Column Van Nijnatten.quote:Stille types met geld en een Arabier in de Kuip
In de 70ste minuut gooide André Bahia de wedstrijdbal tegen de testikels van Kees Kwakman. Eindelijk een Feyenoorder die kwaad werd. Bahia, de speler die, samen met nog een paar anderen, het nieuwe Feyenoord belichaamt: dat van een club die standaard op zijn rug ligt. Die jongen had als enige het lef om kwaad te worden.
Tegen NAC nog wel, dat in de geschiedenis van het profvoetbal twee keer in de Kuip won; een bekerfinale van NEC en een nacompetitieduel van Excelsior. Feyenoord was altijd te sterk, had mazzel, had de scheidsrechter mee of werd gedragen door het Legioen. Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.
Feyenoord is in last. Al of niet berooide investeerders haakten af. Het valt op dat front misschien nog mee. Nieuwe investeerders staan klaar. Ze zijn gegroepeerd rond de man die het ook niet kan helpen dat zijn achternaam Sint Nicolaas luidt. Het zijn meer de stille types, anders dan Perridon en co.
Achter de schermen oriënteert zich een Arabier, het is echt waar, op de club. Daarnaast is het huidige management bezig de begroting op orde te krijgen, ook in het geval er geen hulp van buiten komt.
Maar met al dat werk wordt de schandalig slappe exercitie tegen NAC nooit weggepoetst. Het team van donderdagmiddag had genoeg talent om hoop op de toekomst te rechtvaardigen. Het herbergde bovendien voldoende routine om te durven dromen van een wederopstanding. Maar alles bij elkaar marcheerde die selectie vrijwel het volledige seizoen voor geen meter. Achteraf heeft verantwoordelijk technisch directeur Peter Bosz volledig terecht ontslag genomen.
Wat hier stond, was mijlen ver verwijderd van waar Feyenoord voor staat en wat het Legioen wil. Dit was nooit ‘hand in hand kameraden’. Het was ‘ieder voor zich en God voor ons allen.’
Ik denk niet dat ze blij zijn in de JL met club die 21 miljoen euro schuld heeft. Bovendien hoort Feyenoord niet in de JL thuis. En ik wil komende jaren gewoon ieder jaar als bezoeker in de Kuip komen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Column Van Nijnatten.
Ik ga nog liever in de JL spelen dan met een geldschieter uit Arabië om de titel. Blegh.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Column Van Nijnatten.
Ik ga nog liever in de JL spelen dan met een geldschieter uit Arabië om de titel. Blegh.
NAC supporter Van Nijnatten heeft het ook een beetje hoog in z'n bol gekregenquote:Gisteren won NAC eindelijk uit van Feyenoord; een schandvlek op het 100-jarige bestaan.
Gut, neem eens voor een keer niet alles serieus wat er in een column (EEN MENING) staat. 29.000 SCC-houders kopen niet een SCC, omdat ze een vleugje hoop hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Overigens vind ik dat 'vleugje hoop' eerder triest dan iets moois.
bronquote:Perridon: "Feyenoord-bestuur moet vertrekken"
22 mei 2009
Het besluit van de Feyenoord-directie om niet in zee te gaan met de investeerders, is Michel Perridon, één van de mogelijke geldschieters, in het verkeerde keelgat geschoten. De Trust-directeur is van mening dat het bestuur moet opstappen. "We zijn als een stelletje kwajongens behandeld", brieste Perridon in de Vlokskrant. "De directie van Feyenoord moet de eer aan zichzelf houden en aftreden."
Woensdag zette directeur Eric Gudde de onderhandelingen tussen Feyenoord en de investeerders stop omdat deze geen concreet aanbod deden. "Ze konden geen garanties geven over de kapitaalinjectie. We wilden inderdaad geen zaken doen met mensen die de laatste jaren zo veel geld hebben verbrast."
Perridon zei ook dat de financiële malaise in de havenstad groter is dan men doet vermoeden. "De financiële situatie van Feyenoord is veel slechter dan de directie en de raad van commissarissen doen voorkomen. Maar de heren willen niet met de billen bloot. Ik ben verbijsterd dat ze nu hun reddingsboei weggooien, terwijl de club verdrinkt. Als er niets verandert, gaat Feyenoord Fortuna achterna en raakt het zijn licentie kwijt", waarschuwde Perridon ten slotte.
Feyenoord kampt momenteel met een schuldenlast van 21 miljoen euro.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
Wanneer is er weer een jubileumjaar? Ik heb wel genoten van deze
Hoop dat het iets oplevert.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:37 schreef Happel het volgende:
Begreep van een insider dat er vandaag nog een gesprek tussen investeerders en directie plaatsvind
quote:Zakenman Michel Perridon vreest voor voortbestaan Rotterdamse club: ’Feyenoord Fortuna achterna’
ROTTERDAM, vrijdag
Michel Perridon is uiterst bezorgd over de toekomst van Feyenoord. De zakenman, die als aanvoerder van het clubje Feyenoord-gezinde ondernemers fungeerde, vreest voor het voortbestaan van de club. „Na de periode Van den Herik heeft de huidige leiding er een grote klerezooi van gemaakt. Ze zijn alleen maar opportunistisch bezig geweest. Dit moet stoppen. Het gaat nu om continuïteit. Ik wil ook nog met mijn kleinkinderen naar Feyenoord kunnen. Als het zo doorgaat, gaat Feyenoord Fortuna achterna.”
Perridon is zeer teleurgesteld over de beslissing van Feyenoord om een punt te zetten achter de gesprekken. „Ik word neergezet als iemand die zijn keutel terugtrekt, maar het zijn de raad van commissarissen en de directie die hun keutel hebben teruggetrokken. Dat ze niet alle cijfers wilden geven, vind ik een zwaktebod. Ze zijn gewoon bang om dat te doen, omdat dan de fouten uit het verleden aan het licht komen.”
Perridon erkent dat hij inmiddels geen financiële injectie meer wilde geven, terwijl er aanvankelijk sprake was van hoge bedragen. „We zitten al voor vele miljoenen in Feyenoord. Bij de club hebben ze al heel wat van mijn geld verbrand. Het heeft geen zin om dat weer te doen als het beleid niet verandert. Ik heb ook het gevoel dat de schuld hoger is dan de 21 miljoen euro die Feyenoord opgeeft. Ik heb de cijfers laten bekijken door Gerard Bouwer van de KNVB en die is dezelfde mening toegedaan.”
Feyenoord zakt komend seizoen zes miljoen in begroting naar 39 miljoen euro. Perridon wilde tegen de zin van Feyenoord naar een begroting van 37 miljoen euro. „Is het zo gek om met een sluitende begroting te werken? Ze hebben de ernst van de situatie nog steeds niet door. Je moet alleen uitgeven wat je binnen kunt halen.”
Perridon is nog altijd in gesprek met SC Feyenoord, de amateurtak van Feyenoord.
„Het plan is om SC Feyenoord geld te lenen, dat doorgeplaatst kan worden naar de bvo. Deze constructie hebben we bedacht, omdat de proftak van Feyenoord geen zekerheden kon geven en SC Feyenoord het stadion als onderliggende waarde heeft. Dit substantiële bedrag is bedoeld om de schulden van Feyenoord te verminderen en niet om gekke dingen mee te doen.”
Hoewel SC Feyenoordvoorzitter Aad van der Laan geen commentaar wil geven op de uitspraken van Perridon, bevestigt SC Feyenoordsecretaris Cees Ultee de besprekingen. „Hoewel de proftak er nu mee is gestopt, gaan wij ermee door. Als SC Feyenoord hebben we onze eigen verantwoordelijkheid en de gesprekken met Perridon verlopen plezierig.”
Duh, lukt het de investeerders niet, dan zullen het de supporters wel zijn die hem en Jacobs eruitschoppen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:09 schreef SCH het volgende:
Interessant verhaal in de Volkskrant. Gudde zal wel gaan verliezen.
Jullie hebben heel hard een GKL nodig volgens mij. Is er geen heimwee naar Jorien?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Duh, lukt het de investeerders niet, dan zullen het de supporters wel zijn die hem en Jacobs eruitschoppen.
Perridon heb ik het overigens ook niet zo op. Lijkt me net zo een figuur als de GKL.
Die van het forum? Nee.quote:
Moeite met rekenen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:19 schreef Doopy-X- het volgende:
Wanneer is er weer een jubileumjaar? Ik heb wel genoten van deze
Dat die schuld hoger is dan 21 miljoen geloof ik wel jaquote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog ietwat uitgebreidere verhaaltje uit De Telegraaf.
[..]
Oh ja, ze staan in de rij.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:39 schreef AartBakkebaard het volgende:
"Een van de redenen voor Feyenoord om de besprekingen met een groep vermogende ondernemers te beëindigen is het ongeduld van andere potentiële geldschieters."
Dus..
Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=79176
Zal wel weer gelul zijn van Gudde idd, 't wordt tijd dat ze die eppo eruit flikkeren.quote:
nu is idd de maat vol!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:47 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Zal wel weer gelul zijn van Gudde idd, 't wordt tijd dat ze die eppo eruit flikkeren.
quote:
rouwverwerkingquote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef lighted het volgende:
Gisteren bij mij in de straat @ R'dam, een Feyenoorder die na de 4-0 nederlaag keihard een Feyenoord cd ging draaien. Is dat trouw zijn aan je club of puur voor lul staan?
Ik moet toegeven dat ie hier wel gelijk in heeft.quote:Gudde, algemeen directeur van de Kuipbewoners, bevestigde dat de groep-Perridon te hoge eisen stelde. Bij een nog grotere inkrimping van de begroting verwacht de clubleiding dat Feyenoord de komende jaren afhaakt in de top én subtop. "Je kunt de begroting niet in één keer terugbrengen van 48 miljoen euro naar 37 miljoen, zoals zij wilden. Dan komt de bedrijfsvoering in gevaar. Moeten we dan de scouting afschaffen? En ik ga onze levensader, de jeugdopleiding, ook niet afsnijden."
Ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef lighted het volgende:
een Feyenoorder, is dat puur voor lul staan?
Van 48 miljoen naar 39 kan wel en naar 37 niet? Dan is de oplossing vrij simpel: exit Landzaat.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ie hier wel gelijk in heeft.
Waarschijnlijk was dat al meegenomen in de stap van 48 naar 39.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:05 schreef Ruud het volgende:
[..]
Van 48 miljoen naar 39 kan wel en naar 37 niet? Dan is de oplossing vrij simpel: exit Landzaat.
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was dat al meegenomen in de stap van 48 naar 39.
Precies, volgens mij probeert hij op deze manier gewoon de supporters een beetje rustig te houden. Over een maandje horen we: ja met deze mensen is het ook niet gelukt, jammer maar helaas..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:47 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Zal wel weer gelul zijn van Gudde idd, 't wordt tijd dat ze die eppo eruit flikkeren.
Idd, wat een lulverhaal dit.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:14 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Precies, volgens mij probeert hij op deze manier gewoon de supporters een beetje rustig te houden. Over een maandje horen we: ja met deze mensen is het ook niet gelukt, jammer maar helaas..
Dacht ik ook. Wellicht dat de sint is afgehaakt nadat Perridon zo heeft lopen schreeuwen in de media?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:39 schreef Happel het volgende:
Ik dacht trouwens dat Perridon en Sint Nicolaas tot dezelfde groep behoorde?
Idd, ik denk dat zowel Feyenoord als Perridon fout zitten. Met als resultaat alleen maar verliezers.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:18 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik begrijp wel dat Perridon eerst volledige openheid van zaken wil. Als je ergens geld in gaat pompen moet elk lijk de kast uit zijn.
Al lijkt het me wel een type die altijd wel ergens een excuus vandaan haalt om er niet in te stappen.
Het punt waar Perridon en Gudde fundamenteel over van mening verschillen is dat Perridon zegt dat het wel mogelijk is om al die zaken te behouden en toch de begroting te laten zakken naar 37 miljoen. Waarom kunnen AZ, Twente en Heerenveen met een veel lagere begroting ook topvoetbal spelen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ie hier wel gelijk in heeft.
Omdat daar gestructueerd aan een gebalanceerde selectie is gewerkt, terwijl wij alleen blindelings en zonder enig goed plan wat grote namen hebben gehaald. Vrijwel elke basisspeler (op de backs na) van ons zou individueel gezien gewoon in de basis staan bij AZ of Twente.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het punt waar Perridon en Gudde fundamenteel over van mening verschillen is dat Perridon zegt dat het wel mogelijk is om al die zaken te behouden en toch de begroting te laten zakken naar 37 miljoen. Waarom kunnen AZ, Twente en Heerenveen met een veel lagere begroting ook topvoetbal spelen?
Klopt. Daarom is het misschien van Perridon ook wat teveel gevraagd om de begroting nog verder terug te brengen, aangezien Feyenoord met flinke salariskosten zit en je die niet zo 1-2-3 kan wegsnijden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Omdat daar gestructueerd aan een gebalanceerde selectie is gewerkt, terwijl wij alleen blindelings en zonder enig goed plan wat grote namen hebben gehaald. Vrijwel elke basisspeler (op de backs na) van ons zou individueel gezien gewoon in de basis staan bij AZ of Twente.
Dat is iets wat ze wel moeten proberen. Gewoon duidelijk laten blijken dat vrijwel elke speler t.e.a.b te koop is, om mee te beginnen. Hofland die ruim een miljoen verdient kun je dan vervangen door b.v. Botteghin van Zwolle. Die is tevreden met 3 ton per jaar, is nog jong en bovendien zal ie niet minder presteren dan Hofland. En zo moet je elke oudere speler bekijken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Daarom is het misschien van Perridon ook wat teveel gevraagd om de begroting nog verder terug te brengen, aangezien Feyenoord met flinke salariskosten zit en je die niet zo 1-2-3 kan wegsnijden.
Waarschijnljik omdat daar alles structureel beter geregeld is. Van de amateur- en jeugdtak tot stadionexploitatie en transfers aan toe. Vergeet niet dat Feyenoord niet 100% profiteer van de Kuip en dat de hele organisatorische structuur gewoon belachelijk is. Daarnaast verwachten spelers waarschijnlijk een dikker salaris bij Feyenoord dan bij Twente of AZ. Tja, dat is de prijs die je betaalt als je jezelf 'topclub' wilt blijven noemen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het punt waar Perridon en Gudde fundamenteel over van mening verschillen is dat Perridon zegt dat het wel mogelijk is om al die zaken te behouden en toch de begroting te laten zakken naar 37 miljoen. Waarom kunnen AZ, Twente en Heerenveen met een veel lagere begroting ook topvoetbal spelen?
Aan de andere kant heeft Gudde wel gelijk, als je de begroting al omlaag brengt dan moet je natuurlijk niet nog eens gaan bezuinigen op de scouting en jeugdopleiding.
Persoonlijk ben ik van mening dat het een goede oplossing zou zijn als de investeerders nu per speler (à la Cissé en Fernandez) actief blijven, en dan over 12 maanden pas met de beloofde kapitaalinjectie komen.
De spelers zouden dat uit zichzelf moeten doen, puur uit fatsoen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:50 schreef Merkie het volgende:
Perridon was toch ook diegene die opperde dat de spelers maar 10% van hun salaris in moesten leveren? Populistisch geblaat van hem altijd. Hij zal vast wel kennis van zaken hebben, maar die "media statements" van hem zijn zo overtrokken.
Ja, maar dat is een ander verhaal. Wat Perridon zegt kan niet. Spelers hebben contracten en die moet je respecteren. Het is de eigen schuld van Feyenoord dat ze salarissen besloten te betalen waar ze nu spijt van hebben.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Uit fatsoen vind ik ook dat de spelers dat zouden moeten doen.
Dat je een keer de verwachtingen niet waar maakt kan gebeuren, maar dat spelers als Makaay of Gio na 2 jaar van zulke extreme wanprestaties nog vrolijk kunnen kijken naar de tonnen die maandelijks op hun bankafschrift verschijnen kan ik niet geloven.
Ja, net zoals spelers zelf altijd doen wanneer er een grote club langskomt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een ander verhaal. Wat Perridon zegt kan niet. Spelers hebben contracten en die moet je respecteren.
Klopt, maar de spelers zelf zijn ook debet aan de ellende. Als je op het veld positieve resultaten boekt, zal de sfeer rondom Feyenoord veel beter worden.quote:Het is de eigen schuld van Feyenoord dat ze salarissen besloten te betalen waar ze nu spijt van hebben.
Contracten kan je afkopen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, net zoals spelers zelf altijd doen wanneer er een grote club langskomt.
Sja, dat zou kunnen. Maar Landzaat zal ook denken dat hij het hele jaar geblesseerd is geweest en dus weinig schuld heeft aan de slechte prestaties. En zo zullen er wel meer zijn die het niet hun schuld vinden. Als je de salarissen niet kan betalen moet je spelers weg doen, maar niet praten over salarissen inhouden. Ook Feyenoord heeft bij hun volle verstand dat contract getekend.quote:Klopt, maar de spelers zelf zijn ook debet aan de ellende. Als je op het veld positieve resultaten boekt, zal de sfeer rondom Feyenoord veel beter worden.
quote:'Directie Feyenoord moet aftreden'
ANP. vrijdag 22 mei 2009 | 08:55 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 22 mei 2009 | 11:52
Tekstgrootte
Feyenoord-directeur Eric Gudde maakte woensdag bekend dat de onderhandelingen met de investeerders zijn stopgezet omdat een concreet aanbod uitbleef (archieffoto 08-01-08). ANP
ROTTERDAM - Trust-directeur Michel Perridon is woedend na het besluit van de directie van Feyenoord om de besprekingen met de groep van investeerders af te breken. ,,We zijn als een stelletje kwajongens behandeld. De directie van Feyenoord moet de eer aan zichzelf houden en aftreden'', zegt hij vrijdag in de Volkskrant.
Feyenoord-directeur Eric Gudde maakte woensdag bekend dat de onderhandelingen met de investeerders zijn stopgezet omdat een concreet aanbod uitbleef. ,,We wilden inderdaad geen zaken doen met mensen die de laatste jaren zoveel geld verbrast hebben. De financiële situatie van Feyenoord is veel slechter dan de directie en de raad van commissarissen doen voorkomen. Maar de heren willen niet met de billen bloot. Ik ben verbijsterd dat ze nu hun reddingsboei weggooien terwijl de club verdrinkt.''
Perridon heeft zijn laatste hoop gevestigd op de sportclub Feyenoord. ,,We hebben met de sportclub Feyenoord concrete afspraken gemaakt over een kapitaalinjectie. De sportclub heeft de directie en raad van commissarissen van de BVO Feyenoord uitgenodigd voor een gesprek. Als ze maandag niet verschijnen, moeten alle verantwoordelijken zeker opstappen.''
versteegrobjequote:
Ik bedoel meer dat zodra een club zich meldt, de meeste spelers opeens gaan stampvoeten en gaan dreigen met arbitrage-commissies als ze hun zin niet krijgen. Dan opeens is een contract een waardeloos papiertje.quote:
Te weinig zelfkritiek. Makaay zal denken: "ik krijg te weinig ballen", Hofland zal denken: "de sfeer is niet goed" en zo kun je wel doorgaan.quote:Sja, dat zou kunnen. Maar Landzaat zal ook denken dat hij het hele jaar geblesseerd is geweest en dus weinig schuld heeft aan de slechte prestaties. En zo zullen er wel meer zijn die het niet hun schuld vinden. Als je de salarissen niet kan betalen moet je spelers weg doen, maar niet praten over salarissen inhouden. Ook Feyenoord heeft bij hun volle verstand dat contract getekend.
Er staat nergens in het contract dat het niet mag.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:11 schreef Ritmo het volgende:
Zit wel een kern van waarheid in, maar dat betekend niet dat je dan maar zo mag falen. Het betekend eerder dat je b.v. eens wat meer mag oefenen op dode spel-momenten waardoor je de play-offs keihard verliest (Hofland, Bahia, Landzaat), je collega's moeten helpen met hoe ze zorgen dat je wél een bal krijgt (Makaay) kortom: niet direct 1 minuut na je training in de auto naar je gezin zitten.
Idd. 7e worden lukt ook wel als je de dure spelers vervangt door jongere spelers (Botteghin voor Hofland, zoals ik al zei). Verschil is dan alleen dat je toekomst in je selectie hebt en dat je zo'n 10 miljoen aan salarissen per jaar uitspaart.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:07 schreef Happel het volgende:
Gewoon op de transferlijst zetten. Het zou onverstandig zijn van Feijenoord om ze te behouden voor de club, terwijl er nagenoeg geen middelen zijn om ze te betalen. Ook Van Bronckhorst die met zijn ¤2.1 miljoen per jaar te zwaar op de begroting drukt.
Klopt, en dus vinden de genoemde spelers dat ze geen morele plichten richting hun club hebben, en aan zulke gasten heeft geen enkele club iets. Zonder medelijden wegtreiteren dus, als ze niet mee willen werken aan een transfer. Er staat ook nergens in het contract dat Landzaat niet, uitgelachen door supporters, een tijdje op Varkenoord door mag brengen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er staat nergens in het contract dat het niet mag.
Stuur Gudde een mailtje zou ik zeggenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd. 7e worden lukt ook wel als je de dure spelers vervangt door jongere spelers (Botteghin voor Hofland, zoals ik al zei). Verschil is dan alleen dat je toekomst in je selectie hebt en dat je zo'n 10 miljoen aan salarissen per jaar uitspaart.
Bron is Sportweek een tijdje terug. En ik denk dat het wel waar is.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:21 schreef raptorix het volgende:
Is er een bron die meld dat Bronckhorst dat verdient? 2,1 miljoen vind ik nogal aan hoge kant, ik meen dat een Snijder 1.2 miljoen per jaar verdiende bij Ajax en dat dat toen al exceptioneel hoog was voor nederland.
Niet op deze.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens werd ik op de Feyenoord forums een halfjaar terug nog keihard uitgelachen toen ik zei dat Arnoutovic een goeie is om te contracteren
Stekelenburg verdient ¤2,2 miljoen per jaar.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:21 schreef raptorix het volgende:
Is er een bron die meld dat Bronckhorst dat verdient? 2,1 miljoen vind ik nogal aan hoge kant, ik meen dat een Snijder 1.2 miljoen per jaar verdiende bij Ajax en dat dat toen al exceptioneel hoog was voor nederland.
E.Gudde@feyenoord.nl?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Stuur Gudde een mailtje zou ik zeggen.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens werd ik op de Feyenoord forums een halfjaar terug nog keihard uitgelachen toen ik zei dat Arnoutovic een goeie is om te contracteren
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef Kopbal het volgende:
Feyenoord opnieuw onder curatele volgens Schelvis.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:18 schreef Kopbal het volgende:
Feyenoord opnieuw onder curatele volgens Schelvis.
Serieus, de rente niet meetellen - hoe dom kan je zijn?quote:'Schuld Feyenoord wellicht twee keer zo groot'
Door pieter op 22-05-2009 om 12:47
De schuld van Feyenoord is flink hoger dan de leiding doet geloven. Gisteren kwam Perridon al met dit nieuws, RTV Rijnmond liet het vandaag ook horen uit mondde van analist Schelvis. Volgens hem is het zelfs mogelijk dat de schuld twee keer zo groot is.
Volgens Gudde en co bedraagt het negatief vermogen 21 miljoen. Schelvis laat weten dat de leiding in de resultaten echter niet de rente meeneemt over de schuld. Aangezien Feyenoord al langere tijd met financiële problemen kampt kan de rente wel eens een behoorlijk bedrag zijn. Perridon liet gisteren nog weten dat de clubleiding niet met de 'billen bloot' wil.
Geen 21 miljoen, maar het dubbele. 42 miljoen.quote:'Schuld Feyenoord wellicht twee keer zo groot'
De schuld van Feyenoord is flink hoger dan de leiding doet geloven. Gisteren kwam Perridon al met dit nieuws, RTV Rijnmond liet het vandaag ook horen uit mondde van analist Schelvis. Volgens hem is het zelfs mogelijk dat de schuld twee keer zo groot is.
Volgens Gudde en co bedraagt het negatief vermogen 21 miljoen. Schelvis laat weten dat de leiding in de resultaten echter niet de rente meeneemt over de schuld. Aangezien Feyenoord al langere tijd met financiële problemen kampt kan de rente wel eens een behoorlijk bedrag zijn. Perridon liet gisteren nog weten dat de clubleiding niet met de 'billen bloot' wil.
Dat zou 100 % rente betekenen en dat lijkt me ook wel sterk?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Geen 21 miljoen, maar het dubbele. 42 miljoen.
Ik begin er goed de tering in te krijgen. Worden gewoon glashard voorgelogen als dit waar is. Schelvis is (in dit geval) helaas iemand die weet waar hij het over heeft...
Die is dan natuurlijk ook gewoon verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef TC03 het volgende:
Ik ben benieuwd of Gudde er over twee weken nog zit.
Van Well moet toch ook goed ziek worden van dit gezeik.
Van Wells kop zelf gaat er ook af als Gudde en Jacobs weg moeten. Tenzij ze hem tijdenlang compleet voorgelogen hebben. Maar ik denk dat het toch echt vanuit de supporters moet komen, wat niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef TC03 het volgende:
Ik ben benieuwd of Gudde er over twee weken nog zit.
Van Well moet toch ook goed ziek worden van dit gezeik.
Mijn god..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Geen 21 miljoen, maar het dubbele. 42 miljoen.
Ik begin er goed de tering in te krijgen. Worden gewoon glashard voorgelogen als dit waar is. Schelvis is (in dit geval) helaas iemand die weet waar hij het over heeft...
boh. Ik heb al 100 jaar geroepen dat dikke theo van vites naar Feyenoord moest gaan. Tering. Gewoon n middenvelder met n pass, n body en uitstraling. Gio mooi linksback. pfffquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:26 schreef raptorix het volgende:
Theo Janssen had idd echt zo'n missende schakel ala Schaars kunnen zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
boh. Ik heb al 100 jaar geroepen dat dikke theo van vites naar Feyenoord moest gaan. Tering. Gewoon n middenvelder met n pass, n body en uitstraling. Gio mooi linksback. pfff
dit dus.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:40 schreef Kopbal het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Je begint bijna te hopen op een vermogende Arabier. Bijna.
True.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Die is dan natuurlijk ook gewoon verantwoordelijk.
Denk niet dat ze een van de grootste clubs van Nederland kwijt willen. Zou zeer schadelijk zijn voor het Nederlandse voetbal.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:17 schreef Prosac het volgende:
Ben trouwens heel benieuwd of de KNVB zich tegen Feyenoord net zo zou durven op te stellen als tegen een Fortuna Sittard indien deze problemen maar blijven aanhouden.
Verwacht dat de heren uit Zeist dan onder permanente bewaking zullen moeten worden gesteld.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:17 schreef Prosac het volgende:
Ben trouwens heel benieuwd of de KNVB zich tegen Feyenoord net zo zou durven op te stellen als tegen een Fortuna Sittard indien deze problemen maar blijven aanhouden.
Natuurlijk durven ze dat niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:17 schreef Prosac het volgende:
Ja, de nieuwste wekelijkse leugen van Gudde.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:20 schreef Prosac het volgende:
van Nijnatten had het in het AD over een arabier die Feyenoord over zou willen nemen?
quote:Hoewel Feyenoord de gesprekken met Perridon heeft gestaakt is de investeerder nog wel in gesprek met SC Feyenoord. "Het plan is om SC Feyenoord geld te lenen, dat doorgeplaatst kan worden naar de bvo. Deze constructie hebben we bedacht, omdat de proftak van Feyenoord geen zekerheden kon geven en SC Feyenoord het stadion als onderliggende waarde heeft. Dit substantiële bedrag is bedoeld om de schulden van Feyenoord te verminderen en niet om gekke dingen mee te doen."
SC Feyenoord-secretaris Cees Ultee bevestigt de besprekingen. "Hoewel de proftak er nu mee is gestopt, gaan wij ermee door. Als SC Feyenoord hebben we onze eigen verantwoordelijkheid en de gesprekken met Perridon verlopen plezierig."
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:26 schreef Ritmo het volgende:
Blijkbaar. En via de media vervolgens de directie weg zien te krijgen. Best slim.
Ik vraag me af of ze bij Feyenoord door de bomen het bos nog wel zien met al die constructies van ze.quote:
Kans dat er vanmiddag op de website staat dat het onzin is.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:36 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Het is niet erg netjes, maar als dit de manier is om troep op te ruimen dan moet het maar. Ik ben echt benieuwd wat Gudde te zeggen heeft over de verhalen dat de schuld ruim twee keer zo veel is als hij beweert ..
quote:KNVB stelt Feyenoord onder curatele
Emiel Schelvis meldt zojuist op radio Rijnmond dat de KNVB Feyenoord opnieuw heeft geplaatst in categorie 1, d.w.z. dat Feyenoord weer onder curatele staat en zonder toestemming geen uitgaven meer mag doen.
De reden: de schuld blijkt geen 21 miljoen te zijn maar veel meer.
De te betalen rente over de schulden is namelijk niet opgenomen in de som van 21 miljoen maar komt daar nog eens bovenop.
Er zal dus een plan van aanpak moeten komen om weer schuldenvrij te worden, net zoals bij Fortuna. Wat er gebeurd als dat plan ontbreekt.........zie Fortuna.
Er zijn veel te veel mensen die wat te vertellen hebben die dat niet laten gebeuren.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat Feyenoord binnenkort niet meer bestaat en dat we voortaan als sc Feyenoord door het leven gaan.
wat is trouwens de bron?quote:
Zou ook zeer schadelijk zijn als ze het toelaten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Denk niet dat ze een van de grootste clubs van Nederland kwijt willen. Zou zeer schadelijk zijn voor het Nederlandse voetbal.
Je krijgt als Ajacied bijna de neiging om geld te storten die kant opquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:02 schreef RayMania het volgende:
Ik wist niet dat het zó dramatisch gesteld was met Feyenoord. 42 miljoen? Godskolere.
Laten we hopen dat het goed komt, want Feyenoord hoort natuurlijk bij het Nederlandse voetbal.
Klopt, maar Feyenoord heeft gewoon toekomst als club, miljoenen fans in Nederland, grote sponsoren en bovendien een enorme potentie. Veel meer dan AZ, Twente of PSV.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zou ook zeer schadelijk zijn als ze het toelaten.
anders gewoon 2 benefietwedstrijdjesquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je krijgt als Ajacied bijna de neiging om geld te storten die kant op. Zonder Feyenoord is het stuk minder deze hele competitie.
Dan mag er geen uitpubliek bij omdat sommige het Anno 2009 nog steeds leuk vinden om te rellen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:06 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
anders gewoon 2 benefietwedstrijdjes
Lijkt me een strak plan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:06 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
anders gewoon 2 benefietwedstrijdjes
Laatste paar maal ging het 'redelijk'. Maar spreekkoren schijnen pijn te doen volgens burgemeestersquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan mag er geen uitpubliek bij omdat sommige het Anno 2009 nog steeds leuk vinden om te rellen.
Ze hebben niet door dat ze daarmee hun eigen club naar de tering helpen.
Die zochten een reden omdat het enorm veel geld kostte om die wedstrijden te organiseren. Het heeft jaren mogen etteren.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:10 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
Laatste paar maal ging het 'redelijk'. Maar spreekkoren schijnen pijn te doen volgens burgemeesters.
Maar nogmaals: ik ben geen boekhoudkundige, maar dan zou er toch een rente van 100 % moeten zijn?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die zouden ze als eerste moeten ontslaan . 20 miljoen ergens vergeten te noteren
GVD flikker toch fijn op kneuzenquote:Tomasson en Makaay blijven bij Feyenoord
Ondanks de belabberde prestaties dit seizoen, denken Jon Dahl Tomasson en Roy Makaay niet aan een vertrek bij Feyenoord. Mede door de financiële situatie is het perspectief in de Kuip beperkt, maar beide aanvallers blijven de club trouw.
"Ik koos vorig jaar bewust voor Feyenoord", zegt Tomasson tegen FcUpdate.nl. "Ik wilde niet meer, zoals bij mijn vorige club Villarreal, voor elke wedstrijd een paar dagen in een trainingskamp zitten. Ik ben naar Feyenoord gekozen omdat ik meer tijd wilde vrijmaken voor mijn gezin en aan die situatie is niets veranderd. Ik wil graag mijn carrière afsluiten in de Kuip en denk absoluut niet aan een vertrek."
Ook aanvalspartner Roy Makaay laat zich niet afschrikken door de slechte resultaten. "Zo'n minder seizoen heeft geen invloed op mijn situatie. Ik ga er niet vandoor als prestaties tegenvallen. Sterker nog, ik ben juist extra gemotiveerd om volgend seizoen sportieve revanche te nemen. Dat verdient deze club", aldus de oud-international.
Net als Munsterman over Arnautovic en Scheringa over van Gaal zekerquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:28 schreef Kopbal het volgende:
Het wachten is op een reactie van Feyenoord. Waarschijnlijk ontkennen ze, maar toch...
Heh, hoewel Feyenoord blijkbaar niet goed is in terugbetalen, moet je eerder denken aan 6% over een jaar of 10. Net als toen bij de belastingschuld, enkele maanden terug. Die was inmiddels 2x zo hoog opgelopen wegens rente.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar nogmaals: ik ben geen boekhoudkundige, maar dan zou er toch een rente van 100 % moeten zijn?Of gaat het dan over 4 jaar lang 25 % rente ofzo die niet afgelost wordt?
Aan Makaay en JDT heb je tenminste nog wat. Landzaad (quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
GVD flikker toch fijn op kneuzenWe willen gewoon niet dat jullie blijven
Man, een mortuarium is er niks bij.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:38 schreef Suijk het volgende:
Hoeveel lijken zitten daar nog in de kast...
Praat voor jezelf, krotekoker.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
GVD flikker toch fijn op kneuzenWe willen gewoon niet dat jullie blijven
Waarom leveren ze geen salaris in als ze hart voor de club hebben ? Ze weten dat ze nergens anders aangenomen worden voor dat bedrag.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Praat voor jezelf, krotekoker.
Gezien de financiële situatie zou het verstandig zijn om ze proberen te verkopen. Scheelt immers in salaris. Heb echter liever dat ze nog wat jaartjes blijven...
In een droomwereld zou dat gebeuren ja, in het echte leven niet. Doe je ogen eens open man!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom leveren ze geen salaris in als ze hart voor de club hebben ? Ze weten dat ze nergens anders aangenomen worden voor dat bedrag.
Dat weet niemand.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:08 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Maar zijn het allemaal nieuwe schulden of zijn het de oude schulden uit het HCS tijdperk plus wat nieuwe schulden en is er dus gewoon nog nooit iets afgelost>?
John Lammers wordt dat toch?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:55 schreef methodmich het volgende:
Tussen alle financiële perikelen door is wel André Hoekstra aangesteld als nieuwe trainer van het gecombineerde Jong Feyenoord / Excelsior, dat komend seizoen gaat beginnen. Alex Pastoor zal bij Excelsior dus een andere assistent krijgen.
Is dat zo? Heb ik nog niks van gehoord of gezien, maar zou kunnen hoor.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb ik nog niks van gehoord of gezien, maar zou kunnen hoor.
Bron ADquote:Pastoor wil Lammers als assistent
ROTTERDAM - De nieuwe Excelsior-trainer Alex Pastoor wil John Lammers meenemen als assistent. Beiden werken dit seizoen samen bij Jong Feyenoord.
Andre Hoekstra, de huidige assistent-trainer op Woudestein, krijgt het gezamenlijke beloftenelftal van Feyenoord en Excelsior onder zijn hoede.
Jij doet al maanden alsof Gudde een soort dictator is binnen Feyenoord en dat hij dus persoonlijk verantwoordelijk is voor het falen van het financiële beleid.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef Ritmo het volgende:
Goh, iedereen hier wordt ook wakker wat betreft Gudde hoor. Jammer dat dit daar voor nodig was...
Duidelijk is in ieder geval dat er een competente directie moet komen die zich de komende jaren bezig zal moeten houden met het in leven houden van Feyenoord en het verminderen van de schuldenlast. Hopelijk kunnen we met behulp van externe financiers nog wat spelers aantrekken, en wellicht is het handig het nieuwe stadion "on hold" te zetten totdat er zekerheid is over de financiële situatie. Het heeft geen zin om over een grootschalig project als een stadion te praten als je niet eens zeker weet of de club over drie maanden nog wel bestaat, en daarnaast ligt de prioriteit nu op inkomsten op de korte termijn en niet op de lange termijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:30 schreef FrankyMcG het volgende:
Damn, we staan er dus nog slechter voor dan gedacht werd...
Hoe lang kan Feyenoord het nog uitzingen op deze manier? Als er geen investeerders komen gaan we dan niet richting een faillisement? Ik ben er zelf niet zo in thuis, maar het wordt wel een steeds beangstigende verhaal op deze manier!
Over het nieuwe stadion zal toch binnenkort een beslissing genomen moeten worden, met het oog op het WK.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Duidelijk is in ieder geval dat er een competente directie moet komen die zich de komende jaren bezig zal moeten houden met het in leven houden van Feyenoord en het verminderen van de schuldenlast. Hopelijk kunnen we met behulp van externe financiers nog wat spelers aantrekken, en wellicht is het handig het nieuwe stadion "on hold" te zetten totdat er zekerheid is over de financiële situatie. Het heeft geen zin om over een grootschalig project als een stadion te praten als je niet eens zeker weet of de club over drie maanden nog wel bestaat, en daarnaast ligt de prioriteit nu op inkomsten op de korte termijn en niet op de lange termijn.
Kan wel ja, maar om het nu over een nieuw stadion te hebben terwijl je op een faillissement afstevent lijkt me verspilde moeite. Ik denk dat een paar maanden weinig uitmaakt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Over het nieuwe stadion zal toch binnenkort een beslissing genomen moeten worden, met het oog op het WK.
Een paar maanden ok, maar 3 jaar kan niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan wel ja, maar om het nu over een nieuw stadion te hebben terwijl je op een faillissement afstevent lijkt me verspilde moeite. Ik denk dat een paar maanden weinig uitmaakt.
quote:Feyenoord wil af van premies
ROTTERDAM - Feyenoord wil vanaf komend seizoen het systeem van wedstrijdpremies afschaffen, om extra te kunnen bezuinigen. De Rotterdamse clubleiding is daarover in gesprek met de spelersraad.
Spelers van Feyenoord krijgen, net als vrijwel alle profspelers in Nederland, een premie uitgekeerd na een overwinning of gelijkspel.
In het nieuwe model wil de club toe naar een bonussysteem, waarbij spelers worden beloond bij een prestatie over een heel seizoen, zoals het winnen van de KNVB-beker of het halen van Europees voetbal.
Omdat Feyenoord in zo'n geval verzekerd is van extra inkomsten, hoeft het veel minder geld uit te keren in een 'verloren seizoen' zoals het huidige.
De spelers van de Rotterdamse club zijn bereid tot praten, maar zijn verdeeld in hun mening over het nieuwe systeem.
Een faillissement is alleen aantrekkelijk als je de contracten van je spelers dan wel kan behouden. Als dat niet het geval is dan kun je beter iedereen verkopen want dan kom je ook wel uit op een bedrag van rond de 40 miljoen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:25 schreef Sloggi het volgende:
Misschien is een faillissement wel de beste optie. Voor je een schuldenlast van ca. 40 miljoen euro (mocht dat bedrag kloppen) hebt weggewerkt zit je in het volgende millennium.
Godver helaas gemist. Staat het nog niet op uitzendinggemist.nl?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:59 schreef Ritmo het volgende:
Wat werd er verder nog gezegd bij Netwerk?
Een faillissement moet sowieso niet gezocht worden omdat iedereen die de afgelopen 15 jaar Feyenoord gesteund heeft met vele miljoenen en tonnen, dan naar zijn geld kan fluiten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Een faillissement is alleen aantrekkelijk als je de contracten van je spelers dan wel kan behouden. Als dat niet het geval is dan kun je beter iedereen verkopen want dan kom je ook wel uit op een bedrag van rond de 40 miljoen.
http://player.omroep.nl/?aflid=9544638quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Godver helaas gemist. Staat het nog niet op uitzendinggemist.nl?
Die spelers moeten helemaal opflikkeren hun laten het hele seizoen afweten. Ik ben voor dit systeemquote:
Dan moeten ze iedereen maar verkopen en het met spelers uit Jong Feyenoord gaan doen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Een faillissement moet sowieso niet gezocht worden omdat iedereen die de afgelopen 15 jaar Feyenoord gesteund heeft met vele miljoenen en tonnen, dan naar zijn geld kan fluiten.
Ehm, dan eindigen we de competitie met vijf punten. Doe niet zo belachelijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan moeten ze iedereen maar verkopen en het met spelers uit Jong Feyenoord gaan doen.
Makaay 1,5 miljoen
de Cler 1,5 miljoen
van Bronckhorst 1,5 miljoen
Hofland 1 miljoen
Tomasson 2 miljoen
Bahia 2 miljoen
Fer 4 miljoen
Wijnaldum 12 miljoen
Biseswar 4 miljoen
Landzaat 1 miljoen
de Guzman 5 miljoen
Hofs 1 miljoen
Slory 2 stuivers
Bruins 2 miljoen
Dan moeten we volgend jaar maar lekker tegen degradatie gaan strijden met jongens uit Jong Feyenoord.
Mwoah, als je daar Tomasson/Gio ofzo nog bijhoudt: waarom niet? Dit elftal eindigt niet lager dan de 7e of 8e plek.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
---------------------Mulder----------------
Fernandez---Nieveld---Vlaar---Wattamaleo
-------------------Leerdam---------------
Vincken--------------------------Janota
---------------------Hofs------------------
--------------Erasmus---Castaignos----
Zoiets volgend jaar? Ik zou het niet eens erg vinden.
Is dat je vader ofzo?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wie ben jij om over hem te oordelen?
Goede opstelling hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
daar zou je wel eerstedivisie kampioen mee kunnen wordenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mwoah, als je daar Tomasson/Gio ofzo nog bijhoudt: waarom niet? Dit elftal eindigt niet lager dan de 7e of 8e plek.
Dan moet het ook mogelijk zijn om je met een beetje geluk te kunnen handhaven in de eredivisie. En dan maar hopen dat er wat talenten opstaan. Ik ziet geen andere uitweg als het echt waar blijkt te zijn dat we 40 miljoen aan schuld hebben.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:38 schreef buddyb het volgende:
[..]
daar zou je wel eerstedivisie kampioen mee kunnen worden![]()
WTF?!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mwoah, als je daar Tomasson/Gio ofzo nog bijhoudt: waarom niet? Dit elftal eindigt niet lager dan de 7e of 8e plek.
Schijt. Vanaf 0 weer beginnen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
WTF?!
Kijken sommige mensen weleens voetbal? Dat elftal degradeert rechtstreeks hoor.
Nou ja, misschien is dat wel heel optimistisch gedacht maar ik denk niet dat het veel slechter kan dan b.v. gisteren.quote:
Nou dat zal ook wel meevallen plek 12-16 gaat dat elftal wel halen. Zo kom je wel van de schulden af en kun je helemaal opnieuw beginnen met dit team.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
WTF?!
Kijken sommige mensen weleens voetbal? Dat elftal degradeert rechtstreeks hoor.
Nee, want met 4-0 van NAC verliezen is iets wat aan de orde van de dag is. Kom op man, denk eens ff realistisch naquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nou ja, misschien is dat wel heel optimistisch gedacht maar ik denk niet dat het veel slechter kan dan b.v. gisteren.
Jawel, en dan niet één wedstrijd een keer 0-4, maar het hele seizoen door. Je degradeert hier gewoon keihard mee en sloopt ook nog eens al die talenten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nou ja, misschien is dat wel heel optimistisch gedacht maar ik denk niet dat het veel slechter kan dan b.v. gisteren.
Pfff.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:46 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nou dat zal ook wel meevallen plek 12-16 gaat dat elftal wel halen. Zo kom je wel van de schulden af en kun je helemaal opnieuw beginnen met dit team.
Ik ben ook voor. Laat die jongen gasten maar lekker ballen. Kan me neit schelen hoe ze het doen als ze maar in de eredivisie blijven.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:46 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nou dat zal ook wel meevallen plek 12-16 gaat dat elftal wel halen. Zo kom je wel van de schulden af en kun je helemaal opnieuw beginnen met dit team.
Carequote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Je degradeert hier gewoon keihard mee en sloopt ook nog eens al die talenten.
Dan begin je onder 0, supporters zullen afhaken. Zal alleen maar erger wordenquote:
Dergelijke wedstrijden hebben we dit seizoen meer gespeeld dan goede wedstrijden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, want met 4-0 van NAC verliezen is iets wat aan de orde van de dag is. Kom op man, denk eens ff realistisch na.
Je zult toch nog een klein beetje routine moeten behouden, dan kan het best leuk uitpakken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik ben ook voor. Laat die jongen gasten maar lekker ballen. Kan me neit schelen hoe ze het doen als ze maar in de eredivisie blijven.
Ja maar dat was toch van een ander niveau dan Leerdam, Vincken en Erasmus hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:51 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je zult toch nog een klein beetje routine moeten behouden, dan kan het best leuk uitpakken.
Bij Ajax in '93/94 begonnen ze toch ook met 8 jeugdspelers en 3 ervaren spelers ofzo?
Bullshit, dit was de grootste nederlaag van het seizoen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dergelijke wedstrijden hebben we dit seizoen meer gespeeld dan goede wedstrijden.
Met acht Wijnaldums ja, dan ben ik ook voor.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:51 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je zult toch nog een klein beetje routine moeten behouden, dan kan het best leuk uitpakken.
Bij Ajax in '93/94 begonnen ze toch ook met 8 jeugdspelers en 3 ervaren spelers ofzo?
Klopt, daarom wonnen ze ook de CL en werden ze landskampioen. Wij hoeven slechts te overleven in de eredivisie.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja maar dat was toch van een ander niveau dan Leerdam, Vincken en Erasmus hoor
Klopt, maar qua spel kwam deze wedstrijd overeen met veel wedstrijden dit seizoen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bullshit, dit was de grootste nederlaag van het seizoen.
Ja, veel. Maar niet het meerendeel. Je vervalt weer in ongenuanceerd opportunisme in plaats van genuanceerd realisme.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, maar qua spel kwam deze wedstrijd overeen met veel wedstrijden dit seizoen.
Onzin, Feyenoord moet gewoon weer zo snel mogelijk mee gaan doen, anders is er geen toekomstquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wij hoeven slechts te overleven in de eredivisie.
GVD ik was Patinama nog vergeten!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
--------------Patinama---Castaignos----
Feyenoord moet zo snel mogelijk van de schulden af.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef denthemen het volgende:
[..]
Onzin, Feyenoord moet gewoon weer zo snel mogelijk mee gaan doen, anders is er geen toekomst
Voor de ontwikkeling van die jongens natuurlijk geweldig.. Maar ik denk te wisselvallig en routineloos voor het linkerrijtje.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Moeten ze eerst die 40 mil weg werken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef denthemen het volgende:
[..]
Onzin, Feyenoord moet gewoon weer zo snel mogelijk mee gaan doen, anders is er geen toekomst
Ja, maar om dan onderin mee te gaan doen en vechten tegen degradatie, dat zal niet helpenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Moeten ze eerst die 40 mil weg werken.
1. Er is nooit bevestigd dat de schuld ¤40 miljoen isquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Moeten ze eerst die 40 mil weg werken.
Mwoah, vervang nog 1 naam door een routienier en je bent al een heel eind.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:57 schreef Prosac het volgende:
[..]
Voor de ontwikkeling van die jongens natuurlijk geweldig.. Maar ik denk te wisselvallig en routineloos voor het linkerrijtje.
Ik zou er geen moeite mee hebben. Rustig aan weer opbouwen. Als we over 10 jaar maar weer kampioen zijnquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:58 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja, maar om dan onderin mee te gaan doen en vechten tegen degradatie, dat zal niet helpen
leg dat het bestuur van Feyenoord maar eens uit.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. Er is nooit bevestigd dat de schuld ¤40 miljoen is
2. Je kan ook tegelijk investeren in de selectie en schulden aflossen
Jij zal er geen moeite mee hebben, maar een deel van de sponsoren misschien wel, en ook zal een deel van de "fans" afhaken (want supporters kun je ze niet noemen)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik zou er geen moeite mee hebben. Rustig aan weer opbouwen. Als we over 10 jaar maar weer kampioen zijn
Nee, ik leg het jou uit.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
leg dat het bestuur van Feyenoord maar eens uit.
Tjsa, als je meer dan 10 miljoen euro aan salarissen uit kunt sparen en voor de meeste spelers nog wel een klein bedrag kan vangen dan ben je binnen 2 seizoenen wel weer redelijk gezond. Met deze peperdure spelers nog een seizoen haal je ook geen Europees voetbal, dus wat maakt het dan uit dat je met een elftal dat barst van het talent een keer 12e wordt?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:58 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja, maar om dan onderin mee te gaan doen en vechten tegen degradatie, dat zal niet helpen
1. Je wordt niet 12e maar keihard 18e.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Tjsa, als je meer dan 10 miljoen euro aan salarissen uit kunt sparen en voor de meeste spelers nog wel een klein bedrag kan vangen dan ben je binnen 2 seizoenen wel weer redelijk gezond. Met deze peperdure spelers nog een seizoen haal je ook geen Europees voetbal. Dus wat maakt het dan uit dat je met een elftal dat barst van het talent een keer 12e wordt?
Nou...dan krijg je weer van die vaders met kinderen op hun armen bij het trainingsveld die de spelers toeschreeuwen dat ze moeten werken voor hun kankergeldquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
...dus wat maakt het dan uit dat je met een elftal dat barst van het talent een keer 12e wordt?
Heerlijk juist.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:03 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Nou...dan krijg je weer van die vaders met kinderen op hun armen bij het trainingsveld die de spelers toeschreeuwen dat ze moeten werken voor hun kankergeld
Oke Doopy, nu weer genoeg getrolld vandaag?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:03 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Nou...dan krijg je weer van die vaders met kinderen op hun armen bij het trainingsveld die de spelers toeschreeuwen dat ze moeten werken voor hun kankergeld
Ik denk niet dat de selectie van VVV of De Graafschap veel beter is dan DK's opstelling. Maar ik ben het niet voor 100 % eens hoor met het lijstje, er moeten nog 2 spelers bij met ervaring.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. Je wordt niet 12e maar keihard 18e.
2. Dat was het eigenlijk.
Ja, die hardwerkende vaders hadden net ff vrij genomen om hun kind wat feyenoordnormen bij te brengenquote:
Je kan van Dijk inwisselen voor Mulder en Mols vragen om nog een jaartje door te gaan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de selectie van VVV of De Graafschap veel beter is dan DK's opstelling. Maar ik ben het niet voor 100 % eens hoor met het lijstje, er moeten nog 2 spelers bij met ervaring.
Wat willen die paupers dan? Dat ze straks naar Excelsior kunnen omdat er geen Feyenoord meer is?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:03 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Was geenszins een trol, die supporters in rotterdam-zuid kunnen daar echt niet mee omgaan....quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Oke Doopy, nu weer genoeg getrolld vandaag?
Dat kan jij wel denken, maar we stonden in de winterstop slechts een paar punten boven de streep. Denk je echt dat het zoveel beter zal gaan als je aan kwaliteit inboet? Het risico dat je om degradatie mee gaat spelen is gewoon te groot. Dit heeft meteen een averechtse invloed op de sponsors en toeschouwersaantallen, hetgeen Feyenoord in een vicieuze cirkel zal doen vervallen, voor zover ze daar niet al in zitten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de selectie van VVV of De Graafschap veel beter is dan DK's opstelling. Maar ik ben het niet voor 100 % eens hoor met het lijstje, er moeten nog 2 spelers bij met ervaring.
WIJ WILLEN BLOED, ZWEET EN TRANEN!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat willen die paupers dan? Dat ze straks naar Excelsior kunnen omdat er geen Feyenoord meer is?
Dat is weer een ander uiterste.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je kan van Dijk inwisselen voor Mulder en Mols vragen om nog een jaartje door te gaan.
Nee die mensen hebben vroeger al zo hard gewerkt dat ze nu al binnen zijn en niet meer hoeven te werken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:05 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Ja, die hardwerkende vaders hadden net ff vrij genomen om hun kind wat feyenoordnormen bij te brengen
Dat er kwaliteit is , dat is zeker, maar het zijn allemaal jonge jongens. 50% zul je waarschijnlijk nooit meer terug zien, zo'n leeftijd hebben ze nu. Het is leuk dat die spits nu veel scoorde op het EK, maar dat deed Castillion ook, en die blinkt nou ook nog steeds niet zo bepaald uit. Jullie blazen te hoog van de toren. Die jongens kunnen ballen, maar het blijven jonge jongensquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
dus wat maakt het dan uit dat je met een elftal dat barst van het talent een keer 12e wordt?
Waarom lopen ze dan allemaal in Wibra kleding?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee die mensen hebben vroeger al zo hard gewerkt dat ze nu al binnen zijn en niet meer hoeven te werken.
Je de Guzman gaat ook echt verlengen als al die andere spelers vertrekkenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is weer een ander uiterste.Ik dacht eerder aan Gio alsnog erbij houden en De Guzman proberen te laten verlengen.
Ze zagen er inderdaad uit als financieel onafhankelijk en zeer sociaal geslaagdquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee die mensen hebben vroeger al zo hard gewerkt dat ze nu al binnen zijn en niet meer hoeven te werken.
Die gasten zijn oud bazen van de Wibra. Paar jaar geleden verkocht waardoor ze nu binnen zijn. Daarom dragen zij die kleden nog. JWTZ!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:08 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Waarom lopen ze dan allemaal in Wibra kleding?
Die gozert werkt 's avonds.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:05 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Ja, die hardwerkende vaders hadden net ff vrij genomen om hun kind wat feyenoordnormen bij te brengen
Dan hebben we er maar slechts eentje uit onze cyclus overgeslagen..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik zou er geen moeite mee hebben. Rustig aan weer opbouwen. Als we over 10 jaar maar weer kampioen zijn
Prima toch, overdag je kind opvoeden en hem wat nieuwe woordjes leren voor op school en 's nachts -werken-quote:
Je zegt het zelf al: slechter dan dit is bijna niet mogelijk, ook volgend jaar haal je geen Europees voetbal als je iedereen behoudt. Alleen nu betaal je je kapot aan salarissen en dan niet. En kwaliteit? Hebben Hofland, De Cler en Landzaat dat dan?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat kan jij wel denken, maar we stonden in de winterstop slechts een paar punten boven de streep. Denk je echt dat het zoveel beter zal gaan als je aan kwaliteit inboet?
Tsja, zoals het nu gaat dat valt ook niet te verantwoorden meer. Feit is dat we grondig moeten verjongen en van die drukkende salarissen afmoeten.quote:Het risico dat je om degradatie mee gaat spelen is gewoon te groot. Dit heeft meteen een averechtse invloed op de sponsors en toeschouwersaantallen, hetgeen Feyenoord in een vicieuze cirkel zal doen vervallen, voor zover ze daar niet al in zitten.
Black card greg loopt ook in Zeeman kledingquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:08 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Waarom lopen ze dan allemaal in Wibra kleding?
Jij vindt jezelf echt zeer amusant geloof ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:10 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Prima toch, overdag je kind opvoeden en hem wat nieuwe woordjes leren voor op school en 's nachts -werken-
Magoe, zonder gekheid....tis mooi kut met peren met jullie cluppie![]()
Tillen ze over het weekend heen natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:13 schreef Ritmo het volgende:
Nog geen reactie op feyenoord.nl trouwens. Gudde gaat heel wat te verantwoorden hebben de komende dagen/weken.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tillen ze over het weekend heen natuurlijk.
'DIRECTIE FEYENOORD TREEDT PER DIRECT AF, PERRIDON INVESTEET 80 MILJOEN'
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tillen ze over het weekend heen natuurlijk.
'DIRECTIE FEYENOORD TREEDT PER DIRECT AF, PERRIDON INVESTEET 80 MILJOEN'
Ik ben best blij met mezelf inderdaadquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf echt zeer amusant geloof ik.
IK WAS SERIEUS!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
- ik weet dat het vervelend kan zijn, maar niet zo aub -
Dus nu is ie opeens wel goed genoeg?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]![]()
Als dat waar is ga ik met m'n Feyenoord-vlag de straat op dansen.
Mwoa.. je insinuaties met geld, werk en sociale status richting de Feyenoorders zijn niet tof he.quote:
Ho Ho, ik had het niet over "de feyenoorders", alleen over die gasten langs dat trainingsveld toen.....quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
Mwoa.. je insinuaties met geld, werk en sociale status richting de Feyenoorders zijn niet tof he.
100% liever met een capuchon het trainingsveld op dan met je kind op je arm de spelers de kanker inschelden wat mij betreft....quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:23 schreef Prosac het volgende:
Bij Feyenoord komen de supporters tenminste nog zonder zo'n sneu capuchonnetje verhaal halen, open vizier geen probleem.
Excuus, dacht dat bijna iedereen hier van mening was dat ie op moest rotten en dat ie zijn muil had moeten houden over de situatie. Jij blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:23 schreef Ritmo het volgende:
Ow ik heb al de hele tijd gezegd dat die vetklep het niet slechter zou doen dan die gasten die er nu zitten.
Eens, wat mij betreft ook weer ontopic!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:28 schreef denthemen het volgende:
Waarom überhaupt die discussie voeren? Ajax heeft hier niets mee te maken, we gaan het toch ook niet over de brand in de Euroborg hebben?
Klopt, dat vonden de meeste mensen hier, wat ik me ook wel voor kan stellen. Ik ben ook niet zo'n Perridon-fan maar als ik moet kiezen tussen Knudde en hem zou ik het wel weten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:27 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Excuus, dacht dat bijna iedereen hier van mening was dat ie op moest rotten en dat ie zijn muil had moeten houden over de situatie. Jij blijkbaar niet.
Je weet niet wat er waar is van die 42 miljoen, en bovendien: 1 of 2 spelers verkopen kan de complete situatie wel veranderen. Wat is 21 miljoen (waar we nu nog even vanuit gaan) als je je bedankt dat Sulejmani 16 miljoen waard is.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:29 schreef De_kromme het volgende:
Doopy tieft eens op, en gebruik je edit-knop. Als je niks toe te voegen hebt, blijf dan ook gewoon weg.
42 miljoen schuld, dat wordt helemaal niks meer zo te zien trouwens. Jammer dat een topclub zo eindigt.
Naja, je kan Gudde niet zoveel kwalijk nemen. Hij zit opgezadeld met zo'n teringzooi en ik heb echt het idee dat ie probeert te redden wat er te redden valt. Veel anderen hadden de handdoek al gegooid maar daar is jullie club helemaal niet mee geholpen...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, dat vonden de meeste mensen hier, wat ik me ook wel voor kan stellen. Ik ben ook niet zo'n Perridon-fan maar als ik moet kiezen tussen Knudde en hem zou ik het wel weten.
Gudde valt niet zo kwalijk te nemen nee, maar het is toch overduidelijk dat hij niet geschikt is voor deze functie? Hij kan het wel proberen, maar je moet het doen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:31 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Naja, je kan Gudde niet zoveel kwalijk nemen. Hij zit opgezadeld met zo'n teringzooi en ik heb echt het idee dat ie probeert te redden wat er te redden valt.
Wat moet ie doen dan?! Dit is niet iets wat 'over night' opgelost kan worden.....quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Gudde valt niet zo kwalijk te nemen nee, maar het is toch overduidelijk dat hij niet geschikt is voor deze functie? Hij kan het wel proberen, maar je moet het doen.
Als dat zo makkelijk was, had iedereen dat wel gekund.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:34 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Wat moet ie doen dan?! Dit is niet iets wat 'over night' opgelost kan worden.....
Ik denk dat bij Sparta de vlag uit ging nadat dit bekend was geworden.quote:Eric Gudde directeur van Feyenoord
15 oktober 2007
Eric Gudde is de nieuwe algemeen directeur van Feyenoord. De 51-jarige Gudde is op dit moment directeur van Sport en Recreatie in Rotterdam en gaat in De Kuip samen met Chris Woerts en Onno Jacobs de directie vormen.
Gudde was eerder actief bij Sparta waar hij namens de gemeente toezichthouder was nadat de club in financieel zwaar weer verkeerde. Als trainer was Gudde actief bij onder meer de amateurclubs Spijkenisse en Excelsior Maassluis waar hij nu nog technisch manager is.
Gudde is de vader van Wouter Gudde die voor Sparta speelt.
De aanstelling van Gudde betekent dat de werkzaamheden van Peter Vogelzang erop zitten. Hij werd in het voorjaar aangesteld als interim-manager.
1 speler: Wijnaldum gewoon voor 42 miljoen, komt helemaal goed.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je weet niet wat er waar is van die 42 miljoen, en bovendien: 1 of 2 spelers verkopen kan de complete situatie wel veranderen. Wat is 21 miljoen (waar we nu nog even vanuit gaan) als je je bedankt dat Sulejmani 16 miljoen waard is.
quote:Feyenoord wacht een hete zomer
Door SJOERD MOSSOU & GERARD DEN ELT
ROTTERDAM - De directie leeft tussen hoop en vrees, nu de druk van buitenaf wordt opgevoerd. Maar hoe eensgezind is oppositie?
Juist het duo dat nooit verlegen zit om een kleurrijke mening, houdt zich politiek correct op de vlakte. ,,Het is niet aan ons daar iets over te zeggen,’’ zeggen trainer Mario Been en technisch adviseur Leo Beenhakker over de machtsstrijd achter de schermen bij Feyenoord.
Het zegt alles over de gevoeligheid van de thematiek, nu de Rotterdamse club zowel sportief als financieel volledig aan de grond zit. Het seizoen is definitief mislukt en reëel uitzicht op verbetering is er amper. Feyenoord zit aan de bedelstaf, terwijl de gesprekken met Trust-eigenaar Michel Perridon en zijn zakenvrienden deze week stukliepen.
Althans, de directie van Feyenoord zette zelf een streep onder die besprekingen. Perridon weigert zich over te geven en roert zich nog altijd. De ondernemer voert gesprekken met het bestuur van Sportclub Feyenoord, de amateurtak van de Rotterdamse club, om alsnog tot een plan van aanpak te komen. Komende week staat er een nieuw gesprek gepland tussen Perridon co en de SC Feyenoord. Volgens Perridon gaan de besprekingen over ‘een substantieel bedrag’.
De amateurtak van Feyenoord is een interessante partij, omdat het in tegenstelling tot de profclub wel bezittingen heeft; onder meer in de vorm van zo’n 53 procent van de aandelen in de NV Stadion Feyenoord. Perridon zet in op een constructie waarbij hij en zijn partners geld lenen aan SC Feyenoord, in ruil voor verpanding van de stadionaandelen. De amateurs zouden het geld dan weer beschikbaar stellen aan de profclub.
Voorzitter Aad van der Laan van SC Feyenoord wil zich zoveel mogelijk op de vlakte houden. ,,Dat is in het belang van Feyenoord en als voorzitter van deze mooie club staat dat belang altijd voorop. Maar we zijn in gesprek met investeerders.’’
De potentiële geldschieters rondom Feyenoord zijn niet meer eensgezind in hun route. Een deel van de investeerders heeft zich inmiddels losgemaakt van Perridon, onder wie Ad Sint Nicolaas. Die zakenman heeft een andere weg in gedachten voor Feyenoord. In de plannen van Sint Nicolaas moet de club middels een doortimmerd meerjarenplan gezond worden gemaakt, volgens een investeringsmodel dat vooral de weg der geleidelijkheid bewandelt.
De ‘groep Sint Nicolaas’ wenst zoveel mogelijk buiten de publiciteit te blijven, in tegenstelling tot Perridon. De eigenaar van Trust hekelt het huidige beleid bij Feyenoord nadrukkelijk en stelt dat de clubleiding geen open kaart heeft gespeeld. Perridon eiste meerdere keren, tevergeefs, een onafhankelijk accountantsrapport.
,,Ten eerste willen we volstrekte duidelijkheid over de schuldpositie, omdat we denken dat het meer is dan de 21 miljoen euro die Feyenoord aangeeft. En ten tweede willen we de zekerheid dat de lening kan worden terugbetaald. De club verzuipt intussen, maar de reddingsboei wordt afgeslagen.’’
De directie van Feyenoord stelt zich op het standpunt dat er grenzen zitten aan openheid, zolang niet duidelijk is hoeveel Perridon werkelijk in de club wil investeren. ,,Over de financiële positie van Feyenoord zijn we steeds heel open geweest, ook naar buiten toe,’’ zei directeur Eric Gudde kort na de nederlaag tegen NAC. ,,Aan die situatie is niets veranderd. De problemen zijn helder en we werken keihard om de begroting voor komend seizoen sluitend te krijgen, door fors te bezuinigen op verschillende terreinen.’’
Feyenoord bevindt zich in de zogenoemde categorie 2 van de KNVB, dat een controlesysteem toepast om de financiële situatie van clubs te toetsen. In categorie 3 zitten alle gezonde clubs, in categorie 1 wordt de situatie nijpend. Of Feyenoord daadwerkelijk in die gevarenzone terecht komt, wordt pas in oktober duidelijk. Pas dan moet de club alle cijfers en stukken indienen bij de KNVB, waarna een accountant bepaalt hoe de club er werkelijk voorstaat.
Interessant wordt de komende maanden te zien hoe de druk op de huidige directie verder wordt opgevoerd. Kritiek is er volop en in alle geledingen, maar van één sterke oppositie is vooralsnog geen sprake. Daarvoor zijn de meningen over de te volgen koers te veel verdeeld.
Zeker is dat Feyenoord een beladen zomer wacht, waarin ook op financieel gebied nog van alles kan gebeuren. De huidige clubleiding hoopt op een lucratieve transfer, zoals die van Royston Drenthe twee jaar geleden, die de schuldpositie in één klap fors kan verbeteren.
Spelers zoals Leroy Fer, Diego Biseswar en Georginio Wijnaldum maakten een uitstekende ontwikkeling door en zijn simpelweg veel geld waard. De club is daarin echter volledig afhankelijk van de ontwikkelingen op de transfermarkt. Bovendien zal een deel van de eventuele transferinkomsten automatisch terugvloeien naar de investeerders in de Talent Pools van Feyenoord.
Ook een - desnoods transfervrij - vertrek van grootverdieners zoals Tim de Cler, Denny Landzaat of Kevin Hofland zou voor Feyenoord al een opluchting betekenen. Om de begroting voor komend seizoen rond te krijgen, kan de club wel een paar topsalarissen missen. Zeker nu de huidige, duurbetaalde selectie al twee jaar faalt.
,,Het is duidelijk dat er wat moet gebeuren in deze selectie,’’ zegt adviseur Leo Beenhakker daarover. ,,Maar daar is geen euro voor beschikbaar, dus de vraag is of dat reëel is. Mijn taak is om straks zo goed mogelijke voorwaarden te scheppen voor Mario Been. Maar dat is in deze situatie niet eenvoudig, dat lijkt me duidelijk.’’
Iets geven in ruil voor een lening? Lees ik dat goed?quote:Perridon zet in op een constructie waarbij hij en zijn partners geld lenen aan SC Feyenoord, in ruil voor verpanding van de stadionaandelen.
Zoek de stijlfout, oveigens.quote:Perridon: Ik krijg onterecht zwartepiet
MONACO - Michel Perridon wond zich vrijdag in Monaco op over de verwijten dat hij de club niet meer zou willen helpen. ,,Ik krijg ten onrechte de zwartepiet, maar dat is echt onzin.''
,,Wij hebben niet alle cijfers gekregen van de club en daarin worden we gesteund door Gerard Bouwer, die namens de KNVB al jarenlang de financiën van de voetbalclubs controleert.’’
Bouwer, lid van de raad van toezicht van de KNVB, bevestigt dat, maar wenst zich op de vlakte te houden. ,,Ik heb de cijfers in overleg met de club en meneer Perridon bekeken, maar inhoudelijk kan ik daar verder geen uitspraken over doen.’’
Volgens Perridon, die op uitnodiging van Red Bull de GP Formule 1 van Monte Carlo bijwoont, slaagt Feyenoord er telkenmale niet in de begrote uitgaven en inkomsten ook te realiseren.
,,De club wil volgend jaar met een begroting van 39 miljoen euro gaan werken, maar dat doel wordt net als in andere jaren steeds niet gehaald. Er wordt te veel geld uitgegeven en er komt te weinig binnen. Al het geld dat met de talentenpools is opgehaald, is allang in rook opgegaan. Dat is toch geen deugdelijk en structureel beleid? De club moet nu echt werk maken van de gezondmaking.’’
Daarom moet volgens hem een meer realistische begroting worden gehanteerd. ,,Kijk naar AZ. Die club bewijst dat je met een begroting van 35 miljoen euro ook kampioen kunt worden.’’
"Ik krijg ten onrechte de zwartepiet, maar dat is echt onzin". Deze zin loopt niet echt lekker.quote:
Die loopt idd niet echt lekker, maar is die echt fout? Maar die zin die ik aanhaalde klopt ook niet volgens mij. Dat 'steeds' is dubbelop aangezien hij het al over 'net als in andere jaren' heeft.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
"Ik krijg ten onrechte de zwartepiet, maar dat is echt onzin". Deze zin loopt niet echt lekker.
Van Nijnatten again.quote:zaterdag 23 mei 2009
Feyenoord nog ‘veilig’ bij de KNVB
Veel mensen geloven dat Feyenoord helemaal naar de sodemieter is. Zowel in sportief als in financieel opzicht. Over het sportieve aspect is het niet ingewikkeld om onderbouwing van dat gevoel te vinden. Kijk naar de stand op de ranglijst, bekijk de dvd van de laatste Feyenoord-NAC en argumenten zijn verder overbodig. Qua financiën ligt het moeilijker. De directie van de club is vastberaden en bij de KNVB is nog geen alarm geslagen.
Gezond wantrouwen is op zijn plaats. Maar formeel is niet aangetoond dat Feyenoord op de rand van een faillissement staat. Elk seizoen deponeert Feyenoord zijn cijfers en op basis daarvan geeft de licentiecommissie van de KNVB een beoordeling. Tot op de dag van vandaag verkeert de club in de ‘veilige’ categorie II.
Waarmee niet gezegd is dat het een profijtelijke business is in de Kuip, maar het pessimisme van de ooit potentiële geldschieter Perridon is niet gebaseerd op de bij de KNVB bekende cijfers. Wie Feyenoord een goed hart toedraagt, baseert zich op de realiteit en niet op kwaadsprekerij. Alleen harde cijfers geven een kwaadspreker recht op een podium. Kom maar op, dus.
In sportieve zin zijn er geen twijfels. Dit Feyenoord ligt op apegapen. In de komende vakantie staat iedere Feyenoorder, aan welke costa dan ook, compleet voor gek. Alleen de komst van Leo Beenhakker en Mario Been verschaft hoop. Duidelijk is dat de selectiespelers van Feyenoord elkaar niet verstaan.
De jeugd is op en de routiniers zijn dat ook. Het luistert niet naar elkaar, gelachen wordt er nauwelijks, winnen is een wekelijkse illusie. In het jargon heet het dat er ‘geen match’ is. Van Been en Beenhakker kun je veel zeggen, maar ze weten wel hoe ze op basis van een groepsgevoel rendement uit een team moeten halen. Al is het maar voor hooguit één seizoen.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik ook, eerlijk gezegd...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:12 schreef Ritmo het volgende:
Ik begin steeds meer richting kamp Perridon te trekken eigenlijk.
Moet Sint Nicolaas dan de zwartepiet krijgen?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
"Ik krijg ten onrechte de zwartepiet, maar dat is echt onzin". Deze zin loopt niet echt lekker.
Wat een sneue poging om Ajax erbij te betrekkenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:23 schreef Prosac het volgende:
Bij Feyenoord komen de supporters tenminste nog zonder zo'n sneu capuchonnetje verhaal halen, open vizier geen probleem.
quote:CLUB IN NOOD: Feyenoord kan momenteel zelfs geen transfervrije speler aantrekken
ROTTERDAM, zaterdag
Na een sportief mislukt seizoen verkeert Feyenoord in grote financiële problemen. De begroting wordt met ruim zes miljoen teruggebracht, zodat er totaal geen speelruimte is om broodnodige versterkingen te halen. Op dit moment kan de geplaagde club zelfs geen transfervrije speler aantrekken, omdat er op de drastisch gesnoeide begroting geen ruimte is voor een extra salaris. Te midden van alle malaise blijft de nieuwe trainer Mario Been optimisme prediken. „Natuurlijk is het een lastige situatie waarin we zitten. Maar iedereen kent die regel uit dat lied: niets is sterker dan dat éne woord, Feyenoord. Dit is zo’n sterke club, dat ik alle vertrouwen heb dat het goed komt. Al zullen we daar tijd voor nodig hebben.”
In de Maashal van Stadion Feyenoord hangt een enorme panoramafoto van de voetbaltempel, gemaakt op 8 mei 2002, de avond dat Feyenoord in de eigen Kuip met winst in de UEFA Cupfinale zijn status als voetbalgrootmacht bevestigde. Onder die foto bevindt zich een deur, waardoor de Feyenoord-spelers iets meer dan zeven jaar later, op 21 mei 2009, als geslagen honden uit de kleedkamer kwamen. Afgedroogd door NAC Breda zag Feyenoord zelfs de laatste kans op een minimale troostprijs vervliegen. De neergang van Feyenoord in één beeld gevangen.
De rampspoed die Feyenoord treft, kent geen grenzen. In dezelfde week dat het sportieve drama compleet werd, spatte ook de zeepbel van de miljoeneninvestering door ’Feyenoord-gezinde’ zakenmannen uiteen. Zoals de zaken er nu voorstaan, zal Feyenoord op eigen kracht uit het financiële moeras moeten kruipen.
Na het afbreken van de gesprekken zette Michel Perridon een frontale aanval in op de directie van Feyenoord, die door de clubleiding onbeantwoord wordt gelaten. Nuchter bekeken is het te begrijpen dat Feyenoord na drie maanden een punt zet achter de vruchteloze gesprekken, die als vertrekpunt een investering van zestig miljoen euro hadden, maar op het laatst om een lening van naar verluidt tien miljoen euro bleken te gaan. Met dezelfde tegenprestatie: verregaande invloed voor Perridon en compagnon Rob Slotboom. De poging van Perridon om via de amateurtak SC Feyenoord alsnog voet aan de grond te krijgen wordt door insiders als kansloos beschouwd.
Wat wel blijft hangen uit de hele affaire is de resolute stelling van Perridon dat de financiële situatie van Feyenoord veel slechter is dan de directie aangeeft. Waarbij hij zich behalve op zijn eigen zakelijk inzicht ook beroept op de expertise van Gerard Bouwer, gerespecteerd accountant en KNVB-official. Algemeen directeur Eric Gudde heeft op zijn beurt de afgelopen dagen bij herhaling bezworen dat de schulden maximaal 21 miljoen euro bedragen. Iets om hem aan te houden.
Feyenoord stelt bovendien dat de vergelijking door Perridon met Fortuna geen hout snijdt, omdat de club in categorie II van het licentiesysteem zit en bij een terugval naar categorie I drie jaar de tijd krijgt de problemen aan te pakken, voordat de licentie in gevaar komt.
Been en technisch adviseur Leo Beenhakker staan intussen voor de onbegonnen opgave om met een lege portemonnee het elftal een kwaliteitsimpuls te geven. Het is niet vreemd dat Beenhakker zichzelf afvraagt waar hij aan begonnen is.
Aan de andere kant blijkt Feyenoord ondanks alles nog altijd een gevoelige snaar te raken bij veel mensen. Niet alleen bij Het Legioen – er zijn alweer 29.000 seizoenskaarten verkocht – maar ook onder kapitaalkrachtige supporters. Gedurende de maandenlange gesprekken met Perridon werd een investeerder van buiten zijn groep bereid gevonden te investeren in Dani Fernandez, de enige aankoop tot nu toe. Buiten de komst van de rechtsback is er voorlopig niks mogelijk zonder externe financiering, terwijl bijvoorbeeld de transfervrije Jurek Dudek zit te wachten op een voorstel van Feyenoord.
Been: „Op zich staat er niet zo’n verkeerde selectie. Met twee à drie versterkingen heb ik er alle vertrouwen in. Als dat niet mogelijk blijkt, moeten we het met jonge talenten doen. Zowel de A- als de B-jeugd van Feyenoord is kampioen geworden. De sportieve toekomst ziet er helemaal niet zo slecht uit, alleen moeten de verwachtingen voor de korte termijn dan bijgesteld worden.”
Zout op. Het was een reactie van Prozac op die trollert die hier z'n pleziertjes liep te verkrijgen door ons te pesten. Dus.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:35 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Wat een sneue poging om Ajax erbij te betrekken!!!
Was meer bedoeld om even wat duidelijk te maken omtrent dat sneue gedoe met het steeds er bij halen van papa met kind op de arm bij training.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:35 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Wat een sneue poging om Ajax erbij te betrekken!!!
quote:Feyenoord haakt af in strijd om Sekou Cissé
Geschreven op zaterdag, 23 mei om 10:56
Feyenoord is niet in staat om zich te mengen in de strijd om de handtekening van Sekou Cissé, zo schrijft De Telegraaf zaterdag. De transfersom van 2,5 miljoen euro voor de aanvaller van Roda JC is een onoverkomelijk obstakel voor de Rotterdamse club op dit moment. De 23-jarige Ivoriaans international wordt met tal van clubs uit binnen- en buitenland in verband gebracht.
De Rotterdamse volksclub hoopt op een lucratieve transfer die de schuldpositie in één klap fors kan verbeteren. Een deel van de eventuele transferinkomsten zal echter automatisch terugvloeien naar de investeerders in de Talent Pools. Ook een, desnoods transfervrij, vertrek van grootverdieners zoals Tim de Cler, Denny Landzaat of Kevin Hofland zou volgens AD/Sportwereld al een opluchting betekenen.
"Het is duidelijk dat er wat moet gebeuren in deze selectie", vertelt adviseur Leo Beenhakker. "Maar daar is geen euro voor beschikbaar, dus de vraag is of dat reëel is. Mijn taak is om straks zo goed mogelijke voorwaarden te scheppen voor Mario Been. Maar dat is in deze situatie niet eenvoudig." Feyenoord wil vanaf komend seizoen zelfs het systeem van wedstrijdpremies afschaffen, om extra te kunnen bezuinigen.
Been laat weten er alle vertrouwen in te hebben dat het goedkomt. "Natuurlijk is het een lastige situatie waar we in zitten. Maar iedereen kent die regel uit dat lied: niets is sterker dan dat éne woord, Feyenoord. Dit is zo'n sterke club, dat ik alle vertrouwen heb dat het goed komt. Al zullen we daar tijd voor nodig hebben. Ook bij Excelsior en NEC was er niet veel geld en heb ik geleerd om inventief te zijn."
"Op zich staat er niet zo'n verkeerde selectie. En met nog twee à drie versterkingen erbij heb ik er alle vertrouwen in. En als dat niet mogelijk blijkt te zijn, zullen we het met jonge talenten moeten doen. Zowel de A-jeugd als de B-jeugd van Feyenoord is kampioen geworden. De sportieve toekomst ziet er helemaal niet zo slecht uit, alleen zullen de verwachtingen voor de korte termijn dan bijgesteld moeten worden. Dan moeten we gaan bouwen en moet niemand gaan praten over een kampioenschap."
De laatste weken worden steeds meer clubs aan Cissé gelinkt. FC Twente ziet in de Afrikaan een geschikte opvolger van de alom begeerde Eljero Elia en had reeds een onderhoud. PSV heeft naar verluidt toestemming gekregen om met Cissé om de tafel te zitten, terwijl de kersverse Franse promovendus RC Lens ook in de markt is.
Hoe Cissé tegenover de interesse staat laat hij niet weten. "Pas na de play-offs neem ik een besluit over wat ik volgend seizoen wil doen", zei de aanvaller afgelopen week. "Eerst wil ik me concentreren op deze duels." Martin van Geel, manager technische zaken, liet weten dat Cissé zeker niet voor een spotprijs uit Kerkrade zal vertrekken.
Precies, kan je kind weer wat leuke woordjes aan zijn vriendjes leren de volgende dag: "kankerlijers, uitvreters etc"quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:14 schreef Kopbal het volgende:
Beter met je kind op de arm dan met een capuchon op een vrouwelijke steward op de grond smijten inderdaad.
Het zit je echt dwars, hè. Dat joch van jou wordt natuurlijk een modelburger.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:16 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Precies, kan je kind weer wat leuke woordjes aan zijn vriendjes leren de volgende dag: "kankerlijers, uitvreters etc"
Zullen we daar nu over ophouden. Beetje wijzen naar Feyenoord terwijl je eigen supporters minimaal geen haar beter zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:16 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Precies, kan je kind weer wat leuke woordjes aan zijn vriendjes leren de volgende dag: "kankerlijers, uitvreters etc"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |