Prosac het volgende:

[..]

Mwoa.. je insinuaties met geld, werk en sociale status richting de Feyenoorders zijn niet tof he.
Ho Ho, ik had het niet over "de feyenoorders", alleen over die gasten langs dat trainingsveld toen.....

Je had niet hoeven editten wat mij betreft, was al gestopt met een beetje prikken
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:26:55 #265
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69310795
quote:
Bij Feyenoord komen de supporters tenminste nog zonder zo'n sneu capuchonnetje verhaal halen, open vizier geen probleem.
100% liever met een capuchon het trainingsveld op dan met je kind op je arm de spelers de kanker inschelden wat mij betreft....
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:27:48 #266
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69310847
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:23 schreef Ritmo het volgende:
Ow ik heb al de hele tijd gezegd dat die vetklep het niet slechter zou doen dan die gasten die er nu zitten.
Excuus, dacht dat bijna iedereen hier van mening was dat ie op moest rotten en dat ie zijn muil had moeten houden over de situatie. Jij blijkbaar niet.
pi_69310870
Waarom überhaupt die discussie voeren? Ajax heeft hier niets mee te maken, we gaan het toch ook niet over de brand in de Euroborg hebben?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:29:09 #268
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69310920
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:28 schreef denthemen het volgende:
Waarom überhaupt die discussie voeren? Ajax heeft hier niets mee te maken, we gaan het toch ook niet over de brand in de Euroborg hebben?
Eens, wat mij betreft ook weer ontopic!
pi_69310932
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:27 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Excuus, dacht dat bijna iedereen hier van mening was dat ie op moest rotten en dat ie zijn muil had moeten houden over de situatie. Jij blijkbaar niet.
Klopt, dat vonden de meeste mensen hier, wat ik me ook wel voor kan stellen. Ik ben ook niet zo'n Perridon-fan maar als ik moet kiezen tussen Knudde en hem zou ik het wel weten.
-
pi_69310946
Doopy tieft eens op, en gebruik je edit-knop. Als je niks toe te voegen hebt, blijf dan ook gewoon weg.

42 miljoen schuld, dat wordt helemaal niks meer zo te zien trouwens. Jammer dat een topclub zo eindigt.
pi_69311003
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:29 schreef De_kromme het volgende:
Doopy tieft eens op, en gebruik je edit-knop. Als je niks toe te voegen hebt, blijf dan ook gewoon weg.

42 miljoen schuld, dat wordt helemaal niks meer zo te zien trouwens. Jammer dat een topclub zo eindigt.
Je weet niet wat er waar is van die 42 miljoen, en bovendien: 1 of 2 spelers verkopen kan de complete situatie wel veranderen. Wat is 21 miljoen (waar we nu nog even vanuit gaan) als je je bedankt dat Sulejmani 16 miljoen waard is.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:31:59 #272
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69311042
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:29 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt, dat vonden de meeste mensen hier, wat ik me ook wel voor kan stellen. Ik ben ook niet zo'n Perridon-fan maar als ik moet kiezen tussen Knudde en hem zou ik het wel weten.
Naja, je kan Gudde niet zoveel kwalijk nemen. Hij zit opgezadeld met zo'n teringzooi en ik heb echt het idee dat ie probeert te redden wat er te redden valt. Veel anderen hadden de handdoek al gegooid maar daar is jullie club helemaal niet mee geholpen...
pi_69311114
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:31 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Naja, je kan Gudde niet zoveel kwalijk nemen. Hij zit opgezadeld met zo'n teringzooi en ik heb echt het idee dat ie probeert te redden wat er te redden valt.
Gudde valt niet zo kwalijk te nemen nee, maar het is toch overduidelijk dat hij niet geschikt is voor deze functie? Hij kan het wel proberen, maar je moet het doen.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:34:17 #274
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69311155
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:33 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Gudde valt niet zo kwalijk te nemen nee, maar het is toch overduidelijk dat hij niet geschikt is voor deze functie? Hij kan het wel proberen, maar je moet het doen.
Wat moet ie doen dan?! Dit is niet iets wat 'over night' opgelost kan worden.....
pi_69311209
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:34 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Wat moet ie doen dan?! Dit is niet iets wat 'over night' opgelost kan worden.....
Als dat zo makkelijk was, had iedereen dat wel gekund.
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:37:07 #276
53267 TC03
pi_69311278
Een oud bericht over Eric Gudde.
quote:
Eric Gudde directeur van Feyenoord

15 oktober 2007

Eric Gudde is de nieuwe algemeen directeur van Feyenoord. De 51-jarige Gudde is op dit moment directeur van Sport en Recreatie in Rotterdam en gaat in De Kuip samen met Chris Woerts en Onno Jacobs de directie vormen.

Gudde was eerder actief bij Sparta waar hij namens de gemeente toezichthouder was nadat de club in financieel zwaar weer verkeerde. Als trainer was Gudde actief bij onder meer de amateurclubs Spijkenisse en Excelsior Maassluis waar hij nu nog technisch manager is.

Gudde is de vader van Wouter Gudde die voor Sparta speelt.

De aanstelling van Gudde betekent dat de werkzaamheden van Peter Vogelzang erop zitten. Hij werd in het voorjaar aangesteld als interim-manager.
Ik denk dat bij Sparta de vlag uit ging nadat dit bekend was geworden.
pi_69311315
Onder Vogelzang leek alles wat nu niet lukt opeens net wél te lukken. Kan die man niet terugkomen en een vaste functie krijgen?
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:39:05 #278
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69311363
Goed, we zien morgen wel weer wat er dan weer voor lijken uit de kast vallen in rotterdam-zuid. Voor nu volg ik de kromme zijn advies ff op

pi_69311501
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:30 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je weet niet wat er waar is van die 42 miljoen, en bovendien: 1 of 2 spelers verkopen kan de complete situatie wel veranderen. Wat is 21 miljoen (waar we nu nog even vanuit gaan) als je je bedankt dat Sulejmani 16 miljoen waard is.
1 speler: Wijnaldum gewoon voor 42 miljoen, komt helemaal goed.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:57:58 #280
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69312198
quote:
Feyenoord wacht een hete zomer
Door SJOERD MOSSOU & GERARD DEN ELT
ROTTERDAM - De directie leeft tussen hoop en vrees, nu de druk van buitenaf wordt opgevoerd. Maar hoe eensgezind is oppositie?

Juist het duo dat nooit verlegen zit om een kleurrijke mening, houdt zich politiek correct op de vlakte. ,,Het is niet aan ons daar iets over te zeggen,’’ zeggen trainer Mario Been en technisch adviseur Leo Beenhakker over de machtsstrijd achter de schermen bij Feyenoord.

Het zegt alles over de gevoeligheid van de thematiek, nu de Rotterdamse club zowel sportief als financieel volledig aan de grond zit. Het seizoen is definitief mislukt en reëel uitzicht op verbetering is er amper. Feyenoord zit aan de bedelstaf, terwijl de gesprekken met Trust-eigenaar Michel Perridon en zijn zakenvrienden deze week stukliepen.

Althans, de directie van Feyenoord zette zelf een streep onder die besprekingen. Perridon weigert zich over te geven en roert zich nog altijd. De ondernemer voert gesprekken met het bestuur van Sportclub Feyenoord, de amateurtak van de Rotterdamse club, om alsnog tot een plan van aanpak te komen. Komende week staat er een nieuw gesprek gepland tussen Perridon co en de SC Feyenoord. Volgens Perridon gaan de besprekingen over ‘een substantieel bedrag’.

De amateurtak van Feyenoord is een interessante partij, omdat het in tegenstelling tot de profclub wel bezittingen heeft; onder meer in de vorm van zo’n 53 procent van de aandelen in de NV Stadion Feyenoord. Perridon zet in op een constructie waarbij hij en zijn partners geld lenen aan SC Feyenoord, in ruil voor verpanding van de stadionaandelen. De amateurs zouden het geld dan weer beschikbaar stellen aan de profclub.

Voorzitter Aad van der Laan van SC Feyenoord wil zich zoveel mogelijk op de vlakte houden. ,,Dat is in het belang van Feyenoord en als voorzitter van deze mooie club staat dat belang altijd voorop. Maar we zijn in gesprek met investeerders.’’

De potentiële geldschieters rondom Feyenoord zijn niet meer eensgezind in hun route. Een deel van de investeerders heeft zich inmiddels losgemaakt van Perridon, onder wie Ad Sint Nicolaas. Die zakenman heeft een andere weg in gedachten voor Feyenoord. In de plannen van Sint Nicolaas moet de club middels een doortimmerd meerjarenplan gezond worden gemaakt, volgens een investeringsmodel dat vooral de weg der geleidelijkheid bewandelt.

De ‘groep Sint Nicolaas’ wenst zoveel mogelijk buiten de publiciteit te blijven, in tegenstelling tot Perridon. De eigenaar van Trust hekelt het huidige beleid bij Feyenoord nadrukkelijk en stelt dat de clubleiding geen open kaart heeft gespeeld. Perridon eiste meerdere keren, tevergeefs, een onafhankelijk accountantsrapport.

,,Ten eerste willen we volstrekte duidelijkheid over de schuldpositie, omdat we denken dat het meer is dan de 21 miljoen euro die Feyenoord aangeeft. En ten tweede willen we de zekerheid dat de lening kan worden terugbetaald. De club verzuipt intussen, maar de reddingsboei wordt afgeslagen.’’

De directie van Feyenoord stelt zich op het standpunt dat er grenzen zitten aan openheid, zolang niet duidelijk is hoeveel Perridon werkelijk in de club wil investeren. ,,Over de financiële positie van Feyenoord zijn we steeds heel open geweest, ook naar buiten toe,’’ zei directeur Eric Gudde kort na de nederlaag tegen NAC. ,,Aan die situatie is niets veranderd. De problemen zijn helder en we werken keihard om de begroting voor komend seizoen sluitend te krijgen, door fors te bezuinigen op verschillende terreinen.’’

Feyenoord bevindt zich in de zogenoemde categorie 2 van de KNVB, dat een controlesysteem toepast om de financiële situatie van clubs te toetsen. In categorie 3 zitten alle gezonde clubs, in categorie 1 wordt de situatie nijpend. Of Feyenoord daadwerkelijk in die gevarenzone terecht komt, wordt pas in oktober duidelijk. Pas dan moet de club alle cijfers en stukken indienen bij de KNVB, waarna een accountant bepaalt hoe de club er werkelijk voorstaat.

Interessant wordt de komende maanden te zien hoe de druk op de huidige directie verder wordt opgevoerd. Kritiek is er volop en in alle geledingen, maar van één sterke oppositie is vooralsnog geen sprake. Daarvoor zijn de meningen over de te volgen koers te veel verdeeld.

Zeker is dat Feyenoord een beladen zomer wacht, waarin ook op financieel gebied nog van alles kan gebeuren. De huidige clubleiding hoopt op een lucratieve transfer, zoals die van Royston Drenthe twee jaar geleden, die de schuldpositie in één klap fors kan verbeteren.

Spelers zoals Leroy Fer, Diego Biseswar en Georginio Wijnaldum maakten een uitstekende ontwikkeling door en zijn simpelweg veel geld waard. De club is daarin echter volledig afhankelijk van de ontwikkelingen op de transfermarkt. Bovendien zal een deel van de eventuele transferinkomsten automatisch terugvloeien naar de investeerders in de Talent Pools van Feyenoord.

Ook een - desnoods transfervrij - vertrek van grootverdieners zoals Tim de Cler, Denny Landzaat of Kevin Hofland zou voor Feyenoord al een opluchting betekenen. Om de begroting voor komend seizoen rond te krijgen, kan de club wel een paar topsalarissen missen. Zeker nu de huidige, duurbetaalde selectie al twee jaar faalt.

,,Het is duidelijk dat er wat moet gebeuren in deze selectie,’’ zegt adviseur Leo Beenhakker daarover. ,,Maar daar is geen euro voor beschikbaar, dus de vraag is of dat reëel is. Mijn taak is om straks zo goed mogelijke voorwaarden te scheppen voor Mario Been. Maar dat is in deze situatie niet eenvoudig, dat lijkt me duidelijk.’’
Elite
Tegen TTIP
pi_69312464
Dat van de oppositie daar heeft ie idd echt gelijk in.
-
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:03:46 #282
53267 TC03
pi_69312469
quote:
Perridon zet in op een constructie waarbij hij en zijn partners geld lenen aan SC Feyenoord, in ruil voor verpanding van de stadionaandelen.
Iets geven in ruil voor een lening? Lees ik dat goed?

Overigens bekruipt me steeds meer het gevoel dat de gesprekken ten onrechte zijn gestaakt.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:10:51 #283
53267 TC03
pi_69312784
quote:
Perridon: Ik krijg onterecht zwartepiet
MONACO - Michel Perridon wond zich vrijdag in Monaco op over de verwijten dat hij de club niet meer zou willen helpen. ,,Ik krijg ten onrechte de zwartepiet, maar dat is echt onzin.''

,,Wij hebben niet alle cijfers gekregen van de club en daarin worden we gesteund door Gerard Bouwer, die namens de KNVB al jarenlang de financiën van de voetbalclubs controleert.’’

Bouwer, lid van de raad van toezicht van de KNVB, bevestigt dat, maar wenst zich op de vlakte te houden. ,,Ik heb de cijfers in overleg met de club en meneer Perridon bekeken, maar inhoudelijk kan ik daar verder geen uitspraken over doen.’’

Volgens Perridon, die op uitnodiging van Red Bull de GP Formule 1 van Monte Carlo bijwoont, slaagt Feyenoord er telkenmale niet in de begrote uitgaven en inkomsten ook te realiseren.

,,De club wil volgend jaar met een begroting van 39 miljoen euro gaan werken, maar dat doel wordt net als in andere jaren steeds niet gehaald. Er wordt te veel geld uitgegeven en er komt te weinig binnen. Al het geld dat met de talentenpools is opgehaald, is allang in rook opgegaan. Dat is toch geen deugdelijk en structureel beleid? De club moet nu echt werk maken van de gezondmaking.’’

Daarom moet volgens hem een meer realistische begroting worden gehanteerd. ,,Kijk naar AZ. Die club bewijst dat je met een begroting van 35 miljoen euro ook kampioen kunt worden.’’
Zoek de stijlfout, oveigens.
pi_69312857
Ik begin steeds meer richting kamp Perridon te trekken eigenlijk.
-
pi_69312956
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zoek de stijlfout, oveigens.
quote:
maar dat doel wordt net als in andere jaren steeds niet gehaald.
Dit? Pleonasme?
-
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:15:58 #286
53267 TC03
pi_69313002
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:14 schreef Ritmo het volgende:

[..]

[..]

Dit?
"Ik krijg ten onrechte de zwartepiet, maar dat is echt onzin". Deze zin loopt niet echt lekker.
pi_69313043
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

"Ik krijg ten onrechte de zwartepiet, maar dat is echt onzin". Deze zin loopt niet echt lekker.
Die loopt idd niet echt lekker, maar is die echt fout? Maar die zin die ik aanhaalde klopt ook niet volgens mij. Dat 'steeds' is dubbelop aangezien hij het al over 'net als in andere jaren' heeft.
-
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:19:10 #288
53267 TC03
pi_69313116
Ook ja. AD
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:38:23 #289
123545 DatMeenJeNiet
pi_69313886
quote:
zaterdag 23 mei 2009
Feyenoord nog ‘veilig’ bij de KNVB
Veel mensen geloven dat Feyenoord helemaal naar de sodemieter is. Zowel in sportief als in financieel opzicht. Over het sportieve aspect is het niet ingewikkeld om onderbouwing van dat gevoel te vinden. Kijk naar de stand op de ranglijst, bekijk de dvd van de laatste Feyenoord-NAC en argumenten zijn verder overbodig. Qua financiën ligt het moeilijker. De directie van de club is vastberaden en bij de KNVB is nog geen alarm geslagen.

Gezond wantrouwen is op zijn plaats. Maar formeel is niet aangetoond dat Feyenoord op de rand van een faillissement staat. Elk seizoen deponeert Feyenoord zijn cijfers en op basis daarvan geeft de licentiecommissie van de KNVB een beoordeling. Tot op de dag van vandaag verkeert de club in de ‘veilige’ categorie II.

Waarmee niet gezegd is dat het een profijtelijke business is in de Kuip, maar het pessimisme van de ooit potentiële geldschieter Perridon is niet gebaseerd op de bij de KNVB bekende cijfers. Wie Feyenoord een goed hart toedraagt, baseert zich op de realiteit en niet op kwaadsprekerij. Alleen harde cijfers geven een kwaadspreker recht op een podium. Kom maar op, dus.

In sportieve zin zijn er geen twijfels. Dit Feyenoord ligt op apegapen. In de komende vakantie staat iedere Feyenoorder, aan welke costa dan ook, compleet voor gek. Alleen de komst van Leo Beenhakker en Mario Been verschaft hoop. Duidelijk is dat de selectiespelers van Feyenoord elkaar niet verstaan.

De jeugd is op en de routiniers zijn dat ook. Het luistert niet naar elkaar, gelachen wordt er nauwelijks, winnen is een wekelijkse illusie. In het jargon heet het dat er ‘geen match’ is. Van Been en Beenhakker kun je veel zeggen, maar ze weten wel hoe ze op basis van een groepsgevoel rendement uit een team moeten halen. Al is het maar voor hooguit één seizoen.
Van Nijnatten again.
pi_69317865
quote:

quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:12 schreef Ritmo het volgende:
Ik begin steeds meer richting kamp Perridon te trekken eigenlijk.
Ik ook, eerlijk gezegd...
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Moet Sint Nicolaas dan de zwartepiet krijgen?
  zaterdag 23 mei 2009 @ 09:08:11 #291
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69318344
Kan Gudde niet direct naar Monaco om daar Perridon te smeken terug te komen? En wellicht kan je in de rijke F1-wereld nog ergens muntjes halen.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:35:04 #292
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_69320441
quote:
Wat een sneue poging om Ajax erbij te betrekken !!!
&gt;&lt;(({°&gt;
pi_69321255
Nog een stuk uit De Telegraaf, met wat andere quotes dan het AD:
quote:
CLUB IN NOOD: Feyenoord kan momenteel zelfs geen transfervrije speler aantrekken

ROTTERDAM, zaterdag
Na een sportief mislukt seizoen verkeert Feyenoord in grote financiële problemen. De begroting wordt met ruim zes miljoen teruggebracht, zodat er totaal geen speelruimte is om broodnodige versterkingen te halen. Op dit moment kan de geplaagde club zelfs geen transfervrije speler aantrekken, omdat er op de drastisch gesnoeide begroting geen ruimte is voor een extra salaris. Te midden van alle malaise blijft de nieuwe trainer Mario Been optimisme prediken. „Natuurlijk is het een lastige situatie waarin we zitten. Maar iedereen kent die regel uit dat lied: niets is sterker dan dat éne woord, Feyenoord. Dit is zo’n sterke club, dat ik alle vertrouwen heb dat het goed komt. Al zullen we daar tijd voor nodig hebben.”

In de Maashal van Stadion Feyenoord hangt een enorme panoramafoto van de voetbaltempel, gemaakt op 8 mei 2002, de avond dat Feyenoord in de eigen Kuip met winst in de UEFA Cupfinale zijn status als voetbalgrootmacht bevestigde. Onder die foto bevindt zich een deur, waardoor de Feyenoord-spelers iets meer dan zeven jaar later, op 21 mei 2009, als geslagen honden uit de kleedkamer kwamen. Afgedroogd door NAC Breda zag Feyenoord zelfs de laatste kans op een minimale troostprijs vervliegen. De neergang van Feyenoord in één beeld gevangen.

De rampspoed die Feyenoord treft, kent geen grenzen. In dezelfde week dat het sportieve drama compleet werd, spatte ook de zeepbel van de miljoeneninvestering door ’Feyenoord-gezinde’ zakenmannen uiteen. Zoals de zaken er nu voorstaan, zal Feyenoord op eigen kracht uit het financiële moeras moeten kruipen.

Na het afbreken van de gesprekken zette Michel Perridon een frontale aanval in op de directie van Feyenoord, die door de clubleiding onbeantwoord wordt gelaten. Nuchter bekeken is het te begrijpen dat Feyenoord na drie maanden een punt zet achter de vruchteloze gesprekken, die als vertrekpunt een investering van zestig miljoen euro hadden, maar op het laatst om een lening van naar verluidt tien miljoen euro bleken te gaan. Met dezelfde tegenprestatie: verregaande invloed voor Perridon en compagnon Rob Slotboom. De poging van Perridon om via de amateurtak SC Feyenoord alsnog voet aan de grond te krijgen wordt door insiders als kansloos beschouwd.

Wat wel blijft hangen uit de hele affaire is de resolute stelling van Perridon dat de financiële situatie van Feyenoord veel slechter is dan de directie aangeeft. Waarbij hij zich behalve op zijn eigen zakelijk inzicht ook beroept op de expertise van Gerard Bouwer, gerespecteerd accountant en KNVB-official. Algemeen directeur Eric Gudde heeft op zijn beurt de afgelopen dagen bij herhaling bezworen dat de schulden maximaal 21 miljoen euro bedragen. Iets om hem aan te houden.

Feyenoord stelt bovendien dat de vergelijking door Perridon met Fortuna geen hout snijdt, omdat de club in categorie II van het licentiesysteem zit en bij een terugval naar categorie I drie jaar de tijd krijgt de problemen aan te pakken, voordat de licentie in gevaar komt.

Been en technisch adviseur Leo Beenhakker staan intussen voor de onbegonnen opgave om met een lege portemonnee het elftal een kwaliteitsimpuls te geven. Het is niet vreemd dat Beenhakker zichzelf afvraagt waar hij aan begonnen is.

Aan de andere kant blijkt Feyenoord ondanks alles nog altijd een gevoelige snaar te raken bij veel mensen. Niet alleen bij Het Legioen – er zijn alweer 29.000 seizoenskaarten verkocht – maar ook onder kapitaalkrachtige supporters. Gedurende de maandenlange gesprekken met Perridon werd een investeerder van buiten zijn groep bereid gevonden te investeren in Dani Fernandez, de enige aankoop tot nu toe. Buiten de komst van de rechtsback is er voorlopig niks mogelijk zonder externe financiering, terwijl bijvoorbeeld de transfervrije Jurek Dudek zit te wachten op een voorstel van Feyenoord.

Been: „Op zich staat er niet zo’n verkeerde selectie. Met twee à drie versterkingen heb ik er alle vertrouwen in. Als dat niet mogelijk blijkt, moeten we het met jonge talenten doen. Zowel de A- als de B-jeugd van Feyenoord is kampioen geworden. De sportieve toekomst ziet er helemaal niet zo slecht uit, alleen moeten de verwachtingen voor de korte termijn dan bijgesteld worden.”
pi_69321289
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:35 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Zout op. Het was een reactie van Prozac op die trollert die hier z'n pleziertjes liep te verkrijgen door ons te pesten. Dus.

We moeten nog steeds wat horen van Gudde over de berichten dat de schuld misschien wel twee keer zoveel is als gedacht dankzij een boekhoudkundig trucje.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:09:59 #295
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69321307
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:35 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Was meer bedoeld om even wat duidelijk te maken omtrent dat sneue gedoe met het steeds er bij halen van papa met kind op de arm bij training.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:14:29 #296
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69321400
Beter met je kind op de arm dan met een capuchon op een vrouwelijke steward op de grond smijten inderdaad.

Maargoed, nog steeds geen reactie van Gudde.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:15:37 #297
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69321421
quote:
Feyenoord haakt af in strijd om Sekou Cissé
Geschreven op zaterdag, 23 mei om 10:56

Feyenoord is niet in staat om zich te mengen in de strijd om de handtekening van Sekou Cissé, zo schrijft De Telegraaf zaterdag. De transfersom van 2,5 miljoen euro voor de aanvaller van Roda JC is een onoverkomelijk obstakel voor de Rotterdamse club op dit moment. De 23-jarige Ivoriaans international wordt met tal van clubs uit binnen- en buitenland in verband gebracht.

De Rotterdamse volksclub hoopt op een lucratieve transfer die de schuldpositie in één klap fors kan verbeteren. Een deel van de eventuele transferinkomsten zal echter automatisch terugvloeien naar de investeerders in de Talent Pools. Ook een, desnoods transfervrij, vertrek van grootverdieners zoals Tim de Cler, Denny Landzaat of Kevin Hofland zou volgens AD/Sportwereld al een opluchting betekenen.

"Het is duidelijk dat er wat moet gebeuren in deze selectie", vertelt adviseur Leo Beenhakker. "Maar daar is geen euro voor beschikbaar, dus de vraag is of dat reëel is. Mijn taak is om straks zo goed mogelijke voorwaarden te scheppen voor Mario Been. Maar dat is in deze situatie niet eenvoudig." Feyenoord wil vanaf komend seizoen zelfs het systeem van wedstrijdpremies afschaffen, om extra te kunnen bezuinigen.

Been laat weten er alle vertrouwen in te hebben dat het goedkomt. "Natuurlijk is het een lastige situatie waar we in zitten. Maar iedereen kent die regel uit dat lied: niets is sterker dan dat éne woord, Feyenoord. Dit is zo'n sterke club, dat ik alle vertrouwen heb dat het goed komt. Al zullen we daar tijd voor nodig hebben. Ook bij Excelsior en NEC was er niet veel geld en heb ik geleerd om inventief te zijn."

"Op zich staat er niet zo'n verkeerde selectie. En met nog twee à drie versterkingen erbij heb ik er alle vertrouwen in. En als dat niet mogelijk blijkt te zijn, zullen we het met jonge talenten moeten doen. Zowel de A-jeugd als de B-jeugd van Feyenoord is kampioen geworden. De sportieve toekomst ziet er helemaal niet zo slecht uit, alleen zullen de verwachtingen voor de korte termijn dan bijgesteld moeten worden. Dan moeten we gaan bouwen en moet niemand gaan praten over een kampioenschap."

De laatste weken worden steeds meer clubs aan Cissé gelinkt. FC Twente ziet in de Afrikaan een geschikte opvolger van de alom begeerde Eljero Elia en had reeds een onderhoud. PSV heeft naar verluidt toestemming gekregen om met Cissé om de tafel te zitten, terwijl de kersverse Franse promovendus RC Lens ook in de markt is.

Hoe Cissé tegenover de interesse staat laat hij niet weten. "Pas na de play-offs neem ik een besluit over wat ik volgend seizoen wil doen", zei de aanvaller afgelopen week. "Eerst wil ik me concentreren op deze duels." Martin van Geel, manager technische zaken, liet weten dat Cissé zeker niet voor een spotprijs uit Kerkrade zal vertrekken.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:16:59 #298
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69321460
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:14 schreef Kopbal het volgende:
Beter met je kind op de arm dan met een capuchon op een vrouwelijke steward op de grond smijten inderdaad.
Precies, kan je kind weer wat leuke woordjes aan zijn vriendjes leren de volgende dag: "kankerlijers, uitvreters etc"
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:19:38 #299
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_69321507
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:16 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Precies, kan je kind weer wat leuke woordjes aan zijn vriendjes leren de volgende dag: "kankerlijers, uitvreters etc"
Het zit je echt dwars, hè. Dat joch van jou wordt natuurlijk een modelburger.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:21:12 #300
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69321538
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:16 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Zullen we daar nu over ophouden. Beetje wijzen naar Feyenoord terwijl je eigen supporters minimaal geen haar beter zijn.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:22:28 #301
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_69321560
Mods kan iemand Doopy even uitleggen dat die de boel hier loopt op te naaien?

Het grote Feijenoord-topic #480 Hoe verder??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')